| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Konceptualna osnova pridobivanja jezika s Pinkerjevega vidika
Maja Sever, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Že stoletja se jezikoslovci zanimajo za razvoj jezikov, ki jih danes govorimo. Slovnična pravila, ki so jih oblikovali strokovnjaki s področja jezikoslovja in seveda družba, omogočajo razumljivo in učinkovito medsebojno komunikacijo ljudi različnih etničnih skupin in skupnosti. Kljub temu pa se mnenja teoretikov razlikujejo oziroma si nasprotujejo. V diplomskem delu obravnavam teorijo Stevena Pinkerja, priznanega kanadsko-ameriškega psihologa in kognitivnega znanstvenika, ki se ukvarja predvsem z razvojem jezika pri otrocih. Njegov namen je začrtati različne vidike jezika in jezikovnih pravil. Njegovo raziskovanje je usmerjeno predvsem v impulze in kalkulacije, ki se pojavljajo v človeškem mišljenju, ko le-ta poskuša razumeti in doumeti različne dogodke ter jih posredovati okolici. V skladu z njegovo teorijo se jezik pri otroku instinktivno razvije na podlagi prirojenih osnovnih konceptov, kot so materija, čas, prostor in vzročnost. Z vsakodnevno komunikacijo se besedni zaklad neprestano spontano širi. Na podlagi posploševanja in uporabe pravil so otroci sposobni tvoriti neskončno število možnih kombinacij iz omejenega števila primerov, slišanih iz okolice. Pinker metaforično predstavi jezik kot okno, ki nam omogoča raziskovanje narave človeka, ki se odraža skozenj.
Keywords: jezik, mišljenje, filozofija, jezikovni instinkt, otroški govor, pridobivanje jezika
Published: 07.01.2010; Views: 1627; Downloads: 83
.pdf Full text (281,68 KB)

2.
SLOVENSKO-ANGLEŠKA DVOJEZIČNOST (RAZISKAVA SPECIFIČNEGA PRIMERA)
Ana Polona Golobič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Ogromnemu številu različnih jezikov navkljub, je razvoj govora, fonološki procesi in usvajanje glasov pri otrocih bolj ali manj univerzalno. Otrok se rodi z danostjo, da bo govoril in ima nabor vseh možnih glasov, nato pa ga okolje oblikuje v govorca tega specifičnega jezika. Dvojezičnost je termin mnogih razsežnosti; lahko se nanaša na skupnost ali je individualna. Razmerje med obvladanjem in uporabo obeh jezikov je lahko enakovredno ali eden od jezikov postane dominanten. Dvojezičnost je imela še pred nedavnim negativen prizvok, a se vse bolj cenijo kognitivne, komunikacijske in kulturne prednosti, ki jih prinaša. Vidikov preučevanja je veliko prav tako tudi različnih teorij. V raziskavi je bila obravnavana triletna angleško-slovensko dvojezična deklica Leilani, ki živi v angleškem okolju v družini z materjo Slovenko in angleško-nizozemsko dvojezičnim očetom. Opravljena so bila priložnostna snemanja pogovorov z deklico. Snemana je bila v različnih kontekstih (tj. situacijah) — interakcija z očetom, materjo in mano. Dekličino usvajanje obeh jezikov je simultano in izvajano po metodi en-govorec-en-jezik. V raziskavo pa je vključen tudi enako star deček Alex, ki je rojen angleško govoreči materi in očetu Slovencu v slovenskem okolju. Neposredno je primerjan govor in razvoj fonemov obeh v starosti dveh let in osem mesecev. Posneta besedila so bila pretvorjena v glasoslovni zapis in analizirana na ravni fonema in glasoslovnih procesov ter primerjana s splošno veljavnimi teorijami.
Keywords: Usvajanje glasov, otroški govor, glasoslovni procesi, slovensko-angleška dvojezičnost, simultano dvojezično usvajanje prvega jezika, metoda en-govorec-en-jezik, glasoslovni zapis.
Published: 25.05.2010; Views: 2047; Downloads: 162
.pdf Full text (1,99 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica