| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 20
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Problematika pomanjkanja kadra v podjetjih
Andraž Logar, 2023, master's thesis

Abstract: Obdobje nenehnih sprememb, razvoj na področju tehnologije, inflacija, pandemija covida-19 in politične napetosti v svetu so le nekateri dejavniki, ki povzročajo nestabilen in nepredvidljiv trg dela. Ti za organizacije in podjetja predstavljajo kopico izzivov, ki se kažejo v dragih materialih, dolgih dobavnih rokih ipd. Enega od izzivov, če ne celo največjega, pa predstavljajo kadri oz. njihovo pomanjkanje, s čimer se srečuje večina podjetij. Stopnja brezposelnosti je izjemno nizka, povpraševanje po kadrih pa je znatno večje kot ponudba na trgu dela. Za organizacije je ključno, da se na pravilen in sistematičen način lotijo zadrževanja lastnega in pridobivanja zunanjega kadra. Namen zaključnega dela je bil predstaviti problematiko pomanjkanja kadra in vzroke za njen nastanek, prikazati možne posledice te problematike in oblikovati potencialne rešitve za izboljšanje obstoječega stanja. Proučili smo znanstveno ter strokovno literaturo s področja trga dela in upravljanja s človeškimi viri. Uporabili smo metodi deskripcije in kompilacije ter analitično, induktivno-deduktivno, sintetično in komparativno metodo. V empiričnem delu magistrskega dela pa smo uporabili kvantitativne metode raziskovanja. S pomočjo anketnega vprašalnika smo v raziskavo poskusili zajeti čim večje število slovenskih podjetjih, ki se med seboj razlikujejo po velikosti, panogi in regiji, ter pridobljene podatke statistično analizirali. Ugotovili smo, da se velika večina podjetij sooča s problematiko pomanjkanja kadra, še posebej velika in srednja ter proizvodna podjetja. Največje pomanjkanje lahko zaznamo pri nizko kvalificiranem in srednje kvalificiranem kadru, saj sta ta profila največkrat zastopana v velikih ali srednjih ter proizvodnih podjetjih. Podjetja vzroke za pomanjkanje najpogosteje vidijo v deficitarnosti določenih poklicev in nezainteresiranosti kandidatov, ki imajo hkrati previsoka pričakovanja. Organizacije nove zaposlene najpogosteje iščejo prek agencij za zaposlovanje in na neformalen način, že zaposlene pa želijo zadržati s poštenim plačilom, zdravim delovnim okoljem in skrbjo za razvoj vseh sodelavcev. Povzamemo lahko, da problematika pomanjkanja kadra igra pomembno vlogo na trenutnem trgu dela, na vseh deležnikih pa je, da se z nastalo situacijo soočijo in iščejo morebitne rešitve. Predlagamo, da podjetja med seboj sodelujejo in si izmenjujejo primere dobrih praks, saj je to edini način, da ohranimo zdravo delovno okolje. Iskati je treba rešitve, ne izgovorov.
Keywords: Pomanjkanje kadra, trg dela, upravljanje s človeškimi viri, podjetje.
Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 338; Downloads: 75
.pdf Full text (2,29 MB)

2.
Izmensko delo in zagotavljanje pacientove varnosti
Melisa Krajnc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Izmensko delo je v zdravstvenem sektorju nepogrešljivo. Pacienti, ki potrebujejo kontinuirano zdravstveno oskrbo, so v obravnavi tudi ponoči, kar pomeni, da zdravstveno osebje dela v tri ali dvoizmenskem delovnem času. Zaradi izmenskega dela in sprememb v bioritmu lahko pri zaposlenih posledično nastanejo motnje cirkadianega ritma, kar vodi do utrujenosti, to pa predstavlja tveganje za pojav napak. Namen zaključnega dela je raziskati kako izmensko delo vpliva na zvišano pojavnost napak pri delu s pacientom. Metode: V zaključnem delu je bila uporabljena deskriptivna metoda dela. Opravili smo sistematični pregled znanstvene in strokovne literature po mednarodnih podatkovnih bazah (Medline, CINAHL, PubMed, Cochrane Library, IOS Press). Upoštevali smo vključitvene in izključitvene kriterije ter zajeli članke, objavljene med letoma 2011 in 2021. Rezultati: Ugotavljamo, da izmensko delo prispeva k motnjam cirkadianega ritma posameznika. Pri osebi se pojavi pomanjkanje spanca, kar vodi k motnjam kognitivnih sposobnosti. To se odrazi v zvišani frekvenci storjenih napak v procesu zdravstvene obravnave pacienta in ogroža pacientovo varnost. Razprava in sklep: Ker se izmenskemu in nočnemu delu v zdravstvu ne moremo izogniti je pomembna zdravstvena vzgoja zaposlenih, glede tveganja za nastanek napak zaradi utrujenosti. Prav tako je treba promovirati kulturo varnosti na delovnem mestu.
Keywords: izmensko delo, medicinske sestre, pomanjkanje spanca, utrujenost, napaka
Published in DKUM: 19.12.2022; Views: 487; Downloads: 43
.pdf Full text (1,28 MB)

3.
Vključevanje ergonomskih načel v reševanje problematike pomanjkanja delovne sile zaradi starajočih se zaposlenih
Tilen Medved, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava povezavo med tremi problemi, s katerimi se trenutno soočamo v Sloveniji. Na eni strani prihaja do pomanjkanja delovne sile, na drugi strani se soočamo s staranjem prebivalstva, na tretji strani pa je prisotnih vse več zdravstvenih težav, s katerimi se pogosteje soočajo starejši zaposleni. Pravilno ergonomsko oblikovano delovno mesto je ključ do uspešnosti in večje učinkovitosti v podjetjih. Bili smo mnenja, da je ustrezna ergonomska ureditev delovnih mest ključna za zdravo staranje zaposlenih in za odpravljanje njihovih potencialnih zdravstvenih težav, ki posledično vodijo v absentizem in prezentizem. V ta namen smo izvedli obsežno statistično analizo, v katero smo vključili 80 anketirancev, ki so zaposleni v različnih slovenskih podjetjih. S pomočjo analize rezultatov smo ugotovili, da se negativni vplivi neustreznih fizikalnih dejavnikov, kot so na primer prisilna drža, ponavljajoči se gibi ter slaba osvetljenost delovnega mesta, s staranjem povečujejo. Raziskali smo, kateri osebni in psihosocialni dejavniki so med zaposlenimi najbolj prisotni – starost, delo s hitrim tempom in ponavljajoče se delo. Raziskali smo tudi pogostost bolniških odsotnosti in njihovo povezavo s starostjo. Izločili smo dobre prakse proaktivne ergonomije, ki jih zaposleni najbolj potrebujejo za uspešno in učinkovito delo, kot so primerna in zadostna osvetlitev delovnega mesta, prilagodljiv delovni čas in večje število krajših odmorov. Empirični del potrjuje, da bi zaposleni podprli odločitev podjetja pri vlaganju v ergonomsko ureditev delovnih mest za izboljšanje počutja in produktivnosti, dvig stopnje varnosti in za blaženje posledic staranja zaposlenih. Glavna dodana vrednost raziskovalnega dela je v predlogu izboljšave, v oblikovanju in predstavitvi ergonomskega modela: »Model vključevanja ergonomije v steber sodobne organizacije«. Učinki modela so pozitivni za vse zaposlene, za vodstvo in podjetje kot celoto. Zaposleni se bolje počutijo, so bolj zdravi, delajo v varnem okolju, so bolj produktivni in se lahko uspešno zdravo in aktivno starajo. Model izpostavlja možnost aktivnega izogibanja problematike zaposlovanja novih kadrov ter nakazuje poti zniževanja stroškov zaradi manjše stopnje absentizma in prezentizma. Z upoštevanjem ergonomskih načel podjetje postane bolj uspešno in učinkovito ter posledično bolj konkurenčno.
Keywords: ergonomija, staranje zaposlenih, pomanjkanje delovne sile.
Published in DKUM: 30.08.2022; Views: 652; Downloads: 167
.pdf Full text (3,07 MB)

4.
Motnje hranjenja pri ženskah, ki se rekreativno ukvarjajo s fitnes vadbo : diplomsko delo
Barbara Šnopl, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Motnje hranjenja so izredno kompleksen pojav, ki ga uvrščamo med resne duševne bolezni in predstavlja velik problem sodobne družbe. Namen raziskave, izvedene v okviru diplomske naloge, je bil raziskati motnje hranjenja med ženskami na področju rekreativne fitnes vadbe. S pomočjo raziskave smo želeli izpostaviti problematiko pojava motenj hranjenja pri rekreativnih športnicah in poiskati vzroke za njihov nastanek. Raziskali smo tudi področje samopodobe in kako je le-ta povezana z motnjami hranjenja. V raziskavo je bilo vključenih 37 oseb ženskega spola, ki obiskujejo fitnes center. Osnovni podatki anketirank so bili pridobljeni s pomočjo anonimnega spletnega anketnega vprašalnika. Raven samopodobe je bila preverjena z Vprašalnikom samopodobe za posameznike v poznem mladostništvu in odraslosti (SDQ III). Rezultati raziskave so pokazali, da obstaja povezava med motnjami hranjenja in rekreativnim ukvarjanjem s fitnes vadbo. Vzrokov za njihov nastanek je več. V ospredju sta predvsem nizka samopodoba in duševna stiska. Glede na dobljene rezultate raziskave sklepamo, da je potrebno poudariti problematiko in pojav motenj hranjenja v športu in širšo populacijo še bolj izobraziti o tem, kako prepoznati značilnosti motenj hranjenja pri obolelih osebah. Hkrati pa je potrebno ozaveščati tako vrhunske športnike kot rekreativce o tem, kako pomembna je primerna prehrana ob športni aktivnosti.
Keywords: Motnje hranjenja, športna aktivnost, rekreacija, energijsko pomanjkanje, samopodoba.
Published in DKUM: 18.11.2021; Views: 688; Downloads: 138
.pdf Full text (1,14 MB)

5.
Prenova skladiščnega poslovanja podjetja Moduli SG d.o.o.
Nuša Kaudik, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo opisali problematiko procesa skladiščenja podjetja Moduli SG d.o.o. in predlagati rešitev zanjo. S tem bi pripomogli k izboljšavi skladiščnega poslovanja, posledično pa tudi poslovanja celotnega podjetja. Z analizo obstoječega stanja smo pridobili podatke za prestavitev skladišča in skladiščnih procesov podjetja, s tem smo dobili podrobnejši vpogled v problematiko. Kasneje smo izdelali vzročno–posledični diagram, ki prikazuje in izpostavlja glavne vzroke za neučinkovito skladiščno poslovanje. Ugotovili smo, da so ti vzroki pomanjkanje skladiščnega prostora, neorganizirano delo v skladišču ter slab informacijski sistem. Ker sta poglavitna problema prostor in organizacija, smo podali predlog povečanja skladiščnega prostora z dodanimi izračuni stroškov. S pomočjo podatkov zaposlenih v podjetju smo naredili ABC analizo materialov, ki bo doprinesla k boljši organizaciji v skladišču. Predlog za izboljšanje informacijskega sistema ter nadomestitvijo obstoječega SAP z novim so v podjetju že sprejeli kot učinkovito rešitev. Pričeli so s procesom vpeljave novega informacijskega sistema Norma. V zaključku diplomskega dela smo predstavili rezultate in ugotovitve ter jih povzeli in smiselno strnili v celoto.
Keywords: skladiščenje, skladiščni procesi, pomanjkanje skladiščnega prostora, ABC analiza, komisioniranje, skladiščno poslovanje
Published in DKUM: 12.11.2021; Views: 556; Downloads: 48
.pdf Full text (2,33 MB)

6.
Ustavna pravica do obrazložene sodne odločbe po ZPP in analiza pritožbenih razlogov po 14. in 15. točki 339. člena ZPP v sodni praksi
Monika Pušaver, 2021, master's thesis

Abstract: V Republiki Sloveniji so enake človekove pravice in temeljne svoboščine posameznikom – ne glede na narodnost, raso, spol, jezik, vero, politično ali drugo prepričanje, gmotno stanje, rojstvo, izobrazbo, družbeni položaj, invalidnost ali katerokoli drugo osebno okoliščino – zagotovljene z Ustavo Republike Slovenije. V Ustavi Republike Slovenije kot hierarhično najvišjem pravnem aktu so te pravice taksativno naštete in zelo na kratko definirane – Ustava Republike Slovenije namreč nadaljnje oziroma podrobnejše urejanje teh pravic prenaša na hierarhično nižje ustavnoskladne pravne akte – zakone in podzakonske akte. V 22. členu Ustave Republike Slovenije je posameznikom zagotovljeno enako varstvo pravic, iz katerega izhaja več pravic – pravica do izjavljanja, pravica do enakopravnosti strank, prepoved sodniške samovolje in prepoved samovoljnega odstopa od ustaljene sodne prakse. Pravici stranke do izjavljanja kot najpomembnejšemu izrazu pravice do enakega varstva pravic na drugi strani ustreza obveznost sodišča, da vse navedbe strank v postopku vzame na znanje, pretehta njihovo pomembnost in da se do navedb, ki so za odločitev bistvenega pomena, v obrazložitvi sodbe opredeli. Za zagotovitev ustavne pravice do poštenega sojenja in zaupanja v sodstvo je namreč pomembno, da stranka lahko ne glede na to, ali je njenemu zahtevku ali pravnemu sredstvu ugodeno ali ne, iz obrazložitve sodbe razvidi, ali se je sodišče seznanilo z njenimi argumenti, ali jih je obravnavalo in na katere materialnopravne predpise je oprlo svojo odločitev. V civilnih postopkih potek pravdnega postopka ter postopek izdaje, vsebino in obliko sodbe določa ZPP – le-ta mora kot hierarhično nižji akt v pravdnem postopku zagotoviti izdajo takšne sodbe, iz katere bo stranka razvidela, ali je sodišče njenemu tožbenemu zahtevku ali pravnemu sredstvu ugodilo ali ga je zavrnilo in na podlagi katerih argumentov ter veljavnih pravnih predpisov je sprejelo svojo odločitev. V predmetnem magistrskem delu je podrobneje obravnavano, na kakšen način je z ZPP v civilnem pravdnem postopku posameznikom zagotovljena ustavna pravica do obrazložene sodne odločbe, katera ravnanja sodišč pomenijo kršitev te pravice in na kakšen način lahko stranke dosežejo odpravo teh kršitev.
Keywords: civilno pravo, sodba, obrazložitev, pravica, dejstva, kršitev, pritožba, pomanjkanje, utemeljitev, izrek
Published in DKUM: 11.10.2021; Views: 840; Downloads: 108
.pdf Full text (1,45 MB)

7.
Načrtovanje skladišča v podjetju farmacevtske industrije
Miša Gabor Zver, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo za izbrano podjetje predstavili problem prostorske stiske pri povečanju proizvodnje. Podjetje namreč namerava v prihodnje povečati svoje proizvodne kapacitete. V diplomskem delu je izdelana analiza trenutnega števila paletnih mest in ali je skladišče dovolj veliko za povečanje proizvodnje. Najprej smo izdelali analizo obstoječega stanja, pri čemer smo zbrali čim več podatkov in čim bolje spoznali delovanje podjetja, predvsem proces skladiščenja. Nato smo izdelali kritično analizo, pri čemer smo s pomočjo vzročno-posledičnega diagrama izpostavili vzroke, ki vplivajo na pomanjkanje skladiščnega prostora. Ugotovili smo, da je glavni problem dvig kapacitete. Na slednjega smo se osredotočili in v nadaljevanju podali rešitve tako, da smo izračunali število paletnih mest, ki jih bo podjetje potrebovalo ob povečanju proizvodnje, velikost skladišča za uskladiščenje potrebnih paletnih mest in predlagali notranjo ureditev skladišča. Na koncu smo ugotovitve strnili in podali zaključke.
Keywords: skladiščenje, povečanje proizvodnje, pomanjkanje prostora, paletna mesta, skladišče.
Published in DKUM: 21.04.2021; Views: 678; Downloads: 94
.pdf Full text (1,39 MB)

8.
Spalne navade študentov zdravstvene nege
Marjetka Kelenc, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: Pomanjkanje spanja je velik problem v današnjem svetu. Skupina, ki spanje še posebej zanemarja so študenti. Metode: V teoretičnem delu zaključne naloge smo uporabili deskriptivno oz. opisno metodo dela, v empiričnem delu pa kvantitativno metodologijo s filozofijo pozitivizma. Podatke smo pridobili s pomočjo spletne ankete. V obravnavo smo vključili 103 ankete. Podatke smo analizirali in grafično prikazali s pomočjo programa Microsoft Excel. Rezultati: Ugotovili smo, da študenti zdravstvene nege ne spijo priporočenega števila ur, kar je problem predvsem tekom tedna, saj takrat spijo manj kakor čez vikend oz. med prostimi dnevi. Med vikendom in prostimi dnevi hodijo spat pozneje, pozneje se tudi zbujajo. Da zaspijo jih največ (34 %) potrebuje 10 minut. Polovica študentov ima težave s spanjem nekajkrat mesečno. Na kvaliteto njihovega spanca najbolj vpliva stres. Kar 53,4 % študentov se pogosto počuti utrujeno. Občasno se popoldanskega spanca poslužuje 55 % študentov. Po njihovem mnenju je potrebnih 7-8 ur spanca, da se počutijo spočite. 55 % jih ima občasno težave s koncentracijo. 92 % jih je mnenja, da spanec vpliva na razpoloženje. Med izpitnim obdobjem študenti spijo manj kot po navadi. Pred spanjem jih večina uporablja telefon, katerega ima v spalnici kar 96 % študentov. Najbolj priljubljen položaj spanja je na boku. Študenti so s svojim ležiščem zadovoljni. Diskusija in zaključek: Nezdrave spalne navade negativno vplivajo na študente. Če želijo boljši spanec je potrebno, da spremenijo svoje spalne navade in da so ozaveščeni o posledicah pomanjkanja spanja.
Keywords: spanje, študenti, študenti zdravstvene nege, pomanjkanje spanja, kvaliteta spanja
Published in DKUM: 24.12.2020; Views: 1177; Downloads: 200
.pdf Full text (860,91 KB)

9.
Prehrana nosečnice z anemijo zaradi pomanjkanja železa
Tjaša Grajner, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: Anemija zaradi pomanjkanja železa je ena izmed pogostih bolezenskih stanj v nosečnosti. Najpogosteje se pojavi zaradi povečane potrebe po železu. S prehrano z veliko železa in železovimi preparati, preprečujemo nastanek posledic pri materi in plodu. Namen diplomskega dela je ugotoviti prehranjevalne navade nosečnic z anemijo zaradi pomanjkanja železa. Raziskovalna metodologija: Uporabili smo kvantitativno metodologijo raziskovanja. Kot raziskovalni inštrument smo uporabili vprašalnik. V raziskavi je sodelovalo 30 nosečnic z anemijo zaradi pomanjkanja železa, ki so obiskale izbrani dispanzer za žene. Rezultati: Ugotovili smo, da 80 % nosečnic dobi dovolj informacij o prehrani bogati z železom. Nasvete o prehrani upošteva 50 % nosečnic. Enkrat na dan uživa meso 20 % nosečnic, sadje 47 % nosečnic, žita 23 % nosečnic, ter temno listnato zelenjavo 7 % nosečnic. 30 % nosečnic uživa ribe dvakrat na teden. Diskusija in zaključek: Raziskava pokaže, da nosečnice z anemijo zaradi pomanjkanja železa, delno upoštevajo priporočila o prehrani bogati z železom. Nadaljnje delo bi bilo smiselno usmeriti v prehranske delavnice v okviru dispanzerjev za žene. Zlasti zdravstveni delavci lahko s promocijo ustrezne prehrane v nosečnosti vplivajo na izboljšanje prehranjevalnih navad nosečnic.
Keywords: anemija v nosečnosti, pomanjkanje železa, medicinska sestra, zdrava prehrana, nosečnost
Published in DKUM: 19.07.2019; Views: 1285; Downloads: 226
.pdf Full text (535,31 KB)

10.
Pogoste ovire na začetku podjetniške poti mladega podjetnika
Aljaž Vitko, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V praksi slišimo za veliko poskusov ustanovitve podjetij, žal pa veliko teh (pre)hitro propade. Trg je do podjetij neizprosen, ne dopušča površnosti in neorganiziranosti. Ovir, na katere lahko naleti mlad podjetnik ob ustanovitvi podjetja ni malo, je pa od njega odvisno, kako se bo z njimi spopadel, koliko ga bodo prizadele oziroma ali se jim bo celo uspel izogniti. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu smo predstavili temeljne pojme, pogoste ovire ob ustanovitvi podjetja, del raziskave Globalnega podjetniškega monitorja (GEM) in spodbude podjetništvu. Za namen drugega dela diplomskega projekta smo sestavili anketni vprašalnik, s katerim smo izvedeli ali bi se študenti Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru podali v svet podjetništva in katere ovire pričakujejo na podjetniški poti. Rezultate prikazujemo s pomočjo grafov in tabel. Skozi ves diplomski projekt potrjujemo, da ovire na začetku podjetniške poti mladega podjetnika vsekakor so, vendar pa perspektivnim podjetnikom predstavljajo izziv, s katerim se je vredno spopasti.
Keywords: Podjetništvo, mlad podjetnik, ovire podjetnika, finančne težave, pomanjkanje podjetniškega znanja, spodbude podjetništvu
Published in DKUM: 09.11.2017; Views: 1002; Downloads: 114
.pdf Full text (1,23 MB)

Search done in 0.51 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica