| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 96
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Glasbena spremljava koreografije Na povorko pri Folklorni skupini Kamnik
Blaž Guzej, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo zajema pregled slovenskega glasbenega in plesnega izročila, pomemben del pa predstavlja analiza glasbene spremljave koreografije Na povorko. Godci in plesalci so imeli v ljudskem življenju pomembno vlogo, saj sta bila tako ples kot glasba prisotna pri različnih priložnostih. Brez glasbene spremljave se je redko plesalo, brez plesalcev pa je bila potreba po glasbi in godcih manjša. Tako je medsebojna povezanost glasbe in plesa v folklornih skupinah občutna še danes.
Keywords: slovenski ljudski godci, slovenski ljudski ples, glasbena spremljava, plesne melodije, godčevska skupina, Folklorna skupina Kamnik, Na povorko
Published: 18.02.2021; Views: 113; Downloads: 9
.pdf Full text (1,45 MB)

2.
RAZLIKE MED USTVARJANJEM PLESNE DRAMATIZACIJE Z NASLOVOM PIKAPOLONICA V VRTCU IN OSNOVNI ŠOLI
Nina Sok, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Razlike med ustvarjanjem plesne dramatizacije z naslovom Pikapolonica v vrtcu in osnovni šoli obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je poudarek na gibanju in plesu, ustvarjanju in improviziranju, psihofizičnem razvoju otrok, razvoju plesnosti, pomenu glasbe v plesu ter vlogi odraslega – vzgojitelja. V empiričnem delu so opazovane razlike med 6- in 7-letniki v ustvarjanju plesne dramatizacije. V raziskovalni vzorec je bilo vključenih 14 otrok. Izbrani otroci so obiskovali vrtec Ptuj in osnovno šolo Angela Besednjaka Maribor. V določenem časovnem obdobju so otroci ustvarjali plesno dramatizacijo ob glasbi. Nudena jim je bila možnost lastne improvizacije in domišljije pri izvajanju plesa. V raziskovalnih vprašanjih pa so izpostavljene razlike v doživljanju zgodbe, doživljanju glasbe, improvizaciji gibalnih motivov, medsebojnem sodelovanju v skupini, motivaciji v fazi urjenja, gibalnih zmožnostih otrok, ki vplivajo na bogastvo gibalnih motivov, ter razlike v pristnosti izvajanja končnega nastopa. Poleg opazovanja so uporabljene tudi ocenjevalne liste ter tako analizirane razlike med skupinama pri nastajanju njihove plesne dramatizacije. Izpeljane so ugotovitve, da v večini segmentov plesnega ustvarjanja obstajajo razlike med 6- in 7-letniki, v nekaterih segmentih pa razlik ni.
Keywords: ustvarjanje, improvizacija, gibanje, ples, glasba, vloga vzgojitelja, psihofizični razvoj
Published: 05.02.2021; Views: 49; Downloads: 11
.pdf Full text (958,80 KB)

3.
Baletni oddelek Glasbene šole Fran Korun Koželjski Velenje
Eva Kramer, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Baletni oddelek Glasbene šole Fran Korun Koželjski Velenje je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj plesa in baleta ter razvoj baleta v Sloveniji. Poudarili smo pomen, ki ga ima ples za razvoj otroka, saj močno prispeva k njegovemu socialnemu, čustvenemu, intelektualnemu in fizičnemu razvoju. Predstavili smo baletni oddelek Glasbene šole Frana Koruna Koželjskega, ki ga sestavljajo baletni vrtec, plesne pripravnice in program ples - balet. Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega kot institucija skrbi, da otroci razvijajo in gojijo ljubezen do plesa in plesnega izražanja. V empiričnem delu smo po določenem protokolu evalvirali baletne produkcije in opravili intervju z baletnima učiteljicama. Ugotovili smo, da ples vpliva na samozavest in samopodobo otroka, da se otroci prek nastopanja učijo vživljanja v različne vloge, razvijajo svoje gibalne sposobnosti in se izražajo skozi gib. Kakovost izobraževalnih programov Glasbene šole Frana Koruna Koželjskega se odraža ne vedno večjem številu vpisanih otrok. Glasbena šola vzgaja generacije, ki pripomorejo k nadaljnjemu ohranjanju plesne tradicije in kulture, tako da otroci kasneje prenašajo ljubezen do plesa na svoje otroke in se udeležujejo kulturnih dogodkov in prireditev. Ugotovili smo tudi, da Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega prispeva k bogatitvi kulturnega utripa mesta Velenje, in s tem dviguje raven izobraženosti tega področja.
Keywords: ples, balet, Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje, baletne produkcije.
Published: 16.12.2020; Views: 82; Downloads: 30
.pdf Full text (895,81 KB)

4.
TRŽIŠNO ISTRAŽIVANJE POTENCIJALA ZA OBLIKOVANJE PLESA KAO TURISTIČKOG PROIZVODA U BANJA LUCI
Anđela Babić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: U radu se daje kratak osvrt na povezanost plesa i turizma, a poseban akcenat je stavljen na mogućnost formiranja plesa kao turističkog proizvoda u Banja Luci (u nastavku BL). Izborom tematike koja ranije nije bila obrađivana u ovakvoj formi na našim prostorima razmatra se uloga plesa kao izraza preplitanja kulturne istorije tri naroda Bosne i Hercegovine (u nastavku BiH), na primjeru grada BL. Uočeno je koja folklorna društava su predstavnici tradicionalnog plesa u BL te da su "Igre iz stare Banja Luke" jedini oblik povezivanja tri živuća naroda na području grada BL u formi tradicionalnog plesa. Empirijskom analizom podataka dobijenih putem intervjuisanja došlo se do zaključka kakva je uloga tradicionalnih plesova na području grada, a sprovođenjem anketnog upitnika utvrđeno je kakva je motivacija za obilazak plesnih događaja između glavnih ciljnih tržišta (BiH, Srbije, Slovenije i Hrvatske) za BL. Posredno se zaključuje i da egzistiranje "Igara iz stare Banja Luke" čini dobru osnovu za oblikovanje jedinstvanog plesnog turističkog proizvoda u BL.
Keywords: ples, turistički proizvod, Banja Luka, tradicionalne igre, tri naroda
Published: 16.12.2020; Views: 110; Downloads: 39
.pdf Full text (704,53 KB)

5.
PLESNA ŠOLA MIRO NOVA GORICA
Monika Zajšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V prvem delu diplomskega dela je na kratko predstavljena zgodovina goriške pokrajine, osvoboditev Gorice, nastanek mesta Nova Gorica, njegove kulturne in naravne znamenitosti. Navedeni so prvi utrinki plesa, ki so se začeli pojavljati že pred prvo svetovno vojno. Opisane so večje folklorne skupine, omenjene v obdobju, ko današnja meja še ni bila določena. V teoretičnem delu je podrobneje predstavljena Plesna šola Miro, in sicer s poudarkom na dejavnostih za predšolske otroke. V obliki pisnih priprav so predstavljeni nekateri otroški plesi oziroma koreografije. V nadaljevanju so na kratko povzete osnovne značilnosti gibanja, gibalnega ustvarjanja otrok, plesa in plesnih dejavnosti, na kratko je predstavljen pomen igre za otroka ter vloge odraslega pri otrokovi igri. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ankete, v kateri so sodelovali starši otrok, ki so vpisani v Plesno šolo Miro. Anketiranci so na vprašanja odgovarjali po principu Likertove lestvice.
Keywords: Nova Gorica, predšolski otrok, Plesna šola Miro, ples, plesnost, gibanje, igra
Published: 26.11.2020; Views: 94; Downloads: 0

6.
Plesni utrip kraja kot izhodišče za plesne dejavnosti v vrtcu
Janja Kidrič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali plesni utrip Rogaške Slatine in na osnovi izbranih zvrsti plesa pripravili plesne dejavnosti za otroke v vrtcu. V teoretičnem delu diplomske naloge smo opredelili pojem plesa, ker pa smo dejavnosti izvajali v vrtcu, smo predstavili plesno vzgojo in poudarili njen pomen za predšolskega otroka. Cilje plesne vzgoje smo opredelili na osnovi Kurikuluma za vrtce. V nadaljevanju teoretičnega dela smo predstavili plesne zvrsti, ki jih v domačem kraju nudijo različne plesne šole in izobraževalne institucije ter opisali njihovo delovanje. Izmed vseh ponujenih plesnih zvrsti domačega kraja smo izbrali nekaj le-teh in jih predstavili predšolskim otrokom preko načrtovanih plesnih dejavnosti. V praktičnem delu naloge smo pri izvedbi dejavnosti upoštevali značilnosti posameznih plesnih zvrsti. Pomagali smo si z različnimi spodbudami in video posnetki, kar je na otroke delovalo motivacijsko. Otroci so sodelovali pri dejavnostih, prepoznavali so gibalne in glasbene značilnosti posameznih zvrsti plesa. Pri improvizaciji so bili zelo ustvarjalni, na kar je vplival tudi značaj glasbe in plesa. Ugotovili smo, da lahko različne plesne zvrsti predstavljajo dobro izhodišče za plesne dejavnosti v vrtcu, saj so otroci bili skozi vsa srečanja sproščeni in zadovoljni pri ustvarjanju ter usvajanju novih korakov, ki so imeli v ozadju tudi osvojitev ritma. Prav tako so razvijali pozitivne socialne odnose med vrstniki.
Keywords: ples, plesne zvrsti kraja, plesne dejavnosti v vrtcu
Published: 20.11.2020; Views: 95; Downloads: 32
.pdf Full text (2,09 MB)

7.
Didaktične igre kot sredstvo za razvoj gibalno plesnih sposobnosti predšolskih otrok
Maruša Leskovec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Didaktične igre kot sredstvo za razvoj gibalno plesnih sposobnosti predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili značilnosti plesa, giba, gibanja in didaktičnih iger. V empiričnem delu smo raziskovali, kako didaktične igre vplivajo na razvoj gibalno-plesnih sposobnosti predšolskih otrok. Namen raziskave je bil pripraviti sklop didaktičnih iger z naslovom Čarobni gozd, s področja plesne vzgoje, in jih izvajati z otroki v šestih srečanjih. Raziskovalni vzorec je predstavljalo osem naključno izbranih otrok, starih od štiri do šest let, ki obiskujejo vrtec Krojaček Hlaček na Prevaljah. Želeli smo ugotoviti, ali se gibalno-plesne sposobnosti otrok izboljšajo z večkratnim izvajanjem določenega sklopa gibalnih motivov. Na osnovi opazovalnih listov smo ugotovili napredek v občutku za ravnotežje in orientacijo v prostoru, v preskoku iz ene na drugo nogo, v občutku za težko in lahko dobo, v skladnosti leve in desne polovice telesa, v gibalni zapomnitvi ter v izvajanju različnih načinov hoje.
Keywords: ples, didaktične igre, gibanje, ples in kurikulum, gibanje in kurikulum
Published: 13.11.2020; Views: 218; Downloads: 41
.pdf Full text (1,34 MB)

8.
Ples kot izhodišče za grafično ustvarjanje
Teja Kodela, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu raziskujemo, kako in zakaj je lahko ples osnova za ustvarjanje v grafični tehniki monotipija. Osredotočili smo se na telo in korake plesalke ali plesalca, ki preko gibanja puščajo sledi. Poleg tega smo vključili še glasbo in na ta način povezali tri različna umetniška področja. Magistrska naloga je sestavljena iz treh delov: v prvem delu so predstavljeni umetniki, ki so se ukvarjali z raziskovanjem gibanja človeškega telesa v povezavi z likovno in vizualno umetnostjo. Predstavili smo načine izražanja in medije, v katerih so predstavljena njihova umetniška dela. V magistrskem delu se osredotočamo na gibanje človeškega telesa, zato smo v prvem delu več poudarka dali performansu (performance art), plesu, glasbi in grafični tehniki monotipiji, s katero smo to gibanje lahko prikazali. Umetnike in pojme smo predstavili teoretično in zgodovinsko. V drugem delu magistrskega dela je predstavljena delavnica, ki smo jo izvedli z dijaki. Pod našim mentorstvom so svobodno, brez koreografije, plesali na izbrano glasbo, sami pa so določili tudi barvo. Zanimalo nas je, kaj so ob plesnem izražanju občutili in kakšna je bila njihova celotna izkušnja delavnice. S predstavitvijo grafike na sodoben način smo se želeli poglobiti v njihov svet, se jim približati in jih razumeti. Poleg tega smo predstavili različne vrste plesa, barve, zvrsti glasbe ter analizo nastalih grafičnih del dijakov. V tretjem delu predstavljamo svoja grafična dela narejena s pomočjo izbranih družabnih plesov. V tem delu se osredotočamo na likovno analizo različnih monotipij, ki so narejene na dva načina: z vnaprej določenimi koraki in svobodnim izražanjem. Zanimala nas je razlika med tema dvema pristopoma. Menimo, da je smiselno povezovanje različnih vrst umetnosti, saj smo skozi izvedbo delavnice ugotovili, da je takšno likovno izražanje za mladostnike zelo zanimivo in koristno.
Keywords: Performance art, grafika, ples, glasba, barve
Published: 28.01.2020; Views: 382; Downloads: 75
.pdf Full text (3,62 MB)

9.
PLESALCI - TRENUTEK IN GIBANJE TEORETSKA IN KREATIVNA IZHODIŠČA ZA LASTNO FOTOGRAFIJO PLESALCEV
Vojko Stiplovšek, 2019, master's thesis

Abstract: PLESALCI – TRENUTEK IN GIBANJE TEORETSKA IN KREATIVNA IZHODIŠČA ZA LASTNO FOTOGRAFIJO PLESALCEV je naslov magistrskega dela. Delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu magistrske naloge, ki ga obravnavamo od poglavja ena do poglavja šest, v umetnostnozgodovinskem orisu izpostavljamo začetek nove dobe fotografiranja, ki omogoča probleme krajše ekspozicije in s tem tehnično dovršene fotografije gibanja. V tem delu naloge izpostavljamo pionirje fotografiranja gibanja in kot posebno polje interesa fotografijo plesalcev. V izbrani nalogi sta nas zanimali umetniška fotografija in fotografija plesalcev, ki jih določajo dela Alexeya Brodovitcha, Cornella Capa, Maria Giacomellija, Helmuta Newtona, Andréa Kertésza in Richarda Avedona. V teoretičnem delu naloge smo preučili dosedanja znanstvena spoznanja snovanja fotografije, kot jih tematizira Geoffrey Batchen, gibanje kot prehoda iz stanja v stanje Henrija Bergsona, stanje gibanja kot vizualizacijo trenutka v sliki ter trenutek in gibanje v umetnosti, kot ga je teoretično raziskoval Ernst H. Gombrich. Hkrati smo preučili ples kot umetnost gibanja človeškega telesa, gibanja kot procesa spreminjanja položaja telesa plesalca in se še posebej posvetili teoretskim izhodiščem filozofa Viléma Flusserja. Na ta način smo prišli do izhodišč za lastno avtorsko fotografijo plesalcev. V drugem, praktičnem delu, od poglavja šest do zaključnega dela naloge, obravnavamo proces nastajanja fotografskega dela in predstavitev problematike pri nastajanju fotografije. Poglobljeno smo proučili, na kakšne načine lahko pristopimo k fotografiranju in nastanku fotografske podobe v gledališču, hkrati pa smo upoštevali tehnične in estetke vidike. Gibanje plesalcev kot prehod iz stanja v stanje smo prikazali v različnih trenutkih, položajih in na različne načine ter pri različnih svetlobnih pogojih. Proučili smo predvidevanje oziroma previzualizacijo, pravi trenutek fotografiranja plesalcev klasičnega baleta, svetlobo in videz slike, ki je med drugim odvisen tudi od svetlostnih tonov. Kako želimo prikazati določen prizor plesalcev, je odvisno tudi od tega, v katerih tonih bomo naredili sliko, ali bodo zajeti vsi toni od črnih, sivih do belih, ali pa bodo zajeti samo sivi toni, zato smo prikazali conski sistem Ansela Adamsa, ki temelji na lestvici sivin. Govorimo o tehničnih aspektih fotografske podobe, kot so različni načini osvetljevanja in stopnjevanja svetlobe. Izpostavimo značilnosti skupinskega portreta ter fotografiranje in osvetljevanje celopostavnega portreta plesalcev. V skladu z nameni in cilji naloge so rezultat dela fotografije, ki so nastale v sodelovanju s solisti in z ansamblom Opere in Baleta SNG Maribor.
Keywords: ples, trenutek, gibanje, fotografija, zgodovina
Published: 14.01.2020; Views: 315; Downloads: 54
.pdf Full text (8,26 MB)

10.
Uprizoritev plesne dramatizacije na predšolski stopnji
Maja Marinčič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučili plesno dramatizacijo na predšolski stopnji. V teoretičnem delu smo razčlenili plesno dramatizacijo in opisali vpliv na otrokov razvoj posameznih področij, ki jih plesna dramatizacija vključuje. Plesna dramatizacija vključuje ples, gibanje, glasbo, gledališko vzgojo in čustva. Ravno zaradi svoje dovršenosti in pestrosti pozitivno vpliva na celostni razvoj otrok na predšolski stopnji. Namen diplomskega dela je uprizoriti plesno dramatizacijo na predšolski stopnji, zato smo se v teoretičnem delu dotaknili tudi načrtovanja vzgojnega dela v vrtcu in vodenja vzgojitelja. Preučili smo vzgojno delo na predšolski stopnji, na področju umetnosti in plesa. Opisali smo, kako pomembno je vzgojiteljevo kvalitetno vodenje, empatičnost, strokovnost ter prilagodljivost glede na vzdušje v skupini, ki jo vodi. V praktičnem delu smo z enomesečnim načrtovanjem in izvedbo dali otrokom možnost, da so spoznali čarobnost plesnega gibanja, glasbe, pravljice in emocij – vsega združenega skupaj. Spraševali smo se o odzivu otrok na plesno dramatizacijo in učinku glasbe, ki smo jo predvajali ob izvajanju plesne dramatizacije. Zanimalo nas je tudi, če otroci prepoznajo vloge na osnovi plesnih gibov, če prepoznajo glasbene motive ter na kakšen način izražajo zanimanje za plesno dramatizacijo. Praktični del vsebuje pet priprav in evalvacij, kako smo otroke pripravili na plesno dramatizacijo ter štiri priprave in evalvacije, kako smo izvedli plesne dramatizacije po zgodbi Žabec se boji od avtorja Maxa Velthuijsa.
Keywords: plesna dramatizacija, predšolska stopnja, ples, vodenje vzgojitelja, načrtovanje, uprizoritev
Published: 18.09.2019; Views: 354; Downloads: 112
.pdf Full text (2,60 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica