| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv ustvarjalnega giba in plesa na otrokov celostni razvoj : diplomsko delo
Tina Vidovič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Ples predstavlja otroku gibalno aktivnost, sprostitev, vključevaje v skupino, izražanje čustev in ustvarjalnost. Zato je pomembno, da v predšolskem obdobju spodbujamo ustvarjalni gib, kjer lahko otrok z gibanjem izraža in oblikuje posamezne učno-vzgojne vsebine. Vključevanje le-tega v proces omogoči otroku intelektualno rast na različnih področjih, spodbuja ustvarjalnost, nebesedno komunikacijo, učne potenciale, združi telesne, kognitivne, socialne in čustvene sposobnosti. Tako lahko z ustvarjalnim gibom vplivamo na otrokov celostni razvoj, da ga vključujemo v vsa področja dejavnosti, ki so opredeljena v Kurikulumu za vrtce. Na podlagi obstoječih raziskav in pregleda literature smo v teoretični nalogi raziskali pomen ustvarjalnega giba in njegov vpliv na kognitivni, čustveni, motorični in socialni razvoj otroka. Raziskali smo tudi, kako lahko ustvarjalni gib vključujemo v vsa področja po Kurikulumu. Na podlagi teoretičnih izhodišč smo nato pripravili primere dejavnosti za področja jezika, matematike, naravoslovja in družbe, gibanja in umetnosti. Pri vsakem področju smo izpostavili tudi cilje, ki jih uresničujemo z danimi dejavnostmi.
Keywords: ustvarjalni gib, predšolski otrok, celostni razvoj, področja razvoja, dejavnosti
Published in DKUM: 12.05.2023; Views: 688; Downloads: 105
.pdf Full text (697,09 KB)

2.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA MEDIKLIN D.O.O. NA RAVNI STRATEŠKEGA MANAGEMENTA
Eva Zupan, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo predstavili razvoj podjetja Mediklin d.o.o. na ravni strateškega managementa.Diplomski projekt zajema teoretični in empirični del. Najprej smo predstavili podjetje Mediklin d.o.o., opisali njegove značilnosti in predstavili značilnosti panoge, znotraj katere podjetje posluje. Predstavili smo tudi obstoječo politiko, strategije in strukture podjetja. Nadaljevali smo s planiranjem razvoja podjetja na ravni strateškega managementa, pri čemer smo proučili izhodišča za planiranje razvoja podjetja Mediklin d.o.o. Najprej smo proučili in določili njegove prednosti, slabosti in vrednote ter nadaljevali z določitvijo možnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz okolja podjetja. Določili smo strateška poslovna področja in iskali razvojne možnosti ter predlagali potencialne strategije podjetja Mediklin d.o.o.
Keywords: politika podjetja, vizija, strategije, strateška poslovna področja, program razvoja, ekonomsko vrednotenje strategij
Published in DKUM: 01.12.2016; Views: 2700; Downloads: 401
.pdf Full text (1,31 MB)

3.
EKONOMSKO VREDNOTENJE IN IZBIRA STRATEGIJ
Ivanka Bezjak, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje Montpro d.o.o. je storitveno podjetje. Podjetje uspešno posluje že od leta 2004. Podjetje je v stoodstotni lasti Branka Pečarja. Glavna dejavnost podjetja je mehanska obdelava kovin, osnovna dejavnost pa industrijska montaža v avtoindustriji, sušilnicah za les ter sončnih elektrarnah. Pri planiranju razvoja smo izhajali iz obstoječega stanja podjetja, proučili smo vrednote ključnih udeležencev podjetja, priložnosti in nevarnosti ter prednosti in slabosti, ki bi lahko imele vpliv na razvoj podjetja. Na posameznih programsko-tržnih področjih smo prikazali perspektivnost in konkurenčno sposobnost podjetja. Podjetju smo podali predlog za strategije ter jih ekonomsko ovrednotili. Na podlagi vrednotenja strategij smo spoznali, da bo lahko podjetje tudi v prihodnjih letih uspešno poslovalo. V zaključnem delu diplomske naloge smo za podjetje izdelali program razvoja za nadaljnjih pet let. S planiranim razvojem si bo podjetje pripomoglo k nadaljnjemu razvoju in rasti prodaje.
Keywords: politika podjetja, programsko-tržna področja, strategija, denarni tok, program razvoja, analiza občutljivosti
Published in DKUM: 10.06.2016; Views: 1202; Downloads: 126
.pdf Full text (883,18 KB)

4.
PLANIRANJE RAZVOJA STRATEŠKE POSLOVNE ENOTE GORENJE SOLAR V PODJETJU GORENJE D. D. S POUDARKOM NA STRATEŠKEM MANAGEMENTU
Metod Škerjanec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo planiranje razvoja strateške poslovne enote Gorenje Solar v podjetju Gorenje d.d. s poudarkom na strateškem managementu. Gorenje d.d. spada med velika izvozna podjetja in je poleg temeljne dejavnosti proizvodnje aparatov za dom prisotno tudi na področju inženiringa, pod katerega spada strateška poslovna enota Gorenje Solar (SPE GS). Uvodoma bomo izpostavili težave, s katerimi se je na trgu soočila SPE GS, zaradi nesprejetja podpor za obnovljive vire energije ter možne rešitve, ki bodo lahko SPE GS omogočile nadaljnje poslovanje. Predstavili bomo podjetje Gorenje d.d. in njegova poslovna področja. Opisali bomo vzroke za ustanovitev SPE GS z opredelitvijo njenih značilnosti. Opisali bomo obstoječa in možna programsko-tržna področja ter predstavili dejavnike uspešnosti SPE GS. Prikazali bomo pretekli razvoj trga sončnih elektrarn in opredelili njegovo velikost ter na podlagi tega proučili tržni potencial možnih programsko-tržnih področij. Prav tako pa bomo proučili konkurenčnost SPE GS. Zapisali bomo obstoječo vizijo in politiko podjetja Gorenje d.d. z opredelitvijo obstoječih poslovnih strategij. V nadaljevanju bomo planirali razvoj SPE GS s poudarkom na strateškem managementu. Z metodami segmentiranja bomo opredelili možna nova programsko-tržna področja in njihove strateške možnosti. Določili bomo temeljno, splošne in poslovne strategije SPE GS. Na koncu diplomskega dela bomo planiranje razvoja SPE GS ovrednotili, opredelili bodoče strukture in zapisali program uresničitve planiranega razvoja SPE GS.
Keywords: planiranje razvoja, strateški management, politika podjetja, strateška poslovna enota, programsko-tržna področja, Gorenje Solar.
Published in DKUM: 07.06.2016; Views: 2102; Downloads: 264
.pdf Full text (1,12 MB)

5.
STRATEŠKO PLANIRANJE V IZBRANEM PODJETJU IZ GRADBENE PANOGE
Andreja Kolar, 2015, master's thesis

Abstract: Naraščanje prebivalstva in globalizacija povzročata, da število dejavnikov, ki jih mora podjetje upoštevati pri sprejemanju strateških odločitev, narašča, le ti pa postajajo čedalje bolj kompleksni. Razlikujejo se glede na to, v kateri panogi se podjetje nahaja. Vemo, da nekatere panoge še vedno niso našle izhoda iz krize in so razmere v njih še vedno negotove. Ena izmed njih je zagotovo gradbena panoga, ki je zelo pomembna za gospodarstvo in v katero sodi podjetje, ki smo ga izbrali za raziskavo. Vodenje podjetja v današnjem hitro se spreminjajočem poslovnem okolju poteka z uporabo novih upravljalnih pristopov in znanj na področju vodenja in organizacije. Planiranje ustanovitve in razvoja podjetja poteka na ravni politike podjetja kot snovanje, oblikovanje in izbira politike podjetja, na ravni strateškega managementa kot iskanje strateških možnosti in strategij, vrednotenje in izbira ter programiranje uresničitve planiranega razvoja in na koncu tudi na ravni izvedbenega managementa kot planiranje izvedbenih projektov. Uspešnost poslovanja podjetja je čedalje bolj odvisna od izbrane in oblikovane vizije, politike podjetja in izbranih strategij podjetja. Podjetje lahko dolgoročni razvoj obvladuje le s pomočjo strateškega upravljalnega procesa, strateške razvojne programe pa lahko uresničuje s pomočjo projektne dejavnosti. Podjetja se morajo namesto defenzivne politike osredotočiti na proaktivno politiko iskanja novih priložnosti oziroma konkurenčnih prednosti. V magistrskem delu so prikazani procesi in metode planiranja na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Podrobneje je predstavljen pomen strateškega planiranja razvoja podjetja. Le to je povezano z iskanjem strateških možnosti in strategij, vrednotenjem in izbiro možnih strategij ter programiranjem uresničitve planiranega in planiranjem izvedbenih projektov. Vse to je prikazano na primeru izbranega podjetja. Po začetni proučitvi teoretičnih izhodišč smo analizirali gradbeno panogo in predstavili probleme, s katerimi se soočajo podjetja, ki sodijo vanjo. V nadaljevanju smo predstavili podjetje, analizirali njegove priložnosti in nevarnosti, prednosti in slabosti ter omenjeno primerjali tudi z dvema neposrednima konkurentoma v panogi. Izdelali smo predlog razvojne vizije, politike in strategij. V zaključni fazi strateškega planiranja smo izdelali program uresničitve razvoja podjetja za nadaljnja 3 leta. Ocenili smo predvidene izide in strukture ter izvedli ekonomsko vrednotenje strategij z upoštevanjem, da se podjetje nahaja v gradbeni panogi, ki je še vedno v krizi. Na kratko smo orisali tudi časovno trajanje projektov.
Keywords: planiranje razvoja podjetja, strateško planiranje, strateška poslovna področja, strategije, program razvoja, ekonomsko vrednotenje, strukture, prednosti in slabosti podjetja, priložnosti in nevarnosti podjetja.
Published in DKUM: 21.08.2015; Views: 1875; Downloads: 199
.pdf Full text (1,46 MB)

6.
PROUČEVANJE IN PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA MOWER, D.O.O.
Jure Meze, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo proučevali podjetje Mower d.o.o., ki je resnično, obstaja in deluje, vendar smo ga zaradi varstva poslovnih podatkov preimenovali ter določene podatke o podjetju priredili. Temeljna dejavnost podjetja je prodaja motornih kosilnic, rezervnih delov in dodatne opreme trgovinskim podjetjem na drobno v Sloveniji. Podjetje na trgu nastopa kot prodajalec na debelo in svojim odjemalcem dobavlja proizvode, namenjene posameznikom, ki z njimi urejajo lastne bivalne okolice ter manjša kmetijska zemljišča. Na podlagi intervjuja z lastnikom podjetja, gospodom Janezom Pavlinom, proučevanja domačih in tujih avtorjev ter s prispevkom avtorja tega dela, smo najprej proučili trenutno politiko podjetja in strategije v podjetju ter zatem na obeh ravneh, na ravni politike podjetja in strateškega managementa, planirali razvoj podjetja Mower d.o.o. za prihodnjih pet let delovanja. Planiranje smo izvedli s predhodno analizo podjetja, njegovih notranjih ter zunanjih udeležencev, s proučitvijo prednosti in slabosti podjetja ter spoznavanjem priložnosti in nevarnosti, ki izvirajo iz okolja, v katerem podjetje deluje. Določili smo obstoječe in potencialno programsko-tržno področje ter ocenili njuno perspektivnost in konkurenčno sposobnost. Ugotovili smo, da je za podjetje priporočljivo in smiselno, če obstoječe PTP obdrži ter se hkrati posveti odprtju potencialnega. Skladno s tem smo za obe programsko-tržni področji najprej opredelili strategije, s katerimi bomo potencial izkoristili ter jih zatem s statičnimi in dinamičnimi kazalniki ekonomsko ovrednotili. Tudi v tem primeru smo ugotovili, da je prvo PTP smiselno obdržati in drugo PTP zagnati, saj so izračuni pokazali pozitivne prihodnje izide delovanja podjetja. V zadnjem koraku smo glede na planirane strategije določili tudi prihodnje strukture v podjetju ter pripravili program razvoja za naslednjih pet let delovanja.
Keywords: planiranje, politika podjetja, strategije, programsko-tržna področja, program razvoja.
Published in DKUM: 25.03.2014; Views: 1183; Downloads: 98
.pdf Full text (1,09 MB)

7.
TEORIJE V RAZVOJNI PSIHOLOGIJI
Sara Vanesa Ojsteršek, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Avtorji razvojnopsiholoških teorij razlagajo, zakaj se ljudje vêdemo tako kot se. Njihove ugotovitve izhajajo iz znanstvenih študij in predstavljajo skupek vzrokov in posledic vedênj. Na podlagi teh teorij lahko razumemo, zakaj ljudje v določenih situacijah odreagirajo kot odreagirajo. Reakcije posameznikov so odvisne tako od okolja, dednosti, vzgoje, moralne presoje, kot tudi od stopnje mišljenja. Naloga učiteljev je razumevanje telesnega, predvsem pa umskega razvoja otrok, kar nam omogočajo prav razvojne teorije. Človekov razvoj poteka postopoma in nekega obdobja ni mogoče kar preskočiti ali zamenjati. Tako ne bomo v prvem razredu poučevali poštevanke, kajti otroci niso dovolj umsko zreli in pripravljeni na operacijo množenja, ampak bomo začeli s poučevanjem seštevanja in postopoma osvojili operacijo množenja. Obdobja človekovega razvoja se pojavijo vedno pri isti starosti ne glede na spol, barvo kože ali versko pripadnost. Tako se puberteta pojavi okrog enajstega leta in zajema podobno stopnjo mišljenja pri vseh ljudeh. V diplomski nalogi se bom dotaknila razvojnopsiholoških teorij. Zanimala so me zlasti področja človekovega razvoja, zato sem uporabila deskriptivno in komparativno metodo. V dani literaturi sem preverjala, katera so tista področja, ki zaznamujejo človekov razvoj. Pridobljene podatke sem nato vnesla v tabelo in jih interpretirala. Zanima me, ali obstaja teorija v razvojni psihologiji, ki pokriva vsa področja človekovega razvoja od mišljenja, govora, čustvovanja, vedênja, moralnega razvoja do navezanosti in razvoja osebnosti. Predpostavljam, da teorija, ki bi pokrivala vsa omenjena področja, ne obstaja, predvidevam pa, da se ji najbolj približa kognitivna teorija Jeana Piageta. Primerjala bom teorije po predmetu merjenja in metodi razlikovanja, na katerih temeljijo: od skupnih osnov, metod dela, udeležencev raziskav, vpliva dednosti in okolja, pojava razvojnih faz, pomena zavedne in nezavedne duševnosti, pasivne in aktivne narave posameznika, kontinuiranega in diskontinuiranega procesa, pomena izkušenj, determiniranosti in svobodne volje do razvoja govora, utrjevanja in prenehanja vedênja ter vpliva na vzgojo in izobraževanje.
Keywords: razvojnopsihološke teorije, dednost, okolje, mišljenje, primerjava teorij, podobnosti in razlike med teorijami, področja razvoja
Published in DKUM: 06.04.2012; Views: 5682; Downloads: 1186
.pdf Full text (646,58 KB)

8.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA FERA AVTO, D.O.O. S POUDARKOM NA RAVNI STRATEŠKEGA MANAGEMENTA
Aleksander Burjan, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo planirali razvoj podjetja Fera avto, d.o.o., ki je mikro podjetje in se ukvarja z izdelavo prototipov in predelavo posebnih vozil ter tako imenovanim tuningom vozil. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2007 ter se razvija in raste. Vsako podjetje se mora razvijati in rasti ter biti dovolj inovativno, če hoče preživeti na trgu in ohraniti svoj tržni položaj. Da podjetju to uspe, mora skrbno planirati svojo vizijo, politiko podjetja ter izbrati primerne strategije in pripraviti program razvoja. V proučevanem podjetju smo zato najprej opredelili obstoječo vizijo in politiko podjetja. Za planiranje prihodnje politike podjetja smo za obravnavano podjetje predstavili vrednote ključnih udeležencev podjetja, ter predstavili prednosti in slabosti ter potencialne možnosti in nevarnosti za podjetje Fera avto, d.o.o. Vse to je osnova za planiranje prihodnje politike podjetja, dobro zasnovana politika podjetja pa je osnova za planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega managementa, kar je bila tudi osnovna naloga našega diplomskega dela. Pri planiranju razvoja na ravni strateškega managementa smo najprej opredelili programsko-tržna področja ter jih analizirali. Za proučevano podjetje smo tudi iskali in predlagali strateške možnosti in strategije. Za proučevano podjetje smo planirali tudi vrednostne izide za obdobje pet let. Strategije smo ekonomsko ovrednotili z uporabo statičnih in dinamičnih kazalnikov. V zaključni fazi planiranja razvoja podjetja na ravni strateškega managementa smo izdelali program razvoja podjetja in s tem razvoj proučevanega podjetja postavili v čas in prostor.
Keywords: razvoj in rast, planiranje, vizija, politika podjetja, strategije podjetja, program razvoja, vrednote ključnih udeležencev podjetja, prednosti in slabosti podjetja, možnosti in nevarnosti podjetja, strateški management, programsko-tržna področja, statični in dinamični kazalniki, vrednostni izidi, program razvoja.
Published in DKUM: 17.12.2009; Views: 4251; Downloads: 509
.pdf Full text (1,25 MB)

9.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA MARJETICA D.D. NA RAVNI POLITIKE PODJETJA IN STRATEŠKEGA MANAGEMENTA
Rok Stegne, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo proučevali podjetje Marjetica, d.d. ki dejansko nastopa na trgu, vendar smo ga zaradi varovanja poslovnih informacij poimenovali z izmišljenim imenom. Marjetica, d.d. je trgovina, ki se ukvarja s prodajo gradbenega materiala tako na drobno kot na debelo. Spada med majhna podjetja. Planirali smo razvoj na ravni politike podjetja in strateškega managementa. Najprej smo se spoznali s podjetjem, z obstoječo politiko podjetja, strategijami in strukturami, da smo kasneje lahko planirali razvoj na ravni politike podjetja in strateškega managementa. Na ravni politike podjetja smo proučili vrednote direktorja podjetja. Proučili smo prednosti in slabosti, z okoljem povezane možnosti in nevarnosti za podjetje ter opredelili prihodnjo politiko podjetja. Pri proučevanju okolja smo predvsem na nabavnem trgu za obravnavano podjetje videli veliko priložnost. Planiranje na ravni politike podjetja je osnova za nadaljnje planiranje na ravni strateškega managementa. Podjetju smo opredelili dva programsko-tržna področja, in sicer maloprodaja (MB) in veleprodaja (SV Slo) ter prišli do zaključka, da bi bilo smiselno, da podjetje obdrži obe programsko-tržni področji. Iskali smo tudi strateške možnosti in strategije ter vrednotili razvojno uspešnost obravnavanega podjetja v obdobju od 1.1.2009 do 31.12.2013, pri čemer smo si pomagali s statičnimi in dinamičnimi kazalniki. Na podlagi teh rezultatov smo podjetju predstavili priporočene razvojne strategije. Zaključili smo s planiranjem razvojnih struktur in s programiranjem razvoja, ki je zaključna faza v obravnavanem procesu planiranja.
Keywords: Ključne besede: planiranje, razvoj, vizija podjetja, politika podjetja, vrednote udeležencev, prednosti, slabosti, okolje podjetja, možnosti, nevarnosti, programsko-tržna področja, strateški management, strategija, strateške možnosti, ekonomsko vrednotenje, strukture, program razvoja.
Published in DKUM: 14.12.2009; Views: 3888; Downloads: 803
.pdf Full text (904,06 KB)

10.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA STEKLOBETON D.O.O.
Katarina Avflič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje Steklobeton d.o.o. je podjetje z deset do devetnajst zaposlenimi, ki se ukvarja s proizvodnjo in montažo steklobetonskih izdelkov. Proučevali smo razvoj na ravni politike in strateškega managementa za obdobje prihodnjih nekaj let. Najprej smo preučili teoretična izhodišča, nato pa smo teoretična spoznanja aplicirali na primeru izbranega podjetja. Proučili smo raziskovalno-prognostična izhodišča za planiranje politike proučevanega podjetja, to so vrednote podjetja, prednosti in slabosti ter možnosti in nevarnosti podjetja Steklobeton d.o.o. Na tej podlagi smo planirali prihodnjo politiko podjetja Steklobeton d.o.o. Prav tako smo določili programsko-tržna področja podjetja. Iskali smo strateške možnosti in strategije, natančneje preučili planske bilance podjetja, strategije ekonomsko ovrednotili in za izbrane strategije skupaj z vodstvom podjetja določili pet letni program razvoja. S tem želimo pripomoči pri nadaljnjem razvoju proučevanega podjetja.
Keywords: politika podjetja, vizija, programsko-tržna področja, strategije, program razvoja
Published in DKUM: 27.11.2009; Views: 2523; Downloads: 222
.pdf Full text (7,20 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica