| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 16
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Modeli pogajanj v kriznih situacijah
Klara Gramc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Cilj vsakega pogajanja je ustvariti kompromis med obema stranema. Ta naloga pa ni tako enostavna, kot se mogoče sliši, predvsem kadar govorimo o pogajanju v kriznih situacijah. V diplomskem delu so podani različni modeli pogajanj, ki jih uporabljajo profesionalni pogajalci pri kriznem pogajanju. Opisana je krizna situacija in katere so njene stopnje. V nadaljevanju je opredeljeno pogajanje, in sicer njegovi začetki, ki segajo že v biblijske čase ter vsi pomembnejši akterji, ki so vpleteni v celoten proces. Osrednji del diplomskega dela se osredotoča na modele pogajanj. Opisanih je sedem modelov, ki se jih pogajalci poslužujejo pri pogajanju. Ne glede na to, kateri model pogajalec uporablja, obstajajo osnovni elementi, ki so priporočljivi pri vseh kriznih pogajanjih. Modeli so si med seboj različni, vendar imajo kljub temu tudi določene podobne karakteristike. Zavedati se je treba, da je rešitev situacije odvisna od komunikacije med pogajalcem in storilcem. Kadar je komunikacija med njima slaba ali pa je v najslabšem primeru sploh ni, to predstavlja slab znak za uspešno rešitev. Zato so v diplomskem delu predstavljena tudi splošna komunikacijska načela, ki so priporočena za pogajalce. Že samo pogajanje je zahteven proces, kadar pa vpleteni storilci trpijo za duševno motnjo, je pogajanje še toliko bolj oteženo. Za lažje razumevanje, s čim se soočajo pogajalci, so opisane najpogostejše duševne motnje in podana priporočila, kako ravnati s tovrstnimi storilci.
Keywords: diplomske naloge, pogajalec, storilec, krizna situacija, pogajanje, komunikacija
Published: 14.04.2021; Views: 167; Downloads: 85
.pdf Full text (1,03 MB)

2.
Reševanje kriznih situacij s pomočjo policijskih pogajalcev
Janja Lampič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili policijske pogajalce in njihova posredovanja pri reševanjih kriznih situacij, ki se pojavljajo na območju Republike Slovenije. Opisali smo, na kakšen način je urejen sistem policijskih pogajalcev pri nas, kako so organizirani, kako delujejo, njihovo usposabljanje in izpopolnjevanje ter pogoje za vstop posameznika v pogajalsko skupino. Predstavili smo sistem aktiviranja pogajalske skupine, njene naloge in cilje pri pogajanjih. Prav tako smo predstavili dinamiko krizne situacije in vrste kriznih situacij. Pri proučevanju problematike smo ugotovili, da naš sistem kadrovanja ni enak kot v Evropski uniji ali na Zahodnem Balkanu. Ugotovili smo tudi, da pri nas ne narašča število visoko rizičnih kriznih situacij, kjer bi morali posredovati pogajalci. Najpogosteje pa posredujejo v primeru groženj s samomorom, saj je to ena izmed najpogostejših kriznih situacij. V diplomskem delu smo predstavili krizno situacijo grožnjo s samomorom, ki je bila s pogajanji uspešno rešena, in krizno situacijo poskus samomora, ki s pogajanji ni bila uspešno rešena. Ugotovili smo, da sta strategija in način komuniciranja zelo pomembna, saj so včasih razmere za pogajanje močno otežene. Pri izdelavi diplomskega dela smo opravili intervju s pogajalko. Zaupala nam je, da je bila za reševanje kriznih situacij aktivirana približno desetkrat in da so se vsa pogajanja zaključila uspešno. Z diplomskim delom smo ugotovili, da so policijski pogajalci pomemben člen v policiji, saj se zaradi njih marsikatera situacija zaključi uspešno.
Keywords: diplomske naloge, policijski pogajalec, pogajalska skupina, krizna situacija, ugrabitelj, talec
Published: 01.04.2021; Views: 81; Downloads: 17
.pdf Full text (1,49 MB)

3.
Poslovna pogajanja v arabskih deželah
Katja Deželak, 2017, master's thesis

Abstract: Ljudje se sporazumevajo in hkrati usklajujejo mnenja. Prav tako, pa se vsakodnevno tudi pogajamo. Pri pogajanjih morata sodelovati dve ali več oseb, kateri želita pridobiti stvar, ki jo potrebujeta, po najnižji možni ceni. Pogajanja skozi leta postajajo vse bolj pomembna, zato jim podjetja pripisujejo vse večji pomen. V pogajanjih mora ena stran nekaj dati, da zato tudi nekaj dobi. Do pogajanj pride, ko ena stran ima nekaj, kar druga stran želi imeti. Potekajo zaradi različnih si ciljev in interesov obeh strani, katere pa morata predhodno opredeliti. Za uspešna pogajanja je potreben dober pogajalec, pri katerem so pomembna njegove izkušnje, osebnost, znanje in dobro razvite komunikacijske sposobnosti. Vpliv kulture na pogajanja je velik. Z poznavanjem kulture nasprotne strani, lahko pogajalec maksimalno izkoristi svoj položaj in naredi pogajanja uspešna. Na mednarodna pogajanja se je potrebno dobro pripraviti. Faza priprava na pogajanje je pomembna, saj v tej fazi pogajalec spozna kulturo nasprotne strani, njihove največkrat uporabljene strategije, njihovo nebesedno komunikacijo, ter ostale dejavnike, ki lahko vplivajo na rezultat pogajanj. Pogajalec, ki je dober v pogajanjih vedno izbere srednjo pot, kar pomeni, da ne poizkuša se pogajati, kot domačin, ampak s pomočjo opazovanja skuša razumeti, kako se pogajajo v deželi, kjer je doma nasprotna pogajalska stran. Neizkušen pogajalec lahko podjetju naredi veliko škode s svojim ne znanjem, ne poznavanjem kulture nasprotne strani in premalo pripravljenosti na pogajanja. V magistrskem delu so prikazane razlike med Arabskimi deželami, Slovenijo in ZDA kot pogajalci. Navedene so značilnosti in lastnosti, s katerimi se mora seznaniti mednarodni poslovnež, ki posluje z Arabskimi deželami. Opredelila sem tudi njihovo družbeno in kulturo okolje, vpliv Islama in podala nasvete, ki so pomembni, pri sklepanju posla z Arabskimi poslovneži.
Keywords: pogajanja, pogajalec, mednarodna pogajanja, Arabske deželE
Published: 19.03.2021; Views: 91; Downloads: 23
.pdf Full text (1,26 MB)

4.
Nabavna pogajanja v Savatech, d. o. o.
Barbara Polajžar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Tako v vsakdanjem življenju kakor v poslovnem svetu se nenehno srečujemo z različnimi stališči glede doseganja ciljev. Pogajati, nabavno ali nasploh, pomeni skušati doseči soglasje, sporazum glede česa. Pogajanje je zbliževanje stališč glede ciljev ali doseganja ciljev. Pogajanja so ciljna dejavnost, saj pogajalci skušajo doseči skupna stališča udeležencev. Vsako pogajanje ima svoj določen cilj. Diplomski seminar se osredini na nabavna pogajanja: kako potekajo; kaj vse je potrebno, da se pogajanje uspešno zaključi. Da je pogajanje uspešno, je pomemben posameznik, zaposleni v podjetju, ki je usposobljen in ima znanje za pogajanje. Zraven tega je tehtno, da se na pogajanje temeljito pripravi in je pripravljen tudi na negativne stvari. V praktičnem delu diplomskega seminarja predstavimo, kako poteka nabavno pogajanje v podjetju Savatech, d. o. o. Z anketnim vprašalnikom ugotavljamo, katere aktivnosti najpogosteje uporabljajo zaposleni pri pripravah na nabavna pogajanja; kakšne komunikacije se poslužujejo; kako dolgo traja nabavno pogajanje pri njih, da dosežejo svoje želene rezultate; kaj mislijo o sebi – ali imajo lastnosti dobrega pogajalca.
Keywords: Nabavna pogajanja, komuniciranje na pogajanju, pogajalske taktike, aktivnosti, koncepti pogajanj, pogajalec kot osebnost.
Published: 16.08.2017; Views: 513; Downloads: 85
.pdf Full text (2,07 MB)

5.
Poslovna pogajanja na trgih bivše Jugoslavije
Stojana Mirst, 2016, master's thesis

Abstract: Pogajanje je del vsakdana vsakega posameznika. Komunikacija med ljudmi je dvosmerna in je namenjena doseganju dogovora. Pogajalska znanja in veščine črpamo iz mnogih področij znanosti in življenja. Po celem svetu se ljudje učijo in urijo v pogajalskih veščinah. Poslovna pogajanja so s procesom globalizacije svetovnega gospodarstva postala stičišče zelo različnih gospodarskih okolij kot tudi učni poligon raznolikih kultur. V magistrski nalogi smo opredelili posebnosti poslovnih pogajanj, proces pogajanj in pogajalske taktike. Poseben poudarek je bil na mednarodnih poslovnih pogajanjih in pomenu kulturnih razlik v mednarodnem poslovnem okolju. Analizirali smo pogajalske izkušnje slovenskih pogajalcev s pogajalci na trgih nekdanje Jugoslavije. Pod drobnogledom so bile nekatere izbrane države s tega področja, njihovo zgodovinsko, politično in gospodarsko ozadje, posvetili smo se tudi njihovim poslovnim običajem. Predstavili smo ugotovitve slovenskega podjetja, ki ima dolgoletne izkušnje s pogajanji na trgih nekdanje Jugoslavije. Na podlagi njihovih pridobljenih znanj smo predlagali priporočljiv proces, strategije, stil in vedenje pri pogajanjih na poslovnih trgih, ki so predmet proučevanja.
Keywords: poslovna pogajanja, mednarodna poslovna pogajanja, kulturne razlike, pogajalec, pogajalske izkušnje
Published: 20.10.2016; Views: 508; Downloads: 25
.pdf Full text (1,01 MB)

6.
Pogajanja v logistiki
Suzana Gradišnik, 2014, master's thesis/paper

Abstract: Svet se počasi premika iz gospodarske krize, ki je siromašila po mnogih državah. Zlasti Slovenija se s težavo prebija naprej. Poleg drugih je hud udarec doletel tudi slovenske cestne prevoznike. Podjetja morajo iskati rešitve in si v vse bolj konkurenčnem okolju zagotoviti obstoj. Pomembno je znati sklepati dobre posle, saj je ključ do dobro sklenjenega posla dober pogajalec. Pomembno je, da se podjetja zavedajo prednosti, ki jih prinaša dobro izurjen pogajalec in, da so pripravljeni nuditi posamezniku, zaposlenemu v podjetju, usposabljanje in šolanje na tem področju. Še vedno se mnogim podjetjem zdi škoda časa in denarja za urjenje svojih zaposlenih in samo pripravo na pogajanja. Pri raziskovanju, kako in koliko izbrana slovenska transportna podjetja vlagajo v razvoj in izurjenost svojih delavcev pogajalcev, smo pod drobnogled vzeli nekaj slovenskih transportnih podjetij ter preverili, kakšno je dejansko stanje oziroma osveščenost teh podjetij v bistvu dobrega pogajalca in samih priprav na pogajanje. Na osnovi izpolnjenih in analiziranih anketnih vprašalnikov vodstev podjetij, bomo predlagali nekaj ukrepov, ki bi izboljšali sposobnosti njihovih pogajalcev in s tem seveda tudi uspešnost podjetij.
Keywords: Pogajanje, izurjen pogajalec, transportna podjetja
Published: 29.01.2015; Views: 917; Downloads: 75
.pdf Full text (1,04 MB)

7.
VPLIV KULTURE NA MEDNARODNA POGAJANJA
Maša Ferlan, 2013, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo obravnavali vpliv kulture na mednarodna pogajanja na primeru ZDA, Japonske in Italije. Najprej smo opredelili kulturo, s pomočjo različnih avtorjev, nato kulturne dejavnike in Hofstedove kulturne dimenzije. Opredelili smo mednarodna pogajanja, natančneje obravnavali pogajalski proces, vse od priprav na pogajanja do zaključka pogajanj. Nato smo predstavili interakcijski model štirih pogajalskih stilov in za vsak stil navedli lastnosti pogajalcev določenega stila. Opredelili smo najpogosteje uporabljene pogajalske taktike in sloge pogajanj. Za Američane je značilno, da se poslužujejo agresivnega pogajalskega sloga, Japonci se poslužujejo hladnokrvnega in Italijani popustljivega pogajalskega sloga. Podrobneje smo predstavili koristne in škodljive lastnosti pogajalcev. Za vsako izmed obravnavanih držav smo izdelali profil države, kjer smo predstavili osnovne značilnosti ZDA, Japonske in Italije. S pomočjo različnih avtorjev smo izdelali tabelo, s katero smo povzeli kulturne in pogajalske značilnosti ZDA, Japonske in Italije. Spoznavanje nasprotnikove kulture je dolgotrajen proces, saj ima vsaka kultura svoj jezik, norme, navade, vrednote, prepričanja, religijo in navade. Ugotovili smo, da poznavanje kulture izboljša medsebojne odnose, pripomore k uspešnejšemu izidu pogajanj in ublaži vpliv kulturnega šoka.
Keywords: kultura, kulturni dejavniki, kulturne dimenzije, mednarodna pogajanja, pogajalski proces, pogajalske taktike, mednarodni pogajalec, ZDA, Japonska, Italija.
Published: 15.01.2014; Views: 1514; Downloads: 302
.pdf Full text (1,03 MB)

8.
POGAJANJA V NABAVI V PODJETJU VOZA
Vera Savić, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Ugotavljamo, da se vloga in pomen nabave v zadnjih desetletjih spreminjata. Nabava ni več oddelek, ki samo oskrbuje podjetje z surovinami, izdelki in storitvami. Nabava je postala pomembna strateška funkcija, ki z zniževanjem nabavnih stroškov pomembno vpliva na dobičkonosnost podjetja. Prava izbira dobaviteljev in dobri, partnerski odnosi z dobavitelji, so ključnega pomena za uspešno poslovanje podjetij. K uspešnem doseganju ciljev nabave ter uspešnosti podjetja kot celote zagotovo pripomorejo tudi učinkovita poslovna pogajanja. Pogajalski proces je eden najpomembnejših nabavnih postopkov, ki je temelj za dobro delo nabavnega oddelka. Uspeh v pogajanjih zahteva dobro pripravo. V pripravah zberemo in analiziramo razpoložljive informacije o predmetu in partnerju v pogajanjih, določimo cilje in vsebino pogajanj, sestavimo pogajalsko skupino in jim dodelimo pooblastila. V tej fazi določimo tudi taktike, ki jih bomo uporabljali za dosego zadanih si ciljev. Podjetje Voza v procesu pogajanj uporablja tehnike, ki ji omogočajo sodelujoča razmerja. S svojimi strateškimi dobavitelji razvija partnersko sodelovanje, saj se zaveda, da dolgoročno sodelovanje, ki temelji na medsebojnem zaupanju in obojestranskem zadovoljstvu, prinaša več koristi kot enkratne kupčije. Tudi v konkretnem primeru nabavnih pogajanj podjetja Voza, vidimo, da je dosežen sporazum odraz prilagajanja obeh strani, kjer se obe strani trudita doseči najboljši dogovor, ki bo ohranil konkurenčno prednost obeh podjetij. Pogajanja ne smemo razumeti kot tekmovanje, ampak kot proces zbliževanja med dvema strankama in iskanje najboljših možnih rešitev za obe strani
Keywords: nabava, nabavni management, odnosi z dobavitelji, pogajanja, pogajalec, pogajalski proces, pogajalske taktike, dogovor, sporazum
Published: 12.08.2013; Views: 1570; Downloads: 171
.pdf Full text (241,69 KB)

9.
POGAJALSKI PROCES V POSLOVNIH POGAJANJIH
Leonida Breg, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Pogajanja so pot, po kateri lahko pridemo do tistega, česar nimamo, a si želimo. A kljub temu, da se skozi celo življenje ljudje nenehno pogajamo, pa so poslovna pogajanja poglavje zase, saj predstavljajo trd oreh marsikateremu poslovnežu. Biti dober pogajalec pomeni, da najprej dobro poznamo sami sebe. Pomembno je da znamo poudariti svoje dobre lastnosti, pa tudi da si priznamo svoje slabosti. Veliko se o tem, kako se uspešno pogajati, lahko naučimo iz napak, ki so jih pogajalci delali v preteklosti. Poslovna pogajanja so sestavljena iz več faz. Najpomembnejša je prva faza, to so priprave na pogajanja. V pripravah na pogajanja si določimo jasne cilje, katere želimo doseči ob koncu pogajanj. Cilji so nam ob zaključku pogajanj tudi osnova za ugotavljanje uspešnosti pogajanj. Da pa lahko cilje dosežemo, potrebujemo za to načrt. To pomeni, da moramo opredeliti pogajalsko strategijo. Ker so informacije moč, je v pripravah na pogajanja potrebno zbrati čim več informacij o predmetu pogajanj in o nasprotni strani. Druga faza v pogajalskem procesu je začetek pogajanj. V tej fazi se pogajalski strani med seboj spoznata, določita dnevni red in predstavita vsaka svoje začetne poglede na pogajanja. Tretja stopnja je iskanje sporazuma, katero bi lahko poimenovali tudi stopnja pogajanj v ožjem pomenu besede. Da je ta faza sploh smiselna, je potrebno, da sta pogajalski strani vsaj minimalno pripravljeni na dogovor. zadnja faza pa je podpis sporazuma. Pogajalske strategije in pogajalske taktike ne smemo zamenjevati. Če je pogajalska strategija splošen načrt kako doseči cilje, so pogajalske taktike orodja sredstva, s katerimi uresničujemo strategije. Pogajalskih taktik obstaja veliko število. Da izberemo pravo jih je potrebno dobro poznati in jih znati uporabljati na različne načine.
Keywords: poslovna pogajanja, pogajalec, proces poslovnih pogajanj, faze v procesu pogajanj, pogajalske strategije, pogajalske taktike
Published: 27.03.2013; Views: 2285; Downloads: 306
.pdf Full text (825,04 KB)

10.
POGAJALSKE STRATEGIJE IN TAKTIKE
Tadeja Ploj, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Pogajanja so način, da dobimo kar želimo. Gre za dvosmerno komunikacijo, ki je namenjena doseganju dogovora, kadar imate vi in nasprotna stran nekatere skupne in druge nasprotne interese. Pogajanja so ena najbolj pogostih aktivnosti človeka. Pogajalske strategije in taktike sem vam želela v diplomskem seminarju čim bolj predstaviti. V diplomskem delu se najprej seznanimo z definicijo pojma pogajanje in sestavinami pogajanj. Opazili bomo, da so različni avtorji navedli veliko različnih opredelitev. Ker je vzrok pogajanj nesoglasje in konflikt, sem določeno podpoglavje namenila le temu. Seznanimo se, da ne obstaja le ena vrsta konflikta. Kot sem že omenila, pogajanja niso trenutno dejanje, pač pa daljši proces, ki je sestavljen iz štirih stopenj. Če želimo dobro izpeljati pogajanja, ne bomo izpustili nobene stopnje procesa. Naslednje poglavje govori o osebnosti pogajalca, ki je v pogajanjih več kot pomembna. Opredeljene so lastnosti, ki bi jih naj imeli uspešni pogajalci in lastnosti, ki jih pogajalec naj ne bi imel. Glede vpliva osebnostnih lastnosti se oblikujejo štirje tipi pogajalcev: osel – ovca –lisica in sova. Pri opisu pogajanj se venomer srečujeta izraza pogajalski stili in pogajalske strategije, ki se med seboj močno razlikujeta. Bolj obsežnejši poglavji sta namenjeni pogajalskim strategijam in taktikam. Te sem najprej opredelila, nato pa prikazala in navedla vrste, ki se uporabljajo v pogajanjih. Zadnje poglavje je namenjeno situaciji, ki se imenuje slepa ulica. Je situacija, kadar pogajalci ne najdejo skupne točke.
Keywords: konflikt, strategije, taktike, pogajalec, sporazum
Published: 29.11.2012; Views: 2308; Downloads: 487
.pdf Full text (284,35 KB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica