| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Odnos voznika do uporabe asistenčnih sistemov ter uporabe mobitela med vožnjo : magistrsko delo
Primož Makuc, 2024, master's thesis

Abstract: Varnost v cestnem prometu in uporaba asistenčnih sistemov postajata vse bolj pomembna tema v sodobni družbi. To delo proučuje odnos voznikov do asistenčnih sistemov in uporabe mobilnega telefona med vožnjo. V trenutni digitalni dobi se tehnologija neprestano razvija in vpliva na vsakdanje življenje, vključno z izkušnjo v cestnem prometu. Raziskava se osredotoča na vprašanja, kot so naklonjenost voznikov do uporabe asistenčnih sistemov, vpliv demografskih dejavnikov, kot sta starost in spol ter ocena nevarnosti različnih dejavnosti med vožnjo. Delo predstavlja različne asistenčne sisteme vozil, njihovo delovanje in morebitne omejitve. Čeprav lahko asistenčni sistemi pripomorejo k večji varnosti in razbremenitvi voznika, lahko povzročijo tudi večjo nevarnost, če so vozniki zaradi njih manj pozorni na cesto. Zaradi višjega zaupanja v varno delovanje asistenčnih sistemov obstaja tudi večja možnost motenj na voznika. Analizirani so bili demografski dejavniki, ki vplivajo na sprejemanje in uporabo teh sistemov ter ocenjujejo različne dejavnosti med vožnjo. Preverjene so bile hipoteze o pozitivni naravnanosti do asistenčnih sistemov, vplivu spola in starosti ter oceni nevarnosti različnih dejavnosti med vožnjo. Na podlagi rezultatov je bila ugotovljena kompleksnost odnosa voznikov do asistenčnih sistemov in potrebo po nadaljnjem raziskovanju ter ozaveščanju voznikov o varni uporabi teh sistemov. Poleg uporabe mobilnega telefona niso zanemarljive tudi vse ostale motnje, s katerimi se voznik srečuje med vožnjo. Še večjo pozornost je potrebno nameniti spodbujanju k odgovornemu ravnanju na cestišču in zmanjšati uporabo mobilnih telefonov med vožnjo, kar bo prispevalo k večji varnosti v cestnem prometu za vse udeležence.
Keywords: vozniki, asistenčni sistemi, motnje med vožnjo, mobilni telefoni, osebna vozila, magistrska dela
Published in DKUM: 10.06.2024; Views: 132; Downloads: 38
.pdf Full text (1,16 MB)

2.
Metodologija za določitev najšibkejše vlečne naprave v postopku homologacije
Miha Fras, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je opisana metodologija homologacije vlečnih naprav v podjetju RTI, d. o. o. Izvedli smo validacijo metode, ki se uporablja za izbor najšibkejše vlečne naprave v izbrani seriji. Izbor se izvaja za potrebe homologacijskega preizkusa vlečnih naprav. V seriji desetih do petnajstih vlečnih naprav smo s pomočjo numeričnega trdnostnega preračuna izbrali najšibkejšo vlečno napravo in jo nato preizkusili v laboratoriju z dinamičnim preizkusom. Ugotovili smo, da se lahko z uporabo računskih analiz izognemo dinamičnemu preizkusu vsake izvedenke posebej.
Keywords: osebna vozila, vlečna naprava, mehanski preizkus, modeliranje, CAD, metoda končnih elementov
Published in DKUM: 12.07.2013; Views: 1656; Downloads: 148
.pdf Full text (2,43 MB)

3.
DEJAVNIKI OBLIKOVANJA PREOSTANKOV VREDNOSTI PRI POSLOVNEM NAJEMU OSEBNIH VOZIL
Luka Buhanec, 2012, master's thesis

Abstract: Pri tipičnem lizinškem dogovoru o poslovnem najemu osebnega vozila, finančna inštitucija (najemodajalec) kupi novo vozilo od pooblaščenega trgovca in ga daje v najem fizični ali pravni osebi (najemojemalcu). Pri večini tovrstnih najemov gre za najeme zaprtega tipa (angl. closed-end lease), kar pomeni, da tveganje morebitne razlike med tržno vrednostjo predmeta najema in njegovim preostankom vrednosti v času izteka najemne pogodbe, ostaja pri najemodajalcu. Velik del od strani najemojemalca odplačanih najemnin skozi pogodbeno obdobje predstavlja razlika med nabavno vrednostjo predmeta najema in njegovim preostankom vrednosti. Preostanek vrednosti je tista vrednost vozila, ki ne bo pokrita z odplačilom mesečnih obrokov najemnine, ki jih bo najemodajalcu skozi trajanje najemne pogodbe odplačal najemojemalec. Je tudi neamortizirana nabavna vrednost vozila, zmanjšana za del depreciacije, nastale v času trajanja najemne pogodbe in je nenazadnje tudi ocena bodoče vrednosti vozila v času izteka pogodbe o poslovnem najemu, ki jo najemodajalec postavi neodvisno od tržne vrednosti le-tega. Ex-ante določeni kalkulirani preostanek vrednosti naj bi bil v idealnih okoliščinah enak njegovi kasnejši tržni oziroma dejanski odkupni vrednosti. Interes najemodajalca je namreč ustvarjati prihodke iz naslova poslovnega najema osebnega vozila in ne iz naslova njegove kasnejše (od)prodaje). S ciljem omejitve tržnega tveganja iz naslova morebitnih izgub pri odprodaji osnovnih sredstev v času izteka pogodbe o poslovnem najemu, mora tako le-ta posebno pozornost namenjati nekaterim dejavnikom, ki imajo na določanje odkupne vrednosti osebnega vozila pomembnejši vpliv. To magistrsko delo se je omejilo na podrobnejšo obravnavo vpliva znamke, barve, dodatne opreme, poškodb in emisij CO2 na slednjo. Izsledki raziskave na podlagi pridobljenih sekundarnih podatkov podjetja X, kažejo, da ima znamka pomemben vpliv na odkupno vrednost osebnih vozil, pri čemer velja dodati, da slovenski kupec še vedno bolj preferira vozilo nemškega, kot pa denimo francoskega porekla. Močna povezanost obstaja tudi med dodatno opremo in odkupno vrednostjo osebnih vozil, vendar je le-ta izrazitejša pri dražjih osebnih vozilih, dočim pri vozilih z nižjo odkupno vrednostjo na slednjo nima bistvenega vpliva. Glede priljubljenosti barv potrjuje izvedena raziskava podobna dognanja kot v tujini, saj pri izbiri barv pri osebnih vozilih v poslovnem najemu prednjačijo srebrna, siva, črna in bela vozila. Dodam lahko, da je povezanost med barvo in odkupno vrednostjo osebnih vozil večja v višjih tržnih segmentih. Kljub temu, da na podlagi pridobljenih rezultatov izvedene raziskave ni moč z gotovostjo trditi, da obstaja povezanost med emisijami CO2 in odkupno vrednostjo osebnih vozil v poslovnem najemu, bi na omenjeno temo raziskave gotovo veljalo nadaljevati tudi v prihodnje, saj evropske uredbe o določitvi standardov emisijskih vrednosti za nove osebne avtomobile v sklopu celostnega pristopa EU za zmanjšanje emisij CO2 na področju prometa, med drugim opredeljujejo velike olajšave za avtomobile z manjšimi izpusti, kot tudi za tiste, katerih ciljne vrednosti specifičnih emisij bodo zmanjšane zaradi uporabe inovativnih tehnologij. Ocenjujem, da bo navedeno imelo pomemben vpliv pri nakupnih odločitvah glede okolju prijazn(ejš)ih vozil v prihodnosti.
Keywords: poslovni najem, osebna vozila, preostanek vrednosti, odkupna vrednost, depreciacija, znamka, barva, dodatna oprema, poškodbe, emisije CO2.
Published in DKUM: 20.02.2013; Views: 1997; Downloads: 224
.pdf Full text (3,24 MB)

4.
SODOBNI MATERIALI V VOZILIH IN NJIHOV VPLIV NA OKOLJE IN VARNOST V CESTNEM PROMETU
Gregor Švajger, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni nekateri sodobni materiali, ki se uporabljajo ali se bodo uporabljali pri proizvodnji osebnih motornih vozil, njihove poglavitne lastnosti in vpliv, ki ga imajo na okolje in varnost v cestnem prometu. Obravnavano tematiko smo se lotili iz stališča prometnega inženirja. Na kratko je opisana zgodovina razvoja uporabe materialov pri izdelavi prevoznih sredstev in zmožnosti recikliranja materialov, ki se uporabljajo za izdelavo današnjih osebnih motornih vozil. Zaradi vedno bolj zahtevnih okoljevarstvenih zakonodaj in povečanega negativnega vpliva na okolje je uporaba sodobnih materialov, ki bodo hkrati zagotovili ustrezno varnost za vse udeležence v prometu, nizke proizvodne stroške in omogočili okolju prijazno razgradnjo ali recikliranje, smotrna in nenazadnje ena od ključnih smernic po katerih se bo morala uravnavati avtomobilska industrija v 21. stoletju. V zadnjemu delu diplomskega dela je grafično predstavljena analiza razmerja med varnostjo, vplivom na okolje in ekonomičnostjo najbolj perspektivnih sodobnih materialov, ki v celoti ali delno odgovarjajo na zgoraj navedene zahteve.
Keywords: varnost v cestnem prometu, pasivna varnost, osebna motorna vozila, sodobni materiali, recikliranje, vpliv na okolje
Published in DKUM: 21.12.2010; Views: 4527; Downloads: 525
.pdf Full text (5,54 MB)

5.
RAZVOJ ZAVORNEGA DISKA
Miha Pevec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je podrobno predstavljen in opisan razvoj zavornega diska od modeliranja, do iskanja najboljše oblike zavornega diska s pomočjo numeričnih metod. Razvoj zavornega diska zajema ustreznost hlajenja diska s pomočjo računalniške dinamike tekočin, simulacije segrevanja in ohlajanja, simulacije deformiranja diska in preračunavanje lastne frekvence za preprečevanje »cviljenja« diska. V diplomskem delu je posebej podrobno prikazan zavorni test Auto Motor Sport, ki je merilo za ustreznost zavornega diska. Na podlagi rezultatov numeričnih analiz so podani predlogi za izboljšavo oblike zavornega diska. Celoten postopek razvoja diska se uporablja pri slovenskem proizvajalcu zavornih diskov, podjetju CIMOS d. d., kjer je diplomsko delo tudi nastalo.
Keywords: zavorni disk, osebna vozila, zavorni test Auto Motor Sport, termo mehanska analiza, optimizacija zavornega diska
Published in DKUM: 02.04.2009; Views: 3074; Downloads: 450  (1 vote)
.pdf Full text (2,96 MB)

6.
KONTROLA VLEČNE NAPRAVE ZA OSEBNA VOZILA
Matjaž Šalamun, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu predstavljamo kontrolo jeklene vlečne naprave za osebna vozila. Oblika vlečne naprave je bila v skladu z direktivo za vozila (Tehniška specifikacija vozil v Uradnem listu RS št. 59/1999). Ustreznost vlečne naprave smo kontrolirali na dva načina: s pomočjo mehanskega preizkusa in z računalniško podprtim orodjem, ki temelji na osnovi metode končnih elementov. Ugotovili smo, da so numerično dobljeni rezultati primerljivi z rezultati, ki smo jih dobili z mehanskim preizkusom. S tem smo potrdili tezo, da numerična metoda uspešno nadomešča izvedbo mehanskega preizkusa.
Keywords: vlečna naprava, osebna vozila, mehanski preizkus, modeliranje, CAD, metoda končnih elementov
Published in DKUM: 27.03.2009; Views: 2572; Downloads: 312
.pdf Full text (2,32 MB)

7.
Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica