1. Ples v slovenskem ljudskem izročilu : diplomsko deloKlavdija Rola, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi je raziskan PLES V SLOVENSKEM LJUDSKEM IZROČILU.
V teoretičnem delu je najprej opisano slovensko ljudsko izročilo in kaj to sploh je ter pomen njegovega ohranjanja. Nato je slovensko ljudsko izročilo razdeljeno na ljudsko glasbo, ljudski ples, ljudske igre, šege in navade ter ustno izročilo. Vsako področje slovenskega ljudskega izročila je opisano posebej, saj so vsa področja močno povezana s plesom. Na koncu je dodan še intervju s 85-letno gospo, o njenih spominih na dogodke, ki se jih z veseljem spominja, saj so se zraven težkega dela veliko veselili, peli in plesali.
Ples je nedeljiv del ljudskega izročila, toda v primerjavi z drugimi izročili je zapisov, ki obravnavajo samo ples, relativno malo. Velikokrat lahko sklepamo, da je bil ples prepleten s petjem, besedilom, šegami. Zato je v diplomskem delu obravnavan ples v kontekstu celotnega ljudskega izročila in uporabljeni so tudi avtorji iz drugih področij.
Ples je v ljudskem izročilu močno prepleten z glasbo, pripovedjo, igrami, vražami in ga je zato potrebno obravnavati celostno v povezavi s tem. Keywords: ljudski ples, ljudsko izročilo, ples v ljudskem izročilu, ljudska glasba, šege in navade, ustno izročilo Published in DKUM: 09.09.2022; Views: 186; Downloads: 68
Full text (2,01 MB) |
2. Plesno ustvarjanje otrok na pravljico Veveriček posebne sorte : diplomsko deloManja Čurič, 2022, undergraduate thesis Abstract: Ples je zelo pomemben za otrokov celostni razvoj. Skozi ples otrok izraža svoja doživljanja, razvija občutja skozi gibalne sposobnosti in ustvarjalnost. Zato smo se odločili, da skozi diplomsko delo ugotovimo, kako otroci doživljajo pravljico skozi ples in kako ustvarjalni so na tem področju.
Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo se osredotočili na ples, ples v predšolskem obdobju, plesno ustvarjalnost, vpliv glasbe na otrokov razvoj. Posvetili smo se tudi pravljici in projektno učnemu delu v vrtcu.
V praktičnem delu smo načrtovali devet dejavnosti, ki smo jih izvedli v vrtcu z otroki, starimi 5–6 let. Naš cilj je bil, da z otroki izvedemo projektno delo, spremljamo otrokove odzive in doživljanje na predstavljeno pravljico. Na podlagi sprotnega opazovanja in evalviranja smo ugotovili, da otroci zmorejo sodelovati pri projektu in da so zelo ustvarjalni pri improviziranju gibalnih motivov. Keywords: ples, ustvarjalnost, pravljica, predšolski otrok, projektno delo v vrtcu Published in DKUM: 02.09.2022; Views: 290; Downloads: 50
Full text (4,63 MB) |
3. Motiv plesa v likovni umetnosti v drugi polovici 19. stoletja in prvi polovici 20. stoletja : magistrsko deloMateja Duh, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu z naslovom Motiv plesa v likovni umetnosti v drugi polovici 19. stoletja in prvi polovici 20. stoletja smo raziskovali tematiko plesa kot motiv, ki se pojavlja v likovnih delih. Govorili smo nasploh o plesu in o tem, kako se je pojavil v likovni umetnosti. Motiv smo raziskovali v evropskem prostoru v časovnem okviru od druge polovice 19. stoletja do prve polovice 20. stoletja.
Motiv, ki smo ga raziskovali, smo podrobneje interpretirali na podlagi izbranih avtorjev.
Naša glavna predpostavka je bila, da se izbrani motiv razlikuje glede na zgodovinski kot tudi individualni-psihološki kontekst, v katerem je umetniško delo nastalo.
Želeli smo ugotoviti, kakšen vpliv so imele umetniške smeri, ki so se v tem času razvijale na umetnike ter njihova dela, in kako se je to odražalo pri upodobitvah motiva plesa. Zanimal nas je tudi vpliv individualnega družabnega življenja na umetniška dela. Spraševali pa smo se tudi po namenu in funkciji slikarskih del. Keywords: ples, glasba, barve, likovna umetnost Published in DKUM: 22.04.2022; Views: 350; Downloads: 49
Full text (1,95 MB) |
4. Plesne dejavnosti na glasbeno pravljico miška si poišče nov dom : diplomsko deloLucija Jovan, 2021, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Plesne dejavnosti na glasbeno pravljico Miška si poišče nov dom je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen naloge je bil pripraviti plesne dejavnosti na glasbeno pravljico Miška si poišče nov dom, skozi katere bi spodbujali otrokovo ustvarjalnost. Raziskali smo tudi, kakšne so možnosti povezovanja različnih področij iz Kurikuluma za vrtce s plesom na to temo. V teoretičnem delu smo se osredotočili na umetnost, predvsem na glasbo in ples. Izpostavili smo plesne dejavnosti, spodbude in povezave med plesom in glasbo. Posvetili smo se tudi glasbeni pravljici in poslušanju glasbe v predšolskem obdobju. V praktičnem delu pa smo načrtovali dejavnosti, ki smo jih izvedli v vrtcu z otroki, starimi 3–4 leta. Spremljali smo njihove odzive in raziskali uporabo različnih pristopov dela s predšolskimi otroki pri izvedbi plesnih dejavnosti. Na podlagi sprotnega opazovanja in evalvacij vzgojnega dela smo ugotovili, da je glasbena pravljica Miška si poišče nov dom primerna za starost otrok od tretjega do četrtega leta. Otroke smo seznanili z vsebino pravljice skozi različne plesne dejavnosti, kjer so bili otroci zelo ustvarjalni. Usvojili so vse gibalne motive, ki smo jih načrtovali, obenem pa so vsebino glasbene pravljice doživljali skozi svoj lasten gibalni izraz. Keywords: ples, glasbena pravljica, gibanje, didaktične igre Published in DKUM: 14.01.2022; Views: 407; Downloads: 82
Full text (938,31 KB) |
5. Prekmurski in porabski ljudski plesi, prilagojeni za otroške folklorne skupine : magistrsko deloMartina Tratnjek, 2021, master's thesis Abstract: V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili folklorno dejavnost in njene komponente kot zaključeno celoto. Posebno pozornost smo namenili otroškemu izročilu in pravilnemu posredovanju le-tega otrokom. Predstavili smo tudi zastopanost plesnega izročila v gradivih pri pouku glasbene umetnosti. V praktičnem delu smo pripravili video in bralno gradivo, ki bralca usmerja pri poučevanju prekmurskih in porabskih ljudskih plesov. V empiričnem delu smo želeli ovrednotiti praktični del magistrskega dela. Pomagali smo si s strokovnimi recenzijami strokovnjakov s področja folklorne dejavnosti - Mirka Ramovša in Adriane Gaberščik. Analiza strokovnih recenzij je pokazala, da je video in bralno gradivo ustrezno pripravljeno in uporabno za poučevanje na razredni stopnji osnovne šole. Keywords: folklorna dejavnost, kulturna dediščina, otroška folklorna skupina, ljudski ples v osnovni šoli, Prekmurje in Porabje Published in DKUM: 24.11.2021; Views: 658; Downloads: 139
Full text (4,56 MB) |
6. Plesne urice kot obogatitvena dejavnost v Vrtcu Zarja Celje : diplomsko deloDaca Bincl, 2021, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je bil predstaviti plesne urice kot obogatitveno dejavnost v Vrtcu Zarja Celje. V teoretičnem delu naloge smo predstavili, kaj je ples, in izpostavili njegov pomen v predšolskem obdobju. Opredelili smo izrazni in sodobni ples, pri katerem je v ospredju predvsem otrokova ustvarjalnost. V ta namen smo raziskali tudi področje ustvarjalnega giba in improvizacije pri ustvarjanju ter ugotavljali povezavo med plesom in glasbo. V praktičnem delu smo skozi osem plesnih dejavnosti, ki smo jih izvedli s skupino 12 otrok, starih od 4 do 6 let, predstavili vzgojno delo in proces ustvarjanja in izražanja lastnega doživljanja otrok skozi gib. S praktičnim delo smo poskušali predstaviti vpliv ustvarjalnega giba – plesa – na socialni, telesni in intelektualni razvoj predšolskih otrok. Ugotovili smo, da so otroci pri vseh plesnih dejavnosti pokazali veliko mero ustvarjalnosti in domiselnosti pri iskanju različnih gibalnih rešitev in tako še dodatno obogatili svoj plesni izraz. Keywords: ples v predšolskem obdobju, izrazni ples, sodobni ples, ustvarjalnost, improvizacija pri ustvarjanju, ustvarjalni gib, glasba Published in DKUM: 24.11.2021; Views: 709; Downloads: 104
Full text (1,04 MB) |
7. Znamenitosti mesta Slovenj Gradec kot spodbuda za plesno ustvarjanjeBrigita Stopar, 2021, undergraduate thesis Abstract: Projektno delo postaja vedno bolj pogosta dejavnost v naših vrtcih. Omogoča drugačno delo v odnosih do drugih ljudi, spoznavanju širše okolice in drugih dejavnosti izven vrtca. Pri uresničitvi tega interesa je najpomembnejši otrok kot posameznik, starši in nenazadnje tudi vzgojiteljev interes, da celotno projektno delo organizira. V tem procesu je potrebnih več različnih ljudi, ki širijo otrokovo osebnost, socialno okolje in vedoželjnost.
Pri projektnem delu se otrok uči, pridobi nove izkušnje, znanja in spoznanja o širši okolici.
Namen našega projektnega dela je otrokom predstaviti naše mesto Slovenj Gradec, kjer smo v ospredje postavili ples in plesne dejavnosti.
Prvi del diplomske naloge zajema teoretični del, kjer so podrobno opisane znamenitosti mesta..
V drugem delu je na kratko predstavljen empirični del diplomske naloge, ker je bil naš glavni cilj otroke seznaniti z mestom v katerem živijo. Poudarek smo dali na nekaj znamenitostih mesta, ki nosijo bogato zgodovinsko zgodbo.
V tretjem delu pa so opisane in predstavljene dejavnosti, ki smo jih izvajali skozi projektni mesec. Osredotočili smo se na znamenitosti gradu Rotenturn, medičarstvo in svečarstvo Perger ter glasbeno šolo Huga Wolfa.
Celotni projekt se je izvajal v mestu Slovenj Gradec, kjer je tudi matični vrtec.
Naše projektno delo temelji na teoriji projektnega dela, zato si sledi po naslednjih etapah: pobuda, skiciranje projekta, načrtovanje, izvajanje in sklepni del. Keywords: Projektno učno delo, mesto Slovenj Gradec, znamenitosti mesta, ples, plesna vzgoja. Published in DKUM: 22.07.2021; Views: 730; Downloads: 42
Full text (1,58 MB) |
8. Glasbena spremljava koreografije Na povorko pri Folklorni skupini KamnikBlaž Guzej, 2021, master's thesis Abstract: Magistrsko delo zajema pregled slovenskega glasbenega in plesnega izročila, pomemben del pa predstavlja analiza glasbene spremljave koreografije Na povorko. Godci in plesalci so imeli v ljudskem življenju pomembno vlogo, saj sta bila tako ples kot glasba prisotna pri različnih priložnostih. Brez glasbene spremljave se je redko plesalo, brez plesalcev pa je bila potreba po glasbi in godcih manjša. Tako je medsebojna povezanost glasbe in plesa v folklornih skupinah občutna še danes. Keywords: slovenski ljudski godci, slovenski ljudski ples, glasbena spremljava, plesne melodije, godčevska skupina, Folklorna skupina Kamnik, Na povorko Published in DKUM: 18.02.2021; Views: 584; Downloads: 50
Full text (1,45 MB) |
9. RAZLIKE MED USTVARJANJEM PLESNE DRAMATIZACIJE Z NASLOVOM PIKAPOLONICA V VRTCU IN OSNOVNI ŠOLINina Sok, Nejca Zdešar, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Razlike med ustvarjanjem plesne dramatizacije z naslovom Pikapolonica v vrtcu in osnovni šoli obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je poudarek na gibanju in plesu, ustvarjanju in improviziranju, psihofizičnem razvoju otrok, razvoju plesnosti, pomenu glasbe v plesu ter vlogi odraslega – vzgojitelja. V empiričnem delu so opazovane razlike med 6- in 7-letniki v ustvarjanju plesne dramatizacije. V raziskovalni vzorec je bilo vključenih 14 otrok. Izbrani otroci so obiskovali vrtec Ptuj in osnovno šolo Angela Besednjaka Maribor. V določenem časovnem obdobju so otroci ustvarjali plesno dramatizacijo ob glasbi. Nudena jim je bila možnost lastne improvizacije in domišljije pri izvajanju plesa. V raziskovalnih vprašanjih pa so izpostavljene razlike v doživljanju zgodbe, doživljanju glasbe, improvizaciji gibalnih motivov, medsebojnem sodelovanju v skupini, motivaciji v fazi urjenja, gibalnih zmožnostih otrok, ki vplivajo na bogastvo gibalnih motivov, ter razlike v pristnosti izvajanja končnega nastopa. Poleg opazovanja so uporabljene tudi ocenjevalne liste ter tako analizirane razlike med skupinama pri nastajanju njihove plesne dramatizacije. Izpeljane so ugotovitve, da v večini segmentov plesnega ustvarjanja obstajajo razlike med 6- in 7-letniki, v nekaterih segmentih pa razlik ni. Keywords: ustvarjanje, improvizacija, gibanje, ples, glasba, vloga vzgojitelja, psihofizični razvoj Published in DKUM: 05.02.2021; Views: 554; Downloads: 29
Full text (958,80 KB) |
10. Baletni oddelek Glasbene šole Fran Korun Koželjski VelenjeEva Kramer, 2020, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Baletni oddelek Glasbene šole Fran Korun Koželjski Velenje je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj plesa in baleta ter razvoj baleta v Sloveniji. Poudarili smo pomen, ki ga ima ples za razvoj otroka, saj močno prispeva k njegovemu socialnemu, čustvenemu, intelektualnemu in fizičnemu razvoju. Predstavili smo baletni oddelek Glasbene šole Frana Koruna Koželjskega, ki ga sestavljajo baletni vrtec, plesne pripravnice in program ples - balet. Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega kot institucija skrbi, da otroci razvijajo in gojijo ljubezen do plesa in plesnega izražanja. V empiričnem delu smo po določenem protokolu evalvirali baletne produkcije in opravili intervju z baletnima učiteljicama. Ugotovili smo, da ples vpliva na samozavest in samopodobo otroka, da se otroci prek nastopanja učijo vživljanja v različne vloge, razvijajo svoje gibalne sposobnosti in se izražajo skozi gib. Kakovost izobraževalnih programov Glasbene šole Frana Koruna Koželjskega se odraža ne vedno večjem številu vpisanih otrok. Glasbena šola vzgaja generacije, ki pripomorejo k nadaljnjemu ohranjanju plesne tradicije in kulture, tako da otroci kasneje prenašajo ljubezen do plesa na svoje otroke in se udeležujejo kulturnih dogodkov in prireditev. Ugotovili smo tudi, da Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega prispeva k bogatitvi kulturnega utripa mesta Velenje, in s tem dviguje raven izobraženosti tega področja. Keywords: ples, balet, Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje, baletne produkcije. Published in DKUM: 16.12.2020; Views: 679; Downloads: 71
Full text (895,81 KB) |