| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 39
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Spletna mesta za zbiranje novic in njihova vloga pri usmerjanju bralcev na spletne strani medijev
Denis Sivec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili agregatorje novic in njihove lastnosti ter vpliv, ki ga imajo na obiskanost medijskih portalov. V teoretičnem delu smo najprej opisali razvoj medijskih portalov. Nato smo predstavili delovanje agregatorjev novic ter prednosti in slabosti njihove uporabe z vidika uporabnika in medijskih portalov. Deloma smo predstavili tudi zakonodajo, ki se nanaša na reproduciranje novic ter predstavili pomembne dogodke, ki so vplivali na regulacijo delovanja agregatorjev novic. V empiričnem delu smo podali pregled lastnosti in funkcionalnosti največjih agregatorjev novic Google News, Techmeme in Feedly. Predstavili pa smo tudi slovenske agregatorje novic, in sicer Najdi.si novice, Kulturnik in Slovice.com.
Keywords: agregator novic, reproduciranje novic, medijski portali, Google News
Published: 18.10.2021; Views: 22; Downloads: 2
.pdf Full text (1,52 MB)

2.
Kompetenčni model iskalcev prve zaposlitve
Rebeka Benda, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo ugotavljali, katere so tiste kompetence, ki jih iskalci prve zaposlitve imajo, in katere kompetence delodajalci pričakujejo od iskalcev prve zaposlitve. V teoretičnem delu smo opisali trg dela in probleme, s katerimi se srečujejo prvi iskalci zaposlitve. Stanje na trgu dela smo opisali s pomočjo javno dostopnih statističnih podatkov, problematiko iskanja zaposlitve pa s pregledom strokovne in znanstvene literature. Področje kompetenc smo opredelili na podlagi teorij, ki delijo kompetence na splošne, generične in delovno specifične, za potrebe izvedbe raziskave pa smo podrobneje opisali kompetence po N. E. Amundsonu . V empiričnem delu smo raziskovali, kako iskalci zaposlitve samoocenjujejo razvitost kompetenc pri sebi in katere izmed naštetih kompetenc delodajalci pričakujejo od iskalcev prve zaposlitve. V sklopu raziskovanja možnosti iskanja prostih delovnih mest na zaposlitvenih portalih za iskalce prve zaposlitve smo izdelali »wireframe« mobilne aplikacije, ki bi omogočala iskanje prostih delovnih mest glede na število izkušenj in kompetence. V končnem delu magistrske naloge smo predstavili kompetenčni model, ki ga lahko iskalci prve zaposlitve uporabijo kot vodilo, katere kompetence razvijati za lažji vstop na trg dela.
Keywords: iskalci prve zaposlitve kompetenčni model spletni zaposlitveni portali prva zaposlitev
Published: 14.11.2019; Views: 513; Downloads: 87
.pdf Full text (1,35 MB)

3.
Medkulturna analiza sovražnega govora na primeru anonimnih slovenskih in nemških spletnih komentarjev o beguncih
Marko Novak, 2018, master's thesis

Abstract: Migrantska in finančna kriza v Evropi sta v preteklih desetih letih povzročili družbeno-ekonomsko spremembo, ki Evropo nagiba k populističnemu javnemu diskurzu ter se zrcali v sovražnem govoru in nestrpnosti do drugih kultur in jezikov. Magistrska naloga analizira pojav sovražnega govora na spletu v treh izbranih medijih, in sicer v dveh nemško govorečih (avstrijskem Krone.at in nemškem Focus.de) in enem slovenskem (Rtvslo.si) v obdobju od leta 2015 do začetka leta 2018 ter raziskuje, kako prevajalci prevajajo izraze sovražnega govora. Cilj in namen magistrske naloge je prikazati pomen sovražnega govora na slovenskem, nemškem in avstrijskem portalu kot študije primera ter širitev populizma in ksenofobije kot posledice migrantske krize. V empiričnem delu naloge smo predstavili in analizirali prevode študentov Oddelka za prevodoslovje prve in druge stopnje ter analizirali razlike v strategiji prevajanja, izkušnjah in ustreznosti prevodov. Pripravili smo tudi slovensko-nemški glosar izrazov sovražne terminologije, ki smo jo izsledili pri empirični raziskavi izbranih spletnih portalov v Sloveniji, Nemčiji in Avstriji. V prvem delu magistrske naloge smo predstavili teoretična izhodišča, s katerimi želimo opredeliti pojem sovražnega govora v mednarodnem okolju in diskurzu, ter kako se le-ta odraža pri prevajanju kot medkulturni aktivnosti, ki omogoča sporazumevanje med različnimi jeziki in kulturami. V drugem delu magistrske naloge bomo na osnovi pilotnega projekta s študenti prvo-stopenjskega študijskega programa »Medjezikovne študije – nemščina« in drugo-stopenjskega programa »Prevajanje in tolmačenje« na mariborski univerzi predstavili prevode obeh skupin prevajalcev in analizo njihovih prevodov. V zaključni in sklepni fazi magistrske naloge bomo predstavili slovensko-nemški glosar najpogostejših izrazov sovražnega govora, ki so se pojavljali tako v slovenskem kot tudi v nemškem in avstrijskem spletnem mediju.
Keywords: prevajanje, sovražni govor, mediji, spletni portali, etika prevajanja, neustrezni prevodi
Published: 20.12.2018; Views: 643; Downloads: 94
.pdf Full text (1,68 MB)

4.
ANALIZA SPLETNIH STRANI ZA ZAPOSLOVANJE Z VIDIKA KADROVSKE DEJAVNOSTI
Lea Zupan, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Ker je brezposelnost v današnjih časih velik problem, smo v diplomskem delu pregledali in analizirali šest najodmevnejših spletnih strani, ki tako iskalcem zaposlitve kot delodajalcem, ki iščejo primernega kandidata za razpisano delovno mesto, nudijo pomoč. Raziskali smo, katere informacije nam ponujajo na izbranih spletnih straneh na področju za iskalce zaposlitve in katere na področju za delodajalce, ki iščejo primernega kandidata za razpisano delavno mesto. Na straneh Alexa.com in PageRank Checker smo ravno tako pregledali priljubljenost izbranih spletnih strani po različnih kazalnikih in naredili primerjavo med njimi. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem, teoretičnem, delu obravnavamo značilnosti interneta in spletnih strani, specifiko kadrovanja in zaposlovanja ter pomena spletnega kadrovanja v sodobnem času. Preverili smo načine in možnosti ponudbe in iskanja zaposlitve, ki jih ponujajo spletne strani za zaposlovanje, ter metode, ki se uveljavljajo na trgu dela z namenom zadovoljiti potrebe ponudnikov in iskalcev zaposlitve. V drugem, empiričnem, delu smo najprej s pomočjo kazalnikov izvedli primerjavo izbranih spletnih strani za zaposlovanje. Analizirali smo izbrane spletne strani za zaposlovanje in ugotavljali, v kolikšni meri te spletne strani nudijo iskalcem učinkovito pomoč pri iskanju in ponudbi zaposlitve. Z raziskavo smo ugotovili prednosti in slabosti spletnega kadrovanja tako za iskalce zaposlitve kot za delodajalce, ki iščejo primernega novega delavca, ter za lastnike spletnih strani, ki z oglaševanjem prostih delovnih mest igrajo pomembno vlogo na trgu dela.
Keywords: zaposlovanje, zaposlitveni portali, iskalci zaposlitve, delodajalci, zaposlitveni oglas.
Published: 03.11.2016; Views: 807; Downloads: 71
.pdf Full text (1,36 MB)

5.
Spletni portali za učenje programiranja: klasifikacija in možnosti uporabe v izobraževanju
Gregor Nemec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjem času so se pojavili številni spletni portali, ki ponujajo učenje programiranja. V diplomskem delu nas zanima, kateri so ti spletni portali in kako jih lahko umestimo v pouk v osnovnih in srednjih šolah. V ta namen smo pregledali spletne portale, ki so nastali v akademskem okolju ter določili kriterije, ki so bili glavno vodilo pri klasifikaciji in vrednotenju spletnih portalov. Novonastalih portalov je precej, zato smo izbiro omejili s kriteriji, kot je brezplačen dostop do gradiv in zmožnost napredno kombiniranih vsebin. Pregled portalov je pokazal, da vsak izmed njih prinaša številne zmožnosti pri uporabi, izpostavili smo tudi nekatere slabosti. S konkretnima primeroma smo pokazali, kako bi lahko uporabili spletni portal pri pouku.
Keywords: učenje programiranja, spletni portali, programski
Published: 26.09.2016; Views: 1440; Downloads: 126
.pdf Full text (11,78 MB)

6.
Analiza povezljivosti portalnih komponent na platformi Liferay
Marko Haložan, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Povezljivost med različnimi portalnimi komponentami znotraj enega portala je eno izmed prizadevanj integracije, s katerimi se usklajujejo aktivnosti integriranih storitev. Pričujoča naloga analizira mehanizme za povezljivost različnih portalnih komponent na platformi Liferay. Podrobneje sta predstavljeni portalni komponenti portlet in pripomoček ter platforma Liferay. Praktični del diplomske naloge zajema razvoj portalne aplikacije z uporabo portletov in pripomočkov ter različnih mehanizmov integracije.
Keywords: informacijski sistemi, portali, portleti, OpenSocial pripomočki, portalni strežnik Liferay
Published: 15.09.2016; Views: 626; Downloads: 84
.pdf Full text (1,81 MB)

7.
Primerjalna analiza slovenskih bančnih portalov
Vanja Podpečan, 2016, master's thesis

Abstract: Živimo v dobi, v kateri se pojmi kot so internet, elektronsko poslovanje in elektronsko bančništvo uporabljajo vsakodnevno. Podjetja morajo v poslovnem okolju nuditi informacije, ki so za poslovanje nujno potrebni element. Le-te pa so najlažje dostopne preko interneta, brez katerega večina podjetij danes več ne more uspešno poslovati. Če uporabnik zna iz ogromnega števila informacij izluščiti najboljše, so le-te lahko zelo uporabne. Zato pa »prave« informacije predstavljajo velik element konkurenčnosti. Preko interneta se lahko podjetja predstavljajo, prodajajo svoje izdelke in nudijo storitve posameznikom ali drugim podjetjem. Pojav interneta in razvoj informacijske tehnologije znižujeta stroške poslovanja in omogočata hitrejšo obdelavo podatkov. Zelo pomembno je, da vsako podjetje izkorišča prednosti, ki jih prinaša informacijska doba in v svoje poslovanje vključuje procese, ki postopoma omogočajo elektronski način poslovanja. Vse omenjeno tudi bankam nudi priložnosti za vključevanje sodobne tehnologije v svoje poslovanje. Tukaj moramo poudariti predvsem pojem elektronskega bančništva. Danes si skoraj ne moremo predstavljati poslovanja bank brez elektronskega, oziroma e-bančništva, saj je to nepogrešljiva storitev vsake banke. Vsaka sodobna banka ponuja to možnost in tako nudi oziroma ohranja svojo konkurenčnost in izkorišča prednosti, ki jih to prinaša. Tudi slovenske banke ponujajo elektronsko bančništvo, uporabnikov le-tega pa je vse več. Pri elektronskem bančništvu uporaba bančnih storitev ni omejena samo na čas, ko so banke uradno odprte in na lokacijo bančnih poslovalnic, kar omogoča predvsem velike prihranke v času. Storitev je dostopna 24 ur na dan. Banke pa pri tem načinu poslovanja omogočajo tudi varnost in zasebnost. Pri tem pa morajo banke poskrbeti tudi za kakovosten bančni portal, kajti kakovost je tista, ki mora biti zagotovljena s strani podjetij pri izdelkih, pri bankah pa pri storitvah, ki jih nudijo. Internetno oziroma spletno bančništvo je ena izmed najbolj razširjenih oblik elektronskega bančništva, ki za ljudi predstavlja veliko prednost, saj lahko bančne posle opravljajo preko interneta, brez da bi fizično obiskali banko. V magistrski nalogi bomo najprej podrobneje predstavili spletne portale. V nadaljevanju bomo pozornost namenili bančnim portalom ter v zvezi z njimi predstavili razvoj spletnega bančništva, funkcionalnost bančnih portalov, predstavili e-bančne storitve in oblikovne značilnosti bančnih portalov. Pri spletnem bančništvu je ljudi najbolj strah kako varno je, in prav zaradi tega bomo predstavili kako je poskrbljeno za varnost in kakšne so pri tem tehnologije. Na koncu bomo nekaj besed namenili tudi kakovosti bančnih portalov. V nadaljevanju pa bomo, kar smo zapisali in predstavili v teoretičnem delu magistrskega dela, uporabili še v praktičnem delu in naredili primerjalno analizo štirih slovenskih bančnih portalov. Ti portali bodo portal Nove kreditne banke Maribor, Nove ljubljanske banke, SKB banke ter portal A banke.
Keywords: portal, bančni portal, spletno bančništvo, slovenski bančni portali.
Published: 22.08.2016; Views: 928; Downloads: 111
.pdf Full text (1,75 MB)

8.
Reprezentacija islama in muslimanov v Sloveniji
Urban Hrastnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Religija islam ter njeni predstavniki so v slovenskih medijih pogosto prisotni, in to kljub dejstvu, da je večina Slovencev katoličanov ter je muslimanov v Sloveniji sorazmerno malo. Islam in muslimani so v medijih reprezentirani na način, ki jih prikazuje v povezavi s stereotipi, kot so nasilje, neenakopravnost žensk, terorizem, nazadnjaškost ter »drugačnost« od naše, zahodne družbe. Ti stereotipi segajo daleč nazaj in so se širili tudi na račun orientalizma. Večina novic z omembo islama ali muslimanov je negativnih ter prikazuje religijo islam in njene vernike v povezavi z negativnimi, nasilnimi dejanji. Pričujoča diplomska naloga preučuje reprezentacijo islama ter muslimanov v novicah spletnih informacijskih portalov. V reprezentaciji islama je moč zaznati trend reciklažnega novinarstva, pri katerem se novinarji zaradi časovne stiske zanašajo na informacijska nadomestila tiskovnih agencij, zaradi česar pa se v veliko novicah ponavljajo identični označevalci religije islam ter muslimanov. Vse to vpliva na način in konotacijo reprezentacije islama, na podlagi katere se pri bralcih oblikuje pogled na religijo islam in na njene predstavnike.
Keywords: Islam in muslimani, reprezentacija, stereotipi, spletni informacijski portali, orientalizem.
Published: 13.04.2016; Views: 1710; Downloads: 252
.pdf Full text (4,72 MB)

9.
UPORABA NAPREDNIH ORODIJ NA TURISTIČNIH PORTALIH
Aleš Zajamšek, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V prvem, teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen vpliv informacijskih tehnologij in naprednih orodij na turistično industrijo. Podrobneje smo opisali predvsem tehnologije in orodja, ki jih ponuja splet 2.0. V drugem, praktičnem delu smo raziskali in pridobili podatke iz določenih spletnih turističnih portalov. V zaključku diplomskega dela smo glede na pridobljene podatke naredili analizo o pogostosti pojavljanja posameznih tehnologij in orodij na portalih ter vsak spletni portal še ovrednotili in jih glede na točkovanje razvrstili od najboljšega do najslabšega.
Keywords: informacijske tehnologije, napredna orodja, splet 2.0, turistična industrija, spletni turistični portali
Published: 19.02.2015; Views: 643; Downloads: 115
.pdf Full text (2,99 MB)

10.
OSEBNOSTNE LASTNOSTI KOMENTATORJEV NA SLOVENSKIH NOVIČARSKIH SPLETNIH PORTALIH
Darja Potočan, 2015, master's thesis

Abstract: Spletni komentarji novic so postali del javne debate in ugibanja o tem, ali prispevajo k razgrevanju ozračja v javnosti ali morda celo sami kdaj zanetijo kak požar. Pri tem so komentatorji deležni veliko opazk in predsodkov, ki smo jih želeli preučiti. V magistrski nalogi smo zato prvič v Sloveniji preučili osebnostne lastnosti komentatorjev novic na spletnih portalih slovenskih medijev s pomočjo lestvice Velikih 5, vprašalnika narcisoidnosti – NPI in vprašalnika dogmatizma ter podatke preverjali s populacijo tistih, ki nikoli ne komentirajo novic na spletu. Slovenska populacija komentatorjev kaže statistično pomembne razlike med pogostimi komentatorji in nekomentatorji na dimenziji ekshibicionizma, ne pa tudi na dimenziji dogmatizma. Na lestvici Velikih 5 se pokažejo razlike med v dimenzijah ekstravertnosti in odprtosti za nove izkušnje, v dimenzijah dogmatizma in ekshibicionizma pa ne. Med ekstremoma, skupinama nekomentatorjev in pogostih komentatorjev, se med osebnostnimi lastnostmi pokažejo razlike v dimenziji sprejemljivosti, pogosti komentatorji kažejo tudi več značilnosti ekshibicionizma. Med dobre prediktorje komentiranja sodijo spol, starost, odprtost in odgovor na vprašanje, ali berejo komentarje pod novicami ali ne. Pogosteje komentirajo starejši moški, v starostni skupini od 41–60 let starosti, ženske pa komentirajo veliko redkeje, kar 95 % vseh udeleženk spada med nekomentatorje.
Keywords: komentarji, spletni portali novic, osebnostne lastnosti, Velikih 5, narcisizem, dogmatizem, regulacija
Published: 28.01.2015; Views: 2231; Downloads: 212
.pdf Full text (776,00 KB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica