| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 458
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza vloge mentorstva v start-upih na primeru Tovarne podjemov
Lucija Bezjak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil raziskati, kako se pomoč in mentoriranje startupom prilagaja, kakšne oblike pomoči so jim na voljo ter dotično spoznati, kako deluje sistem mentorstva na primeru univerzitetnega inkubatorja Tovarna podjemov. V teoretičnem delu smo analizirali startup podjetja, ki so znana po svoji specifičnosti, kar je pomembno za njihovo nadaljnjo obravnavo in nudenje posebne pomoči. Potrebno je upoštevati njihove značilnosti, kot so visoka stopnja inovativnosti, hitra rast in tveganje, ter kakšno pomembnost igra zanje podporno okolje. Poznamo veliko različnih tipov mentorstva, kakšne vloge imajo in kateri so ključni elementi uspešnega mentoriranja na tujem primeru. Poseben poudarek je bil namenjen razlikovanju med inkubatorji in pospeševalniki, ki startupom nudijo različne oblike podpore, od fizične infrastrukture do vsebinske in finančne pomoči, v ospredju pa se postavlja predvsem skrb za psihosocialno podporo. Empirična raziskava je vključevala intervjuje s svetovalcem, mentorjem in mentorirancem ter analizo njihovega sodelovanja. Poudarek je bil na celotnem procesu in preučevanju ujemanja med mentorji in mentoriranci, kar je delo svetovalca in na učinkovitosti mentorstva ter ključnih izzivih, s katerimi se soočajo startupi in mentorji v procesu mentoriranja. Rezultati so pokazali, da je uspešno mentorstvo odvisno od ustrezne prilagoditve mentorstva specifičnim potrebam podjetij, aktivne vloge obeh strani ter da dobro načrtovan mentorski program doprinese k mentalnemu zdravju podjetnikov kot tudi prihranjen čas, ki ga pridobijo s pomočjo izkušenih mentorjev. Kot kritična analiza in predlogi za izboljšanje so predlagani večja samokritičnost obeh strani, transparentna komunikacija in boljša informiranost o startup pomoči s strani države.
Keywords: mentorstvo, startup podjetje, podjetniški razvoj, podpora podjetnikom, podjetniški inkubatorji
Published in DKUM: 20.11.2024; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (2,37 MB)

2.
Psychosocial and moral factors of bystanders in peer bullying
Sonja Pečjak, Tina Pirc, Rene Markovič, Tanja Špes, Katja Košir, 2024, original scientific article

Abstract: The aim of our study was to explore students’ bystander roles in peer bullying considering the interaction between their individual and contextual characteristics. We included social status goals (popularity, social preference and social insecurity), moral disengagement and peer support as key variables for differentiating bystander behaviour. Our sample comprised 5148 students from the 8th and 9th grades across 118 primary schools in Slovenia. Bystander roles (active and passive reinforcers, ignorants and defenders) were determined by peer nominations. Other characteristics were measured with self-report questionnaires. For each variable, we normalized students’ results with regard to their classroom to define classroom norms as the context of peer bullying resulting in “low”, “average” and “high” group. Students with similar individual and contextual characteristics were grouped into four clusters. The results showed that students from all clusters were present in all bystander roles, which indicates a highly complex interaction of various factors in bystander behaviour. Some educational implications are discussed.
Keywords: medvrstniško nasilje, opazovalci, vrstniška podpora, moralnost, osnovnošolci, bullying, bystanders, peer support, morality, elementary school students
Published in DKUM: 17.10.2024; Views: 0; Downloads: 2
URL Link to file

3.
Izdelava informacijske podpore procesom spremljanja strank
Gjorgji Srnjakov, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na razvoj informacijske podpore procesov za spremljanje strank. Razvoj aplikacije je del prizadevanj za optimizacijo procesov v okviru Gorenjske banke d.d. Okvirno so prikazane uporabljene tehnologije: poleg Oracle APEX še HTML, CSS, SQL in PL/SQL. Definirane so zahteve uporabnikov. Prikazan je model procesov in podatkov, ki so skladni z zahtevami uporabnikov. Model podatkov obsega osem tabel. Razvita aplikacija vsebuje module: urejanje komitentov, aktivnosti komitenta, priprava poročila in avtomatizacija pošiljanja sporočil komitentom preko e-pošte in SMS-a. Nov model procesa in razvita aplikacija sta tudi uvedena za uporabo.
Keywords: informacijska podpora, spremljanje strank, optimizacija procesov, Oracle APEX, bančni sektor
Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (1,14 MB)

4.
Zlorabe, ki jih omogoča tehnologija, in spletna podpora žrtvam : magistrsko delo
Pia Lesar, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu so predstavljene zlorabe, ki jih omogoča tehnologija, in spletna podpora žrtev. Delo se osredotoča na različne oblike zlorab, ki se pojavljajo v današnjem digitalnem svetu, in kakšen vpliv imajo na splošno varnost posameznika ter dobro počutje. Opredelitvi pojmov v magistrskem delu sledita pravni in etični vidik zlorab, ki jih omogoča tehnologija, ter vloga spletnih platform. Sledi ozaveščanje uporabnikov sodobne tehnologije s poudarkom na spodbujanju digitalne pismenosti in kampanjah za ozaveščanje pri preprečevanju tovrstnih zlorab. Delo zajema tudi raziskovalni del, kjer so predstavljeni rezultati raziskave Zlorabe, ki jih omogoča tehnologija, in spletna podpora žrtvam. Pri izdelavi magistrskega dela sta uporabljeni deskriptivna metoda za opredelitev temeljnih pojmov in komparativna metoda za primerjavo politik in praks. V okviru raziskovalnega dela je za pridobivanje rezultatov uporabljen spletni vprašalnik na vzorcu 121 posameznikov, za analizo podatkov pa so uporabljene statistične metode. Rezultati pokažejo, da večina posameznikov pozna pojem zlorabe, ki jih omogoča tehnologija, hkrati se je večina tudi že srečala z vsaj eno od oblik omenjenih zlorab. V zaključnem delu je ugotovljena šibka negativna povezanost med ozaveščenostjo o zlorabah, ki jih omogoča tehnologija, in starostjo posameznika. Na drugi strani pa ni ugotovljena povezanost med vrsto zlorab, ki jih omogoča tehnologija, in spolom. Razumevanje pojma zlorab, ki jih omogoča tehnologija, je ključnega pomena zaradi razširjenosti v digitalni dobi, nadaljnje raziskave pa bi lahko prispevale kot vir informacij za oblikovalce politik pri oblikovanju pravnih okvirov. Pomembno je tudi ozaveščanje javnosti o varni uporabi digitalne tehnologije, ki lahko posledično prispeva k varnejšemu digitalnemu okolju.
Keywords: digitalna tehnologija, varnost na spletu, digitalna pismenost, spletna podpora žrtvam, magistrska dela
Published in DKUM: 28.08.2024; Views: 78; Downloads: 31
.pdf Full text (1,21 MB)

5.
Psihološka in spiritualna podpora staršem nedonošenčka v enoti za intenzivno nego in terapijo
Urška Novak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Psihološka in spiritualna podpora je izrednega pomena še posebej v težkih življenjskih situacijah, preizkušnjah in nepredstavljivih stiskah, kot jih doživljajo starši nedonošenčkov, ki se zdravijo na enoti intenzivne nege in terapije. Namen zaključnega dela je, na podlagi pregleda literature ugotoviti, kakšno psihološko in spiritualno podporo potrebujejo starši nedonošenčka v enoti za intenzivno nego in terapijo. Metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Za iskanje rezultatov smo uporabili podatkovne baze: PubMed, CINAHL Ultimate ter Web of Science. S pomočjo smernic PRISMA diagrama smo predstavili potek iskanja znanstvene literature. Izvedli smo vsebinsko analizo zbranih podatkov. Rezultati: V končno analizo smo vključili 17 člankov. Rezultati kažejo, da se psihološka in spiritualna podpora aktivno vpeljujeta v klinično prakso. Starši v večini navajajo, da so deležni veliko podpore zdravstvenih delavcev. Glavno kategorijo smo oblikovali na osnovi dveh podkategorij, (1) Psihološke potrebe staršev nedonošenčka v enoti za intenzivno nego in terapijo ter (2) Spiritualne potrebe staršev nedonošenčka v enoti za intenzivno nego in terapijo. Razprava in zaključek: Psihološka in spiritualna podpora sta nepogrešljiva in prepletajoča se vidika, ki sta nujno potrebna za kontinuirano in holistično zdravstveno nego nedonošenčkov, ki se zdravijo v enotah intenzivne terapije. Spiritualna podpora staršem je pogosto spregledana, čeprav ima pomembno vlogo v obravnavi staršev nedonošenčkov na enoti za intenzivno nego in terapijo.
Keywords: starši, nedonošenček, psihološka podpora, spiritualna podpora
Published in DKUM: 10.07.2024; Views: 368; Downloads: 87
.pdf Full text (967,25 KB)

6.
Zaznavanje nasilnega vedenja učencev nad učitelji v osnovnih šolah : magistrsko delo
Raisa Kladnik, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskali zaznavanje in pogostost nasilnega vedenja učencev nad učitelji v slovenskih osnovnih šolah. Želeli smo pridobiti vpogled v to, katere oblike nasilja se pojavljajo, kako se učitelji soočajo z nasilno izkušnjo in kakšne oblike pomoči in podpore so deležni s strani sodelavcev, šolske svetovalne službe in vodstva šole. V teoretičnem delu magistrske naloge smo predstavili različne definicije nasilja učencev nad učitelji. V nadaljevanju smo opisali različne oblike nasilja učencev nad učitelji, povzeli tuje in slovenske raziskave ter s pomočjo socialno-ekološke teorije razložili, zakaj se pojavlja nasilje učencev nad učitelji in to povezali tudi z dejavniki tveganja. Ker nas je zanimalo tudi, kakšne občutke doživljajo učitelji, ko se znajdejo v vlogi žrtve, smo preučili tudi posledice nasilja učencev nad učitelji ter predstavili strategije za zmanjševanje nasilja na treh ravneh. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo osem učiteljic, ki zaznavajo nasilna vedenja učencev nad učitelji na njihovih osnovnih šolah. Na podlagi izvedene raziskave smo bolj poglobljeno osvetlili izkušnje učiteljic, ki so bile deležne nasilja s strani učencev, in s tem prispevali k bolj poglobljenemu razumevanju pojava nasilja nad učitelji. S pomočjo izkušenj učiteljic smo dobili vpogled, kako se z nasiljem soočajo in kako vse to vpliva na njihovo psihosocialno stanje.
Keywords: nasilno vedenje učencev nad učitelji, oblike nasilnega vedenja, pomoč in podpora, strategije
Published in DKUM: 30.01.2024; Views: 356; Downloads: 87
.pdf Full text (1,58 MB)

7.
Posebnosti in izzivi pri podpori socialnemu in čustvenemu učenju učencev z MAS s perspektive učiteljev : magistrsko delo
Lina Mlakar, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskali, kaj učitelji, ki poučujejo v posebnem programu vzgoje in izobraževanja, zaznavajo kot posebnosti in izzivi pri nudenju podpore socialnemu in čustvenemu učenju učencev z nizko funkcionalno MAS ter kaj so po njihovem mnenju posebnosti in izzivi pri soočanju z lastnim socialnim in čustvenim učenjem. Poleg glavnega cilja smo želeli odgovoriti tudi na specifične cilje, ki so pripomogli h glavnemu in smo jih zasledovali v empiričnem delu magistrskega dela. V teoretičnem delu smo predstavili avtizem oz. motnje avtističnega spektra (MAS), triado primanjkljajev, pridružene težave, socialno in čustveno učenje (tudi učencev z MAS) ter področja le-tega, čustveno inteligentnost učiteljev, odnos med učitelji in učenci z MAS, čustvovanje učiteljev, čustveno delo in njihove osnovne kvalitete ter strategije podpore socialnemu in čustvenemu učenju učencev z MAS. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo osem učiteljic posebnega programa vzgoje in izobraževanja, ki poučujejo učence z nizko funkcionalno MAS. Na podlagi rezultatov smo pridobili odgovore petih sklopov raziskovalnih vprašanj, in sicer na učiteljevo socialno in čustveno učenje, učiteljevo podporo socialnemu in čustvenemu učenju učencev z nizko funkcionalno MAS, osnovne kvalitete učiteljev, medsebojne odnose med učitelji in učenci ter na čustvovanje učiteljev v odnosu do učencev z nizko funkcionalno MAS.
Keywords: Socialno in čustveno učenje, učenci z MAS, posebnosti in izzivi, podpora, učitelji.
Published in DKUM: 30.01.2024; Views: 374; Downloads: 68
.pdf Full text (2,10 MB)

8.
Brezposelnost in prehod v podjetništvo: motivi, ovire ter podpora politik v Sloveniji in primerjava z državami EU
Helena Šefer, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil raziskati in analizirati samozaposlovanje brezposelnih oseb. Raziskali smo, kakšna je bila stopnja podjetniške aktivnosti Slovenije v letih od 2019 do 2021 in jo primerjali z državami članicami Evropske Unije ter kakšni so motivi za podjetništvo. Največkrat si ljudje ustvarjajo svoja podjetja iz potrebe, saj so službe redke. Samozaposlovanje brezposelnih je pojav, ki je zelo zaželen s strani mnogih držav, ki se borijo z visoko stopnjo brezposelnosti. Raziskave so pokazale, da se samozaposli več brezposelnih oseb, kot si jih je sprva to želelo. Na poti pa jim stojijo mnoge ovire, predvsem pomanjkanje denarja za ustanovitev podjetja in oteženo pridobivanje sredstev za pomoč, pomankanje znanja, saj za to niso usposobljeni, in pomanjkanje poznanstev ali socialnega kapitala. Ena izmed ovir so tudi oportunitetni stroški. Države poskušajo pomagati svojim državljanom z različnimi ukrepi. Pomembno je, da država ozavešča brezposelne, da to ni njihov konec, saj imajo še vedno možnost vstopiti na trg dela v obliki lastne zaposlitve. Eden od njih so programi in usposabljanja oziroma izobraževanja za podjetništvo, kjer udeleženci s pomočjo mentorjev pridobijo znanja za ustanovitev podjetja, postanejo samozavestnejši in še bolj motivirani, poveča pa se tudi njihova zaposljivost. Vlade pa zagotavljajo tudi finančno pomoč v obliki nepovratnih sredstev, raznih subvencij in vavčerjev.
Keywords: brezposelnost, samozaposlovanje, podjetniška aktivnost, ovire ob vstopu v podjetništvo, podpora politike.
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 489; Downloads: 64
.pdf Full text (1,32 MB)

9.
Čustvena podpora, ki jo svetovalni delavci nudijo učiteljem : magistrsko delo
Žana Grahovar, 2023, master's thesis

Abstract: Čustvena podpora omogoča socialno in čustveno krepitev pedagoških delavcev pri soočanju s stresom v delovnem okolju. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti področja in pogostost sodelovanja svetovalnih delavcev in učiteljev pri pedagoškem delu. Prav tako je bil namen ugotoviti, v katerih situacijah učitelji iščejo čustveno podporo pri svetovalnih delavcih in v katerih situacijah to pomoč še posebej potrebujejo. V teoretičnem delu smo se posvetili razumevanju socialne in čustvene podpore. Najprej smo s pomočjo različnih avtorjev podrobneje opredelili čustva. Nato smo se v povezavi s tem posvetili čustveni inteligentnosti, ki je vse bolj prisotna in pomembnejša na delovnem mestu in izpostavili zakaj je sam njen razvoj pri posameznikih pomemben. V empiričnem delu smo predstavili rezultate, ki smo jih zbrali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, na vzorcu 204 slovenskih osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev Podravske statistične regije. Iz rezultatov lahko sklepamo, da učitelji s svetovalnimi delavci najbolj sodelujejo glede učencev s posebnimi potrebami in učnimi težavami, vzgojnih smernic za določene učence, doseganja pozitivne klime in kulture v razredu ter glede pomoči pri sodelovanju s starši. Redko pa sodelujejo (61,8 %) glede čustvene podpore v stresnih situacijah. V primerjavi s posameznimi kategorijami pogostosti sodelovanja pri čustveni podpori glede na spol smo ugotovili, da pomoč pri svetovalnih delavcih pogosteje poiščejo učiteljice kot učitelji (x2 = 6,878, p = 0,032). Nato smo v raziskavi ugotavljali, v katerih situacijah in okoliščinah so čustveno podporo pri svetovalnih delavcih iskali učitelji. Učitelji so izjavili, da bi potrebovali več pomoči svetovalnih delavcev pri delu z učenci na področju vzgojne problematike, pri učencih s posebnimi potrebami in pri izvajanju razrednih ur. Poudarili so tudi, da potrebujejo več čustvene podpore v obliki pogovorov, nasvetov, strokovnega mnenja in razumevanja.
Keywords: čustvena podpora, učitelji, svetovalni delavci
Published in DKUM: 08.09.2023; Views: 498; Downloads: 115
.pdf Full text (1,43 MB)

10.
Vodenje projektov v multiprojektnem okolju farmacevtskega podjetja : magistrsko delo
Andreja Kumer, 2023, master's thesis

Abstract: Podjetja so danes izpostavljena vse hitreje spreminjajočemu okolju in postavljena pred izziv vodenja projektov v multiprojektnem okolju. Upravljanje več sočasnih projektov je zahtevna naloga, zato smo se v magistrskem delu posvetili načinom za njegovo poenostavitev ter proučili projektne prakse farmacevtskega podjetja Lek, d.d.. Ugotovili smo, da je vodenje projektov v multiprojektnem okolju možno poenostaviti, med drugim tudi z oblikovanjem posebnih programskih pripomočkov, ki olajšajo spremljanje napredovanja posameznega projekta, kakor tudi celotnega programskega portfelja. Tovrstni pripomočki so še posebej učinkoviti, če jih prilagodimo dotičnim potrebam organizacije. Hkrati moramo skrbeti za usposobljenost projektnih vodij, vzpostavitev ustrezne projektne organiziranosti, zadostne količine virov in jasnega toka odgovornosti.
Keywords: multiprojektno okolje, projektni management, farmacevtska industrija, veliki projekti, investicije, programska podpora
Published in DKUM: 24.08.2023; Views: 611; Downloads: 96
.pdf Full text (7,73 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica