1. SEMIOTIKA OGLAŠEVANJA : ŽENSKO TELO V MODNEM OGLAŠEVANJUNeja Hafner, 2016, master's thesis Abstract: Na vsakem koraku smo obdani z mediji, ki nam služijo kot vir informacij in zabave ter nas nezavedno oblikujejo ter vplivajo na naše vedenje in navade. Preko oglaševanja nam množični mediji predstavljajo idealizirano podobo telesa, predvsem ženskega telesa. Po taki podobi se potrošniki zgledujejo in jo želijo doseči, saj so oglasi oblikovani tako, da vzbudijo željo in potrebo po idealnem telesu in podobi ter po izdelkih, ki takšno popolno podobo uresničujejo in izpolnjujejo.
Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov; iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili tri sklope teorije. Prvi sklop je opredelitev oglaševanja in medijev, bolj podrobno tiskanih medijev, predvsem ženskih revij, saj je tema magistrskega dela podoba ženske v oglasih. V drugem sklopu magistrskega dela smo opredelili semiotiko in njeno uporabo v oglaševanju. Semiotika nam pomaga pri razumevanju oglasnih sporočil, saj se ukvarja z razumevanjem znakov in njihovim interpretiranjem, ki se lahko razlikuje pri vsakem posamezniku. V zadnjem, tretjem sklopu prvega dela, smo proučevali podobo ženske v oglasnih sporočilih. Opisali smo, kakšna je podoba ženske v družbi in oglaševanju, se soočili s še vedno prisotnimi problemi seksizma in obravnavanja ženske kot seksualnega objekta ter kako oglasi vplivajo na ženske.
V empiričnem delu smo se osredotočili na razumevanje oglasov s pomočjo semiotične analize, saj se semiotika ukvarja s tem, kako je pomen posredovan. Ker se semiotika ukvarja z razumevanjem in interpretiranjem znakov, je eden glavnih ciljev magistrskega dela pokazati, da je tudi telo znak, ki ga je mogoče opredeliti kot nosilca pomenov. V raziskavi smo med drugim ugotovili, da naj bi bile lepe in vitke ženske opredeljene kot zadovoljne in uspešne ter tudi zaželene. S semiotičnega vidika to pomeni, da nas oglasi nagovarjajo k nakupu izdelka, ki to omogoča. Keywords: oglaševanje, mediji, ženske revije, semiotika, podoba ženske Published in DKUM: 10.01.2017; Views: 2694; Downloads: 404
Full text (1,25 MB) |
2. LIK ŽENSKE, PODOBA TUJEGA IN DRUGAČNEGA V IZBRANI KRATKI PROZI BOGOMIRJA MAGAJNETjaša Race, 2010, undergraduate thesis Abstract: Bogomir Magajna je v slovenskem literarnem prostoru znan predvsem kot ploden pisec kratke proze, tako novel kot črtic. Spada med realistične avtorje, ki v svoja besedila vnaša elemente nove stvarnosti, s tem pa rahlja strogi realistični objektivizem. Kot opazovalec družbenih razmer v prvi polovici 20. stoletja se v svojih delih osredotoči predvsem na tegobe delavskega meščanskega razreda. Pogoste so zgodbe iz študentskega življenja in vojnega časa.
V diplomskem delu podrobneje predstavljam ženske literarne like, z upoštevanjem položaja žensk v prvi polovici 20. stoletja. Magajnove ženske literarne osebe se delijo glede na družinsko in družbeno vlogo. Kljub tradicionalnemu pogledu na žensko delovanje v družbi, ki ženske želje, ambicije in prizadevanja za lastno uveljavitev zatre že v kali, Magajna opozori tudi na tematiko, ki je bila v času njegovega ustvarjanja še tabuizirana. S tem mislim predvsem na motiv detomora in lezbične spolnosti.
Magajna je v svoja besedila vnašal avtobiografske elemente. Kot Primorec je na lastni koži občutil italijansko zasedbo Primorske, fašistično oblast, prepoved vstopa v novo državo, prepoved slovenščine na javnih mestih in kot posledico vsega tega — množično izseljevanje primorskih ljudi po svetu. Stiska in revščina primorskega človeka se odraža tudi v njegovih besedilih.
Drugo pomembno dejstvo iz Magajnovega življenja, ki je vplivalo na izbor tematike njegove kratke proze, je pisateljeva poklicna pot. Bil je partizanski zdravnik, kar se odraža v njegovi vojni kratki prozi, in bil je psihiater. Duševnim motnjam in skrivnostim nezavednega daje Magajna v svojih delih nove razsežnosti. Pisateljeva avtobiografija se odraža v njegovi kratki prozi, predvsem pri izbiri teme, literarnih likov, literarnih prostorov in socialističnega svetovnega nazora. Keywords: Bogomir Magajna, lik ženske, podoba tujega, podoba drugačnega. Published in DKUM: 14.10.2010; Views: 2503; Downloads: 270
Full text (748,75 KB) |
3. PODOBA ŽENSK NA NASLOVNICAH ŽENSKIH REVIJTina Šela, 2010, undergraduate thesis Abstract: Ženske revije veljajo za lahkoten žanr, ki se je v zadnjem času zelo razširil. Zanje je značilno, da bralke obravnavajo kot potrošnice in s svojimi idealiziranimi podobami žensk na naslovnicah zbujajo pri bralkah negativen odnos do svojega telesa ter jih silijo, da ga vedno znova izpopolnjujejo.
V diplomski nalogi smo preučili: kaj so ženske revije, katere so njihove značilnosti, razvoj ženskih revij na Slovenskem ter njihovo ciljno publiko. Posvetili smo se grafični podobi naslovnic ženskih revij ter podobi žensk na naslovnicah. Analizirali ter primerjali smo dve, na slovenskem zelo znani ženski reviji Našo ženo ter Cosmopolitan. Pozornost smo posvetili analizi žensk na naslovnicah v smislu načina, kako so prikazane ter analizirali razlike v podobi žensk na naslovnicah Naše žene in Cosmopolitana. Keywords: množični mediji, ženske revije, semiologija, naslovnice, podoba ženske, grafično oblikovanje Published in DKUM: 31.03.2010; Views: 12885; Downloads: 663
Full text (1,37 MB) |