1. Izzivi in priložnosti za razvoj pivskega turizma v Ljubljani po pandemiji COVID-19 : magistrsko deloNeli Selan, 2022, master's thesis Abstract: Pivovarstvo je močna gospodarska panoga, saj je v porastu zanimanje za izdelavo piva. V Sloveniji se je število mikropivovarjev povečalo in z njim priložnosti za razvoj pivskega turizma, ki obsega kulinarična doživetja, kot so obisk pivovarn, okušanje lokalne pijače (piva) in hrane ter množico drugih aktivnosti, povezanih s pivom. V teoretičnem delu smo predstavili kulinarični turizem in njegovo podzvrst pivski turizem. Preučili smo stanje pivovarstva in pivskega turizma v Evropski uniji ter Sloveniji. Podrobneje smo analizirali stanje pivskega turizma pred, med in po pandemiji COVID-19, ki je pustil velike posledice v obratovanju mikropivovarn in posledično pivskem turizmu. Navedli smo primere dobre prakse razvoja pivskega turizma v Ljubljani po pandemiji COVID-19, Natoč mi še enga in Union Experience. V empiričnem delu naloge smo raziskovali izzive in priložnosti za razvoj pivskega turizma v Ljubljani po pandemiji COVID-19. Ugotovili smo, da ima Slovenija/Ljubljana velik potencial za razvijanje pivskega turizma, saj ima bogato kulturno dediščino, ki je priložnost za razvoj pivskih tur in za trženje pivskega turizma. Po pandemiji COVID-19 je v Sloveniji želja deležnikov pivskega turizma zagnati projekt Beer Pass in organizirati festival na temo piva, katerega rdeča nit bi bilo pivo. Na podlagi pregleda literature in opravljenih intervjujev smo podali predloge mikropivovarjem in STO za trajnostni razvoj pivskega turizma v Ljubljani, v smeri obogatitve pivskih tur z doživljanjem pivske zgodbe in povečanega informiranja, promocije mikropivovarjev in njihovih pivsko-turističnih produktov. Keywords: kulinarični turizem, pivski turizem, pivovarstvo, pandemija COVID-19. Published in DKUM: 08.07.2022; Views: 781; Downloads: 121 Full text (1,99 MB) |
2. Tehnološka zasnova domače pivovarneMatevž Špes, 2017, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo naredili tehnološko zasnovo domače pivovarne. S pomočjo programskega paketa SolidWorks smo izdelali načrt konstrukcije, na kateri se bo pivovarna nahajala. S programskim paketom AutoCAD pa smo izdelali celotno cevno povezavo z vsemi ventili, črpalkami, izmenjevalci, gorilniki in ostalo opremo. Pomemben del naloge je bila izbira komponent, ki so morale ustrezati živilski industriji in imeti potrebne certifikate. Raziskali smo trg, pregledali njegovo ponudbo in izdelke med seboj primerjali. Cilj te naloge je bil, da naredimo stroškovno analizo projekta in podamo mnenje, ali je izdelava takšnega pivovarskega sistema smiselna. Keywords: Domača pivovarna, HERMS, tehnološka zasnova, pivovarstvo. Published in DKUM: 03.10.2017; Views: 1729; Downloads: 176 Full text (2,69 MB) |
3. Analiza kupcev piva mikropivovarne VizirAjda Mavrić, 2016, undergraduate thesis Abstract: Mikropivovarne so pivovarne, ki proizvajajo majhne količine piva, tipično veliko manjše kot veliki proizvajalci piva. Značilno je, da dajejo poudarek na kakovosti okusov in pivovarski tehniki. Izraz in trend mikropivovarn se je v ZDA razširil leta 1980 in je bil na koncu uporabljen za označbo pivovarn, ki proizvedejo manj kot 15.000 sodov oziroma 1.800.000 litrov letno. V diplomskem projektu sem predstavila mikropivovarno Vizir, ki je danes pionir na področju craft pivovarstva v Sloveniji. Z mlado ter inovativno ekipo nizajo uspehe že od leta 2008. V njihovi pivovarni lahko najdemo zelo različne stile piva. Proizvajajo tako piva spodnjega vrenja (lager ali ležak) kot tudi piva zgornjega vrenja (ale piva). S pomočjo raziskave sem ugotovila, da imata mikropivovarni Vizir in Pelicon največjo stopnjo priklica pri pivcih piva. Najbolj priljubljeno pivo pri anketiranih je Nori Franc. Med najpomembnejše dejavnike pri izbiri piva spadajo kakovost, okus piva ter dobra založenost v trgovini. Splošno zadovoljstvo kupcev piva mikropivovarne Vizir lahko označimo kot zelo pozitivno. Keywords: Mikropivovarna, Vizir, kupci, pivo, pivovarstvo Published in DKUM: 17.11.2016; Views: 1729; Downloads: 226 Full text (1,16 MB) |
4. TRŽNO - TEHNOLOŠKA ANALIZA MAJHNIH PIVOVARN V SLOVENIJIPrimož Budna, 2016, master's thesis/paper Abstract: V magistrskem delu predstavljamo pivovarstvo in trg piva v Sloveniji, poudarek je na razvoju in sodobnih tržno-tehnoloških razmerah v malih pivovarnah. Okus pivcev piva v Sloveniji se spreminja. To nam dokazuje padec tržnega deleža Skupine Pivovarna Laško, povečuje pa se tako delež uvoženih količin piva kot tudi piva, zvarjenega v malih pivovarnah.
V uvodu prikažemo razmere na trgu piva v Sloveniji v luči globalnega trenda potrošnje novih vrst piva polnega okusa oz. t. i. butičnega piva (craft beers) in posledično rast malih pivovarn. V nadaljevanju ovrednotimo raznolikost proizvodnje piva v Sloveniji glede na standardizirano razdelitev tipov piva. Ključno dodano vrednost magistrskega dela pa predstavlja ocena tržno-tehnoloških razmer in podjetniških priložnosti za male pivovarne v Sloveniji, skladno z obsegom potrošnje piva, trendi okusa pivcev piva in možnostmi strokovnega izobraževanja na področju pivovarstva. Z anketno analizo vzorca 20 % malih pivovarn v Sloveniji smo v sklopu mednarodnega projekta LdV Beer School pridobili odgovore o trženjskih in tehnoloških značilnostih malih pivovarn.
Raziskava prikazuje podjetniško organiziranost, čas ustanovitve, način organiziranosti, število zaposlenih in dodatne dejavnosti analiziranih pivovarn. V sklopu o proizvodnji in prodaji smo osvetlili tehnološke razmere v mikropivovarnah (velikost varilnic, kapaciteta proizvodnje, tipi varjenega piva in uporabi vhodnih surovin). Zanimalo nas je tudi, v kakšni embalaži prodajajo pivo, kakšno je njihovo prodajno območje in način prodaje. Pregled trženjskih aktivnosti priča o prepoznavnosti analiziranih pivovarn. Anketiranci so navedli podatke o blagovnih znamkah, pod katerimi prodajajo svoja piva, način izvajanja marketinga oz. trženja in obseg denarja, namenjenega za trženje. Tematski sklop o izobraževanju pa posreduje informacije o načinu dosedanjega izobraževanja o pivovarstvu, o pomenu pridobitve poklicne kvalifikacije in pomenu strokovnega izobraževanje za sodelavce anketiranih pivovarjev.
Rezultati kažejo, da povpraševanje po pivu, ki ga proizvajajo male pivovarne raste. Število malih pivovarn se je v Sloveniji v petih letih več kot podvojilo. Od 20 leta 2011 na 55 leta 2015. Ker je povpraševanje večje od ponudbe, pivovarne tudi povečujejo proizvodnjo.
Med tipi piva varjenega v Sloveniji še vedno prevladujejo svetla piva tipa ležak, ki so tudi večinski proizvod pivovarn na globalni ravni. Vendar se tudi povečuje število tipov piva, varjenega po zahtevnejših receptih. Tu govorimo o t. i. butičnih pivih, oz. pivih polnega okusa, po katerih posegajo predvsem zahtevnejši in pa mlajši pivci. Vzporedno narašča tudi ponudba uvoženega piva. leta 2011 je bilo v Sloveniji prisotnih 21 vrst piva iz 8 držav, leta 2015 je bilo na gostinskih policah že 34 vrst piva.
Rezultati raziskave malih pivovarjev v Sloveniji smo tudi potrjujejo, da število in obseg proizvodnje v malih pivovarnah raste. Pojav novih pivovarn, kot tudi rast proizvodnje obstoječih pa omogočata dodatno zaposlovanje. Keywords: pivovarstvo, majhne pivovarne, tržna analiza, marketing, Slovenija Published in DKUM: 04.08.2016; Views: 1890; Downloads: 371 Full text (2,14 MB) |
5. MOŽNOST UPORABE KONOPLJE V PIVOVARSTVUMiran Rengeo, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Skladno s trendi vse večjega povpraševanja po pivu v ZDA, EU in Sloveniji v tretjem tisočletju smo v diplomski nalogi predstavili nove podjetniške priložnosti v pivovarstvu. Poleg klasičnih surovin, kot so voda, slad, hmelj in kvas, smo predstavili tudi potenciale pridelave in možnosti uporabe konoplje kot ene od alternativnih surovin za pridobivanje piva. Naloga vključuje predstavitev osnovne pivovarske tehnologije, namenjene začetnikom, ter prikaz kalkulacije variabilnih stroškov proizvodnje za različne inpute materiala in cen. Predstavlja prispevek k spodbujanju podjetniških pobud na področju kmetijstva in agroživilstva. Keywords: surovine za pivo, pivovarstvo, tehnologija proizvodnje, Slovenija Published in DKUM: 21.07.2016; Views: 1240; Downloads: 141 Full text (1,46 MB) |
6. |
7. A review of the EU hop industry involvement within a beer brewing sectorMartin Pavlovič, Jernej Turk, Viljem Pavlovič, 2012, review article Keywords: pivovarstvo, proizvodnja piva, marketing, hop industry, beer markets, production straucture, competitiveness Published in DKUM: 30.12.2015; Views: 1519; Downloads: 27 Link to full text |
8. Uvajanje konceptov managementa kakovosti na primeru pivovarne : diplomsko deloUrban Udrih, 2008, undergraduate thesis Keywords: standardi, ISO, mednarodni standardi, pivovarstvo, odličnost, uspešnost poslovanja, kvaliteta, izboljšave, zagotavljanje kvalitete, metode, podjetje, uporaba človeških zmogljivosti, dokumentacija, prilagajanje, management, vodenje, razvoj, sistemi, modeli, poslovni proces, pijače, celovita kvaliteta, organiziranost, integracija, aplikacija, Slovenija Published in DKUM: 28.05.2012; Views: 1821; Downloads: 80 Full text (559,87 KB) |
9. Strategija izvoznega trženja Pivovarne Laško na hrvaški trg : diplomsko deloAlenka Naglič, 2006, undergraduate thesis Keywords: mednarodno trženje, izvoz, poslovanje podjetja, mednarodno poslovanje, prehrambena industrija, pijače, pivovarstvo, družbe, prodaja, cilj, konkurenca, konkurenčnost, prednost, priložnosti, Slovenija, Hrvatska, poslovno okolje, tržna analiza, mednarodni trg, segmentacija, trg, strategija trženja, podjetje Published in DKUM: 28.09.2007; Views: 2521; Downloads: 441 Full text (480,86 KB) |
10. Prevzemi in kapitalske povezave Pivovarne Laško d.d. : diplomsko deloAnica Šrot Aužner, 2005, undergraduate thesis Keywords: prevzemi podjetij, združitve podjetij, podjetje, predstava, strategija, cilj, pravna ureditev, mednarodni trg, tuje investicije, tržna analiza, zakonodaja, praksa, kapitalske družbe, kapital, povezanost, Slovenija, pivovarstvo, pijače, združevanje, trg Published in DKUM: 28.09.2007; Views: 3174; Downloads: 459 Full text (763,08 KB) |