| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 323
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Stili vodenja v celjskih dostavnih podjetjih
Lovro Pušnik, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Kako dobro bo delovalo neko podjetje, kako bodo zaposleni usklajeni in učinkoviti, je v veliki meri odvisno od vodje in njegovega načina vodenja. Uspešni vodja je nekdo, ki se zaveda, da se je potrebno premišljeno lotiti vodenja. Zaposlene usmerjajo, spodbujajo, jih vodijo ter skrbijo zanje. Podjetja se med seboj razlikujejo, prav tako zaposleni med sabo, sama dinamika v podjetju, način dela ter cilji, navsezadnje se tudi vodje razlikujejo, zato je pomembno, da vse dejavnike vključimo pri izboru stila vodenja. Poznamo več stilov vodenja. Anketni vprašalnik, ki je predstavljen v nalogi, je vprašalnik W. J. Reddina, ki je stile vodenja razdelil na: zadržan stil, k odnosom usmerjen stil, stil usmerjen k delovnim ciljem ter k sodelovanju usmerjen stil vodenja. Anketni vprašalnik smo razdelili med zaposlene dostavnih podjetji. S pomočjo rezultatov smo lahko ocenili vodenje vodij. Prišli smo do ugotovitev, da v dostavnih podjetjih prevladuje vodenje, ki je usmerjeno k delovnim ciljem in k sodelovanju. Sicer sta to dve skrajnosti vodenja, a za dostavna podjetja, kot so ta, ki smo jih tudi anketirali, se je kombinacija obeh stilov izkazala za najučinkovitejšo. Vodja pa mora vedeti, kdaj uporabi kakšen stil vodenja. Vodenje, osredotočeno na ljudi, pripomore, da se oblikuje tim, ki med seboj dobro sodeluje. To je zelo pomembno za dostavna podjetja, saj si morajo kurirji med seboj pomagati, da lahko delo steče, predvsem v obdobjih, kjer je dela več, časa pa enako, saj so delovne naloge takšne, ki jih morajo opraviti v enem dnevu. Da delo steče, kot je potrebno in v roku, so pomembna jasna navodila in vodenje, za kar pa je pomembno k delovnim ciljem naravnano vodenje.
Keywords: vodenje, stili vodenja, vodja, podjetništvo
Published: 22.04.2021; Views: 69; Downloads: 8
.pdf Full text (842,87 KB)

2.
Značilnosti notranjega podjetnika in njegova vloga v podjetju
Uroš Cigan, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega seminarja smo s teoretičnega vidika opredelili pojma podjetništvo in inovativnost. Inovativnost je eden od pogojev za ustvarjanje novih izdelkov in storitev, skrbi za konkurenčnost podjetja, zato morajo podjetja strmeti k uveljavljanju notranjega podjetništva, ki ima vse večji pomen v uspešnih in inovativnih podjetjih. Kanter (1989, povzeto po Auer in Antončič, 2009, str. 49) opredeljuje notranje podjetništvo kot obliko notranje organizacijske preobrazbe podjetja in način spodbujanja ter motiviranja zaposlenih z namenom pospeševanja inovacij v podjetju. Povzamemo lahko, da z notranjim podjetništvom organizacija razvija nove posle in trge ter prenavlja že obstoječe proizvode in storitve. Opredelili smo pojem notranjega podjetništva in pojasnili razvoj, oblike, dejavnike, dimenzije ter ovire za notranje podjetništvo. Obstaja nekaj načinov, kako uvesti notranje podjetništvo v podjetje. Navedli smo tri pristope za uvajanje notranjega podjetništva v podjetje, to so pristop »od spodaj navzgor«, dvofazni pristop in »foresight« pristop. Pri uvajanju notranjega podjetništva morajo sodelovati vsi zaposleni v podjetju, pobudnika pa morata biti vodstvo in kadrovska služba. V aplikativnem delu diplomskega seminarja smo predstavili notranjega podjetnika in opredelili njegove značilnosti, vloge in njegove prednosti ter slabosti. Notranjega podjetnika si lahko predstavljamo kot osebo, ki je spretna, kreativna, si upa tvegati in na tržišče prinaša nove ideje. Ugotovili smo, da so njihove vloge v podjetju različne in soodvisne od osebnih lastnosti in značaja posameznika. Intervju smo izvedli z domačim podjetnikom Primožem Zupanom, ki je direktor podjetja MBILLS, d. o. o., ki širi uporabo mobilne denarnice Hal mBills.
Keywords: podjetništvo, inovativnost, notranje podjetništvo, notranji podjetnik
Published: 21.12.2020; Views: 175; Downloads: 41
.pdf Full text (582,73 KB)

3.
Razvoj poslovne ideje kitke.si z modelom kanvas
Patricija Banovšek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo pripravili kanvas poslovni model za razvoj in realizacijo podjetniške ideje, ki smo jo poimenovali Kitke.si, in sicer proizvodnje in prodaje petih glavnih produktov, podporne blazine za nosečnice, kitke kot obrobe za otroško posteljico, gnezdece za dojenčka, igralno podlogo ter okrasne pletene blazine. Po raziskavi tržišča smo namreč ugotovili, da se na slovenskem trgu v času raziskave ponuja le izdelek kitka, vendar je ta izdelana iz platna, medtem ko je naš izdelek narejen iz bombažnega džersija. Te ugotovitve so nas vodile do priprave kanvas poslovnega modela, saj želimo izdelovati in prodajati naše izdelke. Izdelke bomo ponujali prek spletne trgovine z domeno Kitke.si, zato so v nalogi na kratko predstavljeni tudi glavni koraki pri izdelavi spletnega podjetja. V prvem delu smo natačneje opredelili podjetništvo in vitko podjetništvo. Vitko podjetništvo smo primerjali s tradicionalnim pristopom in v nadaljevanju predstavili glavne značilnosti priprave spletnega podjetja ter spletne prodaje. Opredelili smo poslovni model kanvas, ki predstavlja enega od glavnih modelov za preverjanje učinkovitosti poslovne ideje. Predstavljeni so glavni elementi tega poslovnega modela, ki ga opisujejo vitki podjetniki, kot so Osterwalder in Pigneur ter Ries in Maurya. V okviru kanvas poslovnega modela smo opisali njegove gradnike ter raziskali, kdo so naši ciljni kupci, porabniki, partnerji, kanali, ključni viri in ostali pomembni deli, ki vplivajo na realizacijo podjetniške ideje. V teoretičnem delu smo opisali tudi oblike podjetij in dejavnosti, primerne za realizacijo naše ideje. V empiričnem delu naloge smo razvili našo poslovno idejo Kitke.si po kanvas poslovnem modelu. Prav tako smo predstavili spletno stran, prek katere bomo izdelke prodajali in izdelali podroben načrt uresničitve ideje s prijavo osebnega dopolnilnega dela. S pomočjo omenjene metode in finančnega načrta smo ugotovili, da Slovenija predstavlja potencialni trg za naše izdelke in da lahko poslovno idejo realiziramo z nizkim vložkom. Diplomski projekt smo zaključili z načrti za prihodnost in s projekcijo za prvih pet let poslovanja, kjer smo ugotovili, da bi v prvih dveh letih pričeli s priglasitvijo osebnega dopolnilnega dela, v tretjem letu pa ustanovili podjetje kot samostojni podjetnik.
Keywords: vitko podjetništvo, kanvas poslovni model, poslovna ideja, spletna prodaja
Published: 01.12.2020; Views: 177; Downloads: 43
.pdf Full text (1,00 MB)

4.
Analiza pospeševanja podjetništva v pomurski regiji
Tilen Horvat, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Možnosti za razvoj regije je veliko. Pospeševanje podjetništva je lahko ena izmed rešitev za gospodarsko konkurenčnost regije. Že nekaj časa velja, da je Pomurje nekoliko zaostalo v primerjavi z ostalimi regijami. Dejstvo, da je bilo Pomurje obmejna regija skozi celotno svojo zgodovino, se vidi tudi danes. Visoka brezposelnost in najmanjše število podjetij na 1.000 prebivalcev sta le dva razloga slabše razvitosti. Kljub slabi statistiki pa se Pomurje lahko pohvali s številnimi uspešnimi in svetovno znanimi podjetji in podjetniki. S problemom regionalnega razvoja se je država začela spopadati že leta 1999 z Zakonom skladnega regionalnega razvoja. Poleg zakonov so podporne institucije začele izvajati aktivnosti za pripravo in izvedbo razvojnih projektov na področju inovativnosti in gospodarskega razvoja, pomoč pri zagonu novih podjetij ter rasti in razvoju obstoječih podjetij. Pomurje mora stremeti k spodbujanju tehnološkega razvoja in inovacij, podjetništva in kreativnosti ter razvoj turizma.
Keywords: podjetništvo, pomurska regija, razvoj, podjetje
Published: 19.11.2020; Views: 130; Downloads: 30
.pdf Full text (1,25 MB)

5.
Podjetniki na družbenih omrežjih
Barbara Golob, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Podjetniki iskoriščajo prednosti družbenih omrežij pri trženju in poslovanju s tesnim in donosnim odnosom z vrstniki, partnerji in strankami. Tako je nastal sodobni poklic vplivništvo oziroma influencerstvo, ki je za mnoge mlade zanimiva karierna izbira. Vplivneži so spletni blogerji, Instagramerji in YouTuberji, ki na množice vplivajo s svojim mišljenjem, početjem in dejanji, ki jih prikazujejo na družbenih omrežjih. V diplomskem projektu smo opredelili pojme podjetništvo, podjetnik, njihove značilnosti in osebnostne lastnosti ter predstavili podjetništvo v Sloveniji. Predstavili smo najbolj priljubljena družbena omrežja, slovenske ter tuje digitalne podjetnike. V empiričnem delu diplomskega projekta smo se osredotočili na vplivneže v Sloveniji. Ugotavljali smo njihov namen uporabe družbenih omrežij, razloge za uresničenje poslovne ideje, osebnostne lastnosti, ključne dejavnike za uspeh, prednosti in slabosti podjetništva na družbenih omrežjih, ter ključna dejavnika, ki onemogočata uresičitev poslovne ideje. Rezultati kažejo, da podjetništvo na družbenih omrežjih najbolj zanima populacijo do 35 let, ki so digitalni podjetniki postali zaradi želje po neodvisnosti in samostojnosti na delovnem mestu. Digitalni podjetniki so inovativni in učinkoviti, kot ključni dejavnik za uspeh pa navajajo kreativnost ter interakcijo s sledilci. Zaključili smo, da je za razumevanje podjetnikov na družbenih omrežjih potrebno tej temi nameniti več pozornosti.
Keywords: podjetništvo, podjetnik, digitalni podjetniki, vplivneži, družbena omrežja
Published: 13.11.2020; Views: 174; Downloads: 38
.pdf Full text (752,59 KB)

6.
Ustanovitev podjetja s pomočjo projekta spot
Nina Stošić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Podjetniki se na samostojno podjetniško pot podajo zaradi želje po ustvarjanju in samostojnosti ali pa iz nuje. Ne glede na razlog ustanovitve podjetja vse osebe imenujemo z enako besedo - podjetnik. Potencialni podjetniki so večinoma nevešči in negotovi v svoje postopke, ko se podajo na podjetniško pot. Z začetki so vedno težki in negotovi, zato so v državi prisotne razne ustanove za svetovanje in usmerjanje. V začetku teoretičnega dela smo proučili naslednje osnovne pojme: podjetništvo, podjetnik, podjetje, samostojni podjetnik in družba z omejeno odgovornostjo. V nadaljevanju smo med seboj primerjali najpogostejši formalnopravni obliki. Izpostavili smo ključne razlike med samostojnim podjetnikom in družbo z omejeno odgovornostjo. Dotaknili smo se tudi predstavitve podatkov iz poslovnega izida in podatkov iz bilance stanja, ki so zabeleženi v AJPES. Odgovore na raziskovalna vprašanja smo pridobili pri intervjuvankah, ki zasedajo različna mesta v projektu SPOT. Njihove odgovore smo analizirali in primerjali tako, da smo lahko dobili celostno sliko z vseh nivojev. Z analizo njihovih odgovorov smo odgovorili na štiri raziskovalna vprašanja. Zanimalo nas je, ali je državna podpora kakovostnih storitev podpornega okolja za potencialnega podjetnika pri ustanovitvi podjetja potrebna. Dotaknili smo se tudi problematike informiranja in izvajanja storitev s strani podpornega okolja za podjetništvo v Sloveniji. Zanimalo nas je, kdaj ima podporno okolje na podjetnika večji vpliv in kako sistem SPOT krepi podjetniško kulturo. Ugotavljamo, da je podporno okolje v Sloveniji zelo pestro. Sklepamo, da je državna podpora kakovostnih storitev za neveščega potencialnega podjetnika potrebna. Bistvo podpornega okolja za potencialnega podjetnika je izluščiti ustrezne informacije in mu ponuditi ustrezno svetovanje. Potrdili smo, da potencialni podjetnik pridobi ustrezne in ključne informacije na enem mestu, hkrati pa je tudi deležen ustreznega svetovanja. V nadaljevanju raziskave smo ugotovili, da je svetovanje na točki SPOT Svetovanje prilagojeno tako potencialnim podjetnikom kot tudi že ustaljenim. Ugotovili smo, da so storitve v korelaciji z ustanovitvijo podjetja nepogrešljive. Ker je projekt relativno nov v svetu podjetništva, znamka SPOT še ni tako zelo prepoznavna.
Keywords: podjetništvo, podjetnik, ustanovitev podjetja, projekt SPOT, točka SPOT Svetovanje
Published: 11.11.2020; Views: 121; Downloads: 22
.pdf Full text (518,16 KB)

7.
Izdelava spletne platforme množičnega financiranja in donatorstva za spodbujanje podjetništva v osnovnih šolah
Petra Kmetič, 2020, master's thesis

Abstract: Podjetništvo se tako v osnovnih kot tudi srednjih šolah počasi vpeljuje na seznam izbirnih krožkov in ponudbo na šolah. V okviru magistrskega dela smo izdelali model prototipa slovenske platforme za množično financiranje in zbiranje donatorskih surovin za razvoj. S pomočjo spletne platforme smo želeli otrokom omogočiti, da opišejo svoje ideje, dodajo slikovni material in del poslovnega načrta ter zaprosijo za materiale, mentorstvo ali denar, ki ga potrebujejo pri realizaciji ideje; mentorjem in staršem smo želeli podati nekaj informacij pravnega značaja, da bi vedeli, na kakšen način lahko donatorska sredstva prejmejo; donatorjem ali drugim investitorjem pa smo želeli omogočiti vpogled v projekte in ponuditi možnost sodelovanja z uporabniki.
Keywords: spletna platforma, množično financiranje, podjetništvo
Published: 04.11.2020; Views: 70; Downloads: 9
.pdf Full text (4,20 MB)

8.
Problematika nasledstva v družinskem podjetništvu
Aleš Kobolt, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo najprej opredelili družinsko podjetništvo, kjer smo pojasnili, katere definicije družinskega podjetništva poznamo in kaj so te definicije. Nato smo pojasnili razlike med družinskimi in nedružinskimi podjetji ter prednosti in slabosti družinskega podjetja. Predstavili smo tudi, koliko je družinskih podjetij v Sloveniji, Evropski Uniji in ZDA. Ker pa je pri družinskih podjetjih ena izmed večjih težav nasledstvo, smo to bolj podrobno predstavili. Predstavili smo, kako poteka nasledstvo v družinskih podjetjih in kako se obravnava. Nato smo pojasnili, kako poteka načrtovanje nasledstva v družinskem podjetju in kateri pogoji morajo biti izpolnjeni, da je nasledstvo uspešno. Razložimo tudi, kako poteka in zakaj poteka nasledstvo zunaj družine. Prav tako obravnavamo najpogostejše probleme, ki se pojavijo pri prenosu lastništva v družinskih podjetjih ter priporočila strokovnjakov, kako rešiti te probleme oz. kako se jim izogniti. Potem smo predstavili podporne ukrepe in priporočila članicam EU v zvezi z nasledstvom in prenosom poslovanja družinskih podjetij ter kakšno podporo oz. pomoč dobivajo podjetja v Sloveniji. V zadnjem delu diplomske naloge smo predstavili praktičen primer na podlagi izbranega podjetja ter s kakšnimi težavami so se srečevali v tem podjetju pri prenosu podjetja na naslednika. Podatke smo pridobili tako, da smo stopili v kontakt z lastnikom podjetja ter mu zastavili nekaj vprašanj v zvezi z nasledstvom in problemi, ki so se pojavljali v zvezi s tem.
Keywords: Družinsko podjetništvo, problematika nasledstva, prenos nasledstva v družinskem podjetju.
Published: 27.10.2020; Views: 149; Downloads: 37
.pdf Full text (1,04 MB)

9.
Družinsko podjetništvo prednosti in slabosti
Sindi Zorec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo opredelili prednosti, s katerimi se srečujejo družinska podjetja, kot so predanost poslu in družini, nasledstvo, uspeh managementa, dobičkonosnost družinskih podjetij ter rast s tradicijo in usklajenostjo vizije, kakor tudi slabosti, kot so nasledstvo, poslanstvo, čustveni vplivi, konflikti. S pomočjo intervjuja podjetnice, ki vodi družinsko podjetje, smo dobljene podatke potrdili in izvedeli več o dogajanju v notranjosti družinskega podjetja. Cilji diplomskega projekta so teoretični kot empirični. V teoretičnem delu smo opredelili prednosti in slabosti v družinskem podjetju. V empiričnem delu pa smo izvedli intervju s podjetnico, kjer smo dobili odgovore na zastavljena vprašanja. Dobljeni rezultati niso bili presenetljivi, saj smo pričakovali take izide. Vemo, da so družinska podjetja velik del gospodarstva. Zavedamo se, da je prednost, če so ljudje med seboj povezani, saj tako hitreje pridemo do želenih oziroma zadanih ciljev. Pomembno pa je poudariti, da predstavlja veliko težavo nasledstvo v družinskih podjetjih, ki je povezano tudi s čustvi, poslanstvom, kar privede tudi do konfliktov v družinskih podjetjih.
Keywords: družinsko podjetništvo, družinska podjetja, prednosti, slabosti, nasledstvo.
Published: 25.09.2020; Views: 192; Downloads: 77
.pdf Full text (713,63 KB)

10.
Izbrane vsebine iz kmetijskega podjetništva
Karmen Pažek, 2020, other educational material

Keywords: kmetijstvo, kmetijsko podjetništvo
Published: 07.08.2020; Views: 197; Downloads: 23
.pdf Full text (1,25 MB)

Search done in 0.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica