| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 252
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
2.
Stres v osnovni šoli : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Alenka Fartek, 2006, undergraduate thesis

Keywords: stres, povzročitelji stresa, posledice stresa
Published: 31.03.2008; Views: 2743; Downloads: 450
.pdf Full text (769,95 KB)

3.
4.
5.
Nasilje nad otroki
Mojca Lukančič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Nasilje nad otroki je sestavljeno v celoti iz teoretičnega dela. Znotraj tega smo navedli in opisali različne ter najpogostejše oblike nasilja nad otroki, pomoč žrtvam in deklaracijo o otrokovih pravicah. Nasilje nad otroki je pojav, ki se je dodobra razkril v sodobni družbi.
Keywords: Nasilje nad otroki, nasilje v družini, oblike nasilja, posledice nasilja, predsodki in stereotipi o nasilju, soočanje in pomoč žrtvam nasilja, Konvencija o otrokovih pravicah.
Published: 10.03.2009; Views: 4046; Downloads: 1425
.pdf Full text (464,23 KB)

6.
NEKATERI VIDIKI RAZŠIRJENOSTI MOBINGA MED UČITELJI V OSNOVNI ŠOLI
Tjaša Purgaj, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V času vse večje tekmovalnosti, individualizma in skrbi za dobiček se vse bolj srečujemo s psihičnim nasiljem na delovnem mestu. Mobing je vsako neprimerno ravnanje na delovnem mestu, ki se pojavlja načrtno, sistematično in dlje časa z namenom, da se žrtev izloči iz delovne sredine. Negotova delovna mesta, stres, spremembe v načinu organizacije, slabi medsebojni odnosi so le nekateri izmed vzrokov mobinga. Posledice psihičnega nasilja za žrtev so lahko zelo hude, od psihičnih težav in obolenj do pomanjkanja socialne varnosti in slabenja socialnih odnosov. Po številnih raziskavah se mobing najpogosteje pojavlja v javni sferi. V diplomskem delu nas je zanimalo, v kolikšni meri je mobing razširjen med učitelji v osnovni šoli. Rezultati so pokazali, da je mobing med učitelji še kako prisoten, zato je potrebno veliko delati na preventivi. Ni dovolj samo zakonsko sprejetje mobinga kot kaznivega dejanja, pač pa je treba vzpostaviti javno zavest o škodljivih posledicah mobinga in razviti družbeno občutljivost za ta problem.
Keywords: mobing, psihično nasilje, delovno mesto, nadlegovanje, konflikt, medsebojni odnosi, psihične posledice, učitelji
Published: 06.01.2010; Views: 4001; Downloads: 466
.pdf Full text (990,10 KB)

7.
PREMAGOVANJE STRESA PRI DELU V PODJETJU MIKROGRAFIJA D.O.O.
Matej Jesenek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo znotraj področja stres predstavili povzročitelje stresa, načine premagovanja stresa in posledice stresa, tako v privatnem življenju, kot tudi na delovnem mestu. Opredelili smo pojme stres in njegove vplive pri delu, stresna reakcija ter posledice stresa. V podjetju Mikrografija d.o.o. smo analizirali trenutno prisotnost stresa na delovnem mestu, njegove vplive na zaposlene in načine s katerimi zaposleni in organizacija stres premagujejo. Rezultati ankete so pokazali, da so zaposleni v povprečju včasih pod vplivom stresa na delovnem mestu, ki pa vpliva na njihovo delo. Večinoma zaposleni stres premagujejo s pomočjo prijateljev ali ob gledanju televizije in poslušanju glasbe. V organizaciji pa včasih ali redko skrbijo za premagovanje stresa zaposlenih.
Keywords: • stres • stres pri delu • premagovanje stresa • posledice stresa
Published: 22.06.2009; Views: 3048; Downloads: 457
.pdf Full text (1,89 MB)

8.
STRES NA DELOVNEM MESTU ZAVAROVALNEGA ZASTOPNIKA
Aleksander Valič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v času in okolju, ki cenita predvsem materialne dobrine. Živimo prehitro, pod pritiskom. Vedno se nam mudi in ne najdemo dovolj časa zase. Znašli smo se v toku življenja, ki nas obrača in vrtinči, tako da sploh ne utegnemo pomisliti, ali je takšno življenje dobro. Ne vprašamo se, kako smo in kaj je prav za nas. Pomanjkanje sposobnosti za obvladovanje okoliščin kot so izpolnjevanje zahtev, izzivov, vodi v stres. Zelo je pomembno, da se stres dobro zavedamo in da smo seznanjeni z njegovimi posledicami. To spoznanje dopušča možnost, da tedaj prav ravnamo ali v nekaterih primerih ga lahko odpravimo. Diplomska naloga je osredotočena na stres, s katerim se zavarovalni zastopniki srečujemo skoraj vsak dan. Raziskava je pokazala, da je najpogostejši dejavnik stresa preobilica dela in odnos med vodstvom in zaposlenimi, ki na žalost niso vedno dobri, ter nesporazumi s strankami.
Keywords: stres, stres na delovnem mestu, dejavniki stresa, posledice stresa, preobilica dela
Published: 20.07.2009; Views: 2519; Downloads: 362
.pdf Full text (528,44 KB)

9.
MODEL ZMANJŠANJA OBREMENITEV OKOLJA, KI JIH POVZROČA CESTNI TOVORNI PROMET
Damjan Papič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Transport je eden ključnih dejavnikov sodobnega gospodarstva, vendar kljub prednostim in olajšavam, ki nam jih zagotavlja, ima tudi slabe lastnosti in to so predvsem obremenitve, katere s svojim delovanjem povzroča okolju. V preteklih letih te obremenitve niso bile tako izpostavljene, ker se jih nismo zavedali in ker je bilo transporta veliko manj kot danes. Dandanes pa se je transport močno razvil v pomemben gospodarski podsistem in si brez njega več ne znamo predstavljati življenja. Poznamo več vrst in oblik transporta, vendar je bilo primerno izpostaviti predvsem problematiko obremenitev pri cestnem tovornem transportu, ker je to drugi največji obremenjevalec okolja. Cestni tovorni transport je najbolj razvita vrsta med vsemi oblikami transporta in zato tudi najbolj obremenilna za okolje.
Keywords: - cestni tovorni transport - obremenitev - prometna politika - obremenjevanje - negativne posledice
Published: 20.07.2009; Views: 1854; Downloads: 166
.pdf Full text (803,59 KB)

10.
DEJAVNIKI IN INDIVIDUALNE TER ORGANIZACIJSKE POSLEDICE KAJENJA
Jožica Mesarič, 2009, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi obravnavamo dejavnike, ki vplivajo na začetek kajenja, proučujemo stanje kajenja na različnih skupinah raziskovancev in jih primerjamo z drugimi raziskavami. Z raziskavo smo spremljali učinke zdravstvenovzgojnega programa Vzgoja za nekajenje. Z delom proučujemo motive za kajenje v povezavi z različnimi vidiki vedenj in stališč, ugotavljamo pozitivne in negativne vplive zakona o omejevanju kajenja in vzporejamo njegov vpliv v različnih skupinah kadilcev in bivših kadilcev na individualnem in organizacijskem nivoju. V teoretičnem delu podajamo spoznanja in raziskave različnih avtorjev, ki nam služijo za primerjavo in vpogled v področje vpliva kajenja na zdravje in posledice, ki jih zaradi kajenja čutijo posamezniki in družba. Raziskave opozarjajo na problem škodljivosti in posledice, ki se pokažejo s časovnim zamikom in zaradi trenda kajenja pri mladostnikih — zniževanje let začetka kajenja. Zaradi kajenja pričakujemo vedno večje probleme. V empirično raziskavo smo vključili štiri skupine različnih opazovancev in oblikovali pet različnih ocenjevalnih vprašalnikov. Za starše, katerih otroci vstopajo v program vzgoja za nekajenje, da vidimo, če potrjujejo potrebnost programa. Napravili smo posnetek stanja glede kajenja, da bi proučili problem pasivnega kajenja in ugotavljali, kaj bi motiviralo kadilce, da bi opustili kajenje. Učinke in potek zdravstvenovzgojnega dela smo ugotavljali z vidika treh udeleženih skupin, in sicer z mnenji učiteljev, katerih učenci so bili vključeni v delavnice, preverjali smo učinke pri učencih, ki so bili vključeni v projekt in upoštevali smo tudi mnenja staršev. Pri odraslih kadilcih smo proučevali motive za kajenje, ugotavljali povezavo med izobrazbo, začetkom kajenja, razlogi za opuščanje, zavedanjem škodljivih posledic in uspešnostjo v zasebnem in poklicnem življenju. Primerjali smo različna stališča in vedenja kadilcev in bivših kadilcev med seboj in ugotavljali spremembe po uvedbi zakona o omejevanju tobačnih izdelkov. Dokazali smo, da starši podpirajo pogovor o kajenju in da se pomembnost veča s starostjo njihovih otrok. Ugotovili smo, da je delež staršev kadilcev takšen kot v drugih študijah. Dokazali smo, da starši pogosto razmišljajo o opustitvi kajenja in da pripisujejo bolezni ključni pomen, ki bi jih motivirala za opuščanje kajenja. Pri mladostnikih, ki so bilo vključeni v zdravstvenovzgojni program smo ugotovili, da 78,6 % učencev, ki so stari 13 let, še ni pokadilo nobene cigarete, kar je bolje kot v drugih študijah. 3 % učencev kadi več kot dvajset cigaret na dan. Glede razmišljanja o kajenju v bodoče smo dobili podatek, da 5,3 % učencev meni, da bodo kadili, ko bodo v srednji šoli, kar je veliko nižji odstotek, kot so dejanski podatki o kajenju v srednjih šolah. Ugotovili smo velik vpliv vrstnikov na začetek kajenja in da med njimi ne poteka izmenjava informacij o škodljivosti kajenja. Pri odraslih kadilcih smo ugotovili, da jih največ kadi zaradi zmanjšanja napetosti, posebno pri tistih, ki pokadijo večje število cigaret, in povečanja prijetnih občutkov in da so le-ti manj zaskrbljeni za svoje zdravje. Ugotovili smo, da na opuščanje kajenja vpliva biološka starost bolj kot leta kajenja, kar morda sovpada s pojavom bolezni in da nižja kot je izobrazba, večji je delež kajenja. Kadilci, ki so zaskrbljeni za svoje zdravje bolj pogosto razmišljajo, da bi opustili kajenje. Ugotovili smo, da zaradi zakona o prepovedi kajenja v zaprtih javnih in delovnih prostorih polovica kadilcev kadi enako, da jih je 10 % opustilo kajenje, ostali pa so zmanjšali število pokajenih cigaret. Potrdili smo, da je med kajenjem in doživljanjem nesreče oziroma neuspešnosti povezava, kar nakazuje, da je kajenje nadomestek oziroma pomoč v nesrečnem in neuspešnem življenju.
Keywords: dejavniki, posledice kajenja, zdravstvena vzgoja, učenci, starši, učitelji, kadilci
Published: 07.08.2009; Views: 3934; Downloads: 357
.pdf Full text (1,77 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica