| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vloga oglaševalskega trika spolne privlačnosti na nakupno odločitev potrošnika - primer plakata kot oblike medija
Doroteja Žitnik, 2018, master's thesis

Abstract: Oglaševanje ima zelo pomembno vlogo pri nakupnem vedenju potrošnikov - cilj oglaševanja je namreč vzbuditi zanimanje in posledično nakupno odločitev. Oglasi na podlagi spolne privlačnosti so ena od najuspešnejših strategij oglaševanja, kar smo v magistrskem delu prikazali v teoretičnem in raziskovalnem delu. S pomočjo ankete smo na podlagi primerjave dveh plakatov kot oblike medija iz treh različnih področij potrdili uspešnost oglasov s spolno vsebino.
Keywords: oglaševanje, plakat, nakupna odločitev, spolna privlačnost
Published: 21.12.2018; Views: 446; Downloads: 45
.pdf Full text (3,54 MB)

2.
OBLIKOVANJE INTERAKTIVNEGA PLAKATA
Sara Munda, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bomo analizirali interaktivni plakat kot sodobno vizualno sredstvo za komuniciranje in izgradnjo pozitivne uporabniške izkušnje. Namen diplomskega dela je izdelati različne interaktivne plakate z družbeno angažirano temo in preko testiranja z uporabniki izvedeti, kateri so grafični in interaktivni elementi, ki uporabnika najbolj pritegnejo, prepričajo in aktivirajo. Testiranje in analizo potreb uporabnika smo izvajali z metodo anketnega vprašalnika. Za najbolj zgovorna elementa interaktivnega plakata uporabniki določajo način interakcije ter jasno in razumljivo vsebino. Ugotavljamo, da je v primerjavi s tradicionalnimi plakati komunikacijska moč interaktivnih plakatov večja, saj ti temeljijo na izkušnji, so bolj privlačni, funkcionalni in si jih posledično bolj zapomnimo.
Keywords: grafično oblikovanje, plakat, interaktivnost, pozitivna uporabniška izkušnja
Published: 27.10.2016; Views: 1216; Downloads: 200
.pdf Full text (1,34 MB)

3.
ANALIZA VIZUALNE PERCEPCIJE OTROK PRI OPAZOVANJU PLAKATOV Z VIDIKA SEMIOTIKE
Nastja Kraljič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je ugotoviti, kako otroci vizualno dojemajo plakate na podlagi simbolov. Analizirali smo vizualno percepcijo otrok in izdelali nov plakat. V teoretičnem delu je predstavljen plakat, njegove funkcije in osnovne značilnosti pri oblikovanju. Opredeljena je definicija vizualne semiotike in njena vloga v plakatu. Predstavljene so glavne značilnosti otrok kot potrošnikov na njihovem, otroškem, trgu. Empirični del je sestavljen iz analize vizualne percepcije otrok pri opazovanju različnih, že obstoječih plakatov. Ciljna zasnova je bila ugotoviti, kakšna je njihova vizualna pismenost ter izdelati plakat, s katerim bi dosegli čim bolj primerno obliko za potrebe njihovega razumevanja. Rezultati so predstavljeni opisno in grafično.
Keywords: plakat, otroci, vizualna percepcija, vizualna semiotika
Published: 27.10.2016; Views: 827; Downloads: 77
.pdf Full text (2,62 MB)

4.
VLOGA MESTNEGA PLAKATA V LJUBLJANI
Matjaž Oprešnik, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Vloga mestnega plakata ni posredovanje tržnih sporočil, temveč komunikacija s sprejemnikom na kompleksnejši in ozaveščajoč način preko kulturnih in družbeno - odgovornih vsebin. Delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem smo preučili osnove marketinga in plakata, osnove segmentiranja in pozicioniranja na trgu in predstavili teorijo marketinškega obveščanja. V Empiričnem delu naloge smo definirali vsebine projekta Plaktivat in preučili nadgradnjo plakatnega mesta in možnosti učinkovitejšega sodelovanja z lokalno oblastjo. Na podlagi opravljene ankete, dal odgovore na vprašanja, kakšne so povezave med prebivalci mesta Ljubljane in med plakatom, na kakšne načine mestni plakat pridobiva na prepoznavnosti in katere so glavne vrednote, ki mestni plakat ločijo od komercialnega plakata. Končna ugotovitev diplomske naloge je, da mestni plakat ima svojo vlogo v mestu in da jo s svojo pripadnostjo kulturnemu in družbeno – odgovornemu informiranju javnosti, še krepi.
Keywords: Mestni plakat, zunanje oglaševanje, City plakatni pano, komercialni plakat, kulturni in družbeno-odgovorni plakat.
Published: 06.10.2016; Views: 521; Downloads: 67
.pdf Full text (2,64 MB)

5.
HRVAŠKI VOJNI PLAKAT KOT MNOŽIČNI MEDIJ
Milan Cerjan, 2014, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo plakate, ki so nastali v času boja za neodvisnost Hrvaške (1980–1991) in domovinske vojne (1991–1995). Namen magistrskega dela je prikazati analizo rabe plakata kot komunikacijskega medija v teh dveh obdobjih. Delo je sestavljeno iz teoretičnega in raziskovalnega dela. Teoretični vsebuje različne pristope k obravnavi plakata kot vizualnega medija prek pojmov plakata, propagande in umetnosti protesta. Raziskovalni del je sestavljen iz več delov. V prvem smo plakate analizirali glede na njihov pomen kot medij in s tem prikazali njihovo vlogo pri širjenju informacij javnosti. V drugem delu smo analizirali tehnike in vsebine plakatov. Pri analizi tehnik plakata smo analizirali tehnične vidike plakatov in tehnike izdelave plakatov. Pri analizi vsebin smo analizirali pričakovane ciljne skupine, sporočila plakatov in primarni prenos sporočil plakatov. V tretjem delu smo naredili primerjalno analizo plakatov, s katero smo prikazali podobnosti in razlike med njima, z vidika uporabljenih tehnik in vsebin plakatov. Z opravljenim raziskovalnim delom smo pridobili rezultate, s katerimi smo lahko predstavili razširjeni opis hrvaških vojnih plakatov kot množičnih medijev. Osnovne ugotovitve analize so, da plakati kljub spremembam v okolju ohranjajo svojo primarno vlogo, natančneje promocijsko oziroma propagandno vlogo. S plakati povezani tehnični aspekti ostajajo zelo povezani in pri njihovi uporabi ne obstajajo velike razlike, medtem ko so izrazite razlike vidne v sporočilih.
Keywords: plakat, propaganda, množični mediji, umetnost protesta
Published: 06.03.2015; Views: 1208; Downloads: 116
.pdf Full text (3,81 MB)

6.
ANALIZA PLAKATOV - SLOVENSKI GLEDALIŠKI PLAKAT
Marinka Krel, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo prikazali teoretični pregled področja, ki pokriva slovenske gledališke plakate, saj je le-ta pomemben za nadaljnje razumevanje praktičnega dela diplomske naloge. Osrednji del diplomske naloge se nanaša na analizo trinajstih slovenskih gledaliških plakatov. Ker smo med drugim želeli prikazati razlike med plakati glede na obdobje, v katerem so nastali, si analizirani plakati sledijo v kronološkem zaporedju. Na podlagi analiz smo ugotovili, da se plakati razlikujejo med seboj predvsem glede na obdobje, v katerem so nastlali, ter žanr, ki so mu namenjeni. Ne nazadnje so se pokazale tudi razlike med samimi oblikovalci plakatov.
Keywords: plakat, gledališče, Slovenija, analiza
Published: 18.12.2014; Views: 1761; Downloads: 357
.pdf Full text (2,94 MB)

7.
DIZAJN SODOBNEGA PLAKATA IN NJEGOVA UMESTITEV V ZGODOVINSKI DISKURZ
Emil Firšt, 2013, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo se ukvarja s primerjavo sodobnega plakata z značilnostmi zgodovinskih obdobij v likovni umetnosti. Delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, kjer so opisana načela pri oblikovanju sodobnih plakatov in analize razvoja plakata, od industrijske revolucije do danes. V empiričnem delu smo primerjali dva plakata, ki smo ju oblikovali sami, in dva naključno izbrana sodobna plakata z značilnostmi zgodovinskih stilov, na podlagi česar smo dognali, da sodobni plakati temeljijo na kombinacijah sodobnih načel oblikovanja in nekaterih načel, razvitih skozi zgodovino umetnosti, in da sledijo novim trendom. Z metodo intervjuja povprečnih in ekstremnih uporabnikov plakatov smo ugotovili tudi, da so plakati še vedno iskan, zaželen in učinkovit medij oglaševanja.
Keywords: sodoben plakat, zgodovinska obdobja, kompozicijska načela
Published: 16.09.2013; Views: 1981; Downloads: 320
.pdf Full text (4,69 MB)

8.
ANALIZA SESTAVIN V FILMSKIH PLAKATIH
Aljaž Papež, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Želja vsakega oblikovalca je ustvariti prepoznaven plakat. Da bi mu to uspelo, mora obvladati razumevanje osebnosti, ter kako le ta osebnost zaznava. V diplomski nalogi smo teoretično obdelali interakcijski model osebnosti, Jungovo analitično psihologijo osebnosti in informacijsko ekološko razlago zaznav. Z barvami oblikovalec v plakatu ustvarja figuro, ozadje, ravnotežje, kompozicijo. Kot del kompozicije smo raziskali tudi uporabo zlatega reza. Izmerili smo uporabo osnovnih barv RGB modela v filmskih plakatih v različnih kulturah, ter dodatno analizirali izbrane plakate. Na celoten plakat ima velik vpliv tudi simbolika. Tako barv, kot tudi likov, teles, ki jih oblikovalec namenoma ali ne namenoma (podzavestno, intuitivno) vgradi v plakat. Vse to oblikovalec uporabi, da doseže učinek. Doseže pozornost množice in jo pripravi do akcije - ogleda filma, nakupa vstopnice za ogled, nakupa filmskega DVD-ja... Tako lahko skupina ljudi zbranih v marketinški oz. oblikovalski agenciji formira mit, ki služi namenu kontrole nad množico oz. ciljno skupino.
Keywords: filmski plakat, interakcijski model osebnosti, Jungova analitična psihologija, informacijsko ekološka razlaga zaznav, barve, simboli, figura, ozadje, ravnotežje, kompozicija, gestalt, zlati rez, psihološki stroj, RGB model
Published: 15.07.2009; Views: 2336; Downloads: 314
.pdf Full text (1,85 MB)

9.
LOGOTIP, PLAKAT IN LETAK KOT OBLIKE VIZUALNIH SPOROČIL - GLEDALIŠKA PROCUKCIJA GUSTAF TEATER
Staša Slapnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Vidna sporočila vključujejo grafično oblikovanje kot najbolj tradicionalno stroko, vse načine vizualnega komuniciranja, od vizualnih umetnosti do porabniških, tržnih komunikacij, posredovanih s klasičnimi in sodobnimi elektronskimi mediji. Grafično oblikovanje je oblikovanje vizualnih likov, simbolov in drugih nosilcev sporočil. Pripada osnovnemu umetniškemu oblikovanju tiskanih del: knjižnih ovitkov, brošur, oglasov v tiskanih medijih, časopisov, revij, embalaže, emblemov, blagovnih znamk, ilustracij, plakatov, celostne grafične podobe za podjetja itn. V diplomskem delu je predstavljeno oblikovanje logotipa, plakata in letaka za gledališče Gustaf Teater, in sicer od ideje in snovanja do oblikovanja oziroma izvedbe. Obravnavane teme nakazujejo pregled oblik vizualnih sporočil, še posebno znaka in plakata, njihovo oblikovalsko zasnovo, tehnologijo oblikovanja in kratek pregled slovenskega grafičnega oblikovanja v obdobju 60 do 90-ih let 20. stoletja.
Keywords: Industrijsko oblikovanje, grafično oblikovanje, plakat, gledališki plakat, znak.
Published: 07.07.2009; Views: 3749; Downloads: 477
.pdf Full text (1,96 MB)

10.
DRUŽBENO ANGAŽIRAN PLAKAT
Teja Smrekar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem raziskala medij plakata, ki je produkt grafičnega oblikovanja oz. oblikovanja vizualnih komunikacij in hkrati predstavila avtorski praktični del, ki zajema oblikovanje plakatov na podlagi družbeno angažirane tematike. Diplomsko nalogo Družbeno angažiran plakat sem razdelila na teoretični in praktični del. V prvem, torej teoretičnem delu, sem opisala področje, v katerega plakat spada, torej grafično oblikovanje, ter širše razjasnila lastnosti vizualnih komunikacij. Želja po podrobni analizi tega medija me je pripeljala do podrobne likovno-teoretične analize ter raziskovanja njegove pozicije v današnji družbi. Za analizo te pozicije so ključni temelji, na katerih je nastal, zato sem plakat kronološko analizirala ter opisala njegov zgodovinski razvoj od antike do postmodernizma. V nadaljevanju sem se lotila obravnave osrednje teme — torej družbeno angažiranega oblikovanja. Preden sem se poglobila v to temo, sem opisala pomen oblikovanja kot sredstva komuniciranja, vloge, ki jo pri tem igra oblikovalec (njegov vpliv ter možnosti izražanja družbene odgovornosti). V osrednji temi sem razjasnila pomen in lastnosti družbeno angažiranega oblikovanja ter analizirala manifest First Things First. V zadnjem delu teoretičnega dela sem kronološko in tematsko analizirala izbrane družbeno angažirane plakate. V praktičnemu delu diplomske naloge sem oblikovala lastne plakate z družbeno angažirano tematiko. V začetku sem predstavila način dela in metode, preko katerih sem se lotila oblikovanja — opisala sem natečaje, njihovo vsebino in zahteve. Prav tako sem opisala svoj miselni proces dela ter predstavila in analizirala plakate, ki sem jih oblikovala.
Keywords: Grafično oblikovanje, vizualne komunikacije, plakat, komunikacija, družbeno angažirano oblikovanje.
Published: 06.07.2009; Views: 3847; Downloads: 613
.pdf Full text (13,23 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica