| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Postavljanje meja otrokom
Mateja Podgorelec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Otroci se ne rodijo disciplinirani. Tega se dobro zavedo tako starši kot vzgojitelji, ko jih otrok enostavno ne uboga več. Na robu potrpežljivosti se včasih zazdi najbolj enostavno poseči po fizični prisili, zapovedi, vpitju ipd., vendar je danes splošno znano, da so ti načini preizkušeno neuspešni. Pravi način vzgoje ni samo eden. Vsaka družina ima svoj način, ki je lahko dober, če imajo starši posluh in znajo stvarno oceniti značaj in zmožnosti svojega otroka in sebe. V teoriji pa sta najbolj razpoznavna dva skrajna in zato neprimerna načina vzgoje. Diplomsko delo obravnava seznanitev s pojmom disciplina, z disciplinskimi metodami, ki se najpogosteje oziroma najredkeje uporabljajo v praksi in katere nam teorija priporoča oziroma odsvetuje. V delu smo preučili uporabo disciplinskih metod in zaznavanje kršitev pravil. Podrobneje je opisan pomen restitucije kot sodobne in povsem uspešne disciplinske metode. Prav tako diplomsko delo zajema poglavitne značilnosti vzgoje ter njeno povezanost z disciplinskima metodama, pohvalo in kaznijo. Po zbranih podatkih se ti primerjajo glede na spol, poklic in izobrazbo ter se prikažejo v frekvencah, odstotkih in se rangirajo glede na pogostost.
Keywords: vzgoja, vzgojne metode, restitucija, pohvala, kazen, disciplina
Published: 25.02.2009; Views: 4067; Downloads: 966
.pdf Full text (949,24 KB)

2.
VPLIV KULTURE NA MOTIVACIJO ZAPOSLENIH
Andreja Gjergjek, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Pri diplomskem delu smo se osredotočili na proučevanje kulture in motivacije. Opredelili smo pojem kulture in njene sestavine. V okviru nacionalne kulture smo opredelili dela Hofsteda, Trompenaarsa, Halla, Ronena in Shenkara. V nadaljevanju smo opredelili pojem motivacije in predstavili motivacijske dejavnike. Pojasnili smo tudi vpliv kulture na motivacijo zaposlenih. Kultura je način ţivljenja pripadnikov neke druţbe. Obsega celotno področje idej, navad, prepričanj, jezika, vzorcev vedenja, znanja, itd., ki jih je proizvedel in oblikoval človek in ki se prenašajo iz generacije v generacijo. Motivacija zaposlenih je pomemben element za doseganje boljših rezultatov zaposlenih. Prav tako je nagrajevanje zaposlenih pomembno za podjetje in pomemben motivacijski dejavnik. Omeniti moramo tudi motivacijske dejavnike, kot so: medsebojni odnosi, pohvala, varnost zaposlitve itd. Motivacijo mora management podjetja redno izvajati in jo prilagajati zaposlenim in kulturi, v kateri delujejo. Zato morajo biti managerji pri oblikovanju sistema motivacije pozorni na kulturo, v kateri podjetje posluje. V podjetju se pojavijo razlike v pristopu do motivacije zaradi kulture. Managerji morajo poznati potrebe svojih sodelavcev, da bi lahko zanje izbrali najustreznejši način motivacije. Podjetje se mora zavedati, da ima kultura pomemben vpliv na oblikovanje motivacijskega sistema. Vsak narod ima svojo kulturo. Nacionalna kultura vpliva na vedenje posameznikov, na njihova prepričanja in norme ter posledično vpliva na njihovo motivacijo za delo. Kultura drţave, v kateri delujejo različne organizacije, v veliki meri vpliva na način motiviranja njihovih zaposlenih.
Keywords: Ključne besede: kultura, nacionalna kultura, vrednote, motivacija, nagrajevanje, motivacijski dejavniki, plača, pohvala.
Published: 03.07.2012; Views: 1587; Downloads: 155
.pdf Full text (562,09 KB)

3.
DISCIPLINA IN MOTIVACIJA PRI POUKU GLASBE V ZADNJEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Anja Ramot, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko nalogo, ki nosi naslov Disciplina in motivacija pri pouku glasbe v zadnjem triletju osnovne šole sestavljata teoretični in praktični del. Pomanjkanje discipline je danes največji problem, s katerim se srečujejo šole. V prvem, teoretičnem, delu diplomske naloge sta podrobneje predstavljeni disciplina in motivacija. Pri problemu discipline smo se osredotočili na vzroke, zakaj v šolah sploh prihaja do nediscipline. Opisanih je nekaj disciplinskih problemov v slovenskih šolah in šolah v tujini. Prav tako so navedeni napotki za učitelje pri soočanju z nedisciplino in za preprečevanje nediscipline. Ker se učenci vedno bolj zavedajo svojih pravic, dolžnosti pa skorajda ne poznajo, smo v diplomski nalogi opisali tudi pravice in dolžnosti učencev, kazni in pohvale ter kako in kdaj se uporabljajo. Drugi sklop teoretičnega dela je namenjen motivaciji. Opisane so motivacijske teorije, ki jih delimo na teorije, ki so usmerjene na potrebe, na delovanje in k cilju. Podrobneje je opisana učna motivacija. Analizirali smo, kako v šoli delujejo motivirani in nemotivirani učenci ter kako na njih vplivata vzgoja in okolje. V drugem, praktičnem, delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati anketnih vprašalnikov in razlaga le-teh. Ugotovili smo, da so učitelji zadovoljni z disciplino, ki jo imajo pri glasbeni vzgoji, učenci pa prav tako z učitelji, ki jih znajo pri pouku dobro motivirati.
Keywords: Glasbena vzgoja, disciplina, motivacija, kazen, pohvala, pravice in dolžnosti učencev
Published: 02.08.2012; Views: 2311; Downloads: 221
.pdf Full text (2,29 MB)

4.
Prednosti in pasti pohvale za otrokov razvoj
Tea Zeković, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Prednosti in pasti (po)hvale za otrokov razvoj je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je poudarek na pohvali otrok, njihovem razvoju in samih vzgojnih metodah, pri čemer je poudarjena predvsem permisivna vzgojna metoda, kamor spada pohvala. Opredeljeni sta tudi vlogi same permisivne vzgojne metode in odraslega pri razvoju otroka. Sledi jima pohvala, in sicer v smislu samega pomena pohvale za predšolskega otroka, kako in kdaj ga pohvalimo, kako pohvala sploh učinkuje, pozitivna stran pohvale, napake pri njej ter kakšne posledice ima na otrokovo počutje. Zadnji dve poglavji predstavljata tako pozitivne kot negativne posledice pohvale na razvoj otroka. Skozi teoretični del tako spoznamo, kaj sploh je pohvala, kako učinkuje, kdaj je najbolje otroka pohvaliti ter kakšen vpliv ima na otrokov razvoj. Namreč pohvala ima pomembno vlogo pri razvoju otroka, zato je zelo pomembno, na kakšen način jo podamo. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati na temo pohvale v vrtcu. Pri tem sta uporabljeni deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda pedagoškega raziskovanja. Vzorec, ki ga tvori 100 vzgojiteljic in pomočnic iz Posavja, je bil neslučajnostni, vzet iz konkretne situacije. Zanimalo nas je, kakšen odnos imajo vzgojiteljice in pomočnice do pohvale otrok, kdaj največkrat pohvalijo otroka ter kateri način pohvale je najpogostejši. Podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, smo obdelali s programom SPSS (Statistical Package for Social Sciences) in jih potem tabelarično prikazali.
Keywords: negativen vpliv pohvale, otrok, pohvala, pozitiven vpliv pohvale, razvoj otroka, vpliv pohval
Published: 19.09.2017; Views: 459; Downloads: 54
.pdf Full text (1,29 MB)

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica