| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 333
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Dinamično podjetništvo in pomen hitro rastočih podjetij za gospodarstvo
Anđela Teslić, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Podjetništvo je dinamičen proces povečevanja bogastva. Zato pravimo, da je podjetništvo družbena funkcija ustvarjanja novih vrednot s kreativnim kombiniranjem poslovnih virov. Podjetništvo se kaže kot pripravljenost prevzeti pobudo, aktivirati socialno-ekonomski mehanizem in zavestno tvegati pri pretvorbi idej v nove poslovne podvige. Pomeni opažanje poslovnih priložnosti in vlaganje v nov poslovni podvig, ki bi prispeval ne le podjetniku, temveč tudi gospodarstvu države, v kateri deluje (Avlijaš & Avlijaš, 2018). Podjetništvo je samo po sebi pomembno ne le za podjetnike same in industrijo, v kateri delujejo, temveč tudi za gospodarstvo države, v kateri delujejo. Z naraščajočim pomenom podjetništva smo prišli do izjemnega pomena tipa podjetništva, ki mu rečemo dinamično podjetništvo. V teoretičnem delu smo razložili pomen dinamičnega podjetništva in dinamičnega podjetnika. Dinamično podjetništvo je termin, ki se nanaša na hitro rastoča podjetja in je v zadnjem obdobju dodatno vplivalo na rast in razvoj gospodarstva. Prav zato je treba biti pozoren na dinamično podjetništvo, hitro rastoča podjetja in njihov pomen za gospodarstvo. Pojasnili smo opredelitev hitro rastočih podjetij in vpliv na njihovo ustvarjanje in preživetje, pa tudi ključne kazalnike, ki kažejo, da je podjetje postajalo hitro rastoče. V empiričnem delu smo analizirali razpoložljive podatke iz AJPES-a v različnih korakih, s katerimi smo lahko prikazali vpliv in pomen dinamičnega podjetništva za gospodarstvo. Osredotočili smo se na primerjavo ključnih kazalnikov skozi določena obdobja.  
Keywords: dinamično podjetništvo, rast podjetij, gospodarstvo, hitro rastoča podjetja
Published: 16.11.2021; Views: 60; Downloads: 15
.pdf Full text (1009,92 KB)

2.
Izzivi in načrtovanje nasledstva v družinskem podjetju Lorbek & CO. d. o. o.
Gregor Lorbek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Družinska podjetja so ključen del vsakega gospodarstva in se srečujejo z edinstvenimi, njim specifičnimi izzivi. V diplomskem projektu smo te izzive podrobneje predstavili in posvetili posebno pozornost problematiki nasledstva, saj ga številni avtorji opredeljujejo kot enega največjih in ključnih strateških izzivov družinskega podjetništva, ki se mu je potrebno začeti posvečati že zgodaj. Pregled vseh možnih načinov prenosa podjetja in pravočasen proces uvajanja naslednika sta za uspešno izvedbo nasledstva. Veliko prednosti, ki jih imajo družinska podjetja, izhaja iz družine same. Odnosi v družini tudi močno vplivajo na uspeh poslovanja družinskega podjetja, zato smo jih v tem diplomskem projektu podrobno obdelali in predstavili. V empiričnem delu smo podrobneje predstavili družinsko podjetje Lorbek & CO. d. o. o., njegove probleme, odnose znotraj družine in prihodnje načrte za prenos podjetja. Ugotovili smo, da se je podjetje že začelo ukvarjati z uvajanjem naslednika in ima dobre možnosti za uspeh.
Keywords: družinsko podjetništvo, odnosi v družini, nasledstvo, prenos podjetja
Published: 09.11.2021; Views: 46; Downloads: 2
.pdf Full text (1,07 MB)

3.
Primerjava podjetništva v Sloveniji in na Švedskem
Žan Karnet, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Stopnja podjetništvo po svetu narašča. Uspešno podjetje je v veliki meri odvisno od tega kako uspešen je podjetnik pri samem vodenju podjetja. Podjetnik, ki ustvari novo podjetje, nosi večino tveganj in uživa večino koristi. Podjetništvo v Sloveniji in na Švedskem je v porastu. Slovenija in Švedska imata različne postopke za ustanovitev podjetij, različne načine motivacije za podajo na podjetniško pot, različne elemente podjetniške zmogljivosti. Na porast podjetništva na splošno vpliva tudi hitra spremembe tehnologije, modernizacija vseh tehnoloških postopkov in načinov dela. Vendar pa s pojavom Covida-19 stopnja podjetništva v povprečju krepko padla. V času Covida-19 so še posebej ranljiva majhna podjetja.
Keywords: Podjetnik, start-up podjetja, GEM, podjetništvo v Sloveniji, podjetništvo na Švedskem
Published: 08.11.2021; Views: 49; Downloads: 2
.pdf Full text (1,13 MB)

4.
Analiza notranjega podjetništva v podjetju ljubljanske mlekarne d. o. o.
Primož Mejal, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Notranje podjetništvo postaja čedalje bolj pomemben del podjetij. Če želijo podjetja slediti spreminjajočim se trendom morajo sama znotraj svojih meja biti inovativna in prav tako spodbujati svoje zaposlene, da bodo inovativni. Notranje podjetništvo tako pripomore k uspešnosti podjetij in odpira nove možnosti rast in razvoj le teh. Diplomski projekt je razdeljen na teoretičen in empiričen del. V teoretičnem delu so preučeni, predstavljeni, opisani oz. opredeljeni osnovni teoretični pojmi diplomskega projekta, kot npr. okolje kot izhodišče za notranje podjetništvo, dimenzije notranjega podjetništva, posledice notranjega podjetništva na ravni podjetja, pristopi k uvajanju notranjega podjetništva, proces razvoja oz. planiranja notranje-podjetniških strategij, tipi struktur podjetja in njihova povezanost z notranjim podjetništvom, vpliv ustvarjalnih zaposlenih kot nosilcev notranje-podjetniške aktivnosti v podjetju. Empiričen del zajema opis in predstavitev izbranega podjetja, oceno stanja notranjega podjetništva v izbranem podjetju z metodologijo »Corporate entrepreneurship audit«, ter predlog za razvoj notranjega podjetništva v izbranem podjetju.
Keywords: notranje podjetništvo, inovativnost, uspešnost podjetij, »Corporate entrepreneurship audit«
Published: 04.11.2021; Views: 98; Downloads: 4
.pdf Full text (1,35 MB)

5.
Analiza vpliva covid-19 krize na izbrano podjetje
Sašo Kolman, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo se osredotočili na podjetništvo v času krize covid-19. Med pregledom literature smo ugotovili, da je covid-19 povzročil velik gospodarski šok, najbolj prizadeti sektorji pa so bili poslovanje, gostinstvo, turizem, promet, izobraževanje in zdravstvo. Še posebej ogrožena skupina so bila majhna in srednje velika podjetja. Izhajajoč iz navedenega smo v empiričnem delu raziskali vpliv krize covid-19 na podjetje Avto Rajh, d. o. o., ki po velikosti spada med majhna podjetja, ukvarja pa se z avtomobilsko dejavnostjo. Z direktorjem izbranega podjetja smo izvedli polstrukturirani intervju in tako prišli do zanimivih zaključkov. Rezultati so pokazali, da je kriza covid-19 prizadela podjetje in povzročila 30- odstotni upad dohodkov. Posledično je vplivala tudi na doseganje ciljev trajnostnega razvoja. Zaradi upada povpraševanja po blagu in storitvah v času epidemije covida-19 se je v podjetju zmanjšala prodaja, kljub temu pa niso imeli težav z izplačevanjem plač svojim zaposlenim in z izpolnjevanjem pogojev ter zahtev dobaviteljev. Težave je predstavljala predvsem dobava vozil in drugega materiala, kar je oteževalo poslovanje. Podjetje je sicer že pred krizo v veliki meri uporabljalo digitalno tehnologijo, med krizo pa se je uporaba le-te še nekoliko povečala. Nazadnje smo direktorja povprašali glede pomoči, ki jo je podjetje prejelo od države, in ugotovili, da bi podjetje vsekakor potrebovalo boljšo in dodatno pomoč pri soočanju s posledicami krize covid-19.
Keywords: COVID-19, podjetništvo v času epidemije covida-19, majhna podjetja
Published: 28.10.2021; Views: 121; Downloads: 33
.pdf Full text (678,91 KB)

6.
Primerjava slovenskih podjetniških inkubatorjev z vidika podpore start-up podjetjem
Karmen Friškovec, 2021, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je primerjava slovenskih podjetniških inkubatorjev z vidika podpore start-up podjetjem. V magistrskem delu smo želeli opredeliti vlogo in pomen podjetniškega ekosistema v Sloveniji, predvsem se osredotočiti na start-up ekosistem in proučiti izbrane vidike podpore za podjetja. V teoretičnem delu smo analizirali, katere inštitucije v Sloveniji zagotavljajo podporno okolje za podjetništvo, nato smo predstavili, kakšna je vloga inštitucij podpornega okolja pri spodbujanju podjetništva, predvsem smo se osredotočili na podjetniško, inovativno in finančno okolje. Proučili smo, kakšne storitve ponujajo proučevani podjetniški in univerzitetni inkubatorji ter na podlagi tega izdelali primerjavo, ki prikazuje, katere storitve so inkubatorjem skupne oziroma ali se le-ti morda med seboj razlikujejo glede na slabšo ali boljšo ponudbo. V empiričnem delu smo se osredotočili na SAŠA inkubator, ki sodi med podjetniške inkubatorje ter predstavili enega izmed njegovih programov Startup trampolin oziroma kot so ga poimenovali v letošnjem letu, Startup generator. S spremljanjem programa smo želeli ugotoviti, ali pripomore k temu, da so start-up podjetja ob vstopu na trg bolj suverena in samozavestna. Udeležencem letošnjega Startup generatorja smo v izpolnitev posredovali anketi vprašalnik, na osnovi katerega smo preučili, ali tovrstne storitve, kot so na primer intenzivni programi za razvoj podjetniške ideje, res pripomorejo k samozavestnejšemu in hitrejšemu vstopu na trg oziroma ali udeleženci tekom programa pridobijo več znanja kot so ga imeli pred udeležbo na Startup generatorju. Prišli smo do ugotovitev, da so udeleženci programa zadovoljni z izvedbo samega programa kot tudi z izvedbo delavnic in da so tekom progama pridobili manjkajoča znanja oziroma svoje obstoječa znanja še izboljšali. Nekateri izmed njih so pridobili še celo več znanja kot je bilo potrebno. Izvedba delavnic se jim je zdela strokovna, saj je pokrivala področja od ideje do nastanka ter prodaje produkta. Analiza vprašalnika je pokazala, da so samo trije vključeni udeleženci že prejeli finančno podporo s strani države, medtem ko še nihče izmed anketiranih ni prejel finančne podpore s strani poslovnih angelov. Anketirani udeleženci bi program Startup generator vsekakor priporočili prijatelju ali znancu, ki se želi preizkusiti na samostojni karierni poti. Glede na analizo rezultatov lahko sklepamo, da tovrstni intenzivni programi za razvoj podjetniške ideje, kot je Startup generator, v veliki meri pripomorejo k samozavestnejšemu in hitrejšemu vstopu start-up podjetij na trg.
Keywords: podjetništvo, podporno okolje, podjetniški inkubator, univerzitetni inkubator, SAŠA inkubator, Startup generator
Published: 22.10.2021; Views: 60; Downloads: 5
.pdf Full text (1,90 MB)

7.
Predlog strategije rasti na primeru športnega društva
Jure Andolšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: 99 % vseh podjetij v Evropski uniji predstavljajo mikro, mala in srednja podjetja. Skupaj zagotavljajo dve tretjini delovnih mest v zasebnem sektorju in prispevajo k več kot polovici skupne dodane vrednosti, ki jo ustvarijo podjetja v EU (Evropski parlament, 2021). Hitrorastoča in srednjerastoča podjetja sicer niso zelo številna, vendar so pomembna za ustanavljanje novih delovnih mest. Zato je pomembno, da poznamo poslovanje podjetja in tudi načine ter strategije, s katerimi podjetja rastejo. V diplomskem delu smo preučevali rast podjetja in nato v aplikativnem delu podali predlog strategije rasti za teniško športno društvo Portovald. Tenisu v zadnjih letih raste popularnost, kar posledično vpliva na mlade, ki si ga želijo trenirati. Popularnost tenisa se je povečala tudi med rekreativnimi igralci, saj je postal veliko bolj dostopen kot včasih, ko so ga igrali samo premožnejši meščani. Cilj raziskave je bil, da pripravimo dober predlog strategije rasti, s katerim bo klub začel poslovati bolj dobičkonosno. Skupaj s teoretičnim znanjem, ki smo ga pridobili ob pisanju diplomskega dela in analizo poslovanja, smo pripravili predlog strategije rasti, ki bi ga društvo po mnenju predsednice in vodje kluba lahko uporabilo že v letu 2022. Diverzificirana rast je bolj zapletena od drugih strategij rasti, ampak je v večini primerov bolj dobičkonosna, če je izvedena pravilno. Pri tem je pomembno razumeti, v kateri fazi razvoja je v danem trenutku podjetje oziroma v našem primeru društvo in kam ga pelje pot v prihodnosti, če nadaljuje s trenutnim načinom delovanja, oziroma kaj je treba spremeniti, da se preusmeri na drugačno pot, na kateri je možna želena rast.
Keywords: rast podjetja, podjetništvo, neprofitne organizacije, strategije rast, tenis.
Published: 15.10.2021; Views: 108; Downloads: 12
.pdf Full text (1,43 MB)

8.
Podjetniški začetki na primeru samostojne podjetnice
Vesna Benkovič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Podjetništvo je proces, pri katerem ustvarjamo nekaj novega, inovativnega. Marsikdo se zaradi izgube službe odloči, da se poda na samostojno podjetniško pot z namenom zaslužka. Lahko pa se odloči za samostojno podjetniško pot, ker želi opravljati delo, ki ga veseli. Za pisanje diplomske naloge smo si za študijo primera izbrali samostojno podjetnico, ki je sama ustanovila svoje lastno podjetje. Najprej smo opredelili, kaj podjetništvo sploh je in kdo je podjetnik, kajti najprej moramo vedeti, kaj pomeni biti podjetnik, kdo lahko postane podjetnik, kakšne so njegove značilnosti ter katere dejavnosti lahko opravlja, da se odločimo za samostojno podjetniško pot. Naša diplomska naloga v empiričnem delu temelji na analizi ustanovitve samostojnega podjetja samostojne podjetnice. Za lažje razumevanje smo pripravili intervju s podjetnico, na podlagi katerega nam je podjetnica zaupala svoje začetke pri ustanovitvi podjetja. To temo smo si izbrali zato, da ugotovimo, kako se je podjetnica lotila ustanovitve lastnega podjetja, kar smo proučevali s pomočjo intervjuja. V celotnem diplomskem delu smo najprej predstavili splošno teorijo o podjetništvu in podjetniku, katere so podporne institucije za podjetništvo v Sloveniji ter na katere načine vse lahko financiramo ustanovitev lastnega podjetja. V zadnjem delu diplomskega dela pa smo se osredotočili na študijo primera, kjer teorijo prikažemo na praktičnem primeru. Na osnovi študije primera smo ugotovili, da je eden izmed ključnih dejavnikov pri ustanovitvi lastnega podjetja podpora družine, kajti njihova podpora pomeni največ in daje voljo in energijo, da se podamo v ustanovitev lastnega podjetja. Seveda pa mora biti tudi posameznik pripravljen na določena odrekanja, da lahko uspešno ustanovi in dolgoročno razvija lastno podjetje.
Keywords: Podjetništvo, podjetnik, podjetnica, samostojni podjetnik, ustanovitev podjetja.
Published: 14.10.2021; Views: 102; Downloads: 22
.pdf Full text (1,07 MB)

9.
Prenos lastništva in vodenja družinskega podjetja na drugo generacijo
Vesna Čakš, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo najprej proučili družinsko podjetništvo, ki je najpogostejša oblika podjetništva v slovenskem in tudi evropskem gospodarstvu. Raziskovalci si kljub temu še vedno niso povsem enotni glede opredelitve oziroma definicije družinskega podjetništva, predvsem zaradi njene obširnosti ter različnih meril. Prednost družinskih podjetij je zagotovo ta, da so družinski člani dnevno vključeni v poslovanje podjetja, kar omogoča naslednji generaciji lažji prevzem in boljše poznavanje podjetja. Zaradi velike povezanosti družinskih članov v zasebnem in službenem času pa lahko pride tudi do trenj, različnega mišljenja ter s tem do konfliktov. Tesno povezano z družinskim podjetjem je nasledstvo. Strokovnjaki s tega področja priporočajo, naj se začne prenos podjetja načrtovati vsaj deset let prej oz. preden se podjetnik/podjetnica odloči za upokojitev, skratka dovolj zgodaj. Nasledstvo delimo na prenos lastništva in/ali vodenja. Znotraj prenosa podjetja so dodatne delitve, in sicer glede na to, ali se lastnik odloči za prenos podjetja na družinskega člana, strokovnjaka iz podjetja ali na tretjo osebo izven podjetja. Obenem se lahko le-ta odloči, ali prenos lastništva in vodenja steče istočasno, zaporedno ali lastnik preda samo vodstveno funkcijo. Pridobljeno znanje iz teoretičnega dela smo uporabili in poglobili v empiričnem delu diplomskega projekta. Proučili smo prenos lastništva in vodenja družinskega podjetja na drugo generacijo, in sicer na primeru trgovskega podjetja Jagros, d.o.o. Po predstavitvi podjetja smo z metodo študija primera analizirali potek prenosa lastništva in vodenja podjetja. Manjkajoče informacije o poteku prenosa smo pridobili od ustanovitelja podjetja s pomočjo intervjuja.
Keywords: Družinsko podjetje, družinsko podjetništvo, prenos lastništva in vodenja, nasledstvo.
Published: 16.06.2021; Views: 261; Downloads: 88
.pdf Full text (1011,21 KB)

10.
Podjetništvo v novi stvarnosti
Miroslav Rebernik, 2021

Abstract: Podjetništvo je najmočnejše gonilo gospodarske rasti in razvoja in ima zelo velik vpliv na celoten družbeni razvoj. Globalni podjetniški monitor (GEM) ima za seboj zgodovino 22-letnega raziskovanja podjetništva s posebnim poudarkom na najbolj zgodnjih fazah, ko se zaznavajo poslovne priložnosti in se posamezniki odločajo, ali se bodo ukvarjali s podjetništvom. Velik vpliv na vključevanje posameznikov v podjetniške aktivnosti ima njihovo neposredno življenjsko okolje, predvsem prevladujoče kulturne vrednote, nagnjenost družbe k podjetništvu in urejenost poslovnega okolja. Temu ustrezno je zastavljen konceptualni okvir GEM, ki omogoča obravnavanje posameznikov in njihovega odnosa do podjetništva, dojemanja podjetništva ter vključenosti v ustanavljanje in/ali lastništvo in vodenje podjetja. Z njegovo pomočjo lahko zato dobimo bolj poglobljen vpogled v nacionalno podjetništvo in njegove značilnosti in bolj popolno sliko, kot jo lahko zagotovijo različni statistični viri, ki temeljijo zgolj na podatkih, pridobljenih od obstoječih podjetij.
Keywords: globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem
Published: 18.05.2021; Views: 216; Downloads: 16
URL Link to file

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica