| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 28
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Zmanjšanje porabe goriva v podjetju Ploj d.o.o.
Daniel Ploj, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Med avtoprevozniki je vedno večja konkurenca in enega izmed največjih stroškov predstavlja poraba goriva. V diplomski nalogi smo analizirali podatke transportnega podjetja in preverili, kaj vse vpliva na porabo goriva. Naredili smo analize porabe goriva glede na določene dejavnike in na podlagi tega podali predloge rešitev, ki bi porabo zmanjšali. Pri analizi smo upoštevali moč motorja, nosilnost vozila, tip EURO, tip prikolice in težo tovora. Iz analiz smo ugotovili, da na porabo goriva najbolj vpliva teža, vrsta in velikost tovora.
Keywords: avtoprevozništvo, poraba goriva, Ploj d.o.o.
Published: 27.02.2019; Views: 333; Downloads: 60
.pdf Full text (1,49 MB)

2.
Modeli izračunavanja emisij-primerjava različnih modelov in vidikov
Katja Baškovič, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Modeli izračunavanja emisij nastajajo na podlagi podatkov, posnetih na vožnjah, ki so določene glede na namen modela in ciljne emisije, katere bodo modeli potem izračunavajo. V sklopu magistrskega dela smo raziskovali in primerjali obnašanje že narejenih modalnih modelov, ki temeljijo na kronološki hitrosti, na petih različnih tipičnih vožnjah, ki jih vozniki opravljajo vsakodnevno (tj. kratka vožnja po predmestju, kratka vožnja s predmestja v mesto, kombinirana vožnja po klasični cesti ter avtocesti s tempomatom, kombinirana vožnja po klasični cesti ter avtocesti z oviro in dolga klasična vožnja). Modela, katerih obnašanje pri izračunavanju emisij ogljikovega monoksida in ogljikovodika smo opazovali, sta nastala na Kitajskem in nista bila posebej prilagojena slovenskim cestam in okolju. Pri primerjavi rezultatov smo naleteli tako na podobne trende, kot na ekstremne skoke funkcije rezultatov, zato smo uporabili nekaj filtrov, da bi ugotovili, ali je mogoče z glajenjem velike skoke vrednosti eliminirati. Za boljšo predstavo o razlikah med rezultati posameznih emisij smo izračunali tudi emisije na podlagi porabe goriva na posameznih vožnjah ter jih primerjali z rezultatih po ostalih modelih.
Keywords: modeli izračunavanja emisij, emisije, tipične vožnje, hitrost, poraba goriva
Published: 03.10.2017; Views: 564; Downloads: 59
.pdf Full text (4,77 MB)

3.
Poraba goriva motornega zmaja v odvisnosti od hitrosti letenja in nastavitve kota propelerja
Tomaž Gajser, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema teoretične osnove, pripravo in letenje z motornim zmajem v različnih razmerah in merjenje porabe goriva. Spreminjali smo hitrost letenja in vpadni kot propelerja na vnaprej določeni poti (ruti) letenja. Po vsakem letu smo izmerili natančno in po vnaprej definiranem vrstnem redu porabljeno količino goriva. Cilj diplomskega dela je določitev hitrosti letenja motornega zmaja in nastavitev kota propelerja, ob katerih je mogoče preleteti največjo razdaljo s točno določeno količino goriva. Najmanjša poraba pri našem motornem zmaju je bila pri hitrosti letenja 70 km/h in pri 8° vpadnega kota propelerja. S takšnimi nastavitvami in hitrostjo letenja bi za preletenih 100 km porabili 9090 g goriva, če upoštevamo tudi vzlet in pristanek. Iz naših meritev in ugotovitev lahko povzamemo tudi splošne ugotovitve, ki veljajo za druge motorne zmaje in podobna zračna plovila. Najmanjša poraba pri motornem zmaju je pri hitrosti letenja v točki največjega drsnega števila in ob najmanjšem še mogočem vpadnem kotu propelerja.
Keywords: motorni zmaj, profil krila, krilo, propeler, kot propelerja, poraba goriva, vpadni kot, hitrost letenja, Pipistrel, Rotax, Hazard
Published: 13.09.2016; Views: 860; Downloads: 51
.pdf Full text (4,83 MB)

4.
UPORABA SLEDILNIH NAPRAV V PODJETJU KOMUNALA SLOVENSKE GORICE
Eva Fras, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga analizira na učinkovitost uporabe tehnologij sledenja vozil v podjetju. V nalogi je predstavljena tehnologija sledenja, ki temelji na pozicioniranju vozil s pomočjo satelitov. V diplomski nalogi je na kratko predstavljeno podjetje Komunala Slovenske gorice d.o.o., ki se ukvarja z nizkimi gradnjami ter ima svoja vozila opremljena s sledilnimi napravami. Analizirane so poti tovornih vozil skozi vso leto ter poraba goriva posameznih tovornih vozil. Na podlagi pridobljenih podatkov je podana povprečna poraba goriva za posamezna tovorna vozila. Diplomska naloga je osredotočena na vožnje tovornih vozil, kajti prav ta opravijo največ poti v podjetju. Prikazano je obratovanje najbolj aktivnih tovornih vozil v podjetju. Narejena je primerjava med mesecem januarjem in majem, kjer je prikazana dolžina opravljenih poti posameznih tovornih vozil.
Keywords: cestni promet, sledenje vozil, poraba goriva
Published: 09.12.2015; Views: 882; Downloads: 81
.pdf Full text (2,16 MB)

5.
Znižanje porabe goriva in toplogrednih emisij cestnega transporta z varčno vožnjo in nagrajevanjem zaposlenih
Katja Hanžič, 2012, professional article

Abstract: Poraba energije, in s tem povezane emisije toplogrednih plinov, v transportnem sektorju strmo narašča. V Sloveniji kar tretjina skupne porabljene energije odpade na promet, ki predstavlja enega največjih porabnikov neobnovljivih virov energije iz fosilnih goriv, kar pomeni, da je predvsem cestni promet eden izmed pomembnejših virov emisij toplogrednih plinov. Nezanemarljivo je dejstvo, da stroški goriva v transportnem podjetju predstavljajo kar tretjino vseh stroškov in v interesu podjetij in družbe je zmanjšanje porabe goriva v cestnem transportu. Eden izmed možnih načinov za takojšnje zmanjšanje porabe goriva v transportnih podjetjih, ob ohranjanju obstoječega voznega parka in obsega dela, je sprememba načina tehnike vožnje. Izkušnje namreč kažejo, da je mogoče z izvajanjem načel varčne vožnje prihraniti tudi do 10 % goriva. Za trajnostno doseganje zmanjšane porabe goriva je potreben celosten pristop k izobraževanju zaposlenih in motiviranju pridobivanja in vsakodnevne uporabe novih znanj. Trajnostno zmanjšanje porabe goriva doseženo s spremenjenim načinom vožnje, kar je v veliki meri odvisno od motiviranosti zaposlenih, ki ob pomanjkanju spodbude s strani podjetja skozi čas upada. Priporočljivo je, da podjetje uvede oblike spodbud, ki zaposlene motivirajo k želenemu (ekonomičnemu) obnašanju pri vsakdanjem delu, za kar je potrebno oblikovati in uvesti sistem nagrajevanja na osnovi spoznanj motivacijskih teorij ter zaposlene nagrajevati za želene oblike vedenja. Sistem prepoznavanja uspešnosti in nagrajevanja za zmanjšano porabo goriva je potrebno integrirati kot sestavni del sistema upravljanja voznega parka za trajnostno zmanjšanje porabe goriva ob nespremenjenem obsegu dela. Ob upoštevanju faktorjev, ki vplivajo na porabo goriva, osnovnih zakonitosti sistemov nagrajevanja in okolja v podjetju, je bil zasnovan model, ki podjetjem olajša vpeljavo nagrajevanja za energetsko varčno vedenje zaposlenih. Izkušnje podjetij so pokazale, da je z uvedbo predlaganega modela možno doseganje trajne zmanjšane porabe goriva, pri čemer je pomembno upoštevanje kulture in načina delovanja vsakega posamičnega podjetja, saj v nasprotnem primeru sistem nagrajevanja ne zaživi in ne prinese želenih učinkov.
Keywords: transport, cestni transport, varčna vožnja, motivacija, nagrajevanje zaposlenih, poraba goriva, model varčne vožnje, nagrajevanje
Published: 10.07.2015; Views: 430; Downloads: 42
URL Link to full text

6.
7.
8.
Vpliv različnih načinov obdelave tal na porabo goriva in rast ajde
Matjaž Brodnjak, 2012, undergraduate thesis

Keywords: obdelava tal, setev, poraba goriva, ajda, vznik
Published: 10.07.2015; Views: 481; Downloads: 32
URL Link to full text

9.
10.
Problem porabe goriva v prevoznem podjetju Branko Kolenc s.p.
Sara Fijavž, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: S problemom prevelike porabe goriva se srečujejo v vsakem prevoznem podjetju. Naloga vodstva in pa voznikov pa je, da se znajo s tem spopasti in poiskati optimalne rešitve, ki pripomorejo k čim manjši porabi goriva. V diplomskem delu smo poskušali poiskati rešitev za omenjeni problem. Nam trenutno najbolj dostopen način za zmanjševanje porabe goriva je tečaj varčne vožnje, kjer poskušajo voznika usmeriti v to, kako pravilno voziti, da bo poraba čim manjša. Drugi način, kako zmanjšati preveliko poraba goriva, je motivacija voznikov. Motivacija ima lahko zelo pozitivne učinke na voznike, saj lahko z minimalnim naporom veliko doprinese podjetju na koncu pa tudi vozniku samemu. Tretji način za zmanjševanje prevelike porabe goriva pa so priporočila strokovnjakov, ki so vozila razvijali. Vsak izmed načinov ima svoje prednosti in slabosti, a če ne bomo poskušali najti rešitve, ki je za podjetje najboljša, smo kvečjemu naredili kaj slabega kot pa dobrega za podjetje.
Keywords: poraba goriva, varčna vožnja, motivacija
Published: 11.05.2015; Views: 562; Downloads: 113
.pdf Full text (1,12 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica