| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 125
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Trajnost v modni industriji: trendi, izzivi, strategije in poslovni model na primerih
Katja Žurej, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo se osredotočili na analizo trajnostnega razvoja v modni industriji, s poudarkom na trajnostnih trendih, izzivih, strategijah in poslovnih modelih. Modna industrija se sooča z več pomembnimi problemi, vključno z obsežnim onesnaževanjem okolja, prekomerno porabo virov in slabimi delovnimi pogoji. Poleg tega pa hitro spreminjajoči se modni trendi spodbujajo hitro modo, kar povzroča velike količine odpadkov zaradi kratke življenjske dobe izdelkov. Kljub tem težavam vedno več podjetij v modni industriji prepoznava potrebo po trajnostnem razvoju in sprejema trajnostne prakse. Ta prehod vključuje uporabo trajnostnih, inovativnih materialov, izboljšanje delovnih pogojev ter spodbujanje krožnega gospodarstva, kar prispeva k zmanjšanju negativnih vplivov na okolje in družbo ter k bolj odgovornemu poslovanju. V študiji primera smo obravnavali dve podjetji, Patagonia in Veja, ki predstavljata vodilna primera uspešnih trajnostnih modnih podjetij. Patagonia je znana po svoji dolgotrajni zavezanosti k okoljski odgovornosti, vključno z uporabo recikliranih materialov in podporo okoljskim pobudam. Veja se osredotoča na uporabo ekoloških materialov in pravične trgovine ter zmanjšanje svojega okoljskega odtisa z inovacijami v proizvodnji in distribuciji. Obe podjetji vlagata v preglednost svojih dobavnih verig in spodbujata odgovorno nakupovanje. Njun uspeh dokazuje, da je možno združiti poslovno uspešnost z etičnimi in okoljskimi načeli.
Keywords: trajnostni razvoj, modna industrija, poslovna strategija, poslovni model.
Published in DKUM: 20.11.2024; Views: 0; Downloads: 10
.pdf Full text (1,23 MB)

2.
Snovanje politike podjetja in določitev strategij podjetja X
Alen Husnjak, 2024, master's thesis

Abstract: V sodobnem času je za uspešno poslovanje podjetja že skoraj nuja, da se mu določi planiranje na ravni politike podjetja in strateškega managementa. V ta namen mora vodstvo podjetja (predvsem lastniki in drugi ključni udeleženci določenega podjetja) svoje prednosti in priložnosti izrabljati in jih maksimalno izkoriščati pred ostalimi konkurenčnimi podjetji. Sočasno pa morajo tudi slabosti in nevarnosti enako zahtevno upravljati in se z njimi tudi soočati kajti le z kombinacijo obojega lahko pričakujejo rast in razvoj podjetja, ki je uspešno. Strategija je beseda, ki jo uporabljamo na različnih področjih in v različnih segmentih oziroma v najbolj splošnem pomenu kakor tudi v zakompliciranih področjih. V ta namen smo izhajali iz temeljne strategije, kajti velikokrat jo zasledimo prav v poslovnem svetu. Ker je opredelitev politike podjetja in temeljne strategije v podjetju dandanes že skoraj osnova smo za magistrsko delo in določitev izbrali podjetje, ki je še nima določene pa vendar stremijo k temu, da bi bili kot celota uspešni in na trgu delovanja učinkoviti. Prav tako nam določitev politike podjetja in temeljne strategije daje razlago na mnogo različnih dvomov s katerimi se soočamo v podjetju. Med najbolj splošne dvome, ki jih dobimo s pomočjo politike podjetja in temeljne strategije razložene prištevamo predvsem na katerih trgih naj delujemo, kako lahko konkuriramo drugim podjetjem in kako biti uspešni. Magistrsko delo zajema podjetje X, ki obstaja na trgu dela pa vendar še nima jasno zapisane politike podjetja in temeljne strategije. Tako je delo smiselno razdeljeno v dva sklopa. V uvodnem teoretične sklopu smo se osredotočili na pomen in predstavitev različnih osnovnih teoretičnih izhodišč politike podjetja na ravni politike podjetja, strateškega managementa in temeljne strategije. Definicije raznoraznih slovenskih in tujih avtorjev so nam služile za razumevanje teorije in nadaljnjo lažjo definicijo politike podjetja in temeljne strategije podjetja X. Podjetje X je bilo analizirano zgolj na plan razvoja strateškega managementa. Nadaljevali smo z empiričnim delom magistrskega dela, kjer je na samem začetku predstavljeno podjetje X. Ker gre za relativno »mlado podjetje« na trgu dela, ki še nima jasno določene politike podjetja in temeljne strategije smo s pomočjo niza realnih podatkov opredelili njihovo vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje podjetja X za lažjo določitev temeljne strategije. Magistrsko delo smo smiselno zaključili z predlogom oziroma temeljno strategijo, ki naj bi se je podjetje držalo, za še bolj uspešno rast in razvoj.
Keywords: politika podjetja, vizija podjetja, strategija, temeljna strategija, določitev strategije, izbira strategije, splošna strategija, poslovna strategija, strategija rasti in razvoja.
Published in DKUM: 09.04.2024; Views: 266; Downloads: 53
.pdf Full text (2,60 MB)

3.
Strateško obvladovanje kriz v podjetju z uporabo projektnega managementa
Zala Cartl, 2022, master's thesis

Abstract: POVZETEK Okolje podjetja postaja vedno bolj turbulentno, konkurenca pa je vse večja, zato se morajo managerji še posebej truditi, da podjetju omogočijo rast in razvoj ter posledično doseganje zastavljene konkurenčne prednosti. Z naraščanjem kompleksnosti podjetij se povečuje možnost nastanka kriz, s tem pa se povečuje tudi paleta vzrokov, ki lahko vodijo do krize. Lahko trdimo, da je kriza sestavni del življenjskega cikla podjetij in ni nekaj neobičajnega in izjemnega. V magistrskem delu smo ugotavljali, kako sta med seboj povezana strateški in projektni management. Ugotovili smo, da je za samo uspešnost in učinkovitost podjetja ključnega pomena povezovanje med strateškim in projektnim managementom. Strateški management skrbi za identifikacijo strategij v samem podjetju, projektni management pa za njihovo izvedbo. V magistrskem delu smo proučevali različne vrste kriz in njihovo opredeljevanje glede na metodologije različnih avtorjev. Proučevali smo vzroke nastanka kriz in njihove posledice ter ugotavljali, če obstaja način, da se podjetje krizam izogne. Ugotovili smo, da mora podjetje nenehno proučevati zunanje in notranje okolje podjetja ter ugotavljati morebitne simptome, ki lahko vplivajo na prihodnost samega podjetja. Na simptome, ki nastajajo v okolju mora podjetje odgovoriti pravočasno z modifikacijo ali z novim opredeljevanjem strategij, za kar je zadolžen strateški management. Projektni management pa je odgovoren za izpeljavo zastavljenih strategij s projekti in s portfelji projektov. V empiričnem delu smo po metodologiji avtorjev Pümpin- Prangerje na primeru podjetja X naredili analizo življenjskega cikla podjetja, pri katerem smo primerjali stanje podjetja leta 2019 in leta 2021. Ugotovili smo, da je v tem obdobju proučevano podjetje uspešno prešlo v fazo zrelega podjetja. Glede na značilnosti posameznih faz življenjskega cikla smo po metodologiji avtorjev Pümpin- Prangerje in Kropfbergerja raziskovali, kakšne krize so prisotne v podjetju. Ugotovili smo, da je v podjetju X moč opaziti simptome potencialne krize prevelike ekspanzije in diverzifikacijsko krizo. Krize so v podjetju X obvladljive, kazalniki rasti in razvoja ne upadajo. V drugem delu empiričnega dela je sledil proces procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa. S pomočjo SWOT analize smo naredili celovito presojo podjetja in okolja. V zaključnem delu magistrskega dela smo glede na predhodne ugotovitve raziskav preučevanega podjetja identificirali potrebne projekte podjetja X za obdobje petih let. Opredelili smo projekte, ki so po našem mnenju potrebni za ohranjaje rasti in razvoja samega podjetja. Naredili smo načrt planirane izvedbe posameznih projektov in opisali, zakaj so po našem mnenju posamezni projekti v podjetju pomembni. Izpeljava posameznih projektov je po našem mnenju ključnega pomena za zagotavljanje dolgoročne uspešnosti podjetja.
Keywords: strateški management, projektni management, strategija, projekt, strateška kriza, poslovna kriza, kriza.
Published in DKUM: 19.07.2022; Views: 1016; Downloads: 185
.pdf Full text (3,85 MB)

4.
Poslovna etika – ključ do poslovnega uspeha
Bojana Radojčić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Poslovna etika predstavlja sistem vrednot, moralnih in etičnih prepričanj, ki usmerjajo ravnanje in načine odločanja podjetij in posameznikov znotraj tega podjetja. Da bi podjetja ohranila in krepila ugled, morajo svoje delovanje usklajevati z etičnimi načeli. Etično poslovanje danes predstavlja nepogrešljiv del poslovne prakse in enega izmed ključnih elementov za doseganje poslovne uspešnosti in učinkovitosti tako na kratek, kot tudi na dolgi rok. V ta namen se v diplomskem projektu osredotočamo na predstavitev teoretičnih izhodišč za obravnavo poslovne etike in morale, ob tem pa se poglobimo tudi v opredelitve pojma poslovne etike. Za boljše dojemanje predstavimo ravni poslovne etike, njene notranje in zunanje vire, kot tudi udeležence ter prikažemo vpliv, ki ga ima okolje na poslovno etiko. Skušamo predstaviti tudi značilnosti poslovne etike v organizacijah, skozi prikaz vloge poslovne etike v delovanju organizacij, načina sprejemanja etičnih odločitev in značilnosti etičnega upravljanja ter s tem povezane tudi stopnje občutljivosti udeležencev glede etičnega ravnanja. Strategije podjetja so za vsako organizacijo ključnega pomena, saj določajo načine doseganja zastavljnenih ciljev. Poslovna etika ima pomembno vlogo pri oblikovanju strategij podjetja, saj predstavlja mehanizem vodenja, ki temelji na etičnih načelih, zaradi česar se organizacija lahko odzove na zahteve vseh deležnikov, ki so direktno ali indirektno povezani z organizacijo. V diplomskem delu podamo definicije korporacijske ali celovite strategije in poslovne strategije ter slušamo predstaviti način integracije poslovne etike v strategije podjetja. Prav tako je prikazan tudi vpliv poslovne etike na rezultate poslovanja podjetja, v okviru katerega skušamo razložiti vpliv poslovne etike na učinkovitost in uspešnost poslovanja. Vsa teoretična spoznanja skušamo primerjati s poslovno prakso na primeru izbranega proizvodnega, kot tudi storitvenega podjetja, in sicer se osredotočamo na prepoznavanje teoretičnih predpostavk s področja implementacije poslovne etike v delovanje, pri čemer veliko pozornost posvečamo predvsem etičnim kodeksom organizacij in oblikovanju strategij v podjetjih.
Keywords: Poslovna etika, etični kodeks, poslovna uspešnost, strategija podjetja, konkurenčna prednost.
Published in DKUM: 24.11.2020; Views: 2645; Downloads: 540
.pdf Full text (1,31 MB)

5.
Načrtovana zastarelost proizvodov : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Luka Vrhunc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučevali poslovno strategijo načrtovanja zastarelosti. S takšno strategijo proizvajalci določijo življenjsko dobo svojega izdelka z namenom, da bi ga moral potrošnik po določenem času nadomestiti z novim. Proizvajalci tako povečajo prodajanost svojih izdelkov, kar jim zviša dobiček. Vendar pa ima strategija negativne posledice na potrošnike, gospodarstvo in okolje, kar nas je spodbudilo k raziskavi te problematike. Ugotovili smo, da se je skozi čas s tehnološkim in družbenim razvojem oblikovalo več vrst takšne strategije, ki je lahko uporabljena na vsakem izdelku. Glavni dve obliki strategije načrtovane zastarelosti sta funkcionalna zastarelost, pri kateri proizvajalec povzroči prenehanje delovanja izdelka, in moderna oziroma psihološka zastarelost, kjer se zaradi različnih vplivov potrošnik odloči, da si izdelka ne želi več imeti, čeprav je še vedno funkcionalen. Posledica takšne strategije pa je povečana proizvodnja in povečana količina odpadkov, ki povzroča močno onesnaženje okolja. To velja predvsem za države v razvoju, ki so zaradi družbenih neenakosti bolj dovzetne za izkoriščanje. Ker so takšni vplivi vedno bolj zaznavni, so sprožili tudi odzive ljudi in institucij, da si prizadevajo preprečiti izvajanje takšne poslovne strategije in zmanjšati njene škodljive vplive. To pa zaradi obsega in kompleksnosti problematike ne dosega želenih uspehov. Ob analizi smo poskušali najti rešitve, ki temeljijo predvsem na zavedanju potrošnikov o problematiki in družbenih vrednotah, pri katerih bi spodbudili večjo skrb za okolje.
Keywords: izdelki, uporabnost, rok uporabnosti, zastarelost, poslovna strategija, potrošniki, diplomske naloge
Published in DKUM: 19.10.2016; Views: 1223; Downloads: 131
.pdf Full text (586,65 KB)

6.
KRMILJENJE TEMPERATURE NA INDUKCIJSKEM KUHALIŠČU IN POSLOVNA STRATEGIJA NA PRIMERU SPECIALNE INDUKCIJE VIETNAM ZA PODJETJE GORENJE D.D.
Simon Seršen, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Tehnični vidik diplomske naloge zajema predstavitev indukcijskega kuhališča, kjer je prikazana sestava in delovanje indukcijskega kuhališča. Podrobneje sta predstavljeni dve tipični izvedbi indukcijskega modula kuhališča in potek krmiljenja izhodne temperature oz moči kuhlišča, ki jo oddaja posodi. Teoretično ozadje nadgrajuje praktični primer ugotavljanja kakovosti indukcijskega kuhališča. Z ekonomskega vidika je predstavljeno področje strateškega managementa, natančneje strateško planiranje in s tem povezano razvijanje poslovnih strategij podjetja. Teoretična spoznanja so podkrepljena z obravnavo praktičnega primera poslovne strategije za programsko – tržno področje (indukcijskih) kuhališč družbe Gorenje.
Keywords: Elektromagnetna indukcija, vrtinčni tokovi, prenos toplote, indukcijsko kuhališče, polmostično vezje, krmiljenje moči, IGBT tranzistor. Politika podjetja, vizija in smotri, poslovna strategija, analiza okolja in celovitega podjetja, portfeljska analiza, kazalniki uspešnosti poslovanja podjetja, strategija sinjega oceana.
Published in DKUM: 22.09.2016; Views: 1451; Downloads: 182
.pdf Full text (3,37 MB)

7.
IZGRADNJA KONKURENČNE PREDNOSTI S ŠIRITVIJO PONUDBE PODJETJA ECOINVEST D.O.O.
Matija Kitanovski, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Razvoj podjetja je odvisen od sposobnosti prilagajanja storitvenih zmogljivosti potrebam naročnikov in spremembam v okolju. Naloga vodstva podjetja je, da vseskozi zaznava, kako se prilagoditi, izboljšati svojo ponudbo in v čim večji meri zadovoljiti svoje kupce, kar vodi v močnejši konkurenčni položaj, večji tržni delež in dobiček. Zadovoljstvo kupcev je mogoče doseči samo z nadpovprečno kakovostjo, edinstvenostjo in prilagojeno zasnovo izdelka ali storitve. V pravem trenutku je potrebno prepoznati lastne konkurenčne prednosti in priložnosti ter jih v čim večji meri izkoristiti v hudem konkurenčnem boju. Mnoga podjetja so se zaradi neugodnih gospodarskih razmer na domačem trgu in želje po hitrejšem razvoju internacionalizirala. Diplomsko delo govori o določitvi konkurenčnih prednosti in priložnosti podjetja, izgradnji najprimernejše poslovne strategije ob upoštevanju nevarnosti, ki jih prinaša poslovno okolje. Analizirali bomo poslovni razvoj in strategijo družinskega podjetja Ecoinvest od časa ustanovitve, selitve na tuje trge ter začetka izvajanja strategije doseganja konkurenčne prednosti s širitvijo ponudbe z namenom zadovoljitve vse kompleksnejših potreb naročnikov. Na podlagi analize bomo določili poslovno strategijo za prihodnje poslovanje.
Keywords: konkurenčna prednost, diferenciacija, odzivnost do strank, outsourcing, poslovna strategija, internacionalizacija, fleksibilnost poslovanja, kakovost storitve
Published in DKUM: 19.07.2016; Views: 2384; Downloads: 160
.pdf Full text (1,76 MB)

8.
Dober poslovni načrt : recepti za podjetne
Franci Vidic, 2012, professional monograph

Abstract: Dober poslovni načrt; recepti za podjetne
Keywords: poslovna strategija, trženje, finančni načrt, elektronske knjige
Published in DKUM: 30.12.2015; Views: 1960; Downloads: 247
URL Link to full text

9.
Vidiki uporabe uravnoteženega sistema kazalnikov v poslovni praksi podjetij, ki poslujejo v tranzicijskih razmerah
Igor Hustič, 2012, professional article

Abstract: Podjetje, ki deluje v nenehno spreminjajočem se okolju (takšno je tudi tranzicijsko) in želi biti pri tem uspešno oz. konkurenčno, mora biti strateško usmerjeno. Opredeljeno strategijo mora prevesti v merljive cilje (gre za najbolj nazorno implementacijo uravnoteženega sistema kazalnikov v poslovno prakso) ter prilagoditi organizacijsko strukturo procesom in strategiji, ne pa obratno, informirati vse zaposlene na vseh ravneh o sprejeti strategiji, jemati strategijo kot kontinuiran proces, upravljati spremembe z aktivnim vodenjem. Pomen neopredmetenih sredstev, kot smo jih opisali v tem članku, narašča. Pri tem ne kaže zanemariti spoznanj dialektične teorije sistemov oz. uporabe sistemskega načina razmišljanja, saj je možno zaznane pomanjkljivosti - ugotovila so jih podjetja, ki kazalnike uporabljajo že vrsto let - odpraviti prav z uporabo teh spoznanj.
Keywords: kazalniki, poslovanje, strategija, poslovna strategija, poslovni proces
Published in DKUM: 21.12.2015; Views: 811; Downloads: 57
URL Link to full text

10.
VLOGA TEMELJNE STRATEGIJE ZA USPEŠEN RAZVOJ PODJETJA
Sabina Veršič, 2015, master's thesis

Abstract: Živimo v okolju nenehnih sprememb, v katerem je zmeraj bolj pomembno natančno predvidevanje okolja v katerem podjetje deluje, raste in se razvija. Spremembe so značilne tudi za podjetja, ki delujejo v kompleksnem in hitro spreminjajočem se globalnem okolju. Zaradi turbulentnega okolja v katerem podjetja rastejo, se razvijajo, preživijo ali propadejo je ključnega pomena opredelitev temeljne strategije, ki kaže managementu podjetja smer v katero se naj podjetje razvija. V kolikor se podjetje spreminja kakovostno, lahko rečemo, da gre za razvoj podjetja, ki se kaže kot spreminjanje podjetja na boljše. Razvoj podjetja se lahko kaže bodisi kot ustvarjanje večjega dobička, širitev na nove trge, zaposlovanje delavcev in širitev dejavnosti. Ključnega pomena za razvojno uspešnost podjetja je ustrezno opredeljena politika podjetja, ki izhaja iz vizije in vključuje opredelitev smotrov, poslanstva, temeljnih ciljev podjetja ter planiranje strategij in skladno urejenih struktur podjetja. Za dolgoročni razvoj in obstoj podjetja na trgu, je pomembno tudi nenehno prilagajanje, spreminjanje in spremljanje okolja podjetja. Vse nevarnosti, katere lahko ovirajo razvoj podjetij izhajajo iz okolja; bodisi notranjega, bodisi zunanjega. Pri opredeljevanju strategij mora podjetje preučiti tudi okolje podjetja v katerem deluje. Preučevanja okolja podjetja smo se lotili iz različnih vidikov in sicer iz ekonomskega, tehnološkega, družbeno-kulturnega in politično pravnega vidika. Na osnovi priložnosti in nevarnosti, ki jih podjetje ima v okolju, v katerem deluje, smo oblikovali predlog razvojne vizije, politike in strategij.
Keywords: Ključne besede: temeljna strategija, strategije, poslovna strategija, splošna strategija, okolje podjetja, uresničitveni plan podjetja.
Published in DKUM: 28.08.2015; Views: 1920; Downloads: 305
.pdf Full text (1,17 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica