| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Uporaba portfeljske analize v procesih planiranja razvoja podjetja
Nastja Ognjanović, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu se posvetimo poglobljeni proučitvi portfeljske analize. Sistematično razčlenimo njene osrednje značilnosti, prednosti in potencialne omejitve. V tem okviru so nadrobno obravnavane različne metode portfeljske analize, med katerimi izpostavljamo BCG matriko, General Electric-McKinsey matriko, DPM matriko, Hoferjevo portfeljsko matriko in ADL matriko. Vsaki metodi je namenjena posebna pozornost glede integracije računovodskih podatkov in njihove relevantnosti za posamezno metodologijo. Nadaljevanje teoretičnega dela se osredotoča na strateško planiranje razvoja, kjer se poglobimo v koncepte strateških poslovnih enot in področij, raznolikost strategij in v proces planiranja strategij. V empiričnem delu diplomskega dela izvedemo portfeljsko analizo izbranega podjetja z uporabo zgoraj navedenih metod. Skozi to analizo pridobimo vpogled v specifične značilnosti vsake metode in njihovo uporabnost v praksi. Rezultati analize omogočajo primerjavo med metodami in razkrivajo razlike v rezultatih, ki jih posamezne metode ponujajo v kontekstu izbranega podjetja.
Keywords: portfeljska analiza, strateški management, strategija
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 399; Downloads: 27
.pdf Full text (1,06 MB)

2.
Analiza notranjega okolja kot del planiranja na ravni strateškega managementa
Katarina Gec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Pri svojem delovanju je vsako podjetje obdano z okoljem, notranjim in zunanjim ter vplivi, ki izhajajo iz posameznega okolja. Tako se v notranjem okolju srečujejo s svojimi prednostmi in slabostmi v primerjavi z drugimi podjetji, v zunanjem okolju pa s svojimi priložnostmi in nevarnostmi na svojem trgu. Namen diplomskega projekta je izdelati analizo prednosti in slabosti podjetja Pekarna Pečjak d.o.o. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. Uvodu sledi drugo poglavje, kjer smo opisali metode strateškega managementa. Podrobneje smo opisali analize, ki se jih uporablja za analizo notranjega okolja, to so metode: portfeljska analiza, IFAS matrika, SFAS matrika ter SWOT matrika. V tretjem poglavju smo predstavili podjetje Pekarna Pečjak d.o.o., in sicer od nastanka pa do danes. V četrtem poglavju sledi uporaba izbranih metod na primeru izbranega podjetja. Podrobneje smo analizirali s štirimi metodami, ki smo jih opisali v teoretičnem delu. Na koncu so podane ugotovitve, do katerih smo prišli s pomočjo analiz. V diplomskem projektu uporabljamo dostopno domačo literaturo, internetne vire ter članke. Ugotovili smo, da poznamo različne matrike analiz notranjega okolja. Da podjetje analiziramo, moramo poznati dejavnike, ki vplivajo tako na zunanje okolje kot na notranje okolje podjetja. Sklepna ugotovitev pri diplomskem projektu je, da se podjetje dobro srečuje s svojimi prednostmi in slabostmi, saj želi svoje prednosti ohraniti pred drugimi podjetji. Kot vsako podjetje pa želi svoje slabosti odpraviti, kar Pekarni Pečjak d.o.o. tudi dobro uspeva. Podjetje je uspešno in poznano že od ustanovitve, v prihodnosti želi prepoznavnost ohraniti na domačem trgu in v tujini, kar jim tudi dobro uspeva.
Keywords: strateški management, notranji dejavniki, portfeljska analiza, IFAS matrika, SFAS matrika, SWOT analiza
Published in DKUM: 06.09.2022; Views: 585; Downloads: 94
.pdf Full text (1,21 MB)

3.
PROBLEMI IN REŠITVE SPREMLJANJA PRODAJE IN PROJEKTOV PRODAJE V ŽIVALSKEM VRTU
Edi Hočevar, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo proučuje zagotavljanje potrebnih informacij odločevalnim ravnem za poslovno odločanje v prodajni funkciji živalskega vrta. Osrednji problem pri zagotavljanju teh informacij je ugotoviti, katere informacije potrebujejo odločevalci in kako jih zagotoviti. V nalogi smo proučili lastnosti prodaje v živalskem vrtu, odločitve v njegovi prodajni funkciji, potrebne informacije za sprejemanje poslovnih odločitev ter težave pri zagotavljanju potrebnih informacij. Iskali smo primerna orodja za zagotavljanje potrebnih informacij. Podrobneje smo predstavili dve orodji, to sta portfeljska matrika in analiza občutljivosti, ki smo ju uporabili tudi v praktičnem primeru. Praktični primer analize kontrolinga z uporabo izbranih orodij smo izdelali za Živalski vrt Ljubljana. Pri tem smo najprej določili cilje in odločitve za doseganje postavljenih ciljev v prodajni funkciji Živalskega vrta Ljubljana. Nato smo ugotovili potrebne informacije za sprejemanje odločitev in preverili razpoložljivost potrebnih informacij. Del informacij že zagotavljajo obstoječi informacijski sistemi, del manjkajočih informacij smo pridobili s pomočjo izbranih orodij kontrolinga. S portfeljsko matriko smo analizirali skupino produktov, programsko tržna področja in tržne poti v Živalskem vrtu Ljubljana. Projektov prodaje s portfeljsko matriko nismo mogli analizirati. Analizo občutljivosti smo naredili za prodajni produkt taborjenje v Živalskem vrtu Ljubljana in projekt prodaje Božična zgodba. Analiza občutljivosti je za produkt taborjenje pokazala nizko stopnjo tveganja in zadostno varnostno razliko. Za projekt Božična zgodba je analiza pokazala visoko stopnjo tveganja zaradi zelo velikega deleža stalnih stroškov in nizko varnostno razliko. Koristnost ugotovitev portfeljske matrike in analize občutljivosti so potrdile tudi odločevalne ravni v Živalskem vrtu Ljubljana. S portfeljsko matriko in analizo občutljivosti lahko zagotovimo velik del manjkajočih informacij za potrebe odločanja v prodajni funkciji Živalskega vrta Ljubljana, ne pa tudi vseh. Raziskava je potrdila trditev, da je analiza občutljivosti primerno orodje za spremljanje prodaje in projektov prodaje v živalskem vrtu. Raziskava je tudi potrdila trditev, da je portfeljska matrika primerno orodje za spremljanje prodaje v živalskem vrtu, ni pa potrdila trditve, da je portfeljska matrika primerno orodje za spremljanje projektov prodaje v živalskem vrtu.
Keywords: kontroling, prodajna funkcija, poslovno odločanje, informacije za odločanje, živalski vrt, portfeljska matrika, analiza občutljivosti
Published in DKUM: 12.01.2017; Views: 11677; Downloads: 214
.pdf Full text (2,45 MB)

4.
KRMILJENJE TEMPERATURE NA INDUKCIJSKEM KUHALIŠČU IN POSLOVNA STRATEGIJA NA PRIMERU SPECIALNE INDUKCIJE VIETNAM ZA PODJETJE GORENJE D.D.
Simon Seršen, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Tehnični vidik diplomske naloge zajema predstavitev indukcijskega kuhališča, kjer je prikazana sestava in delovanje indukcijskega kuhališča. Podrobneje sta predstavljeni dve tipični izvedbi indukcijskega modula kuhališča in potek krmiljenja izhodne temperature oz moči kuhlišča, ki jo oddaja posodi. Teoretično ozadje nadgrajuje praktični primer ugotavljanja kakovosti indukcijskega kuhališča. Z ekonomskega vidika je predstavljeno področje strateškega managementa, natančneje strateško planiranje in s tem povezano razvijanje poslovnih strategij podjetja. Teoretična spoznanja so podkrepljena z obravnavo praktičnega primera poslovne strategije za programsko – tržno področje (indukcijskih) kuhališč družbe Gorenje.
Keywords: Elektromagnetna indukcija, vrtinčni tokovi, prenos toplote, indukcijsko kuhališče, polmostično vezje, krmiljenje moči, IGBT tranzistor. Politika podjetja, vizija in smotri, poslovna strategija, analiza okolja in celovitega podjetja, portfeljska analiza, kazalniki uspešnosti poslovanja podjetja, strategija sinjega oceana.
Published in DKUM: 22.09.2016; Views: 1451; Downloads: 183
.pdf Full text (3,37 MB)

5.
TEMELJNA ANALIZA GIBANJA DEVIZNEGA TEČAJA NA PRIMERU EUR/USD
Andrej Pauman, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V okviru diplomske naloge sem predstavil različne modele določanja deviznih tečajev, ki skupaj tvorijo temeljno analizo. Na eni strani so to klasični modeli h katerim prištevamo: pariteto kupne moči, pariteto obrestne mere, monetarno ter plačilno bilančno teorijo. Na drugi strani sem uporabil novejše pristope pri določanju deviznih tečajev, primer katerega je napovedovanje deviznih tečajev s pomočjo novic. Poleg splošnih teorij determiniranja deviznega tečaja sem osvetlil tudi najpomembnejše fundamentalne indikatorje za območje EU in ZDA. Ugotovil in poiskal sem razloge za prevladujoč položaj ameriškega dolarja v primerjavi z evrom. Na primeru EUR/USD sem testiral ali je gibanje valutnega para v skladu s temeljno teorijo. Gibanje valutnega para sem primerjal tako z vidika klasičnim modelov determiniranja deviznih tečajev, kot tudi posameznih makroekonomskih komponent. Ugotovil sem, da je pri večini modelov prišlo do precejšnjih neskladij, skozi različna obdobja, gibanje valutnega para pa je pogosto tudi v nasprotju z izbrano teorijo. Tako z gotovostjo na primeru EUR/USD ne morem potrditi nobene izmed teorij. Tudi številne empirične študije ugotavljajo, da prihaja do odstopanj med modeli ter dejanskim gibanjem tečajev. Razloge za takšno stanje gre verjetno iskati v kompleksnosti in nepredvidljivosti valutnega trga, predvsem pa v udeležencih samih ter njihovem špekulativnem ravnanju. Značilno za teorije deviznih tečajev je, da so se spreminjale, oziroma dopolnjevale ter nastajale vedno nove, kljub temu pa do danes ne razpolagamo s končno teorijo pri pojasnjevanju deviznih tečajev. Teorija, ki bi lahko zanesljivo napovedovala oziroma analizirala spremembe deviznih tečajev ne obstaja, saj gre za kompleksno prepletenost, kjer vseh informacij ni mogoče zajeti. To potrjujejo tudi empirične raziskave.
Keywords: fundamentalna analiza, devizni tečaj, apreciacija, depreciacija, pariteta kupne moči, pariteta obrestne mere, EUR/USD, carry-trade, mednarodni Fisherjev učinek, monetarni premoženjski modeli, portfeljska teorija, fundamentalni indikatorji, obrestna mera, ponudba denarja, trgovinski pristop, pristop plačilne bilance
Published in DKUM: 04.07.2012; Views: 3665; Downloads: 467
.pdf Full text (1,20 MB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica