1. Biofilična arhitektura: zasnova centra za fizikalno medicino in rehabilitacijoKristina Turk, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo podaja idejno rešitev za zasnovo centra za fizikalno medicino in rehabilitacijo, temeljenega na biofilični arhitekturi. Zasnova centra temelji na detajlni raziskavi in preučevanju literature ter ponuja premislek o možnostih tovrstnega oblikovanja in programa.
Skozi raziskave biofilije, biofiličnega oblikovanja, biofiličnih elemetov in referenc, razvijamo in ustvarjamo idejo o oblikovanju in delovanju novega centra. Povezava biofilije in tovrstnega programa, ponuja in odpira možnost oblikovanja funkcionalnega objekta. Zasnova programa, temelji na pravilnikih in referenc že izvedenih centrov, na področju Medžimurske županije in Evrope.
Na podlagi analiz širšega in ožjega območja, je izbrana lokacija za postavitev novega centra za fizikalno medicino in rehabilitacijo, ki omogoča povezavo z okolico in obstoječim kompleksom. Konceptulna rešitev izhaja iz prostora in prostorskih omejitev. Center je zasnovan kot povezava žive narave in grajenega okolja, kar omogoča zasnovo ugodnega bivalnega okolja, bivanje v neokrnjeni naravi v času okrevanja, hkrati pa pripomaga k programski pestrosti območja. Keywords: fizikalna medicina, fizikalna rehabilitacija, biofilija, biofilična arhitektura, zelena fasada, zelena streha, vertikalna ozelenitev Published in DKUM: 14.01.2025; Views: 0; Downloads: 11 Full text (76,58 MB) |
2. Ozelenitev zaposlenih v podjetju (Posita d.o.o.) Pošte Slovenije d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega študijskega programaKatja Širovnik, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo najprej opisali trajnostni razvoj, na katerem je v podjetjih vedno več poudarka. Veliko podjetij se odloča za vključevanje trajnostnega razvoja. Predstavili smo Skupino Pošta Slovenije in hčerinsko podjetje Posita d.o.o., ki spada v Skupino Pošte Slovenije d.o.o. Skupina Pošte Slovenije d.o.o. stremi k trajnostnemu razvoju in k uresničevanju zadanih ciljev, povezanih z dobrimi zelenimi praksami. Skozi teorijo o trajnostnem razvoju in s pomočjo številne strokovne literature, smo ugotovili, da so spremembe nujne, če želimo našim prihodnjim generacijam omogočiti dobro, zdravo življenje. In da je rešitev le v tesnem sodelovanju gospodarske, okoljske in socialne trajnosti.
V drugem delu diplomskega dela smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili podatke o trenutnem stanju ozaveščenosti o trajnostnem razvoju zaposlenih v podjetju Posita d.o.o. Na podlagi spletnega anketnega vprašalnika smo ugotovili, da se zaposleni v podjetju Posita d.o.o. želijo izobraževati na področju trajnostnega razvoja in o dobrih zelenih praksah, ki jih želijo tudi prakticirati, saj se zavedajo, da bodo s tem pripomogli k zmanjšanju onesnaževanja okolja. Vendar pa zaposleni v podjetju to vidijo kot velik finančni strošek. Keywords: ozelenitev zaposlenih, trajnostni razvoj, analiza ozaveščenosti trajnostnega razvoja zaposlenih, zelena ekipa Published in DKUM: 06.04.2023; Views: 576; Downloads: 105 Full text (1,28 MB) |
3. Razlike v biodiverziteti vinograda za ekološko in KOPOP pridelavo : diplomsko deloŽiga Pinterič, 2022, undergraduate thesis Abstract: Kmetijstvo daje vse večji poudarek naravi prijaznem kmetovanju tudi v vinogradniški panogi. Z novimi prepovedmi in dodatnim omejevanjem uporabe fitofarmacevtskih sredstev se vse več kmetijskih gospodarstev odloča za ekološko kmetovanje. Namen diplomske naloge je bil popisati delež rastlin v medvrstnem pasu vinograda in ovrednotiti razlike v biodiverziteti za ekološki in KOPOP vinograd s pomočjo Shannonovega indeksa rastlinske pestrosti in CSR trikotnika po Grimu. V KOPOP pridelavi smo ugotovili povečanje deleža metuljnic, medtem ko je bil delež zeli nižji v primerjavi z ekološkim. Popisali smo 49 različnih vrst, med katerimi so se nekatere pojavljale samo v ekološkem ali samo v KOPOP načinu pridelave. Vrstna pestrost je bila večja pri KOPOP načinu pridelave, vendar smo večji Shannonov indeks določili v ekološkem načinu pridelave. Nadalje smo v ekološki pridelavi popisali signifikantni višji delež vrst rdeča bilnica (Festuca rubra), plazeči petoprstnik (Potentilla reptans) in njivski osat (Cirsium arvense), medtem ko je bil delež navadnega rmana (Achillea millefolium) nižji v primerjavi s KOPOP. Na podlagi vrednotenja CSR strategij smo dokazali, da se v KOPOP pridelavi pojavlja večji delež ruderalnih in stres tolerantnih vrst. Zaključimo lahko, da je biodiverziteta travne ruše v ekološkem vinogradu večja in bolj uravnotežena, saj kaže večjo tolerantnost na stres in prilagojenost na antropogene motnje. Keywords: biodiverziteta, oskrba tal, trajna ozelenitev, Shannonov indeks, CSR strategije Published in DKUM: 27.09.2022; Views: 738; Downloads: 58 Full text (3,02 MB) |
4. Ozelenitev voznega parka v podjetju avtoprevozništvo uroš škrinjar s.p.Anja Perušič, 2021, bachelor thesis/paper Abstract: V začetku diplomske naloge, smo najprej predstavili izbrani problem, ki smo ga podrobneje opisali. Nadaljevali smo s cilji in tezami, ki smo jih določili in predstavili, sledile so predpostavke in omejitve, ki smo jih predstavili, ter na koncu določili metode dela, ki smo jih uporabljali pri celotnem raziskovanju.
Sledilo je poglavje teoretične osnove, kjer smo najprej na kratko predstavili logistiko in zeleno logistiko, ki je pomembna za izbrano temo, potem je bilo napisanega nekaj o zgodovini in pridobivanju nafte ter gibanju cen goriva. Sledilo je poglavje okoljski vidik, kjer smo predstavili emisijske standarde EURO ter toplogredne pline, ki so še kako pomembni za izbrano temo, ter predstavili emisije CO2, ki jih izpuščajo določena prevozna sredstva. Na koncu so bile predstavljene različne trajnostne tehnologije, kot so električna vozila, vozila na plin itd.
V naslednjem poglavju smo najprej predstavili podjetje ter tovorna vozila v njem (vozni park). Pri tem smo s pridobljenimi podatki iz leta 2019 izračunali povprečno porabo goriva, stroške goriva in količino izpuščenega CO2 za vsako tovorno vozilo posebej.
Zadnje poglavje se je navezovalo na predloge in rešitve, kjer smo poiskali primerna alternativna tovorna vozila, ki bi zamenjala trenutna. Slednja smo izbrali na podlagi pridobljenih izračunov. Na koncu smo še za vsako predlagano alternativno tovorno vozilo izračunali čas povračila naložbe, pri čemer smo z izračuni prikazali, v kolikem času bi se podjetju povrnila investicija v nova altnernativna tovorna vozila v primeru, da bi se podjetje odločilo za zamenjavo. Keywords: onesnaževanje okolja, CO2 – ogljikov dioksid, podjetje Avtoprevozništvo Uroš Škrinjar s.p., ozelenitev voznega parka, nova alternativna tovorna vozila, prihranki novih alternativnih tovornih vozi Published in DKUM: 30.11.2021; Views: 1040; Downloads: 113 Full text (2,52 MB) |
5. Ozelenitev voznega parka v policiji-policijska postaja ljubljana vičDavid Lešnjak, 2020, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi bomo v samem začetku predstavili policijo kot organ v sestavi Ministrstva za notranje zadeve. Tako kot v vsaki večji organizaciji se tudi v policiji srečujemo z različnimi oblikami dela in tudi z različnimi oddelki, med katerimi se delo in potreba po opremi močno razlikujeta. Tako med omenjenimi oddelki obstajajo velike razlike v potrebah po opremi za delo, med katero v policiji spadajo tudi vozila. Glede na to, da se svet globalno zavzema za znižanje izpustov emisij CO2-ja v ozračje in težkih delcev, ki so posledica vožnje z motornimi vozili na fosilna goriva (bencin, nafta), pri čemer iz raziskav izhajamo, da so vozila eden izmed glavnih onesnaževalcev zraka, smo se odločili, da naredimo primerjavo med uporabo vozil na fosilna goriva in vozila na električni pogon, torej tista vozila, ki so predvsem bolj prijazna do življenja ljudi in narave.
V nadaljevanju bodo predstavljena prevozna sredstva, ki jih trenutno uporablja slovenska policija. Tako se ugotavlja, da policija trenutno uporablja samo vozila na bencinski in dizelski pogon, pri čemer patrulja dveh policistov v 12-urnem delavniku povprečno z vozilom naredi okoli 80 km. Delo popravljamo 24 ur na dan, kar pomeni, da je vozilo veliko časa v pogonu. Tako se nam je porodila misel, da bi skupine, ki ne opravljajo interventnih dogodkov oziroma določene skupine policistov kriminalistov in vodstvo policije za potrebe opravljanja svojega dela, uporabljali vozila na obnovljive vire (plin, elektrika, hibridi), s tem pa bi zelo pripomogli k manjšemu onesnaževanju našega ozračja, ter s časoma tudi v cenejša prevozna sredstva.
V diplomski nalogi bo predstavljena Policijska postaja Ljubljana Vič in njihovo delovno okolje oziroma sredstva za prevažanje. Med drugim v zaključku sledita še prikaza rezultatov raziskovalnega dela – ankete, ki je bila opravljena med zaposlenimi na PP Ljubljana Vič ter predlog za zamenjavo enega vozila na dizelski pogon z vozilom na električni pogon. Keywords: ozelenitev voznega parka - vozila, Policijska postaja Ljubljana Vič – PP Vič, CO2 – ogljikov dioksid, MNZ – Ministrstvo za notranje zadeve, varovanje okolja, emisije Published in DKUM: 17.08.2020; Views: 1488; Downloads: 230 Full text (1,80 MB) |
6. Predlog ozelenitve specialnih oklepnih vozil v specialni enoti policijeLuka Ravnič, 2020, bachelor thesis/paper Abstract: Skrb za okolje predstavlja enega večjih problemov in tudi izzivov sodobne družbe. Družbeni in gospodarski razvoj sta poleg napredka prinesla tudi veliko obremenitev okolja, ki se kaže predvsem v obliki podnebnih sprememb in toplotnega segrevanja ozračja. Podnebne spremembe se kažejo v tako velikih razsežnostih, da jih svetovni voditelji poskušajo na raznih podnebnih konferencah omejevati z zakonskimi določili oziroma zakonskimi akti in podatki ter zavezujočimi priporočili na področjih, ki povzročajo največ onesnaževanja.
V diplomskem delu smo obravnavali specialna oklepna vozila specialne enote slovenske policije, proučili njihovo specifikacijo, pomen ter vlogo, ki jo ima oklepno vozilo za slovensko policijo. V praktičnem delu smo opisali slovensko policijo, njene naloge, vlogo, zakonodajo in sestavo ter nato opredelili trenutno stanje specialnih oklepnih vozil v Sloveniji in njeno zgodovino. Specialna oklepna vozila so zelo velik onesnaževalec okolja, zato smo obravnavan primer natančneje obravnavali.
Ozelenitev specialnih oklepnih vozil pretežno vpliva na zmanjšanje onesnaževanja okolja, poleg tega pa tudi na zmanjšanje stroškov v celoti. S tem ni mišljena le cena vozila. Ta se v začetni fazi morda zdi visoka, vendar dolgoročno predstavlja zmanjševanje stroškov amortizacije, vzdrževanja, registracije in porabe goriva, prav tako pa bi novo oklepno vozilo imelo bistven pomen za zmanjševanje vpliva na okolje, pri čemer bi se zmanjšala poraba fosilnih goriv oziroma bi bila varčnejša. S tovrstnimi vozili se zmanjša onesnaževanje s težkimi delci ter na tak način poskrbi za veliko boljšo kakovost ozračja, zato je naš cilj, da se z nakupom novih oklepnih vozil zmanjša onesnaževanje okolja. To bomo prikazali na primeru in s tem dokazali, da že majhna sprememba lahko predstavlja velik korak k ozelenitvi obstoječega voznega parka specialnih oklepnih vozil. Keywords: specialno oklepno vozilo, Slovenska policija, CO2, ozelenitev, onesnaževanje okolja, Specialna enota Ministrstva za obrambo Published in DKUM: 10.07.2020; Views: 1189; Downloads: 149 Full text (1,04 MB) |
7. Ozelenitev voznega parka podjetja Komunala Zagorje, d.o.o.Vasja Omahne, 2018, bachelor thesis/paper Abstract: Glavna tema diplomskega dela je ozelenitev voznega parka podjetja Komunala Zagorje, d. o. o. V uvodu smo predstavili problem, namen, cilje in teze. Prav tako smo opisali predpostavke in omejitve ter metode našega raziskovanja.
V teoretičnem delu naloge smo se osredotočili na zeleno logistiko in z njo povezane tehnologije, na katerih temelji zaključni del naloge. Predstavili smo okoljski vidik in z njim povezane pomembnejše politike, standarde in protokole Evropske unije. Opredelili smo pomen nafte in gibanja cen ter predstavili problematiko onesnaženosti s toplogrednimi plini.
V drugem poglavju smo predstavili posnetek stanja voznega parka leta 2017. Ta vključuje predstavitev voznega parka in njegovih značilnosti, količino izpuščenega plina CO2 obstoječega voznega parka in strošek goriva voznega parka. Drugo poglavje zajema še SWOT- in kritično analizo.
V zadnjem poglavju smo predstavili rešitve, ki bi jih podjetje lahko uporabilo. Primerjali smo trenutni vozni park in alternativni vozni park glede izpustov plina CO2 in stroškov goriva. Predstavili smo tudi izračun časa povračila naložbe v štiri alternativna vozila. Keywords: ozelenitev, onesnaževanje, vozni park, zelene tehnologije, prihranek Published in DKUM: 27.02.2019; Views: 3252; Downloads: 287 Full text (2,00 MB) |
8. Pomen dosevkov in ozelenitev tal na vodovarstvenih območjihBranko Kramberger, 2017, scientific monograph Abstract: Po obdobju močne intenzifikacije proizvodnje, ki je bila še posebej izrazita v dvajsetem stoletju, smo na prehodu v tretje tisočletje prešli v obdobje okoljevarstvenega kmetovanja, kjer vse večjo skrb namenjamo ohranjanju čistega ozračja, biodiverzitete in čistih podzemnih voda. Na osnovi obsežnega pregleda svetovne znanstvene literature zadnjih petindvajsetih let in rezultatov lastnih raziskav, so v monografiji predstavljene prednosti uporabe dosevkov za krmo in dosevkov v izključni funkciji prekrivanja njivskih tal jeseni, pozimi in spomladi,s poudarkom na pomenu za vodovarstvena območja. Posebna pozornost je namenjena negativnim učinkom, ki jih lahko dosežemo z nestrokovno in nepravilno uporabo dosevkov in ozelenitev tal, predvsem so analizirane nevarnosti nepravočasne mineralizacije ostankov dosevkov v tleh ter vplivi na podzemne vode in naslednje poljščine v njivskem kolobarju. Na osnovi pregleda specifičnosti posameznih skupin dosevkov za krmo in prekrivanje tal (trave, metuljnice in križnice), so kot zaključek monografije podana tehnološka priporočila za strokovno utemeljeno uporabo dosevkov za krmo in dosevkov za izključno prekrivanje tal na vodovarstvenih območjih. Keywords: dosevki, križnice, krma, metuljnice, mineralizacija, organska snov tal, ozelenitev tal, podtalnica, trave Published in DKUM: 16.11.2017; Views: 2358; Downloads: 387 Full text (3,20 MB) This document has many files! More... |
9. Reorganizacija voznega parka v podjetju Talum d.d.Aleks Lah, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu smo analizirali vozni park v podjetju Talum d.d. Natančneje smo se opredelili le na določen sektor podjetja, ki upravlja z voznim parkom, t.j. oddelek Promet. Namen našega diplomskega dela je bil podati predloge za reorganizacijo voznega parka v podjetju. Diplomskega dela smo se lotili tako, da smo najprej zbrali ustrezno strokovno literaturo in jo preučili. Nato smo zbrali podatke iz obravnavanega podjetja in napravili analizi obstoječega stanja. S pomočjo pridobljenih podatkov smo dobili vpogled v najbolj kritične točke voznega parka. Osredotočili smo se predvsem na stroške, zanimala pa nas je tudi obrabljenost vozil in njihovo stanje. S pomočjo pridobljenega znanja iz strokovne literature in s pomočjo pridobljenih podatkov smo lahko podali predloge za reorganizacijo voznega parka. Za najbolj dotrajane viličarje smo poiskali optimalno zamenjavo, predlagali pa smo tudi uvedbo ozelenitve voznega parka s pomočjo alternativnega goriva. Na koncu smo podali tudi učinke uvedbe ter pogoje zanjo. Za podjetje Talum d.d. pa smo podali tudi možnost za nadaljnji razvoj. Keywords: vozni park, reorganizacija, stroški voznega parka, viličarji, ozelenitev voznega parka Published in DKUM: 14.12.2016; Views: 1921; Downloads: 204 Full text (1,29 MB) |
10. Uvedba nove tehnologije v podjetju Novem car interior design d.o.o.Barbara Metličar, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi smo predstavili podjetje, ki je v svoj proizvodni proces uvedlo
nove tehnologije, ki so prijaznejše okolju. Opisovanje teorije nas je dobro pripravilo
na sam problem naloge. Zanimalo nas je predvsem, kako podjetjem, ki še niso
trajnostna, dokazati, da se le-to izplača tako na vidiku financ, okolja in družbe.
Problem v diplomski nalogi je bil torej dokazati, da se prestrukturiranje proizvodnega
procesa izplača. V posnetku obstoječega stanja smo opisali oba procesa, ki delujeta v
podjetju, tako starejšega kot tudi novega ter navedli njune prednosti in slabosti.
Predstavili smo stroške, ki jih podjetje ima zaradi starega procesa ter stroške
investicije za nakup nove tehnologije. Izračunali smo amortizacijo nove tehnologije.
Na koncu diplome smo podali rezultate, ki smo jih pridobili skozi vse dele
diplomskega dela. Keywords: Globalni problem, trajnostni razvoj, ozelenitev obrata, prestrukturiranje proizvodnega obrata Published in DKUM: 08.04.2016; Views: 2160; Downloads: 206 Full text (2,38 MB) |