| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1306
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Primerjava družbenih odgovornosti med izbranimi slovenskimi, francoskimi in danskimi transportnimi podjetji
Tea Knez, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali tematiko družbene odgovornosti in ugotovili, da se začetki družbeno odgovornega vedenja kažejo že v starodavnih rimskih zakonih. Pri proučevanju tematike smo prišli do spoznanja, da ni enotne definicije družbene odgovornosti, saj si jo vsak avtor razlaga po svoje. Vsem definicijam je skupno prizadevanje za odgovorno družbeno, ekonomsko in okoljsko ravnanje. Teoretično spoznanje smo nato nadgradili z analizo kriterijev družbene odgovornosti v desetih slovenskih, francoskih in danskih transportnih podjetjih. Za vsako izbrano transportno podjetje smo pregledali tudi spletne medije in ugotovili, ali podjetje dejansko posluje družbeno odgovorno. Na osnovi dobljenih ugotovitev smo primerjali, kakšno je dojemanje družbene odgovornosti v posamezni državi. Spoznali smo, da transportna podjetja v Sloveniji, Franciji in na Danskem tej tematiki posvečajo veliko pozornosti. Vsa podjetja se zavedajo pomembnosti družbeno odgovornega vedenja do vseh, ki so neposredno ali posredno vključeni v poslovanje, saj pozitivno vpliva na dobičkonosnost in konkurenčnost podjetij.
Keywords: družbena odgovornost, transportna podjetja, ključni deležniki v podjetjih, notranja dimenzija, zunanja dimenzija
Published: 26.11.2021; Views: 40; Downloads: 6
.pdf Full text (2,71 MB)

2.
Dinamično podjetništvo in pomen hitro rastočih podjetij za gospodarstvo
Anđela Teslić, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Podjetništvo je dinamičen proces povečevanja bogastva. Zato pravimo, da je podjetništvo družbena funkcija ustvarjanja novih vrednot s kreativnim kombiniranjem poslovnih virov. Podjetništvo se kaže kot pripravljenost prevzeti pobudo, aktivirati socialno-ekonomski mehanizem in zavestno tvegati pri pretvorbi idej v nove poslovne podvige. Pomeni opažanje poslovnih priložnosti in vlaganje v nov poslovni podvig, ki bi prispeval ne le podjetniku, temveč tudi gospodarstvu države, v kateri deluje (Avlijaš & Avlijaš, 2018). Podjetništvo je samo po sebi pomembno ne le za podjetnike same in industrijo, v kateri delujejo, temveč tudi za gospodarstvo države, v kateri delujejo. Z naraščajočim pomenom podjetništva smo prišli do izjemnega pomena tipa podjetništva, ki mu rečemo dinamično podjetništvo. V teoretičnem delu smo razložili pomen dinamičnega podjetništva in dinamičnega podjetnika. Dinamično podjetništvo je termin, ki se nanaša na hitro rastoča podjetja in je v zadnjem obdobju dodatno vplivalo na rast in razvoj gospodarstva. Prav zato je treba biti pozoren na dinamično podjetništvo, hitro rastoča podjetja in njihov pomen za gospodarstvo. Pojasnili smo opredelitev hitro rastočih podjetij in vpliv na njihovo ustvarjanje in preživetje, pa tudi ključne kazalnike, ki kažejo, da je podjetje postajalo hitro rastoče. V empiričnem delu smo analizirali razpoložljive podatke iz AJPES-a v različnih korakih, s katerimi smo lahko prikazali vpliv in pomen dinamičnega podjetništva za gospodarstvo. Osredotočili smo se na primerjavo ključnih kazalnikov skozi določena obdobja.  
Keywords: dinamično podjetništvo, rast podjetij, gospodarstvo, hitro rastoča podjetja
Published: 16.11.2021; Views: 60; Downloads: 15
.pdf Full text (1009,92 KB)

3.
Izzivi merjenja uspešnosti poslovanja na primeru malega podjetja
Urška Doberšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Problem naloge je torej raziskati različne možnosti za merjenje uspešnosti poslovanja, ker pa se bomo tekom našega diplomskega dela glede izzivov merjenja uspešnosti podjetja osredotočili predvsem na malo podjetje
Keywords: merjenje uspešnosti, mala podjetja, kazalniki, analiza računovodskih izkazov
Published: 11.11.2021; Views: 76; Downloads: 13
.pdf Full text (11,36 MB)

4.
Izzivi in načrtovanje nasledstva v družinskem podjetju Lorbek & CO. d. o. o.
Gregor Lorbek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Družinska podjetja so ključen del vsakega gospodarstva in se srečujejo z edinstvenimi, njim specifičnimi izzivi. V diplomskem projektu smo te izzive podrobneje predstavili in posvetili posebno pozornost problematiki nasledstva, saj ga številni avtorji opredeljujejo kot enega največjih in ključnih strateških izzivov družinskega podjetništva, ki se mu je potrebno začeti posvečati že zgodaj. Pregled vseh možnih načinov prenosa podjetja in pravočasen proces uvajanja naslednika sta za uspešno izvedbo nasledstva. Veliko prednosti, ki jih imajo družinska podjetja, izhaja iz družine same. Odnosi v družini tudi močno vplivajo na uspeh poslovanja družinskega podjetja, zato smo jih v tem diplomskem projektu podrobno obdelali in predstavili. V empiričnem delu smo podrobneje predstavili družinsko podjetje Lorbek & CO. d. o. o., njegove probleme, odnose znotraj družine in prihodnje načrte za prenos podjetja. Ugotovili smo, da se je podjetje že začelo ukvarjati z uvajanjem naslednika in ima dobre možnosti za uspeh.
Keywords: družinsko podjetništvo, odnosi v družini, nasledstvo, prenos podjetja
Published: 09.11.2021; Views: 41; Downloads: 2
.pdf Full text (1,07 MB)

5.
Primerjava podjetništva v Sloveniji in na Švedskem
Žan Karnet, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Stopnja podjetništvo po svetu narašča. Uspešno podjetje je v veliki meri odvisno od tega kako uspešen je podjetnik pri samem vodenju podjetja. Podjetnik, ki ustvari novo podjetje, nosi večino tveganj in uživa večino koristi. Podjetništvo v Sloveniji in na Švedskem je v porastu. Slovenija in Švedska imata različne postopke za ustanovitev podjetij, različne načine motivacije za podajo na podjetniško pot, različne elemente podjetniške zmogljivosti. Na porast podjetništva na splošno vpliva tudi hitra spremembe tehnologije, modernizacija vseh tehnoloških postopkov in načinov dela. Vendar pa s pojavom Covida-19 stopnja podjetništva v povprečju krepko padla. V času Covida-19 so še posebej ranljiva majhna podjetja.
Keywords: Podjetnik, start-up podjetja, GEM, podjetništvo v Sloveniji, podjetništvo na Švedskem
Published: 08.11.2021; Views: 47; Downloads: 2
.pdf Full text (1,13 MB)

6.
Skladnost izjave o nefinančnem poslovanju s politiko podjetja na primeru podjetja telekom slovenije, d.d.
Maša Škorjanc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Organizacijam je za uspešno poslovanje, doseganje zastavljenih ciljev ter rast ključnega pomena ustrezno zastavljena politika podjetja, ta opredeljuje splošne in temeljne dolgoročnejše značilnosti podjetja. Na njeno oblikovanje imajo vpliv interesi, etika, kultura in filozofija pomembnejših udeležencev. Politika podjetja vključuje oblikovano vizijo, poslanstvo, namen obstajanja ter vrednote organizacije, te sestavine so ključne za uspešno izvajanje procesa vodenja in upravljanja organizacije. Politika podjetja se uresničuje na ravni strateškega managementa njeno izvajanje je potrebno kontrolirati. Slovenska podjetja se zavedajo odvisnosti od svojih zaposlenih, okolja, skupnosti, poslovnih partnerjev in dobrega vodenja. To spoznanje je prisililo organizacije, da se zavedajo pomena družbene odgovornosti v obliki vplivov, ki jih imajo s svojim poslovanjem na družbo. Zaradi družbene odgovornosti organizacije upoštevajo soodvisnost z družbo ter z uravnoteženim poslovanjem na vseh ključnih področjih izkazujejo vložen trud. Organizacije so v zadnjih desetletjih pričele velik delež investicij namenjati trajnostnem razvoju. Po letu 2017 so zaradi prenosa Direktive 2014/95/EU z novelo Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1J) organizacije, ki kotirajo na borzi dolžne prikazovati informacije o okoljskih, družbenih, ekonomskih, upravljalskih učinkih ter o vplivih teh na samo delovanje organizacije. Poročanje o družbeni odgovornosti in trajnostnem razvoju služi organizacijam kot graditelj na zaupanju obstoječih in potencialnih udeležencev podjetja, naj bo to kupec, zaposleni ali poslovni partner. Za neuspeh organizacij je velikokrat krivo neskladje politike podjetja z izjavo o nefinančnem poslovanju, saj podjetja ne aplicirajo zadane vizije, poslanstva, smotra ter temeljnih ciljev v izvajanje družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja. Nefinančna poročila pomagajo podjetjem s pomočjo merljivih učinkov spremljati uspešnost poslovanja organizacije in vplive na trajnostni razvoj. V diplomskem projektu zgoraj omenjene pojme bolje spoznamo na osnovi teorije, nato ugotovitve utemeljimo na primeru slovenskega podjetja Telekom Slovenije, d.d. V raziskovalnem delu spoznamo način poslovanja organizacije ter na podlagi letnega poročila za leto 2019 in 2020 ugotovimo načine izvajanja družbene odgovornosti na podlagi okoljske, družbene in kadrovske politike. Kot celovit zaključek diplomskega projekta podamo ugotovitve analizie skladnosti politike podjetja z izjavo o nefinančnem poslovanju organizacije.
Keywords: politika podjetja, nefinančno poročanje, trajnostni razvoj, politika raznolikosti, družbena odgovornost.
Published: 04.11.2021; Views: 76; Downloads: 5
.pdf Full text (832,10 KB)

7.
Razvoj modela za oceno pripravljenosti proizvodnih podjetij na Industrijo 4.0
Rok Črešnar, 2021, doctoral dissertation

Abstract: Doktorska disertacija se ukvarja z razvojem modela za oceno pripravljenosti proizvodnih podjetij na Industrijo 4.0. Industrija 4.0 predstavlja novo paradigmo delovanja družbe, družbenih podsistemov, kot je ekonomski sistem in v tem okviru spreminja temeljne principe delovanja organizacij, ki je vse bolj odvisno od integracije visokotehnoloških rešitev in novejših filozofij poslovanja v njihovo delovanje. Namen Industrije 4.0 je skozi integracijo naprednih tehnologij in sodobnih filozofij delovanja in poslovanja organizacij izboljšati produktivnost, ki bo omogočala boljše izhodišče organizacij za konkurenčnost na trgu. Ampak, kot se je izkazalo iz obstoječih študij v znanstveni literaturi, je principe Industrije 4.0, predvsem tehnološke, izjemno težko implementirati v delovanje organizacij. V odziv na zaznane spremembe v organizacijah, kjer vplivi Industrije 4.0 na delovanje organizacij še niso povsem določeni, so se v literaturi pojavili modeli za sistemsko presojanje pripravljenosti organizacij na Industrijo 4.0. Ti modeli omogočajo presojo stanja implementacije praks in principov Industrije 4.0 z namenom ugotoviti skladnost organizacije s predpostavljenimi najboljšimi poslovnimi praksami novo nastalega organizacijskega okolja. Do tega trenutka so ti modeli zgolj konceptualno zastavljeni in niso razviti na temelju empiričnega preverjanja, ki bi natančno določilo, kako Industrija 4.0 dejansko vpliva na delovanje organizacije in na raven pripravljenosti organizacije. Dva do sedaj razvita najbolj popolna konceptualna modela za oceno pripravljenosti podjetij na Industrijo 4.0, ki zajameta večino dejavnikov organizacijskega delovanja in sta zaradi tega bila izbrana kot podlaga za našo študijo, sta bila osnovana iz strani National Academy of Science and Engineering - Acatech (Frauenhofer) in na Univerzi v Warwicku. Ta modela zajameta organizacijske dejavnike, za katere se predvideva, da bodo podvrženi največjim spremembam v okviru vplivov Industrije 4.0 na delovanje organizacij. Vendar pa, kljub svoji obsežnosti, spregledata pomembnejše vidike organizacijskega delovanja, ki so se v preteklosti izkazali za ključne pri zagotavljanju učinkovitosti in uspešnosti organizacij. Gre prvič za uporabo ključnih orodij managementa, drugič za osredotočanje na razvoj in uporabo ključnih kompetenc zaposlenih ter tretjič za temeljno lastnost oz. gradnik organizacijske uspešnosti, produktivnost. Namen študije je razviti in potrditi celovitejši model pripravljenosti na Industrijo 4.0, ki poleg že predvidenih dejavnikov sprememb v obstoječih modelih pripravljenosti na Industrijo 4.0, v presojo vključi tudi tri omenjene spregledane vidike, ki niso vključeni v obstoječe modele, tj. orodja managementa, kompetence zaposlenih in produktivnost. Namen pa je seveda tudi predstaviti ne zgolj konceptualno zastavljen, ampak tudi empirično preverjen in razširjen model za oceno pripravljenosti proizvodnih podjetij na Industrijo 4.0. V naši raziskavi smo se problema lotili na naslednji način. Najprej smo preverili, koliko je kombinacija Warwickovega in Acatechovega modela zanesljiva, pri čemer smo izhodiščni model za presojanje pripravljenosti na Industrijo 4.0 osnovali na temelju dimenzij obeh modelov, kar je služilo kot podlaga za nadaljnje izboljšanje modela. Kombinacija modelov je bila sestavljena, ker sta si modela nekoliko različna in je bilo zato potrebno vzeti nekatere dimenzije pripravljenosti iz enega ter druge iz drugega. Ta modela v kombinaciji v osnovi sistemsko zajameta vidike organizacijskega delovanja, vendar pa nobenega od modelov posamezno do sedaj še niso empirično aplicirali, da bi z njimi lahko izmerili simultane učinke na druga področja organizacijskega delovanja. Prav tako ta dva modela v osnovi nista upoštevala dveh pomembnih dejavnikov organizacijskega delovanja, ki sta pomembna v okolju Industrije 4.0, in sicer uporabo orodij managementa in ključne kompetence zaposlenih. Prav tako produktivnost v teh modelih ni predvidena ali upoštevana
Keywords: Industrija 4.0, model pripravljenosti za Industrijo 4.0, orodja managementa, kompetence zaposlenih, produktivnost, management, digitalizacija, organizacijsko delovanje, proizvodna podjetja.
Published: 04.11.2021; Views: 102; Downloads: 22
.pdf Full text (5,32 MB)

8.
Vpliv družbenih omrežij na prepoznavnost podjetja
Sara Vrečko, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Z digitalizacijo se svet povezuje, družbena omrežja pa so postala najbolj vplivni virtualni prostor, ki se ne uporablja zgolj za mreženje in komuniciranje ljudi, temveč predstavljajo tudi odlično orodje za digitalno komuniciranje podjetij. Poznamo več različnih vrst družbenih omrežij, ki se med seboj razlikujejo predvsem glede na to kakšnim uporabnikom so namenjena in katera je prevladujoča dejavnost, ki se na družbenem omrežju dogaja. Od pojava družbenih omrežij pa do danes, so presegla svoje osnovne namene uporabe, saj so njihove koristi prepoznala številna podjetja, ki so v njih videla potencial za doseganje širšega kroga odjemalcev. Predmet obravnave diplomskega dela je preučevanje vpliva družbenih omrežij na prepoznavnost podjetij na primeru podjetja Granitex d. o. o. V diplomskem delu sem najprej opredelila pojem družbenih omrežij, predstavila najpopularnejša družbena omrežja ter podrobneje obravnavala družbeni omrežji Facebook in Instagram. V nadaljevanju sem se osredotočila na uporabo izbranih družbenih omrežij in predstavila prednosti in slabosti uporabe le teh v poslovne namene. Sledila je predstavitev podjetja ter definiranje ključnih informacij o podjetju, ki so bile koristne pri izvajanju empiričnega dela. V empiričnem delu diplomskega dela sem ugotavljala vpliv družbenega omrežja Facebook na prepoznavnost podjetja. S preverjanjem zastavljenih hipotez sem ugotovila, da omogočajo družbena omrežja podjetjem številne priložnosti za gradnjo in večanje prepoznavnosti. Facebook je eno izmed najbolj popularnih družbenih omrežij in odlično orodje za doseganje večje prepoznavnosti podjetja, ohranjanje stika z obstoječimi uporabniki in pridobivanje novih uporabnikov. S temeljito analizo svoje Facebook strani lahko podjetje namreč pridobi koristne informacije in izboljša svojo komunikacijo. Njihove objave na Facebook strani podjetja so atraktivne, pri čemer imajo največji doseg objave z nagradno igro. Zaradi naraščanja vloge družbenih omrežij v poslovne namene, sem v zadnjem delu diplomskega dela podala nekaj predlogov in smernic, ki bi lahko podjetju pripomogle k boljši komunikaciji na družbenih omrežjih in izboljšanju prepoznavnosti podjetja.
Keywords: družbena omrežja, Granitex d. o. o., prepoznavnost podjetja, Facebook, Instagram.
Published: 04.11.2021; Views: 66; Downloads: 14
.pdf Full text (3,40 MB)

9.
Manifestacija industrije 4.0 v izvedbenem managementu in računovodstvu
Nastja Rupnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Delo diplomskega projekta se ukvarja z ugotavljanjem manifestacije Industrije 4.0 v poslovnih in izvedbenih procesih v proizvodnih podjetjih, hkrati pa poskuša razložiti vlogo računovodsko finančne funkcije pod vplivi sprememb Industrije 4.0. Najprej preučimo pojav Industrije 4.0 in z njo povezan pojav digitalizacije, ter preverimo kako je Industrija 4.0 nastala v zgodovinskem razvoju. Pojasnimo tudi vplive Industrije 4.0 in digitalizacije na razvoj družbe in spremembe, ki se v družbi dogajajo. Osredotočimo se na najbolj pomembne tehnologije Industrije 4.0, internet stvari, veliki, podatki, kibernetično fizični sistemi in pametne tovarne. Preverimo, kako je mogoče te tehnologije uporabljati za izboljšanje poslovnih procesov v podjetjih. V tretjem poglavju opišemo, kako delujejo poslovni procesi v podjetjih in kakšna je njihova izvedbena funkcija. Pojasnimo kaj se tipično dogaja v teh procesih in kakšen je lahko vpliv Industrije 4.0 na spremembe poslovnih procesov. Posebej obravnavamo finančno računovodsko funkcijo v tem poglavju. Opredelimo s čem se ta funkcija ukvarja in nato predstavimo še informacijske tehnologije, ki omogočajo to funkcijo. Predvidimo, kakšne so lahko spremembe v računovodstvu zaradi vpliva tehnologij Industrije 4.0 gledano iz zornega kota podatkov in njihove uporabe. Kot zadnje predstavimo sintezo spoznanj. Ugotovimo, da Industrija 4.0 vpliva s svojimi tehnologijami na vse poslovne procese v podjetju kot celoto. Tehnologije, ki so oblikovale digitalizacijo in nato Industrijo 4.0 so v določeni meri uporabljene v celotni družbi in ne samo v podjetjih. Tehnologije Industrije 4.0 se manifestirajo v izvedbenem managementu kot rešitve za integrirano komunikacijo, zbiranje, shranjevanje in analiziranje podatkov iz procesov predvsem pri internetu stvari. Pri manifestaciji kibernetično fizičnih sistemov gre za vpliv predvsem na izvedbeno proizvodno funkcijo, kjer so uporabljene tehnologije senzorjev za zbiranje podatkov in interneta stvari za komunikacijo med stroji in med stroji in ljudmi. Pri pametnih tovarnah gre za naslednjo raven uporabe teh tehnologij, kjer se s pomočjo umetne inteligence ustvarjajo proizvodne enote, ki so sposobne samostojno izvedbeno opravljati aktivnosti. Industrija 4.0 in finančno računovodska funkcija imata stičišča predvsem v aktivnostih poročanja. Računovodsko poročanje bo splošno boljše, natančnejše, hitrejše in bolj obsežno zaradi velikih podatkov, katere bo možno zbirati s pomočjo tehnologij Industrije 4.0. Samo po sebi pa je finančno računovodsko funkcijo nesmiselno obarvati pri Industriji 4.0, kajti je del širšega sistema funkcioniranja proizvodnega podjetja in je potrebno gledati celoten vpliv tehnologij na podjetje.
Keywords: Industrija 4.0, proizvodnja, podjetja, izvedbena funkcija, računovodstvo, manifestacije
Published: 28.10.2021; Views: 102; Downloads: 8
.pdf Full text (1,96 MB)

10.
Analiza vpliva covid-19 krize na izbrano podjetje
Sašo Kolman, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo se osredotočili na podjetništvo v času krize covid-19. Med pregledom literature smo ugotovili, da je covid-19 povzročil velik gospodarski šok, najbolj prizadeti sektorji pa so bili poslovanje, gostinstvo, turizem, promet, izobraževanje in zdravstvo. Še posebej ogrožena skupina so bila majhna in srednje velika podjetja. Izhajajoč iz navedenega smo v empiričnem delu raziskali vpliv krize covid-19 na podjetje Avto Rajh, d. o. o., ki po velikosti spada med majhna podjetja, ukvarja pa se z avtomobilsko dejavnostjo. Z direktorjem izbranega podjetja smo izvedli polstrukturirani intervju in tako prišli do zanimivih zaključkov. Rezultati so pokazali, da je kriza covid-19 prizadela podjetje in povzročila 30- odstotni upad dohodkov. Posledično je vplivala tudi na doseganje ciljev trajnostnega razvoja. Zaradi upada povpraševanja po blagu in storitvah v času epidemije covida-19 se je v podjetju zmanjšala prodaja, kljub temu pa niso imeli težav z izplačevanjem plač svojim zaposlenim in z izpolnjevanjem pogojev ter zahtev dobaviteljev. Težave je predstavljala predvsem dobava vozil in drugega materiala, kar je oteževalo poslovanje. Podjetje je sicer že pred krizo v veliki meri uporabljalo digitalno tehnologijo, med krizo pa se je uporaba le-te še nekoliko povečala. Nazadnje smo direktorja povprašali glede pomoči, ki jo je podjetje prejelo od države, in ugotovili, da bi podjetje vsekakor potrebovalo boljšo in dodatno pomoč pri soočanju s posledicami krize covid-19.
Keywords: COVID-19, podjetništvo v času epidemije covida-19, majhna podjetja
Published: 28.10.2021; Views: 120; Downloads: 33
.pdf Full text (678,91 KB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica