| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vloga računovodskih podatkov in informacij v procesu planiranja politike družinskega podjetja
Dejan Stojić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V Sloveniji, in v svetu predstavljajo družinska podjetja zelo pomemben del gospodarstva, saj prispevajo h gospodarski rasti države, pomemben je njihov doprinos k ustvarjanju novih delovnih mest in k ohranjanju tradicije. Družinska podjetja se v nasprotju z nedružinskimi podjetji soočajo z nekaterimi posebnostmi, ki so za njih značilna. Le-ta izhajajo iz dinamike odnosov med člani družinskega podjetja in upravljanjem podjetja. Za uspešno vodenje in delovanje družinskega podjetja ter posledično za njegov dolgoročni obstoj, je zelo pomembno, da se ustrezno planira politika družinskega podjetja. Da bo le-ta ustrezno planirana potrebujemo natančne računovodske informacije in podatke, ki so temelj za uspešno delovanje podjetja. Na njihovi podlagi se lahko učinkovito planira politika družinskega podjetja, in se sprejemajo pomembne poslovne odločitve. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo definirali družinsko podjetje, podali njegove značilnosti ter prednosti in slabosti. Opredelili smo nasledstvo družinskega podjetja, prenos lastništva na družinske člane ter opisali vpliv družinskega podjetja na gospodarstvo. V naslednjih poglavjih smo opredelili vlogo in pomen računovodskih podatkov in informacij ter glavne uporabnike računovodskih podatkov in informacij v družinskem podjetju. V zadnjem delu teoretičnega dela smo opredelili vizijo in politiko družinskega podjetja. Praktični del je sestavljen iz uporabe spoznanj teoretičnega dela na primeru družinskega podjetja Detelca d.o.o.. V njem smo predstavili podjetje Detelca d.o.o. . Z uporabo računovodskih podatkov in informacij smo proučili prednosti in slabosti podjetja, njegovo okolje ter priložnosti in nevarnosti. Na koncu smo podali predloge vizije in politike proučevanega družinskega podjetja.
Keywords: družinsko podjetje, računovodski podatki in informacije, planiranje politike družinskega podjetja, Detelca d.o.o., vizija družinskega podjetja, politika družinskega podjetja.
Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 394; Downloads: 38
.pdf Full text (1,54 MB)

2.
Vizija in politika izbranega družinskega podjetja
Katja Helbl, 2020, master's thesis

Abstract: Dandanes imajo veliko vlogo v gospodarstvu družinska podjetja, saj predstavljajo velik procent vseh podjetij po svetu. Uspeh družinskega podjetja je odvisen predvsem od dobro opredeljene vizije in politike podjetja. V družinskem podjetju so zelo pomembne tudi vrednote udeležencev podjetja, kultura podjetja ter poznavanje notranjega in zunanjega okolja podjetja. Pomembno je, da se v podjetju, ki je v družinski lasti, najde pravo razmerje med usklajevanjem interesov lastnikov in vseh ostalih zaposlenih, saj bo le tako podjetje lahko uspešno poslovalo. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili vizijo in politiko podjetja, definirali družinsko podjetje, zapisali, katere so njegove prednosti in slabosti ter kakšen vpliv ima družina na upravljanje in vodenje podjetja. Raziskali smo tudi, kakšne so posebnosti vizije in politike družinskega podjetja ter kakšni so procesi planiranja politike podjetja v družinskem podjetju. V empiričnem delu pa smo predstavili družinsko podjetje Ulbrich Hidroavtomatika d.o.o., naredili strukturno analizo podjetja, proučili temeljne vrednote in kulturo podjetja ter analizirali njegov razvoj. Prav tako smo proučili notranje ter zunanje okolje podjetja, kjer smo analizirali okoljske priložnosti, nevarnosti in razvojna tveganja ter analizirali razvojne prednosti in slabosti podjetja. Na koncu smo glede na prejšnje rezultate podali predlog vizije in politike podjetja za izbrano družinsko podjetje.
Keywords: družinsko podjetje, vizija, razvojna vizija, politika podjetja, planiranje politike podjetja, razvojna proučitev podjetja, okoljska proučitev podjetja
Published in DKUM: 04.02.2021; Views: 1005; Downloads: 139
.pdf Full text (929,91 KB)

3.
PLANIRANJE POLITIKE PODJETJA
Franc Zapečnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Za mala podjetja je značilno, da nimajo velikega vpliva na okolje, zato se morajo neprestano prilagajati spremembam v okolju, če hočejo preživeti. Delež majhnih podjetij v Sloveniji je manj kot 5%, vendar ustvarijo okrog 20% prihodka. Podjetje Lesna industrija Radlje ob Dravi d.o.o. je majhno proizvodno in storitveno podjetje, ki se ukvarja predvsem z izdelavo lesenih oken in lesenih notranjih in vhodnih vrat ter montažo svojih izdelkov. Diplomsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela, in sicer na teoretičen in praktičen del. V teoretičnem delu smo opredelili teoretična izhodišča politike podjetja ter njene sestavine. V praktičnem delu diplomskega seminarja pa smo se omejili predvsem na aktivnosti, ki so potrebne za planiranje razvoja podjetja Lesna industrija Radlje ob Dravi d.o.o. na ravni politike podjetja. Uporabili smo ugotovitve iz teoretičnega dela. V praktičnem delu smo najprej predstavili podjetje Lesna industrija Radlje ob Dravi d.o.o. ter proučili izbrane značilnosti podjetja, nato smo predstavili obstoječo politiko podjetja. V zadnjem koraku praktičnega dela diplomskega seminarja pa smo na podlagi raziskovalno – prognostičnih procesov podali predlog prihodnje politike podjetja.
Keywords: planiranje politike podjetja, vizija, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti.
Published in DKUM: 12.12.2012; Views: 2050; Downloads: 187
.pdf Full text (1,73 MB)

4.
PROUČITEV PODJETJA VALJI D.O.O. IN PLANIRANJE NJEGOVE POLITIKE PODJETJA
Andreja Kovačič, 2010, final seminar paper

Abstract: Valji d. o. o. Štore je podjetje za proizvodnjo valjev in ulitkov. V podjetju proizvajajo metalurške in nemetalurške valje za gumarsko, kemično, tekstilno, živilsko in druge industrije, različne ulitke za strojegradnjo in druge namene ter metalurške in valjčne kokile. Pri ustanavljanju podjetja in v njegovem razvoju ima planiranje politike podjetja temeljni in izhodiščni pomen. V današnjem času — času svetovne gospodarske krize — je poslovanje podjetij vedno bolj občutljivo in tvegano. Bolj uspešna so tista podjetja, ki znajo jasno in učinkovito gledati naprej. V prvem delu diplomskega seminarja smo predstavili proučevano podjetje in trenutno situacijo v podjetju. Nadalje smo predstavili obstoječo politiko podjetja. Seznanili smo se s splošnimi, temeljnimi in poslovnimi strategijami podjetja ter prikazali lastniško, organizacijsko, kadrovsko, tehnično-tehnološko in premoženjsko strukturo podjetja. Ostajanje v preteklosti in priseganje na »preverjene« rešitve lahko ogrozi zmožnost podjetja za preživetje v dinamičnem svetu, kjer obstoječe strategije niso več enako učinkovite kot nekdaj. V zadnjem poglavju smo napisali predlog vizije podjetja Valji d. o. o. Učinkovita vizija navdihuje ljudi za delo v smeri njenega uresničevanja: vodstvo zaposlene motivira, da skupaj krmarijo podjetje v želeno smer in ga usmerjajo proti želenim ciljem. Neučinkovita vizija, ki je zamegljena in se pretirano nanaša na preteklost, je preveč kompleksna ali nebistvena in lahko podjetju povzroči celo več škode kot odsotnost vizije. Nadalje smo s shemo za profiliranje vrednot proučili vrednote ključnih udeležencev podjetja — zastopa jih direktor podjetja in podpirajo jih lastniki podjetja. V nadaljevanju smo proučili prednosti in slabosti obravnavanega podjetja, raziskali okolje podjetja ter možnosti in nevarnosti za podjetje, ki izhajajo iz okolja. Podjetje, ki zna »videti« in razumeti svojo prihodnost, zmore prepoznati možnosti in nevarnosti, ki ga čakajo in se lahko nanje primerno pripravi. Vse to smo proučevali, da smo lahko prišli do izhodišč, s pomočjo katerih smo določili prihodnjo politiko podjetja. Skladno z mariborskim modelom integralnega managementa, ki nam je služil kot osnova za naše raziskovanje, smo politiko podjetja razdelili na poslanstvo, smotre in temeljne cilje.
Keywords: planiranje politike podjetja, poslanstvo podjetja, smotri, temeljni cilji, vrednote ključnih udeležencev podjetja, vizija podjetja, strategije podjetja, strukture podjetja, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti, Valji d. o. o.
Published in DKUM: 06.01.2011; Views: 4110; Downloads: 450
.pdf Full text (543,90 KB)

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica