1. Analiza ukrepov varnostnega osebja v Republiki Sloveniji za obdobje 2011-2023 : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloDamjan Dragman, 2024, undergraduate thesis Abstract: Zasebno varovanje je varovanje ljudi in premoženja na varovanem območju, v določenem objektu ali prostoru pred nezakonitimi dejanji, poškodovanjem ali uničenjem z varnostnim osebjem ter sistemi tehničnega varovanja, ki se opravlja v oblikah, določenih z zakonom. V večini držav gre za regulirano gospodarska dejavnost, ki jo lahko opravljajo podjetja in posamezniki, ki izpolnjujejo zakonske pogoje. Zaključno delo ugotavlja, da so varnost, varovanje, zasebno varovanje in vloga varnostnika ključni pojmi, ki so temelj za razumevanje širšega konteksta zasebnega varovanja, in da ima zasebno varovanja pomembno vlogo pri zagotavljanju varnosti državljanov Republike Slovenije. Zaključno delo se osredotoča na področje zasebnega varovanja v Republiki Sloveniji, pri čemer se preučuje zgodovinske, zakonske in praktične vidike te dejavnosti. Podrobno se opisuje tudi ukrepe varnostnega osebja, opredeljene v 45. členu Zakona o zasebnem varovanju. Osrednji del zaključnega dela predstavlja analiza ukrepov varnostnega osebja v Republiki Sloveniji za obdobje 2011–2023. Za uvrstitev teme v širši kontekst raziskovalni del vključuje še analizo primerjave ukrepov, opredeljenih v zakonih o zasebnem varovanju, in intervjuje s strokovnjaki na področju zasebnega varovanja. Pri pisanju zaključnega dela se je ob analizi odgovorov na raziskovalna vprašanja ugotovilo, da je zakonodaja temelj razvoja zasebnega varovanja, saj predstavlja eno od osnov dela varnostnega osebja v luči zakonitosti izvajanja nalog varovanja ljudi in premoženja. Prav tako se je ugotovilo, da so ukrepi ustrezno opredeljeni ter da področje zasebnega varovanja nesporno prehaja iz faze zalednega ali posrednega člena v t. i. neposreden člen nacionalne varnosti. Keywords: zasebno varovanje, varnostno osebje, ukrepi, diplomske naloge Published in DKUM: 27.09.2024; Views: 0; Downloads: 30
Full text (1,72 MB) |
2. Vpliv podobe zdravstvenega osebja na pacientovo zaznavanje oskrbe in obravnaveAmadeja Pezdiček, 2023, undergraduate thesis Abstract: Podoba osebe je lastnost interakcije, ki vpliva na to, kako posameznik dojema uporabnika. Na podlagi uniforme se od osebe pričakujejo določene lastnosti in odnos. Ustrezna podoba zdravstvenega osebja vpliva na nadaljnji odnos pacienta in njegovo zaupanje, zato želimo v zaključnem delu predstaviti vpliv podobe zdravstvenega osebja na pacientovo zaznavanje oskrbe in obravnave.
V zaključnem delu smo izvedli pregled literature, v katerega smo vključili članke, ki so obravnavali tematiko o vplivu podobe zdravstvenega osebja na pacientovo zaznavanje oskrbe in obravnave. Članke smo iskali po treh bazah podatkov, in sicer: PubMed, Web of Science in CINAHL (with Full Text). Uporabljena je bila deskriptivna metoda dela. Izvedli smo kritično oceno člankov na podlagi hierarhije dokazov in naredili analizo člankov ter tematsko sintezo.
Izmed 196 člankov smo v končno analizo vključili 13 člankov. Le dva članka sta preučevala otroško populacijo (2/13; 15,4 %). Rezultati vključenih kažejo, da so pacienti bolj naklonjeni k beli obleki za zdravnike, saj predstavlja strokovnost in zaupanje ter k modri uniformi za medicinsko sestro, saj predstavlja profesionalnost in dostopnost. Ključnega pomena poleg uniforme predstavlja tudi odnos osebja ter potrpežljivost, udobje in zaupanje v osebje, ki jih obravnava.
S starostjo si ljudje ustvarijo različna dojemanja zdravstvenega osebja, ki temeljijo na podobi. Pomembno je, da se kot zdravstveni delavci zavedamo, kako ključen je ustrezen odnos do pacienta ter mu omogočimo čim prijetnejšo izkušnjo v interakciji z nami. Keywords: podoba, zdravstveno osebje, zaznavanje pacienta, profesionalna podoba Published in DKUM: 06.12.2023; Views: 539; Downloads: 57
Full text (1,56 MB) |
3. Dejavniki vpliva na odločitev zdravstvenega osebja glede cepljenja proti covidu-19Anastasija Dvanajščak, 2023, undergraduate thesis Abstract: Uvod: Prevalenca covida-19 med zdravstvenim osebjem je visoka. Pomemben ukrep za preprečevanje širjenja virusa je cepljenje, ki je med zdravstvenim osebjem pomanjkljivo. Za povečanje števila cepljenih je treba poznati dejavnike, ki vplivajo na odločitev, ali se cepiti ali ne. Namen zaključnega dela je raziskati razloge zdravstvenega osebja za odločitev glede cepljenja proti covidu-19.
Metode: Izvedli smo pregled literature. Članke smo analizirali in jih predstavili v obliki tabele, kjer smo navedli njihove skupne značilnosti. Za sintezo podatkov smo uporabili metodo vsebinske analize.
Rezultati: Analizirali in sintetizirali smo 11 člankov. Poglavitni dejavniki pri odločitvi za zavrnitev cepiva so bili nezaupanje do zdravstvenega sistema, vlade in farmacevtskih podjetij ter dvomi glede učinkovitosti in varnosti cepiva. Dejavniki za sprejetje cepiva so bili strah pred covidom-19, višja stopnja izobrazbe, moški spol, zadostne informacije o cepivu proti covidu-19, zdravniški poklic, zaupanje ukrepom, visoko tveganje za okužbo s covidom-19 in drugi.
Razprava in zaključek: Glavni dejavniki vpliva na odločitev glede cepljenja zdravstvenih delavcev proti covidu-19 so bili zaupanje, informacije, izobrazba, delo, socialna domena, fiziološki in psihološki dejavniki. Z našimi ugotovitvami se lahko naslovi in razreši vzroke v oklevanju glede cepljenja, s čimer se lahko poveča precepljenost zdravstvenih delavcev in splošne populacije. Keywords: dejavniki, razlogi, zdravstveno osebje, cepljenje, koronavirus Published in DKUM: 13.10.2023; Views: 426; Downloads: 75
Full text (1,77 MB) |
4. Zaporsko osebje: primerjava izbranih evropskih držav : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeLaura Kališek, 2023, undergraduate thesis Abstract: Zaporsko osebje igra odločilno vlogo pri delu z obsojenci. Temelj zaključnega dela je preučevanje zaporov in zaporskega osebja v Avstriji, na Hrvaškem, v Sloveniji, na Slovaškem in na Švedskem z namenom poudariti podobnosti in razlike med njimi. Primerjane so značilnosti zakonodaje, zaporskih sistemov in namenov kaznovanja posamezne države, ki, kot je ugotovljeno, povedo veliko o načinu dela zaporskega osebja v totalnih institucijah zapora. Zaporsko osebje predstavlja osrednji subjekt v zaporu in ima veliko odgovornost, saj je glavni izvajalec nalog, obravnava obsojence in z njimi preživi največ časa. Bolj razvidne podobnosti in razlike so se prikazale z analizo statističnih podatkov o zaprtih osebah in zaporskem osebju za obdobje od leta 2000 do leta 2022. Ugotovljeni so bili trendi stopnje zaprtih oseb, števila zaporskega osebja, števila posameznih vrst zaporskega osebja ter razmerja med zaprtimi osebami in zaporskim osebjem za določeno časovno obdobje v izbranih državah. Z analizo statističnih podatkov je bilo ugotovljeno, da se je pri večini obravnavanih evropskih držav trend zaposlovanja zaporskega osebja povečeval. Med zaporskim osebjem je bil v izbranih državah največji delež paznikov, ki je prav tako v izbranem obdobju v vseh državah narasel. Število vodstvenih delavcev in strokovnih delavcev pa je v izbranem obdobju med državami nihalo spremenljivo. Rezultati so pokazali, da se kazenske usmeritve v izbranih državah jasno nagibajo k humanemu ravnanju in rehabilitaciji obsojencev, še posebej pa izstopa Švedska. Keywords: zaporsko osebje, pazniki, obsojenci, diplomske naloge Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 424; Downloads: 125
Full text (850,90 KB) |
5. Posledice Covid-19 na delo in gostoljubnost hotelskega osebja v Termah Čatež, d. d. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaKaja Budič, 2021, undergraduate thesis Abstract: Ustavitev javnega življenja zaradi pandemije Covid-19 je močno prizadela celoten turistični sektor, še posebej sektor hotelirstva. V novo nastali situaciji je moralo osebje, ki dela v neposrednem stiku z gosti, prednostno poskrbeti za lastno varnost, za varnost gostov ter obenem ohranjati gostoljubnost do njih. Zaščitni ukrepi so postavili gostinsko osebje pred pomemben izziv: kako ob upoštevanju fizične razdalje, nošenju obraznih mask in drugih zaščitnih ukrepih izkazovati gostoljubja do gostov, ki predstavlja ključni dejavnik za zagotavljanje zadovoljstvo gostov. V empiričnem delu naloge smo raziskovali, kako so varnostni in zaščitni ukrepi v času pandemije Covid-19 spremenili delo in izražanje gostoljubnosti osebja do hotelskih gostov v izbranih hotelih Term Čatež, d. d. Rezultati raziskave so pokazali, da so varnostni in higienski ukrepi za preprečevanje širjenje okužbe otežili delo osebja, ki vstopa v neposreden stik z gosti in spremenili način izražanja gostoljubnosti do njih. Razkuževanje in zaščitna sredstva za zajezitev okužbe so povzročili določene neprijetne situacije, ki zahtevajo od hotelskega osebja kot tudi od gostov povečano potrpežljivost. Zaradi povečanih konfliktov in preobremenjenosti hotelskega osebja se je pritisk na gostoljubnost je v času pandemije znatno povečal, vendar se kljub neprijaznim delovnim pogojem osebje v hotelih Term Čatež, d. d. prizadeva ohranjati vrednoto gostoljubja in jo izražati hotelskim gostom. Keywords: hotelirstvo, hotelsko osebje, gostoljubnost, pandemija Covid-19, varnostni in higienski ukrepi Published in DKUM: 27.12.2021; Views: 1080; Downloads: 150
Full text (1,26 MB) |
6. Ravnanje medicinske sestre z ostrimi predmeti v zdravstveni negiLucija Klinc, 2021, undergraduate thesis Abstract: Teoretična izhodišča: V diplomski nalogi smo predstavili ravnanje medicinske sestre
z ostrimi predmeti. Predstavili smo, kako se označujejo odpadki v zdravstvu, kako
varno rokujemo z ostrimi predmeti, kako se pravilno zaščitimo pred vbodom in kako
nudimo prvo pomoč v primeru poškodbe.
Raziskovalna metodologija: Za opravljanje raziskave smo uporabili kvantitativno
metodologijo raziskovanja, pri kateri nam je bil v pomoč anketni vprašalnik. Ta je
sestavljen iz dvajsetih vprašanj zaprtega in odprtega tipa. Razdelili smo sto anketnih
vprašalnikov, od tega smo jih nazaj dobili šestinosemdeset. Podatke smo statistično
obdelali z opisno statistiko s programom Microsoft Office Excel 2016 ter jih
predstavili z grafikoni.
Rezultati: V raziskavi je sodelovalo šestinosemdeset medicinskih sester z različnimi
stopnjami izobrazbe, ki delajo na različnih oddelkih. Od tega jih je 57 % zaposlenih
na Kliniki za kirurgijo in 43 % na Kliniki za interno medicino. Kar 65 % zaposlenih
na interni Kliniki se je že kdaj poškodovalo z ostrim predmetom, medtem ko se jih je
na Kliniki za kirurgijo poškodovalo nekoliko manj, in sicer 53 %. Najpogostejši razlog
za poškodbo je odstranjevanje pokrovčka z igle, sledi nameščanje pokrovčka na iglo
in pa nepravilno odložena igla.
Diskusija in zaključek: Zdravstveni delavci se tveganja in prenosa različnih bolezni
v primeru poškodbe s kontaminirano iglo v večini primerov zavedajo. Pri nas je
incident s kontaminirano iglo pogost, vendar je na internih oddelkih pogostejši kot na
kirurških. O incidentu je treba vedno poročati, če se je ta zgodil s kontaminirano iglo,
če pa je bila slednja nekontaminirana pa poročanje ni obvezno. Keywords: zdravstveno osebje, kontaminirani predmeti, zaščita, poškodba, igla, okužba in varno rokovanje. Published in DKUM: 14.12.2021; Views: 1216; Downloads: 198
Full text (672,01 KB) |
7. Analiza povezanosti sindroma izgorelosti zdravstvenega osebja in kakovosti zdravstvene storitve v zdravstvenem domu xKatarina Šuc, 2021, master's thesis Abstract: Sindrom izgorelosti zaradi hitrega tempa življenja vse bolj postaja del in stalnica vsakdanjega življenja. Prisoten je v vseh gospodarskih panogah, glede na predhodne študije pa je najbolj razširjen v zdravstvu, zato je bila izvedena raziskava sindroma izgorelosti med zdravstvenimi delavci. Sindrom izgorelosti smo primerjali s kakovostjo zdravstvenega doma x in ugotovili nekatere povezave.
V teoretičnem delu je opredeljen pomen ključnih besed magistrskega dela, opredeljena je delovna izčrpanost in pojasnjeni so glavni dejavniki, ki ločijo posameznika od faze delovne izčrpanosti, deloholizma in sindroma izgorelosti; opisani so vzroki in posledice le tega ter povzete ugotovitve raziskav že razširjenih primerov tako iz Slovenije kot tudi iz tujine. Povzete so glavne značilnosti managementa in kakovosti v zdravstvu ter analizirana je povezanost med njimi.
V empiričnem delu je bil na podlagi različnih anketnih vprašalnikov oblikovan enoten vprašalnik, ki je z rezultati odgovarjal na vsa raziskovalna vprašanja. V njem so bila povezana vprašanja o sindromu izgorelosti, adrenalni izgorelosti in kakovosti v zdravstvenem sistemu. Med zdravstvene delavce zdravstvenega doma x je bilo razdeljenih 60 anket, vrnjenih je bilo 50 izpolnjenih anket. Na podlagi rezultatov izgorelost ni bila dokazana kljub tezam, da se v zdravstvenem sistemu pojavlja v največji meri. Ugotovljeno pa je bilo, da se izgorelost v celoti povezuje s sistemom kakovosti zdravstvenega sistema in da komunikacija z zaposlenimi zelo vpliva na samopodobo posameznika ter na razvoj sindroma izgorelosti.
Ugotovljeno je bilo, da je kakovost zdravstvene nege povezana s kakovostjo delovnih pogojev. Vedenjski vzorci posameznikov, ki privedejo do izgorelosti, se v veliki meri povezujejo s telesno govorico posameznikov; če so le-ti utrujeni in izgoreli, bo ogrožena kakovost zdravstvene storitve. Sicer pa je zdravstvena nega v zdravstvenem domu x ustrezna, zato je predlagano upoštevanje načel kakovosti, da bo kakovost zdravstvene nege ostala na ustrezni ravni. Keywords: sindrom izgorelosti, kakovost v zdravstvu, zdravstveno osebje, adrenalna izgorelost, management v zdravstvu Published in DKUM: 15.11.2021; Views: 1015; Downloads: 171
Full text (1,87 MB) |
8. Analiza izobraževalnega sistema za varnostno osebje v Republiki Sloveniji : magistrsko deloŽiga Božjak, 2021, master's thesis Abstract: Varnost uvrščamo med eno najbolj pomembnih človekovih potreb in dobrin in ravno zaradi tega so se začele razvijati zasebnovarnostne družbe, ki ponujajo in zagotavljajo dodatno varnost, ki je država s svojimi mehanizmi ne more zagotavljati. Skupaj z razvojem zasebnega varovanja v Republiki Sloveniji so se pojavile tudi številne ustanove in podjetja, ki se ukvarjajo z usposabljanjem in/ali izobraževanjem varnostnega osebja. Tako kot zasebno varovanje pa se je tudi izobraževalni sistem skozi leta spreminjal, nadgrajeval in izboljševal. Trenutno poznamo usposabljanja za pridobitev nacionalne poklicne kvalifikacije za različne poklice v zasebnem varovanju, h katerim prištevamo tudi specialistična in obdobna usposabljanja ali izpopolnjevanja. Poleg tega poznamo srednješolski program tehnik varovanja in višješolski program inženir varovanja. Magistrska naloga se ukvarja z ugotavljanjem ali je takšen sistem primeren in če predstavlja ustrezno nadgradnjo znanja in kompetenc kandidatov po različnih stopnjah usposabljanja oziroma izobraževanja. V nalogi so opravljene primerjave programov glede na vsebino, trajanje in glede na razmerje med teoretičnim in praktičnim delom, osredotočeno na poklic varnostnika in varnostnega menedžerja. Primerjave so podkrepljene z mnenji in ugotovitvami strokovnjakov na svojem področju, ki so pridobljene z izvedbo fokusne skupine. Predmeti zasebnega varovanja v programih usposabljanja in izobraževanja so vsebinsko zelo podobni, primerljivi pa so tudi glede na trajanje in razmerje med teoretičnim in praktičnim delom. Ker programi niso ustrezno nadgrajeni glede na stopnjo izobraževanja, bi bilo treba posodobiti programe, hkrati pa zagotoviti usposobljenost izvajalcev pedagoškega procesa. Keywords: zasebno varovanje, varnostniki, varnostno osebje, izobraževanje, usposabljanje, magistrska dela Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 1101; Downloads: 104
Full text (1,33 MB) |
9. Vpliv komunikacijskih napak na pojavnost in vrsto neželenih dogodkov v operacijski dvoraniJure Ahej, 2021, undergraduate thesis Abstract: Uvod: Učinkovita komunikacija predstavlja temelj za zagotavljanje kakovostne in varne zdravstvene obravnave, s tem pa se zmanjšajo neželeni dogodki ter napake. Vsem zaposlenim mora biti varnost pacientov na prvem mestu, ob storjeni napaki moramo biti iskreni, priznati in napako odpraviti. Namen zaključnega dela je predstaviti vpliv komunikacijskih napak na pojavnost in vrsto neželenih dogodkov.
Metode: V zaključnem delu smo izvedli sistematični pregled strokovne literature, ki se je navezovala na tematiko o vplivu komunikacijskih napak na pojavnost in vrsto neželenih dogodkov v operacijski dvorani. Uporabili smo deskriptivno metodo dela in metodo povzemanja, komparacije ter kompilacije. Izvedli smo kritično oceno člankov in naredili analizo ter sintezo člankov. Izvedli smo tematsko analizo. Članke smo iskali po bazah podatkov, in sicer: SAGE journals, PubMed, Web of Science ter ScienceDirect.
Rezultati: Komunikacijske napake so v 56 % vzrok za operativne oziroma pooperativne zaplete, v 69 % primerov pride zaradi le-teh do zamenjave pacietov oziroma do napačnih postopkov. Napake v komunikaciji predvsem vplivajo na povečano obolevnost, umrljivost, odpoved operativnih posegov, podaljšano hospitalizacijo, višjo stopnjo stresa za zaposlene, učinkovitost posega se zmanjša, večje finančno breme za organizacijo in nepotrebne preiskave.
Razprava in sklep: Neustrezna komunikacija predstavlja najpogostejši dejavnik za nastanek neželenih dogodkov v operacijski dvorani. Nekatere izmed posledic neustrezne komunikacije v operacijski dvorani so zamude, telesne poškodbe, nepravilno štetje inštrumentov in materiala, invalidnost, smrtnost. Komunikacijske napake imajo velik vpliv na pojavnost neželenih dogodkov. Keywords: komunikacijske napake, neželeni dogodki, operacijska dvorana, zdravstveno osebje Published in DKUM: 13.08.2021; Views: 1918; Downloads: 421
Full text (620,13 KB) |
10. Ugotavljanje uspešnosti prodaje prodajalca x v podjetju aluminium kety emmi d. o. o.Vanja Turner, 2020, undergraduate thesis Abstract: Vsako podjetje si želi, da bi za svoj obstoj našlo odjemalce, ki bodo kupovali njihov izdelek. Prodaja v podjetju spada med tisto funkcijo podjetja, ki zaključuje poslovni proces podjetja, njen rezultat pa je pretvorba izdelkov in storitev v denarno obliko. Doseganje zastavljenih ciljev in smotrov organizacije je ključno za uspešnost prodaje, prav tako pa tudi podjetja samega. Vsako podjetje mora spremljati uspešnost na vseh področjih in tako tudi uspešnost prodaje.
Med ugotavljanjem oziroma analizo uspešnosti prodaje, sem dobila potrditev, da mora vsako podjetje analizirati poslovanje podjetja skozi vsa leta in pri tem iskati možnosti, da se izboljša. Še posebej pomembna je analiza uspešnosti prodaje, saj bi lahko podjetja »tavala v temi«, s tem pa so lahko ob pravem trenutku na pravem mestu. Analiza uspešnosti prodaje pripomore tako k uspešnemu delovanju podjetja kot pri njegovi rasti.
Delo diplomskega projekta je razdeljeno na štiri poglavja. V uvod je vključen opis problema, namen, cilji, osnovne trditve in predpostavke ter omejitve diplomskega projekta. V teoretičnem delu so zbrana teoretična izhodišča proučevanega problema in teoretično razdelane faze analize uspešnosti prodaje. Empirični del zajema spoznanja in poglede iz teoretičnega dela, ki so uporabljeni za proučevanje na primeru podjetja Aluminium Kety Emmi, d. o. o. V zadnjem, to je četrtem, delu diplomskega projekta, pa so navedene sklepne ugotovitve in spoznanja proučevanih problemov ter razlage pridobljenih rezultatov v zvezi z osnovnimi trditvami. Keywords: prodaja, ugotavljanje uspešnosti prodaje, analiza uspešnosti prodaje, prodajno osebje, aluminijasti izdelki. Published in DKUM: 16.04.2021; Views: 942; Downloads: 74
Full text (571,66 KB) |