| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 22
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Percepcija migrantov v Sloveniji
Monika Zorčič, 2021, master's thesis

Abstract: V zadnjih letih smo priča vse večjim migracijskim tokovom, kar pa na prebivalcih pusti svoj pečat. S kakšnimi podobami si jih sploh predstavljamo? Nekateri se odzovejo v pozitivno, drugi v negativno smer. Če drugače zapišemo, nekateri se znajo odzvati, drugi ne. Na omenjen diskurz se navezujemo skozi nalogo, kjer imamo predstavljene migracije in percepcijo migrantov. Z nalogo ne želimo vplivati na zmanjšanje števila migrantov, ampak doseči sprejemanje te drugačnosti. V nalogi so za začetek izpostavljene osnove za razumevanje vsebine, nato pa smo se poglobili v percepcijo migrantov. Tukaj smo odpirali številne, nekoliko globje teme, kot so mešanje kultur, odnos do migrantov, izključevanje migrantov, vprašanje identitete, zaželenost migrantov, stereotipi in predsodki, kriminalizacija migrantov, nestrpnost in ksenofobija ... Vsemu temu pa je za boljše razumevanje tematike dodana tudi osebna izpoved migranta, ki živi v Sloveniji. Vsebina hipotez in magistrske naloge se poleg odnosa do migrantov osredotoča tudi na razlike v odnosu do migrantov med izobraženim in manj oziroma neizobraženim prebivalstvom, na razlike v odnosu med starejšo in mlajšo populacijo ter na razlike v percepciji različnih skupin migrantov. Leta 2014 so številne evropske države v sklopu Evropske družboslovne raziskave merile stališča o migrantih, med njimi je bila tudi Slovenija. V empiričnem delu magistrske naloge pa je bila narejena analiza te raziskave, kjer smo s pomočjo statističnih metod izmerili javno mnenje Slovencev o migrantih. Hipoteze, zastavljene ob začetku dela, ki odsevajo osebno zaznavo negativnega odnosa do migrantov in migracij, smo vse potrdili, kar pomeni, da že napisana literatura kot tudi rezultati naše analize, kažejo na splošno nesprejemanje migrantov s strani slovenskega prebivalstva. Upamo, da nam je v nalogi uspelo zajeti pomemben del sodobnega raziskovalskega utripa s področja migracij.
Keywords: magistrska dela, migrant, percepcija, Slovenija, javno mnenje, negativen odnos
Published: 06.05.2021; Views: 96; Downloads: 25
.pdf Full text (1,74 MB)

2.
Percepcija pacientov do zdravstvenih delavcev s tetovažami
Tadej Pikl, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Videz zdravstvenih delavcev in tetovaže na njih lahko vplivajo na percepcijo pacientov do zdravstvenih delavcev, zato je bil namen zaključnega dela na podlagi pregleda in analize literature raziskati percepcijo pacientov do zdravstvenih delavcev s tetovažami. Metode: Uporabljene so bile deskriptivna metoda dela, metoda komparacije, kompilacije ter analize in sinteze. Literatura je bila pridobljena po ključnih besedah v angleščini in nemščini v podatkovnih bazah CINAHL, PubMed, SAGE, Science Direct, Web of Science. Pregled analize literature je bil prikazan z diagramom PRISMA. Rezultati: Izmed 727 identificiranih zadetkov je bilo v končno analizo vključenih 8 raziskav. Vidna tetovaža na zdravstvenem delavcu negativno vpliva na percepcijo pacienta o sposobnostih in profesionalnosti zdravstvenega delavca. Dodatni dejavniki so še spol in delovno mesto oziroma izobrazba. Ženske zdravstvene delavke, predvsem medicinske sestre z vidnimi tetovažami, drugi dojemajo bolj negativno kot druge zdravstvene delavce. Diskusija: Prisotnost tetovaže negativno vpliva na percepcijo pacientov do zdravstvenega delavca. Ker to lahko vpliva na zaupanje v sposobnosti zdravstvenega delavca, priporočamo, da so vidne tetovaže prekrite.
Keywords: percepcija pacientov, zdravstvena nega, zdravstveni delavec, tetovaža
Published: 07.10.2020; Views: 120; Downloads: 39
.pdf Full text (835,03 KB)

3.
Fenomenološka metoda v psihologiji: problem eksistence in fenomenologija razpoloženja
Dino Manzoni, 2019, master's thesis

Abstract: Fenomenološka metoda v psihologiji se nanaša na določen pristop k psihološkemu razmišljanju, raziskovanju in praksi, ki črpa možnosti načina raziskovanja in teorijo iz kulturnih ved oz. humanistike. Takšna usmeritev temelji na fenomenologiji, filozofiji eksistencializma, hermenevtiki ter (socialnemu) konstrukcionizmu. Osrednji poudarek je na razumevanju ter osmišljanju temeljnih struktur zavesti in »življenjskega sveta« ter žive in celostne izkušnje subjekta raziskave ali pa klienta, ki je v zdravniški obravnavi. Razumevanje življenjskega sveta kot področja, kjer se rodi neka specifična psiho(pato)logija, s katero posameznik v svetu biva, nam ponudi konceptualno orodje za raziskovanje doživljanja v psihologiji. Takšne vrste metoda sistematičnega raziskovanja duševnosti (ki ni introspektivno), zaobjema konkretno izkušnjo vedno že utelešenega in situiranega subjekta v (zgodovinsko-kulturnem) svetu. Subjekt in svet nista ločeni entiteti, temveč sovpadata tako, da vedno že tvorita enotnost. Svet kot svet pa nam je dan le prek razpoloženja, in sicer skozi temeljno počutje. Fenomenološko preučevanje razpoloženjskih in drugih afektivnih stanj lahko tako signifikantno vpliva na razumevanje številnih psihiatričnih bolezni, saj nam razpoloženja primarno strukturirajo celotno bivanjsko resničnost. Ker pa se vsako raziskovanje zavesti začne s percepcijo – saj je neko védenje vedno že vzpostavljeno v področju in horizontih, ki jih odpira naša percepcija –, mora biti tudi v raziskovanje afektivnih stanj vključeno fenomenološko razumevanje percepcije in telesa.
Keywords: fenomenološka psihologija, razpoloženje, življenjski svet, gestalt psihologija, percepcija
Published: 23.10.2019; Views: 790; Downloads: 171
.pdf Full text (762,32 KB)

4.
Uporaba tehnologije veriženja blokov za najem avtonomnih vozil
Iztok Zajc, 2019, master's thesis

Abstract: Potencial tehnologije avtonomnih vozil temeljito spreminja celotno transportno industrijo, v veliki meri odpravlja prometne nesreče, zmanjšuje zastoje na cestah in skupno število vozil ter močno prispeva k čistejšemu okolju. Poleg tehnoloških prednosti govorimo tudi o novem socialnem elementu, kajti popolnoma avtonomna vozila omogočajo mobilnost določenemu segmentu ljudi, ki je danes iz različnih razlogov prikrajšan za možnosti uporabe takšne oblike mobilnosti. Popolnoma avtonomna vozila prinašajo tudi pomembno spremembo lastniškega modela, kajti z vzpostavitvijo možnosti najema popolnoma avtonomnega vozila na zahtevo uporabnika za prevoz na določeno lokacijo lastništvo avtonomnega vozila ne bo več nujno. Takšen najemni model uporabnikom prinaša mnoge prednosti, kajti ni skrbi za nakup, vzdrževanje ali garažiranje v času neuporabe. Uporabnikom avtonomnih vozil prinaša tudi novost v prosti časovni razpoložljivosti med avtonomno vožnjo in možnost določenih opravil ali naročanja dodatnih spremljajočih storitev, ki jih danes ne morejo opravljati ali prejemati med vožnjo. Velikost trga uporabnikov avtonomnih vozil, čezmejna uporaba sistemov najema in vključevanje različnih spremljajočih storitev na zahtevo presegajo možnosti današnjih konvencionalnih centraliziranih transakcijskih sistemov. Tehnologija, ki omogoča decentralizirane sisteme za beleženje poslovnih transakcij med različnimi poslovnimi subjekti, razpršenimi po različnih interesnih industrijah, je tehnologija veriženja podatkovnih blokov. V magistrski nalogi smo skupaj s podjetjem AV Living Lab, ki je organiziralo demonstracijo avtonomne vožnje v Ljubljanskem BTC Cityju, pripravili prototipno aplikacijo za najem in zavarovanje avtonomnega vozila na osnovi tehnologije veriženja podatkovnih blokov Hyperledger Fabric. Prototipna aplikacija v krogu znanih identitet omogoča poslovno sodelovalno platformo medsebojno neodvisnih poslovnih subjektov z namenom omogočanja uporabnikom najemanja avtonomnega vozila, njegovo zavarovanje, morebitno plačevanje energentov in izkoriščanje nabora različnih spremljajočih poslovnih storitev. V magistrski nalogi smo opravili tudi anketo med obiskovalci prireditve z demonstracijo avtonomne vožnje, ki so podali svoje občutke ob preizkusu avtonomnega vozila, ki spada v razred avtonomnosti vožnje V4. Namen raziskave je bil pridobiti uporabniško percepcijo uporabe avtonomne vožnje in pridobitev novih idej za spremljajoče storitve na zahtevo uporabnika najema avtonomnega vozila. Rezultati predstavljajo pomembne ugotovitve za razvoj poslovnega modela mobilnosti in vključevanje novih storitev ter poslovnih subjektov v platformo najema avtonomnih vozil in nudenja spremljajočih storitev na zahtevo uporabnikov.
Keywords: avtonomna vožnja, tehnologija veriženja podatkovnih blokov, percepcija uporabe avtonomnih vozil
Published: 10.10.2019; Views: 427; Downloads: 63
.pdf Full text (4,83 MB)

5.
Pivovarska vojna - Odnos z vlagatelji
Urška Sušanj, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo na primeru t. i. pivovarske vojne poskušali skozi raziskovalna vprašanja ugotoviti, kako objavljena informacija vpliva na ceno delnic. Javno objavljena informacija o cenah in nakupih delnic in javno objavljene namere po prevzemu večinskega deleža so bile ključnega pomena. Posledično so pomenile znak za alarm ter aktivacijo vseh razpoložljivih poslovnih partnerjev in hčerinskih družb. Še junija 2001 je cena za delnico Pivovarne Union znašala 10.000 tolarjev. V boju za prevzem in čim hitrejši nakup, s čemer bi pridobili strateško prednost pred konkurenti, je Interbrew, po predhodni uskladitvi s Pivovarno Union, le 5 mesecev kasneje za eno delnico ponudil kar 73.000 tolarjev. Javna objava tako ekstremno zvišanih ponudb je povzročila verižno reakcijo. Slovenska odškodninska družba (SOD) je svoj paket delnic prodala Pivovarni Laško, za rekordnih 86.000 tolarjev, sledila je ponudba Interbrewa za 90.000 tolarjev, ter zadnja rekordna ponudba Interbrewa Pivovarni Laško, za odkup vseh delnic Uniona za kar 120.000 tolarjev. Javno objavljene informacije so bile izjemno pomembne. Pogojevale so odziv konkurentov in v večini primerov pomenile zvišanje ponujene cene za odkup. Pri tem so uporabljali vsa dovoljena in nedovoljena sredstva, občasno pa tudi manipulacije, zavajanja ter izkoriščanja različnih možnosti, vključno s tožbami. Cene so se gibale iracionalno, v že tako razgretem poslovnem okolju pa so se ob tem nenehno pojavljale razprave o nacionalnem interesu ter posledično izgubi nacionalne identitete.
Keywords: - Javno objavljena informacija, - cena delnic, - percepcija, - prevzemi, - nacionalni interes.
Published: 10.05.2019; Views: 561; Downloads: 70
.pdf Full text (888,33 KB)

6.
PREVERJANJE RAZLIČNIH NAČINOV RAZVIJANJA LIKOVNE APRECIACIJE
Andreja Švec, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Preverjanje različnih načinov razvijanja likovne apreciacije je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Nastalo je z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve z dvanajstimi umetniškimi deli. Ob neposrednem pedagoškem delu in na podlagi ugotovljenih rezultatov želimo najti ustrezne načine ter poti za razvijanje likovne apreciacije. V prvem delu, ki predstavlja teoretično izhodišče, smo predstavili likovno apreciacijo, zapisali njen nastanek ter pomen in možnosti razvijanja likovne apreciacije. Predstavili smo tudi likovno vrednotenje in likovno ustvarjalnost, saj sta obe dejavnosti močno povezani z likovno apreciacijo. Pri vrednotenju smo opisali vrste likovnega vrednotenja in pristope v fazi likovnega vrednotenja. Pri ustvarjalnosti smo opredelili pojem, zapisali kriterije in razložili likovno ustvarjalnost. Predstavili smo tudi njun vpliv na likovnoapreciativne sposobnosti. V drugem – empiričnem delu smo predstavili rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in s preizkušanjem različnih načinov postopnega odkrivanja z dvanajstimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih umetnikov. Pri zbiranju podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo pri uri likovne umetnosti. Raziskovalni vzorec je zajemal učence šestih razredov s treh mariborskih osnovnih šol. Raziskava je pokazala, da so izbrani načini postopnega odkrivanja za posamezno umetniško delo različno učinkoviti, saj so nekaterim učencem bila bližje realistična dela, nekaterim pa abstraktna umetniška dela. Kljub vsemu so vsi načini postopnega odkrivanja del pri vseh predstavljenih umetniških delih v večini dosegli, da so učenci umetniška dela dobro opazovali.
Keywords: likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, reprodukcije umetniških del
Published: 06.02.2019; Views: 673; Downloads: 45
.pdf Full text (1,30 MB)

7.
Pomen vizualne percepcije na spletni promet spletnega dnevnika
Larisa Fekonja, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo se osredotočili na percepcijo obstoječega spletnega dnevnika v namen zvišanja spletnega prometa. Glede na načela in dobre prakse percepcijskega oblikovanja spletnih strani smo omenjeni spletni dnevnik vizualno izboljšali. Glede na izbrane metrike uspešnosti smo nato z orodjem Google Analytics izmerili spletni promet pred in po izboljšavi. Pokazali smo, da imajo percepcijske izboljšave vpliv na sam promet spletnega mesta. V postopku merjenja smo namreč dosegli 45,19 % izboljšanje pri ogledih strani ter 59,24 % izboljšanje pri številu uporabnikov.
Keywords: spletni dnevnik, percepcija, percepcijsko oblikovanje, spletni promet, Google Analytics
Published: 30.01.2019; Views: 614; Downloads: 41
.pdf Full text (5,33 MB)

8.
Poslovno komuniciranje
Marko Ferjan, 2017, scientific monograph

Abstract: Človeško telo s svojimi čutili vsako minuto zazna okoli 10.000 senzoričnih zaznav. Zaznave imajo različne pojavne oblike in so: vizualne zaznave, zaznave zvoka, vonja, temperature, okusa, bolečine in prostorskega položaja telesa (ravnotežja). Na osnovi zaznav iz fizičnega sveta v človekovih možganih nastanejo percepcije, kognicije in čustva. Pri sprejemanju in oddajanju sporočil sodeluje človekovo telo kot celota. Knjiga izhaja iz konceptov percepcijske organizacije. Tako, kot pri človekovem komuniciranju sodeluje telo kot celota, je tudi komuniciranje percepcijske organizacije treba obravnavati kot celoto. Vsebina komuniciranja se z vidika organizacije nanaša na vse atribute identitete organizacije. Z vidika okolja pa se nanaša na norme, potrebe, pričakovanja in želje do organizacije. Pojavne oblike komuniciranja organizacije z okoljem so: interpersonalno komuniciranje managementa in zaposlenih z okoljem, komuniciranje organizacije preko spletnih kanalov, marketinško komuniciranje, odnosi z javnostmi, odnosi z vlagatelji, pogajanja, lobiranje in krizno komuniciranje.
Keywords: poslovno komuniciranje, organizacija, image, identiteta, percepcija
Published: 28.09.2017; Views: 2826; Downloads: 1012
.pdf Full text (3,31 MB)
This document has many files! More...

9.
Open space evaluation methodology and three dimensional evaluation model as a base for sustainable development tracking
Melita Rozman Cafuta, 2015, original scientific article

Abstract: Sustainable development, as a concept of controlled development, is a management characteristic. Adaptation to progress is important to achieve sustainability. The research focus here is on developing an evaluation methodology for determining the characteristics of urban open space. A method was designed for use in the comparative analysis of environmental perception evaluation between different time sequences. It allows us to compare results before and after spatial interventions or spatial development tracking over time. The newly-developed SEC model (suitable for everyone, environmentally-accepted, and cost-effective) was an essential element used in the research methodology. The model was designed using the systematic principle, the top–down approach, and the decomposition method. Three basic dimensions were divided into six factors. Factors were divided into eighteen indicators that are either quantitatively or qualitatively assessed. Indicators were divided into several aspects. An instrument (questionnaire) was developed to support the evaluation methodology of urban open space characteristics. Every aspect belongs to a question in the questionnaire. The applicability of the SEC model was demonstrated in two case studies. Evaluation took place during two different time sequences, once during the day-time and once during the night. Obtained results provide useful information of the current spatial situation needed for sustainable development strategy preparation.
Keywords: urbano okolje, vizualna percepcija, vizualno zaznavanje, vidno zaznavanje, metodologija vrednotenja, SEC model
Published: 22.06.2017; Views: 692; Downloads: 263
.pdf Full text (2,65 MB)
This document has many files! More...

10.
ANALIZA VIZUALNE PERCEPCIJE OTROK PRI OPAZOVANJU PLAKATOV Z VIDIKA SEMIOTIKE
Nastja Kraljič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je ugotoviti, kako otroci vizualno dojemajo plakate na podlagi simbolov. Analizirali smo vizualno percepcijo otrok in izdelali nov plakat. V teoretičnem delu je predstavljen plakat, njegove funkcije in osnovne značilnosti pri oblikovanju. Opredeljena je definicija vizualne semiotike in njena vloga v plakatu. Predstavljene so glavne značilnosti otrok kot potrošnikov na njihovem, otroškem, trgu. Empirični del je sestavljen iz analize vizualne percepcije otrok pri opazovanju različnih, že obstoječih plakatov. Ciljna zasnova je bila ugotoviti, kakšna je njihova vizualna pismenost ter izdelati plakat, s katerim bi dosegli čim bolj primerno obliko za potrebe njihovega razumevanja. Rezultati so predstavljeni opisno in grafično.
Keywords: plakat, otroci, vizualna percepcija, vizualna semiotika
Published: 27.10.2016; Views: 832; Downloads: 77
.pdf Full text (2,62 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica