| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 122
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Poslovna etika – ključ do poslovnega uspeha
Bojana Radojčić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Poslovna etika predstavlja sistem vrednot, moralnih in etičnih prepričanj, ki usmerjajo ravnanje in načine odločanja podjetij in posameznikov znotraj tega podjetja. Da bi podjetja ohranila in krepila ugled, morajo svoje delovanje usklajevati z etičnimi načeli. Etično poslovanje danes predstavlja nepogrešljiv del poslovne prakse in enega izmed ključnih elementov za doseganje poslovne uspešnosti in učinkovitosti tako na kratek, kot tudi na dolgi rok. V ta namen se v diplomskem projektu osredotočamo na predstavitev teoretičnih izhodišč za obravnavo poslovne etike in morale, ob tem pa se poglobimo tudi v opredelitve pojma poslovne etike. Za boljše dojemanje predstavimo ravni poslovne etike, njene notranje in zunanje vire, kot tudi udeležence ter prikažemo vpliv, ki ga ima okolje na poslovno etiko. Skušamo predstaviti tudi značilnosti poslovne etike v organizacijah, skozi prikaz vloge poslovne etike v delovanju organizacij, načina sprejemanja etičnih odločitev in značilnosti etičnega upravljanja ter s tem povezane tudi stopnje občutljivosti udeležencev glede etičnega ravnanja. Strategije podjetja so za vsako organizacijo ključnega pomena, saj določajo načine doseganja zastavljnenih ciljev. Poslovna etika ima pomembno vlogo pri oblikovanju strategij podjetja, saj predstavlja mehanizem vodenja, ki temelji na etičnih načelih, zaradi česar se organizacija lahko odzove na zahteve vseh deležnikov, ki so direktno ali indirektno povezani z organizacijo. V diplomskem delu podamo definicije korporacijske ali celovite strategije in poslovne strategije ter slušamo predstaviti način integracije poslovne etike v strategije podjetja. Prav tako je prikazan tudi vpliv poslovne etike na rezultate poslovanja podjetja, v okviru katerega skušamo razložiti vpliv poslovne etike na učinkovitost in uspešnost poslovanja. Vsa teoretična spoznanja skušamo primerjati s poslovno prakso na primeru izbranega proizvodnega, kot tudi storitvenega podjetja, in sicer se osredotočamo na prepoznavanje teoretičnih predpostavk s področja implementacije poslovne etike v delovanje, pri čemer veliko pozornost posvečamo predvsem etičnim kodeksom organizacij in oblikovanju strategij v podjetjih.
Keywords: Poslovna etika, etični kodeks, poslovna uspešnost, strategija podjetja, konkurenčna prednost.
Published: 24.11.2020; Views: 477; Downloads: 193
.pdf Full text (1,31 MB)

2.
Načrtovana zastarelost proizvodov
Luka Vrhunc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučevali poslovno strategijo načrtovanja zastarelosti. S takšno strategijo proizvajalci določijo življenjsko dobo svojega izdelka z namenom, da bi ga moral potrošnik po določenem času nadomestiti z novim. Proizvajalci tako povečajo prodajanost svojih izdelkov, kar jim zviša dobiček. Vendar pa ima strategija negativne posledice na potrošnike, gospodarstvo in okolje, kar nas je spodbudilo k raziskavi te problematike. Ugotovili smo, da se je skozi čas s tehnološkim in družbenim razvojem oblikovalo več vrst takšne strategije, ki je lahko uporabljena na vsakem izdelku. Glavni dve obliki strategije načrtovane zastarelosti sta funkcionalna zastarelost, pri kateri proizvajalec povzroči prenehanje delovanja izdelka, in moderna oziroma psihološka zastarelost, kjer se zaradi različnih vplivov potrošnik odloči, da si izdelka ne želi več imeti, čeprav je še vedno funkcionalen. Posledica takšne strategije pa je povečana proizvodnja in povečana količina odpadkov, ki povzroča močno onesnaženje okolja. To velja predvsem za države v razvoju, ki so zaradi družbenih neenakosti bolj dovzetne za izkoriščanje. Ker so takšni vplivi vedno bolj zaznavni, so sprožili tudi odzive ljudi in institucij, da si prizadevajo preprečiti izvajanje takšne poslovne strategije in zmanjšati njene škodljive vplive. To pa zaradi obsega in kompleksnosti problematike ne dosega želenih uspehov. Ob analizi smo poskušali najti rešitve, ki temeljijo predvsem na zavedanju potrošnikov o problematiki in družbenih vrednotah, pri katerih bi spodbudili večjo skrb za okolje.
Keywords: izdelki, uporabnost, rok uporabnosti, zastarelost, poslovna strategija, potrošniki, diplomske naloge
Published: 19.10.2016; Views: 709; Downloads: 95
.pdf Full text (586,65 KB)

3.
KRMILJENJE TEMPERATURE NA INDUKCIJSKEM KUHALIŠČU IN POSLOVNA STRATEGIJA NA PRIMERU SPECIALNE INDUKCIJE VIETNAM ZA PODJETJE GORENJE D.D.
Simon Seršen, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Tehnični vidik diplomske naloge zajema predstavitev indukcijskega kuhališča, kjer je prikazana sestava in delovanje indukcijskega kuhališča. Podrobneje sta predstavljeni dve tipični izvedbi indukcijskega modula kuhališča in potek krmiljenja izhodne temperature oz moči kuhlišča, ki jo oddaja posodi. Teoretično ozadje nadgrajuje praktični primer ugotavljanja kakovosti indukcijskega kuhališča. Z ekonomskega vidika je predstavljeno področje strateškega managementa, natančneje strateško planiranje in s tem povezano razvijanje poslovnih strategij podjetja. Teoretična spoznanja so podkrepljena z obravnavo praktičnega primera poslovne strategije za programsko – tržno področje (indukcijskih) kuhališč družbe Gorenje.
Keywords: Elektromagnetna indukcija, vrtinčni tokovi, prenos toplote, indukcijsko kuhališče, polmostično vezje, krmiljenje moči, IGBT tranzistor. Politika podjetja, vizija in smotri, poslovna strategija, analiza okolja in celovitega podjetja, portfeljska analiza, kazalniki uspešnosti poslovanja podjetja, strategija sinjega oceana.
Published: 22.09.2016; Views: 741; Downloads: 96
.pdf Full text (3,37 MB)

4.
IZGRADNJA KONKURENČNE PREDNOSTI S ŠIRITVIJO PONUDBE PODJETJA ECOINVEST D.O.O.
Matija Kitanovski, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Razvoj podjetja je odvisen od sposobnosti prilagajanja storitvenih zmogljivosti potrebam naročnikov in spremembam v okolju. Naloga vodstva podjetja je, da vseskozi zaznava, kako se prilagoditi, izboljšati svojo ponudbo in v čim večji meri zadovoljiti svoje kupce, kar vodi v močnejši konkurenčni položaj, večji tržni delež in dobiček. Zadovoljstvo kupcev je mogoče doseči samo z nadpovprečno kakovostjo, edinstvenostjo in prilagojeno zasnovo izdelka ali storitve. V pravem trenutku je potrebno prepoznati lastne konkurenčne prednosti in priložnosti ter jih v čim večji meri izkoristiti v hudem konkurenčnem boju. Mnoga podjetja so se zaradi neugodnih gospodarskih razmer na domačem trgu in želje po hitrejšem razvoju internacionalizirala. Diplomsko delo govori o določitvi konkurenčnih prednosti in priložnosti podjetja, izgradnji najprimernejše poslovne strategije ob upoštevanju nevarnosti, ki jih prinaša poslovno okolje. Analizirali bomo poslovni razvoj in strategijo družinskega podjetja Ecoinvest od časa ustanovitve, selitve na tuje trge ter začetka izvajanja strategije doseganja konkurenčne prednosti s širitvijo ponudbe z namenom zadovoljitve vse kompleksnejših potreb naročnikov. Na podlagi analize bomo določili poslovno strategijo za prihodnje poslovanje.
Keywords: konkurenčna prednost, diferenciacija, odzivnost do strank, outsourcing, poslovna strategija, internacionalizacija, fleksibilnost poslovanja, kakovost storitve
Published: 19.07.2016; Views: 1723; Downloads: 124
.pdf Full text (1,76 MB)

5.
Dober poslovni načrt
Franci Vidic, 2012, professional monograph

Abstract: Dober poslovni načrt; recepti za podjetne
Keywords: poslovna strategija, trženje, finančni načrt, elektronske knjige
Published: 30.12.2015; Views: 928; Downloads: 153
URL Link to full text

6.
Vidiki uporabe uravnoteženega sistema kazalnikov v poslovni praksi podjetij, ki poslujejo v tranzicijskih razmerah
Igor Hustič, 2012, professional article

Abstract: Podjetje, ki deluje v nenehno spreminjajočem se okolju (takšno je tudi tranzicijsko) in želi biti pri tem uspešno oz. konkurenčno, mora biti strateško usmerjeno. Opredeljeno strategijo mora prevesti v merljive cilje (gre za najbolj nazorno implementacijo uravnoteženega sistema kazalnikov v poslovno prakso) ter prilagoditi organizacijsko strukturo procesom in strategiji, ne pa obratno, informirati vse zaposlene na vseh ravneh o sprejeti strategiji, jemati strategijo kot kontinuiran proces, upravljati spremembe z aktivnim vodenjem. Pomen neopredmetenih sredstev, kot smo jih opisali v tem članku, narašča. Pri tem ne kaže zanemariti spoznanj dialektične teorije sistemov oz. uporabe sistemskega načina razmišljanja, saj je možno zaznane pomanjkljivosti - ugotovila so jih podjetja, ki kazalnike uporabljajo že vrsto let - odpraviti prav z uporabo teh spoznanj.
Keywords: kazalniki, poslovanje, strategija, poslovna strategija, poslovni proces
Published: 21.12.2015; Views: 353; Downloads: 39
URL Link to full text

7.
VLOGA TEMELJNE STRATEGIJE ZA USPEŠEN RAZVOJ PODJETJA
Sabina Veršič, 2015, master's thesis

Abstract: Živimo v okolju nenehnih sprememb, v katerem je zmeraj bolj pomembno natančno predvidevanje okolja v katerem podjetje deluje, raste in se razvija. Spremembe so značilne tudi za podjetja, ki delujejo v kompleksnem in hitro spreminjajočem se globalnem okolju. Zaradi turbulentnega okolja v katerem podjetja rastejo, se razvijajo, preživijo ali propadejo je ključnega pomena opredelitev temeljne strategije, ki kaže managementu podjetja smer v katero se naj podjetje razvija. V kolikor se podjetje spreminja kakovostno, lahko rečemo, da gre za razvoj podjetja, ki se kaže kot spreminjanje podjetja na boljše. Razvoj podjetja se lahko kaže bodisi kot ustvarjanje večjega dobička, širitev na nove trge, zaposlovanje delavcev in širitev dejavnosti. Ključnega pomena za razvojno uspešnost podjetja je ustrezno opredeljena politika podjetja, ki izhaja iz vizije in vključuje opredelitev smotrov, poslanstva, temeljnih ciljev podjetja ter planiranje strategij in skladno urejenih struktur podjetja. Za dolgoročni razvoj in obstoj podjetja na trgu, je pomembno tudi nenehno prilagajanje, spreminjanje in spremljanje okolja podjetja. Vse nevarnosti, katere lahko ovirajo razvoj podjetij izhajajo iz okolja; bodisi notranjega, bodisi zunanjega. Pri opredeljevanju strategij mora podjetje preučiti tudi okolje podjetja v katerem deluje. Preučevanja okolja podjetja smo se lotili iz različnih vidikov in sicer iz ekonomskega, tehnološkega, družbeno-kulturnega in politično pravnega vidika. Na osnovi priložnosti in nevarnosti, ki jih podjetje ima v okolju, v katerem deluje, smo oblikovali predlog razvojne vizije, politike in strategij.
Keywords: Ključne besede: temeljna strategija, strategije, poslovna strategija, splošna strategija, okolje podjetja, uresničitveni plan podjetja.
Published: 28.08.2015; Views: 1030; Downloads: 183
.pdf Full text (1,17 MB)

8.
9.
10.
Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica