| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 205
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Politika poslovanja bank
Dženita Šehić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Banke kot najpomembnejše finančne institucije igrajo ključno vlogo v finančnem sistemu vsake države. Od zgodnjih začetkov do sodobne dobe digitalizacije je bančništvo doživelo bistvene spremembe pri načinu izvajanja storitev, uporabi tehnologije, dostopnosti storitev ter splošnem poslovnem modelu. Diplomsko delo temelji na raziskovanju politike poslovanja bank, ki zajema niz načel, smernic, ciljev in strategij za dosledno, etično, učinkovito ter odgovorno delovanje banke. Opredelitev politike poslovanja bankam omogoča usklajeno ravnanje vseh njihovih udeležencev ter zagotavlja lažjo usmeritev pri doseganju poslovnih ciljev banke, hkrati pa upošteva družbene, etične, in trajnostne vidike njihovega delovanja. Kodeks poslovnega ravnanja banke postavlja smernice za transparentnost, integriteto in odgovorno poslovanje, s čimer prispeva k vzpostavitvi zaupanja med banko ter njenimi notranjimi in zunanjimi udeleženci, obenem pa k oblikovanju politike poslovanja, ki sledi najvišjim etičnim standardom in družbenim pričakovanjem. V empiričnem delu diplomskega dela smo analizirali politike poslovanja treh izbranih slovenskih bank, in sicer Nove Kreditne banke Maribor, d. d., Addiko banke, d. d. ter Nove Ljubljanske banke, d. d. Preučili smo skladnost in integriteto posamezne banke, kodeks poslovnega ravnanja in etike, politiko upravljanja tveganj ter družbeno odgovornost in trajnost bank
Keywords: banka, politika poslovanja, bančna politika, kodeks poslovnega ravnanja, skladnost poslovanja, etično poslovanje, družbena odgovornost, trajnostno poslovanje
Published in DKUM: 27.08.2024; Views: 111; Downloads: 60
.pdf Full text (1,91 MB)

2.
Organizacija : revija za management, informatiko in kadre
1995, journal

Abstract: Organizacija je interdisciplinarna strokovna revija, ki objavlja prispevke s področja organizacije, informatike in kadrovskega managementa.
Keywords: organizacija dela, organizacija podjetja, organizacija poslovanja, ekonomika podjetja, kadrovanje, informacijski sistemi, uspešnost poslovanja, politika podjetja, finance, management, menedžment
Published in DKUM: 04.05.2018; Views: 3677; Downloads: 294
URL Link to file
This document has many files! More...
This document is also a collection of 272 documents!

3.
KRMILJENJE TEMPERATURE NA INDUKCIJSKEM KUHALIŠČU IN POSLOVNA STRATEGIJA NA PRIMERU SPECIALNE INDUKCIJE VIETNAM ZA PODJETJE GORENJE D.D.
Simon Seršen, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Tehnični vidik diplomske naloge zajema predstavitev indukcijskega kuhališča, kjer je prikazana sestava in delovanje indukcijskega kuhališča. Podrobneje sta predstavljeni dve tipični izvedbi indukcijskega modula kuhališča in potek krmiljenja izhodne temperature oz moči kuhlišča, ki jo oddaja posodi. Teoretično ozadje nadgrajuje praktični primer ugotavljanja kakovosti indukcijskega kuhališča. Z ekonomskega vidika je predstavljeno področje strateškega managementa, natančneje strateško planiranje in s tem povezano razvijanje poslovnih strategij podjetja. Teoretična spoznanja so podkrepljena z obravnavo praktičnega primera poslovne strategije za programsko – tržno področje (indukcijskih) kuhališč družbe Gorenje.
Keywords: Elektromagnetna indukcija, vrtinčni tokovi, prenos toplote, indukcijsko kuhališče, polmostično vezje, krmiljenje moči, IGBT tranzistor. Politika podjetja, vizija in smotri, poslovna strategija, analiza okolja in celovitega podjetja, portfeljska analiza, kazalniki uspešnosti poslovanja podjetja, strategija sinjega oceana.
Published in DKUM: 22.09.2016; Views: 1451; Downloads: 183
.pdf Full text (3,37 MB)

4.
5.
STEČAJ PODJETNIKA: ANALIZA SLOVENSKE UREDITVE Z VIDIKA POLITIKE NOVIH PRILOŽNOSTI PO SMERNICAH EVROPSKE UNIJE
Sara Magister, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V pričujočem diplomskem delu v okviru instituta osebnega stečaja, obravnavam stečaj podjetnika, ki ga je uvedel leta 2007 sprejeti Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP) in ga analiziram z vidika politike novih priložnosti po smernicah Evropske unije. Politika nove priložnosti je usmerjena predvsem v spodbujanje držav, da zagotovijo, tako z zakonodajo, kot tudi s samim ”vzdušjem” in osveščenostjo v podjetniškem okolju, čim hitrejše okrevanje propadlih podjetnikov in čim lažji zagon oz. začetek “na novo”. Takšna politika skuša prekiniti vsesplošno negativno miselnost in stigmo stečajnih postopkov. Potrebno je poudariti, da omenjene smernice nikakor ne odstopajo od temeljnega smisla postopka osebnega stečaja. V osebnem stečaju se zasledujeta dva interesa, interes upnikov, katerim naj se omogoči enakomerno poplačilo njihovih terjatev, na drugi strani pa interes dolžnikov, ki jim je potrebno omogočiti ponovno zaživitev v gospodarskem in socialnem smislu. Smernice Evropske unije skušajo insolvenčnim zakonodajam približati prav omenjeni drugi namen osebnega stečaja in za njegovo uresničitev podajajo različne predloge preventivne in kurativne narave. Na prvi pogled se zdi, da Slovenija s svojo insolvenčno zakonsko ureditvijo , zlasti z možnostjo odpusta dolga in nadaljevanjem poslovanja znotraj postopka osebnega stečaja, popolnoma sledi priporočilom Evropske komisije in daje podjetnikom, ki so se znašli v postopku osebnega stečaja, novo priložnost, a praksa na drugi strani vseeno pokaže, da ostala slovenska zakonodaja pogosto deluje precej “zaviralno” do teh oseb in jih spravlja v težji položaj. Prav tako lahko v praksi oviro novemu začetku predstavlja tudi sama narava in potek stečajnega postopka. Slednje se odraža predvsem v dolgotrajnosti samih stečajnih postopkov, glede na zakonsko ureditev po ZFPPIPP, kot tudi v problematiki druge gospodarske zakonodaje, ki predvsem v praksi deluje diskriminatorno do subjektov v stečajnem postopku (npr. Zakon o javnih naročilih). V diplomski nalogi tudi na kratko opisujem kako je institut osebnega stečaja urejen v tujini, na koncu diplomske pa predstavim možne smernice za naprej.
Keywords: Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju, osebni stečaj, politika novih priložnosti, nadaljevanje poslovanja, odpust obveznosti
Published in DKUM: 12.02.2015; Views: 2281; Downloads: 387
.pdf Full text (1,17 MB)

6.
VARNOST E - POSLOVANJA
Bernarda Žitek, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Na razvoj e-poslovanja sta v veliki meri vplivala razmah in vsakodnevna uporaba interneta. E poslovanje, kot ga poznamo danes, omogoča hitrejše, učinkovitejše in cenejše poslovanje ter s tem podjetjem in drugim uporabnikom prinaša številne prednosti. Pri klasičnem poslovanju so veliko oviro predstavljale razdalje med posameznimi uporabniki, saj so upočasnjevale poslovanje in povečevale stroške. E-poslovanjem pa je odstranilo tudi to oviro, kajti vse, kar je potrebno za izmenjavo podatkov, je internetna povezava. Vendar pa ima e-poslovanje poleg pozitivnih tudi negativne lastnosti. Z naraščanjem e-poslovanja namreč narašča tudi število napadov in računalniški kriminal. Med zlonamerne programe, ki predstavljajo nevarnost e-poslovanju, spadajo trojanski konji, računalniški virusi in črvi, skrivna vrata, ribarjenje ipd. Velika slabost e-poslovanja sta zanesljivost in varnost, saj ju ni mogoče popolnoma zagotoviti. Pri e-poslovanju se dnevno izmenjujejo pomembni podatki in informacije, ki so velikokrat zaupne narave, in izguba teh podatkov ima lahko za podjetje katastrofalne posledice. Ravno zaradi tega se vsa podjetja in drugi uporabniki trudijo vzpostaviti in ohranjati ustrezno varnost podatkov, ki pa je vedno bolj ogrožena zaradi vse večjega števila napadov. Pri podjetjih je varnost podatkov zaradi velikega števila zaposlenih še toliko bolj pomembna. Kajti več je uporabnikov, večja je verjetnost za napake, na katere prežijo nepridipravi. Napadi se izvajajo neprenehoma in njihovo število narašča, kajti za napad na računalnik je potrebno le nekaj znanja računalništva in iznajdljivost. Za čim boljšo obrambo pred temi napadi je potrebno izvajati ustrezne varnostne ukrepe. Podjetja in uporabniki za varnost podatkov skrbijo z varnostnimi mehanizmi, ki jih namestijo na svoje računalnike. Obstaja več različnih varnostnih mehanizmov, katerih naloga je preprečevanje vdorov in napadov ter s tem ohranjanje varnosti podatkov. Med varnostne mehanizme uvrščamo digitalne certifikate in podpise, kriptografijo, protivirusne programe, požarni zid, muholovce ipd. Pomembno je, da se zaščita prilagodi glede na potrebe in dejavnost uporabnika. Podjetja namreč potrebujejo močnejšo zaščito kot posamezni uporabniki, ki uporabljajo e-poslovanje za lastne potrebe. Podjetja se morajo zavedati nevarnosti in biti pripravljena na napade in vdore. V ta namen morajo neprestano izobraževati zaposlene in imeti jasno opredeljeno varnostno politiko. Najbolj pomembno pa je, da jo dosledno izvajajo. Vsi uporabniki morajo posodabljati svoje varnostne mehanizme in imeti nameščene najnovejše različice. Zavedati se morajo ranljivosti gesel in jih izbirati premišljeno ter redno spreminjati. Podjetja morajo poleg varnostnih mehanizmov uporabljati tudi ukrepe samozaščite in s tem pripomoči k zaščiti in varnosti podatkov. Varnost podatkov pri e-poslovanju je vedno pod vprašajem, kajti vsako leto nastane več milijonov novih različic zlonamernih programov. Varnostne programe je težko razvijati, saj novi zlonamerni programi niso vnaprej znani. Zaradi tega je potrebno uporabljati kombinacijo varnostnih mehanizmov, da je možnost odkritja zlonamerne kode čim večja. Uporaba le enega varnostnega mehanizma v današnjem času ne more zagotoviti optimalne varnosti, ki jo želi uporabnik. Za podjetja je zato priporočljivo, da se glede tega posvetujejo s strokovnjaki in skupaj najdejo kombinacijo rešitev, ki jim bo nudila najboljšo možno zaščito. Na podlagi letnega poročila za leto 2012 podjetja Panda Security smo ugotovili, da so največje število groženj predstavljali trojanski konji. Sledijo jim črvi, na tretjem mestu pa so virusi. Prav tako je bilo število okužb za vsako kategorijo zlonamernih programov največje pri trojanskih konjih. Kljub povečani aktivnosti na področju zlonamernih programov pa se je število okuženih računalnikov po vsem svetu leta 2012 v primerjavi z letom 2011 občutno zmanjšalo. Za zagotavljanje varnosti e-poslovanja je v skladu z varnostno politik
Keywords: e-poslovanje, nevarnosti in grožnje e-poslovanja, računalniški kriminal, varnostni mehanizmi, varnost e-poslovanja, varnostna politika, zakoni in standardi
Published in DKUM: 24.10.2013; Views: 2272; Downloads: 265
.pdf Full text (1,86 MB)

7.
VARNOSTNA POLITIKA ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA B2C
Sara Plavec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Dejstvo je, da internet in z njim povezane tehnologije spreminjajo naš način življenja, težko pa si je predstavljati, kako bodo te tehnologije vplivale na naša življenja v prihodnje. Ena izmed najpomembnejših in najopaznejših sprememb se nam gotovo obeta v povezavi z načinom poslovanja. Če je internet pred kratkim predstavljal primarni vir za hitro in varno komunikacijo znanstvenih in vojaških organizacij, se je panoga danes razvila v komunikacijski sistem z vrsto poslovnih aktivnosti in s širokim naborom aktivnosti, prilagojenih industrijam vseh vrst. Za mnogo, če ne večino organizacij je ta razvoj obenem fascinanten in zastrašujoč. Fascinanten, ker imajo podjetja sedaj moč pohitriti prilagoditve spremembam na trgu. Za mnoga podjetja, ki niso sposobna ali željna sprejeti priložnosti elektronskega poslovanja, pa zastrašujoč, saj bodo zaostala za konkurenco. Proučevanje spletnih nevarnosti in groženj prinaša znanje za uspešen boj proti zlonamernemu postopanju. Hiter razvoj poslovanja med podjetji in posamezniki odpira številne varnostne vrzeli, ki jih bomo lahko predvideli le s pomočjo preučevanja trendov na področju elektronskega poslovanja.
Keywords: Elektronsko poslovanje, B2C, Varnostna politika e-poslovanja, Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (ZEPEP), Zaščita e-poslovanja
Published in DKUM: 14.12.2012; Views: 1692; Downloads: 102
.pdf Full text (938,69 KB)

8.
VARNOSTNA POLITIKA ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA
Sašo Kolar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času si poslovanja več ni moč predstavljati brez računalnika. Danes elektronsko poslovanje obsega veliko več kot le navadno izmenjavo računalniških podatkov in delovanje spletne trgovine. Vse kar delamo v sklopu svoje poslovne dejavnosti s pomočjo računalniških aplikacij in računalniških omrežij imenujemo e-poslovanje. E-poslovanje je zato zelo široko področje, ki zajema tehnične, tehnološke, ekonomske, pravne in organizacijske okvirje. Elektronsko poslovanje nudi veliko prednosti tako za posameznika kot tudi za podjetje. Najpomembnejše med njimi so: večja udobnost, večja ponudba, nižje cene, večja operativna učinkovitost, boljše upravljanje oskrbovalnih verig itd. Pri elektronskem poslovanju pa se lahko srečamo tudi z negativnimi stranmi. Te so: možnost prevar, ogrožanje zasebnosti, konflikti med prodajnimi kanali, visoke investicije in zaostrovanje konkurence. Nevarnosti, ki ogrožajo elektronsko poslovanje je vedno več, prav tako je več učinkov in načinov realizacije groženj, zato je pomembno, da zaščiti in varnostni politiki namenimo vse večjo vlogo. Najpomembnejše nevarnosti oziroma grožnje so naslednje: računalniški virusi, črvi, trojanski konj, prevare, nezaželeno oglaševanje preko e-pošte, verižna pisma, kraje itd. Bistvo varnosti v elektronskem poslovanju je preprečevanje nepooblaščenega zmanjševanja vrednosti virov. Viri so lahko zaupni podatki, na primer poslovne skrivnosti, številke kreditnih kartic in elektronski dokumenti o zdravstvenem stanju pacienta, ali pa strojna in programska oprema sistemov, povezanih v javno omrežje. Za zagotovitev varnosti je na voljo veliko različne programske in strojne opreme ter fizičnega varovanja. Ukrepi morajo biti postavljeni na široko, saj je težko vnaprej predvideti smer napada. Med varnostne ukrepe sodijo: požarni zid, kriptografija, elektronski podpis, digitalno potrdilo, gesla, pametne kartice in protivirusni programi.
Keywords: Elektronsko poslovanje, Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (ZEPEP), Nevarnosti e-poslovanja, Prednosti e-poslovanja, Zaščita pri elektronskem poslovanju, Varnostna politika
Published in DKUM: 21.06.2012; Views: 2388; Downloads: 162
.pdf Full text (670,32 KB)

9.
10.
Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica