| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2149
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Značilnosti stila vodenja v kontekstu prenosa podjetja
Nejc Sovič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava značilnosti različnih stilov vodenja v kontekstu prenosa podjetja in kako lahko različni stili pomagajo ali otežijo prenos podjetja iz ene generacije na drugo. Cilj naloge je izvedeti, kako lahko stili vodenja pripomorejo, da bo proces potekal čim bolj gladko, brez večjih zapletov, kakšne težave se lahko pojavijo med postopkom in kako pripraviti bodočo vodjo na sam prevzem podjetja, da bo podjetje še naprej rastlo in se razvijalo. V prvem delu naloge predstavljamo teoretični okvir vodenja, kjer smo opredelili ključne pojme, sloge vodenja in dejavnike, ki vplivajo na uspešen način vodenja. Poudarili smo primerjavo različnih stilov vodenja, kot so avtokratski, demokratični, transformacijski, transakcijski in birokratični in kako ti slogi vplivajo na prenos podjetja. Osrednji del naloge se navezuje na vodenje v kontekstu prenosa podjetja, kjer se osredotočamo predvsem na to, kako stil vodenja vpliva na proces prenosa, kako je potrebno naslednike pripraviti na prevzem podjetja in primerjavo, kako vodijo starejše in kako nove, mlade vodje. V tem delu obravnavamo tudi, do kakšnih sprememb pride v organizacijski kulturi po prenosu in analiziramo uspešne prenose. V empiričnem delu naloge smo izvedli sekundarno raziskavo, v kateri smo zbrali 32 naključno izbranih podjetij v Sloveniji, ki so prestali proces prenosa. Nato smo naredili analizo, koliko podjetij je po prenosu propadlo oziroma zašlo v finančne težave in koliko jih je obstalo in nemoteno poslovalo naprej. Ugotovili smo, kateri stil vodenja so v podjetjih v času prenosa uporabljali, da smo analizirali, kateri stil je bil najbolj učinkovit in kateri najmanj. Proučili smo njihov tržni delež in če se je le-ta po procesu prenosa povečal, zmanjšal ali ostal enak. V zaključnem delu smo predstavili ključna spoznanja in napisali ugotovitve same diplomske naloge, ki poudarjajo, da je proces uspešnega prenosa zelo povezan s stilom vodenja in pravočasno pripravo naslednika na sam proces. Ugotovili smo, kateri stil vodenja najbolje vpliva na proces prenosa in kateri najmanj, kako dolgo in kako morajo potekati priprave naslednika na sam proces in kako se vodenje razlikuje med starejšo in mlajšo generacijo vodij. Ovrednotili smo zastavljene hipoteze in ugotovili, kako sam stil vodenja vpliva na prenosa podjetja. Na koncu smo izpostavili odprt problem, ki bi ga bilo potrebno dodatno raziskati in proučiti.
Keywords: vodenje, stili vodenja, prenos podjetja, naslednik, vpliv vodenja, prilagodljivost vodij, družinska podjetja, podjetje.
Published in DKUM: 04.12.2024; Views: 0; Downloads: 1
.pdf Full text (886,52 KB)

2.
Vpliv managerjev na ustvarjalnost zaposlenih
Tinkara Hren, 2024, master's thesis

Abstract: V dobi nenehnih sprememb in konkurenčnega poslovnega okolja, postaja ustvarjalnost kritični dejavnik, ki podjetjem omogoča, da se razlikujejo in izstopajo. Magistrsko delo se osredotoča na raziskavo pomena ustvarjalnosti managerjev in njen vpliv na stil vodenja ter ustvarjalnost zaposlenih v podjetju. Metodologija raziskave je kvantitativne narave, ki temelji na podatkih, zbranih s pomočjo anketiranja zaposlenih v velikem proizvodnem podjetju. Z anketnim vprašalnikom smo želeli raziskati povezave med percepcijo ustvarjalnosti vodij in ustvarjalnih kompetenc zaposlenih. Celotna raziskava je temeljila na dveh osnovnih hipotezah. Prva se nanaša na povezavo med ustvarjalnostjo managerjev in izbiro njihovega stila vodenja, druga pa na vpliv te ustvarjalnosti na ustvarjalne sposobnosti zaposlenih. Analiza rezultatov je pokazala, da managerjeva ustvarjalnost pozitivno vpliva na spodbujanje sodelovanja in inovacij ter s tem na kreativno delovanje in zadovoljstvo zaposlenih pri delu, kar potrjuje hipotezi o pomembnem vplivu managerjeve ustvarjalnosti na izbiro stila vodenja in na ustvarjalnost zaposlenih. Diskusija rezultatov je pokazala, da ustvarjalnost v vodstvenih vlogah ni le pomembna, ampak je temeljnega pomena za razvoj in napredovanje organizacije, pri čemer različni dejavniki, kot so psihološka varnost, povratne informacije in podpora vodstva, pomembno prispevajo k izražanju in razvoju kreativnih sposobnosti znotraj ekip.
Keywords: ustvarjalnost, vodenje, menagement, zaposleni, podjetje
Published in DKUM: 29.11.2024; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (1,10 MB)

3.
Trajnostna rešitev za delovanje skladišča podjetja BTC d.d. : diplomsko delo
Matej Žunko, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V našem diplomskem delu bomo pisali o samem delovanju podjetja BTC d. d., o njegovi zgodovini, o trenutnem stanju podjetja BTC d. d., predstavili bomo tudi zaznani problem delovanja enega od skladišč podjetja BTC d. d. ter za dani problem predstavili možne rešitve. V uvodu bomo predstavili delovanje podjetja BTC d. d. ter njegovo zgodovino. Prav tako bomo predstavili vizijo podjetja in na podlagi le-te predstavili, zakaj smo se odločili za reševanje tovrstnega problema. Opisali bomo trenutno stanje podjetja in na podlagi le tega predstavili problem v samem delovanju skladišča. Rešitev oziroma možne rešitve za dani problem pa bomo podprli s pomočjo znanstvenih člankov, knjig in raziskovalnih del, ki pišejo o tematiki trajnosti in ekonomičnega delovanja. Proti koncu same raziskovalne naloge se bomo podrobno spustili v možne rešitve za podjetje BTC d. d. ter predstavili, kakšne spremembe bi predlagane rešitve imele na samo delovanje podjetja oziroma skladišča. V zaključku bomo povzeli, kaj vse smo ugotovili v sami diplomski nalogi ter podali najboljše rešitve za podjetje. Predstavili bomo tudi nekaj problemov, ki se tičejo naših rešitev in zakaj bi lahko le te vplivale na možne spremembe v delovanju.
Keywords: rešitev, podjetje, problem, skladišče, delovanje
Published in DKUM: 25.11.2024; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (833,36 KB)

4.
Analiza vloge mentorstva v start-upih na primeru Tovarne podjemov
Lucija Bezjak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil raziskati, kako se pomoč in mentoriranje startupom prilagaja, kakšne oblike pomoči so jim na voljo ter dotično spoznati, kako deluje sistem mentorstva na primeru univerzitetnega inkubatorja Tovarna podjemov. V teoretičnem delu smo analizirali startup podjetja, ki so znana po svoji specifičnosti, kar je pomembno za njihovo nadaljnjo obravnavo in nudenje posebne pomoči. Potrebno je upoštevati njihove značilnosti, kot so visoka stopnja inovativnosti, hitra rast in tveganje, ter kakšno pomembnost igra zanje podporno okolje. Poznamo veliko različnih tipov mentorstva, kakšne vloge imajo in kateri so ključni elementi uspešnega mentoriranja na tujem primeru. Poseben poudarek je bil namenjen razlikovanju med inkubatorji in pospeševalniki, ki startupom nudijo različne oblike podpore, od fizične infrastrukture do vsebinske in finančne pomoči, v ospredju pa se postavlja predvsem skrb za psihosocialno podporo. Empirična raziskava je vključevala intervjuje s svetovalcem, mentorjem in mentorirancem ter analizo njihovega sodelovanja. Poudarek je bil na celotnem procesu in preučevanju ujemanja med mentorji in mentoriranci, kar je delo svetovalca in na učinkovitosti mentorstva ter ključnih izzivih, s katerimi se soočajo startupi in mentorji v procesu mentoriranja. Rezultati so pokazali, da je uspešno mentorstvo odvisno od ustrezne prilagoditve mentorstva specifičnim potrebam podjetij, aktivne vloge obeh strani ter da dobro načrtovan mentorski program doprinese k mentalnemu zdravju podjetnikov kot tudi prihranjen čas, ki ga pridobijo s pomočjo izkušenih mentorjev. Kot kritična analiza in predlogi za izboljšanje so predlagani večja samokritičnost obeh strani, transparentna komunikacija in boljša informiranost o startup pomoči s strani države.
Keywords: mentorstvo, startup podjetje, podjetniški razvoj, podpora podjetnikom, podjetniški inkubatorji
Published in DKUM: 20.11.2024; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (2,37 MB)

5.
Analiza ukrepov certifikata družini prijazno podjetje na komunali kranj
Diana Vindišar, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se navezuje na problematiko neozaveščenosti zaposlenih o ukrepih certifikata 'Družini prijazno podjetje'. Pri izdelavi smo se osredotočali na področje družine in področje dela ter na njuno usklajevanje in uravnovešenost. Zanimal nas je postopek vpeljevanja certifikata v podjetje ter sami ukrepi v okviru certifikata. Zlasti so nas zanimali sami ukrepi ter njihov vpliv na vzdrževanje ravnovesja med delom in družino. Teoretični del zajema opis in pomen družine, starševstva, dela in kariere, ter predstavitev konflikta med družinskim življenjem in službo. Nadalje je opisan postopek vpeljave certifikata Družini prijazno podjetje v podjetje, podrobneje pa so predstavljene tudi njegove ugodnosti. V empiričnem delu smo z izvedbo ankete med zaposlenimi v podjetju Komunala Kranj raziskali, ali so zaposleni ozaveščeni o ukrepih CDPP, ali se pri koriščenju ukrepov pojavljajo težave in ali sploh pripomorejo k boljšemu ravnovesju med delom in družino. Izkazalo se je, da zaposleni v precej omejenem obsegu koristijo ukrepe, bodisi zaradi nepoznavanja ali zaradi same narave dela. Kljub temu menijo, da imajo dobro usklajeno delo in družino.
Keywords: delo in družina, usklajevanje, cetifikat Družini prijazno podjetje, ukrepi, Komunala Kranj
Published in DKUM: 19.11.2024; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (1,42 MB)

6.
Model ocenjevanja in razvrščanja delovnih mest starejših zaposlenih glede na ergonomske okvire obremenitve sluha
Albin Kotnik, 2024, master's thesis

Abstract: Na trgu dela je prisotnih vedno več starejših zaposlenih, ki predstavljajo demografsko skupino, ki je še posebej občutljiva na težave s sluhom. Hrup na delovnem mestu predstavlja resen problem, saj lahko negativno vpliva na zdravje in dobro počutje zaposlenih. Nepravilno prilagojena delovna mesta za starejše zaposlene predstavljajo ergonomsko tveganje, ki lahko vodi v dolgotrajne posledice za zaposlenega. Na trgu dela je vedno več starejših zaposlenih, ki imajo dokazano naglušnost zaradi različnih dejavnikov, kar dodatno vpliva na njihovo občutljivost povezano s hrupom. Organizacije in podjetja morajo biti iz tega vidika še posebej pozorna pri oblikovanju delovnih mest za starejše zaposlene. Namen magistrskega dela je bil oblikovati model ocenjevanja delovnih mest iz vidika starejših zaposlenih, ki bo omogočil delodajalcem in strokovnjakom za ergonomijo v podjetjih boljše razumevanje in upoštevanje specifičnih potreb starejših zaposlenih pri oblikovanju delovnih mest. Proučili smo znanstveno in strokovno literaturo s področja starejših zaposlenih, hrupa na delovnem mestu, sluha in slušnih aparatov. S pomočjo ankete in meritev slušnih sposobnosti anketirancev smo analizirali podatke, upoštevajoč ergonomske dejavnike, kot so hrup, frekvenca zvoka, izpostavljenost hrupu, ter druge relevantne spremenljivke. Rezultati magistrske naloge bodo lahko koristili tako delodajalcem, ter raziskovalcem na področju ergonomije in varnosti pri delu, saj bodo pripomogli k boljšemu razumevanju in razvoju prilagojenih delovnih mest za starejše zaposlene ter izboljšali kakovost življenja in delovno učinkovitost zaposlenih.
Keywords: Hrup, sluh, starejši zaposleni, delovna mesta, podjetje
Published in DKUM: 18.11.2024; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (2,60 MB)

7.
Ukrepi za fleksibilno delo v družini prijaznem podjetju in zaposlovanje potencialno aktivnega prebivalstva
Maja Kuri, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja se vse bolj zavedajo, kako velik pomen imajo kadri na uspešnost organizacije. Zaradi tega želijo svoje zaposlene motivirati in jim izboljšati delovne pogoje, tako da bi bilo njihovo delo na delovnem mestu uspešnejše in učinkovitejše. Zagotoviti jim želijo tudi zadovoljiv in zadosten prosti čas, le-to pa lahko dosežejo z ustreznimi možnostmi in ukrepi, ki jih uvajajo za boljše in učinkovitejše usklajevanje družinskega in zasebnega življenja. Cilj diplomskega dela je bil raziskati, koliko potencialno aktivnega prebivalstva bi se raje zaposlovalo v podjetjih, ki uvajajo ukrepe fleksibilnega dela in se poslužujejo politike družini prijaznega podjetja. Diplomsko delo se nanaša na vpliv, ki ga imajo ukrepi, ki se prakticirajo v družini prijaznih podjetjih, na potencialno aktivno prebivalstvo. Ugotavljali smo, kako jih le-to motivira ter želeli ugotoviti, ali se želja po zaposlitvi v takem podjetju poveča. Za namen diplomske naloge smo naredili raziskavo, pri kateri smo uporabili anketni vprašalnik. Pri tem je sodelovalo 89 anketirancev, v celoti pa je vprašalnik izpolnilo 46 anketirancev. Poglaviten rezultat dela je bil, da večina potencialno aktivnega prebivalstva pozna pojem družini prijazno podjetje in bi se raje zaposlili v podjetju, ki le-te ukrepe ponuja.
Keywords: fleksibilen delovni čas, družini prijazno podjetje, usklajevanje družinskega in zasebnega življenja, motivacija
Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (780,52 KB)

8.
Organizacijska kultura v revizijskem podjetju
Pia Bratkovič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Organizacijska kultura predstavlja skupek vrednot, norm in praks, ki urejajo vedenje in odnose znotraj organizacije. Organizacijska kultura je razširjen pojem, ki se obravnava na različne načine. To diplomsko delo se ukvarja s tematiko, kaj predstavlja organizacijsko kulturo v revizijskem podjetju in kakšna je njena vloga. Obravnavana tema organizacijske kulture v revizijskih podjetjih se osredotoča na oblikovanje in vzdrževanje te kulture, ki ima še posebej pomembno vlogo zaradi visoko reguliranega revizijskega okolja, kjer je potrebno upoštevati predpisane spreminjajoče se standarde in etičnost. Na podlagi predhodnih tujih raziskav v povezavi s to tematiko je predstavljen splošni model organizacijske kulture v reviziji, vrste organizacijskih kultur in klim, ki jih lahko zasledimo v revizijskem podjetju. Sledi predstavitev vpliva kulture in klime na kakovost revidiranja, v povezavi s kulturo in uspešnostjo revizijskega podjetja, predstavitev vloge komunikacije, mehanizma upravljanja zaposlenih in pomen preveritve organizacijske kulture v revizijskih podjetjih. Diplomsko delo ima dve hipotezi, ki smo ju tudi potrdili na podlagi proučitve ugotovitev preteklih raziskav. Pozitivna organizacijska kultura ima v revizijskem podjetju pozitiven vpliv na zavzetost zaposlenih, obseg storitev, ki jih revizijsko podjetje opravlja. Pozitivna organizacijska kultura v revizijskem podjetju je povezana z večjim obsegom storitev, ki jih opravlja revizijsko podjetje. Na podlagi teoretičnih spoznanj na to temo smo prišli do sklepa, da revizijska podjetja z močnimi in pozitivnimi organizacijskimi kulturami pogosteje širijo obseg svojih storitev, saj taka kultura spodbuja inovacije, izboljšuje kakovost storitev in povečuje zadovoljstvo strank. Na podlagi raziskave smo prišli do sklepa, da ima organizacijska kultura v revizijskih podjetjih ključno vlogo pri oblikovanju vedenja zaposlenih, kakovosti revizijskih storitev in uspešnosti podjetja. Pozitivna organizacijska kultura lahko poveča zavzetost zaposlenih in izboljša kakovost revidiranja. V naši raziskavi, v diplomskem delu, obstajajo nekatere omejitve, kot so omejenost na razpoložljive pretekle raziskave različnih avtorjev, ki so praviloma osredotočene na velika revizijska podjetja in geografsko omejene. Ugotovitve diplomskega dela pripomorejo k boljšemu razumevanju organizacijske kulture v revizijskih podjetjih. Možno je, da se v prihodnje ugotovitve raziskave primerjajo, posplošijo in povežejo s preostalimi revizijskimi podjetji, razišče pa tudi, kako je organizacijska kultura zaznana in predstavljena med zaposlenimi v teh revizijskih podjetjih.
Keywords: Organizacijska kultura, revizija, revizor, revizijsko podjetje, zaposleni.
Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 7
.pdf Full text (1,93 MB)

9.
Analiza podjetniških pristopov vodenja v slovenskih zagonskih podjetjih
Matej Zidarn, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Zagonska podjetja oz. startupi imajo danes zelo pomembno vlogo v gospodarstvu, inovacijah in ekonomskem sistemu. To se ne kaže samo v porastu števila zagonskih podjetij v zadnjem desetletju, ampak tudi v vplivu, ki ga imajo na svetovno gospodarstvo in neposredno na naša življenja z inovacijami, ki jih prinašajo na trg. Kultura zagonskih podjetij se razvija tudi v Sloveniji, kjer v medijih vedno bolj pogosto slišimo o uspešnih zgodbah podjetij, ki ne dosegajo izjemnih rezultatov le na državni, ampak tudi svetovni ravni. Vzporedno z razvojem zagonskih podjetij se je razvilo tudi veliko podjetniških pristopov vodenja, ki jih podjetja po vsem svetu na različne načine implementirajo v svoje sisteme z namenom doseganja uspeha. Slovenska zagonska podjetja niso izjema, zato smo se odločili v diplomskem delu raziskati poznavanje, uporabo in vpliv različnih podjetniških pristopov vodenja, ki se jih poslužujejo. V sklopu diplomskega dela smo preučili teorijo treh pristopov: vitko podjetništvo, strategijo modrega oceana in oblikovalsko razmišljanje. Nato smo kot primer dobre prakse in razvoja metodologije predstavili podjetje Toyota, kjer najdemo pionirje vitkega podjetništva. Na koncu smo z vzorčno raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali, kako so preučevani podjetniški pristopi vodenja zastopani v slovenskih zagonskih podjetjih in kakšni so njihovi vplivi. Rezultati presečne raziskave so pokazali, da so slovenska zagonska podjetja sicer dobro seznanjena z nekaterimi sodobnimi podjetniškimi pristopi, kot je vitko podjetništvo (uporablja ga kar 70 % proučevanih podjetij), vendar pa se pri izbiri in uporabi teh pristopov soočajo z različnimi izzivi. Ugotovili smo tudi, da slovenska zagonska podjetja večinoma uporabljajo kombinacijo pristopov ali pa sploh nimajo izbranega konkretnega pristopa vodenja. Raziskava je pokazala, da kljub visokemu poznavanju in uporabi vitkega podjetništva ta ne zagotavlja nujno večje uspešnosti podjetij, kar kaže na kompleksnost in mnogoterost dejavnikov, ki vplivajo na uspeh zagonskih podjetij. Presenetljivo je, da zunanje okoliščine, kot je kriza COVID-19, v veliki večini niso vplivale na spremembo pristopa vodenja podjetja, kar kaže na to, da so slovenska zagonska podjetja v veliki meri že imela vzpostavljene pristope, ki so jim omogočili preživetje krize, ali pa so se osredotočili na druge oblike prilagajanja, namesto da bi spreminjali svoje vodstvene strategije.
Keywords: podjetništvo, zagonsko podjetje, vitko podjetništvo, strategija modrega oceana, oblikovalsko razmišljanje
Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 13
.pdf Full text (2,38 MB)

10.
Vpliv tveganega kapitala na uspešnost rasti podjetja
Jernej Cankar, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V sodobnem poslovnem okolju je financiranje ključnega pomena za rast in razvoj podjetij, zlasti za mlada in inovativna podjetja v zgodnjih fazah razvoja. Tvegani kapital predstavlja eno od oblik financiranja, ki omogoča tem podjetjem pridobitev potrebnih sredstev za širitev, inovacije in vstop na trg. Kljub pomembnosti tveganega kapitala ostajajo odprta vprašanja o dejanskem vplivu tovrstnega financiranja na rast in uspešnost podjetij. Diplomska naloga obravnava vprašanje, kako pridobitev tveganega kapitala vpliva na različne vidike rasti in uspešnosti podjetij. S primerjavo podatkov, ki se nanašajo na rast prihodkov, rast vrednosti podjetij in na rast zaposlenosti v obdobju petih let (od 2019 do 2023), smo na podlagi vzorca štirih podjetij (dveh, ki sta prejeli tvegani kapital in dveh, ki ga nista prejeli), ugotovili, da sta stopnja rasti prihodkov in stopnja rasti zaposlenosti v podjetjih, ki sta prejela tvegani kapital, višja kot v podjetjih, ki ga nista, medtem ko tvegani kapital ne vpliva na rast vrednosti podjetij.
Keywords: Podjetje, tvegani kapital, rast prihodkov, rast vrednosti podjetja, rast števila zaposlenih.
Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (2,17 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica