| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Optimizacija sesalnega kanala bencinskega motorja z direktnim vbrizgom
Robert Fridman, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je obravnavana optimizacija sesalnega kanala motorja z notranjim zgorevanjem in direktnim vbrizgom goriva v valj s pomočjo uporabe računalniške dinamike tekočin. Cilj dela je bil povišanje pretočnega števila in T-vrtinčnega števila z optimizacijo geometrijskih parametrov za celoten režim delovanja sesalnih ventilov. V ta namen smo določili in validirali numerični model sesalnega kanala ter določili najvplivnejše geometrijske parametre. Parametre smo variirali v sklopu optimizacije, ki je bila izvedena zgolj za dvig ventilov za 12.1 mm, pri katerem smo dosegli 0.51-odstotno izboljšanje pretočnega števila in 0.95-odstotno izboljšanje T-vrtinčnega števila. Za celoten režim delovanja sesalnih ventilov se je v povprečju pretočno število povišalo za 0.45 % in T-vrtinčno število za 1.93 %.
Keywords: sesalni kanal, parametrična optimizacija, optimizacijska metoda AS
Published: 04.01.2021; Views: 174; Downloads: 43
.pdf Full text (4,57 MB)

2.
Geomehanska in stroškovna analiza konzolno vpetih uvrtanih pilotov
Josipa Blažeka, 2020, master's thesis

Abstract: Pri projektiranju in načrtovanju konzolno vpetih uvrtanih pilotov imamo na razpolago različne zasnove konstrukcij, izbrati pa je treba tisto optimalno rešitev, da bo konstrukcija izvedena z minimalnimi stroški. Namen magistrskega dela je izdelati optimizacijski model, ki omogoča, da za poljubne vhodne podatke določimo optimalno zasnovo konstrukcije. V teoretičnem delu magistrskega dela smo opisali pomen optimizacije in vitkih podpornih konstrukcij. Nato smo izdelali geomehansko analizo s sočasnim dimenzioniranjem krožnega armiranobetonskega prereza ter optimizacijski model konzolno vpetih uvrtanih pilotov. Na koncu smo izvedli parametrično analizo na podlagi različnim geometrijskih in geomehanskih podatkov. Primerjavo rezultatov pa smo izdelali na podlagi stroškov, ki so nastali zaradi količine uporabljenega materiala, dela, selitve vrtilne naprave in drugih neposrednih stroškov. Geomehansko analizo smo izdelali v skladu s standardom SIST EN 1997, dimenzioniranje armiranobetonskih pilotov pa v skladu s standardom SIST EN 1992. Optimizacijski model je izveden v programskem orodju GAMSIDE.
Keywords: stroškovna optimizacija konstrukcij, podporne konstrukcije, uvrtani piloti, dimenzioniranje prereza, parametrična analiza
Published: 25.09.2020; Views: 193; Downloads: 51
.pdf Full text (2,30 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica