1. Oblikovanje plakatov o veganstvu in njihova analiza : diplomsko deloSaša Kramar, 2022, undergraduate thesis Abstract: Glavni cilj diplomskega dela je bil analizirati plakate o veganstvu in pridobiti informacije ter napotke, ki nam bodo pomagali pri oblikovanju plakatov o veganstvu v prihodnosti. V teoretičnem delu smo raziskali področja vizualne komunikacije ter veganstva, v empiričnem delu pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili informacije o odnosu ljudi do naših avtorskih in tujih plakatov o veganstvu ter o njihovem pomenu za družbo in širjenje veganstva. Ugotovili smo, da je plakat še vedno ena najbolj priljubljenih oblik vizualne komunikacije in da je oblikovanje dobrega plakata o veganstvu zelo zahtevno delo, saj je zelo težko na samem plakatu predstaviti veganstvo kot celoto. Ugotovili smo tudi, da so ljudem bolj všeč nazorni, neagresivni, izvirni, informativni in preprosti plakati o veganstvu in da je tema veganstva za mnoge ljudi še vedno dokaj neznana in nezaželjena. Novo pridobljeno znanje in smernice nam bodo pomagali pri oblikovanju še boljših plakatov o veganstvu v prihodnosti. Keywords: vizualna komunikacija, grafično oblikovanje, plakat, analiza, veganstvo Published in DKUM: 17.06.2022; Views: 968; Downloads: 120
Full text (5,44 MB) |
2. Implementacija vizualne komunikacije skozi grafično oblikovanje plakata : diplomsko deloFilip Milošeski, 2021, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomske naloge je predstaviti pomen vizualne komunikacije, natančneje, kako lahko vizualni elementi na kompoziciji vplivajo na pomen plakata. Diplomsko delo vsebuje dva enako pomembna dela, teoretični in praktični del. V teoretičnem delu bolj podrobno preučimo, kaj je plakat in kaj njegov pomen ter si ogledamo, kako se je čez leta plakat razvijal. Nato definiramo vizualno komunikacijo in grafično oblikovanje na splošno. Da bi v celoti razumeli ta dva izraza, smo raziskali in opredelili najpomembnejše elemente enega plakata: vizualne elemente, kompozicijo, vizualne principe, barvo in tipografijo. Nato sledi opredelitev ustvarjalnega procesa, ki je razdeljen na tri faze. Na koncu smo raziskali različne pomene izbrane teme "Granatno jabolko". Od te točke smo lahko razvili različne ideje za plakate in na podlagi teorije smo izvedli deset najboljših idej. Zadnji korak praktičnega dela je bila argumentacija uporabe elementov na kompoziciji. Keywords: grafično oblikovanje, vizualna komunikacija, plakat, tipografija, vizualni elementi Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 4580; Downloads: 180
Full text (3,85 MB) |
3. |
4. OBLIKOVANJE INTERAKTIVNEGA PLAKATASara Munda, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu bomo analizirali interaktivni plakat kot sodobno vizualno sredstvo za komuniciranje in izgradnjo pozitivne uporabniške izkušnje. Namen diplomskega dela je izdelati različne interaktivne plakate z družbeno angažirano temo in preko testiranja z uporabniki izvedeti, kateri so grafični in interaktivni elementi, ki uporabnika najbolj pritegnejo, prepričajo in aktivirajo. Testiranje in analizo potreb uporabnika smo izvajali z metodo anketnega vprašalnika. Za najbolj zgovorna elementa interaktivnega plakata uporabniki določajo način interakcije ter jasno in razumljivo vsebino. Ugotavljamo, da je v primerjavi s tradicionalnimi plakati komunikacijska moč interaktivnih plakatov večja, saj ti temeljijo na izkušnji, so bolj privlačni, funkcionalni in si jih posledično bolj zapomnimo. Keywords: grafično oblikovanje, plakat, interaktivnost, pozitivna uporabniška izkušnja Published in DKUM: 27.10.2016; Views: 3351; Downloads: 319
Full text (1,34 MB) |
5. ANALIZA VIZUALNE PERCEPCIJE OTROK PRI OPAZOVANJU PLAKATOV Z VIDIKA SEMIOTIKENastja Kraljič, 2016, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomske naloge je ugotoviti, kako otroci vizualno dojemajo plakate na podlagi simbolov. Analizirali smo vizualno percepcijo otrok in izdelali nov plakat.
V teoretičnem delu je predstavljen plakat, njegove funkcije in osnovne značilnosti pri oblikovanju. Opredeljena je definicija vizualne semiotike in njena vloga v plakatu. Predstavljene so glavne značilnosti otrok kot potrošnikov na njihovem, otroškem, trgu.
Empirični del je sestavljen iz analize vizualne percepcije otrok pri opazovanju različnih, že obstoječih plakatov. Ciljna zasnova je bila ugotoviti, kakšna je njihova vizualna pismenost ter izdelati plakat, s katerim bi dosegli čim bolj primerno obliko za potrebe njihovega razumevanja. Rezultati so predstavljeni opisno in grafično. Keywords: plakat, otroci, vizualna percepcija, vizualna semiotika Published in DKUM: 27.10.2016; Views: 1653; Downloads: 175
Full text (2,62 MB) |
6. VLOGA MESTNEGA PLAKATA V LJUBLJANIMatjaž Oprešnik, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Vloga mestnega plakata ni posredovanje tržnih sporočil, temveč komunikacija s sprejemnikom na kompleksnejši in ozaveščajoč način preko kulturnih in družbeno - odgovornih vsebin.
Delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem smo preučili osnove marketinga in plakata, osnove segmentiranja in pozicioniranja na trgu in predstavili teorijo marketinškega obveščanja. V Empiričnem delu naloge smo definirali vsebine projekta Plaktivat in preučili nadgradnjo plakatnega mesta in možnosti učinkovitejšega sodelovanja z lokalno oblastjo. Na podlagi opravljene ankete, dal odgovore na vprašanja, kakšne so povezave med prebivalci mesta Ljubljane in med plakatom, na kakšne načine mestni plakat pridobiva na prepoznavnosti in katere so glavne vrednote, ki mestni plakat ločijo od komercialnega plakata.
Končna ugotovitev diplomske naloge je, da mestni plakat ima svojo vlogo v mestu in da jo s svojo pripadnostjo kulturnemu in družbeno – odgovornemu informiranju javnosti, še krepi. Keywords: Mestni plakat, zunanje oglaševanje, City plakatni pano, komercialni plakat, kulturni in družbeno-odgovorni plakat. Published in DKUM: 06.10.2016; Views: 1115; Downloads: 104
Full text (2,64 MB) |
7. HRVAŠKI VOJNI PLAKAT KOT MNOŽIČNI MEDIJMilan Cerjan, 2014, master's thesis Abstract: V magistrskem delu obravnavamo plakate, ki so nastali v času boja za neodvisnost Hrvaške (1980–1991) in domovinske vojne (1991–1995). Namen magistrskega dela je prikazati analizo rabe plakata kot komunikacijskega medija v teh dveh obdobjih.
Delo je sestavljeno iz teoretičnega in raziskovalnega dela. Teoretični vsebuje različne pristope k obravnavi plakata kot vizualnega medija prek pojmov plakata, propagande in umetnosti protesta. Raziskovalni del je sestavljen iz več delov. V prvem smo plakate analizirali glede na njihov pomen kot medij in s tem prikazali njihovo vlogo pri širjenju informacij javnosti. V drugem delu smo analizirali tehnike in vsebine plakatov. Pri analizi tehnik plakata smo analizirali tehnične vidike plakatov in tehnike izdelave plakatov. Pri analizi vsebin smo analizirali pričakovane ciljne skupine, sporočila plakatov in primarni prenos sporočil plakatov. V tretjem delu smo naredili primerjalno analizo plakatov, s katero smo prikazali podobnosti in razlike med njima, z vidika uporabljenih tehnik in vsebin plakatov. Z opravljenim raziskovalnim delom smo pridobili rezultate, s katerimi smo lahko predstavili razširjeni opis hrvaških vojnih plakatov kot množičnih medijev.
Osnovne ugotovitve analize so, da plakati kljub spremembam v okolju ohranjajo svojo primarno vlogo, natančneje promocijsko oziroma propagandno vlogo. S plakati povezani tehnični aspekti ostajajo zelo povezani in pri njihovi uporabi ne obstajajo velike razlike, medtem ko so izrazite razlike vidne v sporočilih. Keywords: plakat, propaganda, množični mediji, umetnost protesta Published in DKUM: 06.03.2015; Views: 2105; Downloads: 215
Full text (3,81 MB) |
8. ANALIZA PLAKATOV - SLOVENSKI GLEDALIŠKI PLAKATMarinka Krel, 2014, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo prikazali teoretični pregled področja, ki pokriva slovenske gledališke plakate, saj je le-ta pomemben za nadaljnje razumevanje praktičnega dela diplomske naloge. Osrednji del diplomske naloge se nanaša na analizo trinajstih slovenskih gledaliških plakatov. Ker smo med drugim želeli prikazati razlike med plakati glede na obdobje, v katerem so nastali, si analizirani plakati sledijo v kronološkem zaporedju. Na podlagi analiz smo ugotovili, da se plakati razlikujejo med seboj predvsem glede na obdobje, v katerem so nastlali, ter žanr, ki so mu namenjeni. Ne nazadnje so se pokazale tudi razlike med samimi oblikovalci plakatov. Keywords: plakat, gledališče, Slovenija, analiza Published in DKUM: 18.12.2014; Views: 2598; Downloads: 433
Full text (2,94 MB) |
9. DIZAJN SODOBNEGA PLAKATA IN NJEGOVA UMESTITEV V ZGODOVINSKI DISKURZEmil Firšt, 2013, master's thesis Abstract: Magistrsko delo se ukvarja s primerjavo sodobnega plakata z značilnostmi zgodovinskih obdobij v likovni umetnosti.
Delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, kjer so opisana načela pri oblikovanju sodobnih plakatov in analize razvoja plakata, od industrijske revolucije do danes. V empiričnem delu smo primerjali dva plakata, ki smo ju oblikovali sami, in dva naključno izbrana sodobna plakata z značilnostmi zgodovinskih stilov, na podlagi česar smo dognali, da sodobni plakati temeljijo na kombinacijah sodobnih načel oblikovanja in nekaterih načel, razvitih skozi zgodovino umetnosti, in da sledijo novim trendom. Z metodo intervjuja povprečnih in ekstremnih uporabnikov plakatov smo ugotovili tudi, da so plakati še vedno iskan, zaželen in učinkovit medij oglaševanja. Keywords: sodoben plakat, zgodovinska obdobja, kompozicijska načela Published in DKUM: 16.09.2013; Views: 3323; Downloads: 401
Full text (4,69 MB) |
10. ANALIZA SESTAVIN V FILMSKIH PLAKATIHAljaž Papež, 2009, undergraduate thesis Abstract: Želja vsakega oblikovalca je ustvariti prepoznaven plakat. Da bi mu to uspelo, mora obvladati razumevanje osebnosti, ter kako le ta osebnost zaznava. V diplomski nalogi smo teoretično obdelali interakcijski model osebnosti, Jungovo analitično psihologijo osebnosti in informacijsko ekološko razlago zaznav.
Z barvami oblikovalec v plakatu ustvarja figuro, ozadje, ravnotežje, kompozicijo. Kot del kompozicije smo raziskali tudi uporabo zlatega reza. Izmerili smo uporabo osnovnih barv RGB modela v filmskih plakatih v različnih kulturah, ter dodatno analizirali izbrane plakate. Na celoten plakat ima velik vpliv tudi simbolika. Tako barv, kot tudi likov, teles, ki jih oblikovalec namenoma ali ne namenoma (podzavestno, intuitivno) vgradi v plakat.
Vse to oblikovalec uporabi, da doseže učinek. Doseže pozornost množice in jo pripravi do akcije - ogleda filma, nakupa vstopnice za ogled, nakupa filmskega DVD-ja... Tako lahko skupina ljudi zbranih v marketinški oz. oblikovalski agenciji formira mit, ki služi namenu kontrole nad množico oz. ciljno skupino.
Keywords: filmski plakat, interakcijski model osebnosti, Jungova analitična psihologija, informacijsko ekološka razlaga zaznav, barve, simboli, figura, ozadje, ravnotežje, kompozicija, gestalt, zlati rez, psihološki stroj, RGB model Published in DKUM: 15.07.2009; Views: 2859; Downloads: 380
Full text (1,85 MB) |