| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 20
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
POGOJI IN MERILA PRI DOKAZOVANJU FINANČNE SPOSOBNOSTI PONUDNIKA
Mojca Rakuša, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Javno naročanje posrednih in neposrednih proračunskih porabnikov ima pomemben vpliv na porabo državnega proračuna, zato so ti porabniki zavezani sklepati pogodbena razmerja samo s podjetji, ki v celoti izpolnjujejo svoje obveznosti tako do države, kot do drugih gospodarskih subjektov in s tistimi, ki so sposobni sprotno poravnavati vse svoje obveznosti. Naročnik mora upoštevati temeljna načela javnega naročanja, postaviti pravilne pogoje in merila in posledično izbrati najugodnejšega ponudnika, ki bo za naročnika izvedel dobavo blaga, opravil storitev ali gradnjo. Postavljeni pogoji ne smejo biti diskriminatorni, kar pomeni, da naročnik ne sme privilegirati določenega ponudnika. Pri izbiri najugodnejšega ponudnika se naročnik zraven tehnične in kadrovske sposobnosti ter sposobnosti za opravljanje poklica osredotoči tudi na ekonomsko in finančno stanje ponudnika, saj si le tako lahko zagotovi smotrn podpis pogodbe in izvedbo predmeta javnega naročila brez zapletov. Ponudnik, ki nima blokiranih poslovnih računov in je sposoben sproti plačevati svoje obveznosti, je definitivno eden izmed razlogov za sklenitev pogodbe. Da pa se naročnik pred tveganjem v času izvajanja pogodbe še dodatno zavaruje, lahko od ponudnika zahteva različne finančne instrumente zavarovanja. Najpogostejši instrument zavarovanja je bančna garancija, ki se lahko izdaja kot garancija za resnost ponudbe, za dobro izvedbo posla in odpravo napak v garancijskem roku.
Keywords: javno naročilo, naročnik, ponudnik, pogoj, merilo, garancija
Published: 22.06.2016; Views: 449; Downloads: 47
.pdf Full text (1,52 MB)

2.
IZBIRA DOBAVITELJA Z JAVNIM RAZPISOM V INFRASTRUKTURNEM SEKTORJU
Roman Zajc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V Sloveniji je večina vodovodne infrastrukture v lasti države oziroma občin, zato so skoraj vse novogradnje in vzdrževalna dela podvržena javnemu naročanju. Na trgu je veliko ponudnikov vodovodnega materiala, ki se prijavljajo na javne razpise. Mnogi med njimi se prijavijo na razpis, kljub temu da ne ustrezajo pogojem v razpisni dokumentaciji. V postopku javnega naročanja je najpomembnejša dobro pripravljena razpisna dokumentacija. Z njo ponudnik lahko pripravi ponudbo, ki ustreza pogojem in zahtevam naročnika. V obravnavanem primeru se je prijavil ponudnik, katerega material ni ustrezal tehničnim zahtevam razpisne dokumentacije. To je bilo razvidno iz prospektov proizvajalca. Kljub temu je ponudnik z raznimi dokumenti dokazoval nasprotno. S preiskavami vzorca cevi v laboratoriju se je sum o neustreznosti materiala potrdil. Da bi bila ponudba transparentna in bi popolnoma ustrezala razpisnim pogojem, naročnik potrebuje strokovnjake, ki poznajo potrebe naročnika in pripravijo ustrezno razpisno dokumentacijo ter na koncu odločajo pri izbiri ustrezne ponudbe.
Keywords: naročnik, razpisna dokumentacija, javno naročilo, ponudnik
Published: 21.06.2016; Views: 600; Downloads: 41
.pdf Full text (1,12 MB)

3.
MERJENJE ZADOVOLJSTVA ODJEMALCEV BREZGLUTENSKE PREHRANE V RESTAVRACIJAH
Maja Gujtman, 2015, master's thesis

Abstract: V vsakdanjem življenju se pogosto srečujemo z raznimi situacijami, ko odhajamo kot zadovoljni odjemalci, na žalost pa je še več situacij, ko odhajamo jezni ali razočarani in ko se posledično omaje veza med ponudnikom storitev in odjemalcem zaradi počasne priprave, reševanja pritožb, nepravilne priprave hrane, nepravilnega komuniciranja, doplačila za brezglutenske jedi in podobnih zadev. Trg je čedalje bolj krut in brezoseben, tako za storitvene kot tudi za proizvodne dejavnosti. Kriza, ki se na trgu občuti že nekaj časa, vse skupaj le še dodatno poslabšuje. Če ponudniki želijo preživeti krizo in na trgu, se morajo prilagajati trenutnim trendom in potrebam odjemalcev, tudi odjemalcem, ki ne uporabljajo glutena. Verjemite, odjemalcev brezglutenske prehrane ni tako malo, kot se morda zdi na prvi pogled. Statistika pravi, da ima celiakijo 1–2 odstotka populacije oziroma vsaka petdeseta oziroma stota oseba (http://www.drustvo-celiakija.si/celiakija., 2014, 2014 december 20). K temu podatku nista prišteti intoleranca in alergija na gluten. Zadovoljstvo odjemalcev mora biti prednost celo v storitvenih dejavnostih, žal pa ugotavljamo, da ni vedno tako, zato smo toliko bolj zadovoljni tam, kjer se ponudniki potrudijo za nas. O njih razpravljamo s prijatelji, znanci in sorodniki ter postajamo zvesta in stalna stranka, obenem pa pripeljemo še več strank. V našem magistrskem delu se bomo osredotočili na ponudbo brezglutenskih jedi v restavracijah v Pomurju in posledično na zadovoljstvo odjemalcev brezglutenske prehrane. O celiakiji in brezglutenskih izdelkih se govori čedalje več, saj se čedalje več ljudi drži brezglutenske diete. Res je, da majhen odstotek zaradi modne muhe, ki je postala priljubljena predvsem zaradi enega izmed najboljših igralcev tenisa, Novaka Đokoviča (ki ima tudi svojo restavracijo z brezglutensko ponudbo v Novem Sadu, v Srbiji) in ker v Hollywoodu ter drugod po svetu nekatere znane osebnosti prakticirajo to dieto, hkrati pa je Hollywood, kot vemo, odmeven. Naj naštejemo le nekaj teh oseb: Jennifer Lawrence, Geri Hallivel, Chelsea Clinton, Scarlet Johannson, Jenny McCarty, Miranda Kerr, Jessica Alba, Victoria Bechkam, Lady Gaga, Miley Cyrus in še bi lahko naštevali (http://www.glutenista.com/gluten-free-celebrity-list.html, 2015, 2015 januar 19). Velika večina odjemalcev se ni sama odločila za tovrstno dieto, ampak se je morajo držati in žalostno je, da se gostinci še vedno marsikje tega ne zavedajo in nam postavljajo vprašanja, kot so: »Kaj pa komplicirate gospa? Saj v tem skoraj ni ničesar. Malo pa vam ja ne bo škodilo. Celiakija – saj sladkorja ne smete, a ne?« Zato vso pozornost v magistrskem delu usmerjamo v zadovoljevanje odjemalcev brezglutenskih izdelkov. Zadovoljni smo, ko nas obravnavajo enakovredno kot vse druge goste in ko dobimo okusno hrano brez glutena.
Keywords: odjemalec, ponudnik, celiakija, zadovoljstvo, nezadovoljstvo, pričakovanja, gluten
Published: 13.01.2016; Views: 760; Downloads: 99
.pdf Full text (1,18 MB)

4.
ZAVEDANJE UPORABNIKOV MOBILNIH NAPRAV O ZBIRANJU IN POSREDOVANJU PODATKOV
Rok Prah, 2014, master's thesis

Abstract: V današnjem času se na trgu pojavlja vse več mobilnih naprav, katere za svojo učinkovito uporabo potrebujejo več kot pa le programsko opremo, ki jo zagotavlja operacijski sistem. Z naraščanjem ponudbe programske opreme pa narašča tudi število ponudnikov programske opreme. Zato je zaupanje v ponudnike vse bolj pomembna lastnost, ki vpliva na uporabo mobilne programske opreme. Cilj magistrske naloge je proučiti koncepte zaupanja ponudnikom programske opreme. Preučili smo najpomembnejše dejavnike, ki vplivajo na zaupanje ponudniku programske opreme za mobilne platforme. Opravili smo raziskavo med uporabniki mobilnih naprav v obliki ankete. Na podlagi pridobljenih podatkov smo identificirali dejavnike, ki vplivajo na zaupanje uporabnika ponudniku mobilne programske opreme.
Keywords: ponudnik, mobilna naprava, mobilni operacijski sistem, koncepti zaupanja, anketa
Published: 30.10.2015; Views: 607; Downloads: 74
.pdf Full text (2,42 MB)

5.
UPORABA AVTOMATIZACIJE MARKETINGA ZA PRIDOBIVANJE NOVIH UPORABNIKOV ZA ELEKTRODISTRIBUCIJSKO PODJETJE
Andrej Bergant, 2015, master's thesis/paper

Abstract: V magistrski nalogi je predstavljen predlog nove marketinške strategije in marketinške kampanje za enega izmed slovenskih ponudnikov električne energije. Marketinška kampanja bi s pomočjo avtomatizacije marketinga ponudniku prinesla nove potencialne stranke in nove naročnike. Obenem bi bila marketinška kampanja tudi začetek nove marketinške strategije, ki zahteva prenovo nekaterih delovnih procesov. Oddelek marketinga bi začel izvajati t. i. vhodni marketing (angl. inbound marketing), kjer bi v središče postavili marketinški informacijski sistem, ki shranjuje vse relevantne informacije o potencialnih strankah in naročnikih. V magistrski nalogi so poleg strategije in kampanje opisani tudi potrebni koraki za uvedbo nove marketinške strategije, koraki za izbiro rešitve avtomatizacije marketinga ter primerjava petih različnih rešitev za avtomatizacijo marketinga.
Keywords: avtomatizacija marketinga, vhodni marketing, ponudnik električne energije
Published: 20.03.2015; Views: 1059; Downloads: 161
.pdf Full text (3,69 MB)

6.
ZAUPANJE V PONUDNIKE PROGRAMSKE OPREME ZA MOBILNE NAPRAVE
Andrej Uršnik, 2014, master's thesis

Abstract: V današnjem času se na trgu pojavlja vse več mobilnih naprav, ki za svojo učinkovito uporabo potrebujejo več kot pa le programsko opremo, ki jo zagotavlja operacijski sistem. Z naraščanjem ponudbe programske opreme pa narašča tudi število ponudnikov programske opreme. Zato je zaupanje v ponudnike vse bolj pomembna lastnost, ki vpliva na uporabo mobilne programske opreme. Cilj magistrske naloge je proučiti koncepte zaupanja v ponudnike programske opreme. Proučili smo najpomembnejše dejavnike, ki vplivajo na zaupanje v ponudnike programske opreme za mobilne platforme. Opravili smo raziskavo med uporabniki mobilnih naprav v obliki ankete. Na podlagi pridobljenih podatkov smo identificirali dejavnike, ki vplivajo na zaupanje uporabnika v ponudnika mobilne programske opreme.
Keywords: ponudnik, mobilna naprava, mobilni operacijski sistem, koncepti zaupanja, anketa.
Published: 06.03.2015; Views: 780; Downloads: 98
.pdf Full text (1,61 MB)

7.
ZAUPANJE V ZASEBNOST UPORABE MULTIMEDIJSKIH TEHNOLOGIJ
Alen Hasanović, 2014, master's thesis

Abstract: Talent se razvija v zasebnosti so bile besede Johanna Wolfganga von Goetheja, slavnega nemškega pisatelja iz 18. stoletja. Čeprav je živel v času pred pojavom multimedijskih tehnologij in informacijskim obdobjem, se je že takrat zavedal pomena zasebnosti za človeka. Zasebnost je temeljna človekova pravica, ki je dandanes redno kršena s strani ponudnikov multimedijskih tehnologij. V današnji družbi opažamo čedalje večje poudarjanje posameznikove individualnosti in zasebnosti, hkrati pa smo priča vse višji stopnji poseganja v zasebnost. Razvoj multimedijskih tehnologij in s tem pojav informacijske družbe je sprva omogočil ljudem občutek popolne informacijske svobode in anonimnosti, vendar se je kasneje izkazalo, da temu ni tako. Uporabniki so bili in so večinoma še mnenja, da so ob uporabi multimedijskih tehnologij popolnoma anonimni in brezskrbni. Večina uporabnikov teh tehnologij se ne zaveda, da so objavljeni podatki znotraj multimedijskih tehnologij, tam za vedno. Poznamo več vrst nadzora v sodobni družbi, kot je nadzor na delovnem mestu, nadzor države nad svojimi prebivalci, nadzor učencev v izobraževalnih ustanovah, ipd. Ob vseh teh nadzorih se pojavi vprašanje zasebnosti nadzorovanih posameznikov. V infomacijski družbi, katere smo člani predstavljajo informacije moč in tisti, ki bo imel v oblasti vse podatke, ki bo nadziral posameznike, bo imel veliko moč. Takšno moč imajo ponudniki multimedijskih tehnologij, kot so Google, Facebook, Apple in drugi giganti, ki z trgovanjem pridobljenimi informacij od svojih uporabnikov kujejo miljardne dobičke. Te informacije pridobivajo predvsem z poseganjem v zasebnost svojih uporabnikov. Podatki, kot kje se uporabniki najpogosteje zadržujejo, katero glasbo poslušajo, kateri filmi so jim zanimivi in druge lastnosti o njih, ponudniki multimedijskih tehnologij zbirajo in nato prodajajo oglaševalskim podjetjem ali uporabijo za lastne namene. V magistrskem delu bomo obravnavali specifični tip nadzora ljudi, ki je v sodobni družbi postal vsakodnevna praksa, katere se ljudje še premalo zavedajo. Govorimo o nadzoru multimedijskih ponudnikov nad svojimi uporabniki. Zanimali nas bodo predvsem giganti na področju multimedijskih tehnologij (Google, Facebook in Apple) v sklopu treh najbolj razširjenih multimedijskih tehnologij – spletni brskalnik, socialno omrežje in pametni telefon. Skozi raziskavo smo ugotovili, da so uporabniki do ponudnikov multimedijskih tehnologij bolj nezaupljivi, kot smo si sprva predstavljali. Anketiranci imajo na splošno slabo mnenje o ponudnikih multimedijskih tehnologij in so dobro seznanjeni z načini, kako ponudniki multimedijskih tehnologij pridobivajo in izkoriščajo podatke od uporabnikov. Kljub negativnemu mnenju anketirancev, le-ti še vedno uporabljajo vse multimedijske tehnologije in na splošno se ponudba teh tehnologij po svetu vztrajno širi.
Keywords: uporabnik, ponudnik, zasebnost, nadzor, multimedijske tehnologije, spletni brskalnik, socialno omrežje, pametni telefon
Published: 14.11.2014; Views: 952; Downloads: 103
.pdf Full text (1,12 MB)

8.
POVEZAVA MED CENO IN KAKOVOSTJO NA PRIMERU MAJHNIH NAMESTITVENIH PONUDNIKOV
Barbara Fekonja, 2013, master's thesis

Abstract: Ljudje, danes vse več potujejo zaradi različnih razlogov, kot so sprostitev, kultura, poslovni razlogi in drugo. Vsak namestitveni ponudnik, pa si želi, da bi prav njega obiskalo čim več gostov. Obisk določenega namestitvenega ponudnika je odvisen od različnih dejavnikov. Ko se ljudje odločajo, da bodo določenega namestitvenega ponudnika obiskali imajo v mislih že določen kraj kam bodo odpotovali, tako da izbirajo med ponudniki v izbranem kraju. Najpomembnejši dejavnik za izbor pa se pojavi v ceni, ter ponujeni kakovosti za to ceno. V našem raziskovalnem delu smo raziskovali povezavo med ceno in kakovostjo hotelskih storitev na primeru majhnih namestitvenih ponudnikov v Sloveniji. Po ugotovitvah iz raziskave, bi lahko rekli, da morajo namestitveni ponudniki za pridobitev čim več gostov in vrnitev le teh razumeti povezavo med kakovostjo, ki jo ponujajo in ceno, ki jo pričakujejo kot protivrednost. Raziskovalno delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej opredelili storitve in hotelske storitve. Opisali smo odjemalčevo zadovoljstvo s storitvami, ter s tem povezanimi priporočili, zvestobo ter pripadnostjo. V nadaljevanju teoretičnega dela smo opredelili cene storitev, zaznavanje in merjenje cen. Cene storitev so različne od ponudnika do ponudnika. Za določitev cene je predvsem pomembno, kaj je vključeno v ponudbo. Večja kot bo ponudba, večja bo cena. Odjemalci pa ceno zaznavajo različno, odvisno od njihovih zahtev in pričakovanj. Zadnje poglavje teoretičnega dela v raziskovalnem delu je poglavje o kakovosti storitev. Opredelili smo splošno kakovost, ter opisali kako merimo kakovost storitev. Ugotovili smo, da je pojem kakovost kompleksen pojem, katerega ponudniki namestitev določajo z vključenim celotnim procesom storitev. V tem poglavju smo opisali tudi merjenje kakovosti storitev. Merjenje kakovosti storitev, pomeni zbiranje statističnih podatkov iz strani odjemalcev in obdelave le teh. Podatke lahko zberemo na različne načine, s pomočjo anketnega vprašalnika, intervjuja in podobno. Drugi del raziskovalnega dela je empirični del. V tem delu smo analizirali vse zbrane podatke iz anketnega vprašalnika in jih primerno prikazali. Kot raziskovalna vprašanja smo si zastavili osem hipotez. Hipoteze smo računali s pomočjo t-testa, ANOVE in linearne regresije. Po pridobljenih in izračunanih podatkih smo ugotovili, da H1, H2, H3, H4 in H5 zavrnemo ter H6, H7 in H8 sprejmemo. Torej lahko trdimo, da med spoloma ne obstajajo statistično značilne razlike pri zaznavanju kakovosti in cene. Prav tako med starostnimi skupinami ne obstajajo razlike pri zaznavanju kakovosti in cene. Raziskovalno vprašanje »višja kot bo cena, višja bo kakovost hotelskih storitev« ne drži, ker glede na odgovore anketirancev vidimo, da kakovost ni odvisna od cene storitev. Anketiranci namreč ocenjujejo, da je kakovost storitev odlična tudi pri nizki ceni hotelskih storitev. Ostale tri hipoteze sprejmemo, ker drži, da »višja kot bo kakovost, višje bo zadovoljstvo«, »ugodnejša kot bo cena, višje bo zadovoljstvo« in »višja kot bo stopnja zadovoljstva, večja je verjetnost priporočil namestitve«.
Keywords: kakovost, cena, zadovoljstvo, priporočila, majhni namestitveni ponudnik, hotelske storitve
Published: 15.01.2014; Views: 909; Downloads: 215
.pdf Full text (1,87 MB)

9.
VPLIV DIREKTNEGA MARKETINGA NA PRIDOBIVANJE KUPCEV V PODJETJU KASTAL D.O.O.
Urška Kastelic, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava podjetje Kastal d. o. o., ki se ukvarja s čiščenjem poslovnih prostorov, hišniškimi deli, urejanjem okolice, zimsko službo in prodajo sanitarnega potrošnega materiala. Podjetje se sooča z zmanjševanjem prodaje in pomanjkanjem novih strank. Diplomsko delo je sestavljena iz dveh delov: teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del obsega pomembnejše definicije domačih in tujih avtorjev, raziskave in pomen direktnega marketinga za pridobivanje novih kupcev ter ostale pojme v povezavi z marketingom, ki je potreben za uspešen proces neposrednega trženja. V praktičnem delu smo predstavili podjetje Kastal d. o. o., analizirali anketni vprašalnik in odgovorili na raziskovalna vprašanja. Prav tako smo sprejeli oz. ovrgli zastavljene hipoteze in podjetju Kastal d. o. o. predlagali nove marketinške pristope za pridobivanje novih kupcev. Na podlagi anketnega vprašalnika smo rezultate prikazali s pomočjo grafov in jih interpretirali z namenom, da podjetju Kastal d. o. o. predlagamo potencialno najuspešnejšo metodo neposrednega trženja. Rezultati raziskave so pokazali, da je za podjetje najboljše, če se osredotoči na prodajo preko elektronskih medijev oz. da da večji poudarek mediju internetu. Ostale metode, kot so prodaja po pošti, kataloška prodaja in prodaja po telefonu, naj uporabi v medsebojni kombinaciji, prodajo od vrat do vrat pa naj opusti. Ugotovitve in predloge za izboljšave smo podrobno opisali v zadnjem poglavju diplomskega dela.
Keywords: direktni marketing, prodaja, baza podatkov, odjemalec, ponudnik.
Published: 27.11.2013; Views: 1799; Downloads: 145
.pdf Full text (688,62 KB)

10.
PRIDOBIVANJE INFORMACIJ O POSLOVNIH STRANKAH
Aleksander Pečovnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem nepredvidljivem času se položaj v poslovnem svetu hitro spreminja. Pomembno je sprotno poznavanje poslovnih partnerjev, saj imamo potem več možnosti, da se izognemo možnim nevšečnostim. V ta namen obstajajo razne agencije, ki se ukvarjajo s pridobivanjem podatkov o podjetjih. Iz zbranih podatkov sestavijo sliko podjetja, ki jo prikažejo na različne načine svojim naročnikom. Najbolj znan izraz je boniteta podjetja, ki je tudi najbolj kompleksna. Poznamo pa tudi plačilni indeks, analizo podjetja, itd. Te agencije nam te podatke posredujejo. Ker pa morajo tudi oni plačati svoje zaposlene, te informacije niso poceni. Kljub temu pa se da z nekaj iznajdljivosti pridobiti informacije o podjetjih brez stroškov. Sam sem največ podatkov izvedel na portalu Gvin.com, do katerega imamo dostop preko mariborske knjižnice. Menim, da se izplača izbrskati čimveč informacij, saj imamo boljše možnosti za doseganje končnega cilja.
Keywords: Upravljanje odnosov s strankami, pridobivanje informacij o poslovnih strankah, ponudnik poslovnih informacij, boniteta podjetja
Published: 25.03.2013; Views: 1043; Downloads: 110
.pdf Full text (429,53 KB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica