1. Nabavni proces v podjetju Stampal SB, d. o. o.Andraž Jurič, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu proučujemo poslovni proces nabave. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu opredelimo vlogo nabave in nabavni proces po različnih avtorjih. V aplikativnem delu proučujemo in predstavimo poslovni proces nabave na primeru podjetja Stampal SB, d. o. o., iz Slovenske Bistrice. Podjetje Stampal SB, d. o. o. je slovensko podjetje za proizvodnjo aluminijastih odkovkov in je del skupine Impol. Ker so v podjetju vsi poslovni procesi med sabo povezani in soodvisni, je nabavni proces eden najpomembnejših procesov v podjetju za uspešno poslovanje. Vloga nabave je, da podjetje oskrbuje z resursi po razumnih cenah, v ustreznih količinah in ustreznem času ter po ustrezni kakovosti. Nabavni proces se zaradi velikosti, dejavnosti in drugih dejavnikov razlikuje od podjetja do podjetja. Postopki nabavljanja niso v vseh podjetjih enaki, so pa si podobni in se vrstijo v ustaljenem vrstnem redu. V diplomskem delu ugotavljamo, da omenjeno podjetje do potankosti ne sledi klasičnim teoretičnim modelom nabavnega procesa, najdemo pa podobnosti za primerjavo. Keywords: Nabavni proces, nabavno trženje, nabava, podjetje Stampal SB, d. o. o., skupina Impol. Published in DKUM: 09.07.2024; Views: 157; Downloads: 39
Full text (2,35 MB) |
2. Rekonstrukcija stranskih vodilnih koles na stroju za pripravo aluminijastih kolobarjev : diplomsko deloTimotej Rebernak Pliberšek, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo s pomočjo računalniških simulacij analizirali os vodilnih koles cepilno pripravljalnega stroja alumijastih kolobarjev, kjer so se pojavljale razpoke na oseh. S pomočjo rezultatov numerične analize obstoječe osi smo ugotovili vzrok za nastajanje razpok, ter predlagali boljšo konstrukcijsko rešitev osi na podlagi rezultatov. Numerične simulacije smo izvajali s pomočjo programskega paketa PrePoMax, ki temelji na metodi končnih elementov. Keywords: rekonstrukcija, podjetje Impol d.o.o, numerične simulacije, metoda končnih elementov, SolidWorks, PrePoMax Published in DKUM: 05.03.2024; Views: 424; Downloads: 62
Full text (3,82 MB) |
3. Pospeševanje prodaje v podjetju impolNuša Vrhunec, 2021, undergraduate thesis Abstract: V podjetjih se čedalje pogosteje srečujejo z intenzivno konkurenco, zato je potrebno pritegniti nove in obdržati obstoječe porabnike. Podjetja v ta namen uporabljajo različne segmente marketinškega spleta med katere uvrščamo tudi pospeševanje prodaje. Glavni cilj pospeševanja prodaje je porabnikov večji in hitrejši nakup izdelka ali storitve, zato podjetja želijo v čim večji meri porabnika spodbuditi za nakup in obenem vzbuditi njegovo pozornost ter omogočiti večjo prepoznavnost podjetja na konkurenčnih trgih. Podjetja se poslužujejo različnih metod pospeševanja prodaje med katere uvrščamo tiste, ki so usmerjene na porabnike, trgovske posrednike, druga podjetja ter prodajno osebje.
V prvem poglavju diplomskega projekta bomo opredelili problem, namen, cilje in hipoteze, ki smo si jih zastavili. V drugem poglavju bomo predstavili marketinško komuniciranje ter splet marketinškega komuniciranja, ki zajema oglaševanje, neposredno trženje, odnose z javnostmi, osebno prodajo ter pospeševanje prodaje, ki ga bomo podrobneje obravnavali v tretjem poglavju, ko bomo opisali namen, cilje, prednosti, slabosti, metode pospeševanja prodaje ter načrtovanje in vrednotenje pospeševanja prodaje. Četrto poglavje bo zajemalo predstavitev podjetja Impol – organizacijsko strukturo, izdelke, ki jih podjetje ponuja ter panoge v katerih deluje. Peto poglavje se bo nanašalo na prodajo v podjetju Impol glede na kupce, trg in organizacijo prodaje. V šestem poglavju bomo predstavili metode pospeševanja prodaje, ki jih uporabljajo v podjetju Impol in s katerimi skušajo ohraniti svojo konkurenčnost, pridobiti in ohraniti porabnike, informirati o svojih izdelkih in vedno znova iskati nove ideje in rešitve, ki bodo kljub konkurenci zadovoljile potrebe in želje tudi najbolj zahtevnih porabnikov. Keywords: metode pospeševanja prodaje, podjetje Impol, porabnik, pospeševanje prodaje. Published in DKUM: 15.10.2021; Views: 919; Downloads: 196
Full text (1,33 MB) |
4. Analiza rasti podetja impol, d. o. o.Ines Knuplež, 2018, undergraduate thesis Abstract: Rast podjetja je pojav, ki nastane v trikotniku med količino proizvedenega blaga, cenami in v podjetju zaposleno delovno silo ter proizvajalnimi sredstvi. Rast podjetja je smiselna takrat, kadar je njegova velikost manjša od optimalne velikosti, to je od tiste velikosti, pri kateri lastniki podjetja zaslužijo maksimalni profit. Trdimo pa lahko, da podjetje raste tudi takrat, ko zmanjšuje svojo velikost, če se lahko na ta način približa optimalni velikosti. Osnovni fazni model ima naslednje štiri faze: faza rojstva, faza preživetja, faza rasti in faza zatona podjetja ali posla (Tajnikar, 2006).
Izbrano podjetje Impol d. o. o. smo primerjali s tremi konkurenti s konkurenčno in tržno analizo. Analizirali smo sredstva, čiste prihodke od prodaje, povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur, dodano vrednost na zaposlenega in čisti poslovni izid obračunskega obdobja. Pri konkurenčni analizi smo izbrano podjetje Impol d. o. o. primerjali s tremi konkurenti – Talum, Cimos in LTH Castings. Te konkurente smo definirali na podlagi podatkovne baze GVIN, ki smo jih izbrali glede na panogo. Primerjavo smo naredili za leta 2014, 2015 in 2016. Največji konkurent je LTH Castings, ki pri kar treh kazalnikih dosega prvo mesto. Najslabši pa je konkurent Cimos, ki pri treh analizah dosega negativno povprečno stopnjo rasti. Pri tržni analizi smo analizirali podjetje Impol. d. o. o. glede na izbrane kazalnike po kraju – Slovenska Bistrica, regiji – Podravska in dejavnosti – C 24.350. Izvedli smo primerjavo za povprečje na veliko podjetje, za lažjo in bolj realno primerjavo.
Podjetje Impol d. o. o. je rastlo na podlagi poslovnega izida. Prihodki so bili konstantni. Obe povprečni stopnji rasti sta bili pozitivni, vendar prevladuje poslovni izid. Uspeli so povečati prodajo izdelkov na vseh segmentih. Ostajajo vodilni dobavitelj palic za kovanje v Evropi. Povečali so delež prodaje profilov po naročilih, sklenili dolgoročne pogodbe in razvili nov segment prodaje profilov, namenjenih avtomobilski industriji. Povečali so obseg povpraševanja za folije. Uspeli so obdržati vse kupce. Pri nekaterih so tudi povečali obseg prodaje. Utrdili so ugled znamke Impol.
Impol d. o. o. je v letih ves čas rastel. Sklenemo torej lahko, da je podjetje v fazi rasti. Še vedno vsako leto zaposli več ljudi. Velik pomen pripisujejo razvoju. Vsako leto povečujejo prodajo izdelkov in s tem tudi dobiček. Imajo jasno zastavljene cilje in strategijo, ki jih bodo uresničili do leta 2025. Da pa smo se prepričali, če je Impol d. o. o. res v fazi rasti, smo se udeležili predavanja o podjetju in o tem povprašali direktorico Kadringa, ki je predstavljala podjetje. Potrdila je, da je Impol v fazi rasti, saj vsako leto z razvojem, cilji in strategijami nadgrajuje rast.
Najpomembnejši cilj je povečanje letnega prihodka na več kot milijardo evrov: povečati dobiček na 86 milijonov evrov v letu 2025, povečati obseg proizvodnje z 241 tisoč ton v letu 2017 na 406 tisoč ton v letu 2020. Keywords: rast podjetja, konkurenčna analiza, tržna analiza, podjetje Impol d. o. o., konkurent. Published in DKUM: 04.03.2019; Views: 1819; Downloads: 205
Full text (1,88 MB) |