1. Varnost podatkov v pametnih avtomobilih : magistrsko deloPeter Petač, 2019, master's thesis Abstract: Razvoj v avtomobilski industriji je privedel do avtomobilov, ki niso več zgolj prevozno sredstvo, temveč so postali sodobne mobilne multimedijske naprave, ki povezane med seboj, z uporabnikom avtomobila, s spletom, s proizvajalcem in z drugimi pametnimi napravami. Posledično so postali pametni avtomobili zakladnica osebnih in drugih podatkov, ki omogočajo uporabniku avtomobila varnejšo vožnjo, udobnejše (personalizirane) storitve in boljše vzdrževanje avtomobila, na drugi strani pa lahko ravno ti podatki predstavljajo tudi grožnjo zlorabe zasebnosti uporabnika pametnega avtomobila. Namen magistrskega dela je prikazati obseg zbiranja osebnih podatkov v pametnem avtomobilu, opozoriti na tveganja ob nekritičnem deljenju podatkov (ali ob povezovanju osebnih mobilnih naprav z drugimi napravami v pametnem avtomobilu), pregledati področno zakonodajo, pregledati politike zasebnosti večjih proizvajalcev avtomobilov in opozoriti na pasti. Namen je tudi osveščati uporabnike pametnih avtomobilov o zaščiti, vrednosti in pomembnosti osebnih podatkov. V drugem delu magistrskega dela so predstavljeni rezultati raziskave, ki kažejo povezave med zavedanjem pomena zaščite zbranih podatkov in izobrazbo ter spolom in povezavo med poznavanjem kibernetske varnosti, zavedanjem o obsegu zbiranja podatkov pametnega avtomobila in pripravljenostjo odpovedi delu zasebnosti v zameno za pričakovane koristi/prednosti pametnega avtomobila. Keywords: pametna tehnologija, pametni avtomobili, osebni podatki, politika zasebnosti, varovanje podatkov, informacijska varnost, magistrska dela Published in DKUM: 09.10.2019; Views: 1689; Downloads: 221 Full text (2,21 MB) |
2. Informacijska varnost pri rabi pametnih avtomobilov : magistrsko deloGašper Školc, 2018, master's thesis Abstract: Ko govorimo o avtomobilih, vedno pomislimo na prevoz, kjer je zagotavljanje varnosti odvisno zgolj od posameznikove sposobnosti za vožnjo in tehnično brezhibnega avtomobila. Ko je tehnologija napredovala, je avtomobil postal del informacijsko-komunikacijske tehnologije in interneta stvari (lahko rečemo, da je postal pametna mobilna naprava). Tako je postal prevozno sredstvo, povezano v kibernetski prostor, ki za varno in udobno vožnjo skrbi s pomočjo zbiranja podatkov iz okolice z različnimi senzorji in se povezuje z drugimi pametnimi napravami (npr. mobilne naprave). Ker je pametni avtomobil postal del kibernetskega prostora, je tako postal tudi del kibernetskih napadov, namreč postal je odprt za grožnje, ki so do sedaj pretile le drugim napravam v kibernetskem prostoru (npr. računalnikom, mobilnim napravam idr.). Namen magistrskega dela je prikazati varnost podatkov pri rabi pametnih avtomobilov; opozoriti na grožnje, ki pretijo uporabnikom pametnih avtomobilov; prikazati rešitve, ki rabo pametnih avtomobilov naredijo varnejšo; predstaviti poznavanje tematike med uporabniki pametnih avtomobilov. V začetku magistrskega dela so predstavljene raziskovalne trditve, vezane na pametne avtomobile. Predstavljene so grožnje in rešitve, ki so ključnega pomena za razumevanje varne rabe pametnih avtomobilov. V drugem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki kažejo, kako dobro izpraševanci poznajo varnost v pametnih avtomobilih. Keywords: magistrska dela, pametni avtomobili, informacijska varnost, osebni podatki, mobilne naprave, povezljivost Published in DKUM: 24.10.2018; Views: 1455; Downloads: 319 Full text (943,85 KB) |
3. Odkovki iz gnetnih magnezijevih zlitin (GMZ) in Mg/SiC kompozitov za novo generacijo osebnih avtomobilov : (predlog evropskega projekta)Varužan Kevorkijan, 2002, review article Abstract: V okviru predloženega evropskega projekta želimo v polindustrijskem merilu raziskati tehnološke možnosti in ekonomsko upravičenost izdelave lahkih, vroče utopno kovanih avtomobilskih delov iz:
a) komercialnih, gnetnih magnezijevih zlitin
b) Mg-kompozitov, diskontinuirano ojačanih s keramičnimi delci ter
c) Mg-Li-zlitin s kubično centrirarno kristalno strukturo, od katerih se pričakuje večja preoblikovalnost.
Načrtujemo, da bomo najprej določili novo obliko in dimenzije izbrane avtomobilske ojnice, ki jo domači proizvajalci komercialno izdelujejo iz Al-zlitine 2014. S tem bo omogočeno ustrezno funkcionalno nadomeščanje aluminijeve zlitine 2014 z različnimi GMZ s heksagonalno kristalno zgradbo (AZ80A, ZK60A, WE43) in Mg-kompozitom, ojačanim z delci SiC (MELRAM) ter vsaj z eno Mg-Li-zlitino, ki ima kubično centrirano kristalno strukturo. Z vročim utopnim kovanjem bomo v (pol)industrijskem merilu iz vsake uporabljene Mg-zlitine oz. kompozita (MELRAM) izdelali 30-50 ojnic, ki jih bomo obrezali in termično obdelali.
Določili bomo mehanske lastnosti izdelanih prototipnih ojnic in na podlagi dobljenih rezultatov preverjali ekvivalentnost njihovih mehanskih lastnosti z ojnicami, izdelanimi iz Al-zlitne 2014. Na osnovi eksperimentalnih ugotovitev bomo po potrebi spreminjali in dopolnjevali prej določeno obliko in geometrijo avtomobilskih ojnic, vse dokler ne bodo njihove funkcionalne lastnosti v praksi enake lastnostim ojnic, izdelanih iz zlitine 2014. Ugotavljali bomo tudi morebitne razlike v preoblikovalnosti med Mg-zlitinami s heksagonalno in kubično centrirano kristalno zgradbo. V nadaljevanju bomo eksperimentalno določali prihranek mase, ki ga povzroča nadomeščanje aluminijeve zlitine 2014 z omenjenimi magnezijevimi zlitinami in kompozitom-Mg/SiC (MELRAM). Ugotovljen prihranek mase bomo tržno ovrednotili in hkrati raziskali, ali bi lahko z obstoječo tehnologijo vročega utopnega kovanja ponudili trgu zadosti konkurenčne odkovke iz Mg-zlitin in Mg/SiC-kompozita (MELRAM).
Sodeč po svojih mehanskih lastnostih, ki so primerljive z nekaterimi Al-zlitinami, bi ti lahko v bližnji prihodnosti omogočili nadomeščanje jeklenih in v določenih primerih aluminijastih avtomobilskih delov z lažjimi, izdelanimi iz materialov na osnovi magnezija. Pred tem bi tehnološka in ekonomska analiza morali pokazati, ali bi se in pod kakšnimi pogoji tovrstna zamenjava materialov tržno izplačala.
Cilj projekta je ponuditi avtomobilskemu trgu novo generacijo zelo lahkih odkovkov. Ti bodo prispevali k manjši porabi goriva v osebnih avtomobilih in s tem v zvezi k manjšemu onesnaževanju okolja. Keywords: metalurgija, gnetne magnezijeve zlitine, vroče utopno kovanje, odkovki, osebni avtomobili, avtomobilska industrija, zniževanje teže Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 4054; Downloads: 178 Full text (83,45 KB) This document has many files! More... |
4. |
5. |