1. Razvijanje glasbenih sposobnosti v otroškem pevskem zboru : magistrsko deloPolona Hanc, 2024, master's thesis Abstract: Vsak človek ima ob rojstvu biološko zasnovo za razvoj glasbenih sposobnosti, zato je pomembno, da se v predšolskem obdobju velik del pozornosti namenja glasbenemu razvoju. V otroškem pevskem zboru ima velik vpliv na razvoj pevskih sposobnosti zborovodja, ki mora razumeti razvojno psihologijo, saj se razvoj glasbenih sposobnosti pri otrocih razvija vzporedno z njihovim celostnim razvojem. Ključnega pomena je tudi poznavanje psihofizičnih predispozicij in vpliv okolja. V pevskem zboru se zborovodje srečujejo z raznimi težavami pri petju, ki jih je možno reševati skozi upevalne vaje za oblikovanje otroškega glasu.
Empirični del magistrskega dela je sestavljen iz raziskave, ki smo jo izvedli v mesecu marcu med 90 zborovodji različnih pevskih zborov. Zanimalo nas je predvsem, ali so glasbene sposobnosti prirojene ali so morda priučene in kako lahko zborovodje vplivajo na razvoj glasbenih sposobnosti v pevskem zboru. Rezultati raziskave kažejo, da je večina zborovodij mnenja, da so glasbene sposobnosti prirojene in da se otroci, ki imajo bolj razvite glasbene sposobnosti, tudi lažje naučijo novih skladb. Raziskava je pokazala, da lahko skozi upevanje vplivamo na razvoj pevskih sposobnosti pri otrocih, ciljno upevanje pa pripomore k boljši tehnični izvedbi skladbe. Keywords: glasbene sposobnosti, ritmične sposobnosti, melodične sposobnosti, pevske sposobnosti, zborovodja, zborovsko petje Published in DKUM: 01.08.2024; Views: 87; Downloads: 18 Full text (1,48 MB) |
2. Delo s pevskim zborom predšolskih otrok : diplomsko deloAna Studen, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali glasbeni razvoj predšolskih otrok, pri čemer smo se osredotočili na vodenje pevskega zbora v vrtcu in spremljali zanimanje otrok za sodelovanje v njem. V teoretičnem delu smo podrobneje opisali glasbeni razvoj otrok, potek in pomen glasbenih dejavnosti v vrtcu ter vlogo pevskega zbora v predšolskem obdobju.
V empiričnem delu smo izvedli šest didaktičnih enot za učenje in utrjevanje pesmi v skupini otrok, starih od 5 do 6 let. Z izbiro primernih pevsko-tehničnih vaj smo spremljali zanimanje in glasbeni razvoj otrok ter ugotovili, da se je zanimanje za petje v pevskem zboru povečalo, hkrati pa so otroci napredovali pri pravilnem izvajanju vaj za pevsko držo, dihanje, artikulacijo in glasovni nastavek.
Namen diplomskega dela je bil spodbuditi zanimanje otrok za njihov glasbeni in pevski razvoj. Rezultati kažejo, da je pevski zbor lahko zelo koristen pri spodbujanju otrokovega zanimanja za glasbo in razvoju njegovih glasbenih sposobnosti. Keywords: glasbeni razvoj, pevski zbor, petje pesmi, predšolski otroci, vrtec Published in DKUM: 09.06.2023; Views: 598; Downloads: 88 Full text (1001,90 KB) This document has many files! More... |
3. Ljudsko petje v Spodnji Savinjski dolini in priredbe za pevski zbor : magistrsko deloGašper Kundih, 2022, master's thesis Abstract: Ljudsko petje je v Sloveniji najbolj prepoznaven znak ohranjanja glasbene kulturne dediščine naših prednikov. O ljudskem petju v Spodnji Savinjski dolini ne najdemo literature, ki bi zajemala zgodovino in delovanje skupin ljudskih pevcev tega območja, ter opis prireditev, na katerih se skupine ljudskih pevcev predstavljajo. V teoretičnem delu smo s pomočjo zgodovinske in deskriptivne metode raziskali nastanek, zgodovino in delovanje vseh skupin ljudskih pevcev Spodnje Savinjske doline ter predstavili prireditve, katerih namen je ohranjanje ljudskega petja. Naredili smo pregled nastopajočih skupin in števila skupin na predstavljenih prireditvah. Predstavili smo tudi ljudsko glasbo Slovenije in navedli usmeritve, ki so pomembne pri transkribiranju ljudskega večglasja, in usmeritve, ki so ključnega pomena pri poustvarjanju ljudske pesmi. Razjasnili smo tudi razlike med obdelavami ljudskih pesmi za pevski zbor. V praktičnem delu smo zapisali in analizirali ljudsko večglasje štirih ljudskih pesmi, ki so na repertoarju skupin ljudskih pevcev Spodnje Savinjske doline. Za te skladbe smo napisali priredbe za mešani pevski zbor. Keywords: Ljudska glasba, ljudsko petje, ljudsko večglasje, Spodnja Savinjska dolina, priredbe Published in DKUM: 05.01.2023; Views: 776; Downloads: 106 Full text (8,45 MB) |
4. Poustvarjalno petje v družini in vrtcuLea Radolič, 2021, undergraduate thesis Abstract: Glasba je zelo pomembna že v predšolskem obdobju. Spodbude iz okolja, tako v vrtcu kot tudi v družini, so ključnega pomena za razvoj otrokovih glasbenih sposobnosti, saj se te v nasprotnem primeru ne razvijajo. Teoretični del naloge zajema poglavja o značilnostih družine in glasbe v družini. Posebna pozornost je namenjena poglavju o glasbenih dejavnostih v vrtcu oziroma glasbeni dejavnosti petja pesmi. V empiričnem delu diplomskega dela so prikazani rezultati raziskave. Rezultati so bili pridobljeni z dvema anketnima vprašalnikoma, ki so jih izpolnili v petih vrtcih iz podravske regije. En anketni vprašalnik je bil namenjen staršem, drugi pa vzgojiteljem predšolskih otrok. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti prisotnost poustvarjalnega petja v družini predšolskega otroka in vrtcu. Ugotovljeno je bilo, da je petje pesmi v vrtcu in družini v veliki meri prisotno še danes in da starši veliko pesmi, ki se jih otroci naučijo v vrtcu, pojejo tudi doma. To je pozitivno, saj se vzgojitelji zavedajo pomena petja kakovostnih pesmi in so pri izbiri pesmi pozorni na določene elemente. Starši in vzgojitelji se zavedajo pomena vzpodbujanja otrok k petju. Z javnimi pevskimi nastopi v vrtcu petje le še dodatno vzpodbujajo in otrokom s tem omogočijo, da premagajo morebitni strah pred nastopanjem. Keywords: vrtec, družina, petje, otrok Published in DKUM: 02.08.2021; Views: 45458; Downloads: 106 Full text (1,48 MB) |
5. Vloga mladinskega zborstva na Slovenskem - Primerjava Revije otroških in mladinskih pevskih zborov Zagorje ob Savi in Mednarodnega pevskega festivala CeljeKatja Feguš, 2020, master's thesis Abstract: Revija otroških in mladinskih pevskih zborov Zagorje ob Savi ter Mednarodni mladinski pevski festival Celje sta osrednji mladinski pevski tekmovanji na Slovenskem. Revija in festival sta zelo pomembna, saj sta pripomogla k razcvetu mladinskega zborovstva pri nas. Vsako leto se na enem izmed njiju zbere ogromno mladih pevcev, za katere predstavlja to predvsem druženje, nabiranje novih izkušenj in spoznavanje novih prijateljev. Tako festival kot revija sta pomembno vplivala tudi na skladatelje, ki ustvarjajo na tem področju. Magistrsko delo predstavlja pregled skozi zgodovino slovenskega zborovstva, pri čemer izpostavi pomembne prelomnice, ki so ga zaznamovale, skladatelje ter druge ljudi, ki so pripomogli k njegovemu razvoju. Sledi predstavitev, zgodovinski pregled ter analiza revije in festivala. Magistrsko delo se zaključi s primerjavo obeh tekmovanj na različnih področjih. V ospredju sta primerjava med repertoarji ter primerjava sodelujočih zborov. Revija in festival se med seboj dopolnjujeta, prispevata k ustvarjanju novih del, vzgajanju mladih pevcev, izobraževanju zborovodij ter h kulturnemu dogajanju na Slovenskem. Keywords: mladinsko zborovstvo, Revija otroških in mladinskih pevskih zborov Zagorje ob Savi, Mednarodni mladinski pevski festival Celje, zborovsko petje, zgodovina mladinskih pevskih festivalov Published in DKUM: 05.02.2021; Views: 1182; Downloads: 161 Full text (2,70 MB) |
6. Vodenje zbora zaposlenih - študija primeraAlen Benko, 2020, master's thesis Abstract: Magistrsko delo z naslovom Vodenje zbora zaposlenih – študija primera je študija primera na osnovi izkušnje vodenja ženskega pevskega zbora zaposlenih Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. V teoretičnem delu zaključne naloge sem opisal kratek zgodovinski oris vokalne glasbe na Slovenskem, trenutno situacijo zborovodstva v Sloveniji, teoretična izhodišča iz zborovodstva in psihologije vodenja skupin. Zanimali so me vidiki vodenja zbora zaposlenih z vidika samoevalviranja, metode in oblike samorefleksije in tudi izkušnje drugih zborovodij s podobno izkušnjo vodenja pevskega zbora. V ta namen sem uporabil različne načine spremljanja in raziskovanja lastnega dela (metode hospitacije, vodenja osebnega dnevnika in analiza posnetkov). Drugi del empiričnega dela predstavlja kvantitativna raziskava s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketirancev je bilo 61 in ciljna skupina so bili zborovodje iz celotne Slovenije. S pomočjo anketnega vprašalnika sem ugotovil, da se zborovodje redko srečajo z zborom zaposlenih, da je velika večina zborovodij glasbeno izobražena, da večina zborovodij uporablja didaktična in motivacijska sredstva in da so le nekateri udeleženci anketnega vprašalnika sami ustanovili zbor, ki ga vodijo. Keywords: zborovsko petje, zbor zaposlenih, motivacija, samorefleksija Published in DKUM: 28.07.2020; Views: 18141; Downloads: 222 Full text (1,99 MB) |
7. Gregor Zafošnik kot sakralni skladateljRebeka Glasenčnik, 2020, master's thesis Abstract: Gregor Zafošnik je širši javnosti manj poznan skladatelj. Kljub duhovniškemu poklicu se je v svojem življenju posvečal predvsem glasbi. Poleg obsežnega glasbenega opusa je bil njegov pomemben doprinos prav vzgoja in izobraževanje organistov. Po vojni, ko v Sloveniji ni bilo nobene šole za organiste, je Gregor Zafošnik odigral pomembno vlogo, saj jih je najprej izobraževal zasebno, nato pa uvedel tečaje za organiste. Magistrsko delo skuša osvetliti najprej njegovo življenje, pri čemer izpostavi pomembne prelomnice in obdobja, ki so ga zaznamovala, oriše pa tudi njegovo glasbeno pot. Med drugim vključuje poglavje o njegovi osebnosti in značaju, k odkrivanju katerega so veliko pripomogli vsi tisti posamezniki, ki so ga poznali in delali z njim ter so bili pripravljeni podeliti svoje spomine. Nato so orisana njegova dela in področja delovanja, izpostavljeni so njegovi pedagoški pristopi, omenjeno je tudi njegovo delo cenzorja za glasbo. Zadnji del prikaže še en pomemben segment Zafošnikovega ustvarjanja, in sicer njegovo vlogo pri cerkvenem ljudskem petju. Bil je skladatelj, ki je močno prispeval k rasti naše povojne in pokoncilske cerkvene glasbe, prepoznal je namreč potrebo po skladanju lažjih del, ki bi bila dostopna šibkejšim zborom in občestvu. Keywords: Gregor Zafošnik, sakralni skladatelj, vzgoja in izobraževanje organistov, cerkveno ljudsko petje, cenzor Published in DKUM: 27.07.2020; Views: 1148; Downloads: 129 Full text (2,80 MB) |
8. Petje v vrtcuTadeja Zupančič, 2019, undergraduate thesis Abstract: Z glasbo se srečamo že v prenatalnem obdobju. Tako se mati poveže z otrokom že med nosečnostjo in mu podaja novo izkušnjo. Starši imajo največji vpliv na razvijanje pozitivnega odnosa do glasbe in glasbenega ustvarjanja. Pesem združuje vse okoli sebe. Tako otroke kot tistega, ki z njimi poje. Skozi glasbo lahko otrokom v življenje prinesemo veselje in radost, z njo ga sproščamo in bogatimo. Otrokom razvijamo glasbene zmožnosti, dispozicijo za glasbo in njegov posluh, vendar le, če veliko poje. V diplomskem delu je predstavljen pomen petja v vrtcu in vloga vzgojitelja pri sami dejavnosti iz že obstoječe strokovne literature. Diplomsko delo z naslovom Petje v vrtcu v teoretičnem delu zajema glasbeno vzgojo, petje v predšolskem obdobju, predstavitev pevskega organa in izbiro primerne pesmi za predšolske otroke. Empirični del temelji na ugotovitvi obsega in kakovosti načrtovanja, izvajanja in vrednotenja glasbene dejavnosti petja pesmi. Keywords: vzgojitelj, predšolski otrok, petje, pevski organ, glasba Published in DKUM: 24.01.2020; Views: 1740; Downloads: 366 Full text (773,43 KB) |
9. |
10. Pevski zbor kot obogatitvena dejavnosti v vrtcuNina Pušenjak, 2019, undergraduate thesis Abstract: Delo v vrtcu me navdaja s pozitivnimi občutki, novimi izzivi in priložnostmi. Eden od izzivov je pevski zbor. Ker me glasba spremlja že od malih nog, sem se odločila, da bo to tema mojega zaključnega dela. V svoji praksi sem opazila veliko pomanjkanja glasbe v vrtcu. Ne le petja, tudi spoznavanja instrumentov, plesa, igranja na instrumente ter spoznavanja novosti v svetu glasbe. Iz literature je razvidno, da glasba otroku pomaga pri razvoju, izražanju, pridobivanju besednega zaklada in posluha, prav tako k boljši interakciji med vrstniki.
Otroci v predšolskem času so za glasbo zelo dovzetni. Naša naloga je, da jim petje približamo na njim razumljiv način, saj ga bodo le tako vzljubili. Pomembno je, da ima otrok glasbo in petje rad. Za to je potrebna motivacija, pohvala, vztrajnost in vnema do dela. Tudi otroci morajo razumeti, da je pevska dejavnost obveznost, pri kateri se je potrebno marsikaj naučiti, ne le peti. Kot zborovodja je potrebno paziti, da so glasba, besedilo in melodija predstavljeni celostno ter na njim razumljiv način in da so za otrokovo starostno obdobje primerni. Predšolsko obdobje je obdobje razvoja, pridobivanja znanja in izkušenj za šolo, obdobje otroštva in tudi učenja. Pomemben del otrokovega razvoja z glasbo so tudi starši in družina, saj doma spoznajo svoje prve melodije in pesmi.
Glasbena dejavnost v vrtcu je oblika pedagoške dejavnosti, s katero otroci rastejo čez predšolsko v šolsko obdobje, saj jih glasba tudi izven vrtca spremlja povsod iz drugih zvočnih medijev. Prav zato je to dejavnost v vrtcu in šolah potrebno obogatiti, dopolniti in negovati. Keywords: Otroški pevski zbor, glasbeno-didaktične igre, priprava na petje, poustvarjalno petje, vzgojitelj kot zborovodja, pevski nastop. Published in DKUM: 10.05.2019; Views: 1422; Downloads: 223 Full text (1,40 MB) |