| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
OD IDEJE DO PROSTORA; AVTORSKA PRAVICA KOT INSTRUMENT ZAŠČITE ARHITEKTURNIH DEL
Saša Krajnc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Pravna ureditev avtorskih pravic na arhitekturnih delih je tema, ob kateri se lomijo kopja. Arhitekturna dela so med klasičnimi umetniškimi deli najkasneje dosegla avtorskopravno varstvo. Zakonodajalci so bili pri urejanju te materije zaradi občutljivega odnosa med avtorsko in lastninsko pravico še posebej previdni, kar je vodilo v dokaj ohlapno in nejasno ureditev varstva arhitekturnih del. Ta naloga obravnava nekatera najbolj sporna vprašanja, kot je kvalifikacija arhitekturnih stvaritev kot avtorskih del, individualnost kot ključno predpostavko avtorskega dela in nekatere najbolj specifične arhitektove avtorske pravice ter omejitve teh pravic.. Med drugim analizira tudi odnos med avtorjem arhitekturnega dela in naročnikom oz. lastnikom arhitekturnega objekta. Pri tem je veliko pozornosti namenjene predvsem lastnikovi pravici do poseganja v arhitekturno delo. Teoretična stališča so podprta s praktičnimi primeri, predvsem z namenom, da bi tematiko približala ne le pravni ampak tudi arhitekturni stroki.
Keywords: avtorska pravica, intelektualna lastnina, arhitekturno delo, načrt, zgradba, plagiat, individualna stvaritev, lastninska pravica, projektantska pogodba
Published: 21.12.2009; Views: 2509; Downloads: 291
.pdf Full text (7,90 MB)

2.
KAKOVOST POVZEMANJA IN CITIRANJA V MAGISTRSKIH DELIH S PODROČJA DRUŽBOSLOVJA
Jasmina Vidovič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo v ospredje postavlja dejstvo, da vsakemu avtorju določenega dela pripada pravica do priznanja njegovega avtorstva, hkrati pa se delo osredotoča na kakovostno povzemanje in citiranje v magistrskih nalogah s področja družboslovja in izpostavlja tudi problem plagiarizma. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili in se posvetili med drugim stopnji kakovosti pisanja znanstvenih oz. strokovnih del ter opredelili pojem plagiatorstvo in njegove oblike. Predstavili pa smo tudi nekaj programov za detekcijo plagiatov. V empiričnem delu naloge smo s pomočjo metode analize vsebine ocenjevali kakovost povzemanja in citiranja v magistrskih nalogah s področja družboslovja v obdobju 2008–2012, pri čemer smo znotraj vsakega magistrskega dela podrobno analizirali na osnovi slučajnostnega vzorčenja izbrane odstavke. Rezultati analiz kažejo, da (1) najdemo pri skoraj polovici analiziranih odstavkov vsaj eno izmed oblik nepravilnega prevzemanja in citiranja in da je skoraj vsak drugi odstavek, ki smo ga analizirali, problematičen. Vendar pa je naša analiza tudi pokazala, da (2) na obeh slovenskih univerzah lahko zasledimo »nepravilno dobesedno prevzemanje« kot najpogostejši tip neustreznih navedb, ki pa ga nismo uvrstili med hujše kršitve. Pri primerjavi obeh univerz smo ugotovili, da (3) ni zaslediti bistvene razlike med njima oziroma je le-ta minimalna ter da (4) na obeh univerzah v obdobju od leta 2008 do 2012 ni bilo izrazitih sprememb v smislu naraščanja ali padanja stopnje kršitev pravil prevzemanja in citiranja.
Keywords: kakovost povzemanja in citiranja, plagiat, plagiatorstvo, sankcije, strokovna in znanstvena besedila, kršenje avtorskih pravic
Published: 07.11.2013; Views: 1331; Downloads: 119
.pdf Full text (844,16 KB)

3.
Odkrivanje podobnih vsebin s pomočjo pomenskih podpisov in pomenskega stiskanja
Sandi Majninger, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo razvili postopek za odkrivanje podobnih vsebin s pomočjo primerjave pomena odstavkov. V ta namen smo izračunali pomenske podpise posameznih odstavkov in jih primerjali med seboj. Takšen način nam omogoča odkrivanje parafraziranih in prevedenih besedil. Preverjali smo vpliv uporabe pomenskega stiskanja na končno uspešnost postopka. Zanimalo nas je tudi, kako na uspešnost vpliva izbira pomenskega slovarja. Ugotovili smo, da lahko s pomočjo pomenskega stiskanja in uporabe obsežnejših slovarjev zmanjšamo občutljivost na spremembe besedila, tako da odkrijemo več podobnosti.
Keywords: odkrivanje podobnih vsebin, pomenski podpis, pomensko stiskanje, pomenski slovar, plagiat
Published: 30.08.2017; Views: 353; Downloads: 61
.pdf Full text (2,45 MB)

4.
IX. posvet Pravo in ekonomija: Avtorska dela na univerzi
2017, proceedings of peer-reviewed scientific conference contributions (domestic conferences)

Abstract: Zaposleni in študenti na univerzah se srečujejo s številnimi težavami, povezanimi z avtorskimi deli, ki nastanejo tekom pedagoškega, raziskovalnega in izobraževalnega procesa. Zbornik združuje različne prispevke, ki so povezani s to tematiko: od poskusa opredelitve avtorskih del zaposlenih, ki nastanejo v delovnem razmerju; analize dopustnega reproduciranja v okviru vsebinskih omejitev avtorskih pravic; digitalizacije avtorskih del in njihovega posredovanja za namene izobraževanja; opredelitve akademskega plagiata; analize predloga direktive o avtorski pravici na digitalnem trgu, ki ima vpliv tudi na razmerja na univerzi; do analize kakovosti znanstvenih revij, v katerih zaposleni na univerzi objavljajo svoja znanstvena dela, in s tem povezanim odprtim dostopom do vsebine teh revij; ter možnosti napovedovanja uspešnosti študentov s poudarkom na avtorskopravnem varstvu zbirke podatkov ter varstvu osebnih podatkov študentov. Temeljna ugotovitev je, da težavam, s katerimi se univerza, njeni zaposleni in študenti soočajo v povezavi z različnimi avtorskopravnimi vprašanji, botrujejo nejasna pravna pravila in njihova nezadostna prilagojenost sodobni tehnologiji. Posledično bi bilo treba postaviti jasnejša pravila glede opredelitve avtorskih del, ki sodijo med dela, ki jih zaposleni na univerzi, ustvarijo v delovnem razmerju, po drugi strani pa vsebinske omejitve avtorskih pravic spremeniti tako, da bodo za namene izobraževanja prilagojene sodobnejšim tehnikam poučevanja.
Keywords: avtorska pravica, univerza, delovno razmerje, akademski plagiat, reproduciranje, prosta uporaba, odprt dostop, digitalni trg
Published: 08.12.2017; Views: 723; Downloads: 32
.pdf Full text (3,09 MB)
This document has many files! More...

5.
Glossar für akademische Integrität
Loreta Tauginienė, Inga Gaižauskaitė, Irene Glendinning, Július Kravjar, Milan Ojsteršek, Laura Ribeiro, Tatjana Odiņeca, Franca Marino, Marco Consentino, Shiva Sivasubramaniam, Tomáš Foltýnek, 2018, scientific terminological dictionary, encyclopaedia or topical lexicon

Abstract: Dieses Glossar dient als Grundlage für ein besseres allgemeines Verständnis der akademi-schen Integrität, indem neue Begriffe erlernt und alte Begriffe in neuen Kontexten wie-derentdeckt werden. Die Notwendigkeit für dieses Dokument ergibt sich aus der Vielfalt der Begriffe, die üblicherweise verwendet werden, aber in unterschiedlichen Kontexten. In diesem Sinne versuchten wir, zu einer gemeinsamen Definition der Begriffe zu gelan-gen. Dieser Bericht könnte für nationale Ombudspersonen, Justizbehörden, Richtlinienbeauf-tragte, Forschungsprojektmanager und andere damit verbundene Einrichtungen oder Einheiten in der Wissenschaft sowie für Studierende, den Wirtschaftssektor und andere wertvoll sein. dient als Grundlage für ein besseres allgemeines Verständnis der akademi-schen Integrität, indem neue Begriffe erlernt und alte Begriffe in neuen Kontexten wie-derentdeckt werden. Die Notwendigkeit für dieses Dokument ergibt sich aus der Vielfalt der Begriffe, die üblicherweise verwendet werden, aber in unterschiedlichen Kontexten. In diesem Sinne versuchten wir, zu einer gemeinsamen Definition der Begriffe zu gelan-gen. Dieses Glossar könnte für nationale Ombudspersonen, Justizbehörden, Richtlinienbeauf-tragte, Forschungsprojektmanager und andere damit verbundene Einrichtungen oder Einheiten in der Wissenschaft sowie für Studierende, den Wirtschaftssektor und andere wertvoll sein.
Keywords: glossar, akademische Integrität, Plagiat, Ethik, Forschung, akademisches Fehlverhalten, akademisches Schreiben, Urheberrecht
Published: 13.10.2019; Views: 116; Downloads: 5
.pdf Full text (1,15 MB)
This document has many files! More...

6.
Slovník pojmů pro akademickou etiku
Loreta Tauginienė, Inga Gaižauskaitė, Irene Glendinning, Július Kravjar, Milan Ojsteršek, Laura Ribeiro, Tatjana Odiņeca, Franca Marino, Marco Consentino, Shiva Sivasubramaniam, Tomáš Foltýnek, 2018, scientific terminological dictionary, encyclopaedia or topical lexicon

Abstract: Tento dokument slouží jako základ k širšímu porozumění akademické etice a to formou učení se nových pojmů a znovu objevení starých pojmů v nových kontextech. Důležitost tohoto dokumentu spočívá ve sjednocení definic a běžně používaných pojmů, a to i v odlišných kontextech. V tomto smyslu jsme se pokusili dosáhnout společné shody ve významu. Tento dokument by mohl být užitečný pro národní ombudsmany, soudní orgány, subjekty odpovědné za dodržování předpisů, vedoucí výzkumných projektů a další související orgány nebo jednotky v akademické oblasti, stejně jako studenty, podnikatelský sektor a další.
Keywords: slovník pojmů, akademická integrita, plagiát, etika, výzkum, akademické pochybení, akademické psaní, autorská práva
Published: 13.10.2019; Views: 97; Downloads: 5
.pdf Full text (708,18 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica