| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 912
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Reorganizacija proizvodnje v podjetju NIEROS d.o.o.
Timotej Laure, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V sklopu diplomskega dela sem skupaj s podjetjem NIEROS Metal d.o.o. obravnaval problem reorganizacije dela njihove proizvodnje. V prvem delu diplomske naloge sem se osredotočil predvsem na teoretične osnove, ki sem jih spoznaval tekom dosedanjega študija, v nadaljevanju pa sem pridobljeno znanje uporabil za reševanje realnega problema. Naloga temelji na premestitvi in obnovi zastarelega dela proizvodnje, ki je podjetju predstavljal nepotrebne dodatne stroške, neizkoriščen prostor ter daljše pretočne čase proizvodov. Svoje ideje in rešitve sem prikazal s tlorisnimi in 3D načrti, za skladišča pa sem predstavil tudi dva sistema za bolj organizirano in sistematično vodenje zalog.
Keywords: organizacija proizvodnje, planiranje proizvodnje, načrtovanje proizvodnje, layout proizvodnje, skladiščenje materiala, obvladovanje zalog
Published: 13.10.2021; Views: 54; Downloads: 15
.pdf Full text (2,64 MB)

2.
Uporaba metod mrežnega planiranja na primeru novogradnje hleva za govedo
Tina Kep, 2021, master's thesis

Abstract: Pri vodenju, nadzoru in načrtovanju projektov so nam v veliko pomoč metode mrežnega planiranja. Najpogosteje uporabljeni metodi sta metoda kritične poti (CPM – critical path method) ter tehnika vrednotenja in pregleda projekta (PERT – program evaluation and review technique). Namen magistrskega dela je bil oceniti število dni trajanja projekta gradnje hleva za govedo s pomočjo postopka mrežnega planiranja. Hkrati smo spremljali celoten postopek in čas trajanja gradnje hleva na kmetiji. Dobljene vrednosti o trajanju gradnje smo primerjali s predhodno ocenjenim časom, potrebnim za gradnjo hleva. Najprej smo sestavili seznam dejavnosti z oznakami, predhodnimi dejavnostmi in časi trajanja za projekt, ki nam je bil dokaj nepoznan. S pomočjo tega smo izračunali najzgodnejši in najpoznejši rok dokončanja gradnje. Sledil je izris mrežnega diagrama in gantograma. Določili smo vse možne poti in izračunali kritično pot, ki z metodo CPM za naš projekt znaša 131 dni. Kritična pot je tudi najdaljša pot v projektu. Gradnja bi trajala 148 dni, s 95-odstotno verjetnostjo ocene po metodi PERT pa največ 125,45 dneva. S pomočjo metod mrežnega planiranja si lahko, tudi če primera ne poznamo, dobro pomagamo s planom dela. Priporočljivo je poznati projekt, saj lahko tako najbolje določimo čas trajanja ter morebitne zakasnitve in zamude pri izvedbi.
Keywords: mrežno planiranje, CPM, PERT, hlev za govedo
Published: 06.10.2021; Views: 61; Downloads: 8
.pdf Full text (1,51 MB)

3.
Digitalizacija razporejanja proizvodnih delovnih nalogov
Mateja Lomovšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava digitalizacijo razporejanja proizvodnih nalogov v konkretnem proizvodnem podjetju. Zaznani so bili problemi, povezani s časovnimi zamiki, z netočnimi podatki in s težjim nadzorom proizvodnega procesa. Izdelan je model obstoječega procesa razporejanja proizvodnih delovnih nalogov. Analizirane so slabosti in modeliran je spremenjen proces, ki je v veliki meri digitaliziran. Prikazan je model podatkov v bazi Oracle. Zgrajeni novi uporabniški vmesniki uporabnikom omogočajo celovit vpogled v proces razporejanja in proizvodnje. Preliminarne ocene delovanja novih tehnologij, prenovljenega digitaliziranega procesa in novih pridobljenih kompetenc zaposlenih dokazujejo, da je bila digitalizacija uspešno izvedena.
Keywords: planiranje, razporejanje, digitalizacija
Published: 23.09.2021; Views: 36; Downloads: 9
.pdf Full text (3,07 MB)

4.
Planiranje kapacitet v orodjarstvu s pomočjo orodij microsoft project in microsoft excel
Miha Krajcer, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Orodjarstvo je panoga, vključena v skoraj vsak proizvodni proces v industriji, in sicer od zamisli prek planiranja do izdelave izdelka. V času, ko sta hitrost in kakovost nadvse pomembni, se tudi orodjarne, slovenske, evropske in ostale, srečujejo s problematiko, kako svoj izdelek narediti čim hitreje in čimbolj kakovostno ter kako hitro je le-ta lahko pri svojem kupcu. V diplomski nalogi predstavljamo, kako v orodjarstvu s pomočjo računalniških (programskih orodij) Microsoft Project in Microsoft Excel planirati kapacitete tako, da je najboljše izdelan izdelek čim hitreje pri svojem kupcu. Obe programski opremi bodisi Microsoft Project bodisi Microsoft Excel sta odlični za planiranje, a sta le delček orodij, ki jih uporablja konkurenca. Seveda pa zgolj računalniški programi niso dovolj za učinkovito planiranje. Vsi procesi skupaj morajo delovati kot celota. Zato je bistvenega pomena, da se optimizacija prične že pri sami pripravi projekta, na samem začetku, kjer se lahko reši že ogromno težav, za katere bi v prihodnje porabili ogromno sredstev in pa časa. Predvsem smo opazili, da je še ogromno stvari, na katerih lahko gradimo našo prihodnost, ne samo pri planiranju, uporabi novejših računalniško podprtih sistemov in pa navsezadnje tudi nekaj samoiniciative, s katero lahko že vsak zaposlen v podjetju pripomore, da bo delo potekalo po predvidenem planu oziroma še boljše. Izpeljava projekta do končnega cilja – predati orodje naročniku oziroma kupcu.
Keywords: orodjarstvo, orodja, Microsoft Project in Microsoft Excel, planiranje
Published: 10.08.2021; Views: 84; Downloads: 9
.pdf Full text (1,34 MB)

5.
PROCESNE IN INŠTITUCIONALNE POSEBNOSTI RAZVOJNEGA PLANIRANJA V JAVNEM ZAVODU
Mojca Celec, 2012, master's thesis

Abstract: Organizacije dandanes še vedno posvečajo premalo pozornosti planiranju svojega razvoja. Večina njih planira razvoj novega izdelka ali novega oddelka a planiranje razvoja še vedno ostaja zapostavljeno. Še posebej zanemarjajo planiranje razvoja zavodi, ki so ustanovljeni s strani države in njihov cilj ni ustvarjanje dobička. Ti dve dejstvi jim dajeta finančno udobje, kar vodje izkoristijo v svoj prid in se udobno namestijo na svoje položaje. Ne namenjajo pozornosti razvoju in tako večina zavodov skozi mnogo let stagnira na ustanovitveni ravni. S tem škodujejo sebi in družbi. V današnjih turbolentnih časih in strogo kapitalistični družbi, neaktivne organizacije ne preživijo. Uspejo samo dinamične organizacije, medtem ko neaktivne organizacije propadajo. Potrebno je aktivno poslovanje in razvojno planiranje vseh organizacij, prav tako tudi zavodov. V teoretičnem delu naloge smo raziskovali vse vidike razvojnega planiranja. Primerjali smo različne modele strateškega in integralnega managamenta in ugotavljali primernost le teh za planiranje razvoja zavodov. Prav tako smo proučevali obliko organizacije javni zavod, ki je predmet naše raziskave. V praktičnem delu smo planirali razvoj javnega zavoda Skupnost zdravstvenih zavodov Murska Sobota (v nadaljevanju SZZ MS) in sicer na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Za raziskavo planiranja razvoja zavoda smo med proučevanimi modeli izbrali MER-ov model integralnega managementa. Ugotovili smo, da gre za model, ki je primerno kompleksen ter za uporabo zelo praktičen in med ostalimi modeli tudi najprimernejši model za planiranje razvoja v javnih zavodih. S pomočjo MER-ovega modela smo v magistrski nalogi planirali razvoj zavoda na ravni politike podjetja in sicer za 5 letno plansko obdobje. V okviru politike podjetja smo razvojno planirali vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje zavoda. Prav tako smo za plansko obdobje petih let v okviru MER-ovega modela planirali razvojne strategije te strategije ovrednotili ter na koncu izdelali program razvoja zavoda SZZ MS.
Keywords: vrsta organizacije, javni zavod, MER-ov model integralnega managementa planiranje razvoja, politika podjetja, razvojna vizija, strategije, razvojne možnosti, ekonomsko vrednotenje strategij, programiranje razvoja.
Published: 12.03.2021; Views: 189; Downloads: 27
.pdf Full text (1,11 MB)

6.
Vizija in politika izbranega družinskega podjetja
Katja Helbl, 2020, master's thesis

Abstract: Dandanes imajo veliko vlogo v gospodarstvu družinska podjetja, saj predstavljajo velik procent vseh podjetij po svetu. Uspeh družinskega podjetja je odvisen predvsem od dobro opredeljene vizije in politike podjetja. V družinskem podjetju so zelo pomembne tudi vrednote udeležencev podjetja, kultura podjetja ter poznavanje notranjega in zunanjega okolja podjetja. Pomembno je, da se v podjetju, ki je v družinski lasti, najde pravo razmerje med usklajevanjem interesov lastnikov in vseh ostalih zaposlenih, saj bo le tako podjetje lahko uspešno poslovalo. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili vizijo in politiko podjetja, definirali družinsko podjetje, zapisali, katere so njegove prednosti in slabosti ter kakšen vpliv ima družina na upravljanje in vodenje podjetja. Raziskali smo tudi, kakšne so posebnosti vizije in politike družinskega podjetja ter kakšni so procesi planiranja politike podjetja v družinskem podjetju. V empiričnem delu pa smo predstavili družinsko podjetje Ulbrich Hidroavtomatika d.o.o., naredili strukturno analizo podjetja, proučili temeljne vrednote in kulturo podjetja ter analizirali njegov razvoj. Prav tako smo proučili notranje ter zunanje okolje podjetja, kjer smo analizirali okoljske priložnosti, nevarnosti in razvojna tveganja ter analizirali razvojne prednosti in slabosti podjetja. Na koncu smo glede na prejšnje rezultate podali predlog vizije in politike podjetja za izbrano družinsko podjetje.
Keywords: družinsko podjetje, vizija, razvojna vizija, politika podjetja, planiranje politike podjetja, razvojna proučitev podjetja, okoljska proučitev podjetja
Published: 04.02.2021; Views: 225; Downloads: 52
.pdf Full text (929,91 KB)

7.
Planiranje in spremljanje proizvodnega procesa izdelave orodij v orodjarni podjetja talum d.d.
Gregor Cafuta, 2020, master's thesis

Abstract: Planiranje, spremljanje in nadzor proizvodnje so eni izmed ključnih procesov, ki potekajo znotraj vsakega uspešnega podjetja. V magistrskem delu smo se osredotočili na izboljšanje obstoječega stanja v Orodjarni podjetja Talum d.d. V teoretičnem delu magistrskega dela predstavljamo podjetje, programska okolja, črtne kode in teoretična ozadja planiranja, vodenja ter nadzora proizvodnje. Empirični del magistrskega dela pa sestoji iz predstavitve planiranja v programskem okolju Microsoft Project in vseh narejenih izboljšav, ki smo jih izvedli v podjetju.
Keywords: Planiranje proizvodnje, spremljanje proizvodnje, nadzor proizvodnje, Microsoft Project, Infor LN, QR koda
Published: 11.01.2021; Views: 200; Downloads: 0

8.
PLANIRANJE IN RAZVOJ RECEPTORSKEGA KADRA HOTELA ASTORIE
Žiga Papov, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na proces planiranja in razvoja kadra v izbranem hotelu. V teoretičnem delu smo predstavili vrste in modele planiranja kadrov, na osnovi katerih smo v nadaljevanju opisali metode in tehnike planiranja kadrov. Temu je sledila predstavitev metodologije planiranja kadrov, ki predstavlja osnovo za razvoj kadrov. V našem primeru smo predstavili razvoj turističnega kadra – natančneje razvoj receptorskega kadra. V empiričnem delu smo podrobneje predstavili hotel Astoria Bled, kadrovsko strukturo hotela in receptorskega oddelka ter natančno opisali planiranje in razvoj receptorskega kadra. V tem delu diplomskega dela smo zato želeli raziskati, ali izbrani hotel planira in razvija svoj receptorski kader ter kako ta proces izvajajo. V ta namen smo izvedli strukturirane intervjuje z vodjem MIC-a, F&B managerja1 , v nadaljevanju vodjo gostinstva in praktičnega izobraževanja ter vodjo hotelske recepcije, enim redno zaposlenim receptorjem in vodjo kadrovske službe. Na podlagi transkripcije odgovorov oziroma dekodiranih strukturiranih intervjujev smo v nadaljevanju podali predloge za izboljšave planiranja in razvoja receptorskega kadra v hotelu Astoria Bled.
Keywords: planiranje, razvoj, receptorski kader, Bled, hotel Astoria.
Published: 11.11.2020; Views: 229; Downloads: 41
.pdf Full text (744,03 KB)

9.
Pridobivanje in selekcija kadrov v Gimnaziji x
Tajda Švab, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo proučevali pridobivanje in selekcijo kadrov v Gimnaziji X. V uvodnem delu je opredeljen in opisan problem, ki na gimnaziji predstavlja vprašanje, na kakšen način sestaviti ustrezen program za pridobivanje in selekcijo pedagoških kadrov v skladu s strogo zakonodajo, ki organizacijam ne dopušča, da bi se same odločale pridobiti ustrezne kadre. Cilj je torej ugotoviti, na kakšen način na Gimnaziji X poteka pridobivanje in selekcija kadrov ter kako je proces mogoče izboljšati. Uporabili smo opisno metodo, pri čemer smo si pomagali z domačo in tujo literaturo, ravno tako smo uporabili metodo kompilacije, ki je uporabljena v celotni nalogi. Podatke za izvedbo emipiričnega dela smo pridobili z uporabo intervjuja in ankete, ki smo jih za dosego cilja ustrezno analizirali. V zaključnem delu pa smo uporabili metodo sinteze. V teoretičnem delu diplomskega dela so podane osnove s področja pridobivanja in selekcije kadrov. Proučili smo človeške vire, ki se morajo nenehno prilagajati spremembam na trgu dela v organizaciji. Opredelili smo tudi zakonodajo, ki organizacijo pri pridobivanju in zaposlovanju človeških virov zavezuje na večje število zakonov, podzakonskih aktov, uredb in usmeritev. V empiričnem delu smo vsa predhodna teoretična spoznanja podkrepili z raziskavo v realnem okolju. Raziskovalni del temelji na anketnem vprašalniku, ki je bil izveden med 34 strokovnimi zaposlenimi v gimnaziji X ter na intervjuju, ki smo ga izvedli z ravnateljico gimnazije. Rezultati raziskave so pokazali, da ima gimnazija na področju pridobivanja in selekcije kadrov dobro urejen sistem, z analizo intervjuja kot tudi ankete smo ugotovili, da se na področju pridobivanja in selekcije kadrov sistem da dopolniti. V sklepu smo pripravili smernice za izboljšave v delovanju pridobivanja in selekcije kadrov. To bi v prihodnosti gimnaziji pripomoglo k bolj učinkovitemu procesu pridobivanja in selekcije kadrov in k večji učinkovitosti ter uspešnosti celotne organizacije.
Keywords: planiranje kadrov, selekcija, pridobivanje človeških virov, zakonodaja
Published: 04.11.2020; Views: 214; Downloads: 28
.pdf Full text (1,51 MB)

10.
Analiza procesa vodenja proizvodnje v podjetju DANI AFC d.o.o.
Domen Rotovnik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je izdelati analizo trenutnega stanja na področju vodenja proizvodnje v podjetju DANI AFC, d. o. o. Vkljub turbulentnim časom, ki jih je doživljajo podjetje skozi svoj obstoj, se jim je uspelo obdržati na trgu, ker so zelo optimistični in odprti za nove rešitve in predloge. V podjetju se zavedajo, da je avtomobilski trg trenutno v zelo nezavidljivem položaju in če postanejo za kupca predragi in nezanimivi, je vprašljiv obstoj podjetja in tako so ogrožena delovna mesta. Zato je zanje toliko bolj pomembno, da imajo čim boljši sistem nadzora, ki jim zagotavlja kakovost in pravočasnost informacij, ki jih potrebujejo za uspešno vodenje. V diplomskem delu se bom osredotočil predvsem na proces planiranja in terminiranja proizvodnje, poskušal sem tudi ugotoviti negativne dejavnike, ki vplivajo na doseganje zastavljenih ciljev.
Keywords: vodenje proizvodnje, krojenje, šivanje, planiranje, nadzor, procesi, SAP
Published: 15.09.2020; Views: 232; Downloads: 46
.pdf Full text (3,68 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica