1. Izbira vrste transporta pri dobavi avtomobilov iz vzhodne Evrope na trg zahodne Evrope : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaGabrijela Sagadin, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo raziskovali različne vrste transporta ter se kasneje osredotočili na vrste transporta, ki so primerne za prevoz avtomobilov. Vsako posebej smo raziskovali in predstavili najbolj prepoznavne lastnosti transporta, pri tem pa smo se poglobili v transport po Evropi, saj se tema diplomske naloge nanaša na transport avtomobilov po Evropi. V drugem delu diplomske naloge, v katerem je problematika pravilna izbira transportnega sredstva za prevoz avtomobilov znamke Škoda Enyaq iV iz tovarne Škoda Mlada Boleslav na Češkem do Barcelone v Španiji, smo se osredotočili na proizvodnjo avtomobilov in tri možne probleme pri transportu. V diplomski nalogi smo primerjali stroške za različne vrste transporta, razdaljo in ugotavljali, katera pot je časovno najhitrejša. V navedenem primeru, kjer smo prevažali 10.000 avtomobilov, smo izbirali pravilno izbiro transporta za dano situacijo, torej glede na ceno, količino in čas. V diplomski nalogi smo prišli do ugotovitev, da kadar je treba avtomobile pripeljati v velikih količinah naenkrat, je optimalna rešitev transport po železnici, v primeru, kadar je treba avtomobile pripeljati v najkrajšem času, je optimalna rešitev cestni transport, in kadar nimamo posebnih zahtev in omejitev, se odločimo za najcenejšo obliko transporta, ki je v našem primeru kombinacija transporta po železnici in morju. Keywords: transport, avtomobili, cestni transport, železniški transport, pomorski transport Published in DKUM: 07.11.2022; Views: 602; Downloads: 74 Full text (1,90 MB) |
2. |
3. POMEN TRANSPORTNIH ZAVAROVANJ PRI KONTEJNERSKEM POMORSKEM TRANSPORTUDomen Merc Kunej, 2014, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem seminarju smo preučili pomen transportnih zavarovanj v pomorskem transportu s poudarkom na kontejnerskem transportu. V prvem delu smo opredelili pomorski transport in naraščajočo potrebo po kontejnerizaciji tovora za zagotovitev ekonomske učinkovitosti, nakar smo predstavili vrste pomorskih transportnih zavarovanj ter njihov vpliv na pomorski transport. V naslednjem delu diplomskega seminarja smo preučili razmere na trgu pomorskih transportnih zavarovanj s poudarkom na zavarovanju tovora med prevozom in zavarovanju plovil. Temu je sledila tudi analiza transportnih rizikov, s katerimi se srečujemo pri transportnem zavarovanju. Naslednji del smo namenili preučitvi transportnih zavarovanj na primeru nesreče ladje MOL Comfort, kjer se odraža pomen zavarovanja tovora med prevozom. V zadnjem delu smo predstavili pomorska transportna zavarovanja, ki jih nudi Zavarovalnica Triglav ter podrobneje analizirali zavarovanje tovora med prevozom s posamičnim zavarovanjem in zavarovanje tovora z generalno polico. Keywords: pomorski transport, kontejnerizacija, transportno zavarovanje, kargo zavarovanje, Zavarovalnica Triglav Published in DKUM: 05.11.2014; Views: 1973; Downloads: 219 Full text (608,19 KB) |
4. MODEL OPTIMALNEGA TRANSPORTA KONTEJNERJEV (TEU) MED VZHODNIMI DRŽAVAMI ZDRUŽENIH DRŽAV AMERIKE IN DRŽAVAMI ZAHODNE EVROPEHugo Maučec, 2014, doctoral dissertation Abstract: Kontejnerji omogočajo unitizacijo tovora, kar pomeni hitrejše natovarjanje in raztovarjanje vozil, možnost izgube tovora je manjša, zmanjšuje se možnost za krajo pošiljk, olajšuje se skladiščenje pošiljk ter zmanjšujejo se stroški embaliranja. Transport kontejnerjev je najhitreje rastoči sektor v pomorski industriji zadnji dve desetletji. Rast transporta kontejnerjev spodbujajo gospodarska rast, proces globalizacije, liberalizacija transporta in outsourcing. Rast transporta kontejnerjev so vzpodbudile tudi spremembe v načrtovanju strategij prevoznikov in razvoj pomorskih luk. Takšen razvoj sproža regionalne razlike v aktivnostih, povezanih z uvozom in izvozom ter povzroča neuravnovešenost v usmerjanju kontejnerskih tokov. Pomorske kontejnerske linije so tako izpostavljene številnim izzivom v visoko tekmovalnem okolju, čigar posledica je povečanje povpraševanja uporabnikov po visoki kakovosti transportnih storitev ob najnižjih skupnih stroških.
Glavni cilj te doktorske disertacije je optimirati prekomorske transportne poti in tako skrajšati čas ter ceno transporta kontejnerjev med vzhodnimi državami ZDA in državami zahodne Evrope kot del logističnega sistema v transnacionalnem kontekstu ter definirati in izračunati stopnjo razvoja pomorskih kontejnerskih terminalov v vzhodnih državah ZDA in v državah zahodne Evrope.
V raziskavi smo modelirali šest optimizacijskih modelov transporta. Prvi optimizacijski model (Z1) transporta kontejnerjev po morju iz pomorskih kontejnerskih terminalov vzhodnih držav ZDA (PKT/A) v države zahodne Evrope (PKT/E) je bil modeliran za optimiranje z metodo celoštevilčnega linearnega programiranja v programskem orodju Lingo 14, pri kateri je bil kriterij optimiranja cena transporta kontejnerjev. Drugi optimizacijski model (Z2) je bil modeliran za optimiranje z metodo celoštevilčnega linearnega programiranja v programskem orodju Lingo 14 in z upoštevano stopnjo razvoja pomorskih kontejnerskih terminalov v državah zahodne Evrope Sr, kjer je bil tudi kriterij optimiranja cena transporta kontejnerjev. Ker se v kontejnerjih pogosto transportira tudi hitro pokvarljivo blago, se prioriteta daje kriteriju optimiranja časa transporta pred kriterijem cene transporta. V teh primerih namenska funkcija ostaja linearna. Tretji optimizacijski model (Z3T) je bil modeliran za celoštevilsko linearno programiranje časa transporta. Četrti optimizacijski model (Z3C) je bil za tem modeliran za optimizacijo cene transporta, pri čemer se upoštevajo rezultati predhodne optimizacije po času (Z3T). Peti optimizacijski model (Z4T) je bil modeliran za celoštevilsko linearno programiranje časa transporta. Šesti optimizacijski model (Z4C) je bil za tem modeliran za optimizacijo cene transporta z upoštevano stopnjo razvoja pomorskih kontejnerskih terminalov v državah zahodne Evrope Sr, pri čemer se upoštevajo rezultati predhodne optimizacije po času transporta kontejnerjev (Z4T).
Z razvojem in uporabo optimizacijskih modelov celoštevilčnega linearnega programiranja je možno znatno zmanajšati ceno in čas transporta kontejnerjev med pomorskimi kontejnerskimi terminali v vzhodnih državah ZDA in v državah zahodne Evrope, pri čemer smo pri snovanju modela upoštevali naslednje elemente: 1) prometna infrastruktura in prometna suprastruktura, 2) vpliv inteligentnega informacijskega sistema, 3) bruto domači proizvod, 4) prometna ekologija, 5) prometni tokovi, 6) inovacije, 7) varnost in varovanje ter 8) prometna energija, katerih uvedba v praktičnem smislu predstavlja zmanjšanje cene in časa transporta kontejnerjev med kontejnerskimi terminali vzhodnih držav ZDA in držav zahodne Evrope.
Iz raziskave se dajo razbrati različne smeri. Prvič, s konkretnimi ocenitvami in kalkulacijami je dokazana hipoteza 1, da se z optimizacijo blagovnih kontejnerskih tokov med pomorskimi kontejnerskimi terminali v vzhodnih državah ZDA in v državah zahodne Evrope celotna cena transporta kontejnerjev zmanjša in sicer za 3 %. Pri optimalni rešitvi, kjer je vključena stopnja r Keywords: Kontejnerski transport, pomorski kontejnerski terminali, optimiranje transporta kontejnerjev, celoštevilsko linearno programiranje. Published in DKUM: 03.11.2014; Views: 2809; Downloads: 236 Full text (6,33 MB) |
5. Napovedovanje pretovora blaga za podporo planiranja aktivnosti v Luki Koper, d.d.Mirjana Zarnec, 2014, master's thesis/paper Abstract: Za uspešnost poslovanja podjetij je pomembno, da se poslovne odločitve na operativnem, taktičnem in strateškem nivoju sprejemajo na podlagi napovedi poslovanja. Napovedi so lahko kvantitativne ali kvalitativne. Za katero vrsto napovedi se bomo odločili, je odvisno od vrste in obsega podatkov, ki jih imamo na voljo. Prav tako pa na odločitev vpliva dolžina napovedi, ki jo potrebujemo. V gospodarstvu, se na operativnem nivoju najpogosteje uporabljajo kratkoročne napovedi, na taktičnem nivoju srednjeročne napovedi ter dolgoročne napovedi na strateškem nivoju. Za sprejemanje odločitev na strateškem nivoju potrebujemo dolgoročne napovedi, za kar so primernejše kvalitativne metode. Za sprejemanje kratkoročnih odločitev so primernejše kvantitativne metode, s katerimi načeloma lahko predvidimo zelo natančno povpraševanje v naslednjih nekaj obdobjih.
V magistrskem delu smo analizirali podatke o pretovoru na primeru Luke Koper, d. d. Podatki, ki smo jih uporabili za analizo, so javno dostopni na spletu. Za analizo smo izbrali mesečne podatke o skupnem pretovoru, pretovoru kontejnerjev in pretovoru RO-RO (roll-on roll-off). Za tehnike napovedovanja smo izbrali multiplo regresijsko analizo, eksponentno glajenje in SARIMA model (model sezonskih avtoregresijskih integriranih drsečih sredin). Za vsako od treh izbranih skupin pretovora smo izbrali najboljši model glede na RMSE (koren povprečne kvadratne napake) in MAPE (odstotek povprečne absolutne napake) ter na koncu primerjali rezultate vseh treh tehnik, ki smo jih uporabili za napovedovanje. Med izbranimi modeli ne prihaja do večjih razlik pri napovedih. Ugotavljamo, da lahko z vsemi tremi modeli izdelamo približno enako dobre kratkoročne napovedi. V letu 2014 pričakujemo povečanje pretovora za vse tri blagovne skupine, ki smo jih vključili v analizo. Največjo rast, 13,5 %, pričakujemo pri pretovoru kontejnerjev. Za skupen pretovor analize kažejo na 4,5 % povečanje pretovora, kar je 0,5 % manj, kot so napovedali strokovnjaki Luke Koper. Keywords: napovedovanje pretovora, multipla regresijska analiza, eksponentno glajenje, SARIMA, pomorski transport Published in DKUM: 22.07.2014; Views: 2181; Downloads: 269 Full text (5,28 MB) |
6. POMORSKI KONTEJNERSKI TRANSPORT PRI MEDNARODNI TRGOVINI MED SLOVENIJO IN KITAJSKOMetka Balaban, 2012, master's thesis Abstract: Skozi magistrsko nalogo smo sprva predstavili teoretičen vidik pomorskega transporta, ki je eden izmed bistvenih elementov, ki omogoča razvoj mednarodne trgovine. Sam transport in trgovina sta dobila nove razsežnosti z razvojem kontejnerjev, ki omogočajo stroškovno in prostorsko učinkovit transporta blaga, še posebej na razdaljah, kjer je tranzitni čas daljši. Velikost in prostornina kontejnerja sta izbrana glede na vrsto blaga in težo. Pri pomorskem kontejnerskem transportu je potrebno posebej poudariti ekonomski vidik tovrstnega načina transporta, kot je zmanjševanje stroškov pakiranja, povečanje varnosti pri samem prevozu, hitrejše manipuliranje, poenostavljanje administrativnih poslov in drugo.
Kljub koristnim učinkom, pa se tudi pomorski kontejnerski transport ni mogel izogniti učinkom svetovne gospodarske krize. Kriza je povzročila in zabeležila padec opravljanja tovrstnega prevoza tovora, zmanjšala se je potreba po proizvodnji ladij, nekateri ladjarji so izgubili svoje ključne prevozne poti, vse to pa je posledica zmanjšanega povpraševanja po tujih proizvodih, kar pomeni manjši uvoz oziroma izvoz. Ta padec mednarodne menjave je bil zabeležen tudi v trgovinski bilanci med Slovenijo in Kitajsko v zadnjih treh letih, ki pa se počasi stabilizira.
Ljudska republika Kitajska je z vstopom v Svetovno trgovinsko organizacijo leta 2001 pridobila veliko, saj ji je bilo omogočeno trgovanje z večjim delom Evropskih držav, med njimi tudi Slovenijo. Odnosi med omenjenima državama so se utrdili z nekaterimi sporazumi, ki urejajo trgovinske odnose med njima.
V magistrski nalogi je osvetljen tudi problem oziroma dejstva, ki se navezujejo na analizo uvoza pošiljke iz Kitajske. Sama menjava dobrin zagotovo ne bi bila uspešna brez skrbno organizirane transportne poti. Sprva je v nalogi predstavljen teoretičen vidik izbire ustrezne poti in pravilne organizacije poti ter zavarovanja. Ključen pomen pri mednarodni menjavi pa imajo tudi pravila ICC zato so v nalogi predstavljene tiste klavzule, ki so ključnega pomena za pomorski transport. Podjetja se za brezhibno opravljen transport blaga obračajo na špediterska podjetja. Predstavljen je pomen in razvoj špedicije ter njihove naloge. Za boljšo in nazornejšo analizo primera uvoza pošiljke iz Kitajske, smo za pomoč zaprosili večje špeditersko podjetje, izpostava Koper. S svojimi izkušnjami in prakso so nam razložili kakšen je potek uvoza blaga. Keywords: pomorski transport, kontejnerizacija, mednarodna menjava, uvoz kontejnerja, špedicija, gospodarstvo Ljudske republike Kitajske Published in DKUM: 23.08.2012; Views: 3378; Downloads: 504 Full text (3,91 MB) |
7. Glosar za statistiko transporta2004, dictionary Keywords: promet, transport, integralni transport, glosarji, slovarji, statistika, strokovni jezik, železniški transport, cestni promet, pomorski transport, prevozništvo, špedicija, nafta Published in DKUM: 02.06.2012; Views: 2033; Downloads: 78 Link to full text |
8. Mednarodne transportne storitve v podjetju Creo d.o.o. : diplomsko deloSebastijan Aram, 2006, undergraduate thesis Keywords: mednarodni transport, logistika, storitve, transport, promet, dokumentacija, prevozništvo, špedicija, dokumenti, INCOTERMS, organiziranost, pomorski transport, letalski promet, cestni promet, železniški transport, transportna sredstva, podjetje, plačilni promet, tržne raziskave, pretok blaga, blago, cene, sistemi, panoge dejavnosti, organizacijske strukture, organizacijski sistemi, transportni sistemi, trgovina, oskrba, verige, distribucija, prodaja, pospeševanje prodaje, blagovni promet, Slovenija Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2320; Downloads: 136 Full text (512,85 KB) |
9. Zavarovanje pomorskih agentov pred finančno odgovornostjo : diplomsko deloSnežana Jelerčič, 2007, undergraduate thesis Keywords: pomorski transport, transportno zavarovanje, ladje, zastopniki, posredniki, agencije, naloge, prevozništvo, pristanišča, pretok blaga, organizacijske strukture, tovorni promet, zavarovanje, odgovornost Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 1651; Downloads: 62 Full text (668,76 KB) |
10. Optimiranje logistične verige v podjetju EUROTRANSLINE : diplomsko deloPolonca Krivec, 2007, undergraduate thesis Keywords: logistika, pretok blaga, cestni promet, organiziranost, špedicija, outsourcing, prevozništvo, podjetje, pomorski transport, promet, transport, organizacijske strukture, tovorni promet, konvencije, lokacija, Slovenija, Evropa, Avstrija Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2192; Downloads: 57 Full text (1,41 MB) |