| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Problematika piramidnih sistemov in mrežnega marketinga z vidika prava varstva potrošnikov
Urban Kralj, 2020, master's thesis

Abstract: Problematika piramidnih sistemov in mrežnega marketinga je še zmeraj aktualna, kar se kaže v številnih odmevnih zadevah, ki pretresajo svetovni ter evropski trg v zadnjem desetletju. Kljub sprejemu zakonodaje na področju varstva potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami na ozemlju Evropske unije in kljub dejstvu, da so piramidni sistemi del tako imenovane črne liste praks, ki so v vseh okoliščinah prepovedane, sam zakonodajni okvir ne daje jasne definicije le-teh in posledično v praksi povzroča deljena mnenja, ali gre v posameznih zadevah za sporno obliko mrežnega marketinga ali ne. Sodišče Evropske unije je v dveh pomembnih zadevah, 4finance in Lucky 4 All razložilo in dopolnilo definicijo piramidnih sistemov, ni pa se opredelilo glede vprašanja, ali udeleženci piramidnih sistemov, ki aktivno prodajajo izdelke, štejejo za potrošnike in posledično uživajo pravno varstvo. Trenutno pravna teorija zastopa stališče, da je pomemben trenutek pristopa v piramidni sistem. Tudi če praksa ne ustreza definiciji iz t.i. črne liste, pa to še ne pomeni, da je dopustna. Direktiva o nepoštenih poslovnih praksah vsebuje še abstraktnejše določbe generalne klavzule in določbe o zavajajočih in agresivnih poslovnih praksah, ki tako širijo obseg prepovedi. Ob nepoštenih poslovnih praksah se pojavi tudi vprašanje pravnih posledic in morebitne neveljavnosti takšnega posla. Direktiva o nepoštenih poslovnih praksah področja ne ureja in to prepušča splošnim pravilom obligacijskega prava, po katerih sta, ob izpolnjenih ustreznih predpostavkah, možni tako izpodbojnost posla kot tudi odškodninska odgovornost. Kljub temu pa Direktiva 2019/2161 o spremembi Direktive Sveta 93/13/EGS in direktiv 98/6/ES, 2005/29/ES ter 2011/83/EU Evropskega parlamenta in Sveta zaradi boljšega izvrševanja in posodobitve pravil Unije o varstvu potrošnikov na področje varstva potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami uvaja določbe o individualnem pravnem varstvu.
Keywords: piramidni sistemi, mrežni marketing, varstvo potrošnikov, nepoštene poslovne prakse, civilnopravne posledice, napake volje, veljavnost pravnega posla, kolektivne tožbe.
Published: 13.01.2021; Views: 153; Downloads: 42
.pdf Full text (409,51 KB)

2.
Charles Ponzi in finančne prevare
Manca Tetičkovič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Finančne prevare so del gospodarske kriminalitete, ki nas obkroža vsak dan. V diplomski nalogi sem predstavila problematiko le teh in kako pomaga medsebojno ozaveščen-je o takšnih prevarah.
Keywords: gospodarska kriminaliteta, finančne prevare, piramidni sistemi, Ponzijeve sheme, diplomske naloge
Published: 16.11.2017; Views: 610; Downloads: 81
.pdf Full text (624,08 KB)

3.
Pasti mrežnega marketinga : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Simona Majal, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Mrežni marketing je dejavnost, ki v preteklosti ni veljala za legalno, kar pa se je s časom in z njegovim nenehnim razvojem spremenilo. Danes se številna svetovna podjetja širijo prav na način mrežnega marketinga oziroma mreženja in so pri tem zelo uspešna. Pri mrežnem marketingu gre za delovanje brez vmesnih členov, kar posel poenostavi, zmanjša stroške in poveča hitrost prodaje ali opravljene storitve. Na začetku diplomskega dela predstavimo splošne opredelitve trženja, mrežnega marketinga in njegovega nastanka. V tretjem poglavju se lotimo primerjave delovanja mrežnega marketinga z drugimi oblikami prodaje. Sledi predstavitev strukture mrežne prodaje, pri čemer se osredotočimo na izgradnjo ravni in pridobivanje novih članov. V nadaljevanju predstavimo prednosti in slabosti mrežnega marketinga z vidika kupca, zastopnika in tudi posameznega podjetja. V šestem poglavju obravnavamo praktične primere legalnega in nelegalnega mrežnega marketinga in predstavimo primere finančnih goljufij. V zaključku diplomskega dela podamo vzroke za današnjo širitev mrežnega marketinga, njegov ključni namen in obete za prihodnost.
Keywords: trženje, mrežni marketing, mrežna prodaja, piramidni sistemi, diplomske naloge
Published: 16.06.2014; Views: 1217; Downloads: 181
.pdf Full text (538,46 KB)

4.
Analiza osnovnih značilnosti Ponzijevih sistemov glede na praktične primere : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Valerija Spielman, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo predstavlja teoretična izhodišča Ponzijevih shem in izpostavlja najznačilnejše lastnosti obravnavanega sistema. Tovrstnega dela na tem področju še ni bilo, zato je bilo diplomsko delo svojevrsten izziv. Predstavljena je afera Madoff in za Slovenijo pomembna afera Nello Marconti. Glavni namen diplomskega dela je izpostaviti še vedno visoko število prevar po Ponzijevem tipu in bo morda služilo kot eno izmed del, ki bodo ozavestila javnost o pomembnosti predhodne raziskave trga.
Keywords: gospodarska kriminaliteta, prevare, goljufije, denarne prevare, piramidni sistemi, Ponzijeva shema, preiskovanje, odkrivanje, diplomske naloge
Published: 03.12.2013; Views: 877; Downloads: 131
.pdf Full text (1,39 MB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica