2.
PLESNE DELAVNICE NA RAZREDNI STOPNJISimona Perša, 2012, undergraduate thesis
Abstract: V diplomskem delu z naslovom Plesne delavnice na razredni stopnji so predstavljene težave, s katerimi se srečujejo učenci 1. in 2. vzgojno-izobraževalnega obdobja pri učenju plesa ter poklic plesnega pedagoga. V teoretičnem delu je osvetljena vloga plesa v šolah, vpliv in pomen plesa na otrokov razvoj, ples kot dejavnost otrok in poučevanje plesa z vidika plesnega pedagoga. Praktični del ponuja izdelane, preizkušene, analizirane priprave za plesne delavnice na razredni stopnji. V okviru plesnih delavnic smo prišli do naslednjih ugotovitev:
- Plesni program je primeren za 1. in 2. VIO, vendar imajo z njim več težav učenci 1. VIO. Težave so namreč pogojene s starostjo in telesnim razvojem otrok. Učenci 1. VIO potrebujejo več časa, da osvojijo plesni program.
- Spol in starost pri nekaterih težavah sovpadata, pri drugih pa se razhajata. V našem primeru spol in starost vplivata na koordinacijo in ravnotežje, medtem ko na ritmični čut nimata vpliva. Na izbranem vzorcu se je izkazalo, da imajo več težav glede na VIO, učenci 1. VIO, glede na spol pa fantje.
- Obstajajo razlike in podobnosti pri poučevanju plesa v 1. oziroma 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju, vendar je razlik mnogo več. Do razlik prihaja v poučevanju, motoriki, vodenju, artikulaciji plesne ure, pri pomnjenju gibov in glasbenem znanju.
- Ugotovili smo tudi, da je delo plesnega pedagoga zelo naporno in zahteva od njega veliko discipline, ustvarjalnosti, psihične in fizične pripravljenosti.
Keywords: ples, glasba, ritem, umetnostna-kulturna vzgoja, ples - dejavnost otrok, plesni pedagog, poučevanje plesa.
Published in DKUM: 23.11.2012; Views: 2811; Downloads: 295
Full text (800,04 KB)