| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Zamenjava robnika vrat hladilnika s pomočjo MKE analize
Vid Ojsteršek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema numerično analizo robnika vrat. Podjetje Gorenje želi zaradi namena pocenitev obstoječi material robnika vrat, ABS (Akrilonitril butadien stiren), zamenjati z materialom PS (polistiren). V ta namen se je s pomočjo metode končnih elementov lociralo najbolj obremenjene dele robnika. Cilj naloge je prikazati največje napetosti in pomike ter primerjati razliko med materialoma glede na trdnost in vzdržljivost robnika vrat. V diplomskem delu sta zajeta postopka izvedbe numeričnih simulacij robnikov, čemur sledi analiza in primerjava rezultatov simulacij.
Keywords: numerična simulacija, robnik vrat, napetost, pomik, primerjava
Published in DKUM: 03.10.2022; Views: 62; Downloads: 16
.pdf Full text (1,96 MB)

2.
Numerična analiza nosilnosti centrifugalnega rotorja
Luka Hojnik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema analizo in izboljšavo osnovnega centrifugalnega rotorja in rotorja z ojačitvenima obročema, ki je že v uporabi. Naloga centrifugalnega rotorja je kroženje zraka v peči pri tehnološkem postopku žarjenja aluminijevih zlitin. Problem obstoječega rotorja je krajša življenjska doba zaradi temperature žarjenja in s tem povezane mejne vrednosti napetosti, ki povzročijo porušitev materiala. Cilj naloge je doseči čim nižje napetosti pri obratovanju rotorja, sprva pri osnovnem rotorju, nato pa pri rotorju z ojačitvenima obročema. V diplomskem delu so zajeti postopki konstruiranja in simuliranja rotorjev, čemur sledi analiza in primerjava med osnovnim modelom in modeli z izboljšavami.
Keywords: numerična simulacija, rotor, ojačitev, napetost, pomik
Published in DKUM: 08.03.2022; Views: 338; Downloads: 95
.pdf Full text (5,46 MB)

3.
Konstruiranje robotske montažne priprave : diplomsko delo
Jaka Perme, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi, katera je nastala v sodelovanju s podjetjem Revoz d. d., smo predstavili obstoječo ročno vpenjalno pripravo. Opisali smo dosedanji postopek varjenja in lastnosti vpenjalne priprave ter določili razloge, zakaj je potrebno pripravo optimizirati. Proces snovanja priprave je potekal v več fazah. Pri načrtovanju smo določili zahtevnik, s pomočjo katerega smo oblikovali štiri koncepte za dodajanje zvarjenca v fazi koncipiranja. Za najbolj učinkovito rešitev se je izkazala rešitev z linearnim pomikom. Poleg konstruiranja rešitve dodajanja zvarjenca smo optimizirali tudi podsklope na celotni pripravi.
Keywords: avtomatizacija, avtomobilska industrija, konstruiranje, linearni pomik, varilna priprava
Published in DKUM: 23.09.2020; Views: 450; Downloads: 59
.pdf Full text (6,62 MB)

4.
Inoviran model kontinuiranega spremljanja deformacij letaliških vzletno-pristajalnih stez
Damjan Doler, 2020, doctoral dissertation

Abstract: Zahteve po mobilnosti so v današnji družbi zelo visoke. Za učinkovito mobilnost je potrebna tudi gosto razpredena mreža objektov in poti, po katerih se ljudje, blago in informacije lahko premikajo. Vsled tega je zagotavljanje dobro razvite in široko razpredene logistične infrastrukture nujno potrebna. Ključnega pomena je tudi njena kakovost, predvsem zaradi povečanih zahtev po varnosti. Tako razširjenost kot tudi kakovost pa pomembno vplivata na celoten logistični sistem in na mednarodno konkurenčnost. Logistični sistem je učinkovit, če vsi členi v njem delujejo brezhibno. Spremljanje stanja logistične infrastrukture, ki je ključni del logističnega sistema, razvoj modelov za spremljanje stanja logistične infrastrukture in vključevanje teh modelov v sisteme upravljanja transporta so odločilnega pomena. Eden izmed tipov logistične infrastrukture je tudi letališka infrastruktura, njen pomemben del je vzletno pristajalna steza. Vzletno pristajalne steze so izpostavljene vsakodnevnim obremenitvam zaradi pristajanja in vzletanja zrakoplovov ter drugim vplivom iz okolja, ki povzročajo deformiranje steze, zato je potrebno spremljanje njihovega stanja in izvajanje rednega vzdrževanja. Nastale deformacije na površju vzletno pristajalnih stez ovirajo pilotovo upravljanje zrakoplova in predvsem lažjim zrakoplovom povzročajo težave pri pristajanju ali vzletanju. Težave se prav tako kažejo v slabšem oprijemu, neenakomerni obrabi pnevmatik, v delovanju merskih inštrumentov in nemirni vožnji, kar lahko povzroči poškodbe ali celo uničenje zrakoplovov oziroma njihovih delov. V doktorski disertaciji smo se zato najprej osredotočili na raziskovanje kritičnih elementov, ki povzročajo motnje v delovanju logističnega sistema. Podrobneje smo se usmerili na raziskovanje letališke infrastrukture, predvsem z vidika odkrivanja in spremljanja deformacij vzletno pristajalnih stez, in na raziskovanje njihovega vpliva na učinkovitost delovanja logističnega sistema. V ta namen smo v nadaljevanju zasnovali in predlagali procesni model vzdrževanja in model spremljanja vertikalnih odstopanj ter deformacij vzletno pristajalnih stez. Predlagan model temelji na uporabi geodetskih metod. Rezultat modela nam prikaže stanje oziroma poškodovanost vzletno pristajalnih stez. V nadaljevanju smo model povezali in vključili v predlagan sistem upravljanja vzdrževanja. Na ta način lahko upravljavcu letališča in službi, zadolženi za vzdrževanje, zagotovimo podatke, potrebne za ustrezno in pravočasno odločanje o načinu in obsegu izvedbe vzdrževalnih ali obnovitvenih del. Rezultate predlaganega modela, tj. območja vertikalnih odstopanj in deformacij, smo v zaključku doktorske disertacije prikazali z uporabo obogatene resničnosti, ki omogoča prikaz rezultatov v interakciji z resničnim okoljem.
Keywords: logistična infrastruktura, geodezija, vzletno-pristajalna steza, deformacija, vertikalni pomik, zaznavanje razpok, model, monitoring
Published in DKUM: 14.08.2020; Views: 894; Downloads: 115
.pdf Full text (7,77 MB)

5.
Analiza pomika bobna v sušilniku perila : magistrsko delo
Gašper Umbreht, 2020, master's thesis

Abstract: Problem, ki smo ga hoteli z magistrskim delom opisati in rešiti, je bil neželen pomik bobna v sušilniku perila proti usmerniku zraka. Analiza je potekala tako fizično na aparatih, kot v virtualnem okolju. Reševanje problema je potekalo na dva načina. Prvi način je bil iskanje in odpravljanje vzroka za nastanek problema in s tem posredno odprava posledic. Drugi način je bil odpraviti oziroma omiliti posledice, ne da bi s tem odpravili vzrok. Obe poti sta nas privedli do možnih rešitev zadanega problema. Glede na izsledke dela smo podali možne konstrukcijske rešitve. Do njih nas je pripeljalo sledenje sistematičnemu načinu konstruiranja. Glede na ovrednotenje je izbrana najbolj primerna konstrukcijska rešitev, kljub temu da vsaka izmed njih rešuje problem in izpolnjuje zahtevnik. Zadano nalogo smo izpolnili s pomočjo enostavnega pristopa k reševanju in posledično preprostih rešitev.
Keywords: analiza, sušilnik perila, boben, podpora, vpetje, pomik
Published in DKUM: 30.06.2020; Views: 392; Downloads: 0

6.
Funkcionalno varna izvedba dvigovanja avtomobilskih stekel : diplomsko delo
Mihael Operčkal, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je podrobno opisana uporaba mikrokrmilnika TMS570 za vodenje električnega pomika stekla v avtomobilu. Mikrokrmilnik je namenjen varnostno kritičnim aplikacijam v avtomobilski industriji. Prikazana je konfiguracija mikrokrmilnika v programu HALCoGen in programiranje mikrokrmilnika v programu Code Composer Studio. Cilj diplomske naloge je najprej oceniti potencialne napake sistema, nato pa načrtovati sistem, ki bo varen.
Keywords: mikrokrmilnik, TMS570, funkcionalna varnost, električni pomik stekel
Published in DKUM: 19.12.2019; Views: 816; Downloads: 93
.pdf Full text (1,86 MB)

7.
8.
Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica