| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 13
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
VPLIV KULTURNIH DEJAVNIKOV NA POSLOVNA POGAJANJA Z JAPONCI: PRIMER PODJETJA
Ana Kadilnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Z globalizacijo in težnjo po uspešnem mednarodnem poslovanju se je pojavila nuja po soočenju s tujimi kulturami. Ljudi iz določene kulture povezujejo skupne vrednote, prepričanja, jezik, veroizpoved, zato zahteva poslovanje na tujem trgu skrbno proučevanje vseh temeljnih dejavnikov te kulture. V pomoč pri proučevanju medkulturnih razlik in kulturnih značilnosti določene države so nam na voljo različni modeli pomembnejših avtorjev: Hofstedeja, Trompenaarsa, Kluckhohna in Strodtbecka. Pri mednarodnih pogajanjih prihaja poleg trenj različnih interesov tudi do medosebnega kontakta predstavnikov različnih kultur. Kulturno neustrezen odziv mednarodnega tržnika — pogajalca oz. pogajalke lahko privede do napačnega razumevanja sporočil nasprotne strani, vpliva na proces pogajanj ter končno vodi do neuspešnih rezultatov. Uspešen mednarodni pogajalec je torej tisti, ki se zaveda obstoja različnosti, se zmore otresti predsodkov in stereotipov, zna prepoznati in upoštevati medkulturne razlike ter razvija svoje veščine. Japonska je znana po svoji specifični kulturi in drugačnem načinu življenja ljudi: harmonija, potrpežljivost, poštenost in vljudnost Japoncev, njihov skupinski pristop, čustvena zadržanost, posrednost, uradno vedenje, izogibanje tveganju, težnja k zaupanju in dolgoročnim relacijam — poznavanje in spoštovanje vseh teh dejavnikov ter iz njih izhajajočega značilnega pogajalskega sloga nam lahko v veliki meri olajša pogajanja z Japonci ter vodi v ohranjanje pristnih poslovnih odnosov.
Keywords: kultura, kulturni dejavniki, modeli za preučevanje kulturnih razlik, mednarodna poslovna pogajanja, medkulturni pogajalec, obvladovanje kulturnih razlik, Japonska, japonski pogajalski slog.
Published: 05.11.2009; Views: 3875; Downloads: 720
.pdf Full text (1,01 MB)

2.
POGAJANJA KOT ORODJA RAZREŠEVANJA KONFLIKTOV
Dunja Turek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V prihodnje se bo vedno več organizacij posluževalo pogajanj z namenom razreševanja konfliktov in sklepanja sporazumov. Uspešna pogajanja so zagotovljena, če se pogajalci poslužujejo pristopa k reševanju problema namesto k doseganju zmage. Priprava na pogajanja zahteva natančno opredeljevanje lastnih stališč, ciljev in možnih odstopanj od zastavljenih zahtev ter izbiro pogajalske strategije in taktike. Nepripravljeni pogajalci ne smejo pristopiti k pogajanjem, ker lahko ogrozijo interese organizacije. Vsak pogajalski proces je specifičen, saj je odvisen od obravnavanega problema, pogajalskih nasprotnikov in pogajalskih okoliščin. Pogajalci se ne smejo posluževati enakih pogajalskih strategij ali taktik, saj bi to nasprotni strani omogočilo dobro pripravo na pogajanja. Dober pogajalec je fleksibilen. Pogajalec, ki pridobi več informacij o konfliktu in okoliščinah pred vstopom v pogajanja, bo imel prednost pred manj informiranim nasprotnikom. V procesu pogajanj je potrebno vzbuditi zaupanje nasprotne strani, da bomo ravnali v smeri doseganja skupnih interesov. Pristop k skupnem iskanju rešitev bo omogočil vzpostavljanje dobrih poslovnih odnosov, z možnostjo dolgoročnega sodelovanja. Na podlagi ocene uspešnosti doseženih sporazumov je možno oblikovati sistem nagrajevanja pogajalca oziroma pogajalske skupine. S pripravljenostjo za nagrajevanje pogajalcev, vzdržujemo njihovo motiviranost za vztrajnost in uspešnost pri nadaljnjem delu.
Keywords: pogajanja, razreševanje konfliktov, pogajalec, pogajalska skupina, pogajalska strategija, pogajalska taktika, priprava na pogajanja, sporazum
Published: 26.05.2010; Views: 1575; Downloads: 147
.pdf Full text (309,33 KB)

3.
PROCES POGAJANJ V NABAVI IN KOMUNICIRANJE POGAJALCEV
Urška Povše, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem preučevala proces pogajanja in komuniciranje pogajalcev. S pogajanji se srečujemo prav vsak dan zato bi morali pogajanjem posvetiti več pozornosti predvsem zaradi tega, ker se na trgu srečujemo z vse močnejšo konkurenco. Pogajanje je edinstven, nikoli rutinski proces, pri katerem ni enotne formule, ki bi nam zagotavljala uspeh. Zelo pomembno je, da se pogajalec dobro pripravi na pogajanja. Sama priprava zajema določitev cilja, zbiranje informacij, sestavo pogajalske skupine, lokacijo pogajanj itd. Izidi pogajanj so edino pravo merilo uspešnosti dela, zato so pogajanja bistvena sestavina poslovnega delovanja in posebej dejavnost menedžerjev v organizacijah. Pri pogajanjih gre za proces sporazumevanja za usklajevanje interesov, v katerem več udeležencev vpliva med seboj pri nastajanju skupnih odločitev. V zadnjem delu diplomske naloge pa sem spoznala kako pomembno je komuniciranje v pogajanju in vpliv različne kulture, ki je v zadnjih dveh desetletjih močno pridobila na pomenu in je povezana s procesi globalizacije svetovnega gospodarstva.
Keywords: • pogajanje • pogajalec • proces pogajanj • komuniciranje • kultura • kulturne razlike
Published: 25.08.2010; Views: 1803; Downloads: 219
.pdf Full text (350,16 KB)

4.
VPLIV KULTURE NA MEDNARODNO POSLOVANJE NA PRIMERU JAPONSKE, BRAZILIJE IN RUSIJE
Helena Radej, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Kultura ima močan vpliv na mednarodno poslovanje, ima vedno večji vpliv na medkulturna pogajanja in velja za spremenljivko, ki ne sme biti zanemarjena. Kultura je celota, ki vključuje znanje, prepričanja, vrednote, moralo, zakone, običaje in je način skupnega življenja vsakega naroda. Poznavanje kulture je ključ, brez katerega podjetniki ne morejo odklepati vrat v mednarodno poslovnem okolju. V diplomski nalogi smo opredelili pojem kulture in predstavili njene značilnosti in sestavine. Opredelili smo poslovna pogajanja v mednarodnem poslovnem okolju, predstavili proces pogajanj, strategije pogajanj in komunikacijske ovire v mednarodnih poslovnih pogajanjih. V nadaljevanju smo predstavili različne pristope k proučevanju medkulturnih razlik, ki so jih razvili posamezni avtorji, kot so Hofstede, Gesteland, Weiss in Strip ter Edward Hall. Predstavili pa smo tudi kulturni šok, faze kulturnega šoka in kako zmanjšati kulturni šok, katerega doživi poslovnež, ki se je soočil z novim okoljem. Ob koncu diplomskega dela smo predstavili vpliv kulture na mednarodno poslovanje na primeru držav Japonske, Brazilije in Rusije za tri slovenska podjetja Lesimpex d.o.o., Le-Tehnika d.o.o. in Iskratel d.o.o.. Ugotovili smo, da se načini komuniciranja v različnih kulturah razlikujejo in da je potrebno natančno preučiti kulturo s katero poslujemo in se prilagoditi njihovim kulturnim značilnostim in poslovnemu protokolu. Kulture so se razlikovale že pred desetletji in se bodo tudi v prihodnje, zato bomo z upoštevanjem teh razlik poskrbeli za uspeh posameznega podjetja.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: mednarodno pogajanje, jezik, kultura, kulturni šok, Japonska, Brazilija, Rusija, religija, proces pogajanj, pogajalski slog, pogajalec
Published: 28.01.2011; Views: 3124; Downloads: 717
.pdf Full text (466,40 KB)

5.
POSLOVNA POGAJANJA Z RUSKIMI PARTNERJI
Aljoša Ristič, 2010, master's thesis/paper

Abstract: Magistrsko delo obravnava problematiko poslovnih pogajanj v podjetju Metal Ravne, d.o.o., natančneje pogajanja med domačimi in ruskimi poslovnimi partnerji. Pogajanja so pomembna sestavina poslovnega delovanja in posebna dejavnost menedžerjev v organizacijah. So večsmeren proces sporazumevanja za usklajevanje interesov, v katerem več udeležencev vpliva medsebojno pri nastajanju skupnih odločitev. Dobra pogajanja morajo usklajevati interese in hkrati obvladovati nasprotja med udeleženci organizacije, ki so lahko notranji ali zunanji. Nasprotja v pogajanjih so gonilo napredka, usklajeni interesi kot rezultat pogajanj pa pogoj za uspešnost organizacije. Nasprotno pa se neusklajeni interesi lahko izrodijo v škodljive spore, ki nikomur ne koristijo. Dober pogajalec se ne rodi, ampak so dosego stopnje dobrega pogajalca potrebne večletne izkušnje. Izkušenost pa posledično prinese tudi izkušnje v načinu priprave za pogajanje, načinu komuniciranja in v pripravi strategije. Vse to je potrebno, saj zaradi vedno večjega odpiranja tujim trgom in povezovanja držav, poslovna pogajanja potekajo med pogajalci iz različnih kulturnih okolij, s specifičnim sistemom vrednot in pričakovanj. Te razlike v stališčih, prepričanju in percepciji so skupaj z mnogimi drugimi značilnostmi kulture temeljnega pomena za dobra mednarodna pogajanja in imajo velik vpliv na sam potek pogajanj. Poznavanje kulture nasprotne strani pomeni določeno prednost v pogajanjih, saj se z dobro pripravo na sama pogajanja skrajša čas pogajanj in hkrati pripomore k sklenitvi sporazuma, ki je za obe pogajalski strani najbolj zaželjen. Priprave na pogajanja s tujimi poslovnimi partnerji igrajo pomembno vlogo, kajti pri sami pripravi pogajanj izkušen pogajalec dobro spozna kulturo pogajalskega partnerja, strategijo pozna, stil, nebesedno komunikacijo in ostale dejavnike, ki vplivajo na potek in rezultat pogajanj. Neizkušeni pogajalci pogosto delajo omenjene napake, popolnoma ignorirajo kulturne razlike nasprotne strani itn. V magistrski nalogi smo želeli na konkretnem primeru pokazati, kakšne so razlike med slovenskimi in ruskimi pogajalci, kakšna je razlika v pogajalskem stilu in slogu, pogajalski strategiji, poslovnih običajih in poslovnem bontonu. Leta 2007 je namreč rusko podjetje KOKS postalo večinski lastnik Metala Ravne kot tudi večinski lastnik Slovenske industrije jekla. Kot večinski lastniki podjetja Metal Rusi odločajo o vlaganju v investicije. In prav to področje je temeljno pri pogajalski dejavnosti podjetja. Ob obravnavi problematike v podjetju Metal smo ugotovili, da so pogajanja podjetja Metal z ruskimi partnerji še v povojih.
Keywords: pogajalec, poslovna pogajanja, ruski pogajalski slog, kultura, Rusija.
Published: 18.01.2011; Views: 2463; Downloads: 454
.pdf Full text (974,94 KB)

6.
POSLOVNA POGAJANJA V MEDKULTURNEM OKOLJU
Romina Vrzel, 2011, final seminar paper

Abstract: Pogajanja so zelo širok pojem, s katerim se srečujemo vsak dan in ga moramo zelo dobro razumeti in se o njem poučiti, če želimo razumeti pojem poslovna pogajanja in tudi pogajanja v medkulturnem okolju. Pogajanja so že sama po sebi zelo težaven proces, saj obe strani želita s pogajanji nekaj doseči, v korist in pa tudi v škodo nasprotnika, če pa temu prištejemo še različno kuturo, norme, navade, prepričanja, vrednote, izobrazbeno raven, življenjski standard, religijo,...pa se stvar še veliko bolj zakomplicira. In tako ne poteka celotna stvar samo tisti čas ko smo za pogajalsko mizo in se pogajamo v pravem pomenu besede, ampak se začne še veliko prej in traja veliko pozneje kot pa sam proces pogajanja. V diplomskem delu sem se v praktičnem delu osredotočila na poslovna pogajanja med različnimi kulturami in vpliv kulturnih razlik na poslovna pogajanja ter jih v teoretičnem delu povezala z priznanim slovenskim podjetjem X, ki ga zaradi varovanja podatkov nisem navajala z celotnim imenom. V teoretičnem delu sem predstavila poslovna pogajanja, opredelila njihove cilje in stopnje v pogajalskem procesu, opisala tudi tehnike, taktike in stile pogajanj, ki jih ima pogajalec na voljo, da doseže zastavljenje cilje v procesu pogajanj. Opisala sem tudi pojem kultura, ki je zelo pomembna pri poslovnih pogajanjih v mednarodnem okolju in pa sestavine kulture. V zadnjem delu teoretičnega dela sem poskušala pojma kultura in pa poslovna pogajanja združit v skupen pojem, kako vplivajo različne kulture na poslovna pogajanja. Predstavila sem tudi značilnosti mednarodnih pogajalcev in pogajalske sloge v mednarodnem okolju, ki se nekoliko razlikujejo od pogajalskih slogov v enaki kulturi. V praktičnem delu pa sem predstavila podjetje X, ki se ukvarja s proizvodnjo smuči in drugih pripomočkov za šport in prosti čas, ter proizvodnjo športnih orodij in proizvodnjo jadrnic in motornih čolnov. To slovensko podjetje je znano širom po svetu in tako prihaja tudi do izmenjave različnih kultur in pogajanj med njimi. Tako je za pogajalca, ki bo prišel v stik s podjetjem druge kulture zelo pomembno, da pozna temeljne značilnosti kulture naroda s katerim se bo pogajal.
Keywords: poslovna pogajanja, stopnje v procesu pogajanj, poslovni partner, tujci, pogajalec, kultura, religija, jezik, sporazum, norme in navade.
Published: 24.11.2011; Views: 2936; Downloads: 428
.pdf Full text (317,36 KB)

7.
POGAJALSKE STRATEGIJE IN TAKTIKE
Tadeja Ploj, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Pogajanja so način, da dobimo kar želimo. Gre za dvosmerno komunikacijo, ki je namenjena doseganju dogovora, kadar imate vi in nasprotna stran nekatere skupne in druge nasprotne interese. Pogajanja so ena najbolj pogostih aktivnosti človeka. Pogajalske strategije in taktike sem vam želela v diplomskem seminarju čim bolj predstaviti. V diplomskem delu se najprej seznanimo z definicijo pojma pogajanje in sestavinami pogajanj. Opazili bomo, da so različni avtorji navedli veliko različnih opredelitev. Ker je vzrok pogajanj nesoglasje in konflikt, sem določeno podpoglavje namenila le temu. Seznanimo se, da ne obstaja le ena vrsta konflikta. Kot sem že omenila, pogajanja niso trenutno dejanje, pač pa daljši proces, ki je sestavljen iz štirih stopenj. Če želimo dobro izpeljati pogajanja, ne bomo izpustili nobene stopnje procesa. Naslednje poglavje govori o osebnosti pogajalca, ki je v pogajanjih več kot pomembna. Opredeljene so lastnosti, ki bi jih naj imeli uspešni pogajalci in lastnosti, ki jih pogajalec naj ne bi imel. Glede vpliva osebnostnih lastnosti se oblikujejo štirje tipi pogajalcev: osel – ovca –lisica in sova. Pri opisu pogajanj se venomer srečujeta izraza pogajalski stili in pogajalske strategije, ki se med seboj močno razlikujeta. Bolj obsežnejši poglavji sta namenjeni pogajalskim strategijam in taktikam. Te sem najprej opredelila, nato pa prikazala in navedla vrste, ki se uporabljajo v pogajanjih. Zadnje poglavje je namenjeno situaciji, ki se imenuje slepa ulica. Je situacija, kadar pogajalci ne najdejo skupne točke.
Keywords: konflikt, strategije, taktike, pogajalec, sporazum
Published: 29.11.2012; Views: 1774; Downloads: 355
.pdf Full text (284,35 KB)

8.
POGAJALSKI PROCES V POSLOVNIH POGAJANJIH
Leonida Breg, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Pogajanja so pot, po kateri lahko pridemo do tistega, česar nimamo, a si želimo. A kljub temu, da se skozi celo življenje ljudje nenehno pogajamo, pa so poslovna pogajanja poglavje zase, saj predstavljajo trd oreh marsikateremu poslovnežu. Biti dober pogajalec pomeni, da najprej dobro poznamo sami sebe. Pomembno je da znamo poudariti svoje dobre lastnosti, pa tudi da si priznamo svoje slabosti. Veliko se o tem, kako se uspešno pogajati, lahko naučimo iz napak, ki so jih pogajalci delali v preteklosti. Poslovna pogajanja so sestavljena iz več faz. Najpomembnejša je prva faza, to so priprave na pogajanja. V pripravah na pogajanja si določimo jasne cilje, katere želimo doseči ob koncu pogajanj. Cilji so nam ob zaključku pogajanj tudi osnova za ugotavljanje uspešnosti pogajanj. Da pa lahko cilje dosežemo, potrebujemo za to načrt. To pomeni, da moramo opredeliti pogajalsko strategijo. Ker so informacije moč, je v pripravah na pogajanja potrebno zbrati čim več informacij o predmetu pogajanj in o nasprotni strani. Druga faza v pogajalskem procesu je začetek pogajanj. V tej fazi se pogajalski strani med seboj spoznata, določita dnevni red in predstavita vsaka svoje začetne poglede na pogajanja. Tretja stopnja je iskanje sporazuma, katero bi lahko poimenovali tudi stopnja pogajanj v ožjem pomenu besede. Da je ta faza sploh smiselna, je potrebno, da sta pogajalski strani vsaj minimalno pripravljeni na dogovor. zadnja faza pa je podpis sporazuma. Pogajalske strategije in pogajalske taktike ne smemo zamenjevati. Če je pogajalska strategija splošen načrt kako doseči cilje, so pogajalske taktike orodja sredstva, s katerimi uresničujemo strategije. Pogajalskih taktik obstaja veliko število. Da izberemo pravo jih je potrebno dobro poznati in jih znati uporabljati na različne načine.
Keywords: poslovna pogajanja, pogajalec, proces poslovnih pogajanj, faze v procesu pogajanj, pogajalske strategije, pogajalske taktike
Published: 27.03.2013; Views: 1744; Downloads: 203
.pdf Full text (825,04 KB)

9.
POGAJANJA V NABAVI V PODJETJU VOZA
Vera Savić, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Ugotavljamo, da se vloga in pomen nabave v zadnjih desetletjih spreminjata. Nabava ni več oddelek, ki samo oskrbuje podjetje z surovinami, izdelki in storitvami. Nabava je postala pomembna strateška funkcija, ki z zniževanjem nabavnih stroškov pomembno vpliva na dobičkonosnost podjetja. Prava izbira dobaviteljev in dobri, partnerski odnosi z dobavitelji, so ključnega pomena za uspešno poslovanje podjetij. K uspešnem doseganju ciljev nabave ter uspešnosti podjetja kot celote zagotovo pripomorejo tudi učinkovita poslovna pogajanja. Pogajalski proces je eden najpomembnejših nabavnih postopkov, ki je temelj za dobro delo nabavnega oddelka. Uspeh v pogajanjih zahteva dobro pripravo. V pripravah zberemo in analiziramo razpoložljive informacije o predmetu in partnerju v pogajanjih, določimo cilje in vsebino pogajanj, sestavimo pogajalsko skupino in jim dodelimo pooblastila. V tej fazi določimo tudi taktike, ki jih bomo uporabljali za dosego zadanih si ciljev. Podjetje Voza v procesu pogajanj uporablja tehnike, ki ji omogočajo sodelujoča razmerja. S svojimi strateškimi dobavitelji razvija partnersko sodelovanje, saj se zaveda, da dolgoročno sodelovanje, ki temelji na medsebojnem zaupanju in obojestranskem zadovoljstvu, prinaša več koristi kot enkratne kupčije. Tudi v konkretnem primeru nabavnih pogajanj podjetja Voza, vidimo, da je dosežen sporazum odraz prilagajanja obeh strani, kjer se obe strani trudita doseči najboljši dogovor, ki bo ohranil konkurenčno prednost obeh podjetij. Pogajanja ne smemo razumeti kot tekmovanje, ampak kot proces zbliževanja med dvema strankama in iskanje najboljših možnih rešitev za obe strani
Keywords: nabava, nabavni management, odnosi z dobavitelji, pogajanja, pogajalec, pogajalski proces, pogajalske taktike, dogovor, sporazum
Published: 12.08.2013; Views: 1143; Downloads: 128
.pdf Full text (241,69 KB)

10.
VPLIV KULTURE NA MEDNARODNA POGAJANJA
Maša Ferlan, 2013, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo obravnavali vpliv kulture na mednarodna pogajanja na primeru ZDA, Japonske in Italije. Najprej smo opredelili kulturo, s pomočjo različnih avtorjev, nato kulturne dejavnike in Hofstedove kulturne dimenzije. Opredelili smo mednarodna pogajanja, natančneje obravnavali pogajalski proces, vse od priprav na pogajanja do zaključka pogajanj. Nato smo predstavili interakcijski model štirih pogajalskih stilov in za vsak stil navedli lastnosti pogajalcev določenega stila. Opredelili smo najpogosteje uporabljene pogajalske taktike in sloge pogajanj. Za Američane je značilno, da se poslužujejo agresivnega pogajalskega sloga, Japonci se poslužujejo hladnokrvnega in Italijani popustljivega pogajalskega sloga. Podrobneje smo predstavili koristne in škodljive lastnosti pogajalcev. Za vsako izmed obravnavanih držav smo izdelali profil države, kjer smo predstavili osnovne značilnosti ZDA, Japonske in Italije. S pomočjo različnih avtorjev smo izdelali tabelo, s katero smo povzeli kulturne in pogajalske značilnosti ZDA, Japonske in Italije. Spoznavanje nasprotnikove kulture je dolgotrajen proces, saj ima vsaka kultura svoj jezik, norme, navade, vrednote, prepričanja, religijo in navade. Ugotovili smo, da poznavanje kulture izboljša medsebojne odnose, pripomore k uspešnejšemu izidu pogajanj in ublaži vpliv kulturnega šoka.
Keywords: kultura, kulturni dejavniki, kulturne dimenzije, mednarodna pogajanja, pogajalski proces, pogajalske taktike, mednarodni pogajalec, ZDA, Japonska, Italija.
Published: 15.01.2014; Views: 1219; Downloads: 238
.pdf Full text (1,03 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica