| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 52
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
Pomen preventive v skrbi za zdravje
Nataša Kavaš, 2024, master's thesis

Abstract: Uvod: Zaključno delo se osredotoča na ozaveščenost prebivalcev občine Odranci glede preprečevanja nastanka kroničnih nenalezljivih bolezni ter na njihovo poznavanje in upoštevanje smernic zdravega življenjskega sloga. Metode: Raziskava vključuje analizo znanstvene literature; ankete, ki so se razdelile med 200 občanov, starejših od 15 let, ter analizo stanja na področju dejavnikov tveganja in smernic zdravega življenjskega sloga. Rezultati: Prebivalci so v povprečju dobro ozaveščeni o dejavnikih tveganja za nastanek kroničnih bolezni ter o smernicah zdravega življenjskega sloga. Kljub temu je le malo redno fizično aktivnih, čeprav se več kot polovica prebivalcev zdravo prehranjuje. Meritve zdravstvenih parametrov se redko izvajajo. Razprava: Večina prebivalcev se zaveda dejavnikov tveganja za nastanek kroničnih nenalezljivih bolezni, pri ozaveščenosti o zdravem življenjskem slogu ter upoštevanju le-tega obstajajo razlike med starostnimi skupinami ter spolom. Občani so mnenja, da bi občina Odranci lahko storila več za izboljšanje zdravja s spodbujanjem rekreacije, izobraževanjem in izgradnjo novih zdravstvenih objektov. Zaključek: Obstaja potreba po izobraževanju, spodbujanju zdravega življenjskega sloga ter boljši izrabi resursov za promocijo zdravja v občini Odranci. Posledično bi se tako lahko izboljšalo zdravje prebivalcev ter zmanjšalo breme kroničnih nenalezljivih bolezni. S temi ugotovitvami se odpirajo nova vprašanja in poudarja pomembnost raziskave za stroko, klinično okolje in širšo javnost.
Keywords: ozaveščenost, zdrav življenjski slog, kronične nenalezljive bolezni
Published in DKUM: 26.03.2024; Views: 188; Downloads: 25
.pdf Full text (1,94 MB)

2.
Analiza vpliva fizikalne ergonomije na intervencijo v službi nujne medicinske pomoči
Luka Uršič, 2023, master's thesis

Abstract: Reševalci pri svojem delu lahko utrpijo mišično-skeletne poškodbe, ko dvigujejo in prenašajo paciente med opravljanjem nujne medicinske pomoči (NMP). Tehnične spremembe, kot je zasnova novih naprav za ravnanje s pacienti NMP, ponujajo potencialno intervencijsko priložnost za boj proti tej težavi. Namen raziskave je bil opredeliti optimalno ergonomsko oblikovanost delovnega mesta zaposlenega v NMP in opredeliti fizikalne dejavnike ergonomske ergonomije, ki vplivajo na izvedbo intervencije ter zdravje zaposlenih v NMP. Ergonomski dejavniki tveganja, kot so prevelik fizični napor, nerodni delovni položaji ali ponavljajoči se gibi, so glavni vzroki za poškodbe med delavci NMP, od katerih je največ poškodb zaradi dvigovanja, prenašanja pacienta in/ali opreme. Čeprav bistvenih nalog ravnanja s pacienti, prevoza in oskrbe ni mogoče odpraviti, je zasnovo reševalnih vozil in pripadajoče opreme mogoče spreminjati. Naši cilji so bili ugotoviti obseg upoštevanja človeških dejavnikov in ergonomije obstoječih standardih/predpisih za načrtovanje reševalnih vozil. Naše ugotovitve so pokazale, da obstoječi standardi/predpisi omejeno upoštevajo ergonomsko načrtovanje delovnega mesta. Posledično se načela ergonomije še naprej upoštevajo kontinuirano z naknadno vgradnjo in ne proaktivno pri oblikovanju delovnega mesta. Priporočamo, da se zahteve ergonomskega oblikovanja delovnega mesta, ki temeljijo na učinkovitosti, vključijo neposredno v standarde načrtovanja dela v reševalnih vozilih.
Keywords: reševalci, ergonomija, delovno okolje, ozaveščenost, izboljšave
Published in DKUM: 20.12.2023; Views: 413; Downloads: 25
.pdf Full text (2,45 MB)

3.
Ozaveščenost osnovnošolskih učiteljev o alergenih v šolski prehrani : magistrsko delo
Silvija Lang, 2023, master's thesis

Abstract: Vse pogosteje se učitelji v osnovnih šolah srečujejo z učenci, ki so alergični na različna živila in aditive dodane živilom. Ključnega pomena je medsebojna komunikacija in sodelovanje med starši in učitelji, ki otroka, ki ima alergijo na hrano poučujejo. V magistrskem delu smo predstavili definicije alergije, opisali najpogostejše alergene v hrani in simptome, ki jih alergeni povzročajo. V nadaljevanju smo predstavili Zakon o prehrani v vzgojno izobraževalnih ustanovah in vlogo učiteljev pri prehrani učencev. Osnovni namen magistrskega dela je bilo raziskati, kako so učitelji v osnovnih šolah ozaveščeni o alergenih v šolski prehrani. Odgovore smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki ga je izpolnilo 224 učiteljev, preko spletnega orodja »1ka«. Ugotovili smo, da so učitelji premalo ozaveščeni o alergenih, ki se pojavljajo v živilih. Učitelji so seznanjeni z alergijami, pri svojih učencih, pri čemer, pa je zaskrbljujoč podatek, da bi v primeru alergijske reakcije samo nekaj več kot polovica anketiranih učiteljev znalo ustrezno odreagirati, medtem ko ostala polovica učiteljev odreagirati ne bi znala. Vzgojno-izobraževalni zavod mora učencem, ki imajo alergijo na hrano zagotoviti dietno prehrano. Dietna prehrana je področje, ki zahteva individualno prehrano in na nek način predstavlja breme za vzgojno-izobraževalno ustanovo. Zaposleni se pogosto ne zavedajo tveganja in morebitnih posledic, ki se lahko pojavijo ob neustreznem načrtovanju in pripravi hrane. Glede na ugotovljene raziskave ocenjujemo, da je učitelje potrebno dodatno informirati in izobraževati o alergijah, ki nastanejo zaradi hrane.
Keywords: alergeni, alergijska reakcija, ozaveščenost, učitelji, šolska prehrana
Published in DKUM: 15.11.2023; Views: 520; Downloads: 34
.pdf Full text (1,32 MB)

4.
Trajnostni razvoj v Sloveniji: analiza medijskih objav in vpliv le-teh na ozaveščenost javnosti : magistrsko delo
Gabrijela Cojzer, 2023, master's thesis

Abstract: V zaključnem delu smo se posvetili analizi medijske pokritosti ciljev trajnostnega razvoja v Sloveniji v obdobju 2018–2022. Z metodo kvantitativne analize medijskih objav in anketiranja smo pridobili vpogled v stopnjo zavedanja javnosti glede teh ciljev. Izsledki razkrivajo, da je cilj »Partnerstvo za doseganje ciljev trajnostnega razvoja« dominiral v medijski pokritosti. Statistična analiza je razkrila korelacijo med starostjo respondentov in njihovim zavedanjem o ciljih, medtem ko izobrazba ni pokazala statistično pomembnega vpliva. Na podlagi rezultatov predlagamo diverzifikacijo medijske pokritosti ciljev in segmentirane ozaveščevalne kampanje glede na starostne skupine.
Keywords: Trajnostni razvoj, cilji trajnostnega razvoja, medijska objava, ozaveščenost.
Published in DKUM: 13.10.2023; Views: 349; Downloads: 36
.pdf Full text (2,37 MB)

5.
Primerjava pričakovane vrednosti modnih izdelkov z in brez eko oznake
Rok Žagar, 2023, master's thesis

Abstract: Pričakovano vrednost lahko dojamemo vrednost dane naložbe v nekem prihodnjem trenutku. Dan danes mnogo ljudi postopoma prevzema trajnosten življenjski slog. Hkrati pa modna industrija velja za enega največjih onesnaževalcev na svetu. Zaradi tega smo se odločili za raziskavo pričakovane vrednosti odjemalcev do različnih tipov modnih izdelkov. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega ter raziskovalnega. Prvo poglavje naloge je namenjeno uvodu. Teoretični del pa se prične z drugim poglavjem, skupaj pa ga sestavljajo tri poglavja. V drugem poglavju bomo podrobneje analizirali in razčlenili pojem pričakovane vrednosti. Tretje poglavje je namenjeno predstavitvi okoljske problematike, v četrtem pa se bomo posvetili ekološki ozaveščenosti odjemalcev. Pričetek raziskovalnega dela predstavlja uvod v našo kvantitativno raziskavo in se prične s petim poglavjem. Oblikovali smo vprašalnik, pri katerem smo anketirali odjemalce različnih starostnih skupin. Zbrali smo 131 ustrezno rešenih anket. V tem poglavju so prav tako prikazani rezultati naše raziskave ter preverjene hipoteze. Za analiziranje podatkov smo uporabili program SPSS. V naši raziskavi smo potrdili vse zastavljene hipoteze, z izjemo ene, ki je bila zavržena. Naša raziskava bo v pomoč nadaljnjim študijam o trajnosti in ozaveščenosti odjemalcev.
Keywords: Pričakovana vrednost, modni izdelki, okoljska ozaveščenost, onesnaženje, trajnost
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 364; Downloads: 52
.pdf Full text (1,80 MB)

6.
Ozaveščenost o informacijski varnosti v Policijski upravi Ljubljana : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Tina Dušek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Informacijska varnost je dandanes vpeta v vsak del našega življenja. Marsikdo informacijsko varnost dojema samo kot del organizacije, dejansko pa se kaže, da je pomembna tako v poslovnem kot zasebnem življenju. Vsak proces dela, v katerega je vključen človek, je praktično dodobra določen in definiran, vendar pa ko preidemo na področje informacijske komunikacijske tehnologije (IKT) pa ni nujno da je vedno tako. Ker pa je človek v večini pogledov delovanja najšibkejši člen, je potreben toliko večji poudarek na področju informacijske varnosti. V diplomskem delu smo tako preko anketne raziskave dobili vpogled kakšna je ozaveščenost o informacijski varnosti v Policijski upravi Ljubljana. Anketa se je navezovala na šest sklopov, ki so se nanašali tako na znanje in vedenje o informacijski varnosti, na poznavanja področja gesel, ozaveščenost glede uporabe interneta, uporabo elektronske pošte ter ozaveščenost o varovanju zaupnih (varovanih) podatkov policije. Potrdili smo dve hipotezi glede dobrega znanja in ozaveščenosti o informacijski varnosti in dobra ozaveščenost o varovanju zaupnih podatkov ter ovrgli eno hipotezo, ki se je nanašala na to, da obstaja razlika o ozaveščenosti o informacijski varnosti med policijsko upravo in policijskimi postajami.
Keywords: informacijska varnost, ozaveščenost, policija, Policijska uprava Ljubljana, ankete, diplomske naloge
Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 463; Downloads: 90
.pdf Full text (1,79 MB)

7.
Problematika ekološkega ozaveščanja na razredni stopnji izobraževanja, v času dela na daljavo, na področju pomurja. : magistrsko delo
Kaja Premzel, 2022, master's thesis

Abstract: Zaradi vedno večjega onesnaževanja in poseganja v naravo se svet sooča z okoljskimi problemi. Pomembno je, da se o varovanju okolja ozavešča že najmlajše generacije, ki bodo naredile spremembe in ohranjale okolje, v katerem bodo živele še naslednje generacije. Vsak posameznik se mora zavedati, da je prav on tisti, ki mora prevzeti odgovornost in spoštovati naravo, saj brez nje ne bi bilo nas in življenja na Zemlji. Ekološko ozaveščanje ima veliko vlogo pri razvoju takšnega razmišljanja, učenci pa znanje in vrednote pridobijo prek okoljskih projektov in delavnic, kjer spoznajo pomen varovanja narave. Med pandemijo covida-19 so se šole zaprle in učenci so se šolali doma, vendar pa se je ozaveščanje o varovanju okolja nadaljevalo tudi na daljavo. V empiričnem delu smo prek spletne ankete raziskali, kakšno je zanimanje za varovanje okolja pri učiteljih razrednega pouka, saj imajo prav oni pomembno vlogo pri ozaveščanju učencev. Veliko vlogo pri ekološkem ozaveščanju predstavljajo tudi projekti, ki potekajo na šolah, zato nas je zanimalo, kakšna je vključenost osnovnih šol v okoljske projekte. Učitelji veliko novega znanja, idej in izkušenj pridobijo s sodelovanjem na konferencah, zato smo raziskali tudi, kako ocenjujejo svojo vključenost na konferencah, katerih tematika je varovanje okolja. Med raziskavo je potekalo šolanje na daljavo zaradi pandemije covida-19, zato smo med drugim raziskali, kakšne težave so imeli pri ozaveščanju o varovanju okolja v času dela na daljavo, katere načine ozaveščanja so ubrali, kako ocenjujejo poučevanje med delom na daljavo in kakšnih sprememb si želijo glede ekološkega ozaveščanja na šolah. Anketo je ustrezno izpolnilo 96 učiteljev razrednega pouka, ki poučujejo v Pomurju. Učitelji se največ vključujejo v različne okoljske akcije za varovanje okolja. Skoraj vsi učitelji, ki so bili anketirani, se strinjajo, da so s šolo in razredom vključeni v okoljske projekte za varovanje okolja, medtem ko se konferenc o varovanju okolja udeležuje manj kot polovica učiteljev razrednega pouka. Ugotovitve so pokazale, da večina učiteljev ni imela težav pri ozaveščanju o varovanju okolja v času dela na daljavo, ubrali pa so različne načine, kako učence ekološko ozaveščati. Učitelji so se v večini strinjali, da bi snov okoljske tematike bolje izpeljali v šoli. Se pa na splošno anketirani učitelji v večini strinjajo, da so potrebne spremembe glede ekološkega ozaveščanja na šolah.
Keywords: ekološka ozaveščenost, okoljska vzgoja, trajnostni razvoj, šolanje na daljavo, okoljski projekti.
Published in DKUM: 14.10.2022; Views: 606; Downloads: 82
.pdf Full text (2,20 MB)

8.
Poznavanje lymske borelioze med študenti
Martina Karba, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Lymska borelioza je nalezljiva bolezen, ki lahko pusti resne posledice na zdravju, če se ne zdravi pravočasno. Ker se število primerov v Sloveniji vsako leto povečuje, smo se odločili, da v raziskavi raziščemo, kako dobro so študenti zdravstvene nege in študenti ekonomsko-poslovne fakultete ozaveščeni o bolezni ter ali obstaja razlika v znanju med njimi. Uporabili smo deskriptivno in kvantitativno metodologijo raziskovanja. Kot raziskovalno orodje smo uporabili anketni vprašalnik. Študijski vzorec je zajemal 90 študentov zdravstvene nege in 90 študentov ekonomsko-poslovne fakultete. Pridobljene rezultate smo statistično obdelali in jih podrobneje predstavili. V zaključnem delu smo ugotovili, da je znanje študentov zdravstvene nege in študentov ekonomsko-poslovne fakultete omejeno. Opazili smo razliko med njimi, predvsem pri poznavanju bolezni in kako se bolezen pravilno zdravi. Negativen kazalec je, da večina študentov ekonomsko-poslovne fakultete še ni slišala za lymsko boreliozo. Prav tako jih je polovica mnenja, da imamo v Sloveniji cepivo proti lymski boreliozi in da je pravilna odstranitev klopa z oljem in krožnimi gibi. S temi odgovori se strinjajo tudi nekateri študenti zdravstvene nege, kar za našo stroko predstavlja težavo. Veliko več znanja imajo študenti obeh fakultet o zaščiti in poznavanju simptomov bolezni. Razlike v znanju študentov so se pojavile na različnih področjih. Glede na dejstvo, da je bil en del anketiranih študentov zdravstvene nege, ki bodo v prihodnje postali usposobljeni zdravstveni delavci, je njihovo znanje na nekaterih področjih pomanjkljivo tako kot znanje študentov ekonomsko-poslovne fakultete.
Keywords: lymska borelioza, študenti, ozaveščenost, zdravstvena vzgoja
Published in DKUM: 13.10.2021; Views: 820; Downloads: 104
.pdf Full text (1,14 MB)

9.
Prepoznavanje okoljskega znaka eko marjetica med študenti
Tamara Šter, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Posledice današnjega načina življenja se vse bolj odražajo v številnih okoljskih problemih, s katerimi se vsakodnevno soočamo. Hkrati smo potrošniki s strani proizvajalcev in trgovcev vsak dan izpostavljeni najrazličnejšim oglasom za izdelke in storitve, s katerimi nas želijo prepričati, da izdelek ali storitev nima negativnih vplivov na okolje. V teoretičnem delu zaključnega dela tako obravnavamo pojem zelenega potrošništva in proučujemo okoljske znake za izdelke in storitve. Izpostavljena so merila za pridobitev okoljskega znaka eko marjetica. V praktičnem delu pa se osredotočamo na raziskavo, v kateri smo študente spraševali, ali se zavedajo pomena, ki ga imajo njihove potrošniške navade oziroma odločitve na okolje. Ugotavljamo, da se študenti zavedajo, da imajo njihovi nakupi vpliv na okolje in da jih večina le redko nakupuje okolju prijazne izdelke. Kot največjo oviro pred nakupom okolju prijaznih izdelkov opredeljujejo višjo ceno, slabšo kakovost v primerjavi z ostalimi izdelki ter premajhno ozaveščenost o prednostih okolju prijaznih izdelkov in storitev. V zaključku dela podajamo nekaj predlogov, kako študente spodbuditi k pogostejšemu nakupu »zelenih« izdelkov, da bodo z uporabo tovrstnih izdelkov pripomogli k varovanju okolja.
Keywords: okoljski znak, okoljska marjetica, študent, nakupovalne navade, ozaveščenost
Published in DKUM: 22.09.2021; Views: 956; Downloads: 68
.pdf Full text (1,21 MB)

10.
Ozaveščenost študentov zdravstvene nege o norovirozah
Rebeka Lorenčič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: V zaključnem delu smo opisali norovirozo, kakšna je njena klinična slika, diagnostika ter zdravljenje. Prav tako smo predstavili ukrepe za preprečevanje norovirusnih okužb ter opisali kakšna je vloga medicinske sestre pri obvladovanju te bolezni. Metode: Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. V empiričnem delu smo uporabili anketni vprašalnik, s pomočjo katerega smo pridobili podatke o ozaveščenosti študentov zdravstvene nege o norovirozah. Rezultati: Raziskava je pokazala, da so študentje zdravstvene nege zadovoljivo ozaveščeni o načinih prenosa virusa, klinični sliki, diagnostiki ter dovzetnosti bolezni. Kar 98,6 % študentov prepozna ustrezne načine za obvladovanje in preprečevanje norovirusne okužbe. Slabše so le ozaveščeni glede obstoja cepiva, namreč 21,1 % jih še vedno meni, da v Sloveniji cepivo obstaja. Razprava in sklep: Medicinske sestre ter ostalo zdravstveno osebje mora biti dobro ozaveščeno in usposobljeno o pravilnih ukrepih preprečevanja te bolezni, saj se izbruhi lahko pojavijo kljub upoštevanju protokolov. Dobro usklajen in multidisciplinaren odziv bo zmanjšal posledice izbruha.  
Keywords: mladostniki, nalezljiva bolezen, medicinska sestra, ozaveščenost
Published in DKUM: 30.08.2021; Views: 1068; Downloads: 44
.pdf Full text (645,01 KB)

Search done in 7.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica