| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 25
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Prilozi digitalizaciji u pomorstvu
Sanja Bauk, 2017, scientific monograph

Keywords: logistika, transport, pomorstvo, digitalizacija, pomorski informacijsko-komunikacijski sistemi, pristanišča, pomorsko izobraževanje
Published: 09.05.2018; Views: 622; Downloads: 48
.pdf Full text (6,98 MB)
This document has many files! More...

2.
POMEN TRANSPORTNIH ZAVAROVANJ PRI KONTEJNERSKEM POMORSKEM TRANSPORTU
Domen Merc Kunej, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju smo preučili pomen transportnih zavarovanj v pomorskem transportu s poudarkom na kontejnerskem transportu. V prvem delu smo opredelili pomorski transport in naraščajočo potrebo po kontejnerizaciji tovora za zagotovitev ekonomske učinkovitosti, nakar smo predstavili vrste pomorskih transportnih zavarovanj ter njihov vpliv na pomorski transport. V naslednjem delu diplomskega seminarja smo preučili razmere na trgu pomorskih transportnih zavarovanj s poudarkom na zavarovanju tovora med prevozom in zavarovanju plovil. Temu je sledila tudi analiza transportnih rizikov, s katerimi se srečujemo pri transportnem zavarovanju. Naslednji del smo namenili preučitvi transportnih zavarovanj na primeru nesreče ladje MOL Comfort, kjer se odraža pomen zavarovanja tovora med prevozom. V zadnjem delu smo predstavili pomorska transportna zavarovanja, ki jih nudi Zavarovalnica Triglav ter podrobneje analizirali zavarovanje tovora med prevozom s posamičnim zavarovanjem in zavarovanje tovora z generalno polico.
Keywords: pomorski transport, kontejnerizacija, transportno zavarovanje, kargo zavarovanje, Zavarovalnica Triglav
Published: 05.11.2014; Views: 1120; Downloads: 150
.pdf Full text (608,19 KB)

3.
MODEL OPTIMALNEGA TRANSPORTA KONTEJNERJEV (TEU) MED VZHODNIMI DRŽAVAMI ZDRUŽENIH DRŽAV AMERIKE IN DRŽAVAMI ZAHODNE EVROPE
Hugo Maučec, 2014, doctoral dissertation

Abstract: Kontejnerji omogočajo unitizacijo tovora, kar pomeni hitrejše natovarjanje in raztovarjanje vozil, možnost izgube tovora je manjša, zmanjšuje se možnost za krajo pošiljk, olajšuje se skladiščenje pošiljk ter zmanjšujejo se stroški embaliranja. Transport kontejnerjev je najhitreje rastoči sektor v pomorski industriji zadnji dve desetletji. Rast transporta kontejnerjev spodbujajo gospodarska rast, proces globalizacije, liberalizacija transporta in outsourcing. Rast transporta kontejnerjev so vzpodbudile tudi spremembe v načrtovanju strategij prevoznikov in razvoj pomorskih luk. Takšen razvoj sproža regionalne razlike v aktivnostih, povezanih z uvozom in izvozom ter povzroča neuravnovešenost v usmerjanju kontejnerskih tokov. Pomorske kontejnerske linije so tako izpostavljene številnim izzivom v visoko tekmovalnem okolju, čigar posledica je povečanje povpraševanja uporabnikov po visoki kakovosti transportnih storitev ob najnižjih skupnih stroških. Glavni cilj te doktorske disertacije je optimirati prekomorske transportne poti in tako skrajšati čas ter ceno transporta kontejnerjev med vzhodnimi državami ZDA in državami zahodne Evrope kot del logističnega sistema v transnacionalnem kontekstu ter definirati in izračunati stopnjo razvoja pomorskih kontejnerskih terminalov v vzhodnih državah ZDA in v državah zahodne Evrope. V raziskavi smo modelirali šest optimizacijskih modelov transporta. Prvi optimizacijski model (Z1) transporta kontejnerjev po morju iz pomorskih kontejnerskih terminalov vzhodnih držav ZDA (PKT/A) v države zahodne Evrope (PKT/E) je bil modeliran za optimiranje z metodo celoštevilčnega linearnega programiranja v programskem orodju Lingo 14, pri kateri je bil kriterij optimiranja cena transporta kontejnerjev. Drugi optimizacijski model (Z2) je bil modeliran za optimiranje z metodo celoštevilčnega linearnega programiranja v programskem orodju Lingo 14 in z upoštevano stopnjo razvoja pomorskih kontejnerskih terminalov v državah zahodne Evrope Sr, kjer je bil tudi kriterij optimiranja cena transporta kontejnerjev. Ker se v kontejnerjih pogosto transportira tudi hitro pokvarljivo blago, se prioriteta daje kriteriju optimiranja časa transporta pred kriterijem cene transporta. V teh primerih namenska funkcija ostaja linearna. Tretji optimizacijski model (Z3T) je bil modeliran za celoštevilsko linearno programiranje časa transporta. Četrti optimizacijski model (Z3C) je bil za tem modeliran za optimizacijo cene transporta, pri čemer se upoštevajo rezultati predhodne optimizacije po času (Z3T). Peti optimizacijski model (Z4T) je bil modeliran za celoštevilsko linearno programiranje časa transporta. Šesti optimizacijski model (Z4C) je bil za tem modeliran za optimizacijo cene transporta z upoštevano stopnjo razvoja pomorskih kontejnerskih terminalov v državah zahodne Evrope Sr, pri čemer se upoštevajo rezultati predhodne optimizacije po času transporta kontejnerjev (Z4T). Z razvojem in uporabo optimizacijskih modelov celoštevilčnega linearnega programiranja je možno znatno zmanajšati ceno in čas transporta kontejnerjev med pomorskimi kontejnerskimi terminali v vzhodnih državah ZDA in v državah zahodne Evrope, pri čemer smo pri snovanju modela upoštevali naslednje elemente: 1) prometna infrastruktura in prometna suprastruktura, 2) vpliv inteligentnega informacijskega sistema, 3) bruto domači proizvod, 4) prometna ekologija, 5) prometni tokovi, 6) inovacije, 7) varnost in varovanje ter 8) prometna energija, katerih uvedba v praktičnem smislu predstavlja zmanjšanje cene in časa transporta kontejnerjev med kontejnerskimi terminali vzhodnih držav ZDA in držav zahodne Evrope. Iz raziskave se dajo razbrati različne smeri. Prvič, s konkretnimi ocenitvami in kalkulacijami je dokazana hipoteza 1, da se z optimizacijo blagovnih kontejnerskih tokov med pomorskimi kontejnerskimi terminali v vzhodnih državah ZDA in v državah zahodne Evrope celotna cena transporta kontejnerjev zmanjša in sicer za 3 %. Pri optimalni rešitvi, kjer je vključena stopnja r
Keywords: Kontejnerski transport, pomorski kontejnerski terminali, optimiranje transporta kontejnerjev, celoštevilsko linearno programiranje.
Published: 03.11.2014; Views: 1947; Downloads: 166
.pdf Full text (6,33 MB)

4.
Napovedovanje pretovora blaga za podporo planiranja aktivnosti v Luki Koper, d.d.
Mirjana Zarnec, 2014, master's thesis/paper

Abstract: Za uspešnost poslovanja podjetij je pomembno, da se poslovne odločitve na operativnem, taktičnem in strateškem nivoju sprejemajo na podlagi napovedi poslovanja. Napovedi so lahko kvantitativne ali kvalitativne. Za katero vrsto napovedi se bomo odločili, je odvisno od vrste in obsega podatkov, ki jih imamo na voljo. Prav tako pa na odločitev vpliva dolžina napovedi, ki jo potrebujemo. V gospodarstvu, se na operativnem nivoju najpogosteje uporabljajo kratkoročne napovedi, na taktičnem nivoju srednjeročne napovedi ter dolgoročne napovedi na strateškem nivoju. Za sprejemanje odločitev na strateškem nivoju potrebujemo dolgoročne napovedi, za kar so primernejše kvalitativne metode. Za sprejemanje kratkoročnih odločitev so primernejše kvantitativne metode, s katerimi načeloma lahko predvidimo zelo natančno povpraševanje v naslednjih nekaj obdobjih. V magistrskem delu smo analizirali podatke o pretovoru na primeru Luke Koper, d. d. Podatki, ki smo jih uporabili za analizo, so javno dostopni na spletu. Za analizo smo izbrali mesečne podatke o skupnem pretovoru, pretovoru kontejnerjev in pretovoru RO-RO (roll-on roll-off). Za tehnike napovedovanja smo izbrali multiplo regresijsko analizo, eksponentno glajenje in SARIMA model (model sezonskih avtoregresijskih integriranih drsečih sredin). Za vsako od treh izbranih skupin pretovora smo izbrali najboljši model glede na RMSE (koren povprečne kvadratne napake) in MAPE (odstotek povprečne absolutne napake) ter na koncu primerjali rezultate vseh treh tehnik, ki smo jih uporabili za napovedovanje. Med izbranimi modeli ne prihaja do večjih razlik pri napovedih. Ugotavljamo, da lahko z vsemi tremi modeli izdelamo približno enako dobre kratkoročne napovedi. V letu 2014 pričakujemo povečanje pretovora za vse tri blagovne skupine, ki smo jih vključili v analizo. Največjo rast, 13,5 %, pričakujemo pri pretovoru kontejnerjev. Za skupen pretovor analize kažejo na 4,5 % povečanje pretovora, kar je 0,5 % manj, kot so napovedali strokovnjaki Luke Koper.
Keywords: napovedovanje pretovora, multipla regresijska analiza, eksponentno glajenje, SARIMA, pomorski transport
Published: 22.07.2014; Views: 1423; Downloads: 189
.pdf Full text (5,28 MB)

5.
POMORSKI KONTEJNERSKI TRANSPORT PRI MEDNARODNI TRGOVINI MED SLOVENIJO IN KITAJSKO
Metka Balaban, 2012, master's thesis

Abstract: Skozi magistrsko nalogo smo sprva predstavili teoretičen vidik pomorskega transporta, ki je eden izmed bistvenih elementov, ki omogoča razvoj mednarodne trgovine. Sam transport in trgovina sta dobila nove razsežnosti z razvojem kontejnerjev, ki omogočajo stroškovno in prostorsko učinkovit transporta blaga, še posebej na razdaljah, kjer je tranzitni čas daljši. Velikost in prostornina kontejnerja sta izbrana glede na vrsto blaga in težo. Pri pomorskem kontejnerskem transportu je potrebno posebej poudariti ekonomski vidik tovrstnega načina transporta, kot je zmanjševanje stroškov pakiranja, povečanje varnosti pri samem prevozu, hitrejše manipuliranje, poenostavljanje administrativnih poslov in drugo. Kljub koristnim učinkom, pa se tudi pomorski kontejnerski transport ni mogel izogniti učinkom svetovne gospodarske krize. Kriza je povzročila in zabeležila padec opravljanja tovrstnega prevoza tovora, zmanjšala se je potreba po proizvodnji ladij, nekateri ladjarji so izgubili svoje ključne prevozne poti, vse to pa je posledica zmanjšanega povpraševanja po tujih proizvodih, kar pomeni manjši uvoz oziroma izvoz. Ta padec mednarodne menjave je bil zabeležen tudi v trgovinski bilanci med Slovenijo in Kitajsko v zadnjih treh letih, ki pa se počasi stabilizira. Ljudska republika Kitajska je z vstopom v Svetovno trgovinsko organizacijo leta 2001 pridobila veliko, saj ji je bilo omogočeno trgovanje z večjim delom Evropskih držav, med njimi tudi Slovenijo. Odnosi med omenjenima državama so se utrdili z nekaterimi sporazumi, ki urejajo trgovinske odnose med njima. V magistrski nalogi je osvetljen tudi problem oziroma dejstva, ki se navezujejo na analizo uvoza pošiljke iz Kitajske. Sama menjava dobrin zagotovo ne bi bila uspešna brez skrbno organizirane transportne poti. Sprva je v nalogi predstavljen teoretičen vidik izbire ustrezne poti in pravilne organizacije poti ter zavarovanja. Ključen pomen pri mednarodni menjavi pa imajo tudi pravila ICC zato so v nalogi predstavljene tiste klavzule, ki so ključnega pomena za pomorski transport. Podjetja se za brezhibno opravljen transport blaga obračajo na špediterska podjetja. Predstavljen je pomen in razvoj špedicije ter njihove naloge. Za boljšo in nazornejšo analizo primera uvoza pošiljke iz Kitajske, smo za pomoč zaprosili večje špeditersko podjetje, izpostava Koper. S svojimi izkušnjami in prakso so nam razložili kakšen je potek uvoza blaga.
Keywords: pomorski transport, kontejnerizacija, mednarodna menjava, uvoz kontejnerja, špedicija, gospodarstvo Ljudske republike Kitajske
Published: 23.08.2012; Views: 2503; Downloads: 417
.pdf Full text (3,91 MB)

6.
7.
8.
9.
10.
Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica