| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 99
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Prekmurski in porabski ljudski plesi, prilagojeni za otroške folklorne skupine
Martina Tratnjek, 2021, master's thesis

Abstract: V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili folklorno dejavnost in njene komponente kot zaključeno celoto. Posebno pozornost smo namenili otroškemu izročilu in pravilnemu posredovanju le-tega otrokom. Predstavili smo tudi zastopanost plesnega izročila v gradivih pri pouku glasbene umetnosti. V praktičnem delu smo pripravili video in bralno gradivo, ki bralca usmerja pri poučevanju prekmurskih in porabskih ljudskih plesov. V empiričnem delu smo želeli ovrednotiti praktični del magistrskega dela. Pomagali smo si s strokovnimi recenzijami strokovnjakov s področja folklorne dejavnosti - Mirka Ramovša in Adriane Gaberščik. Analiza strokovnih recenzij je pokazala, da je video in bralno gradivo ustrezno pripravljeno in uporabno za poučevanje na razredni stopnji osnovne šole.
Keywords: folklorna dejavnost, kulturna dediščina, otroška folklorna skupina, ljudski ples v osnovni šoli, Prekmurje in Porabje
Published: 24.11.2021; Views: 14; Downloads: 0
.pdf Full text (4,56 MB)

2.
Plesne urice kot obogatitvena dejavnost v Vrtcu Zarja Celje
Daca Bincl, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil predstaviti plesne urice kot obogatitveno dejavnost v Vrtcu Zarja Celje. V teoretičnem delu naloge smo predstavili, kaj je ples, in izpostavili njegov pomen v predšolskem obdobju. Opredelili smo izrazni in sodobni ples, pri katerem je v ospredju predvsem otrokova ustvarjalnost. V ta namen smo raziskali tudi področje ustvarjalnega giba in improvizacije pri ustvarjanju ter ugotavljali povezavo med plesom in glasbo. V praktičnem delu smo skozi osem plesnih dejavnosti, ki smo jih izvedli s skupino 12 otrok, starih od 4 do 6 let, predstavili vzgojno delo in proces ustvarjanja in izražanja lastnega doživljanja otrok skozi gib. S praktičnim delo smo poskušali predstaviti vpliv ustvarjalnega giba – plesa – na socialni, telesni in intelektualni razvoj predšolskih otrok. Ugotovili smo, da so otroci pri vseh plesnih dejavnosti pokazali veliko mero ustvarjalnosti in domiselnosti pri iskanju različnih gibalnih rešitev in tako še dodatno obogatili svoj plesni izraz.
Keywords: ples v predšolskem obdobju, izrazni ples, sodobni ples, ustvarjalnost, improvizacija pri ustvarjanju, ustvarjalni gib, glasba
Published: 24.11.2021; Views: 17; Downloads: 2
.pdf Full text (1,04 MB)

3.
Znamenitosti mesta Slovenj Gradec kot spodbuda za plesno ustvarjanje
Brigita Stopar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Projektno delo postaja vedno bolj pogosta dejavnost v naših vrtcih. Omogoča drugačno delo v odnosih do drugih ljudi, spoznavanju širše okolice in drugih dejavnosti izven vrtca. Pri uresničitvi tega interesa je najpomembnejši otrok kot posameznik, starši in nenazadnje tudi vzgojiteljev interes, da celotno projektno delo organizira. V tem procesu je potrebnih več različnih ljudi, ki širijo otrokovo osebnost, socialno okolje in vedoželjnost. Pri projektnem delu se otrok uči, pridobi nove izkušnje, znanja in spoznanja o širši okolici. Namen našega projektnega dela je otrokom predstaviti naše mesto Slovenj Gradec, kjer smo v ospredje postavili ples in plesne dejavnosti. Prvi del diplomske naloge zajema teoretični del, kjer so podrobno opisane znamenitosti mesta.. V drugem delu je na kratko predstavljen empirični del diplomske naloge, ker je bil naš glavni cilj otroke seznaniti z mestom v katerem živijo. Poudarek smo dali na nekaj znamenitostih mesta, ki nosijo bogato zgodovinsko zgodbo. V tretjem delu pa so opisane in predstavljene dejavnosti, ki smo jih izvajali skozi projektni mesec. Osredotočili smo se na znamenitosti gradu Rotenturn, medičarstvo in svečarstvo Perger ter glasbeno šolo Huga Wolfa. Celotni projekt se je izvajal v mestu Slovenj Gradec, kjer je tudi matični vrtec. Naše projektno delo temelji na teoriji projektnega dela, zato si sledi po naslednjih etapah: pobuda, skiciranje projekta, načrtovanje, izvajanje in sklepni del.
Keywords: Projektno učno delo, mesto Slovenj Gradec, znamenitosti mesta, ples, plesna vzgoja.
Published: 22.07.2021; Views: 226; Downloads: 15
.pdf Full text (1,58 MB)

4.
Glasbena spremljava koreografije Na povorko pri Folklorni skupini Kamnik
Blaž Guzej, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo zajema pregled slovenskega glasbenega in plesnega izročila, pomemben del pa predstavlja analiza glasbene spremljave koreografije Na povorko. Godci in plesalci so imeli v ljudskem življenju pomembno vlogo, saj sta bila tako ples kot glasba prisotna pri različnih priložnostih. Brez glasbene spremljave se je redko plesalo, brez plesalcev pa je bila potreba po glasbi in godcih manjša. Tako je medsebojna povezanost glasbe in plesa v folklornih skupinah občutna še danes.
Keywords: slovenski ljudski godci, slovenski ljudski ples, glasbena spremljava, plesne melodije, godčevska skupina, Folklorna skupina Kamnik, Na povorko
Published: 18.02.2021; Views: 243; Downloads: 24
.pdf Full text (1,45 MB)

5.
RAZLIKE MED USTVARJANJEM PLESNE DRAMATIZACIJE Z NASLOVOM PIKAPOLONICA V VRTCU IN OSNOVNI ŠOLI
Nina Sok, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Razlike med ustvarjanjem plesne dramatizacije z naslovom Pikapolonica v vrtcu in osnovni šoli obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je poudarek na gibanju in plesu, ustvarjanju in improviziranju, psihofizičnem razvoju otrok, razvoju plesnosti, pomenu glasbe v plesu ter vlogi odraslega – vzgojitelja. V empiričnem delu so opazovane razlike med 6- in 7-letniki v ustvarjanju plesne dramatizacije. V raziskovalni vzorec je bilo vključenih 14 otrok. Izbrani otroci so obiskovali vrtec Ptuj in osnovno šolo Angela Besednjaka Maribor. V določenem časovnem obdobju so otroci ustvarjali plesno dramatizacijo ob glasbi. Nudena jim je bila možnost lastne improvizacije in domišljije pri izvajanju plesa. V raziskovalnih vprašanjih pa so izpostavljene razlike v doživljanju zgodbe, doživljanju glasbe, improvizaciji gibalnih motivov, medsebojnem sodelovanju v skupini, motivaciji v fazi urjenja, gibalnih zmožnostih otrok, ki vplivajo na bogastvo gibalnih motivov, ter razlike v pristnosti izvajanja končnega nastopa. Poleg opazovanja so uporabljene tudi ocenjevalne liste ter tako analizirane razlike med skupinama pri nastajanju njihove plesne dramatizacije. Izpeljane so ugotovitve, da v večini segmentov plesnega ustvarjanja obstajajo razlike med 6- in 7-letniki, v nekaterih segmentih pa razlik ni.
Keywords: ustvarjanje, improvizacija, gibanje, ples, glasba, vloga vzgojitelja, psihofizični razvoj
Published: 05.02.2021; Views: 167; Downloads: 26
.pdf Full text (958,80 KB)

6.
Baletni oddelek Glasbene šole Fran Korun Koželjski Velenje
Eva Kramer, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Baletni oddelek Glasbene šole Fran Korun Koželjski Velenje je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj plesa in baleta ter razvoj baleta v Sloveniji. Poudarili smo pomen, ki ga ima ples za razvoj otroka, saj močno prispeva k njegovemu socialnemu, čustvenemu, intelektualnemu in fizičnemu razvoju. Predstavili smo baletni oddelek Glasbene šole Frana Koruna Koželjskega, ki ga sestavljajo baletni vrtec, plesne pripravnice in program ples - balet. Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega kot institucija skrbi, da otroci razvijajo in gojijo ljubezen do plesa in plesnega izražanja. V empiričnem delu smo po določenem protokolu evalvirali baletne produkcije in opravili intervju z baletnima učiteljicama. Ugotovili smo, da ples vpliva na samozavest in samopodobo otroka, da se otroci prek nastopanja učijo vživljanja v različne vloge, razvijajo svoje gibalne sposobnosti in se izražajo skozi gib. Kakovost izobraževalnih programov Glasbene šole Frana Koruna Koželjskega se odraža ne vedno večjem številu vpisanih otrok. Glasbena šola vzgaja generacije, ki pripomorejo k nadaljnjemu ohranjanju plesne tradicije in kulture, tako da otroci kasneje prenašajo ljubezen do plesa na svoje otroke in se udeležujejo kulturnih dogodkov in prireditev. Ugotovili smo tudi, da Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega prispeva k bogatitvi kulturnega utripa mesta Velenje, in s tem dviguje raven izobraženosti tega področja.
Keywords: ples, balet, Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje, baletne produkcije.
Published: 16.12.2020; Views: 228; Downloads: 43
.pdf Full text (895,81 KB)

7.
TRŽIŠNO ISTRAŽIVANJE POTENCIJALA ZA OBLIKOVANJE PLESA KAO TURISTIČKOG PROIZVODA U BANJA LUCI
Anđela Babić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: U radu se daje kratak osvrt na povezanost plesa i turizma, a poseban akcenat je stavljen na mogućnost formiranja plesa kao turističkog proizvoda u Banja Luci (u nastavku BL). Izborom tematike koja ranije nije bila obrađivana u ovakvoj formi na našim prostorima razmatra se uloga plesa kao izraza preplitanja kulturne istorije tri naroda Bosne i Hercegovine (u nastavku BiH), na primjeru grada BL. Uočeno je koja folklorna društava su predstavnici tradicionalnog plesa u BL te da su "Igre iz stare Banja Luke" jedini oblik povezivanja tri živuća naroda na području grada BL u formi tradicionalnog plesa. Empirijskom analizom podataka dobijenih putem intervjuisanja došlo se do zaključka kakva je uloga tradicionalnih plesova na području grada, a sprovođenjem anketnog upitnika utvrđeno je kakva je motivacija za obilazak plesnih događaja između glavnih ciljnih tržišta (BiH, Srbije, Slovenije i Hrvatske) za BL. Posredno se zaključuje i da egzistiranje "Igara iz stare Banja Luke" čini dobru osnovu za oblikovanje jedinstvanog plesnog turističkog proizvoda u BL.
Keywords: ples, turistički proizvod, Banja Luka, tradicionalne igre, tri naroda
Published: 16.12.2020; Views: 315; Downloads: 80
.pdf Full text (704,53 KB)

8.
PLESNA ŠOLA MIRO NOVA GORICA
Monika Zajšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V prvem delu diplomskega dela je na kratko predstavljena zgodovina goriške pokrajine, osvoboditev Gorice, nastanek mesta Nova Gorica, njegove kulturne in naravne znamenitosti. Navedeni so prvi utrinki plesa, ki so se začeli pojavljati že pred prvo svetovno vojno. Opisane so večje folklorne skupine, omenjene v obdobju, ko današnja meja še ni bila določena. V teoretičnem delu je podrobneje predstavljena Plesna šola Miro, in sicer s poudarkom na dejavnostih za predšolske otroke. V obliki pisnih priprav so predstavljeni nekateri otroški plesi oziroma koreografije. V nadaljevanju so na kratko povzete osnovne značilnosti gibanja, gibalnega ustvarjanja otrok, plesa in plesnih dejavnosti, na kratko je predstavljen pomen igre za otroka ter vloge odraslega pri otrokovi igri. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ankete, v kateri so sodelovali starši otrok, ki so vpisani v Plesno šolo Miro. Anketiranci so na vprašanja odgovarjali po principu Likertove lestvice.
Keywords: Nova Gorica, predšolski otrok, Plesna šola Miro, ples, plesnost, gibanje, igra
Published: 26.11.2020; Views: 221; Downloads: 0

9.
Plesni utrip kraja kot izhodišče za plesne dejavnosti v vrtcu
Janja Kidrič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali plesni utrip Rogaške Slatine in na osnovi izbranih zvrsti plesa pripravili plesne dejavnosti za otroke v vrtcu. V teoretičnem delu diplomske naloge smo opredelili pojem plesa, ker pa smo dejavnosti izvajali v vrtcu, smo predstavili plesno vzgojo in poudarili njen pomen za predšolskega otroka. Cilje plesne vzgoje smo opredelili na osnovi Kurikuluma za vrtce. V nadaljevanju teoretičnega dela smo predstavili plesne zvrsti, ki jih v domačem kraju nudijo različne plesne šole in izobraževalne institucije ter opisali njihovo delovanje. Izmed vseh ponujenih plesnih zvrsti domačega kraja smo izbrali nekaj le-teh in jih predstavili predšolskim otrokom preko načrtovanih plesnih dejavnosti. V praktičnem delu naloge smo pri izvedbi dejavnosti upoštevali značilnosti posameznih plesnih zvrsti. Pomagali smo si z različnimi spodbudami in video posnetki, kar je na otroke delovalo motivacijsko. Otroci so sodelovali pri dejavnostih, prepoznavali so gibalne in glasbene značilnosti posameznih zvrsti plesa. Pri improvizaciji so bili zelo ustvarjalni, na kar je vplival tudi značaj glasbe in plesa. Ugotovili smo, da lahko različne plesne zvrsti predstavljajo dobro izhodišče za plesne dejavnosti v vrtcu, saj so otroci bili skozi vsa srečanja sproščeni in zadovoljni pri ustvarjanju ter usvajanju novih korakov, ki so imeli v ozadju tudi osvojitev ritma. Prav tako so razvijali pozitivne socialne odnose med vrstniki.
Keywords: ples, plesne zvrsti kraja, plesne dejavnosti v vrtcu
Published: 20.11.2020; Views: 206; Downloads: 52
.pdf Full text (2,09 MB)

10.
Didaktične igre kot sredstvo za razvoj gibalno plesnih sposobnosti predšolskih otrok
Maruša Leskovec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Didaktične igre kot sredstvo za razvoj gibalno plesnih sposobnosti predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili značilnosti plesa, giba, gibanja in didaktičnih iger. V empiričnem delu smo raziskovali, kako didaktične igre vplivajo na razvoj gibalno-plesnih sposobnosti predšolskih otrok. Namen raziskave je bil pripraviti sklop didaktičnih iger z naslovom Čarobni gozd, s področja plesne vzgoje, in jih izvajati z otroki v šestih srečanjih. Raziskovalni vzorec je predstavljalo osem naključno izbranih otrok, starih od štiri do šest let, ki obiskujejo vrtec Krojaček Hlaček na Prevaljah. Želeli smo ugotoviti, ali se gibalno-plesne sposobnosti otrok izboljšajo z večkratnim izvajanjem določenega sklopa gibalnih motivov. Na osnovi opazovalnih listov smo ugotovili napredek v občutku za ravnotežje in orientacijo v prostoru, v preskoku iz ene na drugo nogo, v občutku za težko in lahko dobo, v skladnosti leve in desne polovice telesa, v gibalni zapomnitvi ter v izvajanju različnih načinov hoje.
Keywords: ples, didaktične igre, gibanje, ples in kurikulum, gibanje in kurikulum
Published: 13.11.2020; Views: 383; Downloads: 67
.pdf Full text (1,34 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica