| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 96
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Marketing – Temeljni koncepti in njihova uporaba v digitalnem okolju
Matjaž Iršič, Domen Malc, Borut Milfelner, Aleksandra Selinšek, 2021

Abstract: Praktikum je namenjen študentom prvega letnika dodiplomskega študija na Ekonomsko-poslovni fakulteti za delo pri vajah predmeta Osnove marketinga in se uporablja kot dopolnilo k drugi izdaji monografije Marketing – Temeljni koncepti in njihova uporaba v digitalnem okolju. Praktikum zajema 10 poglavij in zajema naslednja osnovna področja marketinga: opredelitev marketinga, marketinško okolje, temeljni marketinški koncepti, spoznavanje odjemalcev, raziskave za potrebe marketinga, načrtovanje strategij marketinga, izdelek, cena, marketinške poti in marketinško komuniciranje. Vsako poglavje sledi enaki strukturi: študijski primer, vprašanja iz primera, vprašanja za utrjevanje in vaje za utrjevanje, ki so namenjene poglobljenemu razmisleku o obravnavni temi.
Keywords: osnove marketinga, temeljni koncepti, marketinški splet, digitalno okolje, marketinške strategije
Published: 22.03.2021; Views: 127; Downloads: 31
URL Link to file

2.
Učenje programiranja s pomočjo programa Blockly
Peter Zrinski, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski seminarski nalogi je obravnavano učenje programiranja. Podrobneje je predstavljen program Blockly. Glede na stopnje, ki jih Blockly ponuja za učenje programiranja, so ugotovljene prednosti in slabosti učenja programiranja s pomočjo blokov. Prav tako je ugotovljena primernost učenja programiranja s programom Blockly v razredih osnovne šole. Končna ugotovitev kaže, da je program Blockly najprimernejši za učenje programiranja, če učenci še niso bili seznanjeni s tradicionalnim programiranjem.
Keywords: učenje, programiranje, osnove, Blockly
Published: 11.03.2021; Views: 143; Downloads: 8
.pdf Full text (863,69 KB)

3.
Razvoj opismenjevanja v prvem razredu osnovne šole
Martina Domanjko, 2021, master's thesis

Abstract: Pomembno je, da učenci usvojijo določene sposobnosti, tako telesne kot psihološke, da so pripravljeni na pisanje. Pred samim spoznavanjem črk se morajo naučiti osnov pisanja, kot so primerna telesna drža, položaj glave, rok (tiste, ki piše in tiste, ki drži podlago). Pomembna je tudi drža trupa in postavitev nog. Ne smemo pa pozabiti na velikost in postavitev mize glede na vir svetlobe. Vse to so osnove, ki jih mora učenec uzavestiti pri pisanju. Pri tem je pomembna vloga učitelja, da učence čim bolj opominja na osnove pisanja in da oceni, kdaj so učenci pripravljeni na naslednjo fazo opismenjevanja. Če učenec ne osvoji osnov pisanja in nima dovolj razvitih sposobnosti, se začnejo kazati znaki razvojne disgrafije. Magistrska naloga v teoretičnem delu temelji na obravnavi pisanja učencev v prvem razredu osnovne šole. Osredotočena je na opismenjevanje in na njene faze, ki jih učenec usvaja že v predšolskem obdobju in kasneje v osnovni šoli. V nalogi je razloženo opismenjevanje, njene metode in postopki. Predstavljeni so različni dejavniki, ki vplivajo na pisanje otroka, kot so vidno in slušno zaznavanje, orientacija in grafomotorika. Empirični del temelji na spremljanju napredka učencev prvega razreda na področju pisanja s pomočjo opazovalnega lista in dveh nalog pisanja. Preučila sem razvoj pisanja učencev v treh obdobjih: pred, med in po spoznavanju tiskanih črk. Raziskava temelji na deskriptivni metodi empiričnega pedagoškega raziskovanja. Osnovne deskriptivne statistike nisem uporabila zaradi premajhnega števila vzorca učencev. Vzorec je obsegal 20 učencev prvega razreda osnovne šole na Štajerskem. Podatki so zbrani s testom znanja, ki obsega dve nalogi, in sicer zapis črk in zapis besed. Zraven testa smo uporabili še opazovalno tabelo, ki je vsebovala elemente pomanjkljivosti osnov pisanja. Test je bil enak pri vseh treh preverjanjih. Podatke sem nato predstavila s pomočjo tabel in izdelkov učencev.
Keywords: Opismenjevanje, pisanje, dejavniki, spretnosti, osnove pisanja, razvojna disgrafija.
Published: 12.02.2021; Views: 228; Downloads: 49
.pdf Full text (3,13 MB)

4.
Uporaba aplikacij office 365 ter njegovih orodij v vzgoji in izobraževanju
Nino Golčman, 2019, master's thesis

Abstract: Živimo v dobi informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), saj se z njo vsakodnevno soočamo in brez katere ne znamo oziroma »ne smemo« več preživeti poklicnega dne. Prav tako, kot se je integrirala v naša življenja, z njo odraščajo tudi naši otroci - učenci in dijaki. Njim so IKT-naprave, kot so računalnik, tablice, mobilni telefon itd., še bližje. Prav zato mora učitelj to upoštevati in biti pripravljen na to dejstvo tako v šoli kot v celotnem procesu vzgoje in izobraževanja. Na spletu je poplava možnih aplikacij, programov ter orodji, ki so neposredno ali posredno povezane z uporabo IKT v izobraževanju. Prav zato se mora učitelj na tem področju nenehno izobraževati in znati kritično vrednotiti njihovo uporabnost pri doseganju zastavljenih ciljev in standardov znanja. V okviru magistrske naloge sem poiskal, preizkusil, uporabil in opisal uporabnost paketa aplikacij, ki jih ponuja Office 365, ter njihovih orodij za namen vzgoje in izobraževanja. Opisal sem možnost dela učitelja z omenjenimi aplikacijami ter podal primere njihove uporabe pri samem procesu izobraževanja. Predstavljene aplikacije tudi sam redno uporabljam pri procesu poučevanja že nekaj let, zato sem v magistrski nalogi predstavil primere dobre prakse oz. rabe le-teh. Ugotovil sem, da je delo v razredu z uporabo IKT, kot so mobilne naprave v povezavi z aplikacijami, zanimivo, pestro, učence oz. dijake pa s pomočjo le-teh aktivno vključuje v proces izobraževanja in jim v tem času odvzame možnost uporabe mobilnih naprav za dejavnosti, ki niso vezane na sam proces izobraževanja. Vsekakor ni potrebe po nenehnem in vsakodnevnem poseganju po delu z mobilnimi napravami. Učitelj mora biti tisti, ki bo dobro razmislil, kdaj in predvsem koliko časa je pripravljen vložiti v delo in doseganje ciljev s primerno uporabo IKT, saj je doseganje standardov in učnih ciljev primarno delo učitelja.
Keywords: Office 365, informacijsko-komunikacijska tehnologija, uporaba IKT pri pouku, mobilne naprave in njihova uporabnost pri pouku, aplikacije pri pouku, orodja pri pouku, tehnika in tehnologija, elektrotehnika, osnove obdelav podatkov
Published: 03.12.2019; Views: 446; Downloads: 55
.pdf Full text (4,84 MB)

5.
Spodbujanje domišljije otrok na področju osnov odtiskovanja v 2. starostnem obdobju
Lea Harih, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela Spodbujanje domišljije otrok na področju osnov odtiskovanja v 2. starostnem obdobju je predstaviti likovni razvoj otrok v predšolskem obdobju in podrobneje preučiti ustvarjalnost – kaj sploh ustvarjalnost je, zakaj jo je potrebno razvijati in katere so njene značilnosti. Navedli smo tudi načine spodbujanja likovne ustvarjalnosti, pri katerih smo se osredotočili na otrokovo sposobnost domišljije, ki smo jo v praktičnem delu spodbujali z opisanimi likovnimi tehnikami s področja osnov odtiskovanja. Zanimalo nas je, pri kateri izmed likovnih tehnik je otrok najustvarjalnejši oziroma katera največ pripomore k aktivaciji njegove domišljije ter kateri otroci so ustvarjalnejši – mlajši ali starejši. Ugotovili smo, da se bo otrok, če mu pustimo svobodo, ustvarjalno izražal pri vsaki likovni tehniki in ne moremo izpostaviti samo ene. Glede razlik v ustvarjalnosti med mlajšimi in starejšimi otroci pa bi lahko rekli, da so malo ustvarjalnejši mlajši otroci, kar je posledica njihovega razvoja. Pri diplomskem delu smo uporabili deskriptivno in komparativno raziskovalno metodo. Naš postopek zbiranja podatkov uvrščamo med kvalitativne tehnike. Podatke smo zbrali na podlagi izvedenih likovnih dejavnosti v mesecu maju in juniju v skupini 19 otrok, starih 3–6 let, iz podružnice vrtca Ruše – vrtec Bistrica ob Dravi.
Keywords: predšolski otrok, likovni razvoj, likovna ustvarjalnost, spodbujanje ustvarjalnosti, domišljija, likovno področje osnove odtiskovanja
Published: 11.11.2019; Views: 382; Downloads: 58
.pdf Full text (5,49 MB)

6.
Ukrepi za preprečevanje možnosti erozije davčne osnove in preusmeritve dobička ter njihov vpliv na poslovanje multinacionalnih podjetij
Tatjana Svažič, 2019, master's thesis

Abstract: Na vse odmevnejše primere spornih davčnih praks skupin mednarodnih podjetij, ki imajo za rezultat nepravično obdavčitev dobičkov v primerjavi z ostalimi podjetji ter enormen izpad davčnih prihodkov držav, v katerih dejansko poslujejo, so se mednarodne organizacije in zakonodajalci odzvali s predlogi in uvedbo ukrepov za preprečevanje škodljivih davčnih praks, tj. erozije davčne osnove in prenašanja dobička (t. i. BEPS). V nalogi najprej predstavljamo problem, katere so škodljive davčne prakse mednarodnih podjetij, ki se z novimi ukrepi na področju mednarodnega davčnega prava poskušajo zajeziti. Osredotočamo se na prakse, ki jih v ospredje kot ključne izpostavljajo ti ukrepi. To so zlasti poslovanje prek davčnih oaz, manipulacije s TC-ji, zlorabe mednarodnih davčnih konvencij, manipulacije z neopredmetenimi sredstvi, zlorabe opredelitve stalne poslovne enote in davčna inverzija. Po predstavitvi izbranih spornih in škodljivih davčnih praks mednarodnih podjetij povzemamo ukrepe, ki jih je v okviru akcijskega načrta za preprečevanje BEPS oktobra leta 2015 predstavila Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj. Institucije EU so ob zavedanju, da je na notranjem trgu Evropske unije potreben enoten pristop, ukrepe pozdravile in k njim še odločneje pristopile s paketom za preprečevanje izogibanja davkom, ki ga kratko predstavljamo. Slovenija nove rešitve oz. ukrepe uvaja predvsem z implementacijo ukrepov, ki jih predvidevajo področne Direktive EU, zato je posledično tudi v slovenski davčni zakonodaji precej novosti, ki zadevajo poslovanje podjetij, zlasti tistih, ki so del mednarodne skupine podjetij. Vsi predvideni ukrepi bodo bistveno vplivali na poslovanje mednarodnih podjetij. Ta bodo morala davčnim učinkom svojega poslovanja posvečati več pozornosti kot kdaj koli prej. Medtem ko je vpliv ukrepov za preprečevanje BEPS na poslovanje MNP-jev razmeroma negativen, zlasti z vidika ohranjanja dosedanje ravni dobičkov, pa je prav tako dvomljiv učinek ukrepov na celotno gospodarstvo.
Keywords: BEPS, OECD, mednarodno davčno pravo, davki, KIDO, ATAD, davčno načrtovanje, prenos dobičkov, erozija davčne osnove, davek od dohodkov pravnih oseb
Published: 23.10.2019; Views: 471; Downloads: 75
.pdf Full text (2,77 MB)

7.
Analiza principov in zakonov programskega inženirstva
Nejc Kokol, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo naslovili teoretične osnove programskega inženirstva. Identificirali smo ključne izzive in značilnosti posameznih obdobij evolucije programskega inženirstva od obvladovanja strojev preko obvladovanja procesov, kompleksnosti, komunikacije in produktivnosti do obvladovanja trga. Na osnovi pregleda literature smo identificirali najpogosteje uporabljene principe, to so modularnost, abstrakcija, ločevanje vidikov, predvidevanje sprememb, splošnost in inkrementalni razvoj. Zbrali in analizirali smo 64 zakonov, ki so bili predlagani na področju razvoja programske opreme ter ugotovili, da ne sovpadajo z ključnimi izzivi posameznih obdobij evolucije programskega inženirstva. Ugotovili smo tudi, da ne obstajajo sprejete in veljavne splošne teorije programskega inženirstva, kar dodatno kaže določeno na pomanjkanje znanstvenih osnov te inženirske discipline.
Keywords: programsko inženirstvo, teoretične osnove, principi programskega inženirstva, strategije programskega inženirstva, zakoni programskega inženirstva
Published: 21.12.2018; Views: 321; Downloads: 39
.pdf Full text (1,04 MB)

8.
Individualni napredek v določenih osnovah pisanja
Sandra Dervarič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Opismenjevanje je proces, s katerim se enkrat v življenju sreča vsak človek. Največkrat se s tem sreča človek v predšolskem obdobju, pred vstopom v šolo pa pride do formalne pismenosti. Prvi motivatorji in spodbudniki otroka v procesu opismenjevanja so vsekakor starši oz. skrbniki. Otrok jih opazuje in vpija, kot goba. Prav tako tudi v vrtcu vzgojiteljice z različnimi vajami in igrami spodbujajo te sposobnosti. Zato sem se v diplomski nalogi želela prepričati, ali predvaje po vzoru metode montessori vplivajo na predpisalne spretnosti. V teoretičnem delu smo predstavili področje motorike in grafomotorike. Predstavili smo pojem osnove pisanja, kjer smo omenili pravilno držo telesa pri pisanju. V empiričnem delu nas je zanimalo, ali predvaje po vzoru metode montessori vplivajo na individualni napredek v določenih osnovah pisanja. Izvedeno je bilo testiranje v obdobju dveh mesecev. Otroke smo ocenili glede na sposobnosti risanja kroga, romba, vodoravnih in navpičnih črt, in to na začetku in na koncu testiranja.
Keywords: opismenjevanje, pisanje, osnove pisanja, vaje po metodi montessori, drža pisala
Published: 29.01.2018; Views: 539; Downloads: 90
.pdf Full text (2,74 MB)

9.
Ugotavljanje možnosti izboljšanja upravljanja finančnega premoženja Slovenije
Nevenka Rebrica, 2016, master's thesis

Abstract: Finančno premoženje države zajema naložbe države v pravne osebe in terjatve. Pri naložbah države v pravne osebe je ključnega pomena upravljanje državnih podjetij ter drugih pravnih oseb, katerih ustanovitelj je država (javni zavodi, javni gospodarski zavodi, javni skladi, javne agencije in javne ustanove). Predpisi s področja preglednosti finančnih odnosov zahtevajo razkrivanje prevladujočega vpliva države in občin na javna podjetja ter finančnih tokov javnih sredstev. Finančni tokovi javnih sredstev bi namreč lahko bili po evropskih predpisih problematični zaradi možnosti obstoja državne pomoči. Kljub temu da se čedalje več strokovnjakov ukvarja s posameznimi vprašanji s področja finančnega premoženja države, še posebej po vstopu Slovenije v OECD, do sedaj še nihče ni celovito proučil podatkov, ki jih država spremlja na področjih finančnega premoženja države in preglednosti finančnih odnosov. Zato nas zanima, katere vrste podatkov naj bi država spremljala, da bi lahko kakovostno izvajala svoje naloge upravljanja z lastniškimi naložbami v pravne osebe ter s terjatvami do pravnih oseb, poročanja in nadzora. V magistrski nalogi analiziramo obstoječi sistem podatkov in ugotovimo njegove bistvene pomanjkljivosti. Preverimo, ali vrste podatkov, ki jih država spremlja, zadoščajo za upravljanje, nadzor in poročanje države. Nato podamo nov model spremljanja podatkov, s katerim nakažemo možnosti izboljšav v sistemu spremljanja podatkov na področjih finančnega premoženja države in preglednosti finančnih odnosov.
Keywords: finančno premoženje države, preglednost finančnih odnosov, podatkovne osnove, model spremljanja podatkov, poročanje
Published: 22.08.2017; Views: 526; Downloads: 67
.pdf Full text (745,88 KB)

10.
Razvoj grafomotorike pri otrocih, starih 3-5 let
Špela Antloga, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu z naslovom Razvoj grafomotorike pri otrocih, starih 3−5 let smo v teoretičnem delu predstavili motoriko otroka, senzomotoričen razvoj, grafomotoriko ter razvoj grafomotorike, dejavnosti, s katerimi razvijamo grafomotoriko, motorične spretnosti in živčno mišično dozorevanje, disgrafijo ter pripravo za učenje pisanja in osnove pisanja. Namen empiričnega dela zaključnega dela je bil ugotoviti napredek pri razvoju grafomotorike pri otrocih, starih 3−5 let. Pri pisanju empiričnega dela je bila uporabljena deskriptivna metoda dela. Z dobljenimi rezultati smo spoznali, da otrokov razvoj grafomotorike v obdobju petih mesecev napreduje. Pri nekaterih hitreje, pri drugih počasneje. Spoznali smo, da imajo otroci največ težav pri uporabi barvic, pojavljajo pa se tudi težave z orientacijo na delovnem listu, saj začnejo otroci najpogosteje risati iz desne proti levi strani oziroma iz sredine proti desni strani ali obratno.
Keywords: razvoj grafomotorike, motorika, senzomotoričen razvoj, disgrafija, osnove pisanja, uporaba različnih pisal, voščenka, flomaster, barvica, urjenje v risanju navpičnih črt.
Published: 19.07.2017; Views: 760; Downloads: 147
.pdf Full text (1,96 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica