| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 918
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Posebnosti, nevarnosti in planiranje nasledstva v družinskih podjetjih
Simon Padar, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu proučujemo družinska podjetja, njihove posebnosti in izzive, s katerimi se ta pogosto srečujejo. Osredotočimo se predvsem na problematiko nasledstva v družinskih podjetjih, ki po mnenju številnih avtorjev predstavlja največji izziv za večino družinskih podjetij in je tudi najpogostejši vzrok za njihov propad. Magistrsko delo je razdeljeno na uvodni, teoretični in empirični del. V uvodnem delu pričujočega dela predstavljamo osnovne značilnosti, in sicer opis področja in opredelitev problema, ki ga proučujemo. Nadalje predstavljamo cilje, ki jih želimo z delom doseči, in oblikujemo hipoteze, ki jih želimo raziskati. V uvodnem delu prav tako predstavljamo omejitve, s katerimi smo se srečali med izdelavo, kot tudi metode, ki smo jih uporabili za uspešno izvedbo dela. V teoretičnem delu magistrskega dela se s pomočjo spoznanj strokovnjakov in avtorjev osredotočamo na predstavitev družinskih podjetij. Pozornost namenjamo predvsem definiciji pojma družinsko podjetje in nadalje proučujemo značilnosti družinskih podjetij, njihove prednosti, slabosti, kot tudi njihov vpliv na gospodarstvo. Ob tem proučujemo tudi povezavo med družino in podjetjem ter medsebojni vpliv obeh sistemov. Nadalje analiziramo možne medosebne odnose v družinskih podjetjih in konflikte, ki iz njih izhajajo. V zadnjem poglavju teoretičnega dela pa se osredotočamo na problematiko nasledstva v družinskih podjetjih. Poglavje tako pričnemo z opisom življenjskega cikla podjetja in družine ter nadaljujemo z definiranjem pojma nasledstvo ter proučujemo proces nasledstva, nasledstvene možnosti v družinskih podjetjih in ovire, s katerimi se družinska podjetja najpogosteje srečujejo med procesom. Predstavljamo tudi pomembnost pravočasnega načrtovanja nasledstva. Empirični del magistrskega dela zajema študijo primera družinskega podjetja Armaturko, d. o. o. V sklopu študije predstavimo osnovne informacije o podjetju, podamo njegovo zgodovino in proučimo trenutno strukturo podjetja. Nadaljujemo z analizo družinskih vezi med zaposlenimi v podjetju in analiziramo konflikte, ki se pogosto pojavljajo znotraj podjetja, ter podamo predloge za njihovo reševanje. Nadalje predstavljamo problematiko nasledstva v podjetju Armaturko, d. o. o., in v tem sklopu analiziramo trenuten potek procesa v podjetju ter opišemo nasledstvene možnosti v podjetju. Podamo predloge za načrtovanje prenosa v vodstvu in lastništvu podjetja in ob zaključku predstavimo tudi program prenosa nasledstva v podjetju, ki bo potekal med letoma 2021 in 2026. Z delom želimo razumeti, katera so družinska podjetja, kakšno vlogo igrajo v gospodarstvu, in poudariti pomembnost reševanja konfliktov v družinskih podjetjih ter pravočasnega in skrbnega načrtovanja procesa nasledstva.
Keywords: Družinsko, podjetje, planiranje, načrtovanje, nasledstvo, posebnosti, nevarnosti, konflikti
Published in DKUM: 11.04.2022; Views: 116; Downloads: 21
.pdf Full text (1,54 MB)

2.
Analiza priložnosti za uvedbo proizvodnega informacijskega sistema
Rok Murnik, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskali, kako v izbranem proizvodnem podjetju s pomočjo poslovne programske rešitve SISTEM8 obvladujemo in spremljamo proizvodni proces. Raziskali smo proizvodni informacijski sistem, njegov razvoj in kako pripomore k planiranju in spremljanju proizvodnje. Pri anonimnem podjetju smo izvedli raziskavo, analizirali proizvodni proces in z izbranim informacijskim sistemom SISTEM8 simulirali postopek obvladovanja, planiranja in terminiranja proizvodnje. Namen naloge je bil prikazati, katere podatke podjetje potrebuje za optimalno in učinkovito obvladovanje proizvodnjih kapacitet. Namen je bil tudi izvesti SWOT analizo za podjetje, ki se želi pripraviti na implementacijo informacijskega sistema za podporo proizvodnji. Pri izvedeni analizi smo podjetju predstavili tudi dobljene rezultate ter podali strokovno mnenje in priporočilo o ustreznosti programskega paketa SISTEM8. Definirali zahteve, ki jih proizvodno podjetje mora izpolnjevati za učinkovito delovanje informacijskega sistema SISTEM8. Usmerili smo se v proces obvladovanja kapacitet in proučili, ali bi uvedena programska podpora lahko predstavljala učinkovito orodje planerjev za planiranje in obvladovanje kapacitet. Predvsem smo se osredotočili na problem obvladovanja sprememb v proizvodnji, ki je stalnica v proizvodnem procesu. Učinkovito razvrščanje dela v proizvodnji (optimizacija proizvodnje) je namreč ključen dejavnik zniževanja stroškov v proizvodnem podjetju, s tem pa ustvarjanja konkurenčne prednosti pred sorodnimi podjetji. SISTEM8 nam je pokazal učinkovito razvrščanje dela po proizvodnji in optimalno zapolnil vse možne kapacitete strojev. S tem ko smo zmanjšali zastoje v proizvodnji, se je povečala produktivnost proizvodnje.
Keywords: planiranje materialnih potreb, planiranje in optimizacija proizvodnje, proizvodnji informacijski sistem, terminiranje proizvodnje, materialni in informacijski tok
Published in DKUM: 09.03.2022; Views: 144; Downloads: 28
.pdf Full text (3,63 MB)

3.
Organizacija gradbišča in terminsko planiranje gradnje prizidka Vrtca Ciciban Sevnica : diplomsko delo
Janko Relič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo predstavlja organizacijo gradbišča in terminsko planiranje gradnje prizidka vrtca Ciciban Sevnica. V uvodnem delu so opisani problem, namen in cilj diplomskega dela. Sledi splošni del, v katerem so predstavljeni podatki o projektu, seznam udeležencev, rok gradnje in projektna dokumentacija. V glavnem delu diplomske naloge smo proučili pogoje za gradnjo. Obravnavane vsebine so lokacijska informacija, gradbena pogodba, delovna sredstva, gradbena dovoljenja, možnost nabave materiala in organizacija na sami lokaciji gradbišča. Nadaljujemo z obravnavo organizacije gradbišča, kar pomeni opis gradbišča, dimenzioniranje deponij in začasnih objektov, začasnih instalacij in izdelavo sheme organizacije gradbišča. V zaključku diplomskega dela pa predstavimo operativno planiranje s pomočjo kombinacije gantogramske tehnike in mrežne tehnike terminskega planiranja, katerih rezultat je modificirani gantogram in mrežni diagram.
Keywords: gradbeništvo, organizacija gradbišča, terminsko planiranje
Published in DKUM: 02.03.2022; Views: 177; Downloads: 40
.pdf Full text (5,67 MB)

4.
Optimizacija planiranja montažnih linij za izdelavo modularnih bivalnih enot v podjetju Arcont d.d. : diplomsko delo
Nuša Šüklar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je prikazan predlog posodobitve planiranja montažnih linij za izdelavo modularnih bivalnih enot v podjetju Arcont d.d. s profesionalnim orodjem zunanjega ponudnika. Primerjali smo sedanji način dela s predlaganim. Podatke za primerjavo smo pridobili na osnovi eksperimenta. Zaradi uporabe testne verzije programa ni bilo možno uporabiti vseh njegovih funkcij. Iz tega razloga so uporabljene funkcije predstavljene na praktičnem primeru, ostale pa opisane teoretično. Prednosti in slabosti novega načina dela so prikazane v omejeni meri, kar trenutno še ne omogoča, da bi z gotovostjo trdili, da bo nov način planiranja bistveno boljši od dosedanjega.
Keywords: modularne bivalne enote, montaža, montažna linija, optimizacija, planiranje
Published in DKUM: 16.02.2022; Views: 151; Downloads: 35
.pdf Full text (1,84 MB)

5.
Planiranje razvoja podjetja celjske mesnine d.o.o. na ravni strateškega managementa
Nuša Okorn, 2021, master's thesis

Abstract: Zaznavanje priložnosti in nevarnosti iz okolja, ustrezne vrednote podjetja, njegova profesionalnost, izkušnje, naložbe v znanje, usposabljanja, nenehno izboljševanje, investiranje, sledenje trendom, krepitev prednosti in odprava slabosti, pa tudi spremljanje konkurence, vse to pripomore k razvoju podjetja in zadovoljstvu vseh udeležencev podjetja. Spreminja se gospodarsko in politično stanje ter drugi pogoji v okolju, pa vendar se mora podjetje spremembam prilagoditi in se z njimi uspešno soočiti. Zato je zelo pomembno, da podjetje pravilno planira svojo rast in razvoj. V magistrski nalogi smo na ravni strateškega managementa planirali razvoj podjetja Celjske mesnine, d. o. o., katerega začetki segajo v leto 1899. Podjetje, ki je svoje obratovanje pričelo kot mestna klavnica, je danes eden izmed največjih ponudnikov in prodajalcev mesa in mesnih izdelkov v Sloveniji. V nalogi smo najprej predstavili teoretična izhodišča, opredelili smo kaj za podjetje pomenita vizija in politika podjetja, opredelili smo strategije in strukture podjetja ter pojasnili potrebna spoznanja pri planiranju razvoja podjetja na ravni strateškega managementa. Vso teorijo smo nato aplicirali na praktični primer podjetja Celjske mesnine, d. o. o. Najprej smo predstavili podjetje, njegovo vizijo in politiko podjetja, strategije in strukture podjetja Celjske mesnine, d. o. o. V nadaljevanju smo planirali razvoj tega podjetja na ravni strateškega managementa in sicer smo najprej preučevali vrednote posameznih ključnih udeležencev v podjetju, določili prednosti in slabosti podjetja ter proučevali priložnosti in nevarnosti, ki se nahajajo v okolju preučevanega podjetja. Proučili smo strateška poslovna področja in iskali strateške možnosti in strategije podjetja Celjske mesnine, d. o. o. Za izbrano podjetje smo ekonomsko vrednotili predlagani plan razvojne uspešnosti, planirali vrednostne izide in finančno presodili razvojne učinke planiranega razvoja na uspešnost tega podjetja za obdobje naslednjih petih let. Empirični del smo zaključili s programom razvoja podjetja Celjske mesnine, d. o. o., za naslednjih pet let poslovanja. Magistrsko nalogo smo zaključili z zapisom ključnih ugotovitev magistrske naloge in podanimi predlogi tako za nadaljnje raziskovanje in prakso.
Keywords: planiranje razvoja in rasti podjetja, Celjske mesnine d. o. o., vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, strukture podjetja, finančna presoja razvojnih učinkov podjetja, finančno vrednotenje strategij, strateški management.
Published in DKUM: 21.10.2021; Views: 269; Downloads: 60
.pdf Full text (2,16 MB)

6.
Planiranje temeljne strategije neprofitne organizacije Dijaški dom Drava Maribor
Patricija Husnjak, 2021, master's thesis

Abstract: Dandanes živimo v času, kjer potreba po spremembi ni le možnost, ampak že skoraj nuja vsake organizacije (profitne in neprofitne). Ker gre za delovanje v okolju, ki je hitro se spreminjajoče, mora vsaka organizacija s pomočjo planiranja razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa znati zaznavati prednosti pred konkurenti in priložnosti v svojem okolju, hkrati pa odpravljati slabosti ter se zoperstaviti možnim nevarnostim. To daje ključnim udeležencem organizacije, (predvsem lastnikom in vodstvu) sposobnost pravočasnega zaznavanja pomembnih informacij in ukrepanja, če želijo, da je razvoj uspešen. Planiranje razvoja omogoča organizaciji konkurenčno prednost, lažjo pot do zastavljenih ciljev, večje možnosti za uspeh, ki se meri na dolgi rok, in izboljšavo ponujenih produktov ter storitev na trgu. Splošno načelo velja, da naj vsaka organizacija sledi planiranemu razvoju, hkrati pa zre k nenehni izboljšavi organizacije kot celote. Magistrsko delo obravnava organizacijo Dijaški dom Drava Maribor, za katero smo na podlagi teoretičnih izhodišč preučili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa ter določili temeljno strategijo. Dijaški dom Drava Maribor se ukvarja z javno vzgojno-izobraževalno dejavnostjo, ki ponuja nastanitvene možnosti dijakom, ki v času šolanja zapustijo svoje domače okolje. Dodatno svoje kapacitete tržijo s pomočjo tržne dejavnosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili iskanje razvojnih možnosti in določitev izhodiščnih osnov za planiranje strateškega razvoja preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor. Teoretična izhodišča in raziskovalna spoznanja različnih avtorjev so nam služila kot osnova za planiranje ter ovrednotenje temeljne strategije proučevane organizacije. Osredotočili smo se na planiranje razvoja organizacije na ravni strateškega managementa. Izhodiščne osnove za planiranje razvoja organizacije Dijaški dom Drava Maribor smo pridobili s pomočjo analize vrednot (ključnih udeležencev) preučevane organizacije, okolja – v katerem je in deluje, klasifikacije priložnosti in nevarnosti ter nefinančne in finančne analize za določitev prednosti in slabosti. Izhajali smo tudi iz vizije in politike organizacije. Nato smo na osnovi analiz ob upoštevanju zmožnosti preučevane organizacije določili razvojne možnosti na različnih trgih delovanja – torej smo iskali strateške možnosti razvoja, to ekonomsko ovrednotili in izbrali predlagano temeljno strategijo organizacije. V empiričnem delu magistrskega dela smo izhajali iz plana vrednostnih izidov preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor za obdobje petih let. Ob tem smo sledili predlagani temeljni strategiji in potencialom, ki jih organizacija ima ter jih potrebuje za nadaljnjo uresničitev strategije njenega razvoja.
Keywords: vizija podjetja, politika podjetja, neprofitna organizacija, temeljna strategija, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, planiranje razvoja, ekonomsko vrednotenje, finančna analiza, nefinančna analiza, vladna organizacija.
Published in DKUM: 21.10.2021; Views: 318; Downloads: 55
.pdf Full text (3,58 MB)

7.
Reorganizacija proizvodnje v podjetju NIEROS d.o.o. : diplomsko delo
Timotej Laure, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V sklopu diplomskega dela sem skupaj s podjetjem NIEROS Metal d.o.o. obravnaval problem reorganizacije dela njihove proizvodnje. V prvem delu diplomske naloge sem se osredotočil predvsem na teoretične osnove, ki sem jih spoznaval tekom dosedanjega študija, v nadaljevanju pa sem pridobljeno znanje uporabil za reševanje realnega problema. Naloga temelji na premestitvi in obnovi zastarelega dela proizvodnje, ki je podjetju predstavljal nepotrebne dodatne stroške, neizkoriščen prostor ter daljše pretočne čase proizvodov. Svoje ideje in rešitve sem prikazal s tlorisnimi in 3D načrti, za skladišča pa sem predstavil tudi dva sistema za bolj organizirano in sistematično vodenje zalog.
Keywords: organizacija proizvodnje, planiranje proizvodnje, načrtovanje proizvodnje, layout proizvodnje, skladiščenje materiala, obvladovanje zalog
Published in DKUM: 13.10.2021; Views: 296; Downloads: 99
.pdf Full text (2,64 MB)

8.
Uporaba metod mrežnega planiranja na primeru novogradnje hleva za govedo
Tina Kep, 2021, master's thesis

Abstract: Pri vodenju, nadzoru in načrtovanju projektov so nam v veliko pomoč metode mrežnega planiranja. Najpogosteje uporabljeni metodi sta metoda kritične poti (CPM – critical path method) ter tehnika vrednotenja in pregleda projekta (PERT – program evaluation and review technique). Namen magistrskega dela je bil oceniti število dni trajanja projekta gradnje hleva za govedo s pomočjo postopka mrežnega planiranja. Hkrati smo spremljali celoten postopek in čas trajanja gradnje hleva na kmetiji. Dobljene vrednosti o trajanju gradnje smo primerjali s predhodno ocenjenim časom, potrebnim za gradnjo hleva. Najprej smo sestavili seznam dejavnosti z oznakami, predhodnimi dejavnostmi in časi trajanja za projekt, ki nam je bil dokaj nepoznan. S pomočjo tega smo izračunali najzgodnejši in najpoznejši rok dokončanja gradnje. Sledil je izris mrežnega diagrama in gantograma. Določili smo vse možne poti in izračunali kritično pot, ki z metodo CPM za naš projekt znaša 131 dni. Kritična pot je tudi najdaljša pot v projektu. Gradnja bi trajala 148 dni, s 95-odstotno verjetnostjo ocene po metodi PERT pa največ 125,45 dneva. S pomočjo metod mrežnega planiranja si lahko, tudi če primera ne poznamo, dobro pomagamo s planom dela. Priporočljivo je poznati projekt, saj lahko tako najbolje določimo čas trajanja ter morebitne zakasnitve in zamude pri izvedbi.
Keywords: mrežno planiranje, CPM, PERT, hlev za govedo
Published in DKUM: 06.10.2021; Views: 305; Downloads: 45
.pdf Full text (1,51 MB)

9.
Digitalizacija razporejanja proizvodnih delovnih nalogov
Mateja Lomovšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava digitalizacijo razporejanja proizvodnih nalogov v konkretnem proizvodnem podjetju. Zaznani so bili problemi, povezani s časovnimi zamiki, z netočnimi podatki in s težjim nadzorom proizvodnega procesa. Izdelan je model obstoječega procesa razporejanja proizvodnih delovnih nalogov. Analizirane so slabosti in modeliran je spremenjen proces, ki je v veliki meri digitaliziran. Prikazan je model podatkov v bazi Oracle. Zgrajeni novi uporabniški vmesniki uporabnikom omogočajo celovit vpogled v proces razporejanja in proizvodnje. Preliminarne ocene delovanja novih tehnologij, prenovljenega digitaliziranega procesa in novih pridobljenih kompetenc zaposlenih dokazujejo, da je bila digitalizacija uspešno izvedena.
Keywords: planiranje, razporejanje, digitalizacija
Published in DKUM: 23.09.2021; Views: 241; Downloads: 32
.pdf Full text (3,07 MB)

10.
Planiranje kapacitet v orodjarstvu s pomočjo orodij microsoft project in microsoft excel
Miha Krajcer, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Orodjarstvo je panoga, vključena v skoraj vsak proizvodni proces v industriji, in sicer od zamisli prek planiranja do izdelave izdelka. V času, ko sta hitrost in kakovost nadvse pomembni, se tudi orodjarne, slovenske, evropske in ostale, srečujejo s problematiko, kako svoj izdelek narediti čim hitreje in čimbolj kakovostno ter kako hitro je le-ta lahko pri svojem kupcu. V diplomski nalogi predstavljamo, kako v orodjarstvu s pomočjo računalniških (programskih orodij) Microsoft Project in Microsoft Excel planirati kapacitete tako, da je najboljše izdelan izdelek čim hitreje pri svojem kupcu. Obe programski opremi bodisi Microsoft Project bodisi Microsoft Excel sta odlični za planiranje, a sta le delček orodij, ki jih uporablja konkurenca. Seveda pa zgolj računalniški programi niso dovolj za učinkovito planiranje. Vsi procesi skupaj morajo delovati kot celota. Zato je bistvenega pomena, da se optimizacija prične že pri sami pripravi projekta, na samem začetku, kjer se lahko reši že ogromno težav, za katere bi v prihodnje porabili ogromno sredstev in pa časa. Predvsem smo opazili, da je še ogromno stvari, na katerih lahko gradimo našo prihodnost, ne samo pri planiranju, uporabi novejših računalniško podprtih sistemov in pa navsezadnje tudi nekaj samoiniciative, s katero lahko že vsak zaposlen v podjetju pripomore, da bo delo potekalo po predvidenem planu oziroma še boljše. Izpeljava projekta do končnega cilja – predati orodje naročniku oziroma kupcu.
Keywords: orodjarstvo, orodja, Microsoft Project in Microsoft Excel, planiranje
Published in DKUM: 10.08.2021; Views: 271; Downloads: 27
.pdf Full text (1,34 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica