| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2018
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza procesa marketinškega komuniciranja dveh kampanj podjetja Časnik Večer
Žan Trontel, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Dandanes si poslovanja brez komunikacije med podjetjem in odjemalci ne moremo predstavljati, zato je marketinško komuniciranje bistvenega pomena za obstoj podjetij na trgu. Ker pa je konkurenca velika, je treba v komuniciranju izstopati in z ustvarjalnimi idejami privabiti odjemalce. V delu je predstavljena teorija marketinškega komuniciranja in opisane njene značilnosti. Predstavljeno je podjetje Časnik Večer d.o.o in njihovo delovanje na področju digitalnega marketinga. V sklopu podjetja sta predstavljeni tudi dve marketinški kampanji, s katerima je podjetje pridobilo nove odjemalce in na trg predstavila novo storitev. Delo vsebuje vizualne primere prodajnih oglasov in analizo uspešnosti dveh izbranih kampanj. Izkazalo se je, da podjetje Časnik Večer d.o.o izvaja marketinško komuniciranje zelo učinkovito in načrtovano. V samem procesu komuniciranja in analize pa je napredno in avtomatizirano s pomočjo raznih analitičnih in komunikacijskih orodij.
Keywords: Marketinško komuniciranje, digitalno marketinško komuniciranje, podjetje Časnik Večer d.o.o, proces marketinškega komuniciranja
Published: 26.10.2021; Views: 15; Downloads: 2
.pdf Full text (2,22 MB)

2.
Implementacija nove IT rešitve z obratnim mentorstvom
Simon Kos, 2021, master's thesis

Abstract: Živimo v 21. stoletju, v obdobju, ki ga zaznamujeta digitalizacija in nove tehnologije. Digitalizacija nas obdaja na vsakem koraku; od vožnje z avtomobilom, ki nam v digitalni obliki daje informacije o hitrosti, porabi, preverja našo zbranost med vožnjo, se avtonomno drži svojega voznega pasu ali zavira in prepreči nesrečo do avtomatskega odpiranja vrat in brezstičnega plačevanja v trgovinah. Pri zdravniku se lahko naročimo preko elektronske pošte in davčno napoved oddamo preko spletenega portala, vse v nekaj minutah in brez stroškov prevoza. Za naš zdrav način življenja skrbijo pametne ure, ki nas opozarjajo, da naredimo zadostno število korakov ali nas spomnijo, da zaužijemo dovolj vode in nam merijo srčni utrip ter nam sporočajo trenutna stanja in podatke o našem telesu. Vse to je digitalizacija, ki nam izboljšuje kakovost življenja. Vendar s seboj v obliki zasvojenosti in odvisnosti prinaša tudi tveganja in nevarnosti. Predvsem lahko predstavlja velik izziv vsakemu posamezniku, ki ni vešč nove tehnologije in se mora z njo spoznati in jo sprejeti v uporabo, da mu bo koristila v vsakdanjem življenju. V poslovnem svetu ni prav nič drugače, le da so prednosti in nevarnosti še izrazitejše. Namreč, organizacije lahko s pomočjo novih tehnoloških rešitev prihranijo več deset ali celo sto milijonov evrov in izboljšajo uspešnost delovanja in poslovanja. Na drugi strani lahko zaradi nepravilnega delovanja nove tehnologije zastane proizvodnja in povzroči večjo izgubo ali jim nepridipravi, hekerji, vdrejo v bazo podatkov in ogrozijo njihovo varnost. Za podjetja in organizacije iz prejšnjega stoletja oz. organizacije, v katerih delajo starejši zaposleni, ki niso od malih nog živeli s tehnologijo, je velik problem, kje, kako in predvsem, na kakšen način brez večjih negativnih posledic za starejše zaposlene uvesti ali implementirati nove tehnološke rešitve v delovne in tehnološke procese v organizacijah. To predstavlja problem za managerja v organizaciji, saj ko najde ustrezno IT rešitev, je izziv, kako to rešitev implementirati ali uvesti v poslovne procese, da bo nov sistem s strani zaposlenih sprejet, in da bo optimalno uporabljen in bo prinašal želeno dodano vrednost organizaciji. Predpostavljali smo, da mlajši zaposleni bolje obvladujejo sodobno tehnologijo kot starejši zaposleni in obratno mentorstvo lahko reši takšen problem. Morali smo se spoznati z digitalizacijo, sodobnimi IT rešitvami, pojasnili smo teoretične pristope k implementaciji tehnologije v organizaciji. Kot način za implementacijo nove IT rešitve smo izbrali obratno mentorstvo in ga raziskali skozi teorijo in prakso. V aplikativnem delu smo v raziskavo vključili slovensko podjetje iz gospodarstva, ki je tudi izvedlo implementacijo nove IT rešitve. Dokazali smo, da je implementacija nove IT rešitve v organizaciji zahtevna in potrebuje posebno pozornost. Z uporabo obratnega mentorstva, smo dokazali, da je implementacija IT rešitve učinkovitejša. V praksi smo tudi ugotovili, da je pravzaprav obratno mentorstvo tesno povezano s samo implementacijo nove tehnologije, saj tudi, če obratnega mentorstva formalno ne vzpostavimo, se le-to do določene meje naravno razvije na neformalni ravni.
Keywords: digitalizacija, digitizacija, tehnologija, nova tehnologija, informacijska tehnologija, implementacija, mentorstvo, obratno mentorstvo, organizacija, podjetje, informacijski sistem, rešitve.
Published: 19.10.2021; Views: 42; Downloads: 10
.pdf Full text (1,34 MB)

3.
Stili vodenja mlajših generacij
Eva Tihole, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema tako teoretični kakor tudi praktični del. Teoretičen del diplomskega dela obsega teorijo na temo vodenja in generacij. Vodenje je sposobnost spodbujanja, vplivanja in usmerjanja ljudi k doseganju želenih ciljev. Uspešnost vodenja je odvisna od osebnostnih značilnosti vodij, zato smo le-te opisali in s tem opredelili značilnosti, ki bi jih moral imeti dober vodja za uspešno vodenje organizacije. K večji uspešnosti in razumevanju zaposlenih pripomore tudi izbrani stil vodenja. Stile vodenja smo opredelili skozi prizmo vedenjskih in situacijskih teorij vodenja ter spoznali temeljne vodstvene sposobnosti. Vodenje ima v današnjem času velik pomen, saj je zaščita in ustrezno vodenje zaposlenih pomemben dejavnik k uspešnosti podjetja. Kako bo vodja ravnal s svojimi zaposlenimi, veliko pove o njegovi osebnosti in ugledu podjetja. Raziskovalci so preučevali veliko stilov vodenja, ki so lahko specifični tudi za vsakega posameznika. S pomočjo teorij vodenja smo poudarili tiste, kjer so vodje usmerjene k nalogam/delu ali k zaposlenim. Vse skupaj smo povezali z opredelitvijo generacij, ki nam veliko povedo o načinu življenjskega sloga in pogledu na življenjske in sprejete odločitve. Vsaka generacija ima svoje pozitivne in negativne vrline in tako bomo spoznali, kako bodo mogoče oni nekoč vodili zaposlene. Od vseh generacij, ki so se razvile do danes in smo jih v nadaljevanju tudi spoznali – veterani, »baby boom«, generacija X, Y in Z , smo se v nalogi osredotočili na generaciji Y/milenijci in Z. V praktičnem delu smo s pomočjo izvedenega anketnega vprašalnika, raziskali kakšen stil vodenja bo značilen za mlajše generacije oz. ali bo njihov stil vodenja usmerjen na zaposlene ali naloge. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da se v določenih trditvah pojavljajo generacijske razlike, največja se je pojavila pri trditvi ali bi pokvaril/a prijetno in udobno razpoloženje skupine, na drugem mestu največjih razlik je trditev, kjer bi sodelavcem podelil/a nagrado za uspešnost in na tretjem mestu trditev, kjer bi bile moje ideje vedno v korist sodelavcem. Trditve, ki so si bile med seboj najbolj podobne so, da se o spremembah v podjetju obvešča vnaprej, da bi naredil/a urnik dela, da bi bilo sodelavcem lažje in tako delo pravočasno opravljeno ter da bi sodelavcem obrazložil/a, kakšen položaj in vlogo imajo v podjetju. Na koncu se je izkazalo, da bodo bodoče generacije v večji meri usmerjene na zaposlene.
Keywords: vodenje, vodja, organizacija, stili vodenja, generacije, podjetje, vedenjske teorije vodenja
Published: 15.10.2021; Views: 84; Downloads: 24
.pdf Full text (1,56 MB)

4.
Pospeševanje prodaje v podjetju impol
Nuša Vrhunec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V podjetjih se čedalje pogosteje srečujejo z intenzivno konkurenco, zato je potrebno pritegniti nove in obdržati obstoječe porabnike. Podjetja v ta namen uporabljajo različne segmente marketinškega spleta med katere uvrščamo tudi pospeševanje prodaje. Glavni cilj pospeševanja prodaje je porabnikov večji in hitrejši nakup izdelka ali storitve, zato podjetja želijo v čim večji meri porabnika spodbuditi za nakup in obenem vzbuditi njegovo pozornost ter omogočiti večjo prepoznavnost podjetja na konkurenčnih trgih. Podjetja se poslužujejo različnih metod pospeševanja prodaje med katere uvrščamo tiste, ki so usmerjene na porabnike, trgovske posrednike, druga podjetja ter prodajno osebje. V prvem poglavju diplomskega projekta bomo opredelili problem, namen, cilje in hipoteze, ki smo si jih zastavili. V drugem poglavju bomo predstavili marketinško komuniciranje ter splet marketinškega komuniciranja, ki zajema oglaševanje, neposredno trženje, odnose z javnostmi, osebno prodajo ter pospeševanje prodaje, ki ga bomo podrobneje obravnavali v tretjem poglavju, ko bomo opisali namen, cilje, prednosti, slabosti, metode pospeševanja prodaje ter načrtovanje in vrednotenje pospeševanja prodaje. Četrto poglavje bo zajemalo predstavitev podjetja Impol – organizacijsko strukturo, izdelke, ki jih podjetje ponuja ter panoge v katerih deluje. Peto poglavje se bo nanašalo na prodajo v podjetju Impol glede na kupce, trg in organizacijo prodaje. V šestem poglavju bomo predstavili metode pospeševanja prodaje, ki jih uporabljajo v podjetju Impol in s katerimi skušajo ohraniti svojo konkurenčnost, pridobiti in ohraniti porabnike, informirati o svojih izdelkih in vedno znova iskati nove ideje in rešitve, ki bodo kljub konkurenci zadovoljile potrebe in želje tudi najbolj zahtevnih porabnikov.
Keywords: metode pospeševanja prodaje, podjetje Impol, porabnik, pospeševanje prodaje.
Published: 15.10.2021; Views: 55; Downloads: 9
.pdf Full text (1,33 MB)

5.
Analiza gospodarnosti proizvodnje in vrednotenje investicije
Matevž Panzi, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obsega analizo vpliva stroškov na uspešnost poslovanja in analizo realnega primera v podjetju LKR d. o. o. v različnih primerih obdelave izdelka. Prikazani so izračuni lastne in prodajne cene izdelka na podlagi stroškov, ki nastanejo ob proizvodnji. Na podlagi vrednosti investicije, smo izdelali amortizacijski načrt s pomočjo vrednosti vsote letnih številk. S pomočjo dobe vračanja in neto sedanje vrednosti smo ovrednotili investicijo.
Keywords: analiza gospodarnosti proizvodnje, vrednotenje investicije, analiza vpliva stroškov na uspešnost poslovanja, podjetje LKR d. o. o.
Published: 05.10.2021; Views: 25; Downloads: 1
.pdf Full text (2,85 MB)

6.
Vpliv projektne pisarne na uspešnost projektov v projektno usmerjenem podjetju
Amadej Beljev, 2021, master's thesis

Abstract: Projektna pisarna je organizacijska enota v podjetju, vzpostavljena z namenom krepitve profesionalnosti področja projektnega managementa in povečanja organizacijske zrelosti na tem področju. Projektna pisarna opravlja različne naloge, ki so odvisne od potrebe organizacije, znotraj katere je projektna pisarna vzpostavljena. Smiselnost investicije v vzpostavitev oziroma razvoj projektne pisarne je treba obravnavati iz različnih vidikov, saj se mora poleg finančnih učinkov upoštevati tudi druge, posredne učinke. V magistrskem delu smo snovali model za določevanje vpliva projektne pisarne na podjetje. S tem modelom smo določili vpliv projektne pisarne na uspešnost projektov konkretnega, projektno usmerjenega podjetja. Po interpretaciji rezultatov je očitno, da je vpliv učinkovite projektne pisarne na uspešnost projektov pozitiven.
Keywords: projektna pisarna, projektno usmerjeno podjetje, uspešnost projektov
Published: 24.09.2021; Views: 62; Downloads: 10
.pdf Full text (1,97 MB)

7.
Možnosti vzpostavljanja krizne komunikacije organizacij na socialnih medijih v logistiki
Tadej Gračner, 2021, master's thesis/paper

Abstract: Dandanes podjetja poslujejo v okolju, ki predstavlja mnoge nepredvidljive situacije, katere lahko ogrozijo vsakodnevno poslovanje podjetij. K nepredvidljivim situacijam pa lahko zadnja leta štejemo tudi razna dogajanja na družbenih omrežjih, kjer ospredje predstavljajo uporabniki družbenih medijev. Zaradi omogočene svobode govora, hitre možnosti interakcije med uporabniki ter omogočenega hitrega širjenja informacij med uporabniki, družbeni mediji predstavljajo možnost hitrega sporočanja kriznih sporočil, vzpostavitev dvosmerne komunikacije med podjetjem in uporabniki ter dodaten dejavnik, ki pospeši ali podaljša trajanje krize. Krize so neizogiben del poslovanja vsakega podjetja v današnjem času. Zato so podjetja primorana predvidevati krize, se pripraviti na morebiten nastanek ali, če je možno, se jim izogniti. Kljub nevarnostim, ki jih povzroči kriza, krizni časi ponujajo tudi številne priložnosti dokazovanja strokovnosti. Tako teoretični del predstavlja ključne sestavne dele kriz, krizne komunikacije ter družbenih omrežij. V praktičnem delu so predstavljene ključne ugotovitve izbranih vzorcev člankov. Ugotovili smo, da družbeni mediji omogočajo podjetjem cenovno ugodne objave ključnih kriznih informacij, ki hitro potujejo do ciljnih skupin uporabnikov pri obveščanju o potencialnih nevarnostih. Omenjeno pa prinese hitre pozitivne rezultate v primeru uporabe ustrezne vrste družbenih medijev kot posamična izbira ali kot kombinacija različnih vrst družbenih medijev.
Keywords: kriza, krizna komunikacija, družbeni mediji, logistika, organizacija – podjetje
Published: 24.09.2021; Views: 51; Downloads: 11
.pdf Full text (1,57 MB)

8.
Planiranje nasledstva v družinskem podjetju
Janja Stojov, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo obravnavali planiranje nasledstva v družinskem podjetju in kako se na le-tega pripravljajo v družinskem podjetju Avtokomplet Igor Pintarič s.p.. V teoretičnem delu smo tako podrobneje predstavili posebnosti družinskega podjetja, kakšne so specifike organizacije le-tega ter kakšna je vloga družinskih članov v podjetju. Večjo pozornost v diplomskem projektu smo namenili nasledstvu oziroma problematiki načrtovanja nasledstva in dejavnikom za uspešen prenos družinskega podjetja na naslednjo generacijo, bodisi družinskemu članu, nedružinskemu članu ali pa celo prenehanje delovanja družinskega podjetja. Predstavili smo nekatere napake, ki se pojavljajo pri načrtovanju prenosa nasledstva in razloge za neuspeh, kot tudi uspešen prenos podjetja.
Keywords: družinsko podjetje, prenos podjetja, konflikti, vloga družinskih članov, izbira naslednika, načrtovanje nasledstva, družinska ustava, nasledstveni načrt
Published: 07.09.2021; Views: 100; Downloads: 12
.pdf Full text (1,37 MB)

9.
Priprava načrta marketinškega komuniciranja za podjetje »x«
Nik Herga, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Na izbiro teme je vplivalo predvsem podjetje »X« in potencial, ki ga ustvarja na trgu. Marsikdo podcenjuje potencial, ki ga družinsko podjetje lahko ustvari na trgu. Na nek način mora vsako podjetje delovati kot družina, če želi biti na trgu uspešno in imeti močen položaj. V diplomskem delu bomo v teoretičnem delu opisali, kaj sploh je marketinško komuniciranje. V predstavitev in opis bomo vključili njegov pomen, instrumente, strategije in strukturo učinkovitega marketinškega načrta. Marketinško komuniciranje sestavljajo štirje pomembni instrumenti: oglaševanje, osebna prodaja, odnos z javnostmi in pospeševanje prodaje. Z uporabo teh instrumentov poskuša podjetje svoj izdelek približati odjemalcem in jih prepričati za nakup. V praktičnem delu bomo najprej predstavili družinsko podjetje »X« in pripravili načrt za marketinško komuniciranje podjetja. V tem podjetju se zavedajo, da je marketinško komuniciranje in načrtovanje le-tega izjemno pomembno, posebej pri širjenju na novi trg. S pravilnim načrtom marketinškega komuniciranja lahko dosežejo prepoznavnost kot spletna tiskarna ter na tak način povečajo obseg prodaje in posledično dobiček.
Keywords: načrt marketinškega komuniciranja, oglaševanje, osebna prodaja, odnosi z javnostmi, pospeševanje prodaje, družinsko podjetje, odjemalec
Published: 06.09.2021; Views: 86; Downloads: 17
.pdf Full text (814,79 KB)

10.
Nadgradnja ERP sistema Microsoft Dynamics AX 2012 R3 na ERP sistem Microsoft D365 Finance v podjetju X
Melisa Benkovič, 2021, master's thesis

Abstract: To, da je poslovanje podjetij v današnjem času vedno bolj zapleteno in večinoma računalniško podprto, ni več nobena skrivnost niti novost. Poslovanje podjetij je računalniško podprto že en čas, in sicer z ERP-sistemi, ki pomagajo pri načrtovanju virov. Povečuje se tudi količina podatkov, ki jih podjetja imajo in jih obvladujejo v skupni podatkovni bazi, ki jo ponujajo ERP-sistemi. Tudi to, da podjetja za poslovanje uporabljajo več različnih sistemov, ni nobena novost. Tako ni potrebna samo ustrezna tehnološka podprtost podjetij, ampak tudi zmožnost različnih sistemov, da so med seboj povezani oziroma integrirani in kljub temu omogočajo nemoteno uporabo. Čeprav tehnologija močno prispeva k poslovnim koristim podjetja, sama po sebi ne ustvarja koristi. Podjetja so tista, ki morajo najprej opredeliti in pregledati svojo strategijo in cilje, zagotoviti ustrezne človeške vire in prenoviti poslovne procese za optimalno poslovanje. Šele po tem lahko podjetje s pomočjo tehnologije doseže želene poslovne koristi. Z uvedbo tehnologije, oziroma v našem primeru uvedbo ERP-sistema, pa se vse šele začne. Podjetje mora pred, med in po uvedbi nenehno sodelovati s ponudnikom ERP-sistema in zagotoviti vzdrževanje ter podporo sistemu, ki se po nekaj letih uporabe zaključi. Po preteku podpore, ki jo zagotavlja ponudnik ERP-sistema, se veliko podjetij odloči za nadgradnjo obstoječega ERP-sistema ali pa za uvedbo novega. Ne glede na odločitev podjetja o tem, ali želi nadgraditi ali uvesti nov ERP-sistem, mora najprej razumeti slabosti obstoječega sistema in prednosti, ki jih lahko pridobi z nadgrajenim oziroma novim ERP-sistemom. Pri magistrskem delu smo v sklopu teoretičnega dela obravnavali področje ERP-sistemov, se osredotočili na module, ki jih ponujajo, in skušali predstaviti njihove glavne prednosti za optimizacijo poslovanja podjetij. Opredelili smo vrste ERP-sistemov, predstavili prevladujoče ERP-sisteme na trgu in njihove trende. Posamično smo obravnavali postopek nadgradnje obstoječega ERP-sistema in postopek uvedbe novega ERP-sistema ter se s pomočjo primerjave obeh pristopov ukvarjali z vprašanjem, zakaj bi se podjetje odločilo za enega ali drugega. Pri magistrskem delu smo se v sklopu empiričnega dela osredinili na podjetje X in njihovo nadgradnjo ERP-sistema Microsoft Dynamics AX 2012 R3 na ERP-sistem Microsoft D365 Finance. Najprej smo obravnavali obstoječi ERP-sistem v podjetju X, analizirali uporabo sistema ter nato preučili slabosti in predvsem razloge za nadgradnjo. Nato smo obravnavali ERP-sistem Microsoft D365 Finance in se osredotočili na prednosti, ki jih bo sistem prinesel podjetju X. Ker je podjetje X trenutno v postopku nadgradnje, smo opredelili ključne korake v njihovem procesu in podali predloge za uspešno nadgradnjo.
Keywords: ERP-sistemi, nadgradnja, Microsoft Dynamics AX 2013 R3, Microsoft D365 Finance, podjetje X
Published: 02.09.2021; Views: 96; Downloads: 28
.pdf Full text (3,59 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica