| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PEVSKE DELAVNICE ZA SPODBUJANJE RAZVOJA PEVSKO TALENTIRANIH UČENCEV 4. IN 5. RAZREDA
Lucija Krašovec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Pevsko talentirani učenci potrebujejo dodatno pozornost pri razvijanju njihovih talentov. V ta namen smo oblikovali Pevske delavnice za spodbujanje razvoja pevsko talentiranih učencev 4. in 5. razreda osnovne šole, v obliki treh 90- minutnih srečanj, ki so potekala na OŠ Janka Padežnika Maribor. Naš namen je bil, da bi pripomogli k razvoju pevsko talentiranih učencev v sklopu delavnic. Delavnic se je udeležilo devet učenk iz 4. in 5. razreda devetletne osnovne šole, ki so bile izbrane s strani šolske zborovodkinje kot najboljše pevke v razredu. Vpliv pevskih delavnic smo preverjali s pevskega vidika v obliki posebej oblikovane ocenjevalne lestvice s štirinajstimi kriteriji s področja petja. Petstopenjska ocenjevalna lestvica je sestavljena iz štirinajstih kriterijev, pri katerih smo med učenčevim izvajanjem opazovali tempo, intonacijo, pevsko držo, pevsko dihanje, točen trenutek za začetek petja, zapomnitev tonov ter melodije, ponavljanje ritmičnih ter ritmično-melodičnih vzorcev in zaznavanje majhnih razlik v ritmu in melodiji. Osebnostni vidik ter odnos do petja pa smo preverili s pomočjo anketnega vprašalnika. Ocenjevanje smo izvedli pred delavnicami in po njih. Pevske delavnice pa so vsebovale vsebine in vaje s področja pravilne pevske drže, pevskega dihanja, artikulacije, nastavka tona, resonance, izenačevanja vokalov, razvijanja staccato petja ter dinamike pri petju. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da so vsi udeleženci v času pevskih delavnic svoje znanje in sposobnosti nadgradili in napredovali za povprečno 0,38 ocene. Delavnice so spodbudile napredek pri udeležencih tudi na področju treme pred nastopanjem, saj je ocena le-tega na drugem ocenjevanju padla za 0,22 ocene. Prav tako se je znižala povprečna ocena pogostosti primerjave lastnega petja učencev s petjem svojih vrstnikov, in sicer kar za 0,67 ocene. Zvišala pa se je ocena pozitivne zaznave lastnega petja učencev v primerjavi s petjem vrstnikov, in sicer za 0,44 ocene. Končna evalvacija s strani učencev je pokazala, da so pevske delavnice kot takšne učencem zelo všeč in si takšnih delavnic želijo še več. Ugotovili smo, da so pevske delavnice ugodno vplivale na napredek učencev tako s tehničnega pevskega vidika kot tudi z osebnostnega vidika.
Keywords: talentirani učenci, razvoj glasu, petje, poučevanje petja, vokalna tehnika, pevske delavnice, pevske vaje
Published: 10.10.2012; Views: 2041; Downloads: 136
.pdf Full text (3,09 MB)

2.
DELO Z OTROŠKO VOKALNO SKUPINO 4. RAZREDA OSNOVNE ŠOLE
Patricija Simrajh, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Pri urah glasbene vzgoje velikokrat ne ostane dovolj časa, da bi se naučeni pesmi posvetili še nekoliko bolje – jo muzikalno interpretirali. Zato lahko na osnovni šoli učitelj razrednega pouka oblikuje otroško vokalno skupino kot interesno dejavnost. Prav zato je nastala diplomska naloga z naslovom Delo z otroško vokalno skupino v 4. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu so predstavljena dosedanja znanstvena spoznanja o glasbeno-pevskem razvoju učencev, oblikovanju otroškega glasu in vokalni tehniki ter delo zborovodje, njegova priprava in vodenje vokalne skupine. V praktičnem delu smo z namenom izboljšanja pevskega znanje v vokalno-tehničnem smislu oblikovali pet pevskih delavnic, v katere smo vključili deklice in dečke 4. razreda osnovne šole. Proučevali smo pevski napredek in izboljšanje vokalno-tehničnega znanja pri učencih. Preizkusili smo, ali lahko učenci v nekaj delavnicah ob ustreznih vajah in pristopu zborovodje, dosežejo pevski napredek. Vpliv pevskih delavnic in pevskega napredka smo spremljali s pomočjo posebej oblikovane petstopenjske ocenjevalne lestvice s sedmimi splošno opazovanimi kriteriji s področja petja. Osebnostni vidik in odnos do petja smo preverili s pomočjo anketnega vprašalnika. Pri naši raziskavi smo opravili dve ocenjevanji. Prvo ocenjevanje smo izvedli po prvi pevski delavnici, ko smo učence naučili novo pesem. Dobili smo vpogled v predznanje posameznega učenca in njegove pevske navade. Tekom delavnic smo učence usmerjali in jih z ustreznimi vajami spodbujali k razvoju pevskih sposobnosti. Z drugim ocenjevanjem, ki smo ga izvedli po končanih pevskih delavnicah, smo preverili rezultat našega dela in dela posameznega učenca kot pevca ter njegov pevski napredek. Rezultati so pokazali, da so bile deklice glede na skupno povprečno oceno vseh sedmih opazovanih kriterijev uspešnejše od dečkov in dosegle višjo povprečno oceno. Glede na spremembo skupnih povprečnih ocen obeh ocenjevanj smo ugotovili, da rezultati tako pri deklicah kot pri dečkih kažejo napredek pri vseh splošno opazovanih kriterijih. Zaključimo lahko, da so v povprečju vsi učenci dosegli napredek in izboljšali svoje petje ter znanje o vokalni tehniki. Izkazalo se je, da je bila oblika dela, ki smo jo izbrali, zelo učinkovita in dobro sprejeta med učenci, ki so želeli nadaljevati s pevskimi delavnicami. Morda bi bilo dobro, da bi se ta oblika dela pogosteje izvajala v šolskem okolju.
Keywords: interesna dejavnost, delo zborovodje, vokalno-tehnične vaje za oblikovanje otroškega glasu, pevski napredek, pevske delavnice.
Published: 30.10.2015; Views: 470; Downloads: 69
.pdf Full text (3,63 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica