| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2162
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Absentizem in fluktuacija v podjetju Meso Kamnik d. d.
Brigita Keržan Kos, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil analizirati absentizem in fluktuacijo ter s tem povezano zadovoljstvo zaposlenih v podjetju Meso Kamnik d. d. V raziskavo so bili vključeni zaposleni različnih starostnih skupin, delovnih izkušenj in izobrazbene ravni. Ključne ugotovitve so pokazale, da je povprečna stopnja absentizma med letoma 2019 in 2023 znašala 7,98 %, medtem ko je povprečna stopnja fluktuacije znašala 15,59 %. Glavni razlogi za visok odstotek izostankov v podjetju so predvsem pomanjkanje motivacije, slabi delovni pogoji, preobremenjenost z delom in nezadostno komuniciranje. Če analiziramo vrste odsotnosti, sta bolezen in preobremenjenost glavna razloga za bolniško odsotnost. Po drugi strani pa so glavni razlogi za fluktuacijo nezadovoljstvo zaradi plače, slabi delovni pogoji in pomanjkanje možnosti za napredovanje. Zaposleni si želijo boljših možnosti za izobraževanje, izboljšanje medsebojnih odnosov in fleksibilnost pri delu. Na podlagi dobljenih rezultatov so v zaključku predlagane možnosti za izboljšave trenutnega stanja.
Keywords: absentizem, fluktuacija, podjetje, zaposleni
Published in DKUM: 23.06.2025; Views: 0; Downloads: 0
.pdf Full text (1,78 MB)

2.
Prenova poslovnih procesov s pomočjo digitalizacije
Nejla Memić, 2025, master's thesis

Abstract: V sodobnih proizvodnih podjetjih digitalizacija in uvedba naprednih informacijskih sistemov igrata ključno vlogo pri optimizaciji delovnih procesov in povečanju konkurenčnosti. Nenehni razvoj tehnologije omogoča avtomatizacijo in boljše upravljanje proizvodnih virov, kar prispeva k večji učinkovitosti in zmanjšanju napak. Magistrsko delo se osredotoča na raziskavo prenove poslovnih procesov s pomočjo digitalizacije v srednje velikem proizvodnem podjetju. V okviru raziskave smo analizirali uvedbo MES-sistema, ki omogoča boljšo sledljivost materialov, optimizacijo proizvodnje ter natančnejše načrtovanje virov. Analizirali smo stanje pred prenovo procesov, opisali novo zasnovo ter analizirali učinke prenove poslovnih procesov iz različnih zornih kotov. Raziskavo smo izvedli predvsem skozi analizo štirih ključnih področij prenove procesov v izbranem proizvodnem podjetju, in sicer nabave materiala, planiranja in spremljanja proizvodnje, prodaje ter merjenja učinkovitosti zaposlenih. Zastavili smo si tudi tri raziskovalna vprašanja, ki so se navezovala na učinke prenove, dejavnike uspeha in ključne spremembe v podjetju zaradi digitalizacije. Rezultati raziskave so pokazali, da je uspešna prenova poslovnih procesov odvisna od več ključnih dejavnikov, med katerimi izstopajo podpora vodstva, pripravljenost zaposlenih na spremembe in ustrezna tehnološka rešitev, ki omogoča prilagodljivost in nadaljnji razvoj. Digitalizacija je v podjetju Mega-Metal d. o. o. povzročila temeljite spremembe, ki so segale tako na organizacijsko kot tehnološko raven poslovanja. Implementacija MES-sistema se je tako izkazala kot učinkovit pristop k izboljšanju produktivnosti, optimizaciji zalog ter zmanjšanju možnosti napak pri managementu proizvodnje.
Keywords: poslovni procesi, digitalizacija, prenova, MES sistem, proizvodno podjetje
Published in DKUM: 16.06.2025; Views: 0; Downloads: 11
.pdf Full text (2,52 MB)

3.
Analiza pretočnih časov delovnih nalogov v podjetju KOM d.o.o. : magistrsko delo
Jana Cafuta, 2025, master's thesis

Abstract: Tema magistrskega dela je analiza pretočnih časov delovnih nalogov v podjetju KOM d. o. o. V prvem delu je pojasnjen pojem pretočni čas delovnega naloga in delovne operacije, optimizacija pretočnih časov, pristopi za skrajšanje le teh in vloga kratkih pretočnih časov. V nadaljevanju je opisano podjetje, njegove dejavnosti, tehnologija, poslovanje, problematika podjetja in programska oprema, ki jo podjetje uporablja za vodenje. V drugem delu so opisani in analizirani trije delovni nalogi in predlagane rešitve za izboljšanje pretočnih časov obravnavanih delovnih nalogov. Po izvedeni analizi je ugotovljeno, da so procesi učinkoviti, saj je razmerje med pretočnim časom in časom aktivnosti blizu 1.
Keywords: podjetje KOM d. o. o., pretočni čas, povprečni pretočni čas, prehodni čas, povprečni prehodni čas, delovni nalog, Infosys, brizganje plastike, ležanje
Published in DKUM: 03.06.2025; Views: 0; Downloads: 19
.pdf Full text (2,28 MB)

4.
Uvedba elektronskega tovornega lista (e-CMR) v transportnem podjetju : diplomsko delo
Nadja Planinšek, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Digitalizacija postaja ključni element v logistiki, saj tehnologija omogoča hitrejše in učinkovitejše poslovanje. Transportna podjetja vse bolj prehajajo na digitalne rešitve, pri čemer klasični papirni tovorni list, ki označuje tovorni list v skladu s Konvencijo o pogodbi za mednarodni cestni prevoz blaga (angl. Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road; v nadaljevanju: CMR), nadomeščajo z elektronskim tovornim listom (angl. Electronic CMR Consignment Note, v nadaljevanju: e-CMR). Uvedba e-CMR je pomembna, ker prinaša večjo preglednost in optimizacijo transportnih procesov, hkrati pa zmanjšuje okoljski vpliv z zmanjšanjem porabe papirja. V diplomskem delu bodo obravnavane organizacija transportne dokumentacije v transportnem podjetju in možnosti njenega izboljšanja z uvedbo e-CMR. Raziskan bo vpliv uvedbe e-CMR na poslovanje, pri čemer bo delo osredotočeno na prednosti in izzive digitalizacije pri upravljanju transportnih dokumentov ter analizirano, kako uvedba e-CMR vpliva na učinkovitost, stroške in sledljivost transportnih procesov. Poleg teoretičnega pregleda bo izveden intervju z zaposlenimi za oceno pripravljenosti podjetja na uvedbo e-CMR. Cilji diplomskega dela so ugotoviti, v kolikšni meri je transportno podjetje pripravljeno na optimizacijo poslovanja z uvedbo e-CMR. Poudarek je na poenostavitvi in avtomatizaciji logističnih procesov, odpravi stroškov, povezanih s papirnimi tovornimi listi, ter zmanjšanju uporabe papirja v korist varovanja okolja.
Keywords: CMR, transportno podjetje, digitalizacija, e-CMR
Published in DKUM: 15.05.2025; Views: 0; Downloads: 22
.pdf Full text (1,09 MB)

5.
Preučevanje družinskega podjetja KS, d. o. o., s poudarkom na prednostih in slabostih
Katja Semenič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega projekta smo preučevali družinsko podjetje. Ugotovili smo, da imajo družinska podjetja v nacionalnih gospodarstvih dolgoletno tradicijo in velik pomen. Ugotavljali smo vzroke za nastanek družinskega podjetja in njegove značilnosti. Izvedli smo primerjavo med klasičnim in družinskim podjetjem ter ugotovili, da imajo družinska podjetja določene posebnosti. Predstavili smo poslovne funkcije v družinskem podjetju ter njegove notranje in zunanje udeležence. Posebno poglavje smo namenili preučevanju prednosti in slabosti družinskega podjetja. Predvsem smo se posvetili raziskavi nasledstva družinskega podjetja, ki lahko predstavlja tako prednost kot slabost družinskega podjetja. S pomočjo teoretičnega znanja smo analizirali in predstavili družinsko podjetje KS, d. o. o. Podjetju smo zaradi varovanja osebnih podatkov spremenili ime. Na koncu dela diplomskega projekta smo preučevanemu družinskemu podjetju KS, d. o. o., predlagali nekaj priporočil, za katere smo prepričani, da jih je zmožno uresničiti. Priporočila so namenjena tudi vsem ostalim družinskim podjetjem, saj ugotavljamo, da so težave, s katerimi se srečujejo v družinskem podjetju KS, d. o. o., pogoste tudi v ostalih družinskih podjetjih.
Keywords: družinsko podjetje, prednosti, slabosti, nasledstvo, udeleženci družinskega podjetja
Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 47
.pdf Full text (1,21 MB)

6.
Odnosi med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o.
Rebeka Rupnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V družinskih podjetjih so medosebni odnosi ključni za uspešno delovanje podjetja in vzdrževanje pozitivnega delovnega vzdušja med zaposlenimi. V diplomski nalogi smo raziskali medosebne odnose med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o., s poudarkom na njihovem vplivu na delovno okolje ter odnose z ostalimi zaposlenimi v organizaciji. Rezultati raziskave so pokazali, da se večina družinskih članov in ostalih zaposlenih v podjetju strinja, da dobri medosebni odnosi pozitivno vplivajo na vzdušje v podjetju. Med drugim je analiza pokazala, da družinski člani redko zaznavajo medosebne konflikte, medtem ko ostali zaposleni pogosteje opažajo konflikte. Kljub temu, da so rezultati pokazali, da ni večjih odstopanj v mnenjih med družinskimi člani in ostalimi zaposlenimi glede medosebnih odnosov, je pomembno, da se podjetje zaveda, da se lahko trenutna situacija kadar koli spremeni. Zato je ključnega pomena, da vodstvo podjetja še naprej zavzeto vzdržuje dobre medsebojne odnose in sproti rešuje morebitne konflikte.
Keywords: družinsko podjetje, družinski člani, zaposleni, medosebni odnosi
Published in DKUM: 15.04.2025; Views: 0; Downloads: 14
.pdf Full text (1,59 MB)

7.
Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o.
Gašper Žižek, 2025, master's thesis

Abstract: V današnjem poslovnem okolju so podjetja nenehno soočena s hitrimi in z nepredvidljivimi spremembami, ki jih morajo hitro zaznati in se nanje učinkovito odzvati. Prilagajanje tem spremembam je ključnega pomena za ohranjanje konkurenčne prednosti in dolgoročne rasti. Da bi ostala konkurenčna, morajo podjetja ne le reagirati na spremembe, temveč tudi proaktivno iskati priložnosti za rast in razvoj. S stalnim spremljanjem tržnega okolja, inovacijami ter prilagajanjem strategij lahko podjetja izkoristijo spremembe v svojo korist, prepoznajo nove trende in potrebe na trgu ter jih pretvorijo v uspešne poslovne strategije. Tako se podjetja, ki uspešno izkoriščajo spremembe in nenehno iščejo možnosti za rast, bolje pozicionirajo za dolgoročni uspeh na vedno bolj dinamičnem trgu. Magistrsko delo z naslovom "Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o." obravnava nujnost nenehnega prilagajanja strategij zaradi stalnih sprememb na trgu. Delo poudarja pomen proaktivnega spremljanja tržnega okolja in učinkovitega odzivanja na te spremembe. Raziskujemo teoretične osnove strateškega managementa in politike podjetja ter njihovo aplikacijo v praksi na primeru podjetja Lesdom d.o.o., pri čemer posvečamo posebno pozornost viziji, poslanstvu, ciljem in strategijam podjetja. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu bomo preučili postopek in elemente, ki jih potrebujemo v postopku planiranaja politike podjetja v MER modelu integralnega managementa, prav tako bomo spoznali planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega managementa in s tem povezane procese in metode planiranja razvoja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu bomo spoznali in proučili družinsko podjetje Lesdom d.o.o. in njegovo možnost razvoja. Za podjetje bomo podali predloge glede politike podjetja ter predstavili predlog razvoja podjetja.
Keywords: politika podjetja, strateški management, družinsko podjetje, zunanji in notranji dejavniki, okolje podjetja, družinsko podjetje, Lesdom d.o.o.
Published in DKUM: 02.04.2025; Views: 0; Downloads: 24
.pdf Full text (2,03 MB)

8.
Analiza ustreznosti programske opreme za operativno upravljanje v gradbenem podjetju
Bojana Urbanc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava uporabo programske opreme za operativno upravljanje v gradbenem podjetju X. Teoretični del zajema pomen ustrezne programske opreme v gradbeništvu, vlogo vodje sektorja operative in mehanizacije ter pregled obstoječih rešitev za upravljanje projektov, dokumentne sisteme, resurse in mehanizacijo ter nadzor stroškov. Aplikativni del se osredotoča na analizo obstoječega stanja v podjetju in uporabo programske opreme z vidika njenega vpliva na operativne procese, produktivnost in optimizacijo. Ugotovitve kažejo, da trenutna programska oprema ustreza potrebam sektorja, učinkovito podpira operativne procese in prispeva k skladnosti z zakonodajo ter večji produktivnosti. Kljub temu podjetje prepoznava priložnosti za nadaljnjo digitalizacijo in uvedbo naprednih funkcionalnosti za še boljšo podporo strateškim ciljem.
Keywords: Programska oprema, operativno upravljanje, gradbeno podjetje, optimizacija procesov, produktivnost, digitalizacija.
Published in DKUM: 24.03.2025; Views: 0; Downloads: 30
.pdf Full text (1,67 MB)

9.
Digitalizacija dokumentnega poslovanja v izbranem podjetju : magistrsko delo
Kaja Kržan, 2024, master's thesis

Abstract: Elektronsko poslovanje prinaša več prednosti, saj omogoča dostop do potrebnih informacij kjerkoli, zmanjšuje potrebo po fizičnem arhiviranju in tiskanju ter povečuje učinkovitost zaposlenih. Izbrano podjetje se sooča s težavo pretežno ročnega poslovanja z dokumenti, kar močno otežuje vsakodnevno delo zaposlenih. Ročno vpisovanje podatkov zahteva veliko časa in je pogosto povezano z napakami, kar dodatno zmanjšuje učinkovitost dela. V okviru magistrskega dela smo z zaposlenimi opravili poglobljene intervjuje, kjer so morali razporediti osem parametrov od najpomembnejšega do najmanj pomembnega za oceno uspešnosti naložbe v digitalno poslovanje. Poleg tega smo merili tudi, koliko časa vzame ročno vpisovanje vpisnih listov v časovnem obdobju treh mesecev. Cilj našega magistrskega dela je bil na podlagi rezultatov intervjujev in meritev izdelati konceptualni model, ki vključuje parametre za oceno uspešnosti investicije v digitalno poslovanje.
Keywords: digitalizacija, dokumentno poslovanje, storitveno podjetje, konceptualni model
Published in DKUM: 13.03.2025; Views: 0; Downloads: 49
.pdf Full text (1,22 MB)

10.
Usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja lastnikov mikro podjetij
Tanja Strehovec, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu so obravnavane razlike v usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja med lastniki mikro podjetij, ki so nastala kot posledica hobija, in tistimi, ki so nastala kot odgovor na potrebe trga. V teoretičnem delu smo tako obravnavali različne strategije, dejavnike in teorije, s katerimi raziskovalci odkrivajo elemente, pomembne za učinkovito usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. V empiričnem delu pa smo raziskovali, kako se usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, stopnja stresa in uporabljene strategije razlikujejo glede na vzgib za ustanovitev podjetja. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da ni statistično značilnih razlik v usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja ter doživljanju stresa glede na vzgib za ustanovitev podjetja, čeprav lastniki podjetij, ki so nastala iz hobija, pogosto izkazujejo višjo raven motivacije in navdušenja nad delom. Prav tako več časa posvečajo prostočasnim aktivnostim, kot sta druženje z družino in šport, kar prispeva k boljšemu obvladovanju stresa. Se pa pogosteje soočajo s težavami pri postavljanju meja med delom in prostim časom, saj pogosto zaznavajo delo kot del svojega hobija. Vsi lastniki mikro podjetij se večinoma poslužujejo osnovnih strategij za usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, kot sta določanje prioritet in vključevanje prostočasnih aktivnosti (oziroma rednih odmorov med delom) za zmanjševanje stresa. Zaključili smo s spoznanjem, da bi bilo treba za relevantnejše rezultate pri anketi upoštevati še osebnostne lastnosti posameznika, ki so za doživljanje stresa in zmožnost postavljanja meja zelo pomembne.
Keywords: poklicno življenje, zasebno življenje, usklajevanje, mikro podjetje
Published in DKUM: 11.03.2025; Views: 0; Downloads: 38
.pdf Full text (1,33 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica