| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 28
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
VPLIV KONSTRUKCIJSKIH PARAMETROV SESALNEGA IN IZPUŠNEGA SISTEMA NA KARAKTERISTIKE MOTORJA
Tilen Gomboc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so prikazani vplivi konstrukcijskih parametrov sesalnega in izpušnega sistema na karakteristike motorja. Numerična analiza s programom AVL Boost je bila izvedena za moč motorja, hrup motorja, specifično porabo goriva ter emisije Nox v območju med 6000 min-1 in 12000 min-1. Program AVL Boost je primerno programsko orodje za kvalitetno analizo spreminjanja konstrukcijskih parametrov, saj so končni rezultati vse pričakovane vrednosti.
Keywords: Motorji z notranjim zgorevanjem, sesalni sistem, izpušni sistem, moč motorja, hrup motorja, specifična poraba goriva, emisije Nox.
Published: 21.12.2009; Views: 2051; Downloads: 171
.pdf Full text (1,36 MB)

6.
Primerjava porabe časa in goriva pri uporabi različnih strojev za pripravo tal
Mitja Guzelj, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V letu 2010 smo na katedri za biosistemsko inženirstvo Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede izvedli poizkus v katerem smo primerjali predsetveno obdelavo nekoč in danes. V poskusu smo uporabili tri različne priključke (predsetvenik, krožna brana in vrtavkasta brana) v štirih ponovitvah. Hoteli smo dokazati, da je možno prihraniti čas in gorivo ter s tem tudi denar ob uporabi novejše kmetijske mehanizacije. Poskus se je izvajal na njivi v Orehovcih pri Gornji Radgoni. Površina Gerka-njive je bila 19530 m2, njiva je bila razdeljena na dvanajst parcel, površina posamezne parcele pa je zavzemala 1627,5 m2. Po statistični obdelavi podatkov smo ugotovili, da je najvarčnejša in najbolj ekonomična vrtavkasta brana.
Keywords: Predsetvenik, Vrtavkasta brana, Krožna brana, Poraba časa, poraba goriva
Published: 02.02.2011; Views: 2396; Downloads: 187
.pdf Full text (875,87 KB)

7.
IZDELAVA SKLOPA ZA DEKOMPRESIJO MOTORJA Z NOTRANJIM IZGOREVANJEM
Rok Jene, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi je najprej opisana splošna ideja hibridnega pogona, katerega namen je zmanjšanje izpusta toplogrednih plinov, ki ga povzroča sodoben osebni transport. Osrednja tema pričujočega dela se nanaša na enega izmed problemov, ki jih je potrebno rešiti pri praktični realizaciji takšnega pogona. To je načrtovanje, realizacija in priklop sklopa za dekompresijo motorja z notranjim izgorevanjem. Motor z notranjim izgorevanjem je eden izmed obeh pogonov, ki sestavljajo hibridni pogon. Delo je potekalo na laboratorijskem preizkuševališču hibridnega pogona s paralelno konstrukcijo. Oba pogonska sklopa, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, delujeta usklajeno. Bencinski motor aktivno deluje v območju največjega izkoristka, v ostalih območjih pa je pogonski motor elektromotor. Da se zmanjšajo nepotrebne izgube zaradi komprimiranja zraka pri pasivnem vrtenju, je potrebno realizirati funkcijo dekompresorja. Dekompresijski sklop je izveden s pnevmatskim aktuatorjem, ki preko ekscentrične gredi odpira ventile, ki dovoljujejo zraku prosti prehod, kar onemogoča kompresijo.
Keywords: hibridni pogon, elektromotor, motor z notranjim izgorevanjem, takt, navor, kompresija, dekompresija, dekompresijski sklop, poraba goriva
Published: 30.09.2011; Views: 1673; Downloads: 99
.pdf Full text (1,03 MB)

8.
VPLIV RAZLIČNIH NAČINOV OSNOVNE OBDELAVE TAL ZA SETEV KORUZE NA PORABO GORIVA IN ZDRS
Peter Šbül, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Nabava novih orodij in strojev za obdelavo tal je za kmetijo velika investicija. Ob vse večjih pritiskih za ekonomičnost pridelave moramo ob obdelavi tal pomisliti tudi na zmanjševanje stroškov, kar lahko dosežemo z manjšo porabo goriva pri konzervirajočem načinu obdelave tal. V diplomskem delu smo proučevali vpliv različnih načinov osnovne obdelave tal za setev koruze na porabo goriva in zdrs, pri tem smo ugotavljali tudi storilnost in vznik. Za poskus, ki smo ga izvedli na urejenem merilnem poligonu na njivi v vasi Skakovci, smo uporabili standardni traktor New Holland T 6020 ELITE, lemežni plug PÖTTINGER SERVO III PLUS in rahljalnik (gruber) UNIA KOS 3.0 B. Povprečna poraba goriva pri oranju je bila 29,23 l/ha, pri obdelavi tal z gruberjem pa 12,09 l/ha. Specifična poraba goriva na hektar je pri obdelavi tal z gruberjem statistično značilno manjša od porabe goriva pri oranju. Povprečen izmerjen zdrs pri oranju je znašal 26,75 %, pri obdelavi tal z gruberjem pa 20,48 % in je statistično značilno manjši za 6,27 %. Pri merjenju storilnosti smo ugotovili, da bi potrebovali za obdelavo površine enega hektarja brez obračanja pri oranju 77,39 min, pri obdelavi z gruberjem pa le 29,29 min. Vznik po setvi koruze v tla obdelana s plugom je znašal 87 %, po setvi koruze v tla obdelana z gruberjem pa 92,64 %. V diplomski nalogi smo ugotovili, da lahko s pravilno izbiro vrste priključka prihranimo precej goriva, časa in s tem našega denarja.
Keywords: obdelava tal, plug, gruber, poraba goriva, zdrs
Published: 13.10.2011; Views: 2246; Downloads: 159
.pdf Full text (14,90 MB)

9.
10.
MOŽNOSTI ZA ZMANJŠANJE PORABE NAFTNIH DERIVATOV V VOJAŠKIH ENOTAH
Martin Fale, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Z vpeljavo motorja z notranjim izgorevanjem v vojaške enote je oskrba z naftnimi derivati postala pomembno logistično vprašanje. Posledice razvoja tehnologije so vse večje zahteve po naftnih derivatih v vojaških enotah za delovanje vojaškega stroja. Trenutno naftni derivati predstavljajo največji del tovora, ki ga mora vojaška logistika zagotoviti vojaškim enotam. Velikokrat naftni derivati predstavljajo omejitveni faktor v vojaških operacijah. Odvisnost vojaških enot od naftnih derivatov povečuje možnost smrtnih žrtev med vojaškim osebjem ob visokih stroških za transport in distribucijo. Zato se pojavlja vse več novih tehnoloških rešitev, ki bi lahko zmanjšale porabo naftnih derivatov. Veliko pozornosti se namenja tehnologiji gorivnih celic, kjer bi kot gorivo uporabljali vodik, biogorivom, hibridnemu pogonu, obnovljivim virom energije in iskanju rešitev za zmanjšanje porabe goriva pri obstoječih tehnoloških sistemih.
Keywords: naftni derivati, poraba goriva, gorivne celice, vodik, biogoriva
Published: 16.04.2012; Views: 1424; Downloads: 89
.pdf Full text (829,98 KB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica