| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv nekaterih dejavnikov na učinkovitost pisanja učencev
Marija Ropič, 2011, original scientific article

Abstract: V prispevku je osrednja pozornost namenjena aktualnim vprašanjem, ki so povezana s premikom začetka sistematičnega opismenjevanja po analitično-sintetični metodi iz drugega v prvi razred osnovne šole. Študija izhaja iz bojazni, da bo krajše obdobje razvijanja predbralnih in predpisalnih zmožnosti vplivalo na učinkovitost opismenjevanja, zato meri učinek predbralnih in predpisalnih vaj na kakovost pisanja učencev v 1. triletju osnovne šole pri učencih, ki so bili deležni sistematičnega usvajanja predbralnih in predpisalnih zmožnosti, ter pri učencih, ki takih vaj skorajda niso bili deležni. Natančneje: raziskava preverja vpliv vaj za osnove pisanja, vaj za razvoj glasovnega zavedanja in vaj za vidno zaznavanje na učinkovitost pisanja po nareku. Na osnovi opazovanja ugotavljamo, da imajo učenci pred začetkom sistematičnega abecednega opismenjevanja heterogeno predznanje (poznavanje črk, branje, razumevanje branja, pisanje), da se lahko učenci učinkovito opismenijo (kar dokazujejo posamezne kategorije napak) ne glede na različno pripravo učencev na sistematično abecedno opismenjevanje in da so deklice uspešnejše v pisanju po nareku.
Keywords: predznanje, opismenjevanje, pisanje po nareku, napake, kategorije napak, didaktična gradiva
Published: 10.07.2015; Views: 655; Downloads: 67
.pdf Full text (86,80 KB)
This document has many files! More...

2.
Spremljanje napredka predšolskih otrok pri spontanem pisanju in pisanju po nareku
Anja Škrobar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Pisanje je poleg poslušanja, govorjenja in branja ena od komunikacijskih sposobnosti. Gre za spretnost, ki se ob pozitivnem vplivu okolja pojavi spontano. V predšolskem obdobju otroci skozi različne razvojne stopnje pisanja razvijajo predpisalne zmožnosti za poznejše učenje pisanja v prvih razredih osnovne šole. Opismenjevanje ne predstavlja zgolj učenja branja in pisanja, temveč k temu sodi še razvijanje tistih sposobnosti in spretnosti, ki do tega pripeljejo. Opismenjevanje torej ni vezano le na formalno izobraževanje, ampak se začenja že v predšolskem obdobju. V teoretičnem delu so predstavljene tri komunikacijske sposobnosti, ki se pojavljajo v predšolskem obdobju (govorjenje, pisanje in poslušanje). Podrobno je predstavljeno pisanje, opredeljene so stopnje pisanja, spontano pisanje in pisanje po nareku. Eno poglavje je namenjeno tudi opismenjevanju, znotraj katerega so opisane predopismenjevalne spretnosti ter metode opismenjevanja. V empiričnem delu so predstavljeni in interpretirani rezultati vseh treh preverjanj za posameznega otroka. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstaja napredek pri pisanju predšolskih otrok v različnih časovnih obdobjih. Podatki so zbrani s kvantitativno tehniko, in sicer s strukturiranim opazovanjem. Na treh preverjanjih, ki so potekala v razmaku treh mesecev, so bile opazovane spontano zapisane besede, pri drugem delu se je otrokom narekovalo vnaprej določene besede ter opazovalo njihov zapis. Ugotovljen je napredek med posameznimi preverjanji, in sicer pri spontanem pisanju in tudi pri pisanju po nareku.
Keywords: pisanje, spontano pisanje, pisanje po nareku, opismenjevanje, napredek
Published: 22.11.2019; Views: 89; Downloads: 21
.pdf Full text (2,01 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica