1. Vpliv dejavnikov na zaznavanje globokih ponaredkov na družbenih medijih : diplomsko deloKai Ličina, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo raziskuje vpliv dejavnikov na pravilnost ločevanja globokih ponaredkov od pristnih video posnetkov na družbenih medijih. Delo obravnava ključne koncepte, povezane z družbenimi mediji in širjenjem lažnih informacij, pri čemer poseben poudarek namenja tehnologiji globokih ponaredkov, ki omogoča ustvarjanje realističnih lažnih vsebin. Empirični del raziskave vključuje analizo vpliva uporabe družbenih medijev, vrste videoposnetkov, izobrazbe in predhodnega znanja o manipulaciji medijskih vsebin. Rezultati kažejo, da večina teh dejavnikov nima statistično pomembnega vpliva na pravilnost ločevanja globokih ponaredkov od pristnih video posnetkov, z izjemo Facebooka, in samozavesti pri prepoznavanju globokih ponaredkov, kjer smo pri zabavnih videoposnetkih zaznali statistično značilen vpliv. Rezultati te študije lahko služijo kot osnova za nadaljnje raziskave o zaznavi ponarejenih posnetkov med uporabniki družbenih medijev. Keywords: globoki ponaredki, družbeni mediji, zaznavanje Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 17 Full text (2,96 MB) |
2. |
3. Ponaredki slik kot oblika kriminalitete zoper umetnine in izvedenstvo v Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeLana Rupar, 2020, undergraduate thesis Abstract: Preiskovanje ponarejanja umetnin je zapleteno saj zahteva dobro načrtovanje, organiziranje dela in povezovanje s strokovnjaki, ki delujejo na področju poznavanja podpisov, materialov, tehnik nanosa, obdobij umetnoste zgodovine oziroma stilov in drugo. Le multidisciplinarno delovanje omogoča uspešno preiskovanje primerov kaznivih dejanj zoper umetnine.
Zaključno delo se osredotoča na preiskovanje ponaredkov slik, medresorsko sodelovanje različnih subjektov ter na tehnike preiskave, ki so ključne za avtentikacijo umetnine. Z metodo analize vsebine pisnih virov smo pregledali domačo in tujo strokovno literaturo. Na podlagi pregleda smo oblikovali teoretična izhodišča glede pristopov k preiskovanju tovrstne kriminalitete in vlogi multidisciplinarnega sodelovanja pri preiskovanju ponaredkov umetnin. Empirično tonirano podlago za ovrednotenje izhodišč smo pridobili iz analize delno strukturiranih intervjujev, ki smo jih naredili s predstavniki policije, strokovnjakov s področja umetnostne zgodovine oziroma cenilstva in s področja podpisov. Ugotavljamo, da je za uspešno preiskovanje kaznivega dejanja ponarejanja slik potrebna kohezija med številnimi subjekti, ki se morajo povezovati v multidisciplinirano ekipo. Za uspešno stilistično in zgodovinsko analizo ter posledično odkrivanja lastnosti slike, avtorja in obdobja, je sodelovanje z izvedenci s področja umetnostne zgodovine primarnega pomena. Ključnega pomena je tudi sodelovanje s strokovnjaki s področja podpisov, saj lahko le ti že v začetni fazi pripomorejo k odkrivanju informacij o pisalnih značilnostih in o pristnosti podpisa. Preiskovanje kaznivih dejanj zoper umetnine bi moralo potekati znotraj okvirjev institucije, ustanovljene na nacionalni ravni, ki bi se izključno ukvarjala s kriminaliteto zoper umetnine in kulturno dediščino, vsak posameznik pa bi moral pred nakupom umetnine, obvezno preveriti avtentičnost slike, saj bi s tem bistveno pripomogel k zmanjšanju ponaredkov na trgu. Keywords: diplomske naloge, umetnine, ponaredki, preiskovanje, izvedenstvo, podpis Published in DKUM: 10.09.2020; Views: 1145; Downloads: 116 Full text (1,04 MB) |
4. Ponaredki blagovnih znamk višjega cenovnega razredaSara Trstenjak, Bojan Dobovšek, 2013, original scientific article Abstract: Namen prispevka:
Namen prispevka je opredelitev problematike ponarejanja na eni strani in odnos ljudi do nakupa blagovnih znamk višjega cenovnega razreda na drugi. Prispevek naj bi v bralcu vzbudil zanimanje za izvor izdelkov, ki jih ponujajo na trgu, prav tako naj bi ga tema pritegnila k razmišljanju in razumevanju problematike ponarejanja.
Metode:
Avtorja v delu uporabita deskriptivno metodo. V tem okviru na podlagi izbrane domače in tuje literature uporabita še metodo analize in interpretacije vsebine pisnih in internetnih virov. Drugi del prispevka je namenjen empirični metodi. Z uporabo kvantitativne tehnike analizirata stanje in odnos ljudi do ponaredkov v Sloveniji. V ta namen uporabita spletno anketo, sestavljeno iz vprašanj zaprtega tipa. Nadaljujeta z nestandardiziranim intervjujem predstavnika vodilne slovenske oblačilne verige. Pridobljene podatke obdelata kvantitativno in kvalitativno.
Ugotovitve:
Večina ponarejenih izdelkov prihaja iz Kitajske (Shanghai – Science and Technology Museum oziroma Underground Market, Tao Bao City, Qipo Road Market; Guangzhou), Italije (Neapelj), Turčije (Carigrad) in območja bivše Jugoslavije (Novi Pazar). Dokazovanje, da gre za ponaredek na trgu, je najpogosteje prepuščeno kar imetniku zaščitene blagovne znamke. Ker tržni inšpektorat ni ustrezno usposobljen za dokazovanje, da gre za ponaredek, mora dokaze o tem predložiti imetnik zaščitene blagovne znamke. Kršitve intelektualne lastnine so opredeljene kot kaznivo dejanje, kadar gre za naklepno dejanje, storjeno v komercialno korist.
Omejitve/uporabnost raziskave
Zaradi načina zbiranja podatkov in vzorca raziskava odraža značilnosti potrošnikov in njihov odnos do te problematike.
Praktična uporabnost:
Izsledki članka nam dajejo osnovo za nadaljnje raziskovanje problematike ponarejanja, hkrati pa nakazujejo na možne rešitve obravnavanega problema na regionalni, nacionalni in globalni ravni.
Izvirnost/pomembnost prispevka:
Prispevek analizira mnenje o odnosu do nakupa ponaredkov blagovnih znamk višjega cenovnega razreda in pogled pooblaščenih ponudnikov izdelkov blagovnih znamk na problematiko ponarejanja v Sloveniji. Avtorja ugotovitve aplicirata na slovenski trg ter predlagata rešitve na represivnem in preventivnem področju. Keywords: organizirana kriminaliteta, ponaredki, blagovne znamke, intelektualna lastnina Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1966; Downloads: 203 Link to file |
5. Ponaredki blagovnih znamk višjega cenovnega razreda : magistrsko deloSara Trstenjak, 2012, master's thesis Abstract: Ponarejanje je oblika organiziranega kriminala brez pravih pravnih posledic. Vsi ponarejevalci imajo nekaj skupnega, to je kršitev zakona o intelektualni lastnini. Ilegalna reprodukcija ne zahteva dragih in zapletenih proizvodnih postopkov, ob odkritju pa so kazni mile in v večini primerov celo neizrečene. Ponarejeni kosi blagovnih znamk višjega cenovnega razreda so stalnica modne industrije. Potrošnikom dajejo občutek nezaupanja, povzročijo pa lahko tudi resne zdravstvene težave in posledice, saj izdelki niso laboratorijsko preizkušeni in lahko vsebujejo zdravju škodljive snovi. Lastnikom blagovnih znamk ponaredki zmanjšujejo vrednost njihovih izdelkov in omejujejo obseg prodaje. Z ekonomskega vidika so pravice intelektualne lastnine zelo pomembne, saj vplivajo na konkurenčnost subjektov na trgu, nove možnosti širjenja gospodarstva in dolgoročni razvoj, investicije ter raziskave.
Z vse večjo uporabo interneta se ponudba in povpraševanje po ponarejenih izdelkih bliskovito širita. Posledica tega je vsakoletna rast števila carinsko zaseženih kosov ponarejenega blaga. Evropska komisija opisuje stanje kršitev intelektualne lastnine kot resen problem, katerega razsežnosti so gigantske. Kupna moč državljanov EU se je med gospodarsko krizo močno zmanjšala, kar je aktualiziralo problematiko kršitve zlorabe blagovnih znamk, kršitve patentov ter kršitve avtorskih pravic. Večina ponarejenih izdelkov vstopi v Slovenijo prek koprskega pristanišča. Gre predvsem za izdelke kitajskega porekla, ki so namenjeni slovenskemu trgu ali pa pot nadaljujejo prek Slovenije v druge države EU (Avstrijo, Madžarsko, Češko, Slovaško) ali v Srbijo ter Bosno in Hercegovino.
V raziskovalnem delu analiziramo mnenje o odnosu do nakupa ponaredkov blagovnih znamk višjega cenovnega razreda in pogled pooblaščenih ponudnikov izdelkov blagovnih znamk na problematiko ponarejanja v Sloveniji. Ugotovitve apliciramo na slovenski trg ter predlagamo rešitve na represivnem in preventivnem področju. Keywords: organizirana kriminaliteta, blagovne znamke, ponarejanje, ponaredki, intelektualna lastnina, magistrska dela Published in DKUM: 14.12.2012; Views: 4008; Downloads: 589 Full text (1,50 MB) |