1. Implementacija aplikacije »OSEBNI ORGANIZATOR« v zavarovalno zastopniški družbiSebastijan Stibilj, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Informacijska tehnologija je dandanes prisotna domala na vsakem koraku povprečnega prebivalca naše družbe, tako na področju privatnega življenja kot na področju službenih dejavnosti in obveznosti. Dandanes si življenja brez računalnika ali pametnega telefona ne znamo in ne moremo več predstavljati.V diplomski nalogi se bomo na ta način dotaknili le delčka zelo širokega spektra že omenjene tematike, ki je iz dneva v dan bolj aktualna in to v skoraj vseh gospodarskih in negospodarskih panogah, tj. čedalje večje avtomatizacije delovnih procesov, oziroma čedalje močnejše podpore informacijske tehnologije v posameznih delovnih procesih. Ravno tako je delna avtomatizacija dela prisotna, oziroma dobrodošla tudi pri delu svetovalca za osebna zavarovanja. Gradivo za izdelavo diplomske naloge smo zbirali od oktobra 2003 naprej (lastne evidence, formirane med 1. novembrom 2003 in 1. majem 2016). V začetku, ob zaposlitvi na agenciji (1. november 2003), sem aplikacijo »Osebni organizator« uporabljal sam. Prek poletja 2010 pa se je program ob soglasju vodstvenega kadra agencije prilagodil za uporabo na nivoju družbe Triglavko d.o.o. Program je za svetovalce agencije od 25. novembra 2010 nadalje vpeljan kot nujno potreben za uporabo pri njihovem delu. Trenutno aktualna različica programa je podprta za delo v operacijskem sistemu Windows. Cilj diplomske naloge je bil analizirati vpeljavo in uporabo aplikacije »OSEBNI ORGANIZATOR« v splošno uporabo družbe Triglavko in svetovalcev, zaposlenih v njej, pri svojih vsakodnevnih službenih aktivnostih. Oceniti je bilo potrebno tudi racionalnost in efektivnost vpeljave s strani zavarovalno zastopniške agencije Triglavko d.o.o. in s strani posameznih svetovalcev za osebna zavarovanja, zaposlenih na agenciji kot uporabnikih aplikacije. Keywords: informacijska podpora delovnemu procesu, svetovalec za osebna zavarovanja, osebno zavarovanje, aplikacija "Osebni organizator", baza podatkov Published in DKUM: 11.11.2016; Views: 1272; Downloads: 129 Full text (9,38 MB) |
2. PATRONATSKA IZJAVAMartina Krajnc, 2016, master's thesis Abstract: V gospodarskem poslovanju vsakodnevno prihaja do poslovnih razmerij, v katerih pogodbene stranke ne izpolnijo obveznosti istočasno. Pogodbena stranka, ki jih izpolni prva, želi določeno zagotovilo oz. zavarovanje, da bo svojo obveznost pravočasno izpolnila tudi druga pogodbena stranka. Tveganje za neizpolnitev oz. zamudo se poveča v gospodarsko negotovih časih. Takrat se poveča uporaba institutov zavarovanja obveznosti, ki jih ustanovijo dolžniki sami ali pa jih zanje ustanovi nekdo tretji. Za primere, ko dolžniki niso sposobni sami ustanoviti ustreznega zavarovanja, hkrati pa nekdo tretji ni pripravljen ustanoviti zakonsko urejenega zavarovanja (npr. poroštvo ali hipoteko), je poslovna praksa ustvarila avtonomni institut zavarovanja obveznosti patronatsko izjavo (letter of comfort, Patronatserklärung).
Pod pojmom patronatska izjava razumemo veliko število raznovrstnih izjav, ki segajo od izjav dobre volje z zgolj moralnimi zavezami do izjav, ki mejijo na poroštvo. Patronatske izjave se večinoma uporabljajo med povezanimi družbami, ko obvladujoče družbe iz različnih razlogov (koncernske interne omejitve, omejena izpostavljenost do bank) ne morejo ali ne želijo ustanoviti zakonsko urejenega zavarovanja, želijo pa izkazati določeno podporo odvisni družbi, da lahko ta sklene pravni posel.
Vsebine posameznih patronatskih izjav se med seboj precej razlikujejo. Vendar pa jih lahko sistemiziramo v dve večji skupini. Prva so nezavezujoče patronatske izjave, kjer pri patronu ni volje sprejeti pravne zaveze. Za patrona ne predstavljajo finančnih posledic, pomenijo zgolj moralno zavezo. Njihova vrednost je v tem, da jih patron prostovoljno izpolni, da ohrani svoje dobro ime oz. ugled. Druga skupina pa so zavezujoče patronatske izjave, kjer patron sprejme določene pravne zaveze. Patron lahko z zavezujočo patronatsko izjavo sprejme različne zaveze. V praksi so najpogosteje kot zavezujoče patronatske izjave opredeljene izjave, v katerih se patron zaveže, da bo skrbel za to, da bo dolžnik iz temeljnega posla v stanju izpolniti zavarovano obveznost. Če patron svoje obveznosti iz patronatske izjave ne izpolni, je odškodninsko odgovoren zaradi neizpolnitve oz. kršitve obveznosti.
V poslovni praksi pogosto srečamo kombinacijo zavezujočih in nezavezujočih patronatskih izjav. Tako npr. patron izjavi, da nima namena zmanjšati udeležbe v odvisni družbi (nezavezujoča patronatska izjava) in da bo v času trajanja razmerja skrbel za to, da bo odvisna družba v stanju izpolniti svoje obveznosti do upnika iz temeljnega posla (zavezujoča patronatska izjava).
Obveznosti in pravna narava patronatskih izjav so pogosto predmet sodnih postopkov. Analiza sodne prakse kaže, da sodišča germanskega pravnega sistema pogosteje opredelijo patronatsko izjavo kot zavezujočo kot sodišča common law sistema. Oba pravna sistema pa jasno opredeljujeta, da gre pri patronatski izjavi za samostojen pravni institut lastne vrste, ki je lahko le podoben obstoječim institutom zavarovanja. Keywords: patronatska izjava, patron, dolžnik, upnik, zavezujoča patronatska izjava, nezavezujoča patronatska izjava, osebno zavarovanje, poroštvo, odškodninska odgovornost, moralna zaveza, pravna zaveza Published in DKUM: 15.09.2016; Views: 4502; Downloads: 443 Full text (964,21 KB) |
3. |
4. PRENOVA PROCESA ''REŠEVANJE REKLAMACIJ OSEBNIH ZAVAROVANJ'' NA ZAVAROVALNICI TRIGLAV, D.D.Barbara Mavec, 2009, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi se srečujemo s problemom neučinkovitega reševanja reklamacij osebnih zavarovanj na Oddelku podpore osebnih zavarovanj Zavarovalnice Triglav, d. d.
S povezavo treh osnovnih informacijskih sistemov, ki jih trenutno uporablja Oddelek osebnih zavarovanj, v en povezan sistem, bi se ustvarila tekmovalna prednost v obdelavi zavarovanj, posledično pa bi povzročilo tudi dvig podjetniške učinkovitosti. Slednje bi bilo vodilo v boljše zadovoljstvo zaposlenih in drugih vpletenih strank (zavarovancev, posredovalcev zavarovanj, njihovih nadrejenih).
Diplomsko delo temelji na domnevi, da je ustrezno, ažurno in kakovostno reševanje reklamacij izredno pomembno za doseganje dobrih poslovnih uspehov. Osredotočamo se na kakovost in ažurno opravljanje storitve za zavarovance, ki so najbolj pomemben element v poslovnem sistemu naše organizacije.
V zaključku diplomske naloge so predlagane rešitve na konkretnem primeru. Glede na to, da ima Zavarovalnica Triglav, d. d. na razpolago ustrezno tehnologijo in usposobljene informacijske kadre na tem področju, je rešitev oz. izboljšava obstoječega sistema izvedljiva, toda le ob podpori vodstva. Keywords: Poslovni procesi, Osebno zavarovanje, Reševanje reklamacij, Lotus Notes, Življenjski informacijski sistem LIFE, Elektronski arhiv Published in DKUM: 26.10.2009; Views: 3221; Downloads: 120 |