| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2063
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Nabavno poslovanje v podjetju Košaki tmi d. o. o.
Lea Jug, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V današnjih časih se vsako podjetje zaveda, da je izjemnega pomena uspešno nabavno poslovanje. S tem lahko samo podjetje veliko privarčuje in s tem ustvarja večji dobiček. Dejstvo je, da se nabavne cene oblikujejo na podlagi stroškov z nabavo ustreznega materiala in seveda še ostalih stvari, ki so potrebne za izdelavo. Če si podjetje prizadeva znižati te stroške, lahko veliko prihrani in ravno iz tega izhaja, da je nabavno poslovanje eden ključnih procesov. V teoretičnem delu diplomskega projekta bomo predstavili pojem nabavnega poslovanja, osnovne naloge, predstavili bomo organizacijske oblike nabavnega poslovanja. Potem bomo podrobneje spoznali sam nabavni proces, ki vključuje določene korake oziroma faze samega procesa. Opisali bomo tudi sodelovanje nabavnega oddelka z drugimi oddelki v podjetju. Nadalje bomo prešli na praktičen del diplomskega projekta, kjer bomo predstavili podjetje Košaki TMI d. o. o. in pojasnili nabavno poslovanje v podjetju Košaki TMI d. o. o. Največji poudarek bomo dali samemu nabavnemu procesu v podjetju Košaki TMI d. o. o. in podrobno opisali posamezne faze v procesu. Delo diplomskega projekta pa bomo zaključili s predlogi za izboljšanje nabavnega poslovanja v podjetju Košaki TMI d. o. o., ki bodo izhajali iz spoznanj teoretičnega in praktičnega dela diplomskega projekta.
Keywords: nabava, nabavno poslovanje, podjetje, nabavni proces, nabavni oddelek.
Published: 16.04.2021; Views: 0; Downloads: 0
.pdf Full text (1,12 MB)

2.
Nabavni proces v izbranem podjetj
Nives Vantur, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih letih se nabava v podjetju spreminja, kar se kaže v čedalje večjem zanimanju managerjev in nabavnega osebja v proizvodnih podjetjih za to dejavnost. Če upoštevamo finančna sredstva, ki so ponavadi povezana s pripravo in uresničevanjem nabavnih odločitev, ni to nič nenavadnega. Gospodarna in učinkovita nabavna funkcija lahko veliko pripomore k uspešnemu poslovanju podjetja. Zaradi izvajanja izboljšav v managementu razvoja izdelkov, proizvodnje in logistike se je v številnih podjetjih pokazala potreba po izboljšanju odnosov z dobavitelji, tako da bi za razvoj izdelkov potrebovali manj časa, prešli na dobavo ravno ob pravem času in brez napak pri novih in sedanjih vhodnih sestavnih delih. Nabavni oddelek je posrednik, ki prevzema tovrstne dogovore z dobavitelji in nadzoruje njihovo izpolnjevanje.
Keywords: nabava, nabavni oddelek, poslovanje, dobavitelji, nabavni proces, nabavno poslovanje.
Published: 16.04.2021; Views: 0; Downloads: 0
.pdf Full text (4,21 MB)

3.
FRANŠIZING KOT OBLIKA VSTOPA PODJETJA NA TUJ TRG
Jose Miguel Estigarribia Villasanti, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V teh vrtoglavih časih, s trgi, ki so med seboj povezani bolj kot kdaj prej v zgodovini človeštva, s pandemijo COVID-19, ki močno negativno vpliva na gospodarstva in z rapidnim razvojem tehnologije, so se podjetja ob soočanju z močno konkurenco na večini trgov prisiljena širiti in iskati nove priložnosti, ne samo zaradi potrebe po rasti, temveč vse bolj s ciljem preživetja. Takšna nujna naravnanost podjetij pomaga še nikoli prej videnemu hitremu globalnemu razvoju. Danes, tako kot na začetku prejšnjega stoletja, lahko vidimo, da gospodarstva preživljajo težke čase, ki narekujejo podjetjem potrebo po iskanju novih priložnosti v mednarodnem poslovanju. Franšizing, kot oblika vstopa na tuje trge, se uporablja vse pogosteje. Franšize veljajo za eno najvarnejših oblik vstopa na tuje trge. V diplomskem projektu proučujemo franšizing in druge glavne načine vstopa na tuj trg ter ugotavljamo njihove prednosti in slabosti. Analiziramo poslovna modela dveh franšiznih velikanov - McDonald's-a in Starbucks-a in preučujemo njune konkurenčne prednosti ter njuno prisotnost na mednarodnih trgih in na izbranem lokalnem trgu.
Keywords: mednarodno poslovanje, franšizing, franšiza, oblike vstopa na tuj trg, Mc'Donalds, Starbucks
Published: 16.04.2021; Views: 0; Downloads: 0
.pdf Full text (902,88 KB)

4.
Zasnova e-platforme za dostavo hrane v makedoniji
Damjan Radev, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v 21. stoletje, tehnologija se hitro spreminja kako v poslovnem svetu tako v vsakdanjo življenje človeka, vsak dan vidimo novo aplikacijo ki izboljša našega življenja. Podjetja imajo za zadatek slediti spremembe če želijo ostati pomembni. Danes je zelo težko si predstavljat življenje brez uporabe računalnika, če bi Internet prenehal obstajati svet bo zašel v krizo. Vključevanja e poslovanja v poslovem svetu se bo zvišalo še več v prihodnosti, ker se je do danes to prikazalo kot ključni dejavnik zvišanju produktivnosti podjetja. Namen diplomskega dela, je predstaviti kakšno vlogo ima e-poslovanje v način komuniciranja med podjetji ki ponujajo hrano in stranke ki si želijo hiter ter lažji dostop do njej. Bomo predstavili zasnovo ter izdelavo aplikacijo ki povezuje stranke do restavracije, ter pomaga pri procesu naročanja, dostop ter dostavo izdelke.
Keywords: e-poslovanje, e-trgovina, spletna aplikacija, tehnologije komuniciranja, uvajanje e-poslovanja, vrste e-poslovanja, modeli e-poslovanja, uber-eats, zomato, ehrana, spletno naročanje, koncept e-poslovanja, B2B, B2C, C2C, B2G, C2G, G2G
Published: 24.03.2021; Views: 22; Downloads: 7
.pdf Full text (1,03 MB)

5.
UVAJANJE KNJIŽNIČNO INFORMACIJSKEGA SISTEMA V KNJIŽNICI OSNOVNE ŠOLE
Martina Olaj, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Šolske knjižnice izvajajo knjižnične dejavnosti in delujejo v sklopu šol. Šole so javni zavodi in nepridobitne organizacije, njihove ustanoviteljice so občine. Kljub nepridobitni dejavnosti, morajo poslovati kakovostno in racionalno. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so podana izhodišča za praktični del, obsega predstavitev šolske knjižnice ter njeno poslovanje. Predstavljeni so poslovni procesi, ki potekajo v šolski knjižnici. Praktični del se nanaša na predstavitev Šolske knjižnice na Osnovni šoli Gornja Radgona in opisuje potek informatizacije knjižnice. V obdobju od leta 1996 do leta 2010 sem bila zaposlena v knjižnici kot knjižnični manipulant. V tem obdobju sem izkusila ves proces od ročne obdelave gradiv in izposoje, sodelovala pri prenosu in obdelavi gradiv, ki je vodila v avtomatizirano izposojo. Diplomsko delo je nastalo predvsem na podlagi delovnih izkušenj na tem področju.
Keywords: knjižnica, poslovanje knjižnice, procesi v knjižnici, obdelava gradiva, informatizacija knjižnice, informacijski sistem.
Published: 18.03.2021; Views: 36; Downloads: 2
.pdf Full text (1,09 MB)

6.
UPRAVLJANJE TVEGANJ V MEDNARODNEM POSLOVANJU PODJETJA STRAMEX PET D.O.O.
Marko Tertinek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Vsako podjetje stremi k zvišanju svojih prihodkov in dobičkov, kar pa je na domačem trgu omejeno. Zato so podjetja prisiljena, da začnejo poslovati na tujih trgih, če želijo uresničiti svojo vizijo nadaljnje rasti. V današnjem turbulentnem okolju mednarodnega poslovanja je vsako podjetje izpostavljeno tveganjem na tujih trgih. Tema diplomskega dela je aktualna in uporabna za podjetja, ki želijo postati in ostati uspešna v mednarodnem poslovanju. Poznamo deželna, finančna in poslovna tveganja. Ker so tveganja v mednarodnem poslovanju zelo obsežna tema, smo se odločili, da obravnavamo ta tveganja na osnovi proučevanja primera podjetja Stramex Pet, d. o. o., ki je na trgu prisotno več kot 20 let. Želeli smo se prepričati, če podjetje dobro upravlja tveganja, zato smo se odločili, da slednje analiziramo in ocenimo uspešnost upravljanja tveganj v podjetju Stramex Pet, d. o. o.
Keywords: Mednarodno poslovanje, tveganje, upravljanje tveganj, finančno tveganje, deželno tveganje, poslovno tveganje. .
Published: 18.03.2021; Views: 31; Downloads: 1
.pdf Full text (978,15 KB)

7.
ANALIZA ZAHTEV ZA BLAGAJNIŠKO POSLOVANJE V PRODAJNEM CENTRU
Sonja Pirš, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Blagajniško poslovanje je sestavni del gotovinskega plačilnega prometa, ki ga za gospodarstvo upravljajo banke in hranilnice. Blagajniško poslovanje pomeni sprejemanje gotovine v poslovnih sistemih in izplačevanje gotovine iz poslovnega sistema. To so poslovni dogodki, ki se zgodijo med dvema ali več gospodarskimi subjekti ali fizično osebo. Blagajna je prioriteta za vsako poslovanja, ki jo mora upravljati blagajnik. Blagajnik skenira vse izdelke s pomočjo črtne kode, ki je nekje na izdelku, to izvede s pomočjo laserske tehnologije. Ko je vso blago poskenirano, kupec izbire način plačila: knjižni denar, gotovina ali denar na poti. Zaradi hitrega razvoja tehnologije, je vedno pogostejša samopostrežna blagajna. To je naprava, ki vodi kupca skozi nakup glasovno, kot tudi z navodili na zaslonu preko vseh korakov nakupa. Kupec ima pregled nad procesom skeniranja in plačevanja ter občutek večje vključenosti v proces. Da bi lahko zmanjšali čas čakanja na blagajni, sem skozi diplomsko delo predstavila kdaj nastanejo zastoji in podala rešitve za odpravo zastojev na blagajni. Reševala sem probleme, kako bi bile blagajničarke hitrejše pri svojem delu in kako bi jih razbremenili pri zaključevanju blagajne.
Keywords: blagajna, blagajničarka, blagajniško poslovanje, kartica ugodnosti, plačilna kartica, vrste blagajn
Published: 18.03.2021; Views: 16; Downloads: 0
.pdf Full text (1,30 MB)

8.
Digitalizacija sejmišča
Mojca Babič, 2020, master's thesis

Abstract: Prihodnost na področju e-poslovanja je navdušujoča. Sam razvoj in inovativnost na področju tehnologije in digitalizacije je v današnjem času impresivna. Vodilne na področju tehnike in tehnologije so v današnjem svetu ZDA, Japonska in Kitajska, a jim je zaradi svoje drznosti Evropa kar takoj za petami. Kaj pa sploh je e-poslovanje? Mnogi ga opredeljujejo kot splošen pojem, ki se nanaša na vse načine uporabe digitalnih informacijskih in komunikacijskih tehnologij za podporo ali racionalizacijo poslovnih procesov - od priprave do implementacije. Vendar se lahko natančneje nanaša tudi na poslovne procese spletnih trgovin ali drugih internetnih podjetij. Ena izmed vej informatike je tudi razvoj aplikacij, ki je v zadnjem času izredno popularen trend med informatiki. Vedno znova nas presenečajo z novimi idejami, zasnovami in prav tako izvedbami, se pravi končnimi izdelki. Gospodarstvo danes je tehnološko tako napredno, da je potrebno biti posebej iznajdljiv, da se bi na trg lahko predstavili novo zasnovo. Konkurenca na tem področju je res velika, ponudba pa tako raznolika, da lahko uporabnika takoj premami. V magistrski nalogi smo se tako posvetili digitalizaciji na sploh prav tako smo izpostavili trende na področju razvoja aplikacij, povedali kako se aplikacije razvijajo in kakšni so pri tem stroški. Del naše magistrske naloge pa so sejmi. Natančneje smo izpostavili sejem v Frankfurtu, ki je po eden največjih sejmov tako v Evropi kot tudi drugje po svetu. Pri raziskavi o aplikacijah se nam je utrnila zamisel. Ali bi lahko ustvarili aplikacijo, ki je v bistvu navigacijski sistem kot tudi sam prikaz in pojasnitev sejma? Aplikacija bi vsebovala GPS sistem, ki bi udeležence sejma vodil skozi sama prizorišča. Sama aplikacija bi bila sestavljena iz več delov. Eden izmed zavihkov bi torej bil sam GPS sistem, torej navigacija po prizoriščih. V naslednjem bi lahko imeli naštete vse predstavnike in gostitelje samega sejma, v posebnem okencu bi lahko posameznik vpisal kaj ga na tem sejmu sploh zanima, aplikacija bi ga lahko vodila na te posamezne kraje. Ker so sejmišča seveda prizorišča, ki so po navadi na prostem ali v velikih halah, se po njih udeleženci sejma sprehajajo. Zato je navigacijski sistem potrebno prilagoditi oziroma uporabiti tistega, ki je namenjen pešcem ter seveda uporabiti notranji GPS sistem. Seveda smo kasneje ugotovili, da sejmišče v Frankfurtu že uporablja neko vrste aplikacije, zato smo se odločili, da jo preučimo in mogoče na podlagi tega podamo predloge za izboljšavo in na tak način posredno podamo tudi utrinke naše ideje.
Keywords: e-poslovanje, razvoj aplikacije, GPS, sejem, Messe Frankfurt
Published: 03.02.2021; Views: 56; Downloads: 15
.pdf Full text (2,75 MB)

9.
Kanvas poslovnega modela specializirane spletne trgovine z eko pohištvom
Mateja Domiter, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomskega projekta je izdelava celostnega kanvas poslovnega modela za specializirano spletno trgovino, ki posluje na slovenskem trgu. Gre za poslovanje med končnim uporabnikom in podjetjem (B2C). Podjetje ima vizijo postati vodilni ponudnik dizajnerskega eko pohištva na domačem trgu. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem - teoretičnem delu - predstavimo pojem podjetništva, poslovne ideje in opredelimo poslovni model ter njegove sestavine. Opišemo elektronsko poslovanje, njegove oblike in podrobneje opredelimo spletno prodajo glede na pravno uredbo, načine plačil, potek oglaševanja preko spleta in optimizacijo spletne trgovine. Ker je obravnavana spletna trgovina trajnostno naravnana, opredelimo tudi trajnostno poslovanje in nekatere okoljske vidike, kot je okoljska ozaveščenost. V drugem – aplikativnem delu - izdelamo celosten kanvas poslovni model in združimo opisano teorijo s prakso. Podrobneje predstavimo obravnavano podjetje ter opredelimo rešitve za povečanje prodaje in prepoznavnosti podjetja na slovenskem trgu, kot so: podrobnejša opredelitev ciljne skupine kupcev, podrobnejša opredelitev ciljev podjetja in strategij za doseganje le-teh, analiza slovenskega trga in konkurence podjetja, proučitev metod spletnega oglaševanja in izdelava finančne projekcije podjetja za obdobje treh let.
Keywords: Poslovni model, kanvas poslovni model, spletna prodaja, trajnostno poslovanje, okoljska ozaveščenost
Published: 06.01.2021; Views: 101; Downloads: 28
.pdf Full text (1,74 MB)

10.
Pravni in politični okvir za regulacijo avtonomnih vozil in dronov v EU
Rami Salman, 2020, master's thesis

Abstract: Mobilnost sestavlja pomemben del našega življenja, zato je nujno da je varna in zanesljiva. S pojavom naprednih tehnologij, kot so samovozeči avtomobili in droni, se pojavljajo določena vprašanja, ki se nanašajo na integracijo teh izdelkov v vsakdanje življenje in vpliva nanj. Uvodoma je prikazan tehnološki razvoj naprav, povezanih na omrežje in spremembe evropskega regulatornega okvirja v zvezi s tem. Nadalje sledi nekaj praktičnih primerov uporabe dronov in avtonomnih vozil. Magistrsko delo preučuje te tehnološke izdelke in storitve v luči prava EU glede na že veljavne primarne in sekundarne akte, kjer takšnih konkretnih predpisov še ni, pa si pomagamo s pomočjo splošnih načel in ostalih nezavezujočih aktov, ki so že bili sprejeti. Eden ključnih predpisov, ki je usmerjen na informacijsko varnost, je Splošna uredba o varstvu podatkov (t.i. GDPR), kar se izraža že v širši definiciji samega podatka v primerjavi s prejšnjo ureditvijo. Pomembna je predvsem zaradi velikega toka informacij v elektronski obliki. V zvezi s pravicami državljanov EU imamo še veliko drugih relevantnih predpisov na tem področju, kot je Direktiva v zvezi z odgovornostjo za proizvode z napako in Direktiva o elektronskem poslovanju. Kljub visokemu nivoju pravne regulacije zaščite državljanov Unije, se pojavljajo vprašanja, ali so trenutni pravni predpisi zadostni glede na prihod avtonomnih naprav. Podan je tudi pregled relevatnih aktov in predlogov v zvezi z umetno inteligenco in možnostmi za zaščito uporabnikov izdelkov, ki temeljijo na avtonomnosti. Prihodnost tehnologije je vsekakor tako zanimiva kot nepredvidljiva, kar pomeni da je še toliko bolj pomembna dosledna ureditev pravnih razmerjij med tehnološkimi giganti, potrošniki in drugimi pristojnimi institucijami. Pomemben vidik je tudi pravna poenotenost držav članic zaradi skupnega evropskega trga. V primeru prevelikih pravnih razlik bi lahko prišlo do zlorab in zaobhajanja pravnih predpisov, kar bi samo po sebi izničilo njihov temeljni namen.
Keywords: informacijska tehnologija, avtonomna vozila, droni, varstvo podatkov, elektronsko poslovanje, internetna nevtralnost, spletna varnost, GDPR, pravice državljanov EU
Published: 16.12.2020; Views: 109; Downloads: 50
.pdf Full text (2,48 MB)

Search done in 0.39 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica