| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
6.
BARVA, RISBA IN KONTEKST FORMATA
Martin Pintar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava fenomen barve in vlogo risbe v kontekstu formata. Na podlagi teoretične vsebine diplomskega dela bo izvedena empirična rešitev konkretnega likovnega problema - v obliki konkretnih likovnih materializacij. Tako zastavljen koncept vključuje tudi razstavo slikarskih kompozicij, z namenom postaviti opazovalca v kontekst problematike, povezane s subjektivnim dojemanjem barve. Vsebina torej zajema tudi določitve metodologije praktične izvedbe slik lastnega likovnega projekta. Teoretična vsebina s konceptualno zasnovo projekta je namenjena opredelitvi likovnega problema upodobitve dematerializiranega stanja temeljne ploskve in do opredelitve neposrednega delovanja med barvo, risbo in formatom. Prav tako ta del vsebine raziskuje neposredne povezave med dematerializiranim stanjem, subjektivnim dojemanjem barve in razumevanjem simbolnih dimenzij, ki so imanentne sliki. Empirični cikel slik, ki je bil realiziran v okviru diplomskega dela, nudi kritični vpogled v konkretno rešitev likovnega problema dematerializiranega stanja slike. Na podlagi študija literature in praktičnih spoznanj sem z lastnim projektom deloval v smeri dematerializacije slikarske podobe in argumentirano sledil določitvi zveze in delovanja med barvo, risbo in formatom.
Keywords: modra barva, risba, format, temeljna ploskev, dematerializacija, monokromno slikarstvo, simbol.
Published: 11.02.2010; Views: 2988; Downloads: 232
.pdf Full text (1,44 MB)

7.
PIET MONDRIAN: OD MIMETIČNEGA DO NOVEGA PLASTICIZMA
Tanja Grosman Lorenčič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Predstavljeno delo raziskuje razvoj umetniškega izraza Pieta Mondriana, prikazuje motive in procese abstrahiranja. Raziskuje vplive avantgard in duhovno filozofskih religij, ki so osnova za Mondrianov filozofsko umetniški okvir. V sklopu likovno teoretičnega dela so predstavljene likovne prvine in likovne spremenljivke, ki so osnova Mondrianovega geometrijsko abstraktnega umetniškega izraza: linijo, ploskev, ravnovesje, format in barvo. Prikazan je Mondrianov likovno ustvarjalni in teoretski razvoj v povezavi s prostorom delovanja — ateljeji v Parizu, Londonu in New Yorku. Način uporabe geometrijske strukture na delih Jana Vermeerja je navedel različne avtorje do prepričanja, da obstaja povezava med slikarjema. Predstavljena je hipoteza o možnem vplivu Vermeerjevega dela Dekla, ki vliva mleko (1658-60) in Mondrianove Kompozicije z rumenimi linijami (1933).
Keywords: Piet Mondrian, De Stijl, novi plasticizem, teozofija, primarne barve, linija, ploskev, format, ravnovesje.
Published: 07.07.2010; Views: 2541; Downloads: 291
.pdf Full text (7,51 MB)

8.
9.
POGLED NA FIGURO V OPUSU AUGUSTA RODINA
Biljana Mujović, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Pogled na figuro v opusu Augusta Rodina so predstavljeni način in karakteristike Rodinovega ustvarjanja, ki so opredeljeni skozi njegove izbrane kipe in kiparske skupine. Predstavljen je izjemen pogled umetnika na figuro in želja, da bi v kiparskem materialu izrazil življenje. Pri doseganju živosti figure in izrazu notranjega stanja si je pomagal z upodobitvijo kretenj, gibanja, govorico telesa, obraznih izrazov, stičnih točk, modeliranja mišic in obdelavo ploskve. Začetek naloge zajema predstavitev umetnika in kratek poudarek njegovega zgleda po renesančnem kiparstvu. Nadaljevanje se osredotoča na predstavitev karakteristik njegovega ustvarjanja. Predstavimo figuro Bronasta doba, ki v njegovem ustvarjanju prikazuje rojstvo kretnje in Janeza Krstnika, ki je v njegovem opusu pomemben zaradi prikaza gibanja. Scensko vrednost v likovni umetnosti predstavimo na Calaiskih meščanih. Sledi predstavitev zaznave čutnosti in povezanosti dveh teles skozi stične točke na figurah Poljub in Večna pomlad. S prikaza popolnih teles preidemo na opis figure Stara orožarka in videnja lepote v ''grdem''. Proti koncu naloge so predstavljeni pogledi na modeliranje na Rodinovem najbolj znanem delu, Mislec. Zaključimo z bistveno ugotovitvijo Rodina, da je telo sestavljeno iz ploskev, katere naj bi same po sebi predstavljale živost in razgibanost, kar je namenoma prikazano na anatomsko necelostnih figurah Korakajoči mož in Iris, božji poslanki.
Keywords: Auguste Rodin, zgodovina kiparstva, modeliranje, stične točke, ploskev, fragment.
Published: 15.07.2014; Views: 994; Downloads: 279
.pdf Full text (1,95 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica