| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
UVAJANJE KNJIŽNIČNO INFORMACIJSKEGA SISTEMA V KNJIŽNICI OSNOVNE ŠOLE
Martina Olaj, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Šolske knjižnice izvajajo knjižnične dejavnosti in delujejo v sklopu šol. Šole so javni zavodi in nepridobitne organizacije, njihove ustanoviteljice so občine. Kljub nepridobitni dejavnosti, morajo poslovati kakovostno in racionalno. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so podana izhodišča za praktični del, obsega predstavitev šolske knjižnice ter njeno poslovanje. Predstavljeni so poslovni procesi, ki potekajo v šolski knjižnici. Praktični del se nanaša na predstavitev Šolske knjižnice na Osnovni šoli Gornja Radgona in opisuje potek informatizacije knjižnice. V obdobju od leta 1996 do leta 2010 sem bila zaposlena v knjižnici kot knjižnični manipulant. V tem obdobju sem izkusila ves proces od ročne obdelave gradiv in izposoje, sodelovala pri prenosu in obdelavi gradiv, ki je vodila v avtomatizirano izposojo. Diplomsko delo je nastalo predvsem na podlagi delovnih izkušenj na tem področju.
Keywords: knjižnica, poslovanje knjižnice, procesi v knjižnici, obdelava gradiva, informatizacija knjižnice, informacijski sistem.
Published: 18.03.2021; Views: 91; Downloads: 7
.pdf Full text (1,09 MB)

2.
Statutarna ureditev javnega zavoda Mariborska knjižnica
Lanja Čerin, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavana statutarna ureditev ter delovanje negospodarske javne službe – javnega zavoda Mariborska knjižnica, ki temelji na Odloku o ustanovitvi javnega zavoda in ostalih aktih. Najprej je predstavljen zavod na splošno, tako kot lahko zasledimo iz informacij javnega značaja dostopnih na njegovi spletni strani ter Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Mariborska knjižnica . Nato sledi predstavitev aktov, ki zavezujejo knjižnico in v okviru katerih mora le ta delovati. Avtorica ugotavlja, da je poslovanje urejeno z zelo veliko različnimi akti. Posamezna področja delovanja javnega zavoda so podrobno in zelo natančno opredeljena in urejena s predpisi. Sledi predstavitev organizacije, ponudbe in poslovanja Mariborske knjižnice. Razvidno je, da je dejavnost zavoda organizirana v devetnajstih organizacijskih enotah in zajema velik del severovzhodne Slovenije. Ponudba je zelo pestra in raznolika. Avtorica nato predstavi organe zavoda in prilaga sliko organizacijske sheme, iz katere je še lažje razvidna struktura organov ter posameznih oddelkov in služb. Sledi opis financiranja zavoda ter predstavitev izvora sredstev, ki jih ta pridobiva za svoje delovanje. Na kratko je predstavljen tudi pomen članarin in njihova uporaba. Avtorica nadaljuje na področju razvoja in razvojnih projektov ter predstavitvi planov, ki temeljijo predvsem na reševanju prostorskih in finančnih omejitev. Prostorska stiska osrednje knjižnice na Rotovškem trgu namreč že dalj časa predstavlja velik problem. Avtorica nadalje analizira nadzor, ugotavlja kje je Mariborska knjižnica certificirana, kako poteka notranja in zunanja presoja in kdo jo opravlja. Razvidno je, da je presoja smiselna, da knjižnica deluje v skladu s standardom ISO 9001:2008 in da obvladuje dokumentacijo glede na zahteve standarda. Nato sledi povzetek intervjuja z bivšim (mandat do konca leta 2014) predsednikom sindikata Glosa (sindikat Mariborske knjižnice ), Fredijem Sirkom, s katerim avtorica tudi dokazuje določene hipoteze. Intervju je priložen na koncu naloge. Avtorica pride do sklepa, da delovanje Mariborske knjižnice poteka podkrepljeno z vrsto predpisov. Težave pri poslovanju se pojavljajo predvsem zaradi pomanjkanja finančnih sredstev in prostorske stiske, ne pa zaradi neupoštevanja ali neustreznosti zakonodaje.
Keywords: javni zavod, Mariborska knjižnica, zakonodaja zavoda, poslovanje knjižnice, organizacijske enote, negospodarske javne službe, knjižnična dejavnost.
Published: 16.05.2016; Views: 952; Downloads: 69
.pdf Full text (282,91 KB)

3.
Kakovost knjižničnih storitev
Boris Snoj, Zdenka Petermanec, 1999, review article

Abstract: Prispevek želi vzpodbuditi knjižničarje, da pričnejo razmišljati o svoji novi vlogi, ki so jim jo neprostovoljno dodelili: čas novih informacijskih tehnologij, zlasti omrežij, globalizacija ponudbe, konkurenti, prdvsem pa uporabniki s svojimi zahtevami in pričakovanji. Opredelili bomo delovanje knjižnic na posebnih trgih in njihove cilje. Da bi se zavedali pomena kakovosti knjižničnih storitev, so potrebna temeljna marketinška znanja. V okviru celovitega managementa kakovosti ima pomembno vlogo njeno vrednotenje, ki ga lahko izvedemo na različne načine, z različnimi indikatorji uspešnosti, metodami in programi. Kakovost je težko izmerljiva samo kvantitativno, saj je zmes objektivnega in subjektivnega. Nahajamo se v času, v katerem prevladujejo uporabniki s svojimi zahtevami. Zato morajo knjižnice odstopiti odsvoje klasične, zgolj knjižno-revijske naravnanosti in se kakovostno usmeriti k uporabniku.
Keywords: knjižnice, bibliotekarstvo, knjižničarstvo, univerze, visoko šolstvo, storitve, poslovanje, vrednotenje, uporabniki, marketing, trženje, kvaliteta, zagotavljanje kvalitete
Published: 10.07.2015; Views: 724; Downloads: 44
URL Link to full text

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica