| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 287
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Slovenska podjetja in izzivi transformiranja poslovanja
Barbara Bradač Hojnik, 2020

Abstract: V prvem poglavju monografije smo analizirali vse gospodarske družbe in samostojne podjetnike v Sloveniji za leto 2018 ter primerjali ključne podatke za leto 2017 oziroma 2016 med Slovenijo in EU-28 oziroma posameznimi članicami v nefinančnem sektorju gospodarstva. Naslednji poglavji monografije sta povezani s transformacijo poslovanja podjetij, izkoriščanje druge priložnosti in krožno gospodarstvo. V poglavju o drugi priložnosti smo proučevali pravne, družbene in individualne vidike tega koncepta. Primerjalna analiza je pokazala, da je treba v EU vzpostaviti zakonodajni okvir, ki bo harmoniziral izbrana področja insolvenčnega prava. V poglavju o krožnem gospodarstvu smo ugotovili, da je Slovenija krožno gospodarstvo postavila v središče svojih strateških razvojnih dokumentov. To pomeni, da bo vzpostavljanje krožnega gospodarstva osrednja točka razvoja v prihodnjem desetletju. Slovenija pri doseganju krožnosti v primerjavi z EU zelo dobro obvladuje predvsem začetne razvojne ravni krožnosti, ne pa tudi še bolj razvitih, kompleksnejših razvojnih stopenj oziroma vidikov.
Keywords: Slovenija, podjetništvo, podjetje, poslovanje podjetja, uspešnost poslovanja
Published: 21.05.2020; Views: 423; Downloads: 35
URL Link to file

2.
Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.
Urška Berden, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev. V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami. V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse.
Keywords: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave.
Published: 29.10.2019; Views: 525; Downloads: 113
.pdf Full text (1,50 MB)

3.
Pomen kulture pri zagotavljanju obstoja in nadaljnega razvoja podjetja
Aleš Gorjup, 2018, undergraduate thesis

Abstract: močna kultura praviloma vodi podjetje do boljših rezultatov in večje uspešnosti. V diplomskem projektu zato najprej opredelimo, kaj je organizacijska kultura in kaj vsebuje. Za tem opredelimo, kako se organizacijska kultura v podjetju sploh oblikuje, kako se ohranja in kako se spreminja. Raziščemo tudi vpliv organizacijske kulture na uspešnost podjetja. Pred praktičnim delom na kratko opredelimo še vsebine politike podjetja. V praktičnem delu diplomskega projekta proučimo Skupino Impol, d. d., in skušamo preveriti skladnost zapisov v letnem poročilu, natančneje skladnost politike podjetja z izjavo o nefinančnem poslovanju. Skozi diplomski projekt ugotovimo, da organizacijska kultura vpliva na uspešnost podjetja, da oblikovanje kulture v podjetju traja več let, preden se uveljavi, in tudi da je spreminjanje organizacijske kulture še bolj dolgotrajen projekt. V praktičnem delu ugotovimo, da podjetje razume, kaj je nefinančno poslovanje, in da so zapisi v primerjavi s politiko podjetja skladni.
Keywords: kultura, uspeh podjetja, organizacija, nefinančno poslovanje
Published: 14.11.2018; Views: 414; Downloads: 53
.pdf Full text (1,32 MB)

4.
Vodenje poslovnega sistema v podjetju x
Pia Černčič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu predstavimo kaj je organizacija, njen nastanek, ter cilje organizacije. Nato podrobneje predstavimo pomen poslovnega sistema od njegovega nastanka do njegovih poslovnih procesov. Kasneje spoznamo integracijo sistema vodenja in spoznamo kakšen je njen namen, kakšne so koristi in kakšne so omejitve. Predstavimo podjetje Mercator d. d., kjer spoznamo njegovo poslanstvo, vizijo, strategijo, upravo družbe in zgodovino. Na koncu pa spoznamo obstoječ poslovni sistem v podjetju Mercator d. d.
Keywords: organizacija, poslovni sistem, politika podjetja, cilji, poslovanje
Published: 03.11.2017; Views: 447; Downloads: 45
.pdf Full text (661,82 KB)

5.
Slovenski podjetniški observatorij 2000
Miroslav Rebernik, Dijana Močnik, Matej Rus, 2001, final research report

Abstract: Pomen malih in srednjih podjetij je zelo velik in teh podjetij je v evropskem in svetovnem merilu vse več, v njih pa je tudi zaposlenih vse več ljudi. Nobenega dvoma tudi ni, da bo pomen malih in srednjih podjetij še nadalje naraščal, ne nazadnje tudi zaradi tega, ker se z digitalizacijo poslovanja bistveno spreminjajo meje podjetja, razvoj tehnologije, globalizacija poslovanja in splošno zniževanje transakcijskih stroškov pa pripomorejo k temu, da so tudi mala in srednja podjetja vse bolj konkurenčna večjim. Skladno z naraščanjem pomena malih in srednjih podjetij pa seveda narašča tudi potreba po rednem spremljanju njihovega razvoja in po primerjavi med državami. Slovenski podjetniški observatorij je prva tovrstna publikacija v Sloveniji, ki se v celoti posvetila proučevanju tega fenomena. V prvem delu podajamo analizo slovenskih podjetij za leto 1999 po regijah, dejavnostih in velikostnih razredih. V drugem delu primerjamo slovensko gospodarstvo z evropskim gospodarstvom, v tretjem delu pa smo razgrnili nekatere pomembnejše izide terenske raziskave, ki smo jo opravili med slovenskimi podjetji. Publikacija je dvojezična (slovenščina in angleščina).
Keywords: Slovenija, podjetništvo, podjetje, poslovni rezultati, zadolženost, podatki, informacije, statistični podatki, ocenjevanje, mala podjetja, srednja podjetja, zaposlenost, dodana vrednost, dobiček, reševanje problemov, birokracija, uporaba računalnika, Internet, inovacijska dejavnost, primerjave, mednarodne primerjave, Evropa, Evropska unija, Slovenski podjetniški observatorij, poslovna analiza, ovire za poslovanje
Published: 18.01.2017; Views: 728; Downloads: 106
.pdf Full text (1,93 MB)
This document has many files! More...

6.
Prenova poslovnega procesa poslovanja s kovanci
Roman Oberč, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Eno ključnih področij delovanja splošnih bank je oskrba prebivalstva, tako podjetij kot fizičnih oseb, z gotovino. V banki NLB d. d. to nalogo opravlja sektor za trezor in oskrbo z gotovino. Trezor oskrbuje NLB poslovalnice in pogodbene banke z gotovino, te pa nato neposredno poslujejo s končnimi uporabniki. Proces v trezorju, ki zagotavlja oskrbo gotovine, je razdeljen na dva ločena procesa. Poslovanje s kovanci in poslovanje z bankovci. Naloga se osredotoča izključno na področje poslovanja s kovanci in to področje predstavlja v obsegu in podrobnostih, ki danes veljajo in so ključni za izvajanje obstoječega procesa. Analizirali smo obstoječe glavne procese v trezorju kovancev in izračunali čase, ki so potrebni za izvedbo teh procesov. Ti časi so služili kot osnova za primerjavo med obstoječim in prenovljenim procesom, ki smo ga oblikovali na podlagi popolne prenove delovnih opravil in postopkov ter ga izrazili z novimi časi prenovljenega procesa. Uspeh prenove procesa je bil prihranjen čas glede na obstoječ proces, zmanjšanje delovnih korakov procesa, uvedba informatizacije in zmanjšanje števila zaposlenih, ki so potrebni za delovanje procesa.
Keywords: procesi, delo z kovanci, preurejanje podjetja, trezorsko poslovanje, banka NLB d. d.
Published: 30.11.2016; Views: 841; Downloads: 23
.pdf Full text (5,95 MB)

7.
ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH Z UVEDBO CRM SISTEMA V MALEM PODJETJU
Saša Bajs, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Sistem za upravljanje odnosov s strankami (ang. Customer Relationship Management – CRM) je okvir za prepoznavanje dobrih strank in izboljšanje odnosov z njimi. Sistem CRM podjetju pomaga, da so vsi zaposleni osredotočeni na svoje stranke in izboljšujejo poslovni odnos na vseh ravneh poslovanja. Strategija CRM spreminja vse dejavnosti v povezavi s strankami, kar pomeni, da dejansko vpliva na vse poslovne procese v organizaciji. Sistem CRM omogoča enostavno in hitro preverjanje podatkov o poslovnih stikih. Večina raziskav na področju uvajanja CRM v podjetja se osredotoča na zadovoljstvo strank, medtem ko smo se v diplomski nalogi osredotočili na zadovoljstvo zaposlenih v obravnavanem podjetju z uvedbo sistema CRM v poslovanje tega podjetja. V prvem delu naloge smo opisali, kaj je sistem CRM, nato smo predstavili sistem BokoCRM ter nato opisali uvajanje sistema CRM v podjetje. Z analizo ankete smo ugotovili, da so zaposleni zadovoljni z uporabo sistema BokoCRM; je enostaven za uporabo in uporaben pri njihovem delovnem procesu. Zaposleni uporabljajo sistem CRM pogosto, saj jim na zanesljiv in pregleden način zagotavlja informacije, ki jih potrebujejo pri svojem delu. Na podlagi raziskave ugotavljamo, da je uvedba sistema CRM pripomogla k boljšim podatkom o strankah ter omogočila boljše upravljanje odnosov, boljše medsebojno spremljanje, boljše vodstveno upravljanje, učinkovitejše storitve za stranke, standardiziran potek dela, delno pa se je izboljšalo tudi zadovoljstvo strank.
Keywords: upravljanje odnosov s strankami, poslovanje podjetja, sistem CRM, zadovoljstvo zaposlenih, BokoCRM
Published: 28.11.2016; Views: 806; Downloads: 91
.pdf Full text (2,58 MB)

8.
Razvoj e-učnega gradiva za podporo uporabi Essence platforme v malih in srednje velikih podjetjih
Dušan Radovanovič, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Uporaba informacijskih in komunikacijskih tehnologij (IKT) v malih in srednje velikih podjetjih (MSP) je kljub dolgotrajnim spodbudam še vedno šibka. MSP so sicer sodeč po raziskavah dobro opremljena z IKT, medtem ko uporaba celovitih rešitev za podporo poslovanju glede na velika podjetja še vedno zaostaja. V eni izmed iniciativ, v kateri je sodelovalo šest evropskih držav (Poljska, Italija, Nemčija, Avstrija, Slovenija in Madžarska), je bila razvita spletna rešitev za celovito podporo poslovanju MSP. Medtem ko je razširjenost uporabe e-poslovanja med velikimi in srednjimi podjetji v Evropi velika, mikro in mala podjetja precej zaostajajo na tem področju. Razloge lahko iščemo v šibkem poznavanju procesov in tehnologij, ceni tovrstnih storitev in tudi velikem številu ponudnikov teh storitev. Osnovni cilj projekta je bil takšnim podjetjem ponuditi dostop do storitev e-poslovanja in na ta način izboljšati njihovo konkurenčno prednost. Spletna rešitev omogoča malim in srednje velikim podjetjem (MSP) poleg osnovnih storitev e-poslovanja (elektronsko izmenjavo poslovnih dokumentov) tudi upravljanje logistike (optimizacijo oskrbovalnih verig z oblikovanjem lastnih poslovnih mrež) ter komuniciranje. Za namene evalviranja e-storitev so bili izvedeni pilotni projekti v šestih sodelujočih državah ter hkrati tudi trije čezmejni pilotni projekti. Na podlagi pridobljenih izkušenj z uporabo Essence spletne rešitve bodo izdelane nadgradnje in dopolnitve. Za uspešno izvedbo pilotnih projektov je bilo potrebno razviti e-učno gradivo (video vodiče in pisno gradivo), ki služi za seznanjanje in izobraževanje uporabnikov spletne rešitve v malih in srednje velikih podjetjih. Predmet raziskave magistrske naloge je razvoj e-učnih gradiv za podporo uporabi spletnih rešitev, namenjenih MSP. Ker je pri tem potrebno upoštevati tako šibko poznavanje e-poslovanja kot tudi uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije, različna kulturna in poslovna okolja, izziv ni trivialen. E-učna gradiva morajo biti preprosta za razumevanje, sistematična in prilagojena samostojni uporabi.
Keywords: Mala in srednjevelika podjetja, MSP, Spletna rešitev, e-učno gradivo, Optimizacija logistike, e-poslovanje
Published: 09.11.2016; Views: 719; Downloads: 58
.pdf Full text (7,57 MB)

9.
STRATEŠKO MARKETINŠKO NAČRTOVANJE ELEKTRODISTRIBUCIJSKEGA PODJETJA Z REGULIRANO IN TRŽNO DEJAVNOSTJO
Peter Kaube, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu ugotavljamo, da stanje energetike v družbi in nove tehnologije povzročajo spremenjen odnos, predvsem do porabe električne energije. Ukvarjanje s porabo električne energije je vplivanje na način življenja človeka in poslovanje podjetja. Zato se klasična energetika dopolnjuje z novimi tehnologijami in predvsem z novim poslovnim odnosom do odjemalcev, podjetij, inštitucij. To so poslovne priložnosti za podjetja v energetskem sektorju. Elektrodistribucijsko podjetje v Sloveniji ima dve področji poslovanja in dva kriterija uspešnosti, ki ju podjetje mora realizirati. Izvajanje distribucije električne energije, kjer je osnovni element kvaliteta dejavnosti, ki jo določa regulator, in poslovna uspešnost podjetja, kjer je kriterij poslovni rezultat ali donos, ki ga zahteva lastnik. Slednjega je mogoče doseči z razvojem tržnih dejavnosti in uspešnim marketingom novih energetskih izdelkov, storitev in tehnologij. V magistrskem delu smo se osredotočili na strateško marketinško načrtovanje v elektrodistribucijskem podjetju. Zanimali so nas koncepti in strategije marketinga v novih okoliščinah za razvoj tržnih dejavnosti. Kateri so obstoječi notranji potenciali ali konkurenčne prednosti za oblikovanje marketinških strategij. Novi energetski izdelki in storitve pomenijo predvsem določitev ciljnih skupin ali vrzeli na skupnem trgu odjemalcev. Podrobneje smo obravnavali položaj podjetja v zunanjem okolju in povezovanje s partnerji na novih energetskih trgih. V raziskovalnem delu smo analizirali marketing v petih elektrodistribucijskih podjetjih ter pridobili pomembna mnenja, ideje, predloge strokovnjakov za oblikovanje strateškega marketinškega načrtovanja, kar smo združili v model. Rezultati bodo v podporo menedžmentu pri določitvi ciljev in poslovnih odločitev na področju tržnih dejavnosti.
Keywords: strateško marketinško načrtovanje, elektrodistribucijsko podjetje, dvojno poslovanje, zadovoljstvo odjemalcev, nove energetske storitve in izdelki, povezovanje s partnerji, notranji potenciali, konkurenčne prednosti podjetja
Published: 14.09.2016; Views: 766; Downloads: 124
.pdf Full text (2,41 MB)

10.
Oblikovanje modela marketinškega komuniciranja na medorganizacijskem trgu
Simona Baškovič, 2016, master's thesis

Abstract: Svetovno gospodarstvo je v zadnjem času doživelo velike spremembe. Globalizacija je prinesla spremembe svetovnih razsežnosti; odprtost trgov je postavila pred izziv vsa nacionalna gospodarstva, države, organizacije in ne nazadnje posameznika. Hiter tehnološki napredek, odprtost trgov nam omogoča osvajanje novih trgov, zniževanje stroškov, izkoriščanje tehnološke in organizacijske prednosti ter v veliki meri zmanjševati poslovna tveganja. Veliko podjetji zaradi razmer na trgu izgubljajo svoje tradicionalne trge, za kar lahko iščemo vzroke v prepočasnem odzivanju na zahteve trga in v nesposobnosti prilagajanju spremembam na trgu. Ena izmed konkurenčnih prednosti podjetji, temelji na poznavanju marketinških strategij in mehkih dejavnikov, ki ločujejo uspešna podjetja od neuspešnih. V uvodnem delu naloge sem iz preučevane literature opredelila teoretična izhodišča. Medorganizacijsko poslovanje in s tem medorganizacijski trg ima naslednje posebnosti: po obsegu je večji od potrošniškega trga; odjemalcev je manj, vendar so ti večji; tesen odnos med odjemalcem in dobaviteljem, profesionalen nakup. Medorganizacijski marketing podarja posebno skrb odnosom med dobaviteljem, podjetjem in kupcem. Proces vodenja pa zajema načrtovanje, izvajanje in merjenje uspešnosti. Vsi procesi so usmerjeni v navezovanje odnosov s kupci, zato je marketinški splet (4P) jedro marketinškega sistema organizacije. Predmet mojega raziskovanja so mala podjetja na medorganizacijskem trgu, ki se v tem turbulentnem poslovnem okolju srečujejo z vedno novimi izzivi in nalogami. Pričakovanja kupcev so vsa večja, zato klasični pristopi organiziranja marketinga in podjetja kot celote, ne zagotavljajo več konkurenčne prednosti. Od filozofije trženja, ki temelji na 4P, se sedaj čedalje bolj usmerja pozornost na vse udeležence, ki so na kakšen koli način udeleženi v procesu zadovoljevanja kupca. Mala podjetja na medorganizacijskem trgu imajo svoje značilnosti in niso samo pomanjšana verzija velikih. Predstavljajo kar dobršen procent na medorganizacijskem trgu in postajajo čedalje bolj pomembna, saj so pomemben vzvod gospodarske rasti in razvoja. Vplivajo tako na blaginjo kot na kakovost življenja, saj zagotavljajo številna delovna mesta. Mala podjetja v veliki večini nimajo organizirane službe za marketing, kaj šele za marketinško komuniciranje. V veliki večini se s tem ukvarja direktor oz. lastnik podjetja, ki ima določene omejitve v razpoložljivih sredstvih, znanju ter izkušnjah. Poleg dobrega izdelka in privlačne cene mora imeti danes podjetje, ki želi učinkovito komunicirati z okoljem, natančen načrt marketinškega komuniciranja, ki je usklajen s strateškim načrtom podjetja. Prav tako se majhnost kaže tudi v nepoznavanju instrumentov marketinškega komunikacijskega spleta. Raziskava je pokazala, da se podjetja največ poslužujejo osebne prodaje, sledi direktni marketing in oglaševanje v strokovnih revijah, kjer v veliki meri članki niso plačljivi. Najmanj uporabljiv instrument je odnosi z javnostmi. Vsa podjetja se posvečajo prodaji ključnim kupcem in v zadnjem delu prodajnega procesa tudi tehnični prodaji. Ugotavljamo tudi, da je internet tisti instrument oglaševanja, katerega se v veliki meri zavedajo vsa intervjuvana podjetja in je tisti medij, ki prednjači pri uporabi na medorganizacijskem trgu.
Keywords: meorganizacijsko poslovanje, medorganizacijski marketing, marketinški splet, medorganizacijsko marketinško komuniciranje, mala podjetja, marketinško komuniciranje v malih podjetjih.
Published: 01.07.2016; Views: 774; Downloads: 137
.pdf Full text (1,69 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica