| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 305
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Korupcija v slovenskem zdravstvu - analiza poročil Računskega sodišča : magistrsko delo
Maja Loknar, 2024, master's thesis

Abstract: V osrčju vsake družbe, vključno s slovensko, je njen zdravstveni sistem, ki je ključen za ohranjanje zdravja prebivalcev. Zdravstveno stanje prebivalstva vpliva na blagostanje celotne družbe, to pa posledično vpliva tudi na gospodarski razvoj države. Slovenski zdravstveni sistem temelji na načelih univerzalnosti, solidarnosti in dostopnosti. Zaradi vsega naštetega sta ključnega pomena razumevanje in analiziranje morebitne korupcije v tem vitalnem sektorju. Pomembno je, da se ohranja zaupanje javnosti v zdravstvo, še bolj pa sta pomembni kakovostna oskrba in obravnava pacientov. Za kakovostno zdravstveno oskrbo so potrebna visoka finančna sredstva, zato je toliko bolj pomembno zagotoviti transparentnost celotnega zdravstvenega sektorja. Korupcija je velik problem sodobne družbe, ki zavira, če ne celo onemogoča razvoj. Sredstva, ki bi morala biti namenjena širši družbi, so namreč uporabljena kot sredstva za dosego zasebnih ciljev posameznikov in skupin. Cilja zaključnega dela sta bila spoznavanje pojma korupcije v zdravstvu in analiza Računskega sodišča Republike Slovenije. S pomočjo analize literature in člankov so bili predstavljeni ključni pojmi, kot so korupcija, oblike korupcije (v zdravstvu), integriteta itd. Predstavljeni so bili tudi Računsko sodišče, njegovo delovanje, revizijski proces in pomen Računskega sodišča. Pregled in analize izbranih devetih revizij Računskega sodišča (in porevizijska poročila) od leta 2019 naprej so pokazale, da se v slovenskem zdravstvenem sistemu pojavljajo in ponavljajo problemi pomanjkanja podatkov in problemi s sistemom javnih naročil. Predstavljene so bile tudi možnosti za izboljšanje stanja, kot sta uvedba tehnologije veriženja podatkovnih blokov (angl. Blockchain) ter povečanje integritete in rabe etičnih kodeksov. Predstavljena so bila še priporočila Računskega sodišča, kot izhajajo iz izbranih revizijskih poročil, med drugim dosledno spremljanje, izdelava in pridobivanje podatkov ter evidenc in nadgradnje izobraževanj in usposabljanj za odločevalce.
Keywords: korupcija, slovensko zdravstvo, Računsko sodišče, poročila, magistrska dela
Published in DKUM: 11.04.2024; Views: 139; Downloads: 32
.pdf Full text (1,02 MB)

2.
Policijska letna poročila - obveznost, nadležnost ali priložnost?
Andrej Anžič, 2005, published professional conference contribution

Keywords: policija, poročila o delu, letna poročila
Published in DKUM: 19.03.2024; Views: 98; Downloads: 1
.pdf Full text (190,50 KB)

3.
Analiza poročanja o trajnosti za izbrana železniška podjetja
Anže Novak, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu analiziramo trajnostno poročanje izbranih železniških podjetjih. Analizirali smo slovensko in izbrana evropska železniška podjetja, in sicer iz Francije, Italije, Španije in Švice. Želeli smo ugotoviti, ali izbrana podjetja v svoja trajnostna poročila (ki so lahko del letnih poročil) vključujejo okoljske, družbene in upravljalske vidike poslovanja. Na začetku diplomskega dela opredeljujemo pojem trajnostno poročanje, kaj mora trajnostno poročilo vsebovati ter navedemo nekatera pravila trajnostnega poročanja. Na primer na ravni Evropske unije bodo morala podjetja v državah članicah poročati po Evropskih standardih trajnostnega poročanja, uveljavljenimi 31. 7. 2023, že v letnem poročilu za leto 2024. Druga pravila so GRI Standardi in SASB Standardi. V diplomskem delu sledi kratka predstavitev izbranih železniških podjetij, njihova primerjava in analiza njihovega poročanja po področjih, katera smo izbrali po naši presoji (na primer področno poročanje o porabi emisij toplogrednih plinov, porabi energije, porabo ter reciklaži odpadkov in tako naprej). Ugotovili smo, da železniška podjetja bolj površinsko poročajo o trajnostnem poslovanju. Nekatera sicer zelo dobro poročajo po nekaterih vidikih, zato je tudi smiselno, da z zgledom preostala železniška podjetja mogoče pripravijo k temu, da tako začnejo poročati tudi preostala železniška podjetja. Rezultati nam kažejo, da vsa podjetja poročajo po GRI Standardih, razlikujejo pa se v tem, da nekatera železniška podjetja uporabljajo več o GRI Standardov, druga manj. Špansko železniško podjetje najbolj poroča po GRI Standardih. Železniška podjetja z raznimi ukrepi želijo zmanjšati emisije CO2 in energetske potrebe, povečati uporabo električne energije iz obnovljivih virov ter povečati recikliranje materialov. Iz naše analize je razvidno, da italijansko železniško podjetje ustvari najmanj emisij toplogrednih plinov glede na dolžino prog. Slovensko železniško podjetje porabi najmanj električne energije od vseh preostalih železniških podjetij glede na dolžino prog. Pri porabi odpadkov pa italijansko železniško podjetje proizvede veliko več odpadkov kot preostala železniška podjetja. Na podlagi družbenih vidikov pa se železniška podjetja zavzemajo za enakost med spoloma, zagotavljajo varnost, zdravje ter strokovno usposabljanje in izobraževanje zaposlenih. Po družbenih vidikih največ poroča špansko železniško podjetje. Vsem železniškim podjetjem je skupno to, da v večji meri poročajo o okoljskih vidikih. Na podlagi prednosti in slabosti izbranih železniških podjetij smo ugotovili, da praktično vsa podjetja poročajo več o prednostih; nekatera ne poročajo o slabostih. Na podlagi ugotovitev naše analize podamo tudi predloge glede poročanja o trajnosti za železniško podjetje.
Keywords: Trajnostno poročanje, standardi, trajnostna poročila, razkritja, železnice, železniško podjetje
Published in DKUM: 09.11.2023; Views: 397; Downloads: 73
.pdf Full text (1,71 MB)

4.
Evropski semester skozi čas: primer Slovenije
Teja Ropič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Z diplomskim delom želimo predstaviti pomen evropskega semestra njegovo delovanje in cilje. Kot pomoč za lažjo razlago vsega omenjenega smo si vzeli primer Slovenije kjer natančno preučimo evropski semester Slovenije od leta 2019 do vključno leta 2022. preučujemo na podlagi poročil za posamezna leta, ki vključujejo gospodarske razmere in obete, napredek pri izvajanju in prednostna področja reform. Zaradi COVID-19 je prišlo do izrednega cikla evropskega semestra kar pomeni, da priporočilo za leto 2021 ni bilo izdano kot vsa leta prej, to je posledično privedlo do uvedbe splošne odstopne klavzule katero prav tako opišemo skozi diplomsko nalogo. Prav tako je zaradi COVID-19 prišlo do prilagoditve delovanja evropskega semestra v letu 2021. Za tekoče leto torej 2023/24 smo predstavili pričakovanja Slovenije in priporočila. Z uporabo virov in literature, smo želeli kar se da dobro predstaviti pojem evropskega semestra in ga obrazložiti na čim bolj razumljiv način. Skozi diplomsko delo smo skušali ugotoviti ali je Slovenija skozi leta 2019 do 2022 uspela izpolniti pričakovanja zastavljena s strani Komisije in njen napredek ali stagnacijo morda celo nazadovanje.
Keywords: evropski semester, evropska komisija, poročila o državi, evropski svet
Published in DKUM: 03.11.2023; Views: 252; Downloads: 16
.pdf Full text (798,71 KB)

5.
Solventnost II ter vpliv na trg zavarovalništva
Tina Sovič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Direktiva Solventnost II je nastala, saj so bile nekatere zavarovalnice preobčutljive na neugodne ter nepredvidljive dogodke v okolju, prav tako pa so direktivo solventnost I leta 2002 spoznali za neprimerno sedanjemu globalnemu svetu. Direktiva Solventnost II je nabor regulatornih zahtev za zavarovalnice in druge ponudnike zavarovalniških storitev v Evropski uniji. Uvedena je bila leta 2016 in je namenjena zagotavljanju, da imajo zavarovalnice zadosten kapital in ukrepe za upravljanje tveganj, da zaščitijo zavarovance in širši finančni sistem. Direktiva je namenjena izboljšanju celotne stabilnosti in zanesljivosti evropske zavarovalniške industrije s spodbujanjem ustreznih praks upravljanja tveganj ter zagotavljanjem, da so zavarovalnice sposobne prenašati finančne šoke in krize.
Keywords: Solventnost II, obvladovanje tveganj, zavarovalništvo, stebri, poročila.
Published in DKUM: 13.10.2023; Views: 231; Downloads: 32
.pdf Full text (1009,46 KB)

6.
Vpogled v trajnostno poslovanje podjetij hitre mode z analizo trajnostnih poročil
Urška Krajnc, 2022, master's thesis

Abstract: Skrb za prihodnost našega planeta je v zadnjih letih čedalje bolj aktualna tematika pogovorov tako v osebnih, kot tudi v gospodarskih in političnih krogih. Z ozaveščanjem o vplivih našega delovanja na okolje se veča prepoznavnost koncepta trajnostnega razvoja, ki pomeni ” okoljski, družbeni in gospodarski razvoj planeta, ki bo tudi našim zanamcem omogočal vsaj enako, če ne boljšo, kakovost življenja” (WCED 1987, povzeto po Rejc Buhovac et al., 2018, str. 10). Organizacije kot poslovni subjekti družbe imajo pri trajnostnem razvoju pomembno vlogo, saj s svojim delovanjem vplivajo tako na naravno kot tudi socialno okolje, v katerem delujejo. V kontekstu sodobnega poslovanja se tako odkrivajo vprašanja socialne (ne)pravičnosti ter onesneževanja okolja, kar med deležniki organizacij krepi zanimanje za trajnostno naravnanost njihovega delovanja. Organizacije informacije o svojih pobudah za trajnost in podatke o svojem trajnostnem delovanju predstavljajo v obliki javno dostopnih trajnostnih poročil. Organizacije najpogosteje poročajo o okoljskem, socialnem in finančnem poslovanju po načelih GRI (ang. Global Reporting Initiative). V magistrski nalogi smo se osredotočili na trajnostno poslovanje v modni industriji. Oblačilni in tekstilni sektor predstavlja pomemben del svetovnega gospodarstva, prav tako pa predstavlja tudi enega izmed največjih onesneževalcev. V zadnjih desetletjih se je modna industrija zaradi različnih sprememb v poslovnem okolju (predvsem globalizacije) bistveno spremenila in preoblikovala. Razvila se je t.i. hitra moda – gre za poslovni model oblačilne industrije, ki posnema najnovejše modne trende, jih masovno proizvaja po nizkih cenah ter jih hitro dostavi v maloprodajne trgovine (Sharama, 2020). V raziskovalnem delu magistrske naloge smo zato analizirali trajnostna poročila podjetij hitre mode. Zanimalo nas je o katerih trajnostnih tematikah izbrana podjetja poročajo ter kako trajnostno poslujejo na področju aktualnih problematik, s katerimi se sooča modna industrija. Za kriterij za analizo trajnostnih poročil smo izbrali GRI standarde (Globalna pobuda za poročanje o trajnosti), saj je to najpogostejši standard za poročanje o trajnosti. To nam je omogočilo tako primerjavo med leti kot tudi med izbranimi podjetji. Preučili smo trajnostna poročila za podjetji H&M in Indetex v letih 2017 in 2021. Na podlagi opravljene raziskave smo ugotovili, da izbrana podjetja bolj celostno poročajo o okoljskem vidiku trajnosti kot o socialnem vidiku trajnosti ter da podjetji leta 2021 razkrivata več informacij o svojem trajnostnem poslovanju kot leta 2017. Med izbranima podjetjema je zaznati razliko v poročanju – predvsem o količini in načinu deljenih informacij. Z analizo trajnostnih poročil smo ugotovili tudi, da je je merljive okoljske dejavnike lažje ocenjevati kot socialne dejavnike.
Keywords: trajnost, trajnostno poslovanje, hitra moda, trajnostna poročila
Published in DKUM: 22.02.2023; Views: 656; Downloads: 133
.pdf Full text (2,45 MB)

7.
Poročanje javnih družb o poslih s povezanimi strankami
Stela Šalamon, 2022, master's thesis

Abstract: Predmet raziskovanja magistrskega dela je poročanje javnih družb o poslih s povezanimi strankami (ang. related party transactions). Delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo s pomočjo zakonodaje in ustreznega Mednarodnega računovodskega standarda predstavili pojma javne družbe in povezane stranke, proučili pa smo še Mednarodni standard revidiranja MSR 550 in na podlagi slednjega predstavili še revizorjevo vlogo v podjetju. Proučili smo tudi forenzični vidik zunanjega gospodarskega revidiranja in okvirno predstavili revizorjevo vlogo z gospodarskim kriminalom. Drugi, empirični del magistrskega dela, temelji na analiziranju letnih poročil javnih družb, ki poročajo o transakcijah med povezanimi strankami, pri čemer smo zajeli deset javnih družb, ki so uvrščene v Prvo kotizacijo Ljubljanske borze. Dve od postavljenih hipotez lahko potrdimo, in sicer prvo, da je vloga revizorja v zvezi s poročanjem o transakcijah s povezanimi strankami preprečevanje in odkrivanje prevar, in drugo, da med kategorijami povezanih strank, glede na obseg transakcij, prevladuje kategorija »podjetja v skupini«. Tretjo hipotezo, ki pravi, da vrednost transakcij med posameznimi povezanimi strankami v povprečju ne presega več kot 5 % vseh transakcij podjetja, pa smo zavrnili, saj smo ugotovili močno odvisnost obvladujoče družbe od svojih povezanih strank, kar smo prikazali tudi s tortnim grafom.
Keywords: povezane stranke, javne družbe, revizor, letna poročila, transakcije
Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 476; Downloads: 55
.pdf Full text (2,79 MB)

8.
Spremembe poročanja v letnih poročilih zavarovalnic
Sara Mohorko, 2021, master's thesis

Abstract: Poročanje zavarovalnic se z leti spreminja, kot se spreminjajo zakonske zahteve in zahteve stroke. Ker zavarovalnice spadajo pod svojo vrsto institucij, zanje veljajo drugačna pravila in zakoni glede razkritij. Letna poročila so v osnovi razdeljena na poslovni in računovodski del. Računovodsko poročilo je v večini regulirano z zakonsko podlago ter preverjeno še s strani revizorjev. Poslovno poročilo pa mora vsebovati določena razkritja, preostala so prostovoljna. V magistrski nalogi smo se posvetili prostovoljnim razkritjem. Želeli smo ugotoviti, kaj se je v desetih letih spremenilo, zato smo opazovali leto 2008 in 2018. Prav tako so nas zanimali dejavniki, ki vplivajo na vsebino, obseg in obliko prostovoljnih razkritij v letnih poročilih zavarovalnic. Primerjalna analiza prostovoljnih razkritij v letu 2008 in v letu 2018 kaže na to, da se je poročanje bistveno spremenilo tako po obsegu kot po številu razkritij. Zavarovalnice po našem mnenju sledijo trendom velikih podjetij, ki se z letnimi poročili skušajo približati investitorjem in delničarjem. Statistična analiza kaže, da ima vpliv na obseg in obliko prostovoljnega poročanja le velikost zavarovalnic, medtem ko uspešnost in starost ne vplivata na prostovoljna razkritja.
Keywords: poročanje, spremembe, prostovoljna razkritja, zavarovalnice, letna poročila
Published in DKUM: 02.09.2021; Views: 797; Downloads: 66
.pdf Full text (4,78 MB)

9.
Spremljanje uspešnosti poslovanja na osnovi računovodskih informacij
Maruša Bizjak Ferjan, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljena uspešnost, opredeljene so računovodske informacije, ki jih prikazujejo računovodski izkazi in ki so pomembne za spremljanje uspešnosti s kazalniki. Sledi še analiza računovodskih poročil podjetja Elmont Bled, d. d., ter analiza bilanc podjetja s kazalniki v obdobju od leta 2015 do 2018. Postavili smo si dve vprašanji raziskave, in sicer kakšne so bile vrednosti kazalcev in kazalnikov podjetja Elmont v obdobju od leta 2015 do leta 2018 ter ali je bilo podjetje v tem obdobju uspešno. Za analizo uspešnosti s kazalci in kazalniki smo uporabili javne podatke, objavljene na spletni strani Agencije Republike Slovenije za javno-pravne evidence in storitve, na podlagi katerih smo z izračuni posameznih kazalnikov in kazalcev ugotovili, kakšna so razmerja med posameznimi gospodarskimi kategorijami in na podlagi tega presodili, ali je podjetje uspešno. Prispevek naloge k izboljšanju situacije je to, da bo na primeru podjetja opisano, kakšne koristi prinaša podjetju spremljanje računovodskih informacij.
Keywords: uspešnost poslovanja, računovodske informacije, računovodski kazalniki, računovodska poročila
Published in DKUM: 03.11.2020; Views: 1038; Downloads: 143
.pdf Full text (1,30 MB)

10.
Uporaba power bi kot orodje za poslovno analitiko
Sara Čelan, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Številni viri navajajo, da je poslovna analitika vse bolj prisotna v podjetjih. Poslužujejo se je zaradi težnje po čim bolj učinkovitem napovedovanju prihodnjega stanja v njihovi panogi, zato da bi se lahko čim bolj pravilno odločali. Poslovnoanalitična orodja to zmorejo. Seveda ne moremo popolnoma predvideti, kaj se bo zares zgodilo v prihodnosti, lahko pa preučimo prejšnja stanja in sedanje stanje in na podlagi tega prejemamo odločitve. Živimo v dobi, kjer podatki predstavljajo pomembno surovino, pri poslovanju. Iz podatkov lahko izluščimo različne informacije, ki nam pridejo prav pri kreiranju ponudb za naše stranke in tudi pri pridobivanju novih strank. Na podlagi informacij, ki jih lahko pridobimo iz zajetih podatkov lahko zasledimo kakšne so želje ljudi in v katero smer se bodo razvijale. To lahko s pridom uporabimo pri svojem poslu. Z analitiko se ukvarjajo poslovni analitiki, ki ne potrebujejo popolnega IT znanja, saj so orodja za poslovno analitiko dokaj preprosta za uporabo. Na spletu je tudi veliko vodnikov, ki nam pri učenju uporabe orodja pomagajo. V diplomskem projektu smo predstavili Microsoftovo orodje Power BI. Na njihovi spletni strani lahko najdemo vodnik, ki vsebuje tudi video material, kako uporabljati Power BI. Na spletni strani lahko najdemo tudi veliko opisov in podatkov, ki nam predstavijo orodje Power BI. Prav tako si ga lahko tudi namestimo na svoj računalnik ali mobilni telefon. Podpira tri različice. Desktop, Service in Mobile. Katero si bomo prenesli, je odvisno od naših potreb. V študijskem primeru bomo uporabili Desktop različico, ki je brezplačna in si jo lahko namestimo na svoj računalnik. V primerjavi z drugimi poslovnoanalitičnimi orodji je Power BI zelo zmogljiv glede na ceno, ki jo ima. Njegova največja prednost pa je seveda ta, da je del velike družine Microsoftovih izdelkov za katere vemo, da so zanesljivi in dovršeni. Vendar pa ni najbolj pomembno to, kako je naše orodje zmogljivo. Vendar je bolj pomembno od orodja to, s kakšnimi podatki bomo delali in kako so ti urejeni. Ker se spopadamo z velikimi količinami podatkov, se je potrebno na to tudi primerno pripraviti. Podatki niso vedno v obliki Excelovih preglednic. Lahko so veliko večje baze, ki pa niso zmeraj urejene. Primarno je, da imamo dovršeno izdelano bazo podatkov in šele kasneje lahko dobimo zanesljive informacije, ki jih uporabimo za izdelavo poročil, na podlagi katerih se kasneje sprejemajo odločitve. V študijskem primeru bomo je prikazan primer uporabe orodja Power BI. Z njim smo naredili preprosto interaktivno nadzorno ploščo in predstavili, eno izmed mnogih funkcij v orodju, Zastavi vprašanje. Nadzorne plošče so nam v veliko pomoč pri ponazoritvi podatkov, saj zajemajo dovršene vizualizacije. Ko jih izdelamo, jih imamo možnost tudi deliti z ljudmi, ki se jih ta tematika prav tako zadeva. V veliko pomoč je to v podjetjih, kjer lahko več uporabnikov vidi poročilo bodisi na računalniku ali na mobilnem telefonu, saj ima Power BI tudi mobilno različico orodja. Glede na to, da količine podatkov iz dneva v dan naraščajo je potreba po njihovi urejenosti in analizi še toliko bolj pomembna. Podjetja dandanes veliko vlagajo v poslovno analitiko saj se zavedajo velike konkurence na trgu in pomembnost podatkov kot surovine. Prav tako se tudi podjetja, ki razvijajo poslovnoanalitična orodja zavedajo, da morajo biti njihova orodja kar se da dovršena.
Keywords: Orodja za poslovno analitiko, Microsoft Power BI, nadzorne plošče, poročila.
Published in DKUM: 17.12.2019; Views: 3136; Downloads: 272
.pdf Full text (3,60 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica