1. Bančna ponudba za segment prebivalstva v razmerah digitalizacije bančništvaAndreja Rebernik, 2025, undergraduate thesis Abstract: Digitalizacija se razširja na vsa področja, in tudi bančništvo ni izjema. Ker so rast, razvoj
in obstoj podjetja pogojeni s sposobnostmi prilagoditve, bančništvo pa se sooča z novimi,
vedno močnejšimi konkurenti, mora oblikovati sodobne, inovativne in zaželene produkte
ter zanesljive strategije za ohranitev komitentov in njihovih vlog, s katerimi se
financirajo, ter posledično tudi položaja na trgu.
V tem diplomskem delu rdečo nit raziskave predstavljajo gospodinjstva in njihova
sredstva v obliki bančnih vlog. Zanimalo nas je namreč, zakaj so sredstva gospodinjstev
tako pomembna za banke; kakšne produkte bankam narekujejo trendi inovacij in kakšna
je trenutna ponudba bank za segment prebivalstva ter kolikšna je njena stopnja
konkurenčnosti v primerjavi z novimi produkti digitalnega bančništva.
V teoretičnem delu smo se posvetili razlagi širokega pojma virov financiranja, saj depoziti
komitentov igrajo ključno vlogo pri transformaciji sredstev, ki je primarna naloga banke.
Pri tem smo ugotovili, da prihodnji obeti glede vlog kažejo na kontinuirano rast in
ohranjajo vloge gospodinjstev na prvem mestu po pomembnosti med viri financiranja za
banke.
V praktičnem delu smo opravili analizo in primerjavo bančnih paketov med
tradicionalnimi bankami ter neobankami, ki prav tako prodirajo v slovenski prostor in
nagovarjajo stranke z drugačnim, zelo osebnim pristopom. S pomočjo raziskave smo
opredelili in izpostavili dobre ter manj dobre strani paketov in dobili vpogled v stanje na
trgu ter na stopnjo konkurenčnosti posameznih paketov oziroma bank. Keywords: financiranje bank, inovacije v bančništvu, FinTech, neobanke, umetna inteligenca, bančni paketi Published in DKUM: 27.10.2025; Views: 0; Downloads: 3
Full text (1,69 MB) |
2. Optimizacija paketne dostave v MariboruMiha Kamplet, 2019, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava optimizacijo paketne dostave v mestni občini Maribor. V
današnjih časih se vedno več ljudi odloča za nakupe izdelkov preko spleta, saj s tem
prihranijo čas, ki bi ga porabili za odhod v trgovino. Izdelki na spletu so v tem času že
cenovno tako ugodni ter dostava v večini primerov brezplačna, da se ljudem odhod v
trgovino stroškovno ne izide. Podjetja, ki se ukvarjajo z dostavo paketov, iz leta v leto
beležijo naraščanje števila paketov. Podjetja zaradi optimizacije veliko privarčujejo pri
porabi goriva ter času, katerega paketni dostavljavec na dostavnem okraju nima veliko,
saj so časovna okna zelo ozka. Veliko podjetij se odloča za optimizacijo s pomočjo
različnih platform in programov, ki so plačljivi ali pa prosto dostopni. Mi smo se
osredotočili na dostavo paketov v Mariboru ter si izbrali podjetje Pošta Slovenije, s
katerim smo optimizirali dostavne poti s pomočjo programa Map&Guide. Skozi
optimizacijo smo ugotovili kritične točke ter probleme, ki se pojavljajo na terenu. V
nalogi smo optimizirali obhodne rede paketnih dostavljavcev ter tako skrajšali obhodni
red. Keywords: paketi, distribucija paketov, dostava paketov, optimizacija dostave, Pošta Slovenije Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 494; Downloads: 52
Full text (6,66 MB) |
3. Primerjava števila paketov pred in med epidemijo na Poštni poslovalnici Mozirje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaUrška Hribršek, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali, kako je epidemija vplivala na število prejetih paketov na Poštni poslovalnici Mozirje. Analizirali smo šest izbranih mesecev v letih 2020 in 2021, ko je v Sloveniji epidemija bila razglašena, in jih nato primerjali z meseci, v katerih epidemija v Sloveniji ni bila razglašena. Primerjavo smo naredili tudi med tremi meseci v letih 2020 in 2021 med razglašeno epidemijo, da bi videli, kako se je količina paketov odražala v prvem letu razglašene epidemije glede na drugo leto. Podatke o količini paketov smo pridobili iz pregleda dela pošte. Izračunali smo, koliko odstotkov več oz. manj paketov je v posameznem mesecu prišlo na pošto. Ugotovili smo, da je epidemija povzročila velik porast spletnega nakupovanja in posledično je bila tudi potreba po poštnih storitvah večja. Trend spletnega nakupovanja bo skupaj z globalizacijo in digitalizacijo z leti le še naraščal, ponudniki poštnih storitev pa bodo morali izkoristiti dano situacijo ter se čim bolj prilagoditi razmeram z novimi tehnologijami in načinom izvajanja poštnih storitev. Kot rešitev skrajšanja procesov povezanih s sprejemanjem in izdajanjem paketov smo predlagali uvedbo paketomata s POS terminalom pred poslovalnico v Mozirju, ki bi strankam omogočal, da brez pomoči poštnih uslužbencev oddajo ali prevzamejo paket. Keywords: epidemija, paketi, spletno nakupovanje, poštne storitve Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 515; Downloads: 39
Full text (1,88 MB) |
4. Pravice potnika/izletnika ob odpovedi leta zaradi stečaja letalskega prevoznika : magistrsko deloSelmin Kičin, 2020, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava problematiko pravnega položaja potnika v primeru odpovedi leta zaradi stečaja letalskega prevoznika. Potnik pri načrtovanju potovanja vstopa v različne pogodbene odnose kot šibkejša pogodbena stranka, ki je za razliko od velikih družb strokovno in informacijsko podhranjena. Slovenska zakonodaja v veliki meri sledi zakonodaji EU in ščiti potnika v primeru odpovedi leta zaradi stečaja letalskega prevoznika. To se kaže v posameznih institutih, kot so različni sistemi zavarovanj, sistemi vračil kupnin, organiziranje alternativnih možnosti izvedbe leta, odgovornosti ponudnikov turistične dejavnosti, odgovornosti za izbiro tretjih oseb itd. Kljub temu pa še obstajajo nekatera področja, kjer bi bila potrebna večja zaščita potnika.
Pravni položaj potnika ob odpovedi leta zaradi stečaja letalskega prevoznika je odvisen od tega, na kakšen način in s kom potnik sklepa pravni posel, v katerega je vključena storitev letalskega prevoza. V osnovi poznamo tri načine oziroma možnosti nakupa letalske vozovnice. Potnik lahko vozovnico kupi neposredno od letalskega prevoznika. Če je nad letalskim prevoznikom začet stečajni postopek, je potrebno poleg ostalih možnosti, kot so takojšno vračilo kupnine ali organizacija nadomestnega leta, upoštevati še določbe insolvenčnega prava, ki ščitijo potnika kot upnika stečajnega postopka. Potnika pa se lahko odloči za sklenitev pogodbe o organiziranju potovanja, kjer organizator potovanja sklene pravni posel z letalskim prevoznikom, ki nastopa kot ponudnik storitve letalskega prevoza v pogodbi o organiziranju potovanja. Tukaj so pravila nekoliko drugačna, saj je pogosto breme odgovornosti za morebitno neizvedbo leta na organizatorju potovanja, saj je organizator tisti, ki organizira storitev letalskega prevoza in najde ustreznega prevoznika. Zato bo v tem primeru potnik lažje prišel do takojšnega vračila kupnine oziroma nadomestnega leta, kot v primerih, ko bo potnik sklenil pravni posel neposredno z letalskim prevoznikom, kjer bo najpogosteje svojo terjatev tj. kupnino prijavil v stečajni postopek v kolikor je nad njim uveden stečajni postopek. Insolvenčna zakonodaja ščiti potnika do te mere, da je pravni položaj vseh upnikov enak. Kar pomeni, da ni mogoče, da bi ostali upniki bili poplačani pred potnikom in v celoti, tako da bi le ta ostal brez poplačila oziroma bi bil poplačan kasneje.
Velikokrat pa potnik ne pozna trenutnih razmer na trgu turističnih storitev, zato se odloči za sklenitev posredniške pogodbe o potovanju. Posrednik v imenu in na račun potnika sklene pravni posel z organizatorjem potovanja ali pa neposredno z letalskim prevoznikom. Pravna ureditev posredniku nalaga odgovornost za izbiro tretje osebe, kar pomeni zaščito potnika v primeru stečaja letalskega prevoznika, kadar posrednik pri izbiri ne ravna skrbno in ne preveri vseh okoliščin, ki bi lahko vplivale na izpolnitev pogodbe. Tudi v primeru, če potnik zahteva sklenitev pravnega posla z določenim letalskim prevoznikom, je posrednik dolžan potnika opozoriti na morebitne pomanjkljivosti oziroma okoliščine, ki bi lahko vplivale na samo izvedbo leta. Keywords: odpoved leta, stečaj letalskega prevoznika, varstvo pravic potnikov, pogodba o prevozu oseb, pogodba o organiziranju potovanja, posredniška pogodba o potovanju, turistični paketi, odgovornost letalskega prevoznika, odgovornost organizatorja potovanja, odgovornost posrednika potovanja, potrdilo o potovanju. Published in DKUM: 11.11.2020; Views: 1232; Downloads: 107
Full text (576,97 KB) |
5. Varnostni vidiki paketnih pošiljk s specifično vsebino : diplomsko delo univerzitetnega študijaIztok Debevc, 2015, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi, ki je temeljila na delovanju podjetja Pošte Slovenije, smo v prvem poglavju predstavili dva najpomembnejša akta, ki urejata področje poštnih storitev. Z Zakonom o poštnih storitvah in Pravilnikom o splošnih pogojih za opravljanje poštnih storitev smo opisali in ponazorili ključne pojme za razumevanje nadaljnjih vsebin v diplomski nalogi. Nato smo predstavili tri pomembne akte podjetja Pošte Slovenije. To so Splošni pogoji izvajanja univerzalne poštne storitve, Splošni pogoji izvajanja drugih poštnih storitev in Splošni pogoji za dostop do poštnega omrežja družbe Pošta Slovenije d. o. o., ki poleg obeh prej omenjenih aktov zagotavljajo temeljno pravno podlago za poslovanje s poštnimi in drugimi storitvami. V nadaljevanju smo opisali vrste paketnih pošiljk, ki jih Pošta Slovenije ponuja svojim uporabnikom, predstavili pa smo tudi vrste embalaž, ki se jih uporablja za prenos takšnih ali drugačnih predmetov in snovi. Sledila je podrobna obravnava dovoljenih in prepovedanih vsebin. V tem poglavju smo skušali opisati ter pojasniti različne vrste predmetov in snovi skozi prizmo različnih zakonodaj, ki jih je potrebno upoštevati, če se želi izvajati prenos paketnih poštnih pošiljk s prej omenjenimi vsebinami. V naslednjem poglavju smo se osredotočili na tveganja, ki se pojavljajo pri pošiljanju pošiljk z nevarno in prepovedano vsebino ter skušali pojasniti, da predstavljajo ogromno tveganje iz različnih perspektiv. Po tveganjih smo se posvetili varnostnim ukrepom, ki jih Pošta Slovenije izvaja za zmanjšanje in preprečitev prenosa prepovedanih snovi v poštnih pošiljkah. Za lažje razumevanje in boljšo predstavo smo v poglavju »Praktični primeri pošiljk s prepovedano vsebino« predstavili primere pošiljk z nevarno in prepovedano vsebino, odkrite pri prenosu v Republiki Sloveniji. Nato smo opravili raziskavo, ki je temeljila na vprašanju o seznanjenosti ljudi z obravnavano tematiko, temu pa je sledila razprava, v kateri smo predstavili ter interpretirali rezultate ankete. V razpravi smo razpravljali tudi o temi nadzora in kontrole, ki jo izvaja Pošta Slovenije pri prenosu pošiljk. V zaključku smo odgovorili na hipotezi, ki smo si ju zastavili na začetku diplomskega dela. Keywords: pošta, poštne storitve, poštne pošiljke, paketi, nevarne pošiljke, varnostni ukrepi, primeri, diplomske naloge Published in DKUM: 05.08.2015; Views: 1251; Downloads: 203
Full text (2,52 MB) |
6. |
7. Posodobitev tehnologije ovijanja paketov v podjetju Codex d.o.o.Denis Kohek, 2013, undergraduate thesis Abstract: Vsako podjetje teži k optimiziranju delovnih procesov z namenom izboljšati produktivnost in zmanjšati stroške poslovanja.
Podjetje Codex d.o.o. se ukvarja s prodajo ležajev, verig, verižnikov, jermenov, jermenic in ostalih elementov pogonske tehnike. Zaradi načina prodaje je potrebno vsakodnevno pakirati in zaviti veliko število paketov. V diplomski nalogi je opisan projekt posodobitve tehnologije ovijanja paketov. V prvem delu, ki je teoretičen, je opisan investicijski proces in dokumentacija, ki se pojavlja v procesu investiranja. V drugem delu pa je predstavljeno podjetje Codex d.o.o. in projekt vzpostavitve ovijalne linije. Z novo ovijalno linijo se bo skrajšal in poenostavil delovni proces, posledično se bodo zmanjšali stroški ovijanja paketov in izboljšal se bo servis do strank. Keywords: investicijski elaborat, projekt, ovijalec, transportna linija, paketi Published in DKUM: 19.06.2013; Views: 1907; Downloads: 162
Full text (3,11 MB) |
8. PREGLED REŠITEV ZA UVEDBO E-POSLOVANJA V MALIH PODJETJIHMilan Radaković, 2012, undergraduate thesis Abstract: V sodobnem času se zavedamo pomembnosti informacijskih tehnologij in njihovega vpliva na kakovost dela v podjetjih, učinkovitost, organiziranost in inovativnost. Ponudba sodobnih informacijskih tehnologij in programov je na današnji dan zelo široka. Za pravilno izbiro potrebne tehnologije sta potrebna predhodni pregled in analiza obstoječe ponudbe. V diplomskem delu smo želeli narediti delni pregled aktualnih ponudb za mikro in mala podjetja s poudarkom na prednostih in slabostih posameznih rešitev za uporabo v slovenskih mikro in malih podjetjih. Želimo, da bi bila analiza koristna in uporabna za podjetnike in podjetja. Ponudba rešitev je zelo široka, zato smo se osredotočili predvsem na rešitve, za katere menimo, da lahko mikro in malim podjetjem omogočijo največ prihrankov oziroma minimizacijo stroškov poslovanja. V sklopu diplomskega dela smo delno pregledali: tipe licenc in licenčne pogoje, računalništvo v oblaku, arhiviranje podatkov v oblaku, IP-telefonijo, operacijske sisteme, virtualizacijo, CRM sisteme, odprtokodne pakete za pisarniško poslovanje in odprtokodne rešitve za spletno trgovino. Vsekakor pa je končna odločitev stvar vsakega posameznika. Pomembno je, da pri svoji odločitvi upošteva specifiko svoje dejavnosti in potrebe. Keywords: računalništvo v oblaku, arhiviranje podatkov v oblaku, odprtokodni CRM za mala podjetja, odprtokodni pisarniški programski paketi, sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije in rešitve. Published in DKUM: 03.10.2012; Views: 1797; Downloads: 215
Full text (1,51 MB) |
9. AVTOMATIČNO ODDALJENO POSODABLJANJE PROGRAMSKIH IN PODATKOVNIH ZBIRKPeter Grebenar, 2012, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi obravnavamo tvorbo in izvajanje posodobitvenih paketov, ki s pomočjo sistemske storitve nadgradijo programsko opremo in podatke na oddaljenih računalnikih. Preučili smo znane pristope k posodabljanju programske opreme in zasnovali svojo rešitev ter pripravili funkcijske specifikacije. Pri realizaciji smo uporabili Microsoftov SQL-strežnik, ter okolje .NET z visual studiom in VB-skriptom. V nalogi opisujemo učinkovito rešitev za tvorbo posodobitvenih paketov, v katere shranjujemo ukaze in opise podatkovnih struktur, ki so namenjeni za spreminjanje vsebin v sistemskem registru in podatkovnih zbirk na ciljnem računalniku. Pakete stisnemo v podatkovni format ZIP in jih šifriramo z Rijndaelovim algoritmom. Izdelali smo tudi sistemsko storitev, ki je nameščena na oddaljenih računalnikih, in skrbi za komuniciranje s strežnikom, sprejem posodobitvenih paketov ter izvedbo in evidentiranje posodobitev. Vzporedno z razvojem posodobitvene aplikacije smo pripravili še testno okolje, testne primere in način upravljanja z napakami. Nalogo sklenemo z opisom preizkusov izdelane aplikacije v tem testnem okolju. Keywords: oddaljeno posodabljanje datotek, posodobitveni paketi, VB-skript, Visual Studio 2008, SQL Server 2005, C#, datoteke ZIP, Rijndaelov algoritem, šifriranje, dešifriranje, sistemska storitev Published in DKUM: 31.05.2012; Views: 1835; Downloads: 150
Full text (3,29 MB) |
10. IZDELAVA TURISTIČNEGA ZEMLJEVIDABoštjan Krajnc, 2012, undergraduate thesis Abstract: V razcvetu navigacijskih naprav za orientacijo se še vedno pojavlja potreba po uporabi nekoliko starejših pripomočkov, imenovanih zemljevidi. A kaj, ko le-ti vsebujejo preveliko količino informacij, ki uporabniku ne koristijo ter ga zavajajo. Želja je torej izdelati aplikacijo, ki omogoča uporabniku sestavo preprostega zemljevida iz podatkov DMR po njegovih zahtevah.
Aplikacija za skiciranje zemljevidov je preprosta namizna aplikacija za dodajanje objektov, kot so ceste, stavbe ipd., na naloženo površje. Nudi tudi preprost 3D-pogled na sestavljeno površje, kot tudi vrsto nastavitev. Keywords: računalniška grafika, kartografija, krivulje B-zlepkov, programski paketi Published in DKUM: 21.03.2012; Views: 2682; Downloads: 194
Full text (3,06 MB) |