| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Poškodbe glave pri otroku
Klementina Meklav, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili poškodbe glave pri otroku. Opisali smo anatomijo in fiziologijo možganov pri otroku. Predstavili smo vrste poškodb glave pri otroku, vzroke za nastanek poškodb glave pri otroku, oskrbo otroka s poškodbo glave in opisali zdravstveno nego otroka po poškodbi glave. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, katere poškodbe glave se najpogosteje pojavijo pri otrocih, kako ukrepajo starši, ko pride do poškodbe glave pri otroku, in ali se starši zavedajo posledic, do katerih lahko pride, ko si otrok poškoduje glavo. Metodologija raziskovanja. V diplomskem delu je uporabljena deskriptivna metoda dela. Teoretična izhodišča smo opredelili s pomočjo domače in tuje strokovne literature. Podatke za empirični del smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketo smo izvedli z anketiranjem 40 naključno izbranih staršev. Rezultati. Ugotovili smo, da se pri otrocih najpogosteje pojavijo lahke poškodbe glave. Najpogostejša vrsta poškodbe glave pri otroku je udarnina z oteklino in podplutbo. 55 % staršev meni, da zna ukrepati v primeru poškodbe glave pri otroku. Prav tako se vsi starši zavedajo posledic, ki lahko nastanejo po poškodbi glave. Sklep. Največ poškodb glave predšolskih in šolskih otrok se zgodi doma pri igri. Ker je strah ena iz med najpogostejših reakcij, ki se je oziroma bi se pojavila pri starših po poškodbi glave, bi vsaka poškodba glave ali druga poškodba na starše delovala zelo stresno. Hude in nepopravljive posledice po poškodbi glave otroka lahko zelo spremenijo odnos in način življenja v družini. Vloga medicinske sestre pri poškodbah glave je preventivna, svetovalna in izobraževalna. Starše informira o poškodbah glave na sistematskih pregledih z deljenjem brošur in z individualnim pogovorom. Medicinske sestre bi se morale aktivno vključevati v preventivne programe, ki so namenjeni izobraževanju, svetovanju in prenašanju znanja in izkušenj ljudem. Starši morajo poskrbeti, da se bo njihov otrok igral varno, tako doma kot drugod.
Keywords: poškodbe glave, lahke poškodbe, igra, otrok, starši, zdravstvena nega
Published: 11.10.2013; Views: 2345; Downloads: 353
.pdf Full text (710,53 KB)

2.
UKREPI ZA ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI OTROK V VRTCU
Andreja Krebs, 2014, master's thesis

Abstract: V Sloveniji imamo kakovostne vrtce, ki otrokom nudijo možnosti za vsestranski razvoj. K temu pripomore načrtovanje kakovostnih dejavnosti in evalviranje napredka otrok. K dobrim in uspešnim ustanovam pa vsekakor spada zagotavljanje varnosti otrok, ki ga urejajo mnogi pravilniki in interni akti, katerih podlaga je Zakon o vrtcih. Magistrsko delo obravnava Pravilnik o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca, Pravilnik o varnosti otrok v vrtcu, Varnostni načrt na igralih in Pravilnik o požarnem redu. V delu smo proučili kazensko odgovornost ter civilno-pravne vidike odgovornosti vrtca in vzgojiteljev. V empiričnem delu magistrske naloge smo ugotavljali, na kakšne načine in v kolikšni meri se varnost v vrtcih zagotavlja ter v kolikšni meri so strokovni delavci seznanjeni s pravilniki, ki to področje urejajo. Zanimala so nas stališča ter izkušnje staršev in vzgojiteljev koroških vrtcev, ki smo jih ob koncu empiričnega dela tudi primerjali.
Keywords: varnost otrok v vrtcu, prostor in oprema, varnost na igralih, požarni red, ukrepi za zagotavljanje varnosti, poškodbe otrok v vrtcu.
Published: 24.02.2014; Views: 2662; Downloads: 418
.pdf Full text (1,31 MB)

3.
VLOGA STRAHU ODRASLIH PRI RAZVOJU PLEZALNIH SPRETNOSTI PRI PREDŠOLSKEM OTROKU
Polona Antloga, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Z diplomskim delom smo želeli na osnovi raziskave proučiti optimalne možnosti za razvoj plezalnih sposobnosti predšolskega otroka in predvsem, kaj ga pri tem omejuje. Ob predpostavki, da je strah pridobljeno čustvo, nas je predvsem zanimalo, v kolikšni meri smo ravno odrasli odgovorni za to, da se osnovni element gibanja – plezanje, pri otrocih razvije tako različno. Eni so spretni plezalci, druge je strah višine, zopet tretji komaj uspejo priplezati na stol. Raziskovalni pristop v prvem delu je bolj teoretične narave (primerjalna ali komparativna metoda, deskriptivna metoda), medtem ko je drugi del namenjen empiričnemu raziskovanju (kavzalno–neeksperimentalna metoda). Pri raziskovanju teoretičnih zakonitosti smo se opirali na študij ter raziskavo dela, dosegljive primarne in sekundarne vire objavljenih del naših in tujih avtorjev. Raziskavo smo izvedli s pomočjo vprašalnikov za starše in vzgojitelje v vrtcu in na podlagi dobljenih rezultatov ugotovili, da odrasli nimajo negativnih izkušenj pri plezanju, je pa pri več kot polovici staršev dejansko prisoten strah pred višino. Razlog za strah vzgojiteljev pri plezanju otrok je v njihovi splošni zaskrbljenosti in odgovornosti za varnost otrok, razveseljiva pa je predvsem ugotovitev, da imajo vsi otroci, ne glede na to, ali živijo v mestu ali na vasi, enako spontanih možnosti za razvijanje plezalnih sposobnosti.
Keywords: plezanje, starši, vzgojitelji, poškodbe, predšolski otrok, strah, strah pred višino
Published: 28.01.2014; Views: 1067; Downloads: 106
.pdf Full text (746,58 KB)

4.
MNENJE STARŠEV O VARNOSTI OTROK V VRTCU
Urška Arnuš, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Prva ločitev starša in otroka je zelo težka, saj se v prvih mesecih otrokovega življenja ustvarijo močne čustvene vezi. Starši so primorani, zaradi službene odsotnosti otroka oddati v dnevno varstvo in s tem lahko otroci izgubijo občutek varnosti. V vrtcu imajo najboljšo možnost, da si ustvarijo lastno samopodobo in se naučijo druženja z drugimi. Pri igri v večji skupini obstaja možnost za morebitne poškodbe, ki jih lahko s pravilnimi varnostmi ukrepi preprečimo. Otrokova nezgoda je vsestranski dogodek, ki vključuje stopnjo otrokove razvitosti ter otrokovo okolje. Okolje je za otroka zelo pomembno. Otroci, ki živijo v mestnem in primestnem okolju imajo enake možnosti za igro in razvoj. Pomembno je , da se odrasli zavedamo, da otrok ni nikoli kriv za nezgodo, ter da je odvisen od razumevanja, vzgoje in varnosti, ki mu jo dajemo. V diplomski nalogi sem raziskovala mnenja staršev o varnosti otrok v vrtcu, ugotovila ali obstajajo razlike med mestnim in primestnim vrtcem, in če sta starost in spol povezana s pogostostjo poškodb v vrtcu. V vzorec anketiranja sem zajela 100 staršev predšolskih otrok, in sicer 50 staršev otrok mestnega vrtca in 50 staršev otrok primestnega vrtca. Podatke sem zbrala s pomočjo anketnega vprašalnika, jih obdelala s programom Microsoft Excel 2010 ter grafično prikazala v diplomski nalogi. Analiza je pokazala, da je dobro poskrbljeno za varnost otrok v vrtcu, da se po mnenju staršev poškoduje več dečkov kot deklic, in sicer v drugem starostnem obdobju, in da okolje (mestno in primestno) ni povezano s pogostostjo poškodb.
Keywords: mestni vrtec, primestni vrtec, predšolski otrok, navezanost, varnost, poškodbe, preprečevanje poškodb
Published: 10.12.2014; Views: 709; Downloads: 76
.pdf Full text (725,26 KB)

5.
PRAVNI IN ETIČNI VIDIKI ODGOVORNOSTI VZGOJITELJEV V VRTCU
Petra Sakovič, 2015, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo predstavili teoretična izhodišča, pri čemer smo združili razmišljanja različnih avtorjev ter skušali ustvariti celotno sliko odgovornosti dela vzgojiteljev iz dveh različnih zornih kotov, tako pravnega kot tudi etičnega, ki v praksi delujeta skupaj. Vsak zaposleni odgovarja za svoje delo in dejanja na delovnem mestu. Kako pa ta odgovornost vpliva na delo zaposlenih, pa je odvisno od vsakega posameznika posebej. Vzgojitelji smo poklicno zavezani Kodeksu etičnega ravnanja v vrtcu, ki predstavlja moralno zavezujoč akt, ki ga zaposleni v vrtcu, njegove vrednote in načela, razumemo kot zbirko smernic za zgledno delo. V nadaljevanju smo opredelili pojem nadzorstvene dolžnosti in ga umestili v prakso. Podrobneje smo predstavili Pravilnik o varnosti otrok v vrtcu, ki ga mora imeti vsak vrtec. Prav tako pa smo izpostavili bistvene strategije za preprečevanje poškodb otrok v vrtcih. Pri tem smo se sklicevali na Pravilnik o minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca, Pravilnik o varnosti otrok v vrtcu, Standarde otroških igrišč ter si ogledali otroška igrišča in odgovornost vzgojiteljev z vidika zakonodaje. Ob vsem tem pa smo skušali vplesti vlogo vzgojitelja, ki prevzema ne samo eno vlogo, ampak več vlog hkrati, hkrati pa mora opravljati svoje delo pošteno, vestno ter odgovarjati za kršitve dolžnosti. V drugem delu predstavljamo izide empirične raziskave iz pomurskih vrtcev o: vzrokih, pogostosti, kraju in vrsti poškodb otrok, prav tako so nas zanimali podatki o počutju zaposlenih ob poškodbi otroka, stopnji potrebnega nadzora glede na starost otrok, podatki o opuščanju dejavnosti, izvedbi varnostnih ukrepov in zaščiti pred odgovornostjo, omejenosti sposobnosti dela, najpogostejših sankcijah, pogostosti in vzrokih za tožbe s strani staršev. Namen raziskave je: - preučiti odgovornost vzgojiteljev pri izvajanju nadzorstvene dolžnosti, - poiskati vzroke, ki privedejo do poškodb v vrtcih, - preučiti ukrepe vzgojiteljev, s katerimi poskrbijo za varnost otrok. Pri tem so nas zanimale razlike glede na delovno dobo vzgojiteljev.
Keywords: varnost otrok v vrtcu, ukrepi za zagotavljanje varnosti, poškodbe otrok, odgovornost vzgojiteljev
Published: 13.10.2015; Views: 1242; Downloads: 166
.pdf Full text (1,12 MB)

6.
PRISTOP K POŠKODOVANEMU OTROKU V PREHOSPITALNEM OBDOBJU
Tomaž Lorbek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil predstaviti pristop k poškodovanemu otroku in vlogo diplomiranega zdravstvenika pri tem. Predstavili smo opremo, ki se uporablja za imobilizacijo in opisali poškodbe ter posebnosti pri otrocih. Opisali smo tudi pristop k poškodovanemu otroku po sistemu International Trauma Life Support (ITLS). Pri izdelavi teoretične diplomske naloge smo uporabili aktualno strokovno literaturo. Cilji diplomskega dela so bili predstaviti vlogo diplomiranega zdravstvenika pri oskrbi poškodovanih otrok, predstaviti opremo za oskrbo poškodovanca in pripraviti interni protokol nujne intervencije pri poškodovanem otroku. V sklopu diplomske naloge, je bil po preučitvi strokovne literature in po ugotovitvi dejanskih potreb službe, narejen protokol pregleda poškodovanega otroka, ki se bo uporabljal kot interni obrazec v Reševalni službi Zdravstvenega doma Slovenska Bistrica.
Keywords: poškodovan otrok, poškodbe, pristop, diplomirani zdravstvenik, protokol
Published: 13.07.2015; Views: 724; Downloads: 128
.pdf Full text (2,09 MB)

7.
SPOSOBNOST VZGOJITELJEV ZA NUDENJE PRVE POMOČI V VRTCU
Mojca Turk, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Pri vsakdanjem delu v vrtcu se strokovni delavci poleg načrtovanega vzgojnega dela srečujejo tudi s poškodbami in nenadnimi bolezenskimi stanji. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, ali so strokovni delavci sposobni ustrezno nuditi prvo pomoč otroku. Za namen raziskave smo uporabili anketni vprašalnik, ki je vseboval 26 vprašanj. S pomočjo vprašalnika se je raziskalo, s katerimi poškodbami in nenadnimi bolezenskimi stanji se najpogosteje srečujejo vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev v praksi ter za katere jih je najbolj strah, da bi do njih prišlo v njihovi skupini. V raziskavi je sodelovalo 72 anketiranih vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic na območju Dolenjske. Podatke smo obdelali kvantitativno z deskriptivno statistiko, s frekvenčno distribucijo, z uporabo tabel in z grafičnim prikazom. Raziskava je pokazala, da so strokovni delavci v vrtcih delno sposobni nuditi ustrezno prvo pomoč v določenih situacijah. Znanje prve pomoči strokovnih delavcev bi se moralo izpopolnjevati in obnavljati v krajšem obdobju.
Keywords: poškodbe otrok, nenadna bolezenska stanja, nudenje prve pomoči, varno okolje v vrtcu, zastrupitve otrok
Published: 13.06.2016; Views: 599; Downloads: 92
.pdf Full text (1,11 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica