| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vloga policijskih pogajalcev v visokorizičnih kriznih situacijah : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Aleksandra Ronner, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili policijske pogajalce in njihovo vlogo v visoko rizičnih kriznih situacijah. Ugotavljali smo, ali se policisti pri svojem delu na terenu pogosto srečujejo s kriznimi situacijami, zaradi katerih potrebujemo policijske pogajalce. Opisali smo zgodovino pogajanj. Predstavili smo krizne situacije, izbor in izobraževanje za policijske pogajalce ter formacijo posamezne pogajalske skupine. Podrobneje smo opisali način komunikacije, ki je zelo pomemben segment pri policijskih pogajanjih. Skozi diplomsko nalogo smo ugotovili, da se policisti pri policijskem delu srečujejo z različnimi zahtevnimi in zelo zahtevnimi situacijami in postopki ter so pri tem v kontaktu z običajnimi in težavnimi strankami. Ena izmed najpogostejših kriznih situacij so poskusi samomora. Slovenija je zelo samomorilno ogrožena in je v samem vrhu evropskih držav glede izvrševanja samomorov. Ugotovili smo, da komunikacija v postopkih z ljudmi policistom predstavlja vedno večji izziv, saj ima družba že privzgojen odpor do policistov, prav tako pa se vedno večje družbene spremembe kažejo tudi pri odnosu ljudi do policistov že pri izvajanju običajnih in zahtevnih postopkov. Vedno več je kriznih situacij, na katere so policisti poslani med prvimi. Te krizne situacije so varnostne situacije, pri katerih storilec s svojimi dejanji ogroža lastno varnost, varnost drugih oseb in varnost premoženja. Obrazložili smo, zakaj je zelo pomembno, da policist ob prihodu na kraj krizne situacije pozna osnove pogajalske taktike in s tem ustrezno pripravi teren za morebiten prihod policijskega pogajalca na kraj. Zaradi vsega navedenega smo ob koncu diplomske naloge ugotovili, da so policijski pogajalci zelo pomemben člen v policijski verigi in da ustrezen izbor in usposobljenost ter znanje, ki ga imajo policijski pogajalci, hitreje pripeljejo do uspešne razrešitve krizne situacije.
Keywords: diplomske naloge, pogajalci, krizne situacije, pogajanja, policija
Published in DKUM: 28.08.2019; Views: 1057; Downloads: 197
.pdf Full text (1,67 MB)

2.
POGAJANJA MED RAZLIČNIMI KULTURAMI
Antonija Tadić, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo prikazali značilnosti pogajanj med različnimi kulturami. Komunikacijske sposobnosti pogajalca morajo biti dobro razvite, če se želi uspešno pogajati. V procesu medkulturnih pogajanj moramo veliko pozornosti nameniti pripravi, ki zajema določitev ciljev, zbiranje informacij, izbiro strategije in ostale pomembne elemente. Med proučevanjem mednarodnih pogajanj smo ugotovili, kako zelo pomembno je poznavanje drugih kultur in njenih pomembnejših značilnosti. Mednarodni pogajalec se mora zavedati kulturnih razlik in se naučiti določenih značilnosti kulture nasprotne strani. Biti mora pripravljen, prilagodljiv, zgraditi mora dobre medsebojne odnose, ne sme se preveč zanašati na stereotipe, znati mora poslušati in razumeti nasprotno stran. Le tako bo njegov uspeh v mednarodnih pogajanjih zagotovljen. V zadnjem delu smo navedli poglavitne značilnosti pogajalcev iz različnih kultur. To znanje utegne poslovnežem, ki imajo opravka z drugimi kulturami, zelo koristiti.
Keywords: poslovno komuniciranje, pogajalski proces, kulturne razlike, mednarodna pogajanja, pogajalske metode, pogajalci
Published in DKUM: 03.06.2016; Views: 1515; Downloads: 223
.pdf Full text (593,84 KB)

3.
Ugrabitve otrok - pogajanja in posledice : diplomsko delo
Katarina Paradinovič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov oziroma je predstavljeno iz treh različnih zornih kotov ugrabitve otroka. Zajete so informacije o ugrabitvah otrok in kakšne so tipične značilnosti takih vrst ugrabitev, pogajanja z ugrabitelji in pa posledice, ki jih take stresne situacije pustijo na mladoletnih osebah. Pri nas ugrabitve otrok predstavljajo majhen delež kaznivih dejanj s katerimi se srečujejo pogajalci. Vendar pa je situacija vseeno pomembna in stresna za otrokove skrbnike ter okolje. Na začetku se opredelimo na ugrabitev otroka, kakšna je tipologija žrtve in kakšna je tipologija storilcev. Vendar dandanes še vedno ni posebnega pravila kdaj, kje, kdo, zakaj in kako do ugrabitve pride. Tukaj se začne delo pogajalcev. V Sloveniji ne beležimo večjega števila ugrabitev otrok, še manj s sodelovanjem s pogajalci, vendar le-ti vseeno temeljito opravljajo svoje delo in se na področju pogajanja stalno izobražujejo. Celotno delo temelji predvsem na intervjuju s pogajalcem, s katerim smo pridobili vpogled v delo pogajalcev, v njihove primere pri katerih so sodelovali in v način, s katerim postopajo v krizni situaciji. Ena izmed najpomembnejših stvari, kjer se delo policistov in policijskih pogajalcev konča, pa je soočanje s posledicami, ki jih ugrabitev pusti na otroku. Posledice se lahko kažejo tako v fizični kot tudi v psihični obliki, in včasih ne najdemo ustrezne pomoči, ki bi otroku oziroma žrtvi kar najbolje pomagala. Človek kot žrtev se po travmi ponovno rodi. Rodi pa se v življenje, katerega si nikoli ni želel. Rodi se v življenje polno predsodkov in nenehnega strahu.
Keywords: kazniva dejanja, ugrabitve, ugrabitelji, žrtve, otroci, preiskovanje, pogajanja, pogajalci, posledice, diplomske naloge
Published in DKUM: 19.10.2015; Views: 1714; Downloads: 198
.pdf Full text (417,28 KB)

4.
POGAJANJA S TURŠKIMI POSLOVNIMI PARTNERJI
Eva Nabernik, 2015, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je sestavljeno iz uvoda, teoretičnega dela ter empiričnega dela in se navezuje na problematiko poslovnih pogajanj znotraj podjetja Cablex Group, kjer gre za poslovna pogajanja tako med domačimi kot turškimi poslovnimi partnerji. Ker vemo, da Turki izhajajo iz povsem drugačnega kulturnefa in verskega okolja, je za njih značilno, da imajo drugačne navade, običaje ter razmišljanja kot Evropejci. Dobro pozvanaje ključnih segmentov njihove kulture lahko pripomore k uspešnim pogajanjem in dolgoročnem sodelovanju.
Keywords: poslovna pogajanja, taktike pogajanj, tehnike pogajanj, turški pogajalci, kulturne razlike, Turčija.
Published in DKUM: 26.08.2015; Views: 1544; Downloads: 224
.pdf Full text (1,18 MB)

5.
POSLOVNA POGAJANJA Z DOBAVITELJI IZ VELIKE BRITANIJE
Aljaž Ferk, 2014, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo govori o poslovnih pogajanjih med poslovnimi partnerji Slovenije in Velike Britanije. Govori o njihovih značilnostih, pristopih, poslovnem komuniciranju, kulturi, etiki in morali ter podrobno o samem pogajalskem procesu. Izpostavljene so predvsem pogajalske taktike, strategije in koncepti poslovnih pogajanj. Poznavanje le-teh je izrednega pomena za pogajalce, saj jim njihovo poznavanje lahko pripomore k uspešnejšemu pogajanju z poslovnimi partnerji ne glede na to, ali so domači ali tuji. V magistrskem delu so izpostavljene tudi lastnosti pogajalcev iz Slovenije in Velike Britanije, njihove slabosti in prednosti. Poznavanje lastnosti udeležencev poslovnih pogajanj nam lahko olajša poslovna pogajanja, saj lahko delno že predvidimo situacijo in potek pogajanj. Vsak narod ima nekatere skupne lastnosti, ki so splošno znane, le raziskati jih je potrebno. Seveda pa je vsak človek unikaten, tako da teh lastnosti ne moremo posplošiti na vsakega državljana neke države, lahko pa določimo nek okvir, v katerem se bo po vsej verjetnosti gibal. Pomembno je tudi okolje, iz katerega so posamezni pogajalci, zato sem se odločil tudi na kratko opisati državo Veliko Britanije ter njene značilnosti, kot so kratka zgodovina, gospodarski in politični sistem, poslovni običaji, zunanja trgovina ter njihovo poslovanje s Slovenijo. Celotno vsebino magistrske naloge sem uporabil kot podlago za izvedbo ankete, s katero sem anketiral ljudi, ki so se v preteklosti oz. se še danes pogajajo z poslovnimi partnerji iz Velike Britanije. V zadnjem delu magistrske naloge so predstavljene ugotovitve izvedene ankete, ki nam kažejo, da se želijo slovenski poslovneži čim bolje odrezati v poslovnih pogajanjih in se trudijo slediti najnovejšim trendom ter se čim bolje prilagoditi danim situacijam. Na takšen način se želijo pokazati kot dobri pogajalci ter dobri poslovneži. V tem delu so povzeti tudi ključni predlogi poslovnih pogajanj z partnerji Velike Britanije.
Keywords: poslovna pogajanja, pogajalci, pogajalski proces, pogajalske taktike, Velika Britanija, osebne lastnosti pogajalcev
Published in DKUM: 28.05.2014; Views: 2010; Downloads: 236
.pdf Full text (1,39 MB)

6.
Pogajanja v kriznih situacijah - ravnanje v primeru samomorilnih namenov : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Vanesa Avsec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo govori o samomoru, pogajanjih v kriznih situacijah, odzivih oseb v krizi, o komunikaciji v kriznih situacijah in reševanju situacije v primerih, ko gre za samomorilca. Samomor je razširjen pojav po vsem svetu, v vseh družbah sveta in se z njim ukvarja vrsta različnih ved. O samomoru obstaja vrsta mitov, ki so neresnični in se jih ljudje ne zavedajo. Osebo lahko do drastičnega ravnanja, kot je vzeti si lastno življenje, pripelje vrsta dejavnikov. Policisti so eni izmed mnogih, ki se srečujejo s samomori. Oseba, ki grozi s samomorom, o svoji nameri včasih sama obvesti policijo, kar pomeni, da je poklicala na pomoč in v policistih išče še zadnje upanje. Pomemben je tudi pojav samomora s policijo, ko ima oseba željo umreti, vendar si življenja iz različnih razlogov ne želi vzeti sama. Policijski tehniki aktivnega poslušanja in vživljanja v situacijo imata velik pomen in sta pomembni za reševanje situacije. Krizne situacije, kamor sodijo tudi situacije s samomorilci, so stresne za vse udeležene in tudi zahtevne. Za reševanje takih situacij je potrebno znanje, prav tako pa mora biti oseba, ki vodi pogovor oz. rešuje situacijo, tudi osebnostno dovolj zrela. Policijski pogajalci so osebe, ki imajo ustrezne osebnostne lastnosti in tudi ustrezno znanje za reševanje kriznih situacij. Cilji pogajanj v kriznih situacijah so jasni, pot do cilja pa zahtevna. Obstaja več načinov pogajanj, eni so bolj, drugi manj osebni, eni bolj, drugi manj varni za pogajalce, uporabljeni način pa je pogosto odvisen od situacije. Slovenska policija ima v svojih vrstah usposobljene policijske pogajalce, ki intervenirajo v kriznih situacijah, kjer sodelujejo tako s policisti kot z vpadno skupino, ki je pripravljena za primer, da se situacija ne bi rešila po mirni poti.
Keywords: pogajanja, pogajalci, krizne situacije, samomorilci, diplomske naloge
Published in DKUM: 23.11.2012; Views: 2208; Downloads: 324
.pdf Full text (655,67 KB)

7.
POGAJANJA MED RAZLIČNIMI KULTURAMI
Niki Jacqueline Vrabič, 2011, final seminar paper

Abstract: V diplomskem delu sem poskušala predstaviti določene razlike med kulturami ter pomembnost teh razlik, med posameznimi pogajalci iz različnih kultur. Spoznala sem, da prav tako, kot se pojavljajo razlike med samimi kulturami, se pojavljajo razlike med pogajalci iz različnih kultur. Prav tako je izredno pomembno komuniciranje med kulturami v pogajanjih, saj je veliko bolj zahtevno od komuniciranja v eni sami kulturi. Posebej pa moramo biti pozorni na nevarnosti napačnega razumevanja sporočil, pri sporazumevanju s tujci. Priprava na pogajanja pa je v vsakem primeru ključnega pomena, bodisi gre za pogajanja med domačimi ali tujimi pogajalci. V pripravah na pogajanja je potrebno opredeliti cilje, ki smo si jih zadali, izbrati je potrebno primerno strategijo, katera nam bo pomagala na poti do uresničitve ciljev. Izbrati moramo potrebne informacije, predvideti število pogajalcev ter opredeliti njihove zadolžitve in pristojnosti. Prav tako moramo predvideti čas za temeljito pripravo, saj je velikokrat daljši od trajanja celotnega pogajanja. Da pa bodo pogajanja med kulturami čim uspešnejša, morajo biti pogajalci seznanjeni s kulturnimi razlikami. Pogajalci morajo biti pripravljeni soočiti se z njimi, se jih naučiti in tudi spoštovati. S temeljitimi pripravami, se lahko izognejo morebitnim problemom v pogajanjih.
Keywords: pogajanja, kulture, komunikacija, taktika, strategija, izkušnje, pogajalci, poslovna pogajanja
Published in DKUM: 01.12.2011; Views: 2070; Downloads: 317
.pdf Full text (757,98 KB)

8.
POMEN POGAJANJ ZA DOSEGANJE ZASTAVLJENE POLITIKE PODJETJA
Boris Šuen, 2011, final seminar paper

Abstract: V diplomskem seminarju smo v začetnih poglavjih predstavili podjetje. Proučili smo kako priti od ideje do podjetja in kako pomembna je politika podjetja, da postanemo uspešen podjetnik. Ugotovili smo, da se v vsakem podjetju več ali manj pogaja, zato smo več pozornosti posvetili pogajanjem. Opredelili smo, kaj so pogajanja in ugotovili, da se pogajamo skoraj vsi in to vsakodnevno. Predstavili smo, kako se pripravimo na pogajanje, kako pomembno je, da imamo točno določene cilje, ki jih zasledujemo. Ljudje smo različni in zato je pomembno, da pri kakovostnih pogajanjih izberemo informacije o našem nasprotniku in na podlagi njih, izberemo primerno strategijo pogajanj. Dotaknili smo se tudi pomena časa pri pogajanjih in ugotovili, da ob pomanjkanju časa priprave na pogajanje, naša pogajanja niso uspešna. Natančno smo predstavili potek pogajanj, opredelili najrazličnejše strategije in taktike, s katerimi uresničujemo našo politiko podjetja. Da pa bi bil diplomski seminar kakovostnejši in razumljivejši smo ga podkrepili s praktičnim primerom. Proučevali smo podjetje Glaso d.o.o. iz Trzina, katerega osnovna dejavnost je proizvodnja in trgovina s kemičnimi izdelki. Predstavili smo osnovne značilnosti podjetja in njihovo politiko podjetja. Na terenu smo bili priča njihovim poslovnim pogajanjem in tako ugotovili, da se pogajalci podjetja na najboljši možni način trudijo, da izpolnjujejo politiko podjetja. Ob koncu smo spoznali, da je čas, ki ga pogajalci porabijo za pogajanje, nekako največja težava pri pogajanjih. Opozorili smo na napake in predlagali nekaj izboljšav, ki bi podjetje naredile še uspešnejše.
Keywords: podjetje, politika podjetja, pogajanje, strategija, taktika, pogajalski stil, pogajalci, priprava na pogajanje, potek pogajanj, sodelovanje, partnerstvo, podjetje Glaso d.o.o.
Published in DKUM: 09.11.2011; Views: 2084; Downloads: 182
.pdf Full text (633,28 KB)

9.
STRATEGIJE IN TAKTIKE POGAJANJ
Barbara Petan, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Na trgu se srečujemo z vedno močnejšo konkurenco, zato je uspešnost poslovanja podjetij neposredno odvisna od spretnosti njihovih pogajalcev. Uspešnost poslovnih pogajanj lahko dosežemo, če skušamo poleg lastnih potreb zadovoljiti tudi potrebe pogajalcev nasprotne strani. Umetnost pogajanja temelji torej na poskusu usklajevanja, kaj pomeni za nas dober rezultat, s tistim, kaj pomeni dober rezultat za drugo stran. Če želimo doseči, da bosta obe strani nekaj dosegli, moramo biti dobro pripravljeni, pozorni in prilagodljivi.
Keywords: pogajanja, stranke v pogajanjih, pogajalci, sporazum, priprave na pogajanja, potek pogajanj, konflikt, strategija, taktika.
Published in DKUM: 19.08.2010; Views: 3153; Downloads: 455
.pdf Full text (351,93 KB)

10.
Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica